رتبه بندی موتورهای جستجو و 5 راه موثر برای بازاریابی محتوا

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

بهینه سازی سایت چطوری روی رتبه بندی موتورهای جستجو اثر میذاره؟

بهینه سازی سایت چطوری روی رتبه بندی موتورهای جستجو اثر میذاره؟Reviewed by گروه سئو کندو on Mar 26Rating: 4.0بهینه سازی سایت چطوری روی رتبه بندی موتورهای جستجو اثر میذاره؟ در سئو باید در نظر بگیرین که موتورهای جستجو همیشه در سعی هستن تا با بهتر كردن كارایی شون بهترین نتیجه ممكن رو به كاربر بدن. البته کلمه “بهترین” ذهنیه. ولی می شه گفت موتورها بینش “خوبی” از اینكه چه صفحاتی نیاز جستجوی شون رو محاسبه می کنن دارن. در كل اینكه این نوع سایتا چند وجه مشترك دارن.

در سئو باید در نظر بگیرین که موتورهای جستجو همیشه در سعی هستن تا با بهتر کردن کارایی شون بهترین نتیجه ممکن رو به کاربر بدن. البته کلمه “بهترین” ذهنیه. ولی می شه گفت موتورها بینش “خوبی” از اینکه چه صفحاتی نیاز جستجوی شون رو محاسبه می کنن دارن. در کل اینکه این نوع سایتا چند برابری دارن.

۱- استفاده ، جهت یابی و درک آسون

۲- اطلاعات مفید که مستقیما به سوال ربط داره ارائه می دن.

۳- طراحی حرفه ای که واسه مرورکنندهای مدرن قابل دسترسی ان.

۴- محتوای با کیفیت ، معتبر و قانونی ارائه می دن.

موتورها علی خلاف میل تموم پیشرفتای خارق العاده شون هنوز نمی تونن مثل آدما متنا رو بخونن ، عکسی رو ببینند یا ویدیویی رو نگاه کنن. اونا باید واسه باز کردن و رتبه دادن به محتوا روی یک سری اطلاعات متا (حتما نه تگای متا) در مورد اینکه مردم چجوری با سایتا و صفحات رفت و امد می کنن و کیفیت اونا در چه حدیه، تکیه کنن.

اثر توانایی استفاده و تجربه کاربری یک سایت روی نتایج

اینم بخونین:   سه خطای جبران ناپذیر در بهینه سازی سایت

رتبه دادن موتورها

موتورها مستقیما از یک سری متغیرهای محدود استفاده می کنن: کلیدواژها ، لینکا و ساختار سایت. البته موتورها می تونن از راه الگوهای لینک ، میزان کار کاربر و کامپیوترهای یادگیر، پیش بینیای قابل توجه ای در باره یک سایت خاص بکننن. “توانایی استفاده و تجربه کاربری” اثر درجه دو، روی رتبه بندی موتورها داره و به طور غیرمستقیم محبوبیت سایت رو نشون میده تا کیفیت بالای اون معلوم شه.

سیگنالای کیفیت محتوا

۱- اندازه گیری کارکرد

وقتی موتور صفحه نتایج رو نشون تون میده می تونه موفقیت رتبه ها رو از روی اینکه شما تا چه حد با اون نتایج کار کردین اندازه گیری کنه. اگه شما روی اولین لینک کلیک کنین و بعد خیلی سریع برگردید و روی دومین لینک کلیک کنین این نشون میده که شما از اولین نتیجه راضی نبودین. موتورها دنبال “کلیکای طولانی” هم هستن یعنی وقتی کاربر روی نتیجه ای کلیک کرده ولی خیلی سریع به صفحه اصلی نتایج برنمی شه. موتورها میتوانند با زیر نظر داشتن میلیونا میلیون سوال روزانه حجم بزرگی از اطلاعات رو جمع آوری و روی اونا قضاوت کنن.

۲- کامپیوترهایی که یاد می گیرن

گوگل در سال ۲۰۱۱ Panda update رو به آلگوریتم رتبه بندی اش اضافه کرد تا خیلی سریع بتونه کیفیت وب سایتا رو بسنجد. گوگل در اول کار واسه رتبه دهی به هزاران سایت و یافتن محتواهای کیفیت پایین ، اونم به شکل دستی ، ‌از پرسنل خود استفاده می کرد. بعد گوگل کامپیوترهای با توانایی یادگیری به سیستمش معرفی کرد و زمانی که اونا تونستن با دقت پیش بینی کنن که از دید کاربرها چه سایتای کیفیت پایین هستن بعد الگوریتم شون رو روی میلیونا سایت در اینترنت راه اندازی کرد. نتیجه پایانی باعث شد تا ۲۰% از کل نتایج جستجوی گوگل ترتیب دوباره داده شن.

