راه های رپورتاژ آگهی و نحوه افزایش فروش

Written by 92 on فوریه 9, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

رپورتاژ آگهی چیه ؟

ریپورتاژ آگهی یه جور لینک بیلدینگ طبیعیه که در سئو 2017 مهمترین و اثر گذارترین روش واسه گرفت محبوبیت پیش گوگله ، در ریپورتاژ آگهی شما یک پست صد درصد اختصاصی شامل عکس ، متن و لینک دارین که اون رو در سایتای معتبر دارای پیج آتوریتی و رنک بالا و سایتای در ارتباط و هم موضوع ارسال میشه که باعث میشه گوگل سایت شما رو به عنوان منبع شناسایی کنه و به خاطر این به بالا نتایج خود حرکت بده ، مفتخریم اعلام کنیم که واسه اولین بار در ایران مجری اجرای پکیجای ریپورتاژ آگهی به شکل صد درصد موضوعی و هدفمند هستیم،نتیجه 3 سال فعالیت تخصصی در این مورد بیشتر از 300 نمونه کار قوی در همه موضوعاته .

تغییرات مهم در تکنیکای سئو در سال 2016 : بررسی 1 میلیون سایت در نتایج جستجوی گوگل

تاریخ درج: خلاصه

طراحی سایت، سئو سایت، بهبود رتبه سایت در گوگل، نکات جدید سئو 2016، بهینه سازی سایت

تغییرات مهم در تکنیکای سئو در سال 2016 : بررسی 1 میلیون سایت در نتایج جستجوی گوگل
اخیراً 1 میلیون سایت در نتایج جستجوی گوگل بررسی شدن تا جواب این سؤال پیدا شه :
چه عواملی دقیقاً روی رتبه بهتر و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل اثر دارن ؟
در این تحقیق، محتوای وب سایتا، بک لینکا و حتی سرعت لود سایت بررسی شدن.
خلاصه ای از نتایج و یافتهای این تحقیق :
1. بک لینک بازم به عنوان فاکتوری مهم و تأثیرگذار در رتبه بندی صفحات و سئو باقی می مونه. این تحقیق نشون داد که تعداد دامینایی که به صفحات یک سایت لینک شدن بیشتر از هر عامل دیگری روی رتبه اون صفحه و سایت اثر داشتن.
2. ضمنا لینک آتوریتی کلی یک سایت به طور مؤثری با رتبه بندی بالاتر در گوگل مرتبطه.
3. محتوای در ارتباط و متمرکز نسبت به محتوایی که موضوع خاصی رو دقیق پوشش نمی ده خیلی با ارزش تره. پس ایجاد یک محتوای متمرکز و کامل که موضوعی مشخص رو پوشش می ده به رتبه بندی بهتر کمک میکنه.
4. محتوای طولانی تر رتبه بندی بهتری در گوکل داره. محتوای نتایج موجود در صفحه اول گوگل به طور متوسط شامل 1890 میباشند.
5. HTTPS به میزان زیادی با رتبه بندی بهتر در گوگل مرتبطه. و این مسئله عجیبی نیس چون خود گوگل هم اعلام کرد که استفاده از HTTPS به عنوان یک امتیاز در رتبه بندی در نظر گرفته میشه.
6. بر خلاف تصوراتی که راجبه Schema یا همون structured data هست، این تحقیق نشون داد که کد schema اثر زیادی در رتبه بندی و سئو نداره.
7. محتوایی که کمه کم دارای یک تصویر باشه امتیاز بیشتری نسبت به محتوای بی تصویر داره. البته ارتباطی بین اضافه کردن تصاویر بیشتر و رتبه بندی بهتر وجود نداره ولی کمه کم یک تصویر لازمه.
8. در این تحقیق مشخص شد که رابطه خیلی کمی بین بهینه سازی عنوان یک مطلب و رتبه بندی بهتر هست. یعنی استفاده از کلمات کلیدی و قرار دادن اونا در عنوان اثر زیادی در بالا رفتن رتبه در گوگل نداره. بر خلاف تصور همه این مسئله اثر کمتری نسبت به اون چیزی که تصور میشد داشت که می تونه نشونه ای از حرکت گوگل به طرف semantic شدن (معنا گرایی) باشه.
9. سرعت سایت بازم مهم و تأثیرگذاره. طبق داده های به دست اومده از Alexa ، صفحاتی که در سایتا با سرعت لود بالا قرار دارن رتبه بندی بهتری نسبت به صفحات سایتای کنه دارن.
10. متن anchor (متن لینک) که دقیقاً هماهنگ با کلمه کلیدی مورد نظرمون باشه بازم اثر زیادی در سئو و رتبه بندی بهتر داره.
11. میزان پرش یا bounce rate پایین باعث رتبه بندی بهتر در گوگل میشه.
حال با جزئیات بیشتری هر کدوم از گرینها رو بررسی میکنیم.

