فاکتورها و سیگنال های رتبه بندی سایت ها کدامند؟

Written by 92 on فوریه 10, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

سیگنالای رتبه بندی و یا فاکتورهای رتبه بندی سایتا، شاخصایی هستن که رتبه یک سایت در نتایج جستجو رو تعیین می کنن. سیگنالای رتبه بندی، الگوریتم موتورهای جستجو رو تشکیل می دن. نحوه کار این الگوریتما یک رازه و کسی از اثر دقیق عوامل در نتایج جستجو باخبر نیس.

الگوریتمای گوگل همیشه در حال تغییر هستن و فاکتورهای موثر در رتبه بندی سایتا بیشتر تغییر پیدا میکنن و یا به روز رسانی می گردن. با اینکه این الگوریتم به شکل یک راز باقی مونده، اما گوگل موارد مهم در رتبه بندی رو مشخص کرده. ضمنا تست و آزمایش عوامل موثر، فاکتورهای مهم در این الگوریتم رو برملا کرده. در این مطلب به معرفی مهمترین سیگنالای رتبه بندی وب سایتا می پردازیم.

محتوا

محتوای یک سایت جز مهمترین سیگنال رتبه بندی اون حساب می شه. گوگل محتوای سایت رو میخواند و موضوعیت اون رو تشخیص میده. بعد صفحات سایت شما رو طبق رابطه محتوای اون و عبارت مورد جستجو، در نتایج جستجو نمایش میده. پس از وجود کلمات کلیدی مهم خود در متن صفحه در جهت گرفتن رتبه در اون، مطمئن شید.

متن صفحه باید کافی بوده و کمه کم 300 کاراکتر باشه. ضمنا محتوای صفحات باید قابل درک به وسیله خوانندگان باشه. پس به ساختار متن خود دقت کنین و اون رو به بهترین شکل ممکن بنویسید. پس این کار محتوای شمام واسه خوانندگان و هم موتورهای جستجو خوانا هستش.

لینکا

دومین عامل در رتبه بندی یک سایت، لینکای اینه. سایت شما باید از این جور سایت دارای لینک باشه که اصطلاحا به اونا بک لینک گفته می شه. کیفیت این بک لینکا مثل تعداد اونا از اهمیت برخورداره. گرفتن بک لینک از سایتای معتبر مثل سایتای دانشگاهی خیلی با ارزشتر از لینک سایتای نامعتبر مثل سایتای شرط بندیه.

گرفتن لینک از بقیه سایتا مهمه، اما داشتن یک ساختار لینک داخلی هم یکی از عوامل بهبود رتبه سایته. اگه یک ساختار لینک داخلی مناسبی در سایت شما وجود داشته باشه، گوگل محتوای سایت شما رو بهتر درک می کنه و اهمیت صفحات رو سبک و سنگین میکنه.

تجربه کاربری (UX)

سایت شما باید کاربر پسند بوده و به اونا اجازه دسترسی آسون به دیگه صفحات سایت رو بده. این سایتا شانس بیشتری در کسب رتبه بالاتر دارن. اگه کاربران پس از ورود به سایت شما از راه نتایج جستجو به سرعت به اون برگردند، نتیجه اون افزایش بانس ریت و کاهش رتبه سایت هستش. چون که وقتی کاربران محتوای مورد نظرشون رو در یک صفحه پیدا نمی کنن به نتایج جستجو برگشته و گوگل این تعاملات رو در رتبه بندی خود اثر میده.

سایت شما باید سریع بوده، چون که سرعت از سیگنالای رتبه بندی گوگل حساب میشه. وبسیاتای کنه، سرعت نظارت پایینی دارن و پس گوگل با سرعت کمتری به ایندکس صفحات اون می پردازن. پس صفحات جدید سایت ممکنه در ایندکس گوگل ذخیره نشده و در نتایج گوگل هم نشون داده نمی شن.

موبایل

اهمیت سئو موبایل نبایست دست کم گرفته شه چون که این مورد اخیرا به وسیله گوگل به روشنی بیان شده. گوگل اعلام کرده که در سال 2018 به سیستم mobile-first index سوییچ می کنه و درنتیجه نسخه موبایل سایت شما مورد بررسی کارایی و محتوا قرار میگیره. اگه سایت شما موبایل پسند نباشه، سایتای حریف ازتون پیشی خواهند گرفت. حتی اگه روی دستگاه های موبایل تمرکز نکرده باشین، بازم نسخه موبایلی سایتتون مورد آزمایش و قضاوت قرار خواهد گرفت.

