رپورتاژ یا رپرتاژ آگهی چیست ؟افزایش پیج رنک گوگل و رتبه الکسا

Written by 92 on فوریه 7, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

اگه واسه اولین باره کلمه رپورتاژ یا رپرتاژ رو می شنوین حتما میخواهید بدونین که به چه معناییه، این موضوه ممکنه سوال خیلی از آدما باشه. واسه همین آسمونی در این مقاله مطالبی در مود رپورتاژ واسه شما عزیزان تهیه کرده که در ادامه می خونین.

تعریف اول:

رپرتاژ چیه ؟ رپرتاژ یک قالب و شکل چاپی بخصوصه که یک شرکت یا یک سازمون واسه بازاریابی و انتقال پیام برند و اجناس خودش به‌ صورت بی‌ طرف واسه اون هزینه می‌کنه. مدیر تبلیغات به مجله، روزنامه یا سایت واسه فضای مورد نیاز جهت ارائه محتوای متن محور به مخاطب دلخواه پایانی هزینه‌ای رو پرداخت می‌کنه.

تعریف دوم:

رپرتاژ آگهی (به انگلیسی: Advertorial) به شکلی از آگهی گفته می‌شه که به شکل گزارش ارائه شه. یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور کنن که یک گزارش بی طرفه به اونا ارائه می‌شه، در حالی که چیزی که اونا می‌بینند، می‌شنوند و می خونن، تلاشی سازمون یافته واسه تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت تو ذهن آنهاه.

اصطلاح رپرتاژ آگهی واسه اولین بار در سال ۱۹۴۵ به ادبیات انتقادی رسانه‌ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه‌ها، رپرتاژ آگهی‌ها خیلی تاثیردارن و واسه همین در کشورهای پیشرفته قوانین خیلی سختی علیه رپرتاژ آگهی‌ها تصویب شده و می‌شه.

دیوان بین‌المللی تجارتدر قانون آگهی‌های خود که در سال ۱۹۹۷ به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات می‌شه تا مخاطبان قادر به تشخیص اون شن در سال‌های گذشته مواردی برجسته از این پدیده در تلویزیون دولتی ایران نگاه شده که مثل میشه از برنامه عمو پورنگ که داریوش فرضیایی اون رو تهیه کرده نام برد. از اون گذشته، موارد دیگری از رپرتاژ آگهی در رسانه‌های ایران هست که منتقدان رو مجبور کرده خواهان تصویب قوانینی واسه مقابله با رپرتاژ آگهی‌ها شن.

تعریف سوم:

رپورتاژ آگهی دقیقا چیه  و به چه معناست ؟ به زبون راحت باید بگیم که منظور از تبلیغ رپورتاژ اینه که تبلیغ شما به شکل تصاویر و توضیحات کامل همراه با لینک بعنوان یک مطلب در سایتی منتشر شه.

تعریف چهارم :

رپورتاژ آگهی ( PR ) یکی از بهترین روش‌های برندسازی و تبلیغات اینترنتیه که بزرگترین برندهای دنیا واسه معرفی اجناس و خدمات جدید خود از اون استفاده میکنند.رپرتاژ آگهی به خاطر این تاثیرگذاری بالایی داره که یه جور تبلیغات غیرمستقیمه و مخاطبان در زمان نگاه اون بیشتر اعتماد میکنند و کل مطلب رو مشتاقانه مطالعه میکنند .

رپرتاژ آگهی درواقع یک خبره که به شکل یک مصاحبه یا گزارش و یا مقاله در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری پربازدید منتشر میشه که شامل یک تیتر جذاب ، چند پاراگراف متن و عکسه.

اینم بخونین:   آموزش لینک بیلدینگ به صورت اصولی

همه تعاریف درست هستن اما خوب ما در این جا به یک تعریف راحت تر هم می پردازیم :

رپورتاژ آگهی و رپرتاژ آگهی یک واژه هستن که در اصل واژه اصلی رپرتاژه ، به هر جهت هر دو کلمه ” رپرتاژ ” یا ” رپورتاژ “در وب دیده میشه ، هر دوی این کلمه ها در اصل یک نوع آگهی تبلیغاتی هستن که به شکل یک نوع گزارش یا نوشته بی طرفانه ارائه میشوند

تاریخچه رپورتاژ یا رپرتاژ حدودا واسه سال ۱۹۴۵ه و در سال ۱۹۴۵ این کلمه به دایره لغات اضافه شده ، تاریخچه دقیق این کلمه در ایران میشخص نیس اما در چند پارسال به ویژه یکی دو پارسال در ایران این روش تبلیغاتی به دلیل اثر بخشی بالا بیشتر مورد توجه مدیران قرار گرفته .

