دامین و پیج اتوریتی در سئو سایت چیست

Written by 92 on فوریه 8, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

Page Authority و Domain Authority یک عامل غیر رسمی سئو هستش که نقش خیلی مهمی داره.با توجه به اینکه گوگل بروز رسانی page rankا رو متوقف کرده و اگه هم دوباره پیج رنکا رو به روز کنه، با فاصله های زمانی خیلی زیادی این کار انجام می شه، این دو عامل نقش مهمی دارن.Page Authority و Domain Authority به ترتیب به معنی اعتبار صفحه و اعتبار دامنه، به وسیله شرکت موز، ارائه می شن که از راه سایت moonsy یا opensiteexplorer.org می تونین، مقدار page و domain authority سایت خود رو بررسی کنین.

معمولا domain authority از page authority کمتره.domain authority، مربوط به اعتبار کل دامنهه.اما page authority فقط اعتبار یک صفحه (URL) رو نشون میده.این نشونه، مثل پیج رنک گوگل، واسه صفحه اول یک سایت، دارای مقدار بیشتریه و عددی بین صفر تا قرن که هر چه بالاتر باشه بهتره و نشون از اعتبار و قدرت بیشتر در موتورای جستجو مثل گوگله.افزایشه این عدد به شکل صعودی سخت می شه.مثلا، رسیدن از صفر به ۲۰ خیلی آسون تر از رسیدن از ۲۰ به ۴۰ه و همینطور تا صد ادامه داره.domain authority به وسیله کل page authority صفحات سایت، محاسبه می شه.

 

این مقدار، بیشتر طبق تعداد و کیفیت لینکای ورودی به سایتا(شبیه پیج رنک گوگل) محاسبه می شه و عمر دامنه یا صفحه، میزان signalایی که از شبکه های اجتماعی دریافت کرده و چند عامل دیگه، که کسی از نحوه محاسبه دقیق اون باخبر نیس، محاسبه می شه.اما سعی کرده ان، عددی ارائه دهند، که با الگوریتمای گوگل و بقیه موتورای جستجو(تا جایی که بتونن الگوریتما رو حدس بزنن)، نزدیکی بیشتری داشته باشه.

 

چه مقداری واسه اعتبار صفحه و دامنه مناسبه؟

عدد بالای ۷۰ خیلی بالا و ایده آله! کمتر سایتی در ایران اینطوریه!

عدد ۶۰ و بالاتر خیلی خیلی عدد مناسبیه.

عدد ۵۰ و بالاتر نشون از قوی بودن یک سایت یا صفحه.

عدد ۴۰ تا ۵۰ عدد مناسبیه و خیلی از سایتای معتبر بین ۴۰ تا ۵۰ هستن.

عدد ۳۰ عدد پایینی نیس ولی جوری هم، نشون از قوی بودن سایت نیس.

عدد ۲۰ واسه سایتای تازه تاسیس، ممکنه عدد مناسبی باشه و کمتر از اون،عدد پایینیه.

 

نکتهای مهم درباره Page Authority و Domain Authority:

– تموم اعداد بالا، واسه صفحه اول عامل page authority حدس زده شده.طبیعتا، domain authority عدد کمتری(با اختلاف حدود ۱۰ تایی) می شه.

اینم بخونین:   منظور از Link Building چیست ؟

– صفحات داخلی و پستای جدید ، در خیلی از مواقع، page authority برابر با یک یا صفر دارن و این نشون از ضعیف بودن اون صفحات نیس.

-این دو عامل، درباره صفحات یا دامنهایی که حاصل از ریدایرکت هستن(یعنی آدرس صفحه یا دامنه عوض شده)، معمولا دارای خطاست و اعتبار آدرس قبلی، به آدرس جدید منتقل نمی شه.بنابر این ممکنه، یک سایت قوی رو ببینین که domain authority از page authority پایینی داره.

– ممکنه صفحه اول وب سایتی دارای page authority بین ۳۰ تا ۵۰ باشه، اما سایتی خیلی ضعیف و حتی اسپم باشه (مثل سایتای پیج رنک دار ضعیف).البته من خود، سایتای ضعیف رو با page authority بالای ۵۰ ندیدم.در کل این دو نشونه، چیزی نیستن که بخواهید حساب کاملی روی اونا باز کنین.تموم فاکتورای سئو، حتی فاکتورای رسمی مثل پیج رنک که به وسیله خود گوگل، ارائه می شه، قابل تکیه نیستن.همه فاکتورای سئو همیشه در کنار هم، می تونن مفید باشن، نه به شکل تکی.

دامین و پیج اتوریتی در سئو سایت چیه

what-is-domain-authority-and-page-authority

خیلی زودتر از این حرفا قصد داشتیم این مقاله رو بنویسم و در سئو سایت قرار دهم اما به خاطر بروز رسانیا و مشغله کاری بدیش اینه قسمت نشد بعد از اینکه پیج رنک گوگل واسه همه مخفی شد و صفر شد دامین اتوریتی و پیج اتوریتی تقریبا برجسته تر شد همونجوریکه می دونین واسه شناخت قدرت یک سایت پیج رنک وسیله مناسبی بود اما در نبود اون این دو ملاک خیلی پر رنگ شدن اگه شما به سایتای فروش بک لینک سر زده باشین میبینید یکی از مهم ترین فاکتورا واسه فروش بک لینک همین دو معیاره اگه شما موز بار رو نصب کنین می تونین واسه هر سایت به شکل آسون این دو ملاک رو نگاه کنین حتی می تونین در جستجو گوگل هم این ملاک رو به شکل کلی در ده نتایج جستجو ببینین اما یک سئوال ایجاد میشه مثلا یک سایت با دامین و پیج اتوریتی خیلی کمتر لینک یکه و یک سایت با قدرت خیلی بیشتر لینک ده واقعا اختلاف این دو سایت در مورد چه چیزی می تونه باشه که اونقدر نتایج نسبت به این معیارا قابل قبول نیس خوب من نکاتی رو بیان میکنم که نه خیلی به این ملاک اهمیت بدین و به قول بچه گفتنی اتوریتی برایم آرزوست نه کلا اون رو بذارین کنار بگید نمیتوان کلا قابل قبول باشه.

