تصاویر در بهینه سازی وب سایت

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

بهترین وسیله بررسی بک لینک

می دونید که، بک لینک یکی از مهمترین و موثرترین فاکتورهای سئو سایته. پس قبل از شروع به ساخت بک لینک، باید به وسیله ابزارهایی که به خاطر بررسی بک لینک در نظر گرفته شده به اطلاعات زیر پی ببرین:
چه تعداد لینک الان دارین. در این مرحله باید توجه کنین که تعداد لینکایی که از دامنه منحصر به فرد به سایت شما برگشت داده شده خیلی مهمتر از کل کل لینک هاس. چون می دونید که اگه تعداد زیادی بک لینک از یک سایت داشته باشین، این بک لینکا ارزش زیادی نخوان داشت.
میزان کیفیت و ربط داشتن انکر تکستا.
کسب اطلاعات در مورد لینکای با کیفیتی که رقبای شما دارن اما شما اون لینکا رو ندارین.
در این مقاله تصمیم گرفتم که بهترین وسیله بررسی لینک رو به شما دوستان عزیز معرفی کنم.
Google link:
با استفاده از این وسیله شما می تونین یک لیست نمونه از تعداد لینکایی که به سایتتون برگشت داده شده بدست بیارین. علاوه بر اون، دامنها و سایتایی که از اونا لینک گرفتین به شما نشون داده میشه. مثلا در قسمت جست و جو عبارت link:yoursite رو وارد کنین. با این دستور لیست نمونه ای از همه لینکا به شما نشون داده میشه. واسه گزارش گیری دقیق تر می تونین با اضافه کردن site:yoursite- لینکایی که از سایت خودتون به خودتون برگشت دادین رو از لیست نمونه حذف کنین. واسه روشن شدن موضوع به این مثال توجه کنین.
نقاط مثبت:
رایگان بودن
سریع بودن
راحت بودن
نقاط منفی:
فقط بخش کوچیکی از لینکا رو نشون میده.
نیاز به افزونهایی جهت گزارش گیری دقیق داره.
اطلاعاتی در مورد لینکای با کیفیت ارائه نمی ده.
از همه مهتر، دقیق نیس!
البته می دونید که گوگل وبمستر تولز اطلاعات آماری دقیق تر و بهتری رو نسبت به دیگه وسیله سئو ارائه میده. اما اطلاعاتی که از راه این وسایل سئو سایت بدست می آورید واسه اینکه یک دید کلی نسبت به وضعیت خود داشته باشین خیلی خوبه.

نکات کلیدی درباره بهینه سازی تصاویر در سایت

 

در طراحی سایت و بهینه سازی اونا تصاویر بخش زیادی از صفحات طراحی سایت شما رو شامل می شن. پس سئو سایت تصاویر واسه موتورهای جستجو از اهمیت خیلی زیادی داره.

اینم بخونین:   چگونه می توان یک بهینه ساز یا سئو کار حرفه ای شد؟

توانایی alt در یک تگ تصویری این توانایی رو واسه شما به ارمغان می آورد تا توضیحی جانشین رو واسه یک تصویر بنویسید. در طراحی سایت و طی مراحل بهینه سازی اونا اگه این تصاویر در صفحات طراحی سایت شما بالا نیاد، این توضیحات خودکار جانشین تصاویر می شن و این تصاویر به به وسیله موتورهای جستجو خونده و جدا سازی و بررسی می شن.

در طراحی سایت وقتی از یک تصویر به عنوان یک لینک استفاده می شه متنای نوشته شده در alt از اهمیت خاصی بهره مند می شن و بیان کننده محتوای صفحه لینک شده.

موتورهای جستجوی تصاویر مثل گوگل یا یاهو از این توضیحات واسه بهتر شدن جستجو استفاده می کنن.

