تکنیک جدید لینک بیلدینگ که توسط سئو کارهای حرفه ای ابداع گردید

Written by 92 on فوریه 10, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

لینک بیلدینگ چیه ؟

لینک بیلدینگ چیه link building

لینک بیلدینگ چیه ؟ واقعا و معنی کلمه ای link building یعنی ساخت لینک در سایت که چندن صورته مثل لینکای داخلی یا لینکای خارجی یا فروش لینکا و چگالی صفحه که هر کدوم هم به چنیدن بخش تقصیم بندی می گردن که در ادامه این مبحث حتما در مورد لینک بیلدینگ بیشتر صحبت می کنیم و تشرحی از روش درست لینک کردن و منطقی فکر کردن در این مبحث مهم در سئو و طراحی سایت بیشتر صحبت می کنیم

 

تقسیم بندی لینک بیلدینگ link building

لینکای داخلی :

شاید شما به عنوان یک نویسنده بخواهید واسه راهنمایی بیشتر در سایت خود کاربران رو در همون مقاله به صفحه ای دیگه منقل کنین تا کاربر کامل تر موضوع رو درک کرده و مقالات شما رو با علم بیشتری دنبال کنه پس شما یک کلمه یا یک جمله رو لینک می کنین به مطالبی دیگه یا صفحه ای دیگه اینجا شما یک لینک داخلی درست کردین

 

مشکلاتی که جلو شما و وب مستر هاس چیه ؟

  1. یکی از اشتباهای زیادی که وب مسترا هنوز دارن انجام می دن زیاد بودن لینک در یک مطالب هست که واقعا یک اشتباه خیلی بزرگی هست و باعث می شه ارزش مطالب شما از نظر گوگل و دیگه جستجوگرا از بین برود
  2. رعایت نکردن چگالی صفحه (در ادامه بیشتر توضیح میدیم )
  3. لینک کردن موضوعای غیر در ارتباط

 

رعایت نکردن چگالی صفحات چیه ؟

شما فکر بکنین دارین واسه یک سایت عملیات سئو رو دارین اجرا می کنین حال به هسته یک سایت یعنی مطالب اون رسیدید خوب در اولین اقدام باید این صفحه رو واسه جستجوگرا خیلی مهم کنین بعد وارد مبحث چالی صفحه می شه

در مطالب شما یک لینک به مطالب دیگری ارسال شده یعنی مطلب  B به A لینکی ارسال کرده  حال فکر کنین این لینک طرفه ارزشمنده یا  لینک دو طرفه یعنی  A هم به B سر یک جمله یا کلمه خیلی ارشمند لینک بده یا این کار دو مطلب رو از نظر گوگل در یک مبحث و جستجو قرار می دید و باعث می شید یک پارچه سازی در جستجواتون و بالا بردن کلمات کلیدی در جستجوگرا , یک روند پیروزی واسه سایت خود کسب کنین .

 

لینکای خارجی 

شاید شما بخواهید در مقاله ای یا مطلبی نیاز داشته باشین به یک مطالب دیگه در یک سایت دیگه لینک بدین تا کاربر اطلاعات بیشتر رو از اون سایت دریافت کنه

مشکلاتی که پیش میاد :

  1. فروش لینک
  2. داپلیکیت لینکا
  3. ارزش نداشتن صفحه
  4. انتقال ترافیک

 

یکی از مواردی که وب سایتا الان در ایران خیلی به خارج از جستجوا هدایت می شن به ویژه وب سایتای بزرگ فروش لینکه بدیش اینه یا خوشبختانه گوگل جلوی این کارا گرفته و دیگه وب سایتای کوچیک با خرید لینک دیگه نمی تونن در جستجوا پیشرفتی داشته باشن بلکه به شکل خیلی بدی هم از جستجوا حذف می شن

 

Duplic لینکا یا Duplic مطالب , شما اگه مطلبی در جایی زده اید مثلا به عنوان پست مهمان واسه بهتر شناخته شدن و دریافت ترافیک بیشتر حال بعد از ثبت شدن سایت شما و مطالب در وب سایتی که مطلب در اون اول ارسال کردین باعث می شه گوگل دو مطلب یک سان رو در دو آدرس دریافت کنه که این واقعا باعث افت سایت می شه و مشکلات حق کپی رایت گریبان گیر شما میشه

 

مشکل بعدی که در این وسط پیش میاد بدیش اینه لینک دادن به وب سایتای بی ارزش از نظر ترافیک و محتوا که توجه کنین در سطح خود یا در سطح بالاتر از خود لینک بدین  و سعی کنین لینکا رو چندین طرفه کنین

