تفاوت لینک فالو (Dofollow) با لینک نوفالو (Nofollow) !

Written by 92 on فوریه 7, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

فرق لینک فالو (Dofollow) با لینک نوفالو (Nofollow) !

در اول واسه درک بهتر این مسئله، بهتره کمی با معنی لینک بیلدینگ (Link building) و اثر اون در رنک ( رتبه ) یک سایت پیش موتور جستجو صحبت کنیم. لینک به معنای زنجیره و واسه هدایت کردن کاربران از صفحه جاری به صفحه ای دیگه استفاده میشه.  طوری که، متن مورد نظر خود رو  می نویسیم و کاری میکنیم که وقتی کاربران روی اون کلیک کردن، به صفحه مورد نظر ما هدایت شن (همون جمله های آبی که در جستجوی گوگل و خیلی جاای دیگه میبینیم).

 در کل شش نوع لینک وجود داره :

1 – لینکهای طبیعی : این لینکا به شکل طبیعی با داشتن استراژی مناسب سئو و تولید محتوای مفید بدست میان. در این روش مدیران سایتا با تولید محتوای مفید، مدیران دیگه سایت‌ها رو ترقیب می کنن تا اونا به شکل طبیعی و با اراده خود به سایت منبع لینک دهند.

2 – لینک به منبع : در این روش صاحبان سایت در ازای پرداخت پول و یا خدمات به صاحبان سایت‌های دیگه، اقدام به خرید لینک از اونا می کنن و هزینه اون رو به شکل ماهیانه به صاحب سایت پرداخت می کنن.

3 – لینکهای تجاری (لینکهای خریدنی/ پولی ) : در این روش مدیران وب سایتا در ازای پرداخت پول و یا خدمات از مدیران سایت‌های دیگه، اقدام به خرید لینک کرده و هزینه اون رو به شکل ماهیانه به صاحب سایت پرداخت می کنن.

4 – لینکهای تبادلی (Back Link) : تبادل لینک یا همون بک لینک ((Back Link یعنی مدیران دو یا چند سایت به شکل تعاملی لینک سایتای همدیگه رو در سایتای خودشون قرار دهند. یعنی دیگه، هر نوع لینک به صفحات شما در سایت‌ها و دیگه صفحات که به وسیله موتور‌های جستجو پیدا شه، بک لینک ((Back Linkه. قرار دادن لینک در سایت‌های مختلف باعث افزایش لینک ورودی ( ترافیک ) سایت می شه، و هر چقدر ترافیک سایت بیشتر شه، رتبه سایت در گوگل و موتورهای جستجو دیگه بیشتر میشه. گوگل اهمیت زیادی به این نوع لینکا میده، هم از نظر تعداد و هم از نظر رتبه یا همون میزان محبوبیت سایت لینک دهنده.

5 – لینکهای موجود امضای انجمن : لینک بیلدینگ (Link building) از راه امضای انجمن یکی از روش‌های قدیمی سئو و ساخت لینکه. این روش می تونه یک روش سریع واسه تولید لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجوگر باشه.

 6 – ارسال نظر در وبلاگها : ارسال نظر ( یا همون کامنت ) در سایت‌ها و وبلاگ‌های مربوط به موضوع سایت، یکی دیگه از روش‌های لینک بیلدینگ (Link building) و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجوگره. اما چون لینک‌های خروجی بخش نظرات در بیشتر وبلاگ‌ها به شکل نوفالو (nofollow) هست اثر زیادی در بهبود وضعیت سایت نداره.

لینک فالو (Dofollow) چیه؟

لینک فالو (dofollow) به لینکهایی گفته میشه که موتورهای جستجو هنگام برخورد با اون، به دنبال کردن لینک دلخواه میپردازند. متخصصان سئو (SEO) پیشنهاد میکنند تعداد کمی‌ از این نوع لینکا باید در سایتا استفاده شه، چون با افزایش تعداد این لینکا، رنک ( رتبه ) سئوی سایت کاهش پیدا میکنه.

لینک نوفالو (Nofollow) چیه؟

با استفاده از لینک نوفالو (Nofollow) میتونیم به موتورهای جستجوگر دستور دهیم که این لینک رو دنبال نکنن. با استفاده از این کار به موتور جستجوگر می فهمانیم، لینکی که از سایت دیگه به سایت ما داده شده، مورد تایید ما نیس، لینکا رو معرفی می‌کنیم ولی اون رو تأیید نمی‌کنیم، پس چیزی از اعتبار سایت خودمون کم نمی‌شه. موتورهای جستجو به لینکای نوفالو (Nofollow) اهمیت زیادی نمی دن. البته به باور ی بعضی از وبمسترها این لینکا بی اهمیت نیستن و بعضیا فکر می کنن که الگورتیم جدید گوگل به اونا اهمیت میده. اینم باید اضافه کنم که در الگوریتم جدید گوگل، تبادل لینک با سایتایی که موضوع و محتوای مرتبطی با هم ندارن باعث کاهش رنک ( رتبه ) سایت در گوگل می شه.

 

چرا باید از لینک Nofollow استفاده کنیم؟

قبل از جواب به این سه نکته رو به یاد داشته باشین :

  • گوگل لینک‌ نوفالو رو بررسی می‌کنه، اما به‌سادگی اون واسه محاسبه PageRank از استفاده نمی‌کنه.
  • موتور جستجوی بینگ، به لینک نوفالو اهمیتی نمی ده و از اون واسه رتبه‌بندی و امتیازدهی صفحات استفاده نمی‌کنه.
  • موتور جستجوی یاهو، به لینک نوفالو اهمیت میده، اما از اون واسه رتبه‌بندی مستقیم صفحات استفاده نمی‌کنه.

