مخفی کردن کلمات کلیدی و نکات بهینه سازی در سال ۲۰۱۷

Written by 92 on فوریه 2, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

مخفی کردن کلمات کلیدی

آموزش بهینه سازی سایت مخفی کردن کلمات کلیدی در متن یا صفحه یکی از بدترین روش ها در سئو هستش. یکی از فاکتورهای گوگل واسه تعیین کلمه کلیدی هر متن یا صفحه در اینترنت، درصد حضور در متنه. با این حال استفاده بیشتر از حد یک کلمه یا عبارت به ویژه در متنای کوتاه می تونه باعث بی معنی شدن متن و نبود رضایت خوانندگان شه. واسه همین خیلی از وبمسترها متنای اضافی رو که پر از کلمه کلیدی مورد نظر آنهاست در صفحه قرار داده و با تکنیکای مختلفی از چشم کاربران سایت مخفی میکنند. در حالیکه گوگل خیلی آسون این کار رو تشخیص می ده و مخفی کردن کلمات کلیدی اثر منفی شدیدی بر سئو شما داره.آموزش بهینه سازی سایت

روشای مخفی کردن کلمات کلیدی یا متن در سایت عبارتند از:

  • استفاده از متن همرنگ با بک گراند
  • مخفی کردن کلمات کلیدی پشت یک تصویر
  • قرار دادن متن در بیرون از کادر مانیتور با استفاده از CSS
  • قرار دادن اندازه فونت روی صفر
  • مخفی کردن لینک در بین متن با قرار دادن اون روی یک کاراکتر و با اندازه خیلی کوچیک

ممکنه شما بی قصد قبلی هریک از موارد بالا رو انجام داده داده باشین. سایت و صفحات خود رو بررسی کنین که شامل متن مخفی نباشه. هرچیزی که در کدهای صفحه قرار گرفته ولی واسه کاربران سایت قابل نگاه نیس ممکنه از نظر روباتای گوگل به عنوان مخفی کردن کلمات کلیدی شناخته شه. در نظر داشته باشین که مشتریان واقعی شما کاربران سایت هستن و نه موتورهای جستجو پس سایت رو متناسب با نیاز اونا طراحی کنین.

روش درست استفاده از کلمات کلیدی مخفی

آموزش بهینه سازی سایت با این همه استفاده از متون و کلمات مخفی همیشه کار اشتباهی نیس. بطور مثال اگه شما از کدها یا تکنیکای خاصی مثل JavaScript، تصاویر و فلش در سایت استفاده می کنین که واسه روباتای متور جستجو قابل تشخیص و شناسایی نیستن. استفاده از متن جانشین و عبارات مخفی می تونه کمک بزرگی واسه درک بهتر موضوع نوشته به وسیله روباتا باشه.
خیلی از کاربران ممکنه با مرورگرهای گوشی موبایل یا سرعت اینترنت پایین به سایت شما دسترسی داشته باشن و یا حتی بعضی از افزونهای مرورگر خود رو غیرفعال کرده باشن؛ در ابن موارد امکان نگاه بخشایی از سایت شما مثل فلش رو نداشته و استفاده از متن جانشین که در حالت عادی از چشم بازدیدکننده مخفی هستش می تونه راهنمای مناسبی واسه درک موضوع و متن شما باشه.
مهمترین موارد واسه استفاده درست از متن جانشین و مخفی کردن کلمات کلیدی عبارتند از:
تصاویر: استفاده از متن جانشین که شