سئو و هفت قانون مهم در بهینه سازی سایت

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

بهینه سازی (سئو) سایت واسه موتورهای جستجو

سئو چیه؟

در اول واژه سئو رو تعریف میکنیم:SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization  به معنی بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو است.
هر اقدامی که باعث بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو مثل گوگل، یاهو و بینگ رابه طور کلی سئو میگن.یکی از اهدف بهینه سازی افزایش مخاطب و مشتری واسه وب سایتای مختلفه که با توجه به نوع و کاربرد هر سایت این راه حل می تونه متفاوت انجام گیرد.البته عوامل خیلی دیگری در اون نقش مهمی داره ولی باتوجه به  اینکه بیشتر کاربران اینترنتی صفحات خود رو از راه موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ پیدا می کنن باعث میشه با سئو اصولی وبه دور از فریب کاری و تقلب سایت شما در نتایج ظاهر شه و مخاطبان خیلی جذب سایت شما شن.

سئو از دو قسمت تشکیل شده :

سئو داخلی (On page SEO) که شامل تولید محتوای مناسب،استاندارد بودن قالب سایت،لینک بلیدینگای داخلی، متاتگ هاو … ه.

سئو خارجی(Off page SEO) که شامل فعال سازی شبکه های اجتماعی ،دریافت لینک از وب سایتای در ارتباط و… ه.

هفت قانون مهم در سئو

 

هرچقدر راجبه سئو صحبت کنیم بازم کم گفتیم. با توجه به تغییرات گسترده ای که همیشه در الگوریتمای گوگل داده می شه، لازمه تا همیشه در قوانین و دانسته هاتون راجبه سئو تجدید نظر کنین.

الان همه کسب و کارایی که در وب حضور دارن، واسه گرفتن جایگاه بالاتر در صفحه جوابای گوگل، به صورتی بی امان و نفس گیر با همدیگه رقابت دارن.

اینم بخونین:   بهینه سازی سایت یا سئو سایت چیست؟

رتبه بالاتر یک سایت تجاری یعنی فروش خیلی زیادتر و به دنبال اون روونه شدن سود هنگفتی به جیب صاحب سایت.

همونطور که روشنه یکی از راهکارهای مهم و اصلی ارتقاء رتبه سایتا، استفاده از تکنیکای سئو هستش.

یک سایت با سئوی خوب، رباتا رو جذب خود می کنه.

این در حالیه که گفته می شه «سئو» جهانی خشن و بی رحمه.

هنگامی که شما تموم تلاشای خود رو به انجام می رسانید و حتی امکان انواع قوانین ریز و بزرگ سئو رو به کار می بندید، گوگل یک به روزرسانی دیگری منتشر می کنه – مثل پاندا و پنگوئن – و کارا شما رو خنثی و بی ثمر می سازه.

واسه همین الان ساخت سایتایی با سئوهای عالی که بتونه کلیکای طبیعی کاربران رو به همراه داشته باشه، خیلی اهمیت پیدا کرده.

در این مقاله هفت تکنیک واسه داشتن یک سایت مورد علاقه جستجوگرهای اینترنتی ارائه می شه:

1. قبل از ایجاد صفحات بر کلیدواژهای مناسب کار کنین

خیلی از وبمسترها اول سایت خود رو راه اندازی می کنن، بعد به فکر کلمات کلیدی می افتن. این کار مثل اینه که یک معمار در حالی یک ساختمون رو پی ریزی کنه که نمی دونه این خونه چند اتاق داره!

خیلی از وبمسترها اول سایت خود رو راه اندازی می کنن، بعد به فکر کلمات کلیدی (کلیدواژها) می افتن.

این کار مثل اینه که یک معمار در حالی یک ساختمون رو پی ریزی کنه که نمی دونه این خونه چند اتاق داره، محل آشپزخانه کجاست و غیره!

ما اگه ندانیم که کدوم کلمات کلیدی رو می خواهیم جدا کنیم و رتبه اونا رو بالا ببریم، ساختار سایت ما در بهترین حالت ضعیف و سست هستش.

