لینک سازی غیر مناسب چه تاثیری بر سئو سایت دارند؟

Written by 92 on فوریه 10, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

لینک داخلی چیه؟ | اثر لینکای داخلی بر سئو

لینکای داخلی یا Internal Links، هایپرلینکایی هستن که از یک دمین به همون دامین برگشت داده می شن. به طور عامیانه تر یک لینک داخلی، لینکیست که به صفحه دیگری از همون سایت اشاره می شه.

نمونه کد:

<a href=”http://www.same-domain.com/” title=”Keyword Text”>Keyword Text</a>

فرمت بهینه لینکای داخلی

فرمت بهینه واسه لینکای داخلی به شکلیست که انکر تکست اون مناسب و مربوط به موضوع صفحه هدف نوشته شه.

لینک داخلی چیه؟

لینکای داخلی از یک صفحه به صفحه دیگه یک سایت برگشت داده می شن و معمولا در سیستم مسیریابی اصلی سایت استفاده میشن.

این نوع لینکا به سه دلیل زیر مهم هستن:

  • به کاربران این فرصت رو می دن که خیلی آسون در بین صفحات جا به جا شن.
  • اونا در ایجاد مجموعه منظم صفحات کمک می کنن.
  • اونا باعث تقسیم شدن اعتبار یک صفحه در بین صفحات داخلی اون می شن.

در سئو سایت بایست به لینکای داخلی هم اهمیت داد؟

لینکای داخلی مثل موارد مهم در سئو هستن که از اهمیت ویژه ای برخوردارن. در این مقاله به بررسی هیجده عامل در لینکای داخلی می پردازیم و هر یک رو به طور مفصل تشریح می کنیم و چگونگی اثر این فاکتورا رو مورد بررسی قرار می دیم. با اینکه الان بحث لینکای داخلی از موضوعات جذاب سئو نمی باشه اما راه حل اشتباه در این کار باعث ضررهای جبران ناپذیری در سئو سایت می شه. پس شما باید با فاکتورهای موثر در لینکای داخلی آشنا باشین تا از گامای اشتباه در این کار دوری کنین.

ویژگیای لینکای داخلی

بحث رو با موضوعاتی که ثابت شده واسه لینکای داخلی هستن شروع می کنیم. منظور ما از لینکای داخلی لینکیه که در سایت هست و به صفحه دیگری از سایت خودمون هدایت می شه. این جور لینکا معمولا به شکل انکر تکست هستن و عبارت نوشته شده در انکر تکست معمولا نام صفحه لینک شده یا عبارتی با همون مضمونه.

لینکای داخلی به کاربران کمک می کنه تا از یک صفحه به صفحه دیگه سایت منتقل شن و از این جور صفحات سایت هم بازدید کنن. در زمانای راحت پیدایش اینترنت این مسئله از اهمیتی بهره مند نبود اما الان به خاطر مسئله سئو سایت، لینکای داخلی از اهمیت ویژه ای بهره مند شدن. ضمنا نوع رفتار موتورهای جستجو هم نسبت به لینکای داخلی و خارجی متفاوته. با این حال لینکای داخلی در رتبه و اعتبار سایت دارن و ضمنا در نوع بررسی سایت به وسیله موتورهای جستجو اثر گذارند.

1. انکر تکست محتوای لینک داخلی خود رو در کوتاه ترین عبارت ممکن میگه و به بیننده یک تصور ابتدایی از محتوای داخل صفحه لینک شده رو میده.

2. نوع استفاده لینک از هم از اهمیت برخورداره و در صورتی که لینک، دارای اشتباهات املایی باشه و یا صفحه مورد نظر دارای خطا باشه، مشکلاتی رو واسه سئو ایجاد می کنه. ضمنا در مواردی که سعی می شه که یک انکر تکست واسه گرفتن رنک بالاتر در همه جای سایت به شکل تکراری استفاده شه هم قوانین سختگیرنه ای از طرف گوگل هست. گوگل از این کار خیلی متنفره و در صورت نگاه، اون سایت رو جریمه می کنه.

