رعایت اصول و قواعد بهینه سازی در کد نویسی وب سایت

Written by 92 on فوریه 2, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

رعایت اصول و قوانین سئو در کد نویسی سایت

واسه اونکه سایت شما در موتورهای جستجو رتبه مناسبی داشته باشه باید اصول و قوانین طراحی و سئو رو در اجرا اون رعایت شده باشه در زیر چند اصل ابتدایی مهم رو واسه شما بیان می کنم:

  • کد نویسی HTML سایت باید طبق تگ DIV اجرا شده باشه و از تگ TABLE واسه صفحه بندی استفاده نگردد. تگ TABLE فقط باید واسه داده های جدولی مورد استفاده قرار بگیره.
  • آدرس دهی صفحات باید بهینه سازی شده واسه موتورهای جستجو (SEF) باشه. در این نوع آدرس دهی واسه هر دسته بندی یک فلدر در نظر گرفته می شه و نام صفحات طبق عنوان صفحه در نظر گرفته می شه. مثلا واسه اونکه نام صفحه مثل به index.php?id=10 داشته باشیم از نام صفحه page-title.html استفاده می کنیم. استفاده از نام صفحه فارسی اثر بهتری در ایندکس صفحات سایت در موتور جستجو داره.
  • کد نویسی سایت باید استاندارد w3c باشه و بعد از تموم شدن طراح سایت حتما سایت رو باید در W3c Validator بررسی کرده و خطاهای سایت رو بر طرف کنین. در صورتی که خطاهای سایت رفع شه این سایت پیغام تبریکی رو به شما نمایش میده. نکته: این سایت صفحات سایت رو به شکل جداگونه اعتبارسنجی می کنین پس کار تست باید روی تک تک صفحات سایت انجام شه.
  • در نظر گرفتن عنوان واسه صفحات سایت و استفاده از تگای H1,H2,H3 و .. در سایت

در کنار رعایت اصول ابتدایی و مقدماتی، اصول و موارد پیشرفته تری وجود دارن دارن که رعایت اونا در کد نویسی صفحات باعث بالا رفتن رنک سایت در موتورهای جستجو می شه که در زیر اصول رو واسه شما بیان می کنم:

  • ایجاد نسخه موبایلی سایت اثر خیلی متبتی بر رنک سایت در موتورهای جستجو داره، چون که کاربران خیلی از موبایل و تبلت واسه جستجوی وب استفاده می کنه و نمایش درست و مناسب سایت در موبایل و تبلت باعث می شه تا کاربر با وسایل موبایلی مدت زمان بیشتری در سایت بمونه و همین مسئله اثر خیلی مثبتی در رنک سایت داره
  • استفاده از اسنیپتا (rich snippets and structured data) باعث بالا رفتن خوانایی سایت در موتورهای جستجو می شه. در صورتی که از rich snippets و structured data استفاده کرده اید می تونین اون رو در Google Structured Data Testing Tool – Google Help بررسی کنین، فقط کافیه آدرس صفحه مورد نظر خود رو در این سایت وارد کرده تا اسنیپتای استفاده شده در این صفحه رو به شما نمایش بده.

انتخاب عنوان مناسب واسه صفحه

عنوان صفحه که در بالای مرورگر نشون داده می شه مهترین آیتمیه که موتورهای جستجو به وسیله اون متوجه موضوع صفحه می شن. واسه اونکه بهترین عنوان رو واسه صفحات سایت خود برگزینید به نکات زیر توجه کنین:

  • عنوان صفحه رو واسه کار سایت طراحی کنین و نه واسه موتورهای جستجو. عنوان باید واسه کاربر جذابیت داشته باشه
  • از کلمه کلیدی حتی المکان یک بار در عنوان استفاده شه کافیه
  • از کلمات کلیدی بیشتر از حد استفاده ننمایید و سعی کنین هر صفحه و مقاله شما روی یک کلمه کلیدی تمرکز داشته باشه
  • در انتهای عنوان نام برند خود رو حتما اشاره کنین
  • لازم نیس مترادفا رو در عنوان بیارین، کافیه مترادفای کلمه کلیدی رو در بدنه مقاله خود استفاده کنین
  • مهترین صفحه سایت صفحه اصلی سایته. در انتخاب کلمه کلیدی واسه این صفحه خیلی دقت کنین. کافیه مهترین کلمه کلیدی خود رو که بقیه کلمات رو تحت پوشش قرار میده در اول و در آخر نام برند خود رو اشاره کنین