اینم بخونین:   چرا بک لینک بسیار مهم می باشد؟

1-همه معیارای در سئو سایت

اول ایرادی که به این شاخص وارد میشه اینه که بعضی وقتا اختلاف بزرگی بین ربته بندی و این شاخص هست که میگن اصلا این ملاک اشتباهه ببینین تموم موارد و شاخصا در کنار هم میشوند رتبه سایت شما البته شاخصای شناخته شده و نشده دقت کنین این ملاک فقط روی بعضی از این موارد تخقق پیدا میکنه پس نمیتوان نظر کلی بدیم و بگیم اگه یک سایت در این شاخص نسبت به سایت دیگه بهتر بود جتما رتبه بهتری باید داشته باشه پس میشه گفت این ایراد تا حدی غیر منطقی و تخصصیه.

2-چقدر دامین و پیج اتوریتی خطا داره

همونجوریکه می دونین این سایت میاد تما لینکای که از سایتای دیگه به سایت شما داده شده رو بررسی میکنه و به شما نشون می ده و نسبت به قدرت اون دامینا به شما امتیاز بین صفر تا صد میده که هر چقدر این امتیاز بیشتر باشه نشون دهنده اینه که دامنهای که به شما لینک داده ان بیشتر و قوی تر هستن و یک امتیاز اسپم هم داره که واقعا باز کردن اون خودش یک مقاله خیلی گسترده می خواد که نون می ده مثلا نسبت بک لینکاتون به محتوا و بزرگی برند شما چقدر واقعه گرانه یا طبیعیه حال سئوال اینجاست این سایت چقدر در این عملیات موفق بوده اگه کلا بخوایم بگو تا حدود قابل قبولی اما واقعیتش این سایت که این سایت هنوز خیلی از سایتای رو که شما از اونا لینک دارین رو نمیتواند شناسایی کنه و حتی میشه با یک مثال راحت نشون داد مثلا 100 دامنه بک لیتک از یک سایت در این بررسیا وجود نداره پس اگه بخوایم بگیم خطا اصلا نداره سخت در اشتباهید و در بعضی موارد خطاای خیلی زیادی داره.شما می تونین از راه این سایت به دامین اتوریتی و پیج اتوریتی سایت خود دسترسی داشته باشین.

3-چقدر این شاخص قابل اطمینانه

اگه ازم میپرسید سالا پیش این ملاک واسه هر کسی خیلی مهم بود و به یه جور قدرت یک سایت مشخص میکرد اما با به روز رسانیای گوکل و تغیی کلی لینک سازی نمیتوان به شکل قابل قبولی به اون تکیه کرد هر چند الگوریتمای محاسباتی این سایت هم نسبت به الگوریتم تغییر کرده اما هنوز درصد خطای زیادی داره مثلا هنوز یک سایتی که فقط لینک کامنتی نظرات به شکل فالو داره دامین اتوریتی و پیج اتوریتی بالایی می تونه داشته باشه در صورت که شاید واسه گوگل به این شکل نباشه به ویژه در پنگوئن 4 که گوگل کلا دیدش نسبت به بک لینک تغییر کرده و روش لینک سازی دچار تغییر اساسی شده سایت موز  درسته که واسه نشون دادن نتایج لینکای سایت شما چندین ساله که فعالیت میکنه و خیلی به سئو سایت و بهینه سازی اون کمک کرده به ویژه واسه متخصصان اما نباید از این نکته بگذریم که خطاای این سایت هم کم نیستن و میشه خیلی قابل بحث باشه.

اینم بخونین:   چه بک لینک هایی قوی و خوب است؟

4-بهترین استفاده از این ملاک سئو سایت

یکی از بهترین استفاده این وسیله جا پا گذاشتن پشت حریف و شناسایی نقاط قوت و ضعف انه این وسیله به خاطر رایگان بودن خیلی مورد استفاده قرار میگیرد و یک زمانی تموم نیاز ما رو تامین میکرد و با بررسی سایتای دیگه به بک لینکای رایگان خیلی دست پیدا میکردیم یا واسه بررسی یک سایت به شکل یک دید موز بار خیلی مناسبه چون که یک دید خیلی کلی و مناسب نسبت به این سایت به شما می ده نکته بعدی اینه که می تونه به عنوان یک ملاک واسه بک لینک حساب بشه هر چند کاستیای خیلی زیادی داره اما می تونه مناسب باشه اما اگه فکر می کنین همه چیز همین دو شاخصه سخت در اشتباهید حتی اگه میخواهید لینک بخرین که من پیشنهاد میکنم این کار رو انجام ندین من در روشای آسون گفتم در بعضی جاها کاری رو انجام ندیم بهتره سعی کنین تموم نکات یک سایت رو بررسی کنین فقط داشتن شاخص مناسب در این دو نمیتواند واسه شما دلیل محکمی بیاره شاید سایت لینکای اسپمی زیادی داشته باشه شاید بارها سایتای که مثلا 1000 بک لینک در الکسا داشتن رو دیده اید که اصلا رتبه الکسا ندارن این دقیقا همین نکته ایه که بنده گفتم صرف داشتن لینک مهم نیس کجا و به شکل اون مهمه.


Comments are closed.