تکنیک های بهینه سازی وب سایت و تمرکز نکردن زیاد برروی کلمات کلیدی

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

سئو و بهینه سازی چیه

بهینه سازی سایت بحث خیلی مهمی در مورد ی مدیریت وب سایته. شما در اول راه ورود به بخش ی وب باید اقدام به ایجاد و  کنین. پس از طراحی سایت ، سئو سایت مهم ترین نقش رو در مورد شناساندن سایت شما به کاربران و بالا بردن بازدید سایت شما بازی انجام میده. سئو عاملیه که شما رو در موتورهای جستجو به جایگاها و رتبه های بهتر میرسوند و باعث بالا رفتن بازدیدها و مخاطبانتون می شه. سئو ، اثر و ارزش کار شما رو تعیین می کنه چون که حتی اگه بهترین و با کیفیت ترین طراحی سایت و بهترین کیفیت محتوا رو داشته باشین، تا زمانی که به وسیله کاربران دیده نشید هیچ ارزشی نداره! از گفته هامون تا به اینجا میشه این نتیجه رو گرفت که نبود اهمیت و انجام ندادن سئو تموم زحماتتون رو به باد میده.

واسه شروع طراحی سایت برروی قسمتای مختلف اون و دامنه و موارد دیگه تحقیق و بررسی انجام می شه. پس از اون که تحقیقات و بررسیای ابتدایی واسه طراحی سایت و انتخاب دامنه و … انجام شد با شروع کار طراحی، سئو هم شروع می شه. خیلی از آدما و حتی کسائی که در این مورد فعالیت می کنن این تصور رو دارن که سئو و بهینه سازی بعد از طراحی کامل سایت شروع می شه اما این فکر اشتباهه. بهینه سازی سایت از همون اول و همراه با شروع طراحی شروع می شه. سئو شامل بخشای مختلفی می شه.

سئو رو میشه به دو بخش اصلی یعنی سئوی درون صفحه و سئوی بیرون صفحه تقسیم کرد. در ادامه به بررسی این دو نوع می پردازیم.

سئو درون صفحه (On Page SEO)

سئوی درون صفحه شامل کدها ، محتوا، تصاویر و … در سایت شما می شه. کلا ویژگیا و موارد مربوط به آیتمای درون سایت شما و هرچیزی که در سایتتون بارگذاری کنین شامل سئوی درون صفحه می شه.

در اول نوشته اشاره کردیم که سئو از همون اول و با طراحی سایت شروع می شه. منظور اینه که نوع طراحی سایت و کدنویسیا هم در سئو سایت اثر دارن. حجم کدهای استفاده شده، طراحی مناسب سایتتون واسه موبایل و بقیه دستگاه ها، استفاده از تصاویر بهینه شده، سرعت بارگذاری سایت و … مواردی هستن که موقع طراحی سایت باید رعایت شن تا سایت شما هرچه بهتر سئو و بهینه سازی شه.

کارا دیگه مثل استفاده از کلمات کلیدی مناسب ، تولید محتوای با کیفیت ، استفاده از تگا و عنوانای مناسب ، استفاده از آیتمای گرافیکی مناسب در جای درست و … هم در سئو اثر دارن و از عوامل سئو و بهینه سازی به حساب میان.

سئو بیرون صفحه (Off Page SEO)

همه فعالیتایی که در خارج از سایت انجام می شه و هدف اونا بهبود شرایط ترافیک سایت باشه رو میتونیم زیر مجموعه سئوی بیرون صفحه در نظر بگیریم. یکی از مهم ترین کارا در این مورد، سعی واسه ثبت و کسب لینک در سایتای معتبر و دیگه فضاهاست.

اینم بخونین:   بهینه سازی سایت فروشگاه اینترنتی و تاثیر تنوع لینک در رنکینگ

شناخت و توانایی فعالیت در زمینه های مختلف بهینه سازی سایت نیازمند علم و تجربه بالاییست و شما واسه رسیدن به هدفتون نیاز به بهره ورداری از تواناییای یک فرد و یا تیم متخصص دارین. گروه سایت سازان با سالا تجربه و تعداد زیادی از پروژه های موفق انجام شده در خدمت شماست تا سفارشا و اهداف شما رو به آخرسر برسونه و به بهینه سازی اصولی و تضمینی سایت شما رو به بالاترین پلهای موفقیت در مورد کاریتون برسونه.

تا به اینجای کار با اهمیت و انواع سئو آشنا شدیم. در ادامه می خواهیم به وسیله و تکنیکای سئو و بهینه سازی سایت نگاهی کلی و خلاصه بیاندازیم.