یافتن کلمات کلیدی در ارتباط به سایت

یکی از مهترین کارایی که واسه کار سئو باید انجام داد یافتن کلمات کلیدی در ارتباط به وب سایته که باید به وسیله سئو کار انجام شه و واسه عنوان صفحات سایت و ضمنا تولید محتوا واسه سایت به کار برده شه. شما زمینه فعالیت خود رو می دونین مثلا یکی از زمینه های فعالیت دارکوب سئو هستش. واسه اونکه کلمات کلیدی در ارتباط به این کلمه رو پیدا کنین کافیه این کلمه رو در دو نرم افزار گوگل به نامای Google Trends و Google Keyword Planner وارد کنین تا کلمات کلیدی در ارتباط به کلمه کلیدی اصلی شما بتوسط این وسیله ها ارائه شه.

واسه اطلاعات بیشتر می تونین مقاله یافتن کلمات کلیدی در ارتباط به سایت رو بخونین.

میزان استفاده از کلمات کلیدی در بدنه مقاله

لازم نیس از کلمه و یا کلمات کلیدی خود در صفحه خیلی استفاده کنین و صفحه خود رو پر از کلمه کلیدی کنین. مقاله باید واسه کاربر نوشته شه و نه موتورهای جستجو. استفاده یک بار هم واسه یک صفحه کافیه و مهم اینه که مقالات و صفحات سایت شما حس خوبی در کاربر ایجاد کنین. در صورتی که کاربر وارد صفحه ای شه و صفحه جواب انگار جستجوی انجام شده کاربر نباشه کاربر در صفحه مورد نظر باقی نخواد موند و این به ضرر رنک وب سایته. پس مهترین مسئله ارائه اطلاعات مفید و مورد نیاز به کاربره.

بک لینک سازی

ایجاد لینک از سایتای دیگه کاریه که باید پیوسته انجام شه. واقعا یک لینک سازی خطر ناکتریک ترین بخش از سئو و بهینه سازی سایته که باید با دقت انجام شه. می تونین واسه ایجاد بک لینک به سایت خود از فروما، انجمنا، وبلاگا استفاده کنین. چند نکته در ایجاد بک لینک به سایت:

  • روی کلمه کلیدی خاصی تمرکز ننمایید
  • واسه لینک دادن به صفحات سایت از کلمات کلیدی مختلف استفاده کنین
  • از نام برند خود واسه لینک دادن به سایت استفاده کنین
  • سعی کنین بک لینک سازی شما به شکل طبیعی انجام شه و این کار رو با وسایل بک لینک سازی انجام ندین
  • بک لینک نخرید و تبادل لینک ننمایید
  • بک لینک از سایتا و صفحات در ارتباط بگیرین

به روز رسانی سایت

سعی کنین حتما سایت خود رو در یک سیکل زمانی مشخص به روز رسانی کنین. مثلا هفته ای یه بار در سایت مقالت جدید و اخبار در ارتباط به زمینه شغلی خود بارگذاری کنین. کیفیت مقالات و صفحات سایت شما خیلی مهمه و اثر خیلی در رنک سایت شما در موتورهای جستجو می ذاره.

میزان و حجم مطالب صفحات سایت

هر چه مطالب سایت شما عمیق تر باشه و موضع مورد نظر رو بیشتر تحت پوشش بده اثر مثبت تری داره. سعی کنین کمه کم 10 سطر متن واسه صفحات سایت خود داشته باشین و جنبه های مختلف موضوع رو به شکل کامل بررسی کنین. بررسی جنبه های مختلف موضوع باعث شده تا نیاز کاربر تنها با خوندن مقاله شما برطرف شه. هر چه مقالات شما کامل تر و کامل تر باشه اثر بیشتری در سئو سایت شما داره و پس دارکوب شما رو تشویق می کنه سایت خود رو تبدیل به منبع اطلاعاتی زمینه فعالیت خود کنین.

