لینک بیلدینگ چگونه می تواند به تجارت من کمک کند؟

Written by 92 on فوریه 9, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

لینک سازی داخلی چه تاثیری بر سئو سایت داره؟

لینک سازی داخلی یکی از ارزشمندترین وسایل (بخونین اسلحه!) سئو هستش. شاید بپرسید چرا؟ جواب راحت س!، چون به سئوی سایت تون کمک می کنه.

از شروع راه اندازی گوگل تا امروز، الگوریتم رتبه بندی گوگل تغییرات زیادی داشته. آسون بگم، الان گول زدن الگوریتم گوگل تقریباً نشدنی شده.

اگه دقت کنین، وب سایتای ایرونی چند سالیه که به تولید محتوای در ارتباط روی آورده ان و بالطبع فضای رقابتی خوبی در وب فارسی ایجاد شده. همین پیشرفت الگوریتم گوگل بود که صاحبان وب سایتا رو مجبور به تولید محتوا و انجام روشای سئوی کلاه سفید کرد.

از یک شرکت سئو چه سوالاتی بپرسیم؟حتما بخونین: از یک شرکت سئو چه سوالاتی بپرسیم؟

با این حال هر سیستمی هر چقدر پیشرفته باشه، بازم باگا و ایرادات راحت ای داره. ساخت لینک داخلی یکی از این روشای راحت س! که می تونه تغییر بزرگی در رتبه سایت شما بسازه. توجه داشته باشین لینک سازی داخلی به معنی دور زدن قوانین گوگل نیس، بلکه روش خیلی راحت ای واسه بهبود وضعیت سئوی سایته.

بعضی از امتیازات لینک سازی داخلی عبارتند از:

ساخت لینک داخلی به ایندکس شدن سایت کمک می کنه

رباتای خزنده گوگل (Crawlers) واسه یافتن و ایندکس کردن وب سایتا، لینکای موجود در اینترنت رو دنبال می کنن.

ساخت لینک داخلی به ایندکس سریع سایت کمک می کنه

رباتای گوگل با دنبال کردن لینکا، صفحات وب سایتا رو یافته و ایندکس می کنن.

اگه سایت شما لینک سازی داخلی قدرتمندی داشته باشه، کرالرهای گوگل محتوای جدید سایت تون رو آسون تر پیدا می کنن.

ساخت لینک داخلی به ایندکس شدن محتوای سایت کمک می کنه.

باید بدونین گوگل همیشه به دنبال محتوای جدید در اینترنته. اگه محتواهای سایت شما خوب به همدیگه لینک شده باشن، مطمئناً عمل خزیدن واسه گوگل سریع تر هستش.

 با رباتای خزنده گوگل آشنایی دارین؟

پس، فرآیند ایندکس شدن هم سریع تر انجام می شه.

لینک سازی داخلی شانس لینک گرفتن محتوای قدیمی سایت رو افزایش میده

اگه بک لینکای سایت خود رو بررسی کنین، متوجه می شید که بیشتر این بک لینکا به صفحه اصلی سایت تون اشاره دارن.

اگه تعداد بک لینکای صفحه اصلی سایت خود رو با بک لینکای صفحات قدیمی وبلاگتون مقایسه کنین، با نسبت تقریبی زیر روبرو می شید:

نسبت لینک داخلی به صفحه اصلی با دیگه صفحات سایت

این نسبت باید ً بر عکس باشه.

بدیش اینه باید به شما خبر دهم تعداد زیاد بک لینک به صفحه اصلی به ضرر سئوی سایت تونه. واقعا، نسبت چارت بالا باید برعکس باشه. بیشتر بک لینکا باید به صفحات داخلی سایت تون اشاره کنن، نه به صفحه اصلی تون!

زمانی که وب سایتی به شکل منظم محتوا تولید نمی کنه، ساختار لینک بیلدینگش به شکل زیر هستش:

میزان پخش لینکای داخلی به صفحات مختلف سایت

میزان پخش لینکای داخلی در وب سایتایی که محتوایشان مرتباً بروزرسانی نمی شه.

همونطور که می بینین بیشتر لینکا به صفحات تماس با ما، درباره ما و پروفایل‌ شبکه های مجازی اشاره دارن. مطمئناً این موضوع اثر مثبتی روی سایت تون نداره.

اما اگه ساختار لینکای داخلی سایت تون اصولی باشه با ایجاد مسیرهای کلیک و ایندکس واسه رباتای گوگل، شانس دریافت بک لینک واسه صفحات داخلی سایت تون افزایش زیادی داره.

ظرفیت دریافت بک لینک سایت معمولی

چرا؟ چون با این کار شما اولویت خزیدن و ایندکس شدن سایت تون رو تغییر می دید!