استفاده از این جور لینک سازی ها که بیشتر در فوتر یا هدر وبسیات نگاه می شه کار خوبی نیس و از ایندکس شدن صفحات یا گرفتن رنگ خوب در موتور جستجوی گوگل جلوگیری می کنه. بازم که گوگل در جریمه کردن این جور فعالیتا سخت گیره، در برگردندان تغییر وضعیت به حالت طبیعی هم خیلی منعطفه. کافیه که این لینکای تکراری رو از صفحات سایت حذف کرده تا رفتار متفاوت گوگل رو نگاه کنین.

3. هدف لینکا هم از یک جا به جای دیگه مهمه.

4. اهمیت صفحه لینک شده هم از فاکتورهای مورد بحثه. اگه در سایت شما صفحاتی هست که دارای بک لینکای خیلی زیاد از سایتای دیگره، به همون نسبت هم باید در دادن لینکای داخلی به اون صفحات هم توجه کنین. گرفتن بک لینک از سایتای معتبر رتبه صفحه رو بالا می بره و لینک دادن داخلی به اون هم به کاربران کمک می کنه تا دسترسی آسانتری به این صفحات پر ارزش داشته باشن و وجود این ساختار و ایجاد تعادل در بین لینکای داخلی و بک لینکا، ارزش اون صفحات رو دو برابر می کنه و یکی از سیگنالای خیلی مثبت واسه موتورهای جستجو واسه دادن رنک بالاتر به این صفحاته.

5. رابطه صفحات هم از فاکتورهای مورد توجه. لینک دادن از یک صفحه به صفحه دیگری که از نظر محتوا هم شبیه با همدیگه هستن، از ارزش بالاتری نسبت به لینک دادن از یک صفحه نا مرتبطه. این کار از نظر موتور جستجوی گوگل هم کار خیلی مثبتیه و امتیاز خوبی واسه اون قائل می شه.

6. اولین لینک صفحه، طبق آزمایشایی که از طرف کارشناسان انجام شده، مهمترین اینه. در صورتی که در یک صفحه چند لینک با انکر تکستای متفاوت به یک لینک مشخص وجود داشته باشه، طبق تجربه فقط اولین انکر تکست واسه گوگل مهمه و معمولا به بقیه انکر تکستا توجهی نمی کنه.

اینم بخونین:   دفترچه‌ی سئو خود را بیاورید و بک لینک سازی کنید

7. نوع لینک هم از اهمیت برخورداره. لینک گذاری با استفاده کدهای HTML به مراتب بهتر از استفاده از کدهای جاوا اسکریپته. بعضی وقتا نگاه می شه که واسه زیباسازی صفحات از کدهای جاوا اسکریپت و تصاویر واسه لینک دادن به دیگه صفحات استفاده می شه. اما تجربه نشون میده که لینک دادن با استفاده از کلمات، اعتبار بیشتری رو واسه صفحات به بار می آورد. همونطور که در مطلب سئو متن جانشین تصاویر هم بیان شد، در صورت ضرورت استفاده از تصاویر واسه لینک دادن، متن جانشین عکسا رو فراموش نکنین. چون که این متن نقش کلمات رو در انکر تکست بازی می کنه.

مقایسه لینکای داخلی و بک لینکا

1. بک لینکا معمولا ارزش و اعتبار بیشتری به صفحه می دن.

بیشتر بودن ارزش بک لینک نسبت به لینکای داخلی

این مسئله تعجب آور هم نمی باشه. بک لینک به معنی اینه که شخص جداگونه دیگری شما رو تایید می کنه و به شما لینک می ده. لینکای داخلی به معنی اینه که خودتون، صفحه ای از سایت رو تایید می کنین و موتورهای جستجو طبیعیست که با این دو مورد متفاوت رفتار کنن.

2. انکر تکست لینکای داخلی اثر کمتری دارن.

انکر تکست لینکای داخلی

همونطور که اشاره شد، اشاره به صفحات وبسیات از راه لینکای داخلی معمولا کار بدی نیس و می تونه به درد بخور باشه، اما نباید از اون به طور غیر طبیعی و اسپم گونه استفاده کرد. نباید با استفاده از این لینکا، کاربران رو فریب داد و اونا رو به صفحاتی هدایت کرد که نامربوط با متن نوشته شده در انکر تکسته. در این صورت بانس ریت سایت بالا میره و این مسئله امر خوشایندی نیس. در کنار این مسئله در نظر داشته باشین که انکر تکست لینکای داخلی مثل بک لینکا از اثر خیلی کمتری در سئو برخورداره.