 

حال شاید فکر کنین که لینک Nofollow کمکی به افزایش رتبه در یک کلمه کلیدی نمی‌کنه، پس چرا باید ازش استفاده کنیم؟! در جواب باید بگم که این تصور خیلی درست نیس. این لینک‌ها به‌طور غیر مستقیم میزان اعتماد به سایت شما رو افزایش میدن. کاربرانی که چندین بار با استفاده از این لینک‌ها به سایت شما هدایت می‌شن، در صورتی که از محتوا و مطالب  سایت راضی باشن، رفت و امد بیشتری با شما دارن که همین باعث افزایش ترافیک سایت می شه و پس رتبه سایت شما افزایش پیدا می کنن.

موارد زیر دلایلی واسه استفاده از لینک نوفالو هستن :

جلوگیری از لینک شدن به سایتهای اسپمر (spammer) : در بعضی وقتا امکان داره که از سایت شما، عمداً یا به اشتباه به یک سایت اسپمر، لینک داده شه (ممکنه این لینکا در متن تبلیغات جانبی و یا در بخش نظرات سایت قرار داشته باشن) که باعث می شه رتبه سایت شما در گوگل یا موتورهای جستجوی دیگه کم بشه. واسه همین، می تونین با استفاده از کد Nofollow اثر این لینک‌ها رو از بین ببرین.

 

جلوگیری از تکرار شدن محتوا : اگه در یک صفحه، دو لینک مختلف که انکر تکست  (کلمات و کاراکترهای موجود در یک متن که به سایت یا متنی دیگه لینک می شن)متفاوتی هم دارن و به یک صفحه داخلی و خارجی لینک شن، بهتره یکی از اونا رو با استفاده از لینک Nofollow بی‌اثر کنین.

 

جلوگیری از کاهش رتبه و اعتبار وبسایت : در صورت استفاده زیاد از لینک‌های فالو، بخش زیادی از اعتبار سایت خود رو به سایت‌هایی که به اونا لینک دادین، تقدیم می کنین. این موضوع به اندازه ای مهمه که در خیلی از سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس(WordPress)، کد نوفالو اضافه شده.

 

اولویت کرال (Crawl) شدن به وسیله ربات گوگل : اولویت Crawl یا خزیده شدن سایت به معنی تغییر کارکرد موتورهای جستجوگر نسبت به یک وب ‌سایته. در بعضی وقتا محدود کردن‌هایی واسه Crawl شدن و ایندکس شدن صفحات سایت هست. مثلا ممکنه سایت شما 50 صفحه داشته باشه و بنا به دلایلی 40 صفحه‌ی اون واسه موتورهای جستجو اهمیت نداشته باشن. در اینجور زمانی، با استفاده از تگ rel=”Nofollow” در لینک‌های داخلی اون 40 صفحه، می تونین تعداد صفحات سایت خود رو از 50 به 10 کم کنین. یعنی با این کار به موتورهای جستجوگر می‌گوید که اون ۱۰ صفحه اولویت بالاتری نسبت به بقیه صفحات دارن.

توضیحات کامل درباره لینک فالو و نوفالو

نتیجه گیری

درسته تبادل لینک با سایت‌هایی که از کد نوفالو استفاده می کنن اثر مستقیم بر سئو وب ‌سایت شما نمی‌گذارد، اما اگه فرصتی واسه قرار دادن لینک وب ‌سایت خود با کد Nofollow در سایت‌های پربازدید (مثل یوتیوب، فیسبوک، توییتر و …) پیدا کردین، حتماً از اون استفاده کنین. چون ثبت لینک سایت شما در یک سایت یا انجمن پرطرفدار می تونه بازدیدکنندگان زیادی رو به طرف شما هدایت کنه و باعث افزایش ترافیک سایت شه، پس ارزش اون کمتر از لینک فالو (Dofollow) نیس. در آخر صاحب سایت باید تصمیم بگیره که چه موقع از لینکای فالو یا نوفالو استفاده کنه.

تعریف بک لینک

با وجود اینکه مدتای زیادی از به وجود اومدن بک لینک و سئو میگذره اما بیشتر افراد بی توجه به معنای درست و دقیق اونا از اونا استفاده می کنن و حتی در بعضی موارد این لغات و اصطلاحات رو در مواردی نادرست استفاده می کنن. مثل این مفاهیم میشه به بک لینک و سئو اشاره کرد که معنی و تعریف بک لینک با کاربرد و معنی که از بک لینک در بین مدیران سایتا و مهندسان سئو هست متفاوته.

واسه فهمیدن معنی بک لینک میشه از ویکی پدیا استفاده کرد. ویکی پدیا یکی از سایت هاییه که با توجه به نتایج جستجو گوگل تعاریفی از واژهای مختلف داره.با توجه به نظر نویسندگان سایت ویکی پدیا زمانی که بخوان در فضای نت از صفحه ای به صفحه دیگه برن از بک لینک که یک لینک خروجیه استفاده می شه، البته تعداد این بک لینکا می تونه نتیجه بده که سایت شما مثل سایتای محبوبه یا نه. چون که هرچه تعداد بک لینکای روزانه به سایت شما بالاتر باشه می تونه اثر مثبت تری بر سایت شما داشته باشه.