وسیله ها و روشهای سئو

وسایل زیادی واسه حضور در مورد ی سئو سایت نیاز هستن که شما باید واسه حضور بهتر و قوی تر در هر کدوم از بخشا از امکانات و وسایل مناسب اون استفاده کنین. واسه هر یک از آیتمای بهینه سازی سایت وسایل مختلفی وجود دارن که یک متخصص باید با توجه به نوع پروژه و گستردگی کار، وسیله مورد نیازش رو بشناسد و انتخاب کنه. علاوه بر اون که وسیله خوب باید شناخته شه، توانایی کار و آشنایی با اونم باید وجود داشته باشه تا یک پروژه به بهترین شکل انجام شه. وسایل زیادی مثل گوگل وبمستر تولز ، گوگل ترندز ، گوگل پیج اسپید ، جی تی متریکس و … وجود دارن که در یک پروژه استفاده میشن. هر کدوم از این امکانات در بخش خاصی از کار استفاده میشن و توانایی اجرا به موقع و درست از اونا باید در افرادی که کار سئو و بهینه سازی سایت رو انجام می دن وجود داشته باشه.

سئو سایت

تکنیکا و روشای سئو و بهینه سازی

علاوه بر شناخت و انتخاب وسیله ها و توانایی اجرا اونا، یک سئوکار باید از تکنیکای بهینه سازی سایت هم آگاهی داشته باشه. این که هر کدوم از کارا رو در چه زمانی بکنه و چه میزان از وقت خودش رو صرف هر بخش کنه خیلی مهمه. یک وبمستر باید بدونه که واسه دیدن نتایج کاراش چقدر زمان لازمه تا در صورت ضرورت نسبت به اصلاح یا بهبود روش اقدام کنه. ضمنا نکات و تکنیکایی که پروژه رو به موفقیت نزدیک تر می کنه و پس ی اون شما به هدفتون نزدیک تر می شید رو هم باید بدونه. همه این موارد نیازمند علم ضمنا ی تجربه بالاییه که تیم حرفه ای سایت سازان دارای این علم و تجربه بالا هست.

چرا واسه تقویت سئو ، یاید روی کلیدواژهای کمی متمرکز شیم

 

دوست داریم در همه سرچایی که کوچکترین ارتباطی با کار و کاسبی ما دارن، در نتایج اول موتورهای جستجو باشیم. اما یک سوال! واقعا میشه روی همه این کلیدواژها کار کرد؟اصلا انجام این کار بنفع ماست؟

هروقت بحث از بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو می شه، می شینیم تا فهرست کلیدواژها رو حداکثری تهیه کنیم و نتیجه کار ، فهرستی بلند بالا از انواع گویشا ، حالات و اصطلاحات کلیدواژها می شه که ممکنه چند ده ، چند صد یا چند هزار حالت بشه! و طبیعیه که در زدن این سنگ بزرگ  می مانیم و در بالاآوردن هیچ یک توفیقی پیدا نمیکنیم! البته نمی خوام بگم سایتای چند هزار کلیدواژه ای موفق وجود ندارن و یا نمی خوام ادعا کنم روشای فنی و تکنیکی واسه کسب موفقیت سئویی در تعداد کلیدواژه بالا وجود نداره ، اما با توجه به اینکه مخاطب این مطلب ، صاحبان سایتای مربوط به مشاغل کوچیک و متوسط هستن، پیشنهاد من، استفاده از تعداد کلمات کلیدی کمه.

بسته به سیاستای فروش، خیلی از سرچا رو نباید جذب کنیم! بعضی کلیدواژها به حال کار و کاسبی ما ضرر دارن!

دقیقا چندکلیدواژه؟

اینم بخونین:   بهینه سازی و سئو منفی چیست؟

نمیشه به این سوال جواب گفت. اینکه این تعداد کلیدواژه کم ، در کار و کاسبی شما یعنی چند تا بستگی به پارامترهای زیادی داره. مواردی مانند : فیلدکاری شما ، وسعت کسب و کارتون ، توان سرویس دهی شما ، طیف مخاطبان سایت شما و … . اما به هر حال، هر کسب و کاری، محدوده ای داره که مدیر سایت می تونه تشخیص بده و از اون تجاوز نکنه.

اما سوال اینجاست که چرا ما صاحبان سایت، باید فقط روی تعداد محدود و کمی کلیدواژه انتخابی ، متمرکز شیم: www.ParsCms.com