اینم بخونین:   سئو و ده تکنیک بهینه سازی سایت

بهترین راه حل اینه که پیش از ایجاد حتی یک صفحه از سایت، طرح ابتدایی از کل اون رو در اختیار داشته باشیم.

اینطوری ما واسه بهینه سازی صفحات سایت از آمادگی کامل بهره مند خواهیم بود.

2. انواع کلیدواژهای مختلف رو صفحات فرود سایت به کار برید

شما باید به هر صفحه از سایت خود 1 تا 3 کلمات کلیدی که می خواین رتبه اونا رو بالا ببرین، اختصاص بدید.

پیش از تولید هر نوع محتوا و مطلبی، مشخص کنین که قراره در این صفحات چه چیزی منتشر شه و شما چطوری این کلمات کلیدی مورد توجه رو در این صفحات درج می کنین.

3. چگالی کلمات کلیدی سه تا پنج درصد بسازین

«چگالی کلمات کلیدی» (Keyword Density) اون دسته از کلیدواژهایی که می خواین رتبه اونا رو افزایش بدید، باید بین سه تا پنج درصد باشه.

منظور از چگالی کلمه، تعداد دفعات تکرار یک کلیدواژه در مقایسه با بقیه کلمات متنه.

این رقم به درصد بیان می شه.

البته به هوش باشین که نباید در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی کرد.

ایجاد انبوه کلمات کلیدی (Keyword Stuffing) تکنیک نامناسبیه که گوگل از اون بدش میاد.

این تکنیک به معنای تکرار چندین و چند باره کلمات کلیدیه.

اگه شما از Keyword Stuffing استفاده کنین، گوگل نتیجه میگیره که شما سایت خود رو نه واسه «کاربران»، بلکه واسه «جستجوگرهای اینترنتی» طراحی کردین.

سئو واسه این که به ثمر بنشیند و جواب بده، باید ً طبیعی بکنه.

4. متا داده و عناوین سایت رو پر کنین

فراداده (Metadata – متا داده) و عناوین صفحات سایت شما باید نشون دهنده محتویات همون صفحه باشه، بی هر نوع خطا و اشکالی.

این دو قسمت یکی از جاهاییه که خزندهای موتورهای جستجو در اون سرک میکشن.

اینم بخونین:   رعایت اصول و قواعد بهینه سازی در کد نویسی وب سایت

شما با قرار دادن کلیدواژهای محبوب خود در این دو قسمت، ایندکس شدن سایت خود در گوگل رو سرعت می بخشین.

5. سایت خود رو کاربرپسند کنین

یک جمله قدیمیه که می گه فاصله کاربر با هر صفحه ای در سایت، نباید از دو کلیک بیشتر باشه.

این به اون معناست که ساختار وب سایتا باید به شکلی باشه که کاربران به آسونی بتونن در اونا ناوبری کرده و به صفحات دلخواه خود منتقل شن؛ حال فرق نمی کنه که این سایت ده صفحه داره یا هزاران صفحه تو در تو.

6. لینکای داخلی (Internal links) مهم هستن

لینکای داخلی یعنی لینک دادن به دیگه مطالب یک سایت.

در این روش، لینکا کاربر رو به صفحاتی که در خود سایت هستن برگشت می دن؛ یعنی آدرس کلی منبع و مقصد یکیه.

استفاده از لینکای داخلی، یکی از فاکتورهای خیلی مهم در سئو سایتا حساب می شه.

با این حال به یاد داشته باشین که با توجه به پیشرفتای گذشته الگوریتم گوگل، نباید واسه تاکید بر بعضی کلیدواژها، به طور تندرو از یک متن پیوندی (anchor text) استفاده کرد.

7. محتوا پادشاهی می کنه

هر چه مطالب خواندنی، جذاب و حرفه ای سایت شما بیشتر باشه، رتبه اون بالاتر میره.

این یک قانون کلی در وبه.