بک لینک همون لینک هاییه که بقیه سایتا با اونا کاربر رو به سایت شما برگشت می دن و یا بعضی از بک لینکا رو خود فرد با استفاده از ترفندها و روشایی دریافت می کنه. بک لینکا می تونن هم از طرف سایتای مربوط به موضوع بحث باشن و هم از طرف سایتای غیر مربوط به موضوع بحث و مقاله شما باشن. بک لینکا همونقدر که می تونن اثر مثبتی بر سایت شما داشته باشن بعضی وقتا ها ممکنه تاثیرات منفی هم بر سایت شما داشته باشن، که این اثر منفی ممکنه باعث افت رتبه سایت شما بشه.

اینم بخونین:   لینک بیلدینگ چیست؟

بخش پشتیبانی گوگل واسه معرفی بک لینک اون رو به عنوان فرصتی واسه بررسی و آزمایش سایت مورد نظر در بقیه سایتا عنوان می کنه.

در دوره های ابتدایی رتبه بندی سایتا یکی از مهم ترین عوامل واسه موتورهای جستجوگر گوگل تعداد بک لینکا از سایت بود. اما با مرور زمان و با توجه به وجود تقلبایی در این مورد دیگه این مورد از اهمیت سابق در موتورهای گوگل بهره مند نمی باشه و الان بک لینک حتی دیگه جزو 5 مورد مهم سئو هم به حساب نمیاد.

اما با تموم این وجود کماکان بک لینک دارای درجه اهمیت خاص خوده طوری که تهیه بک لینکا و تعداد بک لینکا هنوزم جزو وسیله مهندسان سئو هستش.گرفتن بک لینک از موتورهای مختلف متفاوته. مثلا بک لینک گرفتن از یاهو و بینگ به نسبت آسون تر از بک لینک گیری از موتور جستجوگر گوگله.

کلا به دلیل اینکه الگوریتمای یاهو قدیمی هستن و در سالای گذشته دچار تغییری نشده ان میشه از یاهو آسون تر بک لینک گرفت.

واسه اینکه بشه واسه یک سایت بک لینکایی رو گرفت روش ها و راه حلای زیادی هست که یکی از رایج ترین و رایج ترین این روش ها استفاده از تبادلای دوطرفه لینکه.اما افراد واسه گرفتن و گرفتن بک لینک باید دقتایی رو داشته باشن و نکاتی رو رعایت کنن. چون که ممکنه این تبادل لینکا باعث اثر منفی در رتبه بندی سایت بشن. چون که همه تبادل لینکا باعث بک لینک نمی شن و فقط یه جور از تبادل لینکا جزو بک لینکا حساب می شن.

روش تبادل لینک

واسه معرفی و توضیح چگونگی بک لینک اول باید انواع لینکا رو نام برد. کلا لینکا به دو گروه کلی دسته بندی می شن:

1. لینکای Follow : لینکایی هستن که بک لینک نامیده می شن و لینکای مفید در رتبه گیری سایت هستن. در بک لینکا به اسپایدر این دستور داده می شه که آدرسا رو دنبال کنه. از این لینکا در تبادل لینک و یا لینکایی که به بقیه صفحات خود اون سایت لینک می دن استفاده می شه.

در تبادل لینکا یک قرار داد نانوشته هست که لینکا باید به شکل Follow باشن و در این صورته که تبادل لینک بین سایتا مفید واقع می شه.

2. لینکای No Follow: این دسته از لینکا مقابل لینکای دسته اول قرار دارن. این نوع از لینکا هیچوقت نمی تونن بک لینک باشن و بک لینک گرفتن از این لینکا غیر ممکنه. چون که در این دسته از لینکا دستور متفاوتی به موتور جستجوگر داده می شه. در این بک لینکا به موتور جستجوگر دستور داده می شه که آدرس رو اصلا دنبال نکنه. مثل مواردی که آدرس رو واسه قسمت منبع و مآخذ و یا مواردی مثل این وارد می کنن.

بهترین روش واسه لینک دادن به سایتای خارجی و بیان منابع همین لینکای NoFollowه. چون که در این روش دیگه از سایت شما بازدیدی واسه سایتای دیگه به وجود نخواد اومد، واسه همین بیشتر پیشنهاد می شه اگه لینکی رو می خواین در سایت درج کنین و قصد تبادل لینک ندارین حتما از این لینکا استفاده کنین.

یکی دیگه از مواردی که موقع بک لینک دادن باید مورد توجه بگیره و دارای اهمیته اینه که به مقدار خوب بودن بک لینک دقت کرد و درصد خوبی بک لینک رو در نظر قرار داد. چون که همه بک لینکا مفید نمی باشن مگه اینکه بعضی از ویژگیا رو داشته باشه.کلا سایتایی که دارای مطالبی در باره موضوعی واحد، ویژه و اختصاصی باشن و سایتایی که بازدید بالایی رو داشته باشن جزو این دسته از سایتا حساب می شن.

از اونجا که راهی واسه رفع مشکلات بک لینک و یا بازگشت بک لینک نمی باشه واسه همین باید در انتخاب کلماتی که می خواین از اونا واسه بک لینک در سئو سایت خود استقاده کنین دقت کنین و از کلمه ای واسه بک لینک استفاده کنین که از واژهایی باشه که در سئو واسه شما مهم باشن.