در طراحی سایت ، تصاویر رو در زیر شاخه های مخصوص ذخیره کرده و از فرمتای استاندارد استفاده کنین

واسه ایجاد یک ساختار مناسب ،سعی کنین تصاویر رو در یک زیرشاخه ی جداگونه ذخیره کرده وحتما” از فرمتای استاندارد در طراحی سایت خود استفاده شه.از نام و توضیحات در خور واسه تصاویر خود استفاده کنین.استفاده ی مناسب از دسته بندی، نام گذاری و توضیحات تصاویر در طراحی سایت به به وسیله موتورهای جستجو،مورد جدا سازی و بررسی قرار خواهند گرفت. از اسامی و توضیحات کوتاه،اما کاربردی استفاده کنین.

واسه نام گذاری تصاویر از این قانون پیروی کنین.حرف اول کلمه اول کوچیک و در کلمات بعدی از حرف اول بزرگ استفاده کنین:

noNegarPardazesh.jpg

productName.gif

طبق بهینه سازی سایت، طراحی سایت از انجام موارد زیر خودداری کنین :

  • استفاده از نامهای معمولی و عمومی واسه تصاویر ( image.jpg , pic.gif ,1.jpg ) چون در طراحی سایت حجم خیلی زیادی از تصاویروجود داره باید دقت بیشتری نامگذاری تصاویر داشته باشین.
  • استفاده از نامهای بلند و مفصل
  • پر کردن بیشتر از حد توضیحات تصاویر در طراحی سایت به وسیله کلمات کلیدی و غیر در ارتباط
  • استفاده از توضیح طولانی به عنوان یک حقه
  • استفاده از تصاویر به عنوان لینکای دسترسی مهم و منو در سایت
  • استفاده از توضیح تصویر هنگام استفاده از تصاویر به عنوان لینک

بهترین فرمت عکس واسه بهینه سازی سایت

فرمت‌های مختلف عکس‌ها می تونن در بهینه سازی وب هم نقش داشته باشن، و اینکه کدوم فرمت رو میشه در کدوم شرایط استفاده کرد تصمیم‌گیری رو کمی سخت می‌کنه. JPG (JPEG)، PNG و آخر سر GIF فرمت‌های رایجی هستن که بیشتر اوقات با اونا روبرو می‌شیم و البته هریک از این سه فرمت نقاط ضعف و قوتی هم دارن.
بیشتر مرورگرها مشکلی با نمایش سه فرمت یادشده ندارن و بعضی از این فرمت‌های واسه استفاده‌هایی خاص، برتر از سایرینند.

اینم بخونین:   اول بهینه سازی بعد طراحی سایت بهمراه بهترین منابع سئو

فرمت JPG اکثرا واسه نمایش عکس‌های واقع‌گرایانه با در نظرگرفتن حجم مناسبه. فایل‌های GIF به طور گسترده در تصاویر متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرند و فرمت PNG هم کیفیت خوب در همه ابعاد و شکل‌ها رو واسه کاربر تضمین می کنن.

در ادامه به بررسی کوتاه و مقایسه این سه فرمت محبوب رو واسه بهینه سازی وب خواهیم پرداخت.

میزان فشردگی:
واسه اطمینان از قابل استفاده بودن عکس‌ها در برنامه‌های مختلف و یا آپلود تصاویر، چاره‌ای به جز فشرده‌ساختن اونا وجود نداره تا اینجوری حجم عکس‌ها کم بشه. در زیر فرق‌های فشردگی این فرمت‌ها رو بررسی می کنیم.


JPG:
فشردگی عکس‌ها در این فرمت واسه زمانی که قصد دارین تصاویری رو از راه گوشی همراه و یا ایمیل به بقیه ارسال کنین، ایده‌‌آله. بیشتر تصاویر با فرمت JPG وقتی از دور به اونا بنگرید تهی از اثرات منفی فشرده‌سازی هستن اما با بزرگنمایی تصاویر، اثر این فشرده‌سازی به روشنی نگاه میشه.

GIF:
برخلاف PNG و JPG، این فرمت، همه رنگ‌های موجود در تصاویر رو به نمایه‌ای ۲۵۶ رنگی مبدل می کنن تا اینجوری حجم عکس کم بشه. این محدود کردن‌های رنگی بیشتر باعث بروز مشکلاتی در عکس‌ها و بروز نقطه‌های سفید روی تصاویر می‌شن. هر رنگی خارج از محدوده ۲۵۶ رنگی هم به نزدیک‌ترین رنگ به اون مبدل میشه.