اینم بخونین:   سفارش بک لینک و رپرتاژ آگهی با اتوریتی بالا

 

انتقال ترافیک  یکی از مباحثی هست که شاید خیلی از مدیران توجه نکنن گه بیشتر مشکلی در سئو و بهینه سازی سایت بلکه یک خطای مدیریتیه انتقال ترافیک به وب سایتای همپایه خود حتی اگه سایت دوست و شریکه انجام ندیهد باعث نگردید که دیگه کاربر جذب اون سایت شه تا اینکه سایت شما رو مورد بازدید قرار بده

اصول اصلی واسه لینک بیلدینگ

یکی از مهم ترین فاکتورهای seo لینک بیلدینگ اصولیه. سایت انالیز سایت تقدیم میکنه … لینک بیلدینگ مثل شمشیر دولبه می مونه که می تونه سایت رقیبان رو زیر پا بزاره و یا می تونه با خودکشی، سایت میزبان رو به اعماق نتایج فرو ببره./اصول اصلی واسه لینک بیلدینگ/

به کمک لینکا به موتورهای جستجو ثابت میکنیم که بهترین هستیم واسه نتایج !!

اما موتورهای جستجو به هر لینکی امتیاز مثبت نمی دن. ممکنه لینک سازی در بعضی از موارد امتیاز منفی واسه سایت حساب شه. پارامترهایی هست که می تونه لینک بیلدینگ رو اصولی و حرفه ای کنه. لینک به معنای آسانسور نتایجه. باید اصول سوار شدن به این آسانسور رو بدونیم تا سقوط نکنیم.
۱- ربط داشتن
سعی کنین از وبسایتایی لینک دریافت کنین که با بخش ی کاری شما در ارتباط هستن ( مخاطبان اونا خدمات شما رو میپسندند ) رباتای هوشمند گوگل این موضوع رو به آسونی تشخیض می دن . پارامترای قدرت ( اتوریتی سایت ) هم ملاک انتخاب سایت واسه دریافت لینک باشه .
۲- انکر تکست 
انکر تکست به معنای متن لینک داریه که میتوانیم روی اون کلیک کنیم و به صفحه جدید منتقل شیم. اگه میخواهید سایت شما اسپم نشه بهتره داخل متن به انکرتکستایی لینک دهیم که مربوط به لینک مقصد هستن . هیچوقت به یک صفحه با یک انکرتکست بیشتر از حد لینک ندین . سعی کنین واسه کلیدواژهای خود مقالات در ارتباط بنویسید و به صفحه مقالات مربوط با انکر تکست ( کلمه کلیدی ) لینک بدید .

اصول اصلی واسه لینک بیلدینگ / انالیز سایت / بررسی ایران / 

۳- لینک کردن عمیق 
نباید روی یک یا چند صفحه از سایت خود تمرکز کنین و بی آخر به اونا لینک داخلی بدین . بهتره واسه صفحات زیادی از سایت لینک داخلی بسازین ( ۱۵ تا ۲۰ عدد) در بازه ی زمانی طولانی . باید زنجیروار صفحات در ارتباط به سایت تون رو بهم وصل کنین .
۴- اتوریتی (AUTHORITY ) 
پارامتری که می تونه تعیین کننده باشه واسه دریافت لینک از سایت مبدا . اگه به پارامتر اتوریتی توجه نکنین لینک سازی شما می تونه بی اثر و حتی مضر باشه . هر چه اتوریتی بالاتر باشه و سورس اسپم پایین تر لینک قوی تر و با ارزش تر هستش. اتوریتی می تونه تعیین کنن کیفیت سایتی باشه که قصد دارین از اون لینک دریافت کنین. شما باید از بهترینا لینک بگیرین .
۵- ثبات لینکا 
فقط ساخت لینک مهم نیس بلکه ثبات از اون با اهمیت تره. اگه روزی ۲ عدد لینک با ثبات ( بی حذف شدن) بسازید بهتر از ۱۰۰ لینک روزانه ایه که حذف میشوند. سعی کنین با تمرکز بر ثبات لینکای دریافتی روزانه و دائمی حتی به تعداد کم ( ۱ مورد) لینک سازی کنین .
۶- تنوع لینک سازی 
تمرکز روی یک نوع لینک سازی اشتباهه. باید از راه مختلف لینک بسازید ( رپورتاژ آگهی – کامنت – امضا انجمن – دایرکتوریا – بک لینک و …)
نکته کلیدی : تا می تونین از یک صفحه سایت بک لینک بگیرین و از همه ایندکسای یک سایت لینک دریافت نکنین چون که گوگل می تونه به آسونی سایت شما رو اسپم کنه .