اینم بخونین:   خرید رپورتاژ آگهی بهترین روش جایگزین خرید بک لینک است

ماموریت گوگل

ماموریت گوگل نظم به اطلاعات موجود در وب و در دسترس قرار دادن اون واسه همگانه. اونا می خواهند که یک موتور جستجوی ایده ال بسازند و به کاربران کمک کنن تا به آسونی اطلاعات مورد نیاز خود رو بیابند. با اینکه الگوریتم گوگل در طول سالیان دستخوش تغییرات زیادی شده، اما ماموریت اونا بازم ثابت و پا بر جاست. سیگنالای رتبه بندی با در نظر داشتن ماموریت اونا مشخص می شن. پس روش های هدفمند سایت خود رو به شکلی تنظیم کنین تا طبق رسیدن به این اهداف باشه.

سئو کامل

اگه میخواهید رتبه بالایی در موتورهای جستجو کسب کنین، بهترین کار، ساخت وبسایتیست که واسه رتبه های اول در نتایج جستجوست. پیشنهاد ما همیشه اینست که سایت شما باید بهترین باشه. از هیچ گونه ترفند فریب دهنده ای استفاده نکنین. با اینکه این ترفندها ممکنه در بازهای زمانی کوتاهی نتایج خوبی داشته باشن، اما اونا معمولا در بازهای زمانی دراز مدت پا برجا نخوان بود و حتی ممکنه باعث جریمه سایت شما شه.

کسب رتبه خوب در گوگل نیازمند یک راه حل سئو گسترده و جامعه که هر یک از جنبه های سئو رو شامل شه. مسائل فنی، تجربه کاربری، محتوای سایت و حتی امنیت اون باید در اولویت قرار داشته باشن. واسه کسب رتبه بهتر نیاز به پیشرفت سایت خود دارین. این راه و روش نیازمند سعی فراوانیست اما شک نداشته باشین در دراز مدت، جواب میده.

چرا استفاده از خدمات سئو طبیعی مهمه؟

در این مطلب به بررسی ضررورت استفاده از سئوکار و برتری سئو نسبت به روشای PPC میپردازیم.

تا به حال اصطلاح سئو طبیعی یا ارگانیک به گوش شما خوردهه؟ علاقه مند به شناخت راه های سئو طبیعی واسه افزایش محبوبیت سایت خود هستین؟

سئو طبیعی جز جدا ناپذیر راه حل سئو شما در بازاریابی فعالیت تجاری شماست. بدیش اینه یه سری از آدما تمایل به ندیده گرفتن راه های سئو طبیعی سایت دارن و فقط روی دیگه روشای مصنوعی یا پولی سئو اصرار دارن.

در این مطلب به تعریف سئوی طبیعی و معرفی روشای اون می پردازیم. پس با ما همراه باشین.

سئو طبیعی یا ارگانیک چیه؟

سئو طبیعی سایت به فرایندی گفته می شه که با استفاده از اون میشه به رتبه های بالای نتایج جستجو رسید. برخلاف روشای تبلیغاتی و پولی مثل PPC، در سئو طبیعی از روشای متفاوتی واسه افزایش رتبه و بهینه سازی سایت استفاده می شه. این روش ها عبارتند از:

تولید محتوا: ایجاد محتوای مناسبی که خوانندگان رو به طرف خود جذب می کنه.

کلمات کلیدی: تولید محتوایی که شامل کلمات کلیدی مشخصیه و موتورهای جستجو رو تشویق به نمایش اون صفحه در نتایج جستجو می کنه.

ساخت بک لینک: قرار دادن لینک سایت به شکل هایپرلینک یا لینک متن داری در بقیه سایتای در ارتباط و معتبر که از اون با نام Inbound Links یا به اختصار IBL هم یاد می شه.

لینک بیلدینگ: مراحل تولید و قرار دادن لینکای صفحات در سایت خودمون که باید با انکر تکست مناسب و مربوط به صفحه باشه.

