درج رپورتاژ یا بک لینک ؟ کدام یک برای سئو مناسب می باشد؟

Written by 92 on فوریه 9, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

لینک سازی رو میشه پربحث ترین موضوع در سئو دونست و نظرات ضد و خلاف خیلی در مورد اثر بک لینک بر سئو و راه حل اجرای اون هست. در این مقاله سعی میکنیم اول دریابیم بک لینک چیه و پس از اون بررسی کنیم چه تاثیری بر سئو سایت ما داره.

لینک سازی یا کسب بک لینک فرآیند دریافت لینک از بقیه سایتای اینترنتی واسه سایت خودمونه. منظور ما از لینک متن یا تصاویری هستن که با کلیک روی اونا کاربر به صفحه دیگری در اینترنت منتقل میشه. رباتای گوگل زمان بررسی یک صفحه لینکای موجود در اون رو هم بررسی کرده و به این صفحات لینک شده مراجعه میکنند. همینطوری راه حرکتی ربات گوگل در اینترنت شکل میگیرد.

اثر بک لینک بر سئو

بررسی بک لینکای موجود در یک صفحه یکی از مسیرهای اصلی گوگل واسه یافتن و ایندکس کردن صفحات جدید در اینترنته. علاوه بر این تعداد و کیفیت بک لینکا بر رتبه بندی نتایج گوگل اثر مستقیم داره. یعنی ربات گوگل صفحه رو بررسی کرده و طبق لینکای موجود در اون ارزش و اعتبار صفحات لینک شده رو تشخیص می ده

.

هرچقدر سایتای بیشتر و معتبرتری به صفحات شما لینک داده باشن شانس شما واسه کسب جایگاه در نتایج گوگل بیشتر میشه.

بک لینک چیه

فرق لینک سازی داخلی و خارجی

مبحث لینک سازی به دو بخش اصلی لینک سازی داخلی و خارجی تقسیم میشه که تفاوتای مهمی با هم دارن. لینک سازی داخلی یعنی ایجاد بک لینک بین صفحات یک سایت. یعنی اگه صفحه ای از سایت شما به صفحه ای دیگه از سایت شما لینک داده باشه لینک داخلی ایجاد شده ولی اگه لینک از سایت دیگری به یکی از صفحات سایت شما ایجاد شده باشه یک لینک خارجی یا بک لینک واسه شما ایجاد شده. در این مقاله بیشتر به مفاهیم لینک سازی خارجی میپردازیم ولی با مطالعه مقاله راه حل لینک سازی دیجی کالا می تونین با روشای لینک سازی داخلی هم بیشتر آشنا شید.

فرق بک لینک فالو و نوفالو

لینکا رو میشه از منظری دیگه هم دسته بندی کرد. هر لینک به شکل پیش فرش Dofollow حساب میشه مگه اونکه در کد HTML اون از ویژگی Nofollow استفاده شده باشه. زمانی که ربات گوگل یک بک لینک نوفالو رو نگاه میکنه ارزش و اعتباری به صفحه هدف منتقل نمی کنه.

گوگل در سال ۱۹۹۰ معنی پیج رنک رو معرفی کرد و در اون زمان تعداد بک لینکای یک سایت اثر خیلی زیادی بر رتبه بندی اون در نتایج گوگل داشت. متخصصین سئو و مدیران وب سایتا از این نکته استفاده کردن و با تکنیکایی مانندن تبادل لینک یا خرید بک لینک سعی کردن تا جایگاه خود در نتایج جستجو رو بهبود دهند.

با زیاد شدن معاملات بک لینک گوگل الگوریتمای خود رو بروزرسانی کرد و الگوریتم پنگوئن رو واسه شناسایی و جریمه سایتایی که از این روشای لینک سازی استفاده میکردند معرفی کرد. ضمنا در ادامه پیج رنک رو به کلی حذف کرده و سعی کرد تا وابستگی رتبه بندی نتایج به لینک سازی رو تا حد امکان کاهش بده.