نقش بک لینک در سئو

از نظر مهندسین سئو بک لینک به دو دسته کلی تقسیم می شن:

• کلاه سفید

در این نوع از بک لینکا که مورد علاقه موتورهای جستجوگر هستن تاثیرات بلند یه مدت هست که این تاثیرات پایدار هم هستن.

• کلاه سیاه

در این مدل از بک لینکا که مورد توجه و علاقه موتورهای جستجوگر نیستن تاثیرات کوتاه مدت و بی دووم هست.

بعضی از ویژگیا اگه در بک لینک وجود داشته باشن باعث می شن که بک لینک به عنوان بک لینک کلاه سفید دسته بندی شه:

1. سایتای هر دو طرف در ارتباط به بک لینک و در ارتباط به هم باشن.

2. تعاملی باشن

3. مطالب سایتا و صفحه ها کامل و مفید باشن

4. در سایتای معتبر و پر بازدید به صفحه مورد نظر لینک داده بشه.

5. لینکا در قسمتای گفتگو و یا بقیه قسمتایی که مدیریتی ندارن درج نشن.

بعضی دیگه از ویژگیا وجود دارن که اگه در بک لینکا وجود داشته باشن باعث می شن بک لینکا کلاه سیاه تلقی شن:

1. بک لینکایی که در ازای دریافت هزینه و یا به اصطلاح پولی باشن.

2. بک لینکایی که در سایتای نامعتبر انجام شده باشن.

مراحل لازم واسه به وجود اوردن بک لینک

1. تعیین کردن هدف

2. تعیین کردن داراییا

3. تعیین کردن لینکایی که مورد نیاز هستن

4. بررسی و بررسی لینکا

5. پیدا کردن افراد

6. ارسال کردن پیام

7. پیگیری

هریک از موارد بالا رو اینجا به اختصار و به نوبت توضیح میدیم:

1. تعیین کردن هدف

واسه تعیین هدف فرد باید تعیین کنه که واسه بالارفتن ترافیک سایت به چه مقدار ترافیک سایت نیاز داره. پس اولین قدم تعیین تعداد بک لینک هاییه که به وسیله اونا میشه سئو سایت رو به مقدار مورد نیاز بالا برد.

2. تعیین کردن داراییا

تعیین داراییا یعنی فرد باید داراییایی که در اختیار داره رو تعیین کنه، یعنی مواردی رو که می تونه به وسیله اونا واسه خود بک لینک به وجود بیاره رو باید تعیین و مشخص کنه.مواردی مثل موارد پایین می تونن جزو داراییا واسه تولید بک لینک حساب بشن:

مردم، خدمات، محتوا و داده ها مثل موارد موثر در بک لینک هستن که بتونین با اونا سئو سایت خود رو تقویت کنین. ( منظور از مردم تعداد فالورها و طرفداران سایت شماس.)

داراییای بالا به فرد کمک می کنن که واسه سایت خود بک لینکای کلاه سفید رو به وجود بیاره اما بک لینکایی که پولی هستن فقط بک لینکای کلاه سیاه حساب می شن.

3. تعیین کردن بک لینکای که مورد نیاز هستن

انواع لینکایی که می تونن به عنوان بک لینک در سئو سایت مفید واقع شن عبارتند از:

a) لینک دادن به صفحه اصلی سایت خود

b) لینک دادن به صفحات عمیق

c) لینکای دارای نامای تجاری

d) لینکایی که کلمات کلیدی شما رو داشته باشن

البته در بیشتر موارد مهندسین سئو چار مدل لینک بالا رو به شکل ترکیبی مورد استفاده قرار میدن که بیشتر نتیجه بهتری رو به همراه دارن.

4. بررسی و بررسی لینکا

قبل اینکه از سایت و یا صفحه ای بخواهید لینک بگیرین باید اون صفحه و سایت رو مورد بررسی و بررسی قرار بدید، پس از انجام این بررسیا و با بررسی با توجه به ترافیکا و رتبه بندی سایت مورد بررسی می تونین واسه ساختن لینک عملیات مورد نظر رو انجام بدین.واسه انجام بررسی و بررسی سایتا میشه از وسایل مختلفی استفاده کرد. در زیر به سه نمونه از این موارد اشاره می کنیم:

• افزونه Chrome SEO Toolbar : افزونه ایه که روی خود مرورگر کروم نصب میشه و همه اطلاعاتی که واسه جدا سازی و بررسی سایت مورد نظره رو در اختیار کاربر خود قرار میده.

• افزونه تولبار الکسا: افزونه تولبار الکسا افزونه ایه که این امکان رو واسه افراد به وجود می آورد که بتونن رتبه سایت رو نگاه کرده و در صورتی که رتبه سایت مورد نظر از رتبه سایت شما بالاتر بوده باشه می تونین واسه ساختن لینک کارا لازم رو انجام بدین.

• سایت و افزونه Moz Pro : واسه استفاده از این مورد کافیه آدرس سایت و صفحه مورد نظر خود رو در سایت وارد کرده و خیلی آسون سایت در نظر خود رو بررسی و بررسی کنین.

5. پیدا کردن افراد

یکی از مهم ترین مرحله در ایجاد بک لینکا یافتن افرادیه که واسه انجام بک لینک موثر ومفید باشن، چون که سایتی که واسه بک لینک انتخاب کردین در رشد رتبه و سئو سایت تاثیرات زیادی رو به همراه داره.