اینم بخونین:   آموزش کامل بهینه سازی و سئو سایت و بهینه کردن عکس

موضوع مقالات سایت

مقالات سایت رو حتما در مورد شغلی خود ایجاد کنین. شما با مشتریان خود در تماس هستین و نیازای اونا رو می شناسین پس واسه رفع این نیازها مقالاتی رو ایجاد کنین. ایجاد مقالات مفید واسه کاربران به برند شدن شما منجر میشه. چون اونا وب سایتی رو پیدا میکنن که به همه نیازای ایشون در مورد شغلی شما جواب داده شده.

برند سازی

در صورتی که ادعا می کنین شرکت معتبری هستین و فعالیت شما از بقیه شرکتا متمایزه باید برند خود رو داشته باشه. روی برند خود تمرکز کنین چون برندینگ چیزیه که موتورهای جستجو هم حالا ارزش بیشتری واسه اون قائل هستن و الگوریتمایی رو واسه تشخیص برندهای معتبر ارائه می کنه.

استفاده از شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی باعث ارسال سیگنال یی به موتورهای جستجو می شه که این سیگنالا اثر خیلی مثبتی در رنک سایت داره. اخیرا اهمیت این سیگنالا واسه موتورهای جستجو بیشتر شده و اهمیت بیشتری واسه اون قائل هستن. پس بهترین شبکه های اجتماعی در جهت کار و کاسبی خود رو پیدا کنین و صفحه شرکت و مجموعه خود رو در اون راه اندازی کنین و با اون شروع به فعالیت کنین. چند نکته در مورد شبکه های اجتماعی:

  • سعی کنین هر چند روز ارسال جدیدی روی صفحه خود داشته باشین
  • مشتریان خود رو تشویق کنین تا صفحه شبکه اجتماعی شما رو لایک کنه
  • با منابع کاری خود از راه شبکه اجتماعی وصل شده و از راه صفحه خود فعالیت کنین
  • اخبار مهم و مقالات جدید رو روی شبکه های اجتماعی خود بارگذاری کنین

افزایش بازدید کنندگان مقالات سایت

بخش مقالات سایت یکی از مهترین بخشای وب سایته که بیشتر به اون کمتر توجه می شه. از راه بخش مقالات سایت خود می تونین بازدید کننده بیشتری به دست آورید، برند سازی کنین، از سایتای دیگه بک لینک بدست آوری و در کل اثر بهتر و بیشتری در مشتریان و صنعت خود داشته باشین. واسه بالا بردن بازدید کنندگان و خوانندگان سایت خود می تونین روشای زیر رو انجام بدین.

  •  در بلاگا و فرومای سایتای دیگه به شکل مناسب و دائمی شرکت کنین. الیته فعالیت شما در سایتای دیگه باید مناسب بوده و فقط استفاده از جملاتی به مثل با تشکر از مقاله شما نباشه
  • با شرکت کنندگان در بخش نظرات و فروم سایت خود رابطه برقرار کنین تا دوباره وارد سایت شما شده و در سایت فعالیت کنه
  • از یک ساب دامنه واسه راه اندازی بخش مقالات خود استفاده ننمایید و اون رو در یک فلدر از سایت خود قرار بدید. مثلا کلیه مقالات سایت خود رو در فلدر blog و یا articles قرار بدید
  • از اثر گذارندگان صنعت خود در نوشتن مقالات خود استفاده کنین و در صورت ضرورت به نوشته ها و صفحات سایت اونا لینک کنین. الیته این کار رو باید با ظرافت و به درستی انجام بدین
  • به جای تولید مطالب بیشتر مطالب با کیفیت بالاتر ایجاد کنین. در صورتی که بتونین مطالب با کیفیت با حجم بیشتری تولید کنین نتیجه کار شما دو برابر هستش
  • در ایجاد مطالب خود حتما از گرافیک و تصاویر استفاده کنین و در صورتی که بتونین تصاویری رو خود ایجاد کنین اثر  بیشتری تو ذهن خوانندگان شما داره
  • بخش ثبت نام ایمیلی رو در سایت خود فعال کرده تا بتونین کاربران رو از مقالات جدید خود و ضمنا تغییرات مقالات قبلی خود مطلع سازید
  • روشای قرار دادن مقاله در بقیه سایتا رو در پایین مقاله خود اشاره کنین تا کاربران تشویق شن مقالات سایت شما رو در سایت خود قرار داده و به سایت شما لینک دهند
  • سعی کنین در مقالات خود نظرات بقیه رو بررسی کرده و نسبت به تایید و یا رد نظرات بقیه عمل کنین و این کار رو با اشاره دلیل و دلیل انجام بدین
  • از شبکه های اجتماعی جهت به اشتراک گذاری مقاله خود استفاده کنین و این کار رو فقط یک بار انجام ندین. در حفیفت شما می تونین یک مقاله رو در طول زمانای مختلف دوباره به اشتراک گذارید