سایتایی که بک لینک غیرطبیعی داشته باشن به وسیله الگوریتم پنگوئن جریمه میشوند

متن لینک شده یا Anchor Text

متن لینک شده به این معنیه که لینک روی چه عبارتی قرار داده شده. بعنوان مثال در گذشته عادی بود که میگفتند “واسه ورود به سایت اینجا کلیک کنین” و لینک رو روی کلمه اینجا قرار میدادند. در عمل عبارت “اینجا” متن لینک شده یا همون Anchor Text حساب میشه.

زمانیکه گوگل یک بک لینک به سایت شما رو نگاه میکنه به متن لینک شده توجه زیادی داشته و ارزش و اعتبار منتقل شده به سایت شما در این عبارت هستش. اگه سایت شما با عبارت “کتاب” لینک شده باشه جایگاه شما زمانی که یک کاربر در گوگل عبارت کتاب رو جستجو میکنه بهتر میشه ولی اگه این لینک با عبارت “موبایل” ایجاد شده باشه جایگاه شما در عبارت “موبایل” بهبود پیدا می کنه.

اینم بخونین:   اتوریتی، لینک بیلدینگ و الگوریتم جدید پنگوئن

نحوه استفاده از anchortext در بک لینک

همین توجه گوگل به Anchor Text باعث شد تا مدیران وب سایتا تموم بک لینکای خود رو با عبارات هدف بسازن. با بروزرسانی الگوریتمای گوگل، استفاده غیرطبیعی از یک عبارت به عنوان Anchor Text هم به راهی واسه شناسایی سایتای اسپم و جریمه اونا تبدیل شد.

پیشنهاد میشه که متنای لینک شده به سایت شما ترکیبی طبیعی از حالتای عادی در فضای اینترنت داشته باشن. مهمترین ترکیبات عادی به توضیح زیره:

    کلمه یا عبارت هدف واسه سئو مثل “طراحی سایت

    نام برند شما مثل “ آرین

    ترکیبی از نام برند و کلمه هدف مثل “طراحی سایت آرین

    عبارات عمومی مثل “صفحه” یا “منبع

    عبارات طولانی و راهنمایی کننده کاربر مثل “واسه مطالعه مقاله اینجا کلیک کنین

اگه برابری لازم بین این نوع لینک سازیا واسه سایت شما وجود نداشته باشه گوگل می تونه رفتار غیرطبیعی شما واسه کسب بک لینک رو شناسایی کنه. واسه همین روش های هدفمند لینک سازی عموما برنامه ریزی شده و هدفمند هست چون ممکنه بیشتر واسه شما اثر منفی داشته باشه تا مثبت.

تعیین ارزش بک لینک به وسیله گوگل

بک لینکایی که از سایتای مختلف به سایت شما ایجاد میشه ارزش و اعتبار یکسانی از دید گوگل نخوان داشت. گوگل سعی میکنه فاکتورهای مختلفی رو واسه تعیین ارزش یک بک لینک دید کنه که مهمترین اونا به توضیح زیره:

1اعتبار دامنه یا  Domain Authority

فاکتورهای خیلی واسه تعیین اعتبار دامنه شما دید میشه که بعضی از اونا عبارتند از عمر دامنه، نوع دامنه، تعداد بک لینکای دریافتی، تعداد لینکای خروجی، فعالیت در شبکه های اجتماعی و … . هرچقدر اعتبار دامنه ای که به شما لینک داده بیشتر باشه ارزش بک لینک و اثر اون بر جایگاه شما بیشتر هستش.

2اعتبار صفحه یا Page Authority

اعتبار صفحه شباهت زیادی به اعتبار دامنه داره ولی واسه یک صفحه خاص از اون دامنه محاسبه میشه. ممکنه دامنه اعتبار خیلی بالایی داشته باشه ولی صفحه ای که از اون لینک دریافت کردین اعتبار پایینی در اون دامنه داشته باشه. میزان اعتبار صفحه معمولا طبق لینک سازی داخلی سایت به اون صفحه و بک لینکایی که مستقیما واسه همون صفحه ایجاد شده تعیین میشه.

