رسانه های درآمدزا؛ تغییر قواعد بهینه سازی سایت

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

بهینه سازی سایت ( سئو )

سئو چیه؟

شاید تا بحال متوجه این موضوع شده باشین که وقتی در فضای اینترتت در یک موتور جستجو مطلبی رو سرچ می کنین وب سایتایی که دارای ارزش و رتبۀ بالاتری نسبت به دیگه سایتا هستن در صفحه اول نشون داده می شه.بعنوان مثال شما کلمه ای رو در گوگل تایپ می کنین و بعد کلید enter رو می فشارید ،طبق در خواست و کلمۀ جستجو شده به وسیله شما گوگل لیستی از وب سایتا رو ارائه میده. گوگل از الگوریتم خیلی پیچیده ای واسه کمک به شما استفاده می کنه.این الگوریتما بر پایۀ اطلاعاتی که روباتای گوگل از دیتا بیس وب سایتا بدست می آورند شروع به پردازش میکنند و لیستی که شما از وب سایتای در ارتباط در صفحۀ اینترنت نگاه می کنین خروجی این فراینده.

تجربه و آمار ثابت کرده که بیشتر از 75 در صد کاربران از سایت گوگل به صفحات دوم و سوم و بعد از اون مراجعه نمیکنند،رقابت دراین میدون و در بین وب سایتایی با رتبۀ بالا خیلی سخته.برتر بودن سایت شما در نتایج بدست اومده از موتورهای جستجو بازدیدکنندگان زیادی رو واسه ویزیت از سایتتون دعوت میکنه.بیشترین درصد معاملات اون لاین در تجارت الکترونیک به وسیلۀ موتورای جستجو شروع می شه.

هزاران سایت تجاری در این چرخه هست که واسه گرفتن سهم بیشتری از بازار ودر نتیجه کسب در اومد بیشتر با هم رقابتند.پس هر وب سایتی که به طرف تجارتی پویا و در اومد آفرین در حرکته باید لینکای اول موتورای جستجو رو به خود اختصاص بده.شاید اولین پرسشی که واسه شما بوجود بیاد اینه که seo چیه؟ سئو مخفف عبارت Search Engine Optimizationه که همونطور که از ترجمۀ فارسی اون پیداست به معنای بهینه سازی سایت واسه موتورای جستجوه. سئوبه معنای ایجاد صفحات وبیه که واسه موتورای جستجو با ارزش و جالبه.

سئو یک مراحل علمی و تقریبا وقتگیره که جزئیات اون همیشه در حال تغییره.بهینه سازی صفحات وب به این معناست که سایت شما در نتایج جستجو بالاترین رتبه رو داشته باشه.بعبارت دیگه لینک صفحه یا صفحاتی از سایت شما در ازاء جستجوی کلمات کلیدی مربوط به خدمات و یا اجناس سایت در بالاترین رتبۀ نتایج جستجو بگیره. سئو سایت شما رو در سرچ انجینا محبوب می کنه و پس اونا سایت شما رو در صفحۀ اول نتایج جستجو واسه کاربران خود نشون میده.این موضوع از این جهت مهمه که تقریبا بیشتر کاربران اینترنت از موتورهای جستجو واسه رسیدن به مطلب مورد نطر خود استفاده می کنن.کلا در بیشتر موتورای جستجو مثل یاهو و گوگل ،جستجوگران به اولین نتایج بدست اومده در صفحۀ اول نتایج جستجو توجه میکنند.

اینم بخونین:   مفهوم و معنای بهینه سازی سایت

پس واسه گرفتن نتیجۀ مطلوب و داشتن ترافیک بالاتر قرار داشتن سایت شما در صفحه اول چیزی لازم به نظر میرسد.یکی از اموری که متخصصین طراحی سایت و بهینه سازی سایت بر عهده می گیرن،پیگیری کلیۀ تغییرات کارکرد سایت در موتورای جستجوه.بر این پایه اونا میتوانند صفحات سایت رو بر مبنای این تغییر کارکرد بهینه سازی کنن.