ساخت لینک داخلی، قدرت سایت رو به صفحات داخلی منتقل می کنه

اگه کمی درباره سئو مطالعه کرده باشین، شایدً با معنی Link Juice آشنایی دارین. Link Juice مفهومی قدیمی (و شاید منسوخ!) در سئو هستش و تعریف اون به شکل زیره:

چطوری مثل یک متخصص در گوگل جستجو کنیم؟حتما بخونین: چطوری مثل یک متخصص در گوگل جستجو کنیم؟

زمانی که صفحه اصلی سایت شما یک بک لینک دریافت می کنه، بخشی از اعتبار و ارزش اون لینک به صفحات داخلی سایت تون منتقل می شه.

Link Juice چیه؟

بدیش اینه باید به شما بگم معنی Link Juice به این سادگی نیس.

Link Juice چیه و چه تاثیری بر سئو داره؟

، الگوریتم موتورهای جستجو خیلی سخت تر از اون هستن که اعتبار یک لینک رو از راه Link Juice اندازه گیری کنن. با این حال نمیشه گفت که معنی Link Juice وجود نداره. تجربه نشون داده هرچه ساختار لینکای داخلی سایت به هم پیچیدگی بیشتری داشته باشه، کارکرد سایت در نتایج جستجو بهتر هستش.

ساخت لینک داخلی با انکر تکستای جور واجور به ارزش سایت می افزاید

یک لینک داخلی، رشته کدی به زبون HTMLه که یک صفحه از سایت رو به صفحه ای دیگه لینک می کنه. کد لینک داخلی به شکل زیره:

<A HREF = “http://www.example.com/internalpage“> Example Site </A>

زمانی که شما واسه لینک داخلی خود انکر تکست تعریف می کنین، ارزش لینک داخلی تون زیاد میشه. انکر تکستا با اضافه کردن کلمات کلیدی و محتوا به لینک، ارزش لینک رو پیشرفت می دن.

مطمئناً موتور جستجوی گوگل تنها به تگای A HREF اهمیت نمی ده و در زمان ایندکس کردن، انکر تکستا رو هم دید می کنن (در هر صورت انکر تکست هم بخشی از ساختار یک لینکه).

باید بدونین روزهای Keyword Stuffing در انکر تکستا به سر آمده، اما اگه انکر تکست شما بیشتر از حد بهینه سازی نشه مطمئناً ارزش لینک هاتون دو برابر میشه.

اگه می خواین در این مورد بیشتر بدونین، پیشنهاد می کنم مقاله ای که درباره بهینه سازی انکر تکست منتشر کردیم رو بخونین.

لینک سازی داخلی واسه کاربران سایت مفیده

شاید بشه گفت، این مهم ترین ویژگی لینک سازی داخلیه. درسته که ساخت لینک داخلی در سایت، یک تکنیک راحت در سئو هستش، اما امتیازات اون به همین جا ختم نمی شه.

در آخر، لینک سازی داخلی واسه کاربران سایت مفیده. به شخصه زمانی که درباره موضوعی تحقیق می کنم، دوست دارم منابع زیادی که دور و بر اون موضوع هست رو بررسی کنم.

اگه خوندن مقالۀ یک نویسنده یا یک سایت برایم لذت بخش باشه، مطمئناً درباره دیگه مقالات اون نویسنده یا سایت هم کنجکاو می شوم. مثلا در همین مقاله ای که مطالعه می کنین چند لینک داخلی قرار داده شده تا در صورت علاقه، دیگه مطالب سایت رو هم بررسی کنین.

لینک سازی داخلی شاید نتونه به طور مستقیم کاربران رو به مشتری تبدیل کنه، اما شک نداشته باشینً اثر خیلی مثبتی در قیف بازاریابی داره و مشتریان رو به طرف مقصد پایانی هدایت می کنه (قبلا درباره اثر سئو و تولید محتوا بر قیف فروش بازاریابی توضیح دادم).

اثر ساخت لینک داخلی در قیف فروش بازاریابی

یادتون باشه سئو و بهینه سازی سایت واسه کاربران انجام می شه و فقطً تکنیکی واسه قرار گرفتن در رتبه های بالای سایت نیس. اگه به اثر لینک سازی داخلی بر سئو باور ندارین، کمه کم اون رو واسه کاربران سایت تون انجام بدین.