صفحاتی که لینک سازی داخلی خوبی داشته باشن معمولا اعتبار بالایی هم دارن. بعنوان مثال صفحاتی که در منوی اصلی سایت هستن معمولا معتبرترین صفحات اون دامنه خواهند بود. واسه بررسی page authority و domain authority وسایل مختلفی وجود دارن که بهترین اونا عبارتند از Serpchecker که به وسیله سایت mangools.com معرفی شده و open site explorer که ابزاری قوی از سایت moz.com است.

3تعداد لینکای خروجی

هر دامنه ای که به شما لینک می ده شاید به سایتای دیگری هم لینک داده. هرچقدر تعداد سایتایی که در یک صفحه یا در کل یک دامنه لینک شدن بیشتر باشه ارزش و اعتباری که به هریک از اونا میرسد کاهش پیدا می کنه. معمولا سایتایی که در مورد درج ریپورتاژ یا فروش بک لینک فعالیت میکنند علاوه بر شما به سایتای خیلی لینک داده ان و همین مسئله باعث کاهش ارزش و اعتبار این نوع لینک سازی میشه.

4میزان رابطه موضوعی سایت شما با سایت لینک دهنده

یکی از مواردی که گوگل توجه ویژه ای به اون داره و سعی میکنه تا در فاکتورهای رتبه بندی نتایج جستجو از اون استفاده کنه، رابطه موضوعی بین صفحات لینک شده. بعنوان مثال اگه شما در مورد تورهای مسافرتی فعالیت می کنین ولی بک لینکاتون همه از سایتای دانلود هستن ارزش و اعتبار زیادی واسه شما ایجاد نمیکنند. ولی اگه این بک لینکا از سایتایی با موضوع سفر، گردشگری، خرید بلیت و … واسه شما ایجاد شده باشه می تونه تاثیرگذاری بهتری در جایگاه شما داشته باشه.

5محل قرار گرفتن بک لینک

اینم بخونین:   لینک بیلدینگ چیست؟

محل قرار گرفتن بک لینک در سایت اهمیت خیلی داره. ممکنه لینک شما در محتوای یک مقاله، سایدبار و یا حتی فوتر قرار گرفته باشه. لینکایی که در محتوای صفحه هستن ارزش بیشتری در مقایسه با لینکای موجود در سایدبار و فوتر دارن.

معمولا لینکایی که در فوتر یا سایدبار قرار داده میشوند در همه صفحات اون سایت نشون داده میشوند، به این لینکا اصطلاحا Sitewide گفته میشه. قرار گرفتن بک لینک شما در همه صفحات یک سایت می تونه دلیلی واسه تشخیص خریداری اون لینک به وسیله رباتای گوگل باشه و ممکنه با تکرار زیاد این اتفاق الگوریتم پیگوئن سایت شما رو جریمه کنه.

محل قرار گرفتن بک لینک در سایت

برآیند این دو نکته باعث شده تا الان متخصصین سئو درج ریپورتاژ رو ارزشمندتر از خرید بک لینک یا تبلیغات متنی بدونن

از رپورتاژ آگهی واسه سئو سایت و افزایش فروش استفاده کنین

اگه واسه موفقیت در بازاریابی آنلاین سعی می کنین و در حال تحقیق واسه یافتن موثرترین و به‌صرفه‌ترین راهکارهای دیجیتال مارکتینگ جدید هستین لازمه در مورد رپورتاژ آگهی و فایده هایی که داره بیشتر بدونین.

ویرلن در مقالات آموزشی مهم‌ترین ویژگی‌ها و امتیازات رپورتاژ آگهی واسه سئو و بازاریابی آنلاین رو معرفی کرده که در این بخش به چند مورد اون اشاره می‌کنیم:

رپورتاژ آگهی چیه؟

به خبر تبلیغاتی گفته می‌شه که جهت معرفی خدمات و اجناس کسب و کارا نوشته می‌شه و در سایت‌های خبری پربازدید منتشر می‌شه. ین راه حل در تموم دنیا به عنوان یکی از موثرترین تکنیک‌ها واسه بهبود رتبه سایت در جستجوی گوگل استفاده می‌شه.