واسه این مورد باید دنبال کاربرانی باشین که مطالب و موضوع سایت شما واسه اونا مهم باشه. چون که در مواردی که موضوعات درون سایت شما واسه فرد از اهمیت بهره مند باشن فرد اقدام به لینک دادن به سایت شما می کنن.

بعضی از موضوعات وجود دارن که واسه سایت شما ممکنه مهم باشن، مواردی مثل نوشته های بامزه،خبره های به روز،مطالبی که می تونن ایجاد بحث و وگفتگو کنن، داشتن محتوایی درست و دقیق و یا طولانی، رقابتا و تجسم داده ها مثل این هستن.

اینم بخونین:   درج رپورتاژ یا بک لینک ؟ کدام یک برای سئو مناسب می باشد؟

6. ارسال کردن پیام

در این مورد واسه نوشتن پیام باید دقت شه که نوشتن پیام به شکلی باشه که وبلاگ نویس و یا خواننده پیام حس کنه پیام رو یک فرد حقیقی نوشته، چون که در این صورته که نسبت به جواب دادن به پیام بیشتر راغب میشه. واسه ارسال پیام توجه به نکاتی مثل دلیل اهمیت شما، کاری رو که مایل هستین واسه شما بکنن و بیان سلام به خود شخص و نه فقط به عنوان مدیر وبلاگ می تونن کمک کننده باشن.

قبل از ارسال پیام حتما بیو و درباره ما رو در سایت مورد نظر مورد مطالعه قرار بدید.

7. پیگیری

واسه انجام پیگیری می تونین ایمیل خود رو چک کنین و در صورتی که جوابی نیافتید فقط یک بار دیگه دوباره ایمیلی واسه اون فرد ارسال کنین. در مواردی که می خواین جواب فرد رو بدین هم بهتره از reply استفاده کنین که مکالمات شما در دسترس فرد باشه.

موارد موثر در کیفیت بک لینک و اشتباهات رایج در بک لینک

1) موارد موثر در کیفیت بک لینک

2) اشتباهات رایج در بک لینک

با هم به هردو اونا می پردازیم:

موارد موثر در کیفیت بک لینک

بعضی از موارد وجود دارن که می تونن در جلو بردن کیفیت بک لینک موثر باشن و در کیفیت بک لینک اثر مستقیم دارن. در این مقاله به بررسی و توضیح این موارد می پردازیم و با استفاده از اونا میشه واسه به وجود آوردن بک لینکای مفید بهتر اقدام کرد.

• عامل Domain Authority: فاکتوریه که به وسیله شرکتی به نام Moz ساخته شده. موارد مختلفی در این عامل موثر هستن که بعضی از این موارد عبارتند از تعداد لینکای ورودی، سن دامنه، فعالیتای سایت در شبکه های اجتماعی، کیفیت لینکا و بقیه مواردی مثل این. این فاکور فاکتوریه که در تعیین کیفیت بک لینکا موثر هستش.

• انکر تکست (Anchor Text): به متن یا عبارتی که به وسیله اون به صفحه و یا سایت دیگری لینک داده می شه انکر تکست گفته می شه.اثر انکر تکست در کیفیت بک لینک به این صورته که در مواردی که از انکر تکست مربوط به موضوع سیت استفاده می شه به گوگل سیگنال و پیغامی فرستاده میشه که به باعث اون گوگل متوجه ربط داشتن این موضوعا میشه و با توجه به فاکتورهای مربوط به خود رتبه بندی اون کلمه انکر تکست رو افزایش میده.

• اعتبار صفحه (Page Authority): علاوه بر Doman Authority یکی دیگه از مواردی که به وسیله شرکت Moz ارائه میشه اعتبار صفحه که در باره لینکای ورودی اعتبار کلی صفحه و کیفیت صفحه مشخص میشه.

• تعداد لینکای موجود در داخل صفحه: گوگل راه های زیادی رو داره که به وسیله اونا می تونه به این موضوع پی ببره که لینکای خروجی یک سایت به شکل طبیعی ان یا نه. کلا باید تعداد لینکای خروجی سایتی که از اون واسه گرفتن لینک استفاده می کنین نباید بالا باشن. ضمنا تعداد لینکا و اندازه محتوا و متن باید باهم در تناسب باشن.

• پیج رنک صفحه: الان پیج رنک از اهمیت سابق بهره مند نمی باشه اما کماکان دارای سیگنالیه که تقریبا مورد تایید بوده و در بالا بردن اثر لینکا موثره. توجه به این نکته ضروریه که رابطه پیج رنک بر رتبه سایت رابطه مستقیمی نیس و جزو فاکتورهایی حساب می شه که اثر خود رو به شکل غیر مستقیم بر سئو سایت و کیفیت لینک میذاره.

• رابطه بین لینکا (Relations): رابطه بین لینکا یکی از مواردیه که در بیشتر موارد و به وسیله بیشتر افراد در اون دچار اشتباه می شن. لینکا دارای نشونه‌های مختلفی هستن که یکی از این نشونه‌ها Rel نام داره که این ویژگی و نشونه به ما این امکان رو میده که بتونیم با اون با موتورهای جستجوگر گوگل صحبت کنیم و به اونا گفته شه که از قسمتای Link Juice و PR Juice ما لازمه چیزی رو واسه اون صفحه ببرن یا نه.امکان داره موتور جستجوگر گوگل با لینکی که شما به صفحه ای می دید رتبه صفحه رو بالا ببرن اما هیچ چیزی از پیج رنک شما واسه اون صفحه نبرن. در بیشتر موارد لینکا به شکل پیش فرض و خود به خود Dofollow هستن که در این موارد دیگه احتیاجی نیس که فرد به شکل دستی در قسمت Rel گزینه Dofollow رو اشاره بکنه.