چرخه تولید محتوای جدید در سایت

از هم حالا واسه سایت خود برنامه ریزی کرده و با توجه به امکانات و زمان خود چرخه زمانی مشخصی رو واسه ارسال مقالات جدید در سایت مشخص کنین. مثلا می تونین هفته ای یک و یا چند مقاله و یا یکی در هر ماه  در سایت خود بارگذاری کنین. نکته ای که مهمه اینه که شما این زمان بندی رو واسه همیشه رعایت کنین به این صورت که در صورتی که شما هر روز یک مقاله جدید در سایت خود بارگذاری می کنین این کار رو واسه همیشه ادامه بدید. ادامه این ریتم اثر خیلی مثبتی در رنکینگ سایت شما داره. البته همیشه کیفیت مقدم بر کمیت  ه و در صورتی که نمی تونید ارسال مقاله جدید رو در سایت با زمان بندی مشخص و کیفیت قابل قبول رو ارائه کنین سعی کنین مدت زمان بیشتری رو واسه ارسال هر مقاله خود در سایت مشخص کنین.

تبلیغ در گوگل

تبلیغ در گوگل به نمایش سایت در نتایج جستجوی گوگل گفته می شه که با توجه به اونکه این سایت پر بازدید ترین سایت موجود و ضمنا قویترین موتور جستجوی حال حاضره ترافیک خوبی از تبلیغات در گوگل عاید سایت شما می شید. سایت شما به دو روش در نتیجه های جستجوی گوگل نشون داده می شه که در روش اول که Adwords نامیده می شه شما واسه نمایش در نتایج جستجوی گوگل هزینه پرداخت می کنه که پرداخت هزینه شما ممکنه با انجام کلیک به وسیله کاربر و یا نمایش تبلیغ شما باشه. در روش دوم تبلیغ در گوگل سایت شما واسه کلمات کلیدی در ارتباط به زمینه فعالیت شما بهینه سازی می شه تا سایت شما در صفحه اول گوگل نشون داده شه که این روش رو سئو می نامند. پس واقعا دو روش تبلیغ در گوگل داریم که روش اول Adwords و روش دوم سئو و بهینه سازی سایته. واسه اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع می تونین مقاله روشای تبلیغ در گوگل رو بخونین.

استفاده از بقیه روشای تبلیغاتی

فراموش ننمایید در صورتی که فقط تمرکز خود رو روی سئو قرار بدید و از بقیه روشای تبلیغاتی واسه شرکت و مجموعه خود استفاده ننمایید نتیجه خوبی از سئو سایت خود نخواهید گرفت. واسه اونکه بهترین نتیجه رو از عملیات سئو و بهینه سازی سایت خود بگیرین بهتره روشای تبلیغات دیگه رو هم در حد توان خود انجام بدین. بقیه روشای تبلیغاتی واسه شرکت شامل موارد زیر هستن.