3. کمبود لینکای داخلی، اثرات منفی در آنالیر و خزیدن وبسیات به وسیله موتورهای جستجو رو به دنبال داره.

کمبود لینکای داخلی

کم بودن لینکای داخلی مانع از ایندکس شدن و گرفتن رتبه از گوگل می شه و اثرات خوبی رو به دنبال نداره. بعضی وقتا اتفاق می افتد که شما سایت خود رو در سایت آنالیزور مثل MOZ تست می کنین و در گزارشات بررسی میفهمید که بک لینکای خیلی به یک صفحه سایت داده شده اما هیچ لینک داخلی واسه اون در وبسیات وجود نداره. این مسئله در صورت ادامه می تونه خیلی پیچیده شه و سئوی منفی رو واسه سایت به همراه داشته باشه.

4. صفحات با لینکای کمتر ارزش بیشتری واسه لینکای خود قائل می شن.

کمتر بودن لینک در یک صفحه

همونطور که در الگوریتم پیج رنک گوگل هم معرفی شده، در یک صفحه با چار لینک ارزش هر لینک یک چهارم ارزش کل و در همون صفحه با پنج لینک، ارزش هر لینک مساوی با یک پنجم ارزش کل صفحه. پس استفاده کمتر از لینکا در یک صفحه، باعث افزایش ارزش هر یک از لینکای اون می شه.

با اینکه این فرمول پیج رنک گوگل قدیمی شده و استفاده نمی شه، اما ایده پشت سر اون بازم برقراره. پس اگه دارای صفحاتی هستین که لینکای خیلی زیادی در اون هست، وقت اون رسیده که یک خونه تکونی اساسی رو در سایت اجرا کنین و تعداد لینکا رو کم کنین و به صفحه های معتبر و خوب محدود کنین. لینک صفحاتی رو که کاربران علاقه ای به دیدن اون ندارن، موتورهای جستجو تمایل به خزیدن اون ندارن یا صفحاتی که دیگه از اهمیتی بهره مند نیستن رو پاک کنین. بارها به وسیله کارشناسان سئو نگاه شده که با پاک کردن این جور لینکای اضافه، رتبه سایت بهبود پیدا کرده و صفحات سایت، جایگاه بالاتری رو در صفحات جستجوی گوگل پیدا کرده ان. دلیل این هم دادن سیگنالای با کیفیت تر از لینکا به موتورای جستجوه.

5. استفاده از لینکای داخلی مثل گذشته در سئو اثر زیادی نداره، اما استفاده کم و درست از اون خیلی مفید هستش.

استفاده به جا از لینکای داخلی

لینکای داخلی در الگوریتم پیج رنگ سابق گوگل خیلی لازم بودن و جریان این لینکا خیلی موثر بود. اما در سیستمای جدید سئو این اثر خیلی کم شده. درسته که اثر این لینکا کاهش یافته، اما نبود اون به سئو صدمه می زنه. پس بهتره از لینکای داخلی فقط در مواردی که به صفحات در ارتباط دیگه اشاره می شه استفاده کرد تا کاربر هم در استفاده از سایت، راحتی بیشتری داشته باشه.

ساختار مطلوب لینکای داخلی

در یک ساختار ایده ال ممکنه در صفحه اصلی 100 لینک وجود داشته باشه و در قدم بعدی سایت که شاید شامل یک زیرمجوعه از سایته 100 لینک دیگه هم وجود داشته باشه. تا همین جا هم واسه این دوگام طی شده 10000 راه ایجاد شده که همه یک کار مشخص می کنن.

1. در سایتای کوچیک و متوسط، هیچ پیجی با سه قدم دورتر نبایست لینک داده شه.

گامای دورتر در یک سایت به معنی اختلاف در دسته بندیه که چیزی غیرمنطقی مثل اینکه. پس واسه جلوگیری از این، مطالب دسته ای شبیه و نزدیک به هم رو به همدیگه لینک بدید.

2. لینکا باید متناسب با موضوع همون صفحه باشن.