تکنیکا و روشای ساخت لینک داخلی

، حالا زمان ساخت لینک داخلی فرا رسیده. اما چه جوری می خواین این کار رو انجام بدین؟ بهترین روش واسه لینک سازی داخلی چیه؟

پیش از هر اقدامی باید دو نکته رو رعایت کنین:

  1. اول اینکه محتوایی در سایت تون وجود داشته باشه. حتی وجود یک مقاله در سایت هم کارتون رو راه میندازه و می تونین لینک سازی داخلی رو از همین نقطه شروع کنین.
  2. دوم اینکه اگه می خواین لینک سازی داخلی بهترین نتیجه رو داشته باشه، بهتره به شکل منظم محتوای سایت خود رو بروزرسانی کنین. پخش محتوای جدید در سایت، اولین و مهم ترین قسمت در ایندکس شدن سایته.

، آماده اید کار رو شروع کنیم؟

از یک محتوای طولانی به دیگه محتواهای طولانی لینک بدین

بهترین نوع ساخت لینک داخلی اینه که یک مقاله رو به مقاله ای دیگه لینک بدید. این کار باعث می شه که ساختار لینکای داخلی سایت قوی شه (با به اصطلاح به شکل ریشه ای شه).

اینم بخونین:   بهترین راه های لینک بیلدینگ رایگان کدام است؟

ورودی گوگل خود رو بی لینک سازی و با تولید محتوا افزایش بدیدحتما بخونین: ورودی گوگل خود رو بی لینک سازی و با تولید محتوا افزایش بدید

اگه ناوبری قالب سایت تون خوب طراحی شده باشه، لینکای داخلی خوبی به صفحات اصلی سایت مثل صفحات اصلی، درباره ما، تماس با ما و … در اختیار دارین. پس لزومی نداره که واسه این صفحات لینک داخلی بسازید.

حتماً اگه قصد دارین از راه محتوایتان محصول یا خدماتی رو بفروشین، لینک سازی داخلی این فرصت رو به شما میده که کاربر رو به سرعت به صفحه مورد نظر منتقل کنین. با این حال سعی کنین، بیشتر لینک سازی داخلی خود رو به مقالات وبلاگی اختصاص بدید.

در لینکای داخلی سایت از انکر تکست استفاده کنین

بهترین لینکا چه ویژگی دارن؟ جواب کوتاهه، لینکایی که دارای انکر تکست توصیفی هستن. ، منظور از انکر تکست توصیفی چیه؟

، شما با معنی انکر تکست آشنایی دارین، درسته؟ انکر تکست کلمه یا کلماتی از متن یک محتواه که به صفحه یا وب سایتی دیگه لینک می شه. به اینجور متنی انکر تکست گفته می شه.

لینکای داخلی سایت باید انکر تکست داشته باشن، اما باید بدونین که هر انکر تکستی خوب نیس. پیشنهاد می کنم عبارات و جملاتی که موضوع صفحه مورد نظر رو توضیح می کنن به عنوان انکر تکست انتخاب کنین.

اجازه بدین با چند مثال این موضوع رو برایتون توضیح دهم:

اگه می خواین به مقاله ای درباره استفاده از ریچ اسنیپا لینک بدید، از روش زیر استفاده کنین:

  • واسه اونکه بتونین اطلاعات و داده های سایت خود رو به بهترین شکل در نتایج جستجو به کاربران نمایش بدید، پیشنهاد می کنم از ریچ اسنیپتای گوگل استفاده کنین.

اگه قصد دارین به مقاله ای درباره الگوریتم پنگوئن گوگل لینک بدید، از روش زیر استفاده کنین:

  • الگوریتم پنگوئن گوگل بروزرسانی شد. این بروزرسانی تغییرات اساسی رو در نتایج جستجوی گوگل اعمال کرده.

واقعا با این کار شما موضوع صفحه ای که می خواین به اون لینک بدید رو با کلمات و عبارت کلیدی مناسب توضیح می کنین.

  • در مثالای بالا، انکر تکست اول دارای کلمه کلیدی “ریچ اسنیپتای گوگل است که موضوع اصلی مقاله ایه که به اون لینک شده.
  • انکر تکست دوم شامل عبارت “الگوریتم پنگوئن گوگل بروزرسانی شد” است و مقاله ای که به اون لینک شده درباره آخرین بروزرسانی الگوریتم پنگوئن گوگل و ویژگیای جدیدشه.

، اما سوال دیگری که پیش میاد اینه که در روند ساخت لینک داخلی واسه صفحات سایت، چه کارایی رو نباید انجام بدیم؟

  • صفحات سایت خود رو با انکر تکستای برابری دقیق (Exact Match) به همدیگه لینک نکنین. بروزرسانی الگوریتم پنگوئن گوگل، استفاده تکراری از انکر تکست Exact Match رو خیلی نهی می کنه. این کار می تونه باعث جریمه شدن سایت تون شه.
  • در لینکای داخلی سایت از انکر تکستای عمومی مثل “اینجا رو کلیک کنین” یا “اطلاعات بیشتر” استفاده نکنین. انکر تکستای عمومی هیچ ارزشی واسه لینک‌هاتون ندارن.
  • دقت داشته باشین انکر تکست تون نباید از یک جمله طولانی تر باشه. هیچ وقت (تکرار می کنم هیچ وقت!) یک پاراگراف رو به طور کامل به یک صفحه لینک نکنین. این کار تجربه کاربری بدی به بازدیدکنندگان ارائه می کنه. بهتره انکر تکست تون از چند کلمه یا یک عبارت تشکیل شده باشه.