چطوری باعث افزایشه رتبه سایت من در گوگل می‌شه؟

در محتوای خبر سه تا پنج کلمه کلیدی لینک فالو می‌شه به سایت شما.
در خبرگزاری‌های معتبر با اتوریتی و رنک بالای گوگل منتشر شده و بعد واسه همیشه مجموعه می‌شه .

طبق جدیدترین الگوریتم‌های گوگل دریافت لینک فالو از مطلبی در ارتباط در سایت‌های پربازدید با اتوریتی بالا، تاثیرگذاری منحصربه‌فردی در افزایشه رتبه سایت شما در گوگل داره.

چطوری باید اثر یک رپورتاژ آگهی خوب رو بررسی کرد و چه معیارهایی بر موفقیت در بازاریابی آنلاین داره؟

رپورتاژ آگهی بهترین راه حل سئو و بهبود رتبه سایت شما در گوگله.
پخش رپورتاژ در خبرگزاری‌های معتبر باعث افزایش اعتبار برند شما می‌شه.
پخش رپورتاژ آگهی به شکل کمپین در تعداد زیادی از سایت‌های خبری معتبر واسه برندینگ شرکت شما خیلی موثره.
اگه به دنبال بهبود رتبه سایت خود در الکسا هستین، با اثر بالایی که روی رتبه گوگل داره، ورودی زیادی رو به شکل پایدار دریافت می کنین.
اگه متن رپورتاژ خبری رو خوب بنویسید قابل توجه کاربران قرار میگیره و این یعنی بازنشر خبر در سایت‌های دیگه و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی.

چطوری یک محتوای موثر واسه رپورتاژ آگهی تهیه کنیم؟

محتوای رپورتاژ باید از نظر خبرنگاری و بازاریابی نکات زیادی داشته باشه:

متن یک رپورتاژ موثر نباید فقط تبلیغاتی باشه و واسه کاربری که مطلب رو می خونه جنبه یک خبر یا مقاله هم داشته باشه.
همیشه موثرترین تبلیغات اونایی هستن که غیر مستقیم تبلیغ می کنن و تو ذهن مخاطب اثر می ذارن، به صورتی که واسه کسب آگاهی بیشتر در مورد برند کنجکاو شه و ضمنا تمایزهای اون برند در ذهنا حک شه.
بهتره واسه تاثیرگذاری بیشتر رپورتاژ خبری رو با تیترهای جذاب خبری منتشر کنین.
برندهای بزرگ واسه سایت‌های مختلفی که در کمپین رپورتاژ هست از تیتر ، تصویر و متن‌های جور واجور و در ارتباط استفاده می کنن و از تکرار یک متن در همه سایت‌ها خودداری می کنن.

اینم بخونین:   خرید بک لینک | رپورتاژ اگهی بک لینک چیست

راهکارهایی واسه افزایش تاثیرگذاری رپورتاژ آگهی بر سئو و برندینگ

رپورتاژ در کدوم سایت‌ها بهترین انتخاب واسه کار و کاسبی ماست؟

نکته اول اینکه سایت‌های خبری معتبر و پربازدید رو واسه پخش رپورتاژ آگهی انتخاب کنین.
سایت‌هایی رو انتخاب کنین که درصد بیشتری از مخاطبین مورد نظر شما رو داشته باشن. شک نداشته باشین نوع مخاطبین خبرگزاری‌های سیاسی با سایت‌های آی تی یا لایف استایل متفاوته.
با انتخاب تعدادی از سایت‌های مختلف در یک یا چند کتگوری، طیف خیلی بالا و متنوعی با برند شما آشنا می‌شن. بهتره قبل از شروع تبلیغات اینترنتی شناخت بهتری نسبت به سایت‌های خبری مختلف پیدا کنین.
رپورتاژ آگهی به عنوان روابط عمومی دیجیتال نقش خیلی موثری در برندینگ داره، پس انتخاب بهترین سایت، شک نداشته باشین واسه بازاریابی و برندینگ اثر بالایی داره.