زمانیکه شما پس بررسیای دقیق یک شرکت رو واسه طراحی سایت تجاری تون انتخاب می کنین،اول باید از اونا در مورد سئو و بهینه سازی سایت تون سوال کنین و این در خواست در اولویت باشه که طراحی سایت شما رو طبق اصول بهینه سازی (seo) واسه موتورهای جستجو شروع کنن. این کار خیلی آسون تر و مناسب تره که شما در همون بار اول که سایت تون روی وب قرار میگیره، شامل بهینه سازی واسه موتورهای جستجــو شه. محتوا و مندرجات درون سایت،شگردهایطراحی سایت ،لینکای ورودی و خروجی سه اصل اساسی در گرفتن مرتبه و جایگاه بهتر در گوگله.

بی شک طبق آمار گوگل بهترین و محبوب ترین موتور جستجوی حال حاضر دنیاه که حدودا 98 درصد کاربران اینترنت در ایران از گوگل استفاده می کنن.به خاطر این بیشتر مفاهیم بکار گرفته شده درباره سئو درون مطالب و مقالات طبق استانداردای گوگله باید در نظر داشت که اقلب این استانداردا در مورد همه موتورای جستجو ثابته.

پس با توجه به توضیحات داده شده در مورد سئو و بهینه سازی سایت ، ارزش طراحی سایتی با سئوی استاندارد ، همیشگی و منطبق با موتورهای جستجو بیشتر احساس میشه.به این علته که شرکتای بزرگ در ضمینۀ تجارت الکترونیک واسه بهینه سازی صفحات سایت خود و دیده شدن در نتایج اول جستجوگرها از شرکتای فعال و متخصص در این ضمینه بهره می گیرن.

از وسایل مهمی که واسه آگاهی از جایگاه کلمه کلیدی در موتورهای جستجو میشه استفاده کرد، به لینکای زیر میشه اشاره کرد :

اینم بخونین:   آشنایی با الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی

https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=en

http://www.google.com/analytics

این سایتا کلمات کلیدی که در سایت شما ایندکس شده باشن رو مشخص میکنند و اطلاعات خیلی ریز و مهمی رو در اختیار شما قرار می دن.

رسانه های درآمدزا؛ تغییر قوانین سئو

 

الان قوانین و قوانین سئو و بهینه سازی سایت در موتورهای جستجوگر، تغییر پیدا کرده. اگه قبلاً «لینک سازی» اهمیت و اعتباری داشت، حالا «رسانه های درآمدزا» چشم جستجوگرهای اینترنتی رو به خود جلب کرده.

مقدمه

لینک سازی (link building – لینک بیلدینگ) به مراحل افزایش تعداد لینکای برگشتی به سایت گفته می شه که طی اون، رتبه سایت در جستجوگرهای اینترنتی بهبود پیدا میکنه و سایت در جوابای برتر لیست جستجو به نمایش در میاد.

هر چند در چند پارسال «لینک سازی» از اعتبار و ارزش خیلی بهره مند بوده ولی الان به روزرسانیای پاندا و پنگوئن گوگل، این تکنیک رو به عنصری تقریباً بی خاصیت در سئو تبدیل کرده.

ً نظر بر اینه که فرآیند افزایش تعداد لینکای برگشتی به سایت، یه جور سوء استفاده از کم و کسری هاییه که در الگوریتم موتورهای جستجوگر پیدا می شه و با توجه به این که اینجور لینکایی، تجربه کاربر رو ارتقاء نمی ده، بنابر این گوگل کوشیدهه با به روزرسانیای پاندا و پنگوئن این روش رو به درد نخور و یعنی منسوخ کنه.

الان شرکتای مطرح و کارتلای رسانه ای، از روش های تبلیغاتی جدیدی سخن به بین می آورند که «رسانه های درآمدزا» یکی از آنهاست.