  • تبلیغات شهری و محیطی مانند بیلبورد
  • تبلیغات در مجلات و روزنامه ها
  • تبلیغ در بقیه وب سایتا
  • انجام تبلیغات کلیکی مانند Adwords
  • ارسال ایمیل تبلیغاتی
  • ارسال اس ام اس تبلیغاتی
  • تیزر و تبلیغات تلویزیونی
اینم بخونین:   بهینه سازی را همانند سئو کارهای حرفه ای انجام دهیم

هر چه بتونین بیشتر بقیه روشای تبلیغاتی رو انجام بدین به برند سازی شما کمک انجام میده و برند سازی شما باعث بالا رفتن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو خواهد گردید. پی پس حتما واسه بقیه روشای تبلیغاتی خود بودجه در نظر بگیرین.

می تونین مقاله روشای تبلیغات واسه سایت رو بخونین.

نسخه موبایلی سایت

چندین ماه که گوگل نسخه موبایلی رو یکی از فاکتورهای رنک دهی سایت در نتایج جستجو در نظر گرفته و پس سایتایی که نسخه موبایلی دارن رتبه بهتری در موتورهای جستجو خواهند گرفت. الان با توجه به افزایش گسترده استفاده کنندگان از موبایل و تبلت واسه مرور سایت طراحی نسخه موبایلی سایت خیلی ضروریه. واقعا کاربر باید بتونه به وسیله موبایل و تبلت خیلی آسون و بی نیاز به اسکرول صفحه و زوم، سایت شما رویت کنه و مطالب اون رو مطالعه کنه. ضمنا در صورتی که سایت شما امکان خاصی رو در اختیار کاربران قرار میده کاربران باید بتونن عملیاتای لازم رو در سایت شما خیلی آسون بکنن وگرنه ممکنه سایت شما رو به دلیل نبود نمایش درست در موبایل و تبلت ترک کنه که این به ضرر کار و کاسبی و سئو سایت شماس. پس در صورتی که هنور نسخه موبایلی سایت خود رو طراحی ننموده اید بهتره هم حالا اقدام به انجام این کار کنین.

مهمترین عامل رنکینگ موتورهای جستجو

واقعا مدت زمان ماندن کاربران سایت در سایت مهترین عامل رنک دهی موتورهای جستجوه و پس باید سعی کنین هر چه می تونین مدت زمان ماندن کاربران رو در سایت خود بالا ببرین. روشای مختلفی واسه بالا بردن مدت زمان گشت زنی کاربران در سایت هست که در بخش زیر به چند مورد از اون اشاره می کنم:

  • ارائه مقالات کامل و مفید در سایت در مورد شغلی
  • تبدیل سایت به منبع تخصصی اطلاعات در مورد مورد نظر
  • طراحی سایت به شکل کاربر پسند و مفهومی تا کاربر رو تشویق به ماندن در سایت کنه
  • ارائه اطلاعات سایت طبق نیازمندیا و اولیتای کاربران شما

سئو = بازدید کنندگان راضی

الان سئو چیزی جز بازدید کنندگان راضی سایت نیس. بازدید کنندگان رضایت مند شما مدت زمان بیشتری رو در سایت شما صرف می کنه و ممکنه مطالب شما رو در شبکه های اجتماعی خود و بقیه سایتا به اشتراک بذارن و این دو مورد جزو مهترین المانای رنکینگ موتورهای جستجوه. واقعا شما باید سایت خود و مطالب اون رو به شکلی طراحی کنین تا کاربر مدت زمان بیشتری رو در سایت شما بگذرونن و مطالب شما رو به اشتراک گذاری کنه.

می تونین مقاله سئو تبدیل شد به بازدید کنندگان راضی رو بخونین.

داشتن صبر

داشتن صبر و همت در عملیات سئو مهترین مسئله و سئو کارکرد یکباره نیس و شما باید در آینده سایت خود برنامه ریزی لازم واسه انجام عملیاتای لازم واسه سئو سایت رو داشته باشین. شما به شکل رایج باید واسه سایت خود مطالب و محتوای جدید آماده سازی کنین و بک لینک سازی شما هم باید به وسیله متخصص سئو ادامه یابد.. حتی در صورتی که رتبه اول گوگل واسه کلمه کلیدی مورد نظر هستین ادامه عملیات سئو شما باعث موندگاری و بهتر شدن رنک سایت شما می شه.