لینک بیلدینگ چیه و چرا در سئو اهمیت داره ؟ راه حل لینک بیلدینگ هم واسه اونایی که برند جدیدی رو در دنیای اینترنت ثبت کرده ان و هم واسه اون دسته از وب سایتایی که مدت هاست مشغول فعالیت هستن، اهمیت زیادی داره. چشم انداز بهینه سازی سایت و SEO (سئو) در طراحی سایت، پیوسته در حال تغییر و تحوله و افرادی که در این بخش وارد می شن، لازمه مرتباً اطلاعات خود رو در مورد موتورهای جستجو به روز رسانی کنه. در این بین اهمیت ایجاد لینکایی با کیفیت بالا همیشه پابرجاست. طوری که شاید هیچ عامل دیگری در سئو به اندازه اون مهم نباشه. اگه شما با رقیبانتان وارد رقابت شدیدی شدین و قصد رشد رتبه وب سایتتون در گوگل رو دارین ضروریه که اهمیت ساخت لینکای با کیفیت و یعنی ایجاد بک لینکای مناسب و مفید رو درک کنین. در این مطلب به شما راه حلی رو نشون می دیم که پس از اون خواهید تونست به سرعت و در راه درستی قدم وردارین.
واسه لینک بیلدینگ راه های پیچیده و زیادی هست، ولی ما اونا رو واسه شما می شکنیم و راه هایی آسون و قابل هضم به شما ارائه میدهیم. در بین آموزش مثالایی رو واسه شما بیان انجام میدی.

اینم بخونین:   چطور بک لینک معتبر را بشناسیم ؟

 

تعریف لینک بیلدینگ در سئو

لینک بیلدینگ به معنای ایجاد لینک و یعنی بک لینک از سایتای دیگه به سایت شماست. بک لینک که معمولاً همون لینک نامیده می شه، راهی واسه کاربران وبه که به وسیله اون می تونین بین صفحات مختلفی که در اینترنت هست، حرکت کنن. موتورهای جستجو هم از لینکا واسه جستجو صفحات وب استفاده می کنن. اونا لینکایی رو که بین صفحات مختلف سایت شماست جستجو می کنن و بعد بین سایتای مختلف به حرکت در میان. این کار به وسیله عنکبوتای جستجوگر صورت میگیره. تکنیکای زیادی واسه ایجاد لینک هست که معمولاً سخت هستن، اما سئو تمایل زیادی به بک لینکا داره و معتقده مهمترین موضوع در بهینه سازی سایت، لینک سازیه. خیلی از سئوکاران زمان زیادی رو صرف ایجاد بک لینک می کنن. به همین دلیل اگه شما بتونین هنر ایجاد لینکای با کیفیت رو مدیریت کنین، خواهید تونست از سئوکاران و رقیبانتان در گوگل جلوتر باشین.

لینک بیلدینگ اثر خوبی در سئو سایت داره.

اهمیت لینک بیلدینگ در سئو

اهمیت لینک بیلدینگ در سئو زیاده که در این قسمت به توضیح اون می پردازیم.

آناتومی لینک:

به خاطر درک عمیق اهمیتی که بک لینکا دارن، اول اصول ابتدایی ساخته شدن یک لینک رو مورد بررسی قرار می دیم. موتورهای جستجو مثل گوگل، چطوری لینکا رو می خونن و اونا رو تفسیر می کنن؟

<a href=”/URL”>Anchore text</a>

تگ a درواقع برچسب شروع یک لینکه. تگ <a> لینک رو باز می کنه و به موتورهای جستجو می گه که این لینک به راه دیگری در وب اشاره و اون رو دنبال می کنه. بخش دوم، برگشت لینکه. Herf مخفف hyperlink referralه و آدرسی که داخل علامت کوتیشن قرار میگیره، اشاره به صفحه ای از وب داره که به اون مراجعه می شه. این آدرس می تونه یک تصویر و یا آدرس یک فایل جهت دانلود باشه. ضمنا بعضی وقتا ممکنه به جای آدرس علامت # بیاد که به معنای لینکای محلیه که شما رو به بخش دیگری از صفحه ای که هم حالا در اون هستین، هدایت می کنه.
بخش سوم، قسمت قابل نگاه لینک در وب سایته. در این قسمت متنی قرار میگیرد که قراره روی اون کلیک شه و لازمه متنی باشه که با موضوع صفحه ای که به اون برگشت می شه، در ارتباط باشه. در صفحه سایت این کلمه معمولاً آبی رنگ، کج و بعضی وقتا هاً زیرخط داره. بخش آخر تگ پایانه. برچسب <a/> به موتورهای جستجو می گه که لینک اینجا تموم می شه.