رپورتاژ در کدوم سایت‌ها واسه سئو تاثیرگذاری بیشتری داره؟

مهم‌ترین نکته انتخاب سایت‌های معتبر و پربازدیده و اطمینان از مجموعه شدن دائمی رپورتاژ، چون سایت‌های تازه کار ممکنه پس از یه مدت خبر رو حذف کنن.
شک نداشته باشین باید مطمئن شید که وب سایتی رو انتخاب کنین که در متن خبر 3 هایپر لینک فالو دائمی رو در خبر قرار می ده چون بک لینک نوفالو هیچ فایده‌ای واسه سئو سایت شما نداره.
یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذاری رپورتاژ بر سئو سایت و بهبود رتبه گوگل، بالا بودن دامین اتوریتی و پیج اتوریتی سایت منتشر کنندهه. خبرگزاری‌های معتبر و پربازدید بالاترین اتوریتی رو بین کل سایت‌های ایرونی دارن. اتوریتی بالاتر از 30 موثره ولی اتوریتی بالاتر از 50 بهترین تاثیرگذاری رو واسه بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل داره.

چطوری از رپورتاژ آگهی واسه افزایش فروش استفاده کنیم؟

ما در شرکت ویرلن در سعی هستیم که رپورتاژ رو از نقش مهمی که در سئو سایت داره بالاتر ببریم. چون در دنیای جدید بر اساس وب، فرصت‌های جدیدی واسه جذب مشتری، افزایش خواسته واسه اجناس و خدمات، بالا بردن میزان فروش و سود شرکت هست. ضمنا حالا آسون‌تر میشه از راه سیستم‌های جدا سازی بررسی، رابطه رپورتاژ و نتایج واقعی افزایش درآمد رو درک کرد.

هدف ما اینه که نه تنها از رپورتاژ به بهترین راه واسه سئو استفاده کنیم، بلکه اون رو به وسیله‌ای موثر و موثر واسه برندینگ و افزایش فروش تبدیل کنیم. اما چطوری؟

راه حل محتوا رو به سودآوری وصل کنین

از راه محتوای خبری مخاطبان رو به برند خود علاقه‌مند کنین تا از سایت شما بازدید کنن.
بعد کاربران رو به ثبت نام در سایت و یا تماس واسه دریافت مشاوره دعوت کنین.
از راه تولید محتوا در سایت و ارائه اجناس و خدمات در بسته و پکیج‌های استاندارد مخاطبان رو به سفارش و خرید تشویق کنین.

اطلاعات جالب در مورد برند خود رو با هوشمندی درآورده کنین، پیشرفت بدید و از راه رپورتاژ آگاهی رسانی کنین. این اطلاعات می تونه داده‌های معتبر آماری، نظر کارشناسی یا تحقیقات موردی باشن. خود رو در نظر مخاطبان (که می خواهید اجناس رو به اونا بفروشین) به‌صورت یک رهبر متفکر قابل اعتماد اثبات کنین.

پیشنهاد می‌کنیم کار رو به کاردان حرفه‌ای بسپارید

شرکت تبلیغاتی ویرلن پس از 7 سال تجربه تبلیغات اینترنتی و سئو واسه برندهای برتر ایران و پخش بیشتر از 3000 رپورتاژ در 100 سایت خبری برتر، راهکارهای حرفه‌ای واسه تاثیرگذاری بیشتر رپورتاژ آگهی رو ارائه می ده و شک نداشته باشین شناخت بهتری نسبت به سایت‌های مختلف داره. پس می تونه مفیدترین مشاوره رو واسه دریافت نتیجه بهتر ارائه بده و موفقیت شما در بازاریابی و سئو رو تضمین کنه.