روش افراد تنبل برای بهینه سازی وب سایت

Written by 92 on فوریه 4, 2018 and posted in مقالات و پایان نامه ها.

seo که مخفف Search Engine Optimizationه الان خیلی مورد توجه شما با سئو می تونین سایت خود رو به موتورای جستجو معرفی کنین و بهتر دیده شید .
در این آموزش می خوایم شمارو با بعضی کلید واژه ها و ابزارا در این مورد آشنا کنیم :
مهمترین تگ html در سئو : < meta > ه شما با این تگ می تونین توضیحات کلمات کلید و اطلاعات مفید و خلاصه سایت خود رو معرفی کنین
sitemap : درواقع نقشه سایت شما رو معرفی می کنه شامل لینکا
واسه ساخت یک سایت مپ عبارت زیر رو در گوگل جستجو کنین و از سایتایی که گوگل به شما معرفی می کنه واسه ساخت نقشه وب سایتتون استفاده کنین :
Create Online Sitemap
اما یک وسیله خیلی قوی و مهم در مورد بهینه سازی یا seo گوگل وب مستره

ترافیک سایت

ترافیک سایت یکی از مهم ترین عواملیه که موفقیت پایانی یک سایت تجارت الکترونیک رو تعیین می کنه. هم مشتریان پنهون رو به کسب و کارا میرسوند، و هم به حفظ یک رتبه و جایگاه قوی در گوگل کمک می کنه. سئو (بهینه سازی موتور جستجو) به دیده شدن سایت در فضای اینترنت کمک می کنه و باعث جذب کاربران به اجناس و خدمات سایت می شه. در این مقاله سعی داریم با استفاده از تکنیکای مختلف سئو، به بازدهی بیشتر سایت شما کمک کنیم.

تکنیکای سئو در سال 2018

تولید محتوای منحصر به فرد و غیر عمومی

در بین عوامل زیادی که به الگوریتمای موتورهای جستجو کمک می کنه تا در نتایج جستجو رتبه بهتری داشته باشن، میشه به محتوای منحصر به فرد و یونیک اشاره کرد. از آنجایی که وب سایتای تجارت الکترونیک دارای اجناس و خدماتین که به وسیله رقبا هم به فروش می رسن، بیشتر اونا محتوای عمومی رو پخش می دن. به جای نمایش توصیفات و تگا واسه اجناس و خدمات تون، محتوایی تولید کنین که می تونه به وسیله موتورهای جستجو شناسایی و درک شه. نوشتن محتوایی مفیده که که اجناس و خدمات شما رو از دید مشتری جدا کنه. پس سعی کنین محتوای منحصر به فرد با کلمات کلیدی در ارتباط به موضوع تولید و منتشر کنین.

اینم بخونین:   همه آنچیزی که درباره کانکس باید بدانید

بهینه سازی متای توضیحات (Meta Descriptions)

درسته که توصیفای فرعی عامل تعیین کننده واسه رتبه بندی موتورهای جستجو نیستن، اما میشه اونا رو به طور موثر به خاطر افزایش میزان کلیک (CTR) و افزایش ترافیک سایت بهینه سازی کرد. چند روش واسه بیشترین حد بهتر کردن متای توضیحات هست:

متن توضیحات : این توصیفات به کاربران کمک می کنه تا تصمیم بگیرن که این سایت مواردی رو که جستجو کردن، ارائه میده یا نه. پس از نقطه نظر کاربر باید اون رو نوشت تا میزان کلیک زیاد شه.

کوتاه و کوتاه : از توصیفای کوتاه و با معنی واسه جذب کاربران استفاده کنین. تعداد کاراکترها رو محدود کنین (بیشترین حد 320 کاراکتر) تا مشارکت کاربران با شما تقویت شه.

قانع کردن به شکل طبیعی : توضیحات متا باید مشتریان رو به خرید اجناس و یا خدمات ارائه شده مغازه اینرنتی قانع کنه. به طور مثال استفاده از عباراتی مثل ” تحویل رایگان واسه سفارشات بالای 100 هزار تومن” یا ” همین الان سفارش خود رو ثبت کنین تا 50 درصد تخفیف بگیرین” می تونه میزان کلیک رو بالا ببره.

فعال کردنِ امکان بررسی و مقایسه اجناس

یکی از دلایل اصلی آزاد کردن سایت مغازه اینترنتی، نبود اعتماده. حتی اگه مشتری انتخاب خود رو بکنه، منبع معتبری واسه تایید کیفیت انتخاب او وجود نداره. اضافه کردن نظرات مشتریان باعث می شه که اطلاعات مورد نیازشون رو واسه تصمیم خرید پایانی به دست بیارن. مشاهده بررسیا و نظرات، به عنوان یک محتوای قابل اطمینان به وسیله مشتریان حساب می شن چون اونا به وسیله کاربرانی ارائه می شن که قبلا از اجناس و یا خدمات مغازه استفاده کرده ان و پاسخای رو راست ای رو بی داشتن اهداف تبلیغاتی ارائه می کنن.

