محتوا یا بک لینک؟؟ در بهینه سازی کدام یک موثرتر است؟

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

سوالی جالب   که لینکای استثنایی و محتوای معولی بهتره یا محتوای استثنایی با لینکای معمولی؟ من همینجا سوال شما رو متوقف میکنم گوگل همیشه بین اعتبار و مناسبیت سبک و سنگین میکنه واسه ارائه بهتر واسه جستجو در کلمات بعضی وقتا یک محتوایی ممکنه که در تموم سایتا مثل اسپم دیده شه مثل اخبار ، اخبار معمولا در سراسر دنیا یکیه واسه همین ممکنه همه سایتا اون رو پخش کنن در اینصورت دیگه میزان اعتبار مهم نیس بلکه مناسبیت مهمه. اما اگه شما به دنبال اعتبار هستین  و دنبال سایتای قابل اعتماد می گردین و مقاله های معتبر می خواین ،  یعنی دقیقا همون چیزی که شما در جستجو تایپ می کنین ، گوگل هم نتایج خوبی رو واسه شما فراهم می اورد پس من در مورد سایتای خوب صحبت میکنم، هر سایتی که محتوای عالی داشته باشه ، سایتی خوب نامیده میشه چون محتوای معمولی به خودب خود باعث جذب لینک و دریافت لینک نمی شه.
در صورتی هم که شما در سعی باشین که میزان لینک خود رو نسبت به محتوای خود زیاد کنین انباشتگی به وجود میاد در این صورت این لینکا استاف شناخته می شن و ما خدایی نکرده فکر میکنیم که شاید انا رو خریده باشین پس بهتره که محتوای عالی تولید کنین ، بعد مردم خودشون به شکل طبیعی به شما لینک میدن یا یعنی دیگه محتوای عالی تولید کنین ، لینکای عالی دریافت کنین ابن رو هم می دونید که الکی نباید بزور سنگ رو با چوب شکاند سریع و سریع محتوای بی فایده منتشر نکنین و بعد اون رو به شکل اسپم وار ایمیل کنین و بعد هم منتظر دریافت لینک باشین بهترین راه ها واسه دریافت لینک ، محتوای مفید ، چیزهای جالب و قابل توجه و امثالهمه در این صورته که موتورهای جستجو فکر می کنن که شما به درد بخور و  مفید هستین.

اینم بخونین:   مباحث مهم و کاربردی در بهینه سازی سایت

نکته کلیدی این ویدئوی آموزشی :

محتوای عالی (نه معمولی) منتشر کنین ، لینکای عالی (باز نه معمولی) لینک دریافت کنین

 

نتیجه گیری : محتوا بهتره یا لینک:

گوگل هم محتوا رو دوست داره چون Content is Kingه و ضمنا لینکا رو دوست داره چون Links is Queenه ، ولی باسد یک تناسبی بین این دو وجود داشته باشه ، نمیشه که شما ۱ محتوا در سایت خود داشته باشین ولی ۱۰۰ لینک دریافت کرده باشه ، جناب پنگوئن میاد ، بررسی می کنه ، پنالتی می کنه ، میره پی کارش !!! در همه چیز تعدل هست در سئو هم اینطوریه ، اگه محتوای عالی رو نمیتوانید هر روز تولید کنین ، ضرورتی نداره که هر روز هر محتوایی که دم دستتونه رو منتشر کنین ، محتوای عالی (Great Content) محتوایه که باب میل کاربران باشه و کاربران از مطالعه اون لذت ببرن و اون رو دوست باشن و اطلاعات خوب و مفیدی از اون به دست بیارن و ضمنا باب میل گوگل و به ویژه پاندا هم باشه.

اینفوگرافیک :چرا محتوا واسه سئو مفیده؟

واقعا چرا محتوا واسه سئو یا بهینه سازی مهمه؟ وب برندینگ اینوگرافیکی رو واسه شما دوستان تدارک دیده که ثابت می کنه  چرا گوگل و الگوریتم پاندا و ضمنا بازاریابان الکترونیکی به اون اهمیت خیلی زیادی می دن !