سئو رایگان

— با توجه به حجم بالای خواسته بررسی سئوی سایت به شکل رایگان این خدمت تا آگاهی ثانوی لغو گردیده و به جای اون می تونین عیب یابی سئو سایت خود رو به ما بسپارید که توضیحات اون در این مقاله موجوده. —

این خدمت فعلا انجام نمی شه: دارکوب خدمت جدیدی واسه کاربران سایت خود در نظر گرفته که در اون کاربران می تونین از در ساعات کاربری از راه مراجعه به پشتیبانی آنلاین مشتریان و اعلام آدرس سایت خود به شکل رایگان بررسی سئو سایت رو به دارکوب واگذار کنه. بررسی سئو سایت دو جنبه بررسی موارد داخل سایت و بررسی موارد خارج از سایت رو داره که در این بررسی موارد و مشکلات داخل سایت سئو و بهینه سازی سایت به شکل رایگان و آنلاین به خواسته کننده اعلام می شه.

محتوا پادشاهه

در صورتی که در ضمینه سئو تحقیق کرده باشین شاید با عبارت محتوا پادشاهه آشنا شدین و حال این عبارت به چه معنیه. معنای این عبارت اینه که در جریان عملیات سئو و بهینه سازی سایت وجود محتوای با کیفیت و مورد نیاز کاربران در مورد شغلی مهترین المان واسه موفقیت وب سایته. در صورتی که وب سایتی بتونه مطالب مورد نیاز کاربران در مورد شغلی خود رو به درستی تامین کنه می تونه رتبه خوبی در موتورهای جستجو بگیره. پس هر چه می تونین واسه تولید محتوای خود بیشتر سعی کنین در آینده نتیجه اون رو خواهید دید.

سرعت سایت

سرعت سایت یکی از مهترین المانا و فاکتورهای دهی موتورهای جستجو واسه رنک دهی سایت هاست پس هر چه می تونین سرعت لود شدن سایت خود رو بالاتر ببرین و از گرافیکا و المانا سنگین در سایت کمتر استفاده کنین. در صورت امکان بهتره به جای هاست اشتراکی سرور او پی اس و یا اختصاصی تهیه کنین که سرعت بهتری دارن.

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید به روشای اصولی و درست سئو گفته می شه که معمولا در دراز مدت جواب می دن و در این روش سئو معمولا بر بهینه سازی صفحات سایت، تولید محتوا واسه سایت و گرفتن لینکای ورودی با کیفیت به سایت تمرکز می شه. این روش به رضایت کاربران سایت از سایت با ارائه مطالب با کیفیت به بهترین وجه ممکن تمرکز داره که هیچ خطری رو هم متوجه سایت نخواد ساخت و اثر اون روی سایت دراز مدت و دائمی هستش.

سئو کلاه سیاه

معمولا به روشای سریع سئو گفته می شن که سایت رو سریع به صفحه اول گوگل منتقل می کنه و معمولا خطر دارن و ممکنه موتورهای جستجو متوجه این روش ها شن و سایت رو به کلی از نتایج جستجوی خود خارج سازند. معمولا سئو کاران کلاه سیاه روی گرفتن بک لینکای خیلی با حجم بالا از سایتای مختلف و تمرکز روی استفاده از کلمات کلیدی در لینکای ورودی به سایت کار خود رو پایه گذاری می کنه.

اثبات ادعا

هم حالا دو سایت دارکوب به آدرسای http://sitedar.com و http://sitedesign.joomir.com واسه کلیه کلمات کلیدی مربوط به طراحی وب صفحه اول گوگل هستن و ضمنا این مقاله واسه عبارت کلیدی رتبه اول گوگل، رتبه یک گوگله و اینا نشون از اون داره که دارکوب تخصصای لازم رو در ضمینه سئو و بهینه سازی سایت داره.