اگه کسی روی لینکا کلیک نکنه، سیگنال مثبتی واسه سایت و موتور جستجوی گوگل نخواد بود. بازگشت به صفحه قبل بعد از کلیک هم شاید به معنی نا ربط داشتن صفحه و واسه حل این مشکل حتما چاره ای بایست اندیشید. چون که مطلبی نبوده که کاربر انتظار اون رو داشته.

اینم بخونین:   آیا شما هم میخواهید با بک لینک کسب درآمد کنید؟

3. از یک انکر تکست ثابت واسه دو لینک در یک صفحه استفاده نکنین.

استفاده از یک عبارت واسه دو لینک متفاوت، کاربران و موتورهای جستجو رو گیج می کنه و مانع از این می شه که کلمات کلیدی هر صفحه رو شناسایی کنن. ضمنا بین دو صفحه هم در یک کلمه کلیدی رقابت ایجاد می کنه که این کار، سیگنال مثبتی به حساب نمیاد.

4. استفاده از نوفالو رو واسه لینکای خارجی کم کنین. این کار کمکی به بهتر شدن لینکای داخلی نمی کنه.

اسفاده از نوفالو واسه لینکای خارجی به جهت تصور افزایش اعتبار لینکای داخلی کار بیهوده ایست و در الگوریتمای جدید رنکینگ گوگل جایی نداره. تنها راه بهبود لینکای داخلی، استفاده درست و به جا از آنهاست.

5. حذف لینکای با ارزش پایین و عوضش لینک دادن به مطالب با ارزشی که کاربران به دنبال اون هستن.

6. صفحات رو بی لینک آزاد نکنین.

در سایت نباید هیچ صفحه باشه که لینکی به اون داده نشده باشه و ضمنا هیچ صفحه ای هم نباید خالی از لینک به جاهای دیگه سایت باشه.

با رعایت همه مواردی که اشاره شد، مطمئنا هیچ مشکلی در ساختار لینکای داخلی سایت وجود نداره. در علاوه بر سئو لینکای داخلی تضمین می شه و کاربران هم در استفاده از سایت با مشکلی رو به رو نخوان شد.

در این مطلب به معرفی هشت تکنیک منسوخ شده سئو که قدیم از اونا استفاده می شد می پردازیم.

اگه سایت شما مثل سابق ترافیکی جذب نمی کنه، وقت اون رسیده که در مورد راه حل سئو سایت تجدید نظر کنین. الگوریتمای سئو ثابت نیستن و همیشه در حال تغییرند. به روز کردن تاکتیکای سئو سایت از عوامل حفظ رتبه و یا بهبود اون در صفحه نتایج جستجوه.

الگوریتمای موتورای جستجو همیشه در حال تغییرند و در صورتی که نتونین با اونا همگام شید، رتبه و جایگاه خود رو از دست میدید. چه یک سئوکار حرفه ای باشین، چه یک تازه کار، همیشه بایست خود رو نسبت به روشای سئو به روز نگه دارین تا جایگاه سایت خود رو از دست ندین.

در ادامه این مطلب به معرف روشایی می پردازیم که قدیم در سئو اثر مثبت داشتن اما الان جز روشای سئو حساب نمی شن و دیگه تاثیری روی اون ندارن.

استفاده بی روش از کلمات کلیدی

استفاده نادرست و خیلی زیاد از کلمات و عبارات کلیدی در محتوا اصلا ایده خوبی نمی باشه و این کار باعث می شه که محتوای سایت غیر اصولی به نظر برسه و باعث کاهش ترافیک سایت می شه.

شما باید به شکل با هم از کلمات کلیدی متنوعی واسه جذب کاربران به طرف سایت استفاده کنین. درست نیس که واسه بالابردن وزن یک کلمه کلیدی در صفحه، از استفاده از این جور کلمات خودداری کنین. بلکه باید با هم همه اونا رو به شکل درست و طبیعی در صفحه به کار ببرین.

همونطور که مطلب کلمات کلیدی LSI هم بیان شد، سعی کنین از کلمات کلیدی به شکل متعادل استفاده کنین و مترادفات و متشابهات اونا رو هم واسه جذب هرچه بیشتر کاربران به کار ببرین. به موقعیتی که از کلمه کلیدی استفاده کنین توجه کنین و سعی کنین که حالت مصنوعی نداشته باشه. استفاده نا به جا و کودکانه از کلمات کلیدی در محتوا باعث فرار کاربران از سایت می شه.