PNG:
فرمت PNG رو میشه فرمتی بی حذف داده‌ها نامید. این به اون معناست که فشرده‌سازی تاثیری روی کیفیت عکس نداره. البته این برتری کیفیت، به معنی بالاتر بودن حجم اون در مقایسه با فایل‌های JPGه. این مسئله به ویژه در زمانی که عکس‌هایی با رزولوشن بالا رو مورد استفاده قرار میدید، مشهوده و نتیجتا به اشتراک‌گذاری اونا کمی سخت میشه.

میزان شفافیت:


GIF:
این فرمت، یکی از ۲۵۶ رنگ رو به عنوان رنگی شفاف برمی‌گزیند. گرچه اینجا محدود کردن‌هایی وجود دارن. اضافه کردن شفافیت، یک رنگ رو از جمع خارج می کنن و پیکسل‌ها شفاف خواهند بود.

اینم بخونین:   کسب درآمد و با بهینه سازی سایت و سئو حرفه ای

PNG:
این فرمت، بیشترین ظرفیت رو واسه شفافیت داره. PNG، شفافیت رو از راه دو روش جدا تضمین می‌کنه. یکی از این روش‌ها از متدی شبیه GIF بهره میگیره و روش دیگه، کانال آلفا نام داره. یکی از امتیازات PNG آنست‌که، هیچ رنگی از مجموعه رنگ‌ها حذف نمی شه. با روش آلفا می تونین مقادیر متفاوتی از شفافیت رو در قسمت‌هایی خاص تجربه کنین.

JPG:
بدیش اینه JPG، از شفافیت پشتیبانی نمی‌کنه. این فرمت از توانایی اتصال پیکسل‌ها به هم واسه کاهش حجم عکس بهره می‌برد.

توانایی انیمیشن:
JPG:
با اینکه JPG از انیمیشن و تصاویر متحرک پشتیبانی نمی‌کنه اما فرمت متحرکی از JPEG هست که از تصاویر متحرک وصدا به شکل باهم پشتیبانی می‌کنه. این فرمت به‌طور گسترده روی وب استفاده نمی‌شه و اکثرا واسه انتقال ویدئوها از راه دستگاه‌هایی با امکانات سطح پایین مثل دوربین‌های دیجیتال یا کنسول‌های قابل حمل مخصوص بازی استفاده می‌شه.

PNG:
با اینکه سعی‌های زیادی واسه ایجاد یک قرارداد واسه فایل‌های PNG متحرک انجام شد اما این سعی ثمربخش نبود و از طرف بیشتر مرورگرهای معروف پشتیبانی نشد. این فرمت در این قسمت به استفاده‌هایی خاص مثل تصویر‌های مربوط به علوم پزشکی و یا جغرافیایی محدود می‌شه اما خبری از استفاه گسترده روی اینترنت نیس.

GIF:
تقریبا همه تصاویر متحرکی که روی اینترنت نگاه می کنین با این فرمت هستن. مثل دلایلی که GIF رو فرمتی محبوب تبدیل کرده، حجم فایل بهینه و فرایند تولید راحت س!. توانایی‌های این فرمت هم، کنترل روی خصوصیات اون مثل سرعت انیمیشن و تکرارها رو راحت می سازه.


نتیجه‌گیری:
JPG ,PNG و GIF همه از مشکلات و فایده هایی برخوردارن اما نکته مهم درک موقعیت مورد نظر واسه تشخیص بهترین پسوند فایله. به‌عنوان قانونی نانوشته، هنگامی که به تصاویر متحرک نیاز دارین بهتره از GIF استفاده کنین. فشرده‌سازی JPG فایلایی با حجم کمتر تولید می‌کنه که این حجم پایین به قیمت افت کیفیت تموم میشه. PNG هم فرمتی بهینه واسه حفظ کیفیت تصویر در مواقعیه که حجم فایل واسه شما اهمیتی نداره.


Comments are closed.