  1. ظرفیت کلیدواژها یکی نیس. یعنی ، میزان مصطلح بودن ، میزان سرچ شدن ، میزان مشتری شدن کسائی که فلان عبارت رو جستجو می کنن ، میزان درآمدزایی و سودزایی افراد اومده ، از یک کلیدواژه، تا کلیدواژه دیگه متفاوته. پس بایست کلیدواژها رو طبق اهمیتی که واسه کسب و کارمون دارن، اولویت بندی کنیم. دست کم، باید صبر کنیم تا در کلیدواژهای با الویت بالا رتبه دلخواهمان رو کسب کنیم و بعد به سراغ بقیه کلمات کلیدی بریم.
  2. از طرف دیگه، بسته به سیاستای فروش، خیلی از سرچا رو نباید جذب کنیم! بعضی کلیدواژها به حال کار و کاسبی ما ضرر دارن! مثلا در موضوع طراحی سایت، اگر سیاست شما، فروش ارزون قیمت نیس، بهتره، کسائی که “طراحی سایت ارزون” رو جستجو کرده ان ، وارد سایت شما نشن! پس باید رنج مخاطبان تون رو انتخاب کرده و طبق اون سیاست کلیدواژه ای خود رو توضیح کنین. مثلا، سطح تخصص و سواد کسائی که عبارت “سایت ساز” رو جستجو کرده ان، نسبت به افرادی که “سیستم مدیریت محتوا” رو جستجو کرده ان ، پایین تره و معمولا رقم ایشون هم کمتره. از طرف دیگه، کسائی که “سیستم مدیریت محتوا” رو جستجو می کنن، قالبا افراد سخت گیرتری هستن و به قابلیتای رایج این نرم افزارها، تسلط بیشتری دارن. پس، یک شرکت طراح سایت، باید تعیین کنه به دنبال مشتریان ارزون قیمت و بی دردسر می شه یا مشتریان با مبالغ بالاتر و دردسر بیشتر.
  3. مخاطبان، در مراجعات تکراری، باید نسبت به سایت، دامین و کسب و کارمون، ذهنیتی مشخص پیدا کنن. کلیدواژهایی که در موضوعات مختلفه و رابطه موضوعی اونا با هم کمه ، می تونه به جلوه حرفه ای کار و کاسبی شما صدمه بزنه و شما رو از مدعیان پرحرف و کم تجربه ای که خود رو همه کاره معرفی می کنن اما هیچ کاره ان جلوه بده. مثلا، اگر شما به شکل تخصصی، نرم افزار مدیریت محتوای خودتون رو پیشرفت دادین، به نفع شما نخواد بود که در نتایج جستجوی “سیستم مدیریت محتوای اپن سورس” ، پیدا شید. چون که باعث می شه، مشتری شما فکر کنه که شمام جزء همین سیستمای مدیریت محتوا هستین.
  4. موتورهای جستجو هم، تاکید خود رو روی سایتایی گذاشته ان که به شکل تخصصی در یک زمینه خاص کار می کنن و سایتای عمومی و یا با پراکندگی کلیدواژه ای رو نمی پسندند. یعنی باید تنوع کلیدواژها ، دور و حوش موضوع یا موضوعاتی همسان و شبیه باشه  و با گرافای معنایی و درختای مفهومی سرچ انجینا یکی بودن داشته باشه. مثلا ، گوگل میدونه که “سئو” می تونه با “بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو” هم معنی باشه و با موضوعاتی مانند “بازاریابی شبکه های اجتماعی” و یا “بازاریابی ایمیلی” ، در گروه مباحث شاخه “بازریابی اینترنتی”  قرار گرفته باشه. بنابر این اگه سایتی این کلیدواژها رو پوشش میده ، همسان و شبیه عمل کرده ، اما پوشش کلیدواژه “طراحی تمپلت” در اینجور سایتی می تونه به گراف معنایی دیگه کلیدواژهای یاد شده هم صدمه بزنه.
  5. فقط بالا اومدن در صفحه اول نتایج ، مهم نیس بلکه چیزی که سخت تر و مهم تره، بالا ماندن در نتایجه. این کار، پر هزینه تر، سخت تر و پر زحمت تره.همیشه ، بالا ماندن در بالا نتایج یک کلیدواژه در طول زمان ، یعنی جنگی دائمی با رقبا و تعداد زیاد کلیدواژها، یعنی جنگیدن دراز مدت در جبههای زیاد! ممکنه بتونین در پنج جبهه با هم خوب بجنگین اما اگه وارد جنگ ششم شدین، محتمله هر شش جبهه رو ببازید!

بنابر این منابع و امکانات ما محدوده. تعداد کارمندان، قدرت تولید محتوا، توان فنی سایت و بقیه پرامترهای موثر، محدوده و بر فرض بالا اومدن در نتایج و افزایش مخاطبین ورودی ، نبود توانایی در پاسخگویی درست و به موقع به همه مشتریان و مخاطبان اومده ، ممکنه به جای اینکه به نفع کسب و کارتون تموم شه، باعث بدنامی شما شه. پس، بر فرض موفقیت در بالا اومدن در همه این کلیدواژها، باید شرایط پاسخگویی تلفنی، حضوری و ایمیلی، به مراجعات زیاد کاربران رو پیش بینی کرده باشیم. اگه هنوز توان اون رو ندارین، به همون 10 کلیدواژه اصلی براتون کافیه.