محتوا بر سئو و سئو واسه محتوا

نتیجه گیری از اینفوگرافیک چرا محتوا واسه سئو؟

این اینفوگرافیک طبق آمارهایی که به نمایش قرار داد ، اثبات کرد که بازاریابی با محتوا می تونه چقدر در موضوعات مختلف موثر و شگفت انگیز باشه ، شما می تونین با بازاریابی با محتوا دقیقا با یک تیر چندین نشون رو مورد هدف قرار بدید ، اولین نشون اون ، دوست شدن با الگوریتم پاندای گوگل است ، دومین نشون اون برند سازی یا برندینگه ؛ مردم ، کاربران ، مشتریان ، محتوای خوب رو دوست دارن ، پس اگه محتوای شما خوب باشه و باب میل اونا باشه ، شما سر زبانا خواهید افتاد ، همه شما رو صدا میزنن ، در این صورت شما به یک برند تموم و کمال خواهید رسید ! نشون بعدی بازاریابی با محتوا ، افزایش فروش اجناس است ، اگه شما اطلاعات کاملی از بخش کاری خود و صنعت کاری خود بدین و اجناس شرکت خود رو با محتوای عالی معرفی کنین ، چرا نباید مشتریان ازتون خرید کنن ؟ مشتریان وقتی می بینن که شما اطلاعات جامعی از محصول رو به اشتراک گذاشته اید و به نحوه احسنت اون رو معرفی کردین ، حتما میان و ازتون خرید می کنن.

اینم بخونین:   بهینه سازی سایت برای موبایل

اما در وسطای این اینفوگرافیک جمله ای از مت کاتز بیان شد به نام niche ، این کلمه چیه؟

Niche چیه؟

اگه بخوایم niche رو از دید کلمه ای معنی کنیم ، به هیچ جایی نخواهیم رسید چون این کلمه در بازاریابی اینترنتی یا اگه بخوایم فارسی رو پاس بداریم بازاریابی الکترونیکی ، یک اصطلاحه و همونطور که می دونین معنی یک اصطلاح خیلی متفاوت از معنای کلمه ای اینه پس اصلا بهتره معنای کلمه ای اون رو ندانیم .

Niche یک روش بازاریابی نوین در عصر ارتباطاته ، در این این نوع بازاریابی  ، شما باید در یک چیزی اولین نفر باشین ، مثلا اولین نفر باشین که در مورد SiteWide لینکا صحبت می کنین ، سایتی باشین که بعضی مطالب رو واسه بار اول در کشور ، شهر ، داهات حتی دنیا میگه ، و این یعنی Niche …

Niche ، واسه همه افراد می تونه نباشه ، بلکه واسه بعضیا محدوده ، مثلا بعضیا محدوده که دوست دارن در مورد SiteWide لینکا صحبت کنن ، پس مخاطبان اون می تونه خیلی کم باشه ، مثلا واژه سئو ، وازه ای نیس که اون رو Niche خطاب کرد ، چون افراد خیلی زیادی اون رو می شناسن و اون رو تعریف می کنن.

محتوا و شبکه های اجتماعی

حتما شما کارتون سه تفنگدار رو به خاطر دارین ، که اون سه تفنگدار یک شعار معروف داشتن و در همه جا اون رو تکرار می کردن : “همه واسه یکی ، یکی واسه همه” ، دقیقا محتوا و شبکه های اجتماعی هم همین معنی رو اجرا می کنن ، شما محتوا رو تولید می کنین ، اما ممکنه که همون لحظه موتورهای جستجو به سراغ شما نیانید ، و ضمنا کاربران هم ممکنه محتوای شما رو نگاه نکنن حتی اگه این محتوا خیلی قدرمتند باشه هم از دید برا علمی و هم از دید آموزشی ، ولی با منتشر کردن این محتوا در شبکه های اجتماعی می تونین به گوگل و کاربران محتوای خود رو اعلام کنین ، ترافیک جمع کنین و کاربر جذب کنین.

اینم بخونین:   پول در چه سایتهایی است و چگونه با سئو میتوان بدست آورد؟

پس محتوا واسه شبکه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی واسه محتوا

 

الگوریتم پاندا و محتوا

همونطور که میدانیدگوگل ،  الگوریتم پاندا رو منتشر کرد تا آنالیزور محتوا (Content) باشه ، یعنی هدف اصلی الگوریتم پاندا ، اینه که سایتا رو با محتواهایشان بسنجد ، هر چه محتوا بهتر ، رتبه بیشتر ، همونطور که در این اینفوگرافیک نگاه کردین ، با ورود الگوریتم پاندا در آخرای سال ۲۰۱۱ ، تغییرات خیلی زیادی در خیلی از کلمات کلیدی رخ داد یعنی تا قبل از ورود الگوریتم پاندا ، سایتای خیلی زیادی بوندد که کپی کاری می کردن و دارای رتبه بالاتری بوند ، الان هم نمیتوانیم بگوئیم که این اتفاق با ورود الگوریتم پاندا ریشه کن شده اما به جرات میتونیم اعلام کنیم که این کار خیلی خیلی کم شده .