تعداد دامینای لینک شده به سایت شما اثر خیلی زیادی در رتبه بندی سایتتون دارن

ممکنه قبلاً هم شنیده باشین که داشتن 10 بک لینک از یک سایت نتیجه مفید و خوبی نداره.
بهتره 10 لینک از سایتای مختلف داشته باشیم تا اینکه 10 لینک از یک دامین داشته باشیم.
طبق نتایج این تحقیق، تنوع در دامینا و سایتایی که لینک ما در اونا قرار داره مهم و تأثیرگذاره.

گوگل دوست داره که ببینه سایتای مختلفی به شما لینک شدن و شما رو تأیید میکنند پس بک لینک بیشتر در سایتای مختلف و جور واجور به معنی تأیید بیشتر از دید گوگل و رتبه بندی بهتر هستش.
طبق این تحقیق تعداد دامینای مختلفی که به یک سایت لینک شدن، قوی ترین و تأثیرگذارترین عامل در رتبه بندی بهتر اون سایت میباشند.
پس در سئو، گرفتن بک لینک از سایتای مختلف خیلی مهم و کلیدیه.

اینم بخونین:   خرید بک لینک دائمی ارزان و قوی

دامینای معتبر رتبه بهتری در گوگل دارن

همونطور که قبلاً هم ثابت شده بود این تحقیق هم نشون داد که میزان اعتبار یک دامین (domain authority) به طور مؤثری با رتبه بندی سایت در گوگل مرتبطه.

اعتبار کلی یک سایت اثر بیشتری نسبت به اعتبار هر صفحه اون واسه رتبه بندی بهتر در گوگل داره.
یعنی دامینی که صفحه شما در اون قرار داره خیلی مهمتر از خود اون صفحه.
پس افزایش تعداد لینکا به سایتتون باعث بهتر شدن رتبه صفحات دیگه سایتتون هم میشه.

پخش محتوای کامل و کامل باعث بهتر شدن رتبه سایت در گوگل میشه

در روزهای ابتدایی سئو، گوگل موضوع یک صفحه رو با استفاده از کلمات کلیدی که در اون صفحه به کار رفته بودن میفهمید.
اگه کلمه کلیدی چند بار در صفحه تکرار میشد گوگل می فهمید که موضوع اون صفحه راجبه اون کلمه کلیدیه. الان با استفاده از الگوریتم Hummingbird ، گوگل موضوع هر صفحه ای رو میفهمد.
مثلا زمانی که عبارت “کی کارگردان فیلم برگشت به آینده بود” رو در گوگل جستجو کنین،

دیگه گوگل به دنبال صفحه هایی که این عبارت در اونا به کار رفته باشه نمی شه. عوضش معنی عبارت رو درک کرده و پاسخی واسه اون ارائه میکنه :

همونطور که نشونه این مسئله تغییر زیادی در نحوه تولید محتوا واسه سئو درست کرد. پس در تئوری، گوگل باید محتوایی رو ترجیح بده که یک موضوع مشخص رو به طور کامل پوشش می ده.
ولی واقعا هم گوگل همینطور عمل میکنه ؟
واسه جواب به این سؤال تعداد 10000 URL در سایت MarketMuse بررسی شدن.
و مشخص شد که محتوای کامل و کامل به طور قابل توجه ای بر محتوای سطحی پیروز شده و اثر بیشتری بر رتبه بندی بهتر داره.