در ایران بیشتر کلمه رپورتاژ (reportage) استفاده میشه و به ویژه روش رپورتاژ آگهی در ایران بیشتر به شکل رپورتاژ آگهی اینترنتیه.

انواع رپورتاژ : همونجوریکه گفتیم رپورتاژ دارای انواع مختلفی هست اما از مهم ترین انواع رپورتاژ آگهی میتونیم به : رپورتاژ آگهی رسانه ای مثل : رپورتاژ آگهی تلویزیونی ، رپورتاژ آگهی نوشتاری در مجلات ، روزنامه ها ، رپورتاژ آگهی اینترنتی اشاره کنیم.

رپرتاژ آگهی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

رپرتاژ آگهی (به انگلیسی: Advertorial) به شکلی از آگهی گفته می‌شه که به شکل گزارش ارائه شه. یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور کنن که یک گزارش بی طرفه به اونا ارائه می‌شه، در حالی که چیزی که اونا می‌بینند، می‌شنوند و می خونن، تلاشی سازمون یافته واسه تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت تو ذهن آنهاه.[۱] اصطلاح رپرتاژ آگهی واسه اولین بار در سال ۱۹۴۵ به ادبیات انتقادی رسانه‌ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه‌ها، رپرتاژ آگهی‌ها خیلی تاثیردارن و واسه همین در کشورهای پیشرفته قوانین خیلی سختی علیه رپرتاژ آگهی‌ها تصویب شده و می‌شه. دیوان بین‌المللی تجارت در قانون آگهی‌های خود که در سال ۱۹۹۷ به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات می‌شه تا مخاطبان قادر به تشخیص اون شن[۲] در سال‌های گذشته مواردی برجسته از این پدیده در تلویزیون دولتی ایران نگاه شده که مثل میشه از برنامه عمو پورنگ که داریوش فرضیایی اون رو تهیه کرده نام برد.[۳] از اون گذشته، موارد دیگری از رپرتاژ آگهی در رسانه‌های ایران هست که منتقدان رو مجبور کرده خواهان تصویب قوانینی واسه مقابله با رپرتاژ آگهی‌ها شن.

الان هم بعد دیگری از رپرتاژ رو در فضای اینترنت نگاه می‌کنیم طوریکه یک مقاله به شکل یک پست عادی به یک سایت اضافه می‌شه که درحالت عادی یک مطلب معمولی یا خبریه اما در اصل یک متن ً تبلیغاتیه که ً سازمون یافته و با اهداف تبلیغ یک محصول یا یک سایته که شامل چندین لینک به طرف سایت تبلیغ کنندهه، هم حالا سایت‌ها و شرکت‌هایی هستن که در قبال ثبت رپرتاژ آگهی مبالغی هم از شرکت تبلیغ کننده دریافت می کنن.

اینم بخونین:   آیا بک لینک بر روی سئو سایت همچنان تاثیر دارد؟

رپورتاژ یا رپرتاژ آگهی چیه ؟

 

اگه واسه اولین باره کلمه رپورتاژ یا رپرتاژ رو می شنوین یا می بینین حتما میخواهید بدونین که رپورتاژ یا رپرتاژ به چه معناییه این فقط سئوال شما نیس بلکه وقتی داشتم در مورد رپرتاژ جستجو میکردم به سئوالاتی مانند ” رپورتاژ چیه ” ،  “رپرتاژچیست ” ، ” رپورتاژ یعنی چه ” ، ” رپرتاژ یعنی چه ” و… برخورد کردم

 

 

تعداد سئوالات واقعا به حدی بود که اگه میخواستم در مورد معنای رپرتاژ یا رپورتاژ سئوال مطرح کنم تا بیشتر از ۱۰۰ سئوال هم میتونستیم مطرح کنم ، اما خوب  به نظرم سئوالات بیشتر باعث ابهام بیشتر میشه ،  به خاطر این فقط به به چند سال اصلی اشاره کردم ، اما در ادامه به شکل خلاصه به همه سئوالات جواب میدم

 

تعاریف مختلفی واسه رپورتاژ و رپرتاژ هست که بذارین چند نوع تعریف رو بررسی کنیم و بعد به کاملترین تعریف بدیم :

 

» تعریف رپرتاژ به نقل از سایت بازاریابی :

رپرتاژ چیه ؟ رپرتاژ یک قالب و شکل چاپی بخصوصه که یک شرکت یا یک سازمون واسه بازاریابی و انتقال پیام برند و اجناس خودش به‌ صورت بی‌ طرف واسه اون هزینه می‌کنه. مدیر تبلیغات به مجله، روزنامه یا سایت واسه فضای مورد نیاز جهت ارائه محتوای متن محور به مخاطب دلخواه پایانی هزینه‌ای رو پرداخت می‌کنه.