انجام ندین

روشای و ترفندهایی در سئو وجود داشت که انجام اونا خیلی رایج بوده اما الان انجام اونا ممکنه باعث مجازت شدن سایت شما در موتورهای جستجو شه. بعضی از این موارد رو در بخش زیر واسه شما بیان می کنم:

  • استفاده بیشتر از حد، غیر طبیعی و نا معمولی از یک کلمه کلیدی در یک صفحه
  • بارگذاری تعداد خیلی محتوای بی کیفیت در سایت که یا در ارتباط نیستن و یا کاربران از خوندن اون خشنود نخوان شد
  • نظر گذاشتن در بقیه وبلاگا با درج لینک سایت
  • استفاده از کلمات کلیدی در لینک دادن به سایت
  • ارسال مقاله به بقیه سایتا با اشاره منبع که گوگل با اون مقابله می کنه
  • قرار دادن لینک سایت در همه صفحات سایت دیگه
اینم بخونین:   محتوا یا بک لینک؟؟ در بهینه سازی کدام یک موثرتر است؟

مدت زمان موندگاری کاربران مهمترین عامل

مدت زمان ماندن کاربران در صفحات مهترین عامل رنک دهی موتورهای جستجوه پس هر چه می تونین سعی کنین تا کاربران خود رو مدت زیادی در سایت خود نگاه نداره و البته این کار رو باید به روشای درست و اصولی انجام بدین. اینکه سایت شما کاربر پسند باشه و مطالب کافی و کامل در مورد فعالیت شما داشته باشه می تونه مدت زمان بیشتری کاربر رو در سایت حفظ کنه. سعی کنین سایت خود رو به شکلی طراحی کنین تا هر چیزی که کاربر و بازدید کننده شما در مورد فعالیت شما به اون نیاز داشته باشه در سایت شما وجود داشته باشه

خدمت جدید دارکوب مشاوره و پشتیبانی در مورد سئو

دارکوب با توجه به خواسته مشتریان خود اخیرا اقدام به ارائه خدمات مشاوره و پشتیبانی در مورد سئو و بهینه سازی سایت نمودهه. در این خدمات جدید دارکوب خدمات سئو و بهینه سازی سایت رو واسه کارفرما انجام نمی ده بلکه به عنوان مشاور و راهنما در کنار کارفرما هستش تا امور مربوط به بهینه سازی سایت واسه نمایش صفحه اول گوگل رو به درستی بکنه. در کنار مشاوره سئو دارموب خدمات پشتیبانی سئو رو انجام میده تا در صورتی که در طول زمان سوالاتی واسه کارفرما پیش اومد بتونه سوالات خود رو از راه پشتیبانی دارکوب مرتفع کنه و ضمنا در صورتی که در سایت مشکلی از واسه سئو پیش اومد دارکوب مشکلات و موارد رو به کارفرما اعلام کنه. واسه اطلاعات بیشتر در این مورد می تونین مقاله زیر رو بخونین.
مشاوره و پشتیبانی سئو و بهینه سازی سایت

راز رتبه اول گوگل

اینجا می خوام به شما رازی رو بگم که در صورتی که به اون عمل کنین ممکنه بتونین سایت اول در نتیجه های جستجوی گوگل واسه کلمه و عبارات کلیدی مربوط به شغل خود باشین. تبدیل سایت شما به بانک اطلاعاتی زمینه شغلی شما می تونه کاربران خیلی رو جذب سایت شما کنه. هر چه سایت شما کامل تر باشه و اطلاعات مفید و مورد نیاز کاربران رو در خود داشته باشه می تونه بازدید کنندگان بیشتری رو جذب کنه. جذب بازدید کننده بیشتر به این راه هم پس رتبه بهتر در گوگل رو به دنبال داره.
تبدیل سایت به بانک اطلاعات شغلی و قرار دادن کلیه اطلاعات مورد نیاز کاربران در اون به همراه انجام بقیه امور لازم سئو و بهینه سازی سایت می تونه شما رو در جایگاه اول گوگل قرار بده. واسه بودن رتبه اول گوگل حتما باید کلیه عملیاتا رو زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی سایت انجام بدین.
مثلا سایتای دپارتمون طراحی سایت دارکوب به آدرسای http://sitedar.com و  http://sitedesign.joomir.com رو توجه کنین. همانطوری که نگاه می کنین این سایتا پر از اطلاعات واسه افراد و شرکت هاییه که در جستجوی خدمات طراحی وب، سئو و بهینه سازی سایت هستن و یکی از دلایل مهم رتبه خوب این سایتا در موتورهای جستجو همین مورده. بهتره واسه بازدهی بهتر مطالب خود رو به شکلی قابل فهم و کاربر پسند ارائه کنین.