شرکتای معتبری هم در ایران وجود دارن که این مراحل سئو طبیعی رو واسه سایت شما انجام میده. رادزاد مثل این سرویس هاست که با بهترین کیفیت و قیمت سئو ممکن، به مشتریان خود خدمت رسانی می کنه.

اینم بخونین:   تنوع انکرتکست خوب برای سئو موثر و مطمئن چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

چرا استفاده از خدمات سئو طبیعی از اهمیت زیادی برخورداره؟

شرکتای خدمات سئو یا به اصطلاح سئوکارها خدمات بالا العاده به شما ارائه می دن. واسه درک اهمیت این خدمات، نظر شما رو به موارد زیر جلب می کنیم.

آمار

رتبه سایت در موتورهای جستجو خیلی مهمه. چون که 85% کاربران که عبارتی رو جستجو کرده ان پس از کلیک روی یکی از موارد جستجو و دیدن صفحه مورد نظر معمولا به صفحه جستجو بر نمیگردند. علاوه بر این، 90% این کاربران، از صفحه سوم جستجو، هم بالاتر نمی رن.

این آمار و ارقام به این معنیست که نمایش سایت در صفحه اول جستجوی کلمات کلیدی، از اهمیت خیلی بالایی برخورداره و با استفاده از خدمات سئو کاران میشه به این مهم رسید.

سئو طبیعی کار با هوشمندی ایست.

سرویسای PPC و یا روشای تبلیغاتی گوگل، یکی از انتخاب شما واسه قرار گرفتن در صفحه اول جستجو می تونه باشه اما این قرار گرفتن به شکل طبیعی نمی باشه. ضمنا گوگل هم در حال اجرای الگوریتم هاییست که تبلیغات اسپم رو در Google Adsense کاهش بده. این عمل با هدف نمایش بهترین و در ارتباط ترین نتایج جستجو به کاربران صورت میگیره.

امتیاز استفاده خدمات سئو ارگانیک اینست در ازای پولی که پرداخت می کنین، رتبه های واقعی و طبیعی در گوگل به دست می آورید و کاربران هم اعتماد بیشتری به این جور سایتا دارن. با تولید محتوای مناسب و استفاده از کلمات کلیدی به شکل با هوشمندی، سایت شما می تونه در صفحه اول گوگل بگیره و این مسئله ترافیک زیادی رو واسه شما به ارمغان می آورد. پس رتبه و رنک سایت هم در موتورهای جستجو بهبود میبخشد.

در کنار استفاده از خدمات سئو طبیعی سایت می تونه روشای دیگری رو آزمایش کنین.

سئو طبیعی سایت به زمان نیاز داره و این مسئله یکی از ویژگیای جدا نشدنی سئو ارگانیکه. زمان بربودن سئو طبیعی، به این معنا نیس که شما گوشه ای بشینین و منتظر دیدن اثر این خدمات باشین. در امتداد اجرای این سرویسا می تونین دیگه روشای بازاریابی رو به مرحله آزمایش بذارین و تاثیرات مثبت اونا رو در جهت بهبود رتبه سایت نگاه کنین.

با استفاده از سئو طبیعی، رقیبانتان رو به رقابت می کشین.

با استفاده از خدمات سئو و پیاده سازه روشای سئو طبیعی، علاوه بر افزایش رتبه سایت، حضور رقیبانتان رو هم در صفحه اول گوگل، به رقابت می کشین و می تونین بالاتر از اونا قرار بگیرین و کم کم اونا رو محو کنین. هرچه بیشتر در این مورد سرمایه گذاری کنین زودتر می تونین به رتبه مورد نظر خود برسین و بالاتر از رقیبان قرار بگیرین. افزایش رتبه شما به معنای کاهش رتبه رقیبان در موتورهای جستجوه.

سئو طبیعی روشی عملیست و در آینده نزدیک هم از کار نمیفتد.

تکنیکای سئو طبیعی صد در صد عملی هستن اما رسیدن به صفحه اول گوگل به دلیل اونا زمانبره. با اینحال درصد موفقیت کار و کاسبی بعد از رسیدن به صفحه اول نتایج جستجو به دلیل اجرای این روش ها بیشتر از بقیه راه هاس. استفاده از روشای تبلیغاتی گوگل و صرف هزینه واسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل کارایی داره، اما همونطور که بیان شد، گوگل به دنبال حذف سایت هاییست که اتفاقا اطلاعات درستی درباره کلمه کلیدی جستجو شده ندارن و فقط از عنوان اون کلمه در صفحه استفاده می کنن.