در پستای جدید وبلاگ به چار یا پنج پست قدیمی لینک بدید

زمانی که پست جدیدی در وبلاگ تون منتشر می کنین، محتوای اون باید کمه کم به چار یا پنج پست قدیمی وبلاگ لینک شده باشه. شاید بپرسید دلیل این کار چیه؟

همونطور که در یکی از مقالات نوین، 200 عامل مهم رتبه بندی الگوریتم گوگل رو بررسی کردیم یکی از فاکتورهای مهم در رتبه گرفتن سایت، پخش همیشگی مقالات جدید در وبلاگه. گوگل وب سایتا رو طبق بروزرسانی محتوای جدیدشون رتبه بندی می کنه. هرچه فعالیت شما در مورد تولید محتوا بیشتر باشه، مطمئناً رتبه سایت بهتری دارید.

سایروس شِپِرد، یکی از متخصصان سئوی MOZ باور داره:

لینکایی که در محتوای تازه قرار دارن، ارزش خیلی به صفحات سایت می دن.

از محتوای جدید به محتوای قدیمی تون لینک بدید

اگه بتونین در مقالات جدید به پستای قدیمی تون لینک بدید، شانس رتبه گرفتن سایت شما در نتایج جستجو افزایش زیادی داره.

محتوای قدیمی سایت رو با لینکای داخلی جدید بروزرسانی کنین

بروزرسانی محتوای قدیمی سایت یکی از روشای موثر سئو واسه افزایش ترافیک سایته. اگه شما بتونین این روش رو با تکنیک ساخت لینک داخلی ترکیب کنین، مطمئناً نتایج بهتری خواهید گرفت.

متا تگ رفرش یا Meta Refresh چیه؟حتما بخونین: متا تگ رفرش یا Meta Refresh چیه؟

زمانی که شما محتوای قدیمی تون رو بروزرسانی می کنین، رباتای خزنده گوگل یک بار دیگه اون محتوا رو بررسی و ایندکس می کنن. همین امر باعث می شه شانس بهبود رتبه سایت تون در نتایج جستجو، زیاد شه.

من پیشنهاد می کنم مقالات قدیمی سایت تون رو در دوره های زمانی مشخص بروزرسانی کنین. واسه این کار می تونین از روشای زیر کمک بگیرین:

  • در اول مقاله پاراگرافی رو اضافه کنین و دلایل بروزرسانی محتوا رو به خوانندگان توضیح بدید.
  • در ادامه، چندین پاراگراف به متنِ محتوایتان اضافه کنین و اطلاعات جدید رو در اختیار خوانندگان قرار بدید.
  • و مهم تر از همه اینکه: در متن مقاله به آخرین پستای وبلاگ خود لینک بدین.

انجام این کار دو امتیاز بزرگ برایتون به همراه داره:

  • اول اینکه محتوای قدیمی تون بروزرسانی می شه که این کار به رتبه بندی سایت تون کمک می کنه.
  • و امتیاز دوم اینه که یکی از صفحات معتبر و قدیمی سایت تون به یکی از مقالات جدید و نه خیلی معتبر سایت تون لینک می شه.

در جای مناسب لینک بسازید

اینجا سوالی که هست اینه که این لینکای داخلی رو در کجای متن قرار بدیم؟

مطمئناً تنبلی شما رو وسوسه می کنه تا در انتهای مقاله با انکر تکست “واسه خوندن مقالات بیشتر اینجا رو کلیک کنین!” یک لینک داخلی بسیازید. اما من به شما پیشنهاد می کنم این کار رو انجام ندین.

عوضش، به دنبال قسمتایی از محتوا باشین که چند موضوع با همدیگه همپوشانی دارن. در این قسمت از محتوا واسه توضیح بهتر موضوع، شما باید طبق دیگه مقالات منتشر شده در وبلاگ تون، دلیل کنین و مطمئناً منطقی ترین محل واسه ساخت لینک داخلی همین نقاط همپوشانی هستن.

اگه دقت کنین در همین مقاله واسه توضیح بهتر معنی لینک سازی داخلی در صورتی که نیاز به توضیح معنی دیگری از سئو بوده، یک لینک داخلی به مقاله در ارتباط داده شده.

