سئو سایت:چگونه بک لینک رقبا را آنالیز کنیم؟

Written by 92 on فوریه 8, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

سئو سایت:چطوری بک لینک رقبا رو بررسی کنیم؟

بررسی رقبا جزیی از فرایند سئو سایته و بررسی بک لینک رقبا هم از پارامترهای آنالیزی در سئو سایته. اینکه بخواهید در یک رقابت شرکت کنین پس باید بدونین که رقبا چه فعالیتایی رو انجام می دن. سئو سایت هم مثل رقابتی بین دیگه سایتای حریف شماس که همه واسه گرفتن رنکینگ بالا و هم صفحه اول گوگل سعی می کنن. اما چطوری میشه میزان بک لینکی که به وسیله رقبا گذاشته می شه رو بررسی کرد. در ادامه به این موضوع که چطوری بک لینک رقبا رو بررسی کنین خواهیم پرداخت.

سایتای آنلاین بررسی بک لینک

بک لینک رقبا رو می تونین در سایتای آنلاین بررسی بک لینک چک کنین. سایتای خیلی هستن که با درج نمودن آدرس سایت حریف تعداد بک لینکای که اونا تولید کرده ان رو نشون میده و ضمنا بعضی سایتا تعداد بک لینکای تهیه و فراهم شده رو در برههای زمانی مشخص و مختلف نشون میده.

ranksignals بررسی بک لینک در

ranksignals.com
از سایتای انلاین چک کننده بک لینکه. می تونین خیلی آسون آدرس سایت حریف رو بذارین و تعداد بک لینکایی که تولید نمودهه و ضمنا تعداد دامنهایی که از اون بک لینک گرفته رو نگاه کنین.

الکسا در بررسی بک لینک سایت

سایت الکسا هم آنالیزی از تعداد بک لینکای سایتا نشون میده که می تونین با درج آدرس سایت حریف میزان تولید بک لینک و ضمنا ترافیک و اعتباری که داره و هم اینکه در چه کلمات کلیدی دیده می شه رو بررسی کنین.

نحوه ی بک لینک سازی درست در سئوی سایت

بک لینکا از واجب ترین تاکتیکا و درعین حال از تاکتیکایی هستن که بدرستی شناخته نشده و درحال حاضر هم به وسیله بازاریابان خیلی استفاده میشوند. بزرگترین اشتباهی که بازاریابان انجام دهنده شدن اینه که تصور میکنند این لینکای خارجی دریافتی (inbound) آیتمایی مفید هستن که بر افزایش سریع ارقام تمرکز دارن. اونا به جای گذاری این لینکا در کانتکست درست توجهی ندارن.
به گفته Jessica Thiele: “لینکای خارجی دریافتی لینکایی خیلی مهم هستن.” این لینکا بخشی از الگوریتم سیگنالای اجتماعی هستن که گوگل از اون استفاده میکنه تا به تعیین رابطه لینکای تهیه شده در هر جستجوی گوگل کمک کنه. پس رعایت اصول در لینک سازی اهیمت خیلی داره. شک نداشته باشین انجام اینجور کاری به همین راحتی نیس که از کارشناسان سئو توقع معجزه داشته باشیم. اما ساخت لینکای اصولی پیامدهایی جوری مثبت و موندگار دارن که، خطر قرار گرفتن در لیست سیاه گوگل و نبود نمایش سایت در جستجوها رو به صفر میرسوند.
به گفته Roman Kowalski، ایجاد راه حل بک لینک سازی واسه بازاریابان، موضوع ای پیچیده و پیچیدهه. از طرفی همه به این بک لینکا نیاز دارن و از طرف دیگه گوگل تمایلی نداره تنها واسه سئو اقدام به ساخت بک لینک کنه.”
راه حل ،در ارائه یک تعریف درست از بک لینکه. متخصصان سئو ادعا میکنند یک بک لینک ،فقط فالو کردن هایپر لینکیه که در یک سایت شخص سوم قرار داره. به باور Kowalski باتوجه به تعریف بزرگی که از بک لینک ارائه شده، هرچیزی، از ورود در یک لیست یا دایرکتوری گرفته تا لینکی در مقاله ای اسپمی در یک نتورک بلاگ خصوصی می تونه بک لینک حساب شه. درگذشته این تئوری مطرح بود که هرنوع لینک در هر اوت لتی(outlet) صرفنظر از نوع کانتکست ،مثبت حساب میشه. اما الان خلاف اون اثبات شده. یک لینک خارجی دریافتی، بی کانتکست مناسب بی استفاده بوده و واسه برند شما هم مضره.