اینم بخونین:   چه چیزی یک لینک را به بکلینک خوب تبدیل می کند ؟

لینک سازی (کیفیت بهتر از کمیت)

یک تصور غلط در مورد لینک سازی اینه که اگه یک بازاریاب تجارت الکترونیک، دارای شبکه متفاوتی از لینکا باشه؛ می تونه به طور خودکار، بیشترین حد ترافیک رو به سایت خود هدایت کنه. بر خلاف این باور، متخصصان موفق و حرفه ای تجارت الکترونیک می دونه که لینک گذاری داخلی و خارجی در هر جایی، می تونه تاثیرگذاری برعکس داشته باشه و اعتبار و ترافیک سایت رو کاهش بده. قرار دادن لینکا در وب سایتای دارای رتبه پایین می تونه در آخر به افت جایگاه سایت منجر شه.

سئو

اجرا صفحه ریدایرکت 301 واسه هدایت کاربر

اجرا صفحه ریدایرکت 301، به خاطر هدایت کاربر از لینکای ورودی در صفحات سایت که دیگر وجود ندارن، صورت میگیره. مسیریابی 301 این امکان رو به کاربر میده که به صفحه دیگری از سایت که مربوط به موضوع جستجو شده، هدایت شه.

اضافه کردن کلمات کلیدی به انکر تکست (Anchor Text)

محتوای خود رو با ترکیب کلمات کلیدی در داخل انکر تکستِ لینکای داخلی سایت، بهینه کنین تا بهتر دیده شید و به کاربران تون یک لینک قابل کلیک رو ارائه بدید. این ضمنا باعث افزایش تجربه کاربر از راه توانایی خوندن می شه، چون لینکا تنها اطلاعاتین که به کاربران کمک می کنن تا صفحات مورد نظرشون رو پیدا کنن.

کنار گذاشتن تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

تبلیغات کلیکی، سریع ترین وسیله واسه تبلیغ حضور آنلاین شما در گوگله. به شکل قرار دادن آگهیای متنی و تصویری در بالاترین رتبه ها کار می کنه و توجه طیف زیادی از کاربران رو به خود جلب می کنه. تبلیغ کننده تنها به ازای کلیک انجام شده روی تبلیغ، هزینه پرداخت می کنه و به خاطر این به اون پرداخت واسه هر کلیک(PPC) می گن. با اینکه این روش، به سرعت ترافیک سایت شما رو بالا می بره اما در دراز مدت ممکنه نتایج برعکس داشته باشه و به جایگاه اصلی سایت در رتبه بندی گوگل آسیب بزنه. معمولا مشتریان یا کاربران، به آگهیایی که از این راه در بالای نتایج جستجو ظاهر شدن، اعتبار کمی می دن و به طور طبیعی تمایلی به کلیک کردن روی اونا ندارن. آمار گوگل نشون میده، زمانی که استفاده از ادوردز متوقف شه، 89 درصد از کلیکا به طور متوسط از بین میره.

اینم بخونین:   مهمترین روش هایی که در سئو سیاه هرگز نباید استفاده کرد

بهینه سازی تصاویر واسه موتورهای جستجو

الگوریتمای موتورهای جستجو، تصاویری رو که بهینه سازی شده باشن به کاربران نشون می دن و اونا رو در یافتن اجناس و خدمات مورد نیازشون کمک می کنن. تصاویر استفاده شده در سایت باید دارای تگ ALT باشن تا واسه موتورهای جستجو قابل شناسایی باشن. ضمنا تصاویر استفاده شده در سایت باید با کلمات کلیدی در ارتباط ترکیب شن.

تعیین اولویتا در SiteMap.xml

موتورهای جستجو به سایت SiteMap.xml تکیه می کنن. میشه این رو تغییر داد به اولویت بندی مناطق خاصی از مغازه تا با ایجاد یک دستور، به وسیله صفحات گوگل شناسایی شه. صفحات خیلی بهینه شده می تونن از راه  SiteMap.xml، یک اولویت بالاتر اختصاص داده شن.

تغییر یا اصلاح فایل Robots.txt

خزندهای موتورهای جستجو رو میشه با اصلاح فایل Robots.txt به صفحات خاصی از سایت هدایت کرد. این باعث صرفه جویی در پهنای باند سایت و راحت سازی عملیات موتورهای جستجو واسه تعیین رتبه بندی می شه. ضمنا می تونین مناطق خاصی از سایت رو واسه دوره های موقت حذف کنین.