لینکای داخلی سایت نباید nofollow باشن

این نکته ً راحت س!. به لینکای داخلی سایت تگ nofollow اضافه نکنین. در صورتی که لینک داخلی سایت تون nofollow باشه، تغییر زیادی در نتایج جستجوی گوگل نگاه نخواهید کرد.

دلایل نشون میده لینکای nofollow کمک زیادی به روند لینک بیلدینگ سایت تون نخوان کرد. مطمئناً این لینکا ضرری برایتون به همراه ندارن، با این حال اگه در این مورد حق انتخاب دارین از لینکای nofollow استفاده نکنین.

به صفحات محبوب سایت تون لینک بدین

در سایت تون صفحه ای دارین که کاربران با دیدنش با شما تماس می گیرن؟ اگه پاسختون مثبته، حتماً به این صفحه لینک داخلی بدین. در سایت نوین، مقالات خوب زیادی وجود دارن که میزان تبدیل ما رو افزایش داده ان و من تا حد ممکن سعی می کنم به این مقالات لینک بدهم.

اینم بخونین:   بک لینک رایگان از وبسایت های بزرگ ایران

این نقطه، دقیقاً همون جاییه که ساخت لینک داخلی ارزشی بالاتر از سئو داره. اینجور لینکای داخلی می تونن میزان تبدیل و میزان درآمد سایت تون رو افزایش دهند. اگه بتونین بازدیدکنندگان بیشتری رو به صفحات محبوب سایت تون هدایت کنین، مطمئناً میزان تبدیل بالاتری دارید!

لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ به معنی انجام یک سری عملیات واسه اینکه سایتای دیگه به سایت شما لینک کننده. لینک راهی واسه هدایت کردن کاربران از پیجی پیج دیگره . رباتهای موتور جستجو واسه شناخت صفحات اینترنت از لینکا استفاده می کنن. ضمنا واسه تغییر از یک پیج به پیج دیگه از لینکا استفاده می کنن. روشای مختلفی واسه لینک بیلدینگ هست و از اونجا که اشکال متفاوتی دارن سئو کارا ساخت یک لینک بیلدینگ رو سخت ترین قسمت کار خود می دونه. خیلی از سئو کارا بخش کلی از وقت خود رو صرف ساخت یک لینک بیلدینگ می کنن. درست به همین دلیله که اگه شما در هنر ساخت لینک بیلدینگ مسلط دست شید در راس همه سئو کارا ورقیبانتان قرار می گیرین.

چرا لینک بیلدینگ در سئو اهمیت داره؟
ساختمون لینک
:واسه درک بهتر اهمیت لینک بیلدینگ بهتره اول با چگونگی ساخت ابتدایی یک لینک آشنا شیم

<a href="http://طراحی سایت حرفه ای >"طراحی-وب-سایت.بازار</a>

aعلامت شروع لینک
علامت شروع لینک، که به اون تگ انکر (anchor)هم می گن به خاطر این با حرف “a” شروع می شه. این علامت تگ لینک رو باز می کنه و به موتورای جستجو می گه
که در ادامه لینک به مکانی دیگه هست.
مراجعه به جای لینکhref=”http://طراحی-وب-سایت.بازار”
مراجعه به جای لینک، در این بخش href مخفف کلمه hyperlink referralه، و متن داخل گیومه آدرس صفحه ای که به اون لینک می شه رو نشون میده. البته
همیشه نشون دهنده آدرس یک صفحه وب نیس و بعضی وقتا آدرس یک عکس و یا فایل واسه دانلود درون گیومه href قرار میگیره.بعضی وقتا آدرس URL با علامت # همراه استکه این نشون دهنده لینک محلیه که شما رو به بخش دیگری از صفحه ای که در اون قرار دارین می بره.
متن قابل نگاه webdesign
متن قابل نگاه، این بخش متن کوتاهیه که کاربر اون رو میبینه، و واسه لینک شدن به صفحه دیگه باید روی اون لینک کنه. فرمت این نوشته با بقیه ی متن دورش متفاوته، و معمولا با رنگ آبی ویا خطی که زیر اون کشیده می شه و یا با پیغامی کاربر رو متوجه می سازه که این متن قابل کلیک کردنه

عمل بستن تگ لینک</a>
عمل بستن تگ لینک، این علامت پیغام تموم شدن تگ لینک رو به موتور جستجو میده.