اینم بخونین:   سئو سایت، لینک فالو و نوفالو برابر با افزایش درآمد

تغییر در قوانین بازی

طبق اظهارات Attorney James Goodnow ، قوانین بازی تغییر کرده ان. اگه فکر می کنین از راه پرداخت “tech geek” و پیشی گرفتن از گوگل بواسطه ی ساخت یک پروفایل بک لینک می تونین در لیست برترینای گوگل قرار بگیرین سخت در اشتباه هستین.
به فرایند ای سه مرحله ای که به وسیله Goodnow واسه ساخت یک لینک ارگانیک معرفی شده توجه کنین:
پیشرفت ی کمپین کامل و گسترده محتوا. پیشرفت و استفاده از ایده های نو، cutting edge و industry leading. این مرحله مهم ترینه چراکه بنیان و پایه هر چیزی که انجام میدهیده. درصورت نداشتن ایده ای بینظیر یا محتوایی آموزنده هیچ وقت لینکایی شگفت انگیز و قانونی نخواهید داشت.
یک راه حل کامل وفراگیر محتوا، دور محور ایده ای شکل میگیرد که شامل مقاله ها، ویدئو و غیره میشه. اینطوری کاربران از ایده های در حال تغییر شما مطلع میشوند.
درک و پیشرفت ی راه حل ارتباطات پایدار، هدفمند و غیرمبتنی بر اینترنت. این راه حل شامل برنامه ها و سخنرانیای درون صنعتی، مقاله های نوشته شده، ایده های به اشتراک گذاشته شده در خبرنامها یا جلسات مربوط به حرفه، گفتگو با مولفان و ملاقات با کانتکتای مدیا میشه.

به مثالی از نحوه ی کارکرد این راه حل در دنیای واقعی توجه کنین که از زبانGoodnow داستان شده. “هنگامیکه آی پدها واسه اولین بار در سال 2010 به بازار وارد شدن ما از اولین تیمای حقوقی در کشور بودیم که از آی پدها بعنوان پرتال ارتباطی استفاده کرده و از اونا برعلیه وکلایی بهره بردیم که به تصاویر کامپیوتری (CGI) و انیمیشن اتکای زیادی داشتن. ما زمان و هزینه زیادی صرف پیشرفت ی اپلیکیشنایی کردیم که تکنولوژی bleeding edge رو فراهم میکنند. درنهایت محصول تولیدی کار کرده و به نتایج محکمی واسه مشتریان رسید. واژه buzz حاصل همین سخنرانیا در اقسا نقاط جهانه. ما با رعایت تک تک مراحل این فرایند تونستید لینکا و قدردانیای خیلی از منابع واقعی و معتبر بدست آوریم.”

اینم بخونین:   استفاده از لینک های بدون انکر تکست

چیزی که اهمیت داره کانتکسته نه لینک خارجی دریافتی

هنگامیکه بحث از کانتکست پیش میاد خیلی مهمه که به اون بعنوان محصولی ثانویه از عصر post dotcom از دات کلود نگریست که به وسیله Cloudpedia اینطور تعریف شده: ظهور گروه جدیدی از استارت آپای born in the cloud( نوع خاصی از سرویس ابری که سیستمای بازمانده(legacy) رو شامل نمیشه) که ضرورت نیاز به سرعت، آسودگی و شخصی سازی از طرف مصرف کنندگان عامل پیدایش اون بوده و کم کم بعنوان یک سرویس زیربنا، نرم افزار و وسایل پیشرفت زیاد شده و با توجه به اونکه سرمایه ابتدایی ی کمتری نیاز داره چرخه استارآپ سریعتری رو فراهم میسازد.”
بدلیل کم تر شدن مشکلات ورود و افزایش سایتای تبلیغاتی، گنجاندن لینکای بی کانتکست و نبود توجه به کیفیت سایتایی که لینکا در اون قرار می گیرن، حاصلی جز شکست نداره.
کریس Brantner موسس CutCableToday.com از راه حل بک لینکی استفاده میکنه که نتیجه اون پانصد هزار تا یک میلیون بازدید کننده در ماه بوده. به گفته او اونا بیشتر این ترافیک رو مرهون پروفایل بک لینکی هستن که تهیه شده. واقعیت اینه که گوگل هنوزم به لینکای سایت شما بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت می ده. تنها کاری که باید انجام بدین اینه که از کیفیت بالای این لینکا اطمینان حاصل کنین.
تاکتیکای بک لینکینگ خیلی مثل forum spamming، همکاری با وب سایتایی که فقط واسه سئو وجود دارن، تبادل لینک، نت ورکای بلاگ خصوصی، دایرکتوری و لیست دوستان وجود دارن که کارایی سابق رو ندارن. استفاده از این تاکتیکا نتیجه برعکس داشته و به سقوط رتبه یا حتی de index شدن به وسیله گوگل میرسه. بیشتر ارائه دهندگان سئو هنوز از این تاکتیکا استفاده میکنند و با پیشنهاد مبلغ کمتر شما رو وسوسه میکنند اما در آخر این شما هستین که متضرر میشوید.
نویسنده محتوا و متخصص راه حل سئو، Kate Walker نقل میکنه: ” جدیدا با مشتری همکاری میکنم که از یک شرکت بالا العاده ارزون سئو واسه سئو و راه حل لینکینگ کمک میگیرد و من باید  لینکایی که رتبه اونا در SERP رو سقوط می دن خنثی کنم. الان پیشرفت ی بعضی از لینکای باکیفیت که واسه شرکت مفید هستن و رتبه شرکت در SERP رو افزایش می دن رو شروع کردیم. پیشنهاد میکنم استفاده از روش های آسون یا ارزون رو امتحان نکنین. استفاده از این روش ها، هیچ وقت خوب نبوده و نخواد بود. تنها موضوع ای که واقعا اهمیت داره کیفیته.”

اینم بخونین:   دریافت بک لینک رایگان و دائمی از سایت های معروف ایرانی