 

» تعریف رپرتاژ به نقل از ویکی‌ پدیا، دانشنامهٔ آزاد :

 

رپورتاژ آگهی چیه ؟

 

رپرتاژ آگهی (به انگلیسی: Advertorial) به شکلی از آگهی گفته می‌شه که به شکل گزارش ارائه شه. یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور کنن که یک گزارش بی طرفه به اونا ارائه می‌شه، در حالی که چیزی که اونا می‌بینند، می‌شنوند و می خونن، تلاشی سازمون یافته واسه تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت تو ذهن آنهاه.

 

اصطلاح رپرتاژ آگهی واسه اولین بار در سال ۱۹۴۵ به ادبیات انتقادی رسانه‌ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه‌ها، رپرتاژ آگهی‌ها خیلی تاثیردارن و واسه همین در کشورهای پیشرفته قوانین خیلی سختی علیه رپرتاژ آگهی‌ها تصویب شده و می‌شه.

 

دیوان بین‌المللی تجارتدر قانون آگهی‌های خود که در سال ۱۹۹۷ به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات می‌شه تا مخاطبان قادر به تشخیص اون شن در سال‌های گذشته مواردی برجسته از این پدیده در تلویزیون دولتی ایران نگاه شده که مثل میشه از برنامه عمو پورنگ که داریوش فرضیایی اون رو تهیه کرده نام برد. از اون گذشته، موارد دیگری از رپرتاژ آگهی در رسانه‌های ایران هست که منتقدان رو مجبور کرده خواهان تصویب قوانینی واسه مقابله با رپرتاژ آگهی‌ها شن.

اینم بخونین:   باید ها و نباید هایی که گوگل برای بک لینک تعیین کرده

 

» تعریف سوم رپرتاژ اگهی از سایت لینک سازی : رپورتاژ آگهی چیه ؟

رپورتاژ آگهی دقیقا چیه  و به چه معناست ؟ به زبون راحت باید بگیم که منظور از تبلیغ رپورتاژ اینه که تبلیغ شما به شکل تصاویر و توضیحات کامل همراه با لینک بعنوان یک مطلب در سایتی منتشر شه.

 

» تعریف چهارم به نقل از سایت ویرلن : رپورتاژ آگهی چیه ؟

رپورتاژ آگهی ( PR ) یکی از بهترین روش‌های برندسازی و تبلیغات اینترنتیه که بزرگترین برندهای دنیا واسه معرفی اجناس و خدمات جدید خود از اون استفاده میکنند.رپرتاژ آگهی به خاطر این تاثیرگذاری بالایی داره که یه جور تبلیغات غیرمستقیمه و مخاطبان در زمان نگاه اون بیشتر اعتماد میکنند و کل مطلب رو مشتاقانه مطالعه میکنند .

 

رپرتاژ آگهی درواقع یک خبره که به شکل یک مصاحبه یا گزارش و یا مقاله در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری پربازدید منتشر میشه که شامل یک تیتر جذاب ، چند پاراگراف متن و عکسه.

 

همه تعاریف درست هستن اما خوب ما در این جا به یک تعریف راحت تر هم می پردازیم :

 

» تعریف پنجم رپورتاژ آگهی چیه ؟

تعریف رپورتاژ یا رپرتاژ : رپورتاژ اگهی و رپرتاژ اگهی یک واژه هستن که در اصل واژه اصلی رپرتاژه ، به هر جهت هر دو کلمه ” رپرتاژ ” یا ” رپورتاژ “در وب دیده میشه ، هر دوی این کلمه ها در اصل یک نوع آگهی تبلیغاتی هستن که به شکل یک نوع گزارش یا نوشته بی طرفانه ارائه میشوند

 

تاریخچه رپورتاژ یا رپرتاژ حدودا واسه سال ۱۹۴۵ه و در سال ۱۹۴۵ این کلمه به دایره لغات اضافه شده ، تاریخچه دقیق این کلمه در ایران میشخص نیس اما در چند پارسال به ویژه یکی دو پارسال در ایران این روش تبلیغاتی به دلیل اثر بخشی بالا بیشتر مورد توجه مدیران قرار گرفته .

 

در ایران بیشتر کلمه رپورتاژ (reportage) استفاده میشه و به ویژه روش رپورتاژ آگهی در ایران بیشتر به شکل رپورتاژ اگهی اینترنتیه.

 

انواع رپورتاژ : همونجوریکه گفتیم رپورتاژ دارای انواع مختلفی هست اما از مهم ترین انواع رپورتاژ آگهی میتونیم به : رپورتاژ آگهی رسانه ای مثل : رپورتاژ آگهی تلویزیونی ، رپورتاژ آگهی نوشتاری در مجلات ، روزنامه ها ، رپورتاژ آگهی اینترنتی اشاره کنیم