زور به استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه

استفاده بی روش از کلمات کلیدی در صفحه بر خلاف راهنمای وبمستر گوگله. و انجام این کار واسه کسب رتبه بالاتر، می تونه موقعیت خطرناکی رو واسه سایت به وجود بیاره.

عنوان صفحه رو به شکلی انتخاب کنین که شامل چکیده ای از مطالب صفحه باشه و از کلمات موثر واسه تشویق کاربران به کلیک روی عنوان صفحه و پس افزایش ترافیک سایت، استفاده کنین. به خاطر داشته باشتید که کاربران متوجه این مسئله میشوند و در صورت استفاده نادرست از کلمات کلیدی، سایت رو ترک میکنند. پس با رعایت این نکات اصولی، از کاهش رتبه سایت جلوگیری کنین.

استفاده نادرست از انکر تکست در لینکای داخلی

انکر تکست به متنی گفته می شه که به یک صفحه دیگه لینک شده. استفاده از انکر تکست واسه افزایش رنک گوگل، منسوخ شده چون که به شکل ناصیحی به وسیله خیلی از صاحبین وبسیاتا، مورد استفاده قرار گرفته.

کاربران شما نادان نیستن و متجه می شن که از انکر تکست به شکل غیر اصولی استفاده کردین. استفاده از انکر تکست برخلاف تصور عمومی باعث افزایش میزان کلیک نمی شه و اکثریت کاربران پس از دیدن صفحاتی که دارای انکر تکستای فریبنده هستن، اون رو ترک می کنن و چه بسا که در آینده هم از ورود به این جور سایتا خودداری کنن. پس در صورت استفاده از انکر تکست به شکل منطقی از اون استفاده کنین تا تمامیت سایت رو دچار خدشه نکنین. کاربران همیشه علاقه مند به ورود به سایتایی هستن که شخصیت خود رو حفظ کرده و قصد فریب اونا رو ندارن.

اینم بخونین:   شما میتوانید با خرید بک لینک دائمی ، همین الان لینک بیلدینگ وب سایت خودتان را شروع کنید

ندیده گرفتن تجربه کاربری

تجربه کاربری الان یکی از قوانین اصلی سئو هستش. محتوای وبسیات بایست به شکلی ایجاد شه که قشر بیشتری از کاربران رو به خود اختصاص بده. ازین رو باید کاربرپسند بوده و طراحی سایت هم از زیبایی و سادگی کافی بهره مند باشه.

به طور متوسط 60% جستجوی گوگل از راه دستگاه های موبایل صورت میگیره، به خاطر این باید سایت رو واسه کاربران موبایلی هم بهینه کرده تا اونا هم مشکلی در کار با سایت نداشته باشن. الگوریتمای جدید گوگل از پارامتر تجربه کاربری هم در رتبه دهی به سایتا استفاده می کنن. مثل این پارامترها میشه به زمانی که کاربران در سایت سپری می کنن و نمایش پاپای تبلیغاتی رو نام برد. اگه به رفتار کاربران در سایت دقت نکنین و تجربه کاربری اونا واسه شما مهم نباشه، در آینده از صفحه اول گوگل بایست خداحافظی کنین.

نوشتن مطالب کوتاه

نوشتن مطالبی که کمتر از 300 کاراکتر هستن، جز تلف کردن وقت عاید دیگری واسه شما نداره. زمانی تصور می شد که این جور مطالب کوتاه در رنکینگ اثر مثبتی دارن، اما الان این تصور حقیقت نداره.

مطالب بلندتر از شانس بیشتری واسه رنکینگ بالاتر برخوردارن و تحقیقات هم نشون میده که بیشتر صفحاتی که در صفحه اول گوگل قرار می گیرن بیشتر از 2000 کلمه دارن. البته مقالات گذشته سئو نشون میده با وجود اینکه بیشتر وبلاگ نویسان و بازاریابان علاقه به نوشتن مطالب 2000 کلمه ای دارن، اما این پارامتر کمی در حال تغییره و به طرف مطلب مفید تر تمایل پیدا کرده و فقط به بلند بودن مطلب تکیه نداره.