اینم بخونین:   اشتباه رایج در بک لینک گرفتن برای سایت

معنای لینک واسه موتورهای جستجو چیه؟

کلا موتورهای جستجو از لینکا واسه دو مورد زیر استفاده می کنن:
1- کشف صفحات جدید از یک سایت
2- تعیین اینکه چطوری یک صفحه باید در نتایج جستجو، خوب رنک بگیره.

وقتی موتورهای جستجو اقدام به Crawl کردن یا همون جستجو صفحات وب می کنن، می تونن محتوای موجود در صفحات رو بخونن و ایندکسای خود رو وارد کنن. این موتورهای هوشمند می تونن، کیفیت اطلاعات موجود در یک صفحه رو فهمیده باشن و از وجود لینکای در ارتباط در یک مطلب اطمینان حاصل کنن. می تونین توضیح این مطلب رو در ویدئوی گوگل ببینین. موتورهای جستجو وقتی از این موضوع مطمئن شدن، نه تنها متن صفحه رو میخونن، بلکه به تعداد لینکایی که از صفحات دیگه به این صفحه خورده ان، نگاه میکنند و اگه اون لینکا کیفیت بالایی داشته باشن، به نظرش خیلی خوب می رسین. طوریکه هرچه تعداد وب سایتای خوب و رنک بالایی که به سایت شما رنک داده ان بیشتر باشه، به همون نسبت شما در موتورهای جستجو بهتر رنک خواهید گرفت و بهینه سازی سایت شما بالاتر خواهد رفت.
لینکا به عنوان یک عامل رنک و امتیاز دهی به سایت شما عمل میکنند و همون چیزی هستن که باعث شدن موتور جستجو ی گوگل در آخرای سال 1990 به عنوان بهترین موتور جستجو معرفی و بر بازار تسلط پیدا کنه. پیج رنکی که گوگل به شما اعلام میکنه، اولین بار به وسیله یکی از بنیانگذاران گوگل به نامLarry page ختراع شد و به عنوان معیاری جهت رتبه بندی صفحات استفاده شد. این ملاک بخشی از الگوریتم گوگل شد و به عنوان یک عامل قوی در تعیین کیفیت صفحات وارد عمل شد و هم حالا هم استفاده میشن.
بک لینک گذاشتن در سایتی که پربازدیده، می تونه ترافیک زیادی رو واسه سایت شما ایجاد کنه. همچین اگه اون سایت مربوط به بخش کاری شما باشه، به افزایش فروشتون منجر میشه.
پس بک لینک گذاشتن نه تنها واسه سئو سایت اهمیت داره، بلکه به افزایش مشتریان شمام کمک می کنه.

برند شدن با روش لینک بیلدینگ

طراحی و سئو سایت معمولاً با هدف بهینه سازی انجام می شه. ساختن لینکای خوب می تونه به برند سازی و پایداری شما در میدون رقابت کمک و در برابر رقیبانتان شما رو پیروز کنه. بدین منظور تکنیکایی در لینک بیلدینگ هست که به برند سازی شما، شرکت و کسب وکارتون کمک می کنه.یکی از این تکنیکا تولید محتواه، که می تونه تخصص شما رو به کاربران نشون بده. ای کار می تونه یک راه حل خوب واسه گسترده سازی نام تجاری شما باشه. مثلا یک مطلب یا محتوایی که طبق بخش کاریتون در وب سایتتون نوشته شده به این شانس رو میده که بتونین خوب در بخش کاری خود در صنعت و جامعه حضور پیدا کنین. به روزرسانیای تکراری وب سایتتون واسه گوگل این معنی رو داره که شما سعی دارین به کاربران، بیشتر و بیشتر آگاهی رسانی کنین. ضمنا با این کار گوگل حدس میزنه که تخصص شما در همون زمینه بیشتره، پس اعتبارتون بالاتر خواهد رفت. علاوه بر اینا اگه سعی کنین که به تموم محتواایی که در وب سایتتون قرار دادین، لینک بدین، نشون دهنده اون هستش که وب سایتای دیگه هم علاقه مند به مطالعه دائمی مطالب سایت شما هستن. لینک بیلدینگ اثر زیادی در سئو سایت داره.