تبلیغات کلیکی گوگل یا Google Adwords

واسه من ثابت شده استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل یا Adwords می تونه اثر مثبت روی سئو سایت داشته باشه. از نظر تئوری هم این اثر مثبت به اون دلیله که زمانی که سایت شما واسه عبارات کلیدی مورد نظر شما در گوگل ورودی پیدا می کنه، سیگنال این ورودیا در موتور جستجوی گوگل ثبت می شه و سایت شما واسه عبارات کلیدی مورد نظر شما ورودی میگیره و همین امر باعث ارسال سیگنال مثبت واسه عبارات کلیدی مورد نظر شما در موتور جستجوی گوگل می شه. پس انجام تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادوردز در کنار انجام عملیات سئو و بهینه سازی سایت پیشنهاد می شه و می تونه باعث جذب مشتریان بیشتر شه. واقعا گوگل ادوردز یکی از مقرون به صرفه ترین روشای تبلیغاته که به عنوان یکی از بهترین روشای بازاریابی اینترنتی پیشنهاد می شه که می تونه در عملیات سئو و بهینه سازی سایت شما اثر مثبت داشته باشه.

اثر لینکای غیر مستقیم

لینکای غیر مستقیم هم می تونن اثر مثبت روی سئو سایت داشته باشن و پس از این نوع لینکا غافل نشید. این نوع لینکا به این صورت هستن که لینک سایت از سایتی دیگه از راه آدرسی واسطه به سایت شما هدایت می شه و لینکی از سایت شما در سایت منبع وجود نداره. این نوع لینکا در کنار لینکای فالو و نوفالو می تونن اثر مستقیم روی سئو سایت داشته باشن.

بالا بردن حجم متن در صفحه اصلی سایت

بالابردن حجم متن در صفحه اصلی سایت می تونه اثر مثبت روی سئو و بهینه سازی سایت داشته باشه. البته این متن باید در ارتباط به زمینه فعالیت سایت شما باشه و در نوشتن اون از عبارات در ارتباط و مترادفای مربوط به زمینه فعالیت خود استفاده کنین. واسه یافتن مهمترین عبارات در ارتباط به زمینه فعالیت خود می تونین از وسیله google keyword planner استفاده کنین. البته این نرم افزار در داخل ایران باز نمی شه و باید آی پی خود رو عوض کنین. واسه یافتن مهمترین عبارات شغلی خود کافیه عبارتی رو که فکر می کنین جستجوی بالایی به وسیله کاربران شما داره رو در گوگل وب کیورد پلنر وارد کنین تا بقیه عبارات رو به همراه میزان جستجوی ماهانه اون به شما نمایش بده. پس از یافتن عبارات کلیدی مربوط به استفاده از این عبارات متون صفحه اصلی سایت خود رو تکمیل کنین.

اثر نام دامنه

نام دامنه سایت روی رتبه سایت در موتورهای جستجو موثر هستش و پس بهتره ثبت دامنه رو پس از مشاوره با کارشناس سئو و بهینه سازی سایت انجام بدین. بهتره از عبارات کلیدی در نام دامنه استفاده شده باشه و ضمنا مناسبه که نام دامنه شامل برند هم باشه. البته کوتاه بودن نام دامنه هم شرطه که همه اینا باید در نظر گرفته شه. بهتره اول نام دامنه با عبارت کلیدی شروع شه. بهتره مدت زمان زیادی به انقضاء نام دامنه مونده باشه. تا امکان داره سعی کنین 5 سال تا زمان انقضاء دومین شما زمان باقی مونده باشه.