• دریافت کردن لینک از سایتای کشور خود: بهترین حالت گرفتن لینک، وقتیه که اونا رو از سایتایی با دامنه ی ir میگیره. واسه همین پیشنهاد می شه که سعی کنین لینکای خود رو از سایتای معتبر فارسی زبون بگیرین. چون که این موارد باعث می شن که سایت شما در بین بقیه سایتای فارسی از رتبه گیری بهتری بهره مند بشه و در جست و جوهای کاربران ایرونی هم دارای شانس بیشتری هستش. البته این عمل ممکنه در شانس سایت شما در جست و جوای بین المللی بی اثر باشه.

موارد بالا فقط بعضی از مواردی هستن که می تونن در دریافت لینک خوب موثر باشن. چون که همونطور که شما هم می دونین گوگل دارای فاکتورهای جور واجور و فراوانیه که به وسیله اونا واسه جداکردن لینک خوب و بد اقدام می کنن.

اشتباهات رایج در بک لینک

بعضی از اشتباهات در مورد بک لینک وجود دارن که به وسیله بیشتر کاربران تکرار می شه. اینجا به شکل اتصار به بعضی از این موارد می پردازیم.

• استفاده از بک لینک کلا بده و نباید از اون استفاده کرد

یکی از موارد مهم در مهندسی سئو بک لینکه که به وسیله اون گوگل سایت شما رو در نتایج جستجو خود دارای رتبه بهتری می کنن.واسه همین باور نبود استفاده از بک لینک غلطه.

• بک لینکا تبلیغات متنی هستن.

تبلیغات متنی یکی از روشای خرید بک لینک هستن که گوگل اونا رو قبول نداره، واسه همین می تونن باعث پنالایز و افت سایت شما بشن

• رابطه بین صفحه ها در بک لینک اهمیتی نداره

در مواردی که از سایتا و صفحات غیر در ارتباط واسه گرفتن لینک استفاده کنین سایت و صفحه شما از لیست جستجو اون کلمه خارج میشه. اما در مواردی که لینک گیری از سایتای در ارتباط و درست باشه حتی اگه فقط چند لینک باشه میشه خیلی آسون رتبه گیری سایت رو سرعت دادن بخشید. چون که چند لینک در ارتباط و درست خیلی مفید تر از چندین لینک غیر در ارتباط هستن و حتی لینکای غیر در ارتباط باعث می شن صفحه از لیست 100 نتیجه اول خارج شه.

• هرچه بک لینکا بیشتر باشن بهتره.

در این دوره باید به کیفیت بک لینکا فکر کرد و اونا رو از نظر کیفی بالا برد چون که بک لینکایی که فقط از نظر کمیت مطرح باشن مفید نخوان بود. چون که لینکی بر رتبه گیری سایت شما اثر مثبت داره که دارای لینک دریافتی با کیفیت بالاتری باشه. به همین دلیله که بعضی از سایتا فقط با چند لینک (اما لینکای با کیفیت) به رتبه ای دست پیدا می کنن که سایت دیگری با هزاران بک لینک نتوانسته کسب کنه.

بک لینکای مفید

بک لینکای مفید بک لینکایی هستن که به وسیله خود مدیر و یا نویسنده سایت و با کلمات کلیدی درست و مربوط به موضوع صفحه و سایت شما به وجود اومده باشن. چون که در این صورته که میشه بک لینکایی مفید و طبیعی رو به وجود آورد، اما مثل مواردی که در این باره اهمیت داره و باید به اون توجه کرد رتبه سایت لینک دهندهه.

بک لینکای خوب باید به شکل ریپورتاژ باشن و بی اسپم و پنالتی هم باشن که واسه این کار باید لینک سایت رو همراه با کلمات کلیدی (Anchor Text ) استفاده کنین. کلمات کلیدی که در متن اختصاصی شما باید حتما وجود داشته باشن و با موضوع سایت شما هم برابری و همخوانی لازم رو داشته باشن. البته انجام بک لینک باید در سایتایی باشه که از Domain Authority و Page Authority بالایی بهره مند باشه.

بعضی از ویژگیا وجود دارن که اگه در بک لینک باشن میشه اون بک لینک رو جزو بک لینکای مفید دسته بندی کرد. این بک لینکا عبارتند از:

• محدود بودن تعداد بک لینکای خارجی و نبود استفاده از تعداد بالای بک لینکای خارجی

• سایت شما و سایت لینک دهنده باید از نظر موضوعی باهم در ارتباط باشن و دارای موضوعات متفاوت نباشن.

• نبود استفاده از سایتایی با اعتبار پایین، چون که بک لینک این سایتا مثل اسپم هستش.

• نبود استفاده از لینک سایتایی که اسپم هستن.

• استفاده از خرید رپورتاژ بهترین نوع بک لینک مفید واسه سایت هاس.

البته ممکنه موارد دیگری هم در تعیین مفید بودن لینک موثر باشن اما موارد بالا مهم ترین اونا هستن.