 

لینکا واسه موتورای جستجو چه مفهومی دارن؟
دو دلیل واسه استفاده از لینکا واسه موتورای جستجو هست :
1 . واسه کشف صفحات وب جدید
2 . واسه تصمیم گیری اینکه در رتبه بندی گوگل چه امتیازی به سایت بده
وقتی که موتورهای جستجو وارد یک صفحه وب می شن محتویات اون رو در فهرست خود ذخیره می کنن، و در این صورته که تصمیم می گیرن با توجه به محتوا و کلماتکلیدی مناسب در متن چه امتیازی در رتبه بندی به اون صفحه بدن.گوگل در مورد این موضوع توضیحاتی در یک ویدئو کوتاه داده.
البته گوگل تنها به محتویات متن امتیاز نمی ده بلکه به تعداد لینکایی که سایتای دیگه به صفحه شما داده ان و اعتبار اون سایتا هم توجه می کنه.
به طور راحت این طور میشه گفت که هرچقدر تعداد لینکای سایتای معتبر به سایت شما بیشتر شه رتبه شما در موتور جستجو بیشتر می شه.
لینک به عنوان یک عامل جهت رتبه دهی به گوگل امکان غالب شدن بر موتورای جستجوی دیگه رو داد که این به آخرای سال 1990 بر می شه که یکی از موسسای گوگل به نام larry page , page rankرا اختراع کرد که گوگل واسه اندازه گیری کیفیت صفحه طبق تعداد سایتایی که به یک صفحه لینک می کنن از اون استفادهکرد.

 

وسیله اندازه گیری pageranking بعدا بخشی از همه الگوریتمای امتیاز دهی سایتا شد. چون که راه خیلی خوبی واسه ارزشیابی کیفیت یک سایت بود. این راه خیلی موثر بود چراکه میشه تعداد لینکایی که به یک سایت می شه رو به عنوان یک رای گیری درباره مناسب بودن محتوای سایت در نظر گرفت. مثلا اگه کسی به صفحه دیگری لینک کنه پس حتما محتویات اون سایت سزاوار این بوده که به اون لینک کنن. این به اون معناست که اگه کسی به سایتی لینک می کنه اون سایت رو به عنوان یک منبع مفید معرفی کرده. در غیر اینصورت لینک نمی کرد. درست مثل اینه که شما یک رستوران بد رو به دوستتون معرفی نمی کنین.

گرچه که سئو کارا خیلی زود راه هایی واسه اداره pagerank و کلمات کلیدی واسه فریب گوگل پیدا کردن اما گوگل راه هایی واسه شناسایی اینطور سایتا پیدا کرد و شروع به پاک کردن این نوع از سایتا از صفحه جستجو کرد. ضمنا گوگل خیلی از روش ها که در افزایش رتبه سایت خوب به نظر می اومد رو در رتبه بندی خود بیهوده به حساب آورد مثلا ثبت سایت در یک وب دایرکتوری با هدف افزایش رتبه گوگل اینطوری که وب دایرکتوری محلی واسه داشتن لینک به وب سایتای دیگه در نظر گرفته می شد. پس گوگل ارزشی واسه این نوع از لینکا قائل نمی شه. پس گوگل شروع به جریمه اینطور از سایتا که از این روشای بیهوده استفاده می کنن، کرد. الگوریتم پنگوئن یکی از همین روش ها واسه شناخت انواع لینک بیلدینگ و جریمه کردن سایت هاست. درک درست از اینکه از کدوم ترفندای ساخت لینک بیلدینگ نباید استفاده کرد تا قوانینگوگل رو نقض نکنیم موضوعیه که بعدا به اون می پردازیم.

من الگوریتم کاملی که گوگل با استفاده از اون سایتا رو در نتایج جستجوی خود قرار میده رو نمیدانم اما چیزی که همه سئو کارا در اون اتفاق نظر دارن ، اینه که لینک نقش مهمی رو در این الگوریتما اجرا می کنه.

 

DLKAF سطح دامین ،کلمه کلیدی، agnostic feature : مثلا طول نام سایت، ادامه محتوای بعد لینک، مدت زمان جواب دامنه HTTP .و غیره
PLLF ویژگیای لینک صفحه : مثلا : اعتبار صفحه ، کیفیت لینکا، توضیحات متنی که افراد واسه لینک شدن روی اون کلیک می کنن،اعتبار منبع لینک و غیره.
PLKWCF ویژگی محتوا و کلمات کلیدی:مثلا عنوان محتوا ،کیفیت متن و ربط داشتن اون با موضوع و غیره
PLKAF سطح صفحات سایت :مثلا طول محتوا، خوانا بودن،منحصر به فرد بودن وسرعت بارگذاری صفحه
DLBF برندینگ در دامنه :در محیط آفلاین چقدر از نام دامنه ی شما استفاده می کنن
UU میزان بازدید کنندگان :میزان بازدید کننده گان،بخش نوار وسیله ،تنوع در نمایش مطالب،
SM شبکه های اجتماعی:مثلا میزان و کیفیت لینکای گرفته شده درفیس بوک،توییترو گوگل +
DLKAF کلمه کلیدی در دامین:کلمه کلیدی در دامین وجود داشته باشه
DLKAF طول دامنه وزمان پاسخگویی دامین HTTP