اینم بخونین:   آتوریتی چیست, authority چیست

خیلی از صاحبین تجارتای آنلاین مثل Joshua Guerra صاحب سایت BIZCOR فکر می کنن تازمانی که تمرکز پولی و فکری شما روی روش های هدفمند سئو هستش، همیشه رتبه سایت بهبود پیدا کرده و جایگاهای بالاتر صفحات جستجو رو تصرف می کنین. با هم با رشد موتورهای جستجو و تکنولوژیای اینترنتی، مثل اینکه که سئو طبیعی سایت مورد توجه گوگل هستش و این توجه روز به روز بیشتر و دقیق تر هم میشه.

سئو سایت، روشی اجرایی، پر سود و ارزشمنده.

در مقایسه با دیگه روشای بازاریابی، هزینه ای که جهت سئو طبیعی سایت خرج می کنین، خیلی ازرشمنده و میزان بازگشت سرمایه اون هم خیلی خوب آزمایش می شه. روشای تبلیغات در گوگل ممکنه در اول سود دهی داشته باشه اما سئو طبیعی سایت پس از یک بار هزینه، جایگاه و رتبه سایت رو ثابت نگه می داره، در حالی که روشای PPC و صرف هزینه در شبکه های اجتماعی از این ویژگی بهره مند نیس.

سپردن سئو سایت به سئوکاران باعث آزاد شدن زمان شما واسه دیگه امور می شه.

انجام پروژه سئو طبیعی سایت، نیاز به زمان داره و شما با دادن این مسئولیت به یک سئوکار حرفه ای از این زمان به دست اومده واسه انجام دیگه کارهای مهم می تونین استفاده کنین. انجام پروژه های سئو بعضی وقتا به شکل تموم وقت، زمان میطلبد و اگه قصد دارین خود این کارا رو بکنین، زمان کمی واسه انجام فعالیتای تجاری خود دارید.

استفاده از محتوای کم ارزش می تونه خطرناک باشه.

گوگل الان سایتایی راکه غیر قابل اعتماد هستن و مطالب کم ارزش رو منتشر می کنن، جریمه می کنه. لینک از وبسایتای نا معتبر ارزشی نداره و در گرفتن از سایتای دیگه هم خصوصا در اول کار باید دقت ویژه ای شه.

رقیبان شما هم شاید از همین راه حل استفاده می کنن.

اگه شما در فکر اجرا راه حل سئو طبیعی هستین، دلیلی نداره که دیگه رقبا هم به این فکر نباشن. بیشتر رقبا از همین استؤاتژیا استفاده می کنن و در صورتی که شما سایت خود رو برابر با اخرین الگوریتمای گوگل، سئو نکنین از اونا عقب می افتین. سرمایه گزاری روی پروژه های سئو شما رو در کورس رقابت نگه می داره و چه بسا که از رقیبان پیشی هم بگیرین.

اثر سئو طبیعی محسوسه.

الان خیلی از کاربران حاضر به خطر کردن در تصمیمات مهم نیستد و همیشه قبل از خرید یک محصول یا استفاده از یک سرویس، نام اون رو در گوگل جستجو می کنن. تحقیقات هم نشون میده که بیشتر مشتریان دارای پتانسیل، قبل از تصمیم خود مبنی بر استفاده از یک سرویس، اون رو در اینترنت جستجو کرده تا بهترین برند اون رو شناسایی کنن.

نمیشه توقع داشت که افراد نام برند شما رو تو ذهن بسپارند اما با سئو کلمات کلیدی و نمایش برند شما در جستجوی اون کلمات، باعث می شه که مشتریان سایت شما رو نگاه کرده و یکی از گزینه های تصمیم گیری اونا به حساب روید. متخصصین سئو در این کمک زیادی می تونن به شما بکنند و علاوه بر پیشرفت نام برند شما، باعث نمایش اجناس شما رو در نتایج راحت جستجو شن.