رسانه های درآمدزا یعنی چه؟

معروفیت، گسترش، تبلیغ و اعتباری که با استفاده از روش هایی بالاتر از متدهای عادی تبلیغاتی به دست میاد رو رسانه های درآمدزا (Earned Media) می گن.

این معنی، روبروی رسانه های پولی (Paid Media) قرار داره که در اون، یک کالا، سرویس یا برند با استفاده از راهکارهای عادی تبلیغاتی به معروفیت و اعتبار می رسه.

«رسانه های درآمدزا» موارد مختلفی رو شامل می شه که از اون جمله میشه به گزارشای خبری، نظرسنجیای تلویزیونی و رادیویی، مقالات، اخبار، سرمقاله نشریات و محتواهای آنلاین اشاره کرد.

درآمدزایی واقعی از این روش، در «ایجاد یک ارزش افزوده واقعی» واسه مخاطب پنهون.

محتوای مورد نظر باید بتونه به عنوان یک منبع آنلاین واسه آموزش، سرگرمی و یا حل یک مشکل از مخاطب، حرفی واسه گفتن داشته باشه.

اینم بخونین:   اهداف بهینه سازی چیست و چه چیزی را دنبال می کند؟

فرق بین این دو

همونطور که قبلا اشاره شد، یکی از اهداف میانی «لینک سازی» یعنی افزایش تعداد لینکایی که به سایت اشاره میکنه.

رسانه های درآمدزا هم می تونه واسه سایت شما، لینک جمع آوری کنه ولی این، هدف اصلی نیس.

بخش های مربوط به ایجاد ارزشای تجاری واقعی، بر مواردی مثل طولانی کردن لیست مشتری هایی پنهون، فروش آنلاین و افزایش حضور برند در اذهان تمرکز داره.

این اهداف هم به نوبه خود از راه تمرکز کمپین رسانه های درآمدزا بر محتواهایی که استفاده از اونا واقعاً ارزش افزوده ای به همراه داره، شکل میگیره.
سابق بر اینطور رسم بوده که «لینک سازی» باعث ارتقاء رتبه سایت می شه ولی – همونطور که اشاره شد – این با استفاده از نواقص موجود در الگوریتمای سابق جستجوگرهای اینترنتی صورت می گرفته، و این کاستیا امروز به وسیله به روزرسانیای پاندا و پنگوئن برطرف شده.

فلسفه این موضوع هم روشنه: افزایش تعداد لینکای برگشتی به سایت، هیچ ارزشی واسه کاربر به وجود نمی آورد، در حالی که چیزی که واسه جستجوگرهای اینترنتی اهمیت داره، به درستی ایجاد یک ارزش و ایجاد تجربه ای موفق واسه کاربران در وبگردی هاشونه و روشنه که این هدف چیزی نیس که از «لینک سازی» به دست بیاد.

نتایج حاصله چیه؟

نتایج به دست اومده از کمپین رسانه های درآمدزا می تونه شامل موارد زیر باشه: www.ParsCms.com

  • طولانی تر شدن لیست مشتریان پنهون
  • رشد فروش آنلاین
  • افزایش حضور و رتبه برند در نتایج جستجوگرهای اینترنتی و شبکه های اجتماعی
  • افزایش حضور، رتبه و قدرت برند در فضای آنلاین.
پایان

بازاریابی محتوای آنلاین، از «لینک سازی» به «کمپین رسانه های درآمدزا» تغییر جهت داده.

این تکنیک خلاق و پیشرو، یک هم جهتی تجاری همیشگی بین جستجوگرهای اینترنتی، برند و کاربر به وجود می آورد.

رسانه های درآمدزا به برند شما اجازه می دن که با موتورهای جستجوی اینترنتی شریک شه.

اونا این کار رو از راه ارائه یک ارزش به کاربران (با استفاده از محتواهای اصلی که به کاربران آموزش میده، اونا رو سرگرم می سازه و یا مشکلی رو از اونا برطرف می کنه) انجام می دن.