 

به جرات می تونم به شما عزیزان اعلام کنم که لینکا مهمترین عامل آزمایش جایگاه صفحات در نتایج گوگل هستن.
چیزی که به طور عموم پذیرفته شده، اینه که، اگه خیلی از عوامل موثر در نتایج رتبه بندی گوگل برابر باشن، در اینصورت لینک بیلدینگ تغییر زیادی بین رتبه بندیا در نتایج گوگل ایجاد می کنه. گفته می شه با تغییرات گذشته گوگل مثل آزاد کردن الگوریتم پنگوئن و تاکید بر گوگل پلاس شک و گمانی در مورد کم شدن اثر لینکا و روی کار اومدن شبکه های اجتماعی بوجود آمده. (افراد به شبکه های اجتماعی خود لینک می کنن و از اونا لینک می گیرن و با لایکایی که از صفحه اجتماعی خود دریافت می کنن اعتبار سایتشون مشخص می شه.) الان این نگاه هست که وب سایتا با گرفتن لینک “با کیفیت” ازسایتای دیگه می تونن رتبه خود رو در رتبه بندی گوگل تغییر دهند. (در مورد اینکه چه چیزی باعث به وجود اومدن یک لینک “با کیفیت ” می شه در فصل دو صحبت می کنیم.) چندین بار از لینک از منبع معتبر سخن به بین آوردم و واسه اون دلیل محکمی هم دارم، تمرکز بر کیفیت محتوا در گوگل بالا رفته طوری که در حذف کردن صفحات با محتوای بی کیفیت از نتایج جستجو خیلی پیشرفته شده. با این وضعیت سئو کارا نیاز به یاد گرفتن متدهای لینک بیلدینگ با کیفیت مورد نظر گوگل دارن.

اینم بخونین:   آموزش تمامی روش های لینک بیلدینگ برای ارتقاء کلمه کلیدی

چیزایی که باید درباره ی عبارت NOFOLLOW بدونیم
صفتی به نام هست که در کد نویسی میشه مثل نمونه زیر به لینک اضافه کرد:


<a href="http://طراحی-وب-سایت.بازار/" rel="nofollow">طراحی سایت حرفه ای</a>

این گزینه به گوگل می گه که این لینک رو در رتبه بندی خود دید نکنه. واقعا به گوگل می گه که به این لینک اطمینان نکن و اون رو در نظر نگیر. پس این سایت در رتبه بندی گوگل باعث بهتر شدن رتبه نمی شه. یکی از دلایلی که این کار انجام می شه اینه که سایت کنترلی به لینکایی که به اون اضافه می شه نداره. واقعا وقتی نمی دونه که اون لینکا قابل اطمینان هستن یا نه به گوگل هم این اطمینان رو نمی دن. این کار خیلی بیشتر از چیزی که شما تصور کنین متداوله. نمونه هایی از مکانهایی که سایت لینکا رو nofollow می کنه رو در زیر نگاه می کنین:

  • لینکای قرار داده شده در کامنتای وبلاگ
  • محل قرار گرفتن پستا
  • بخش نظرات کاربران
  • بخش ویرایشگر صفحات وب (مثلا ویکی پدیا)
  • بخش پاسخگویی یاهو
  • امضای الکترونیکی که بعضی وقتا به شکل یک لینک ساخته میشه

 

کاربران می تونن به طور رایگان در همه این مکانا لینک قرار دهند و مدیریت همه این لینکا کار انجام شدنی نیس. پس واسه جلوگیری از کار اسپم کنندهای لینک صاحبان سایت ترجیح می دن که همه لینکایی که به وسیله کاربران در سایت گذاشته شده رو nofollow کنن.
مورد دیگه استفاده از nofollow واسه تبلیغاته. اگه شما یک بنر سایت که به عنوان تبلیغ به شما لینک کنه راخریداری کنین طبق خواسته گوگل باید از صفت nofollow استفاده کنین تا گوگل بدونه که در رتبه بندی نباید امتیازی به این نوع از لینکا بده.گوگل قانون استفاده از صفت nofollow رو به قسمت مطالب مطبوعاتی، دایرکتوری مقاله و تبلیغات گسترش داده. از دید کاری شما باید این رو بدونین که لینکای دارای صفت nofollow مثل لینکای follow به طور مستقیم به رتبه سایت شما کمک نمی کنن. اما این به این معنا نیس که اینطور لینکا مهم نیستن. کاربران توجهی به این که لینک مورد نظر nofollowه یا نه نمی کنن و واسه بازدید سایت روی لینک کلیک می کنن و این نکته دلیل خرید تبلیغات آنلاینه. نکته ای که باید خاطر نشون کرد اینه که شما واسه درست کردن لینک بیلدینگ نیاز به لینکای follow دارین تا موقع رتبه بندی گوگل دید شن.