تولید محتوای اتوماتیک

همونطور که در پاراگراف قبل هم مطرح شد، استفاده از مطالب کوتاه منسوخ شده. از طرف دیگ این مسئله نبایست بهونه ای واسه تولید محتوای بلند اما بی معنی باشه. اگه شما مثل کسائی هستین که در وبسیات خود از سرویسای تولید محتوای اتوماتیک و بی معنی استفاده می کنین، بعید نیس که به زودی از طرف موتورهای جستجوی گوگل و بینگ با جریمه روبرو شید.

تولید اتوماتیک محتوا، خلاف اصول سئو هستش و باعث افت رتبه سایت می شه. با جمع کردن مطالب کوتاه اما در ارتباط خود و پخش اونا در یک مطلب بلند به سئوی سایت کمک زیادی می کنین. در نوشتن مطالب دقت بیشتری بکنین و محتوایی رو در اختیار کاربر قرار بدید که مناسب با خواستهاشونه.

لینک سازی نا مناسب

لینکای ورودی به سایت از سایتای نا معتبر روی سایت اثر مثبتی نداره. سئو لینک عمل لینک گذاری در سایتای در ارتباط به سایت ما و صفحه مربوط به انکر تکسته. ایجاد بک لینکای خیلی زیاد در سایتای خیلی ضعیف و نا معتبر جز کاهش رتبه عاید دیگری نداره. بعد از معرفی الگوریتم پنگوئن دو به وسیله گوگل، خیلی از این لینکا، نا معتبر گشته ان و تاثیری در افزایش رتبه سایت نخوان گذاشت.

عوضش سعی خود رو روی شبکه های اجتماعی بذارین و از قدرت اشتراک گذاری مطالب در این شبکه ها استفاده کنین. با ارائه پستای با کیفیت، کاربران و دنبال کنندگان خود رو تشویق به اشتراک گذاری مطالب خود کنین. این کار باعث افزایش ترافیک و معروفیت سایت در بین کاربران می شه. تازمانی که مطالب شما بیشتر به اشتراک گذاشته می شه، کاربران بیشتری به طرف شما تمایل پیدا می کنن و محتوا و سایت شما رو بیشتر به اشتراک می ذارن.

فراموش کردن مدیریت تصاویر

روزهایی که تصاویر از اهمیتی در سئو قائل نبوده ان گذشته. در صورتی که سئو تصاویر سایت رو آزاد کنین، بخش بزرگی از محتوای قابل ایندکس شدن رو از دست دادین. موتورهای جستجو الان قادر به تفسیر تصاویر سایتا نیستن اما شما می تونین با قرار دادن متا تگای مناسب واسه تصاویر، اونا رو واسه موتورهای جستجو دارای معنی و معنی کنین.

چکیده مطلب

در صورتی که از این پیشنهاد ها سرپیچی کنین، جایگاه خود رو در موتورهای جستجو از دست میدید. همونطور که مطالعه کردین، الگوریتمای سئو همیشه در حال تغییرند و پارامترهایی که زمانی اثر زیادی روی سئو داشتن، الان از هیچ ارزشی بهره مند نیستن و دلیل اون تغییر پارامترهای گوگل در رتبه بندی سایته.

موتورهای جستجو مثل گوگل الان به تجربه کاربری اهمیت زیادی می دن و صاحبین سایتا هم باید خود رو با این مسئله وفق دهند. تولید محتوای با معنی و قابل استفاده واسه کاربران به شکل بهینه شده هم واسه کاربران موبایلی و هم واسه کاربران دسکتاپی، مثل این راه هاس.

از استفاده بی روش از کلمات کلیدی دوری کنین. استفاده نادرست و فریب دهنده از انکر تکستها باعث افزایش ترافیک نمی شه. در نوشتن مطالب سایت هم از کمه کم 300 کاراکتر و بیشتر استفاده کنین. توجه داشته باشین که مطالب به درد نخور ننویسید و سایت رو با این جور مطالب پر نکنین. حواستون باشه که این پارامترا همیشه در حال تغییر هستن و واسه این مسئله همیشه آماده باشین.

حالا که با تاکتیکای منسوخ شده سئو آشنا شدین، وقت اینه که با استفاده تاکتیکای موثر روی سئو، رتبه سایت رو در موتورهای جستجو افزایش بدید.