بک لینکای مضر

سوالی که در بیشتر موارد به وجود میاد اینه که لینک مضر هم هست؟در جواب به این سوال باید گفت که بعضی از سایتا وجود دارن که به عنوان اسپم به وجود خواهند اومد و لینکای غیر نرمال رو به وجود آورده و یا دریافت می کنن و با این کار در رتبه بندیای سایت به رتبه های بالا دست پیدا می کنن اما بعد از مدت کوتاهی به وسیله گوگل پنالایز می شن و به وسیله گوگل به لیست سیاه گوگل فرستاده می شن.سایتایی که خود تولید محتوا ندارن و Anchor Text سایت شما رو هم خیلی تکرار می کنن جزو سایتایی هستن که واسه گرفتن بک لینک مضر خواهند بود.

اینم بخونین:   نحوه کار بک لینک چگونه است؟انکر تکست چیست؟

از سال 2017 به بعد در مواردی که فرد بک لینکا رو به شکل کلی و با گستردگی بالا دریافت کنه می تونه خطر بزرگی رو واسه سایت خود به وجود بیاره و با این کار سایت فرد از نظر اسپم دارای خطر بالاتری هستش.گرفتن بک لینکای بالا از سایتای زیاد هم می تونن جزو بک لینکای مضر حساب بشن. سایتایی که لینکا رو در قسمت پایینی (فوتر) و یا در قسمت بالایی (ساید بار) قرار میدن هم لینکا رو به لینکای مضر تبدیل می کنن. چون که با آپدیتای جدید الگوریتم پنگوئن 4 اینجور لینکایی به شکل اسپم شناخته می شن و واسه سایت شما امتیاز منفی رو به بار میارن.

بک لینکای مضر دارای ویژگیای مشترکی هستن که در این مقاله به بعضی از اونا می پردازیم:

• لینک کردن سایت در همه صفحات یک سایت

استفاده از لینک سایت در همه صفحات باعث می شه که علاوه بر اینکه بک لینک اثر مثبتی رو نداشته باشه حتی جزو بک لینکای مضر هم دسته بندی بشه، چون که هیچ مدیر سایتی نام و لینک هیچ سایت دیگری رو در همه صفحات خود قرار نخواد داد مگه اینکه مطالب و محتوای خود رو کامل از اون سایت ورداشته باشه و یا واسه این کار هزینه ای رو دریافت کرده باشه و بک لینک بده،که در هر دو صورت از نظر گوگل غیر مجازه.

• لینک کردن همه کلمات مهم کلیدی سایت

در مواردی که همه کلمات کلیدی موجود در سایت لینک داده بشن هم لینکا جزو لینکای مضر حساب می شن چون که این رفتار از یک کاربر سر نخواد زد واسه همین جزو رفتارهای بد و غیر طبیعی دسته بندی میشه.

• استفاده از لینک کردن سایت به شکل مخفی

بیشتر به خاطر این از بک لینک و لینک در متنا استفاده میشه که مورد دید و استفاده کاربر قرار بگیره. اما در مواردی که لینک طوری در سایت قرار داده می شه که در متن نباشه و یا دیده نشه و در نقاط مخفی باشن یعنی که این بک لینکا غیر طبیعی خواهند بود. واسه همین بیشتر پیشنهاد می شه رنگ لینکا متفاوت با رنگ بقیه قسمتای متن باشه که گوگل اونا رو به عنوان اسپم شناسایی نکنه.

• استفاده از لینکا در سایتایی با موضوعات متفاوت

در مواردی که از سایتایی با موضوعات جور واجور و متفاوت با موضوع سایت خود استفاده کنین لینک مضره. چون که به شکل طبیعی افراد لینکای مربوط به موضوع سایت خود رو لینک میدن. مثلا اگه سایتی که در مورد موسیقیه لینکی در مورد سایت ورزش بده لینک رو جزو لینکای بد و مضر میشه دسته بندی کرد.

• استفاده از سایتایی بی کیفیت و اهل کپی واسه لینک دادن به سایت

سایتی که خود دارای کیفیت پایینی باشه نمی تونه بک لینکای معتبری رو به شما بده واسه همین لینکایی که از طرف سایتای بی کیفیت واسه شما ارسال میشه هم دارای کیفیت پایین هستن. در مواردی که سایت لینک دهنده جزو سایتای اسپم باشن با این ارسال لینکا حتی می تونن تاثیرات منفی بر سایت شما داشته باشن و سایت شما رو از نظر سئو با مشکل منطقی کنن.

خرید بک لینک

وب سایتایی با بک لینکای درست و مناسبی می تونن کلمات کلیدی لینک شده بهتری رو داشته باشن (Anchor Text) و علاوه بر اون هم می تونن در روند افزایشی دامنه و صفحه سایت که اصطلاحا da و pa نامیده می شن هم موثر باشن.

در مواردی که بتونین واسه سایت خود بک لینکایی با تعداد مناسب و با کیفیتی رو دریافت کنین در روند سئو شما خیلی موثر هستش. چون که عملیات دریافت بک لینکا و ساختن بک لینک در سئو سایت مهم بالاییه و کم کم می تونن سایت شما رو در صفحات اول گوگل جای بدن. همین موارد باعث می شن که بعضی وقتا ها فکر خرید بک لینک به ذهن یه سری از آدما و دارندگان سایت خطور کنه. در این مقاله به خرید بک لینک و موارد مربوط به اون می پردازیم.