جالبه ! ولی چه جوری میشه محتوایی درست کرد که از نظر گوگل کامل باشه ؟
حال به دو مثالی که می خوام بزنم توجه کنین :
اولین مثال، مقاله ایه راجبه کارت سرگرمی باغای بوش که در روزنامه Daily press منتشر شده :

این صفحه معیارهای زیادی داره که باعث شده در صفحه اول گوگل قرار بگیره. مثلا، از کلمه کلیدی در تگ عنوان و تگ H1 استفاده شده. ضمنا دامینی که صفحه در اون قرار داره یعنی Dailypress.com یک دامین معتبر با دامین آتوریتی بالا (DA) است.
با این حال این صفحه تنها در رتبه 10 واسه کلمه کلیدی ” کارت سرگرمی باغای بوش ” قرار داره.

بخشی از این رتبه پایین به دلیل اینه که محتوای اون صفحه از اعتبار موضوعی کمی برخورداره.
از طرف دیگه صفحه ای هست که درباره سس ساتی بالیاییه:

این صفحه اطلاعات جامعی راجبه سس ساتی ارائه میکنه. محتوای این صفحه شامل تاریخچه سس ساتی در اندونزی، نحوه استفاده از این سس، یک دستور پخت و حتی اطلاعات مربوط به ارزش غذایی اینه.
با اینکه کلمه “سس ساتی اندونزی” در همه جای این صفحه به کار نرفته ولی این صفحه واسه همین کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل قرار داره.

دلیل رتبه بندی خوب این صفحه، داشتن اعتبار موضوعی بالا واسه کلمه کلیدی “سس ساتی اندونزی” است.
پس ایجاد محتوای کامل و کامل می تونه باعث رتبه بندی بهتر در گوگل شه.

محتوای طولانی نسبت به محتوای کوتاه رتبه بندی بهتری در گوگل داره

همونطور که در مقاله های قبلی سئو مثل “19تکنیک کاربردی سئو 2016” اشاره کردیم محتوای طولانی با بیشتر از 1500 کلمه اثر زیادی بر سئو و رتبه بندی صفحه داره.
چون باعث میشه گوگل به درک بهتری از موضوع مطلب مورد نظر برسه و نشون می ده که صاحب سایت نسبت به سایت و محتوای اون حساس بوده و سعی داره محتوای با کیفیت و کامل تولید کنه.

HTTPS به طور مستقیم با رتبه بندی بهتر در گوگل رابطه داره

سال پیش گوگل از وب مسترها خواست که سایتشون رو به HTTPS انتقال دهند. و حتی اعلام کرد که این در رنکینگ و رتبه بندی سایتا اثر داره.
در این تحقیق فهمیدیم که رتبه های بالا در صفحه اول گوگل با HTTPS در ارتباط هستن هر چند این رابطه خیلی قوی نیس.

باید همین امروز سایتتون رو به HTTPS انتقال بدید ؟ تصمیم با شماست اما سوئیچ کردن به HTTPS پروژه ای مهم و حساسه که ممکنه باعث بروز مشکلات فنی جدی شه.
قبل از سوئیچ کردن به HTTPS راهنمای گوگل رو در این مورد بررسی کنین.
از آنجایی که رابطه بین رتبه بندی صفحات و HTTPS خیلی قوی نیس و سوئیچ کردن به HTTPS مسئله آسونی نیس، پیشنهاد نمی کنیم که فقط به خاطر سئو و رتبه بندی بهتر این کار رو انجام بدین. ولی اگر در حال راه اندازی سایت جدیدی هستین در نظر داشته باشین که از همون اول از HTTPS استفاده کنین.

اینم بخونین:   ساخت بک لینک در یوتیوب با دامین اتوریتی ۱۰۰-رپورتاژ اگهی

ارتباطی بین کد Schema و رتبه بهتر در گوگل وجود نداره !

شایعها و بحثای زیادی درباره کد schema و سئو تا به حال وجود داشته.
و تئوری اینه که :
کد schema به موتورهای جستجو می فهماند که محتوای ما به چه معنیه و موضوع اون چیه. و این مسئله باعث میشه که گوگل سایت ما رو به افراد بیشتری نمایش بده.
مثلا، می تونین با استفاده از تگ در داده های ساختاری (structured data) به گوگل بفهمانید زمانی که از کلمه “جنگ ستارگان” استفاده می کنین منظورتون نام یک فیلمه.

یا می تونین از کد schema واسه امتیاز گذاری (rating) روی محصولاتتون استفاده کنین.

گوگل اعلام کرد که ممکنه در آینده استفاده از داده های ساختاری به عنوان یک امتیاز واسه رتبه بندی حساب شه ولی در این تحقیق مشخص شد که وجود داده های ساختاری هیچ ارتباطی با رتبه بندی سایت نداره !

پس می تونین از داده های ساختاری در سایت خود استفاده کنین ولی انتظار نداشته باشین که این کار اثر زیادی روی رتبه بندی سایتتون داشته باشه.

URLای کوتاه بهتر از URLهای بلند و طولانی هستن

URLهای کوتاه به داشتن سئوی درون صفحه ای (on page) بهتر کمک میکنند.
چرا ؟
به دو دلیل :
دلیل اول اینکه فهمیدن یک URL کوتاه واسه گوگل خیلی راحت تر و آسون تره. بعد از 5 کلمه اول در URL ، گوگل به کلمات بعدی اعتبار و اهمیت کمتری می ده.

خوشبختانه رعایت کردن این مسئله خیلی راحت س! کافیه هر زمان که مطلبی رو منتشر می کنین دقت کنین که URL اون کوتاه و راحت باشه.
اگر از وردپرس استفاده می کنین می تونین ساختار permalink رو در حالت “post name” قرار بدید.

فقط توجه کنین که permalinkای جدید تنها به مطالب بعدیتون اعمال شن چون اگه permalinkا رو واسه پستای قدیمی هم تغییر بدید با مشکلات جدی در سئو روبرو می شید.
مثلا به URL زیر دقت کنین :

با اینکه عنوان اون طولانیه ولی واسه URL تنها از کلمه کلیدی مورد نظر استفاده شده.
دلیل دوم اینکه یک URL طولانی معمولاً به صفحه ای اشاره میکنه که در فاصله زیادی از صفحه اصلی قرار داره. و این به اون معنیه که اعتبار یا آتوریتی کمتری به اون صفحه اختصاص پیدا میکنه و اعتبار کمتر یعنی رتبه پایینتر.
پس در صورت ممکن بیشتر از URLهای کوتاه استفاده کنین تا گوگل راحتتر موضوع صفحه شما رو تشخیص بده.

مطلب به همراه کمه کم یک تصویر امتیاز بیشتری نسبت به مطلب بی تصویر داره

تحقیقات نشون داده که صفحاتی که شامل تصویر هستن تعداد بازدید بیشتر و اشتراک گذاری بیشتری نسبت به صفحات بی عکس دارن.
پس استفاده از تصاویر در یک مطلب تعداد اشتراک گذاری اون رو در شبکه های اجتماعی افزایش داده و اینطوری باعث رتبه بندی بهتر اون در گوگل میشه.
واسه بررسی اثر استفاده از تصویر روی رتبه بندی، صفحاتی رو که هیچ تصویری نداشتن با صفحاتی که کمه کم یک تصویر داشتن مقایسه کردیم.
و به این نتیجه رسیدیم که وجود کمه کم یک تصویر در صفحه به طور قابل توجه ای بهتر از نبود وجود تصویره.

با این حال زمانی که به تعداد کلی تصاویر در صفحه و رتبه اون صفحه دقت کنیم میفهمیم که رابطه ای بین تعداد تصاویر و رتبه صفحه وجود نداره ولی وجود کمه کم یک تصویر در صفحه به رتبه بندی بهتر اون کمک میکنه.

اینم بخونین:   قبل از شروع بک لینک سازی چه کارهایی را انجام دهیم؟

استفاده از یک کلمه کلیدی مشخص در تگ عنوان رابطه کمی با رتبه بندی بهتر داره

تگ عنوان همیشه مهمترین عنصر در سئوی درون صفحه ای بوده. چون تگ عنوان یک ایده کلی راجبه موضوع یک صفحه به افراد و ضمنا موتورهای جستجو ارائه میکنه و کلمات موجود در تگ عنوان به طور قابل توجه ای در رتبه بندی صفحات اثر داشتن.
با این حال، در این تحقیق بررسی شد که با توجه به حرکت گوگل به طرف معناگرایی اهمیت تگ عنوان کم شده یا نه.
در این تحقیق مشخص شد که استفاده از کلمه کلیدی در تگ عنوان روی رتبه بندی اثر داره ولی نه جوری که تصور میشد.

با توجه به این نکته دیگه گوگل نیاز نداره که حتماً یک کلمه کلیدی مشخص در تگ عنوان ببینه تا موضوع صفحه شما رو بفهمد.
مثلا در تصویر زیر 6 صفحه اول پس جستجوی کلمه کلیدی ” list building” رو نگاه می کنین :

دقت کنین که 3 نتیجه مثل نتیجه شماره 1 شامل خود کلمه ” list building” نمی باشن.

و این نشونه ای از حرکت گوگل به طرف معناگراییه.
پس استفاده از کلمه کلیدی مشخص در تگ عنوان به رتبه بندی بهتر واسه اون کلمه کلیدی کمک میکنه ولی اثر اون در آینده ای نزدیک کاهش پیدا می کنن.

سرعت لود بالا باعث رتبه بندی بهتر صفحات سایت میشه

گوگل از سال 2010 ، سرعت سایت رو به عنوان یک ملاک رسمی واسه رتبه بندی سایتا در نظر قرار داد.
سرعت سایت چه اندازه روی رتبه بندی اون اثر داره ؟
سرعت متوسط 1 میلیون سایت در Alexa بررسی شد. یعنی سرعت هر صفحه به تنهایی اندازه گیری نشد و سرعت لود میانگین هر سایت مورد توجه قرار گرفت.
و رابطه خیلی قوی بین سرعت لود سایت و رتبه بندی اون در گوگل اثبات شد.

پس سایتایی که سرعت لود بهتر دارن در گوگل در رتبه بالاتری قرار می گیرن.

بک لینک بیشتر = رتبه بهتر

گوگل بازم به بک لینکا واسه سئو اهمیت می ده ؟
در این تحقیق تعدا کلی بک لینکای هر سایت اندازه گیری شد و مشخص شد که تعداد بک لینک بیشتر باعث رتبه بندی بهتر میشه.

با اینکه الگوریتمای گوگل در مورد سئو پیوسته در حال تغییره ولی بک لینک بازم به عنوان یک ملاک مهم واسه گوگل باقی مونده.

رابطه زیادی بین میزان اعتبار کلی صفحات و رتبه بندی اونا هست

آتوریتی یا اعتبار کلی یک صفحه تأثیری در رتبه بندی اون داره ؟
بیشتر سئو کارا و وب مسترها قبول دارن که کیفیت بک لینک دقیقاً به اندازه کمیت اون مهمه.
بهتره 1 لینک از یک سایت معتبر داشته باشیم تا 100 لینک از یک سایت بی کیفیت !

پس طبق داده های به دست اومده صفحات و سایتایی که لینک آتوریتی بالاتری دارن از رتبه بهتری هم در گوگل بهره مند هستن.

استفاده از کلمه کلیدی مشخص در متن لینک رابطه زیادی با رتبه بندی نداره

بعد از اینکه گوگل نسخه پنگوئن رو در سال 2012 بروز رسانی کرد، خیلی از متخصصان سئو استفاده از یک کلمه کلیدی مشخص در متن بک لینک رو منع کردن. با این حال خیلی از تحقیقات نشون دادن که بازم متن لینک ملاک مهمیه.
پس در این تحقیق بررسی شد که متن لینک عامل مهمیه یا نه.
طبق نتیجه این تحقیق مشخص شد که متن لینک با کلمه کلیدی مشخص، رابطه زیادی با رتبه بندی سایت داره.
در اول ایجاد بک لینک با کلمه کلیدی خیلی تأثیرگذار بود. مثلا، اگر می خواستین واسه کلمه کلیدی “طراحی سایت” در رتبه بهتری قرار بگیرین باید از این کلمه در متن لینک هاتون استفاده می کردین :

ولی بعد از اینکه گوگل اعلام کرد که این کار رو نشونه spam میدونه دیگه پیشنهاد نمی شه که متن لینک فقط خود اون کلمه کلیدی باشه با اینکه اثر زیادی داره ولی ممکنه spam شناخته شه. پس سعی کنین از کلمات کلیدی به شکل ترکیبی در متن لینکا استفاده کنین.