 

لینک بیلدینگ چطوری می تونه به تجارت من کمک کنه؟
همونطور که در قبل اشاره شد لینکا عامل مهمی واسه موتورای جستجو جهت رتبه دهی هستن، فواید دیگری در لینک بیلدینگ هست که سزاوار بحث و گفتگوست . وبلاگا و سایتایی که در مورد صنعت شما مشغول به کارن می تونن در پیشرفت لینک بیلدینگ شما موثر باشه. این ارتقاء، به محتوا و تصاویر شامل اطلاعاتی که شما در صفحه تون ایجاد می کنین بستگی داره. هدف اصلی پیشرفت، گرفتن لینکه اما کارهای بیشتریه که واسه این موضوع باید انجام داد. آگاهی رسانی به سایتای دیگه درباره سایت خود می تونه باعث افزایش رابطه شما با افراد با نفوذ در صنعت مورد نظرتون شه و لینک کردن این جور سایتا به سایت شما باعث افزایش اعتبار سایت شما می شه و این خیلی با ارزشه چون که اگه خود به ایجاد لینک بیلدینگ نپردازید مبلغان و حمایت کنندگانی رو واسه این کار دارید .

ارسال بازدید کننده به سایت خود
ما قبلاً درباره اثر لینک صحبت کردیم اما درباره اثر بازدیدکنندهایی که از سایتای دیگه واسه دیدن سایت ما میان چه جوری؟ داشتن یک لینک خوب در سایتای معتبر می تونه بازدید سایت ما رو زیاد کنه. حال اگه این سایتا مربوط به موضوع سایت ما باشن می تونه باعث افزایش فروش ما شه. ارزش لینک فقط واسه سئو نیس بلکه واسه جذب مشتری هم هست، مقاله ای که Michael Ellsberg روی وبلاگ Tim Ferriss قرار داده مثال خوبی در این زمینه. اون ضمنا در سایت forbes درباره ارزش مقاله خود صحبت کرده. به گفته Michael Ellsberg بین اینکه شما در بین تعداد زیادی شنونده که ممکنه به دنبال موضوع شما نباشن و تعداد کمتری شنونده که مشتاق مطالب شما باشن روبروی دید قرار بگیرین فرق کلی ای هست. یعنی افرادی که مطالب یک وبلاگ که مربوط به موضوع دلخواهشان استرا دنبال می کنن خیلی بیشتر به راهنماییای وبلاگ نویس اهمیت می دن تا کسائی که در CNN مطلبی رو دنبال می کنن حتی اگه تعداد گروه دوم بیشتر باشه .

پیشرفت نام تجاری
لینک بیلدینگ خوب می تونه شما رادر پیشرفت نام تجاری تون کمک کنه و باعث اعتبار شما در حرفه تون می شه. روشایی در لینک بیلدینگ مثل ایجاد یک محتوای مناسب هست که می تونه تخصص شرکت شما رو به همه نشون بده و باعث پیشرفت برند شما شه. مثلا اگه شما مطلبی در مورد دانستنیای مربوط به صنعت خود نوشته و اون رو پخش بدید شانسی واسه شناخته شدن در صنعت خود پیدا کردین. وقتی شما آگاهی رسانی کنین و سعی در لینک گرفتن از سایتای دیگه کنین درواقع تخصص خود رو به همه نشانداده اید و از اونا خواسته اید که مطلبتون رو پخش دهند و به بقیه هم نمایش دهند .

 

اهمیت داشتن یک homepage مناسب جهت کسب بک لینک
قبل از لینک شما نیاز به مطلبی مهم دارین که بیشتر بخش homepage شما رو تشکیل میده. البته بعضی وقتا افراد لینک رو به بخشایی به جز homepage مثل بخش وبلاگ نویسی، وسیله و… سایت خود برگشت می دن بعضی وقتا این بخشا از قبل در سایت شما هست و بعضی وقتا شما این بخشا رو با هدف ایجاد لینک بیلدینگ درست می کنین. این چیزیه که با عنوان کسب بک لینک و یا شایسته لینک شدن به وسیله سایتای دیگه از اون یاد می کنیم. واقعا لینک بیلدینگ باید با مطلبی که سزاوار لینک شدن باشه شروع شه. ایجاد لینک بیلدینگ با یک صفحه وب کم ارزش کار دشواریه اما اگه افراد یک مطلب رو مهم وسزاوار تقسیم کردن با بقیه ببینند کار خیلی آسون تر میشه.