سوالی که موقع خرید بک لینک واسه بیشتر افراد و دارندگان سایت به وجود میاد اینه که استفاده از بک لینکای پولی می تونن جریمه و پنالتی رو از طرف گوگل واسه سایت به بار بیارن یا نه؟! واسه جواب این سوال میشه قاطعانه گفت که جواب خیره. چون که مهم ترین موارد در انجام سئوهای خارجی دریافت بک لینک هاس که در مواردی که طبق اصول و به طور درست انجام شده باشن، باعث می شن فرد به نتیجه مطلوب برسه و کلمه کلیدی مورد نظرش در موتور جستجوگر گوگل هم ارتقاع پیدا کنه.

اتوریتی سایت یا همون pa جزو مواردیه که افزایش اونا واسه سایت ابدا مشکلی رو ایجاد نمی کنه و حتی جزو موارد مفید و خوبیای سایت هم هستن.اما باید عنوان کرد که اینکه سایتی دارای اتوریتی بالایی باشه به این معنی نیس که دارای رتبه بندی بالاتری در گوگله، چون که بعضی وقتا ها سایتایی وجود دارن که اتوریتی بالایی رو ندارن اما در رتبه های بالایی در گوگل و موتورهای جستجوگر قرار دارن. واسه همین بالا بودن اتوریتی سایتا جزو امتیازهای سئو حساب نخوان شد.

اما بک لینکا از اون جهت مهم هستن که می تونن در افزایش رتبه سایت موثر واقع شن. در بک لینکا مواردی مثل زمان اونا و نوع لینک گذاریا مهم هستن و اگه به این موارد دقت نشه باعث می شه که نتایج منفی رو واسه سایت در ورداشته باشه و به سئو سایت آسیب و ضرر وارد کنه.

در خرید بک لینکا باید چگالی کلمات کلیدی، نوع کلمات کلیدی و تعداد کلمات کلیدی رو در نظر قرار داد چون که این موارد جزو اون دسته از مواردی هستن که اگه رعایت نشن باعث می شن که سایت شما از طرف گوگل جریمه بشه که این باعث می شه که شما مجبور به راه اندازی یک سایت جدید بشید.

چون که یکی از موردهایی که گوگل صریحا در مورد اونا اخطار داده خریدن بک لینک هاس. واسه همین گوگل اقدام به برخورد با سایتایی که بک لینکا رو به شکل پولی یا اصطلاحا به شکل Site-Wide دریافت می کنن، می کنن.این نوع از لینکا که سایت واید نامیده می شن به این صورت هستن که در همه صفحه های سایت لینک دهنده و یا بیشتر صفحات سایت لینک دهنده وجود دارن و تکرار می شن.انجام اینجور بک لینکایی حتی اگه از سایتای معتبر و قوی باشه هم می تونن نتیجه تخریب کننده خود رو بر سایت شما داشته باشن. واسه برخورد با این لینکای اسپم، پولی و دارای کیفیت پایین گوگل نرم افزار و وسیله Disavow Links رو به وجود آورده تا مدیران سایت بتونن خیلی آسون این لینکا رو تشخیص دهند.

به همین دلیله که پیشنهاد می شه که فقط واسه خرید لینکایی اقدام کنین که دارای رابطه موضوعی با سایت شما باشن و به شکل ریپورتاژ استفاده کنین و از استفاده از لینکای سایت واید حتما خودداری کنین و هزینه خود رو در این رو تلف نکنین.

در بیشتر مرکزها فروش بک لینک، بک لینکا در یکی از قالبای زیر و یا در هردو این قالبا ارائه میشه:

1. ساختن لینک ( لینک بیلدینگ) انبوه ایرونی که با خرید این نوع از بک لینکا همه فرایند بک لینک به وسیله تیم فروشنده انجام میشه و پس از اینکه بک لینکا ساخته شدن همه بک لینکا به وسیله فروشنده واسه مشتری فرستاده می شه.

2. ریپورتاژهای دائمی در بک لینکا که از نظر مهندسان سئو هم مهم بالاییه. در این روش سایت و صفحه شما در داخل متنی تبلیغ و درج می شه که دارای رابطه موضوعی با سایت شماس. این نوع از بک لینکا از نظر گوگل خیلی مورد توجه و معتبر هستن. این روش از ساختن لینک رو Contextual Link Building می نامند.

نکات مورد توجه در خرید بک لینک

بعضی از نکات وجود دارن که باید موقع خرید بک لینک در نظر داشته باشین. این نکات عبارتند از:

1. در متن لینک باید کمه کم ده عبارت مختلف وجود داشته باشه.

2. لینکای خریداری شده رو به صفحه های داخلی سایت خود هم برگشت بدین.

3. درج لینکا باید در تعداد مشخصو زمان بندی مشخص صورت بگیره و از درج لینک با تعداد بالا در مدت زمانای کم و محدود خودداری کنین. البته در بعضی موارد شرایط سایت به گونه ایه که میشه این نکته رو ندیده گرفت.

4. از سایتایی واسه بک لینک استفاده کنین که به موضوع سایت شما در ارتباط باشه چون که در این صورت در رتبه بندی و سئو سایت اثر بیشتری رو داره.

واسه همین خرید بک لینک رو به چاقوی تشبیه می کنن که اگه در دست دکتر و اهل اش باشه می تونه مفید واقع شه و اگه در دست فرد غیر متخصص باشه می تونه به همون مقدار مضر واقع شه.

 


Comments are closed.