اینم بخونین:   آموزش استفاده از برچسب و کلمات کلیدی در بهینه سازی سایت

۳- الگوهای لینکی

موتورها در همون ابتدا کار فهمیدن که ساختار لینکی اینترنت می تونه محل خوبی واسه “رایا و محبوبیتا” باشه ، یعنی سایتای کیفیت بالا ،‌ لینکای بیشتری نسبت به رقبای کیفیت پایین کسب می کردن. الان ، الگوریتمای link analysis خیلی پیشرفته شدن ولی اصول ابتدایی یکیه.

ساختن محتوا

در دنیای سئو بیشترین چیزی که به دفعات تکرار می شه “ساختن محتوای عالی” است. محتوای جذاب و مفید واسه بهینه سازی موتور جستجو ضروریه. تموم جستجوهای انجام شده در موتورها با یک “قصد” همراه ان: پیدا کردن ، یادگرفتن ، حل کردن ، خریدن ، درست کردن ، درمان کردن و یا فهمیدن. پس موتورها به بهترین وجه ممکن صفحات وب رو طبق همین “قصدها” منظم و در صفحه نتایج نشون می دن. ساختن محتوای کامل که بتونه نیاز جستجوکنندگان رو محاسبه کنه امکان بالا رفتن رتبه شما رو بیشتر می کنه.

۵ راه موثر واسه بازاریابی محتوا و سئو

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا

مخاطبین خود رو بشناسید:
دوستان عزیزم باید دقت داشته باشین که همه چیز یک برند تجاری موفق در مشتریانش خلاصه می شه. شاید در موفقیت یک نام تجاری عوامل دیگری مثل نام مناسب، راه حل، کیفیت محصول و … مهم باشه ولی بی شک مخاطبین و مشتریان شما از همه مهم تر هستن چون تضمین باقی موندن شما در این صنعت هستن.
بدیش اینه برابر با آمارهای معتبر ۸۰ درصد برندها مشتریان خود رو نمیشناسند؛ واسه اینکه بتونین مشتریان خود رو جذب کنین باید به نکات زیر توجه کنین:
علاقمندی خود به مشتریانتون رو نشون بدید:
رعایت این مورد خیلی راحت س!. کافیه بررسی کنین مشتریان شما چه چیزایی رو بیشتر مورد مصرف قرار می دن و چه کالاهایی از محبوبیت بیشتری برخورداره. ضمنا محتوایی تولید کنین که از اقبال عمومی بالاتری برخورداره و مخاطب بیشتری داره.
راه ورود کاربران خود به سایتتون رو دنبال کنین:
خودتون رو در راه ورود کاربران به مراحل مختلف سایتتون قرار بدید و از صفر تا صد همه مراحل رو، زیر نظر بگیرین. از تجربیات کاربران استفاده و اونا رو تشویق به انتقاد یا پیشنهاد کنین. سایت خود رو واسه همه دستگاه های جانبی مثل موبایل، تبلت و … بهینه کنین.
مشتریان و سایت خود رو جدا سازی و بررسی کنین:
یادتون باشه مشتریان خود رو که امروز از سایت شما خرید می کنن، بررسی کنین. همیشه بررسی کنین دلیل اینکه ازتون خرید می کنن چیه؟ کارکرد خود رو همیشه به نقد و رقابت بکشین. با مشتریان خود در رابطه باشین و از اونا در جهت بهتر شدن کار و کاسبی خود کمک بخواهید.
هدف داشته باشین:
همونطور که نام تجاری باید هدفی رو دنبال کنه، شما هم باید در جذب مشتری و تولید محتوای مناسب هدفی رو دنبال کنین. هر محتوایی که تولید می کنین باید هدفی رو دنبال کنه.
مهمترین مورد در اهداف بازاریابی محتوا اینه که شما تبدیل به منبع تولید محتوا شید. راه حل تولید محتوا، اساسی طبق تبدیل شدن به یک قطب بزرگ تولید محتوا در فضای مجازیه. اما به راستی این مسئله چطوری امکان پذیره؟
واسه این کار باید شما رو با سه اصل مهم یا سه E آشنا کنم:
Experiment: آزمایش کردن رو هیچوقت آزاد نکنین.
Experience: از آزمایشا تجربه کسب کنین و درس بگیرین.
Engage: بعد به انجام کار و رسیدن به هدف، پایبند شید.

اینم بخونین:   اشتباهات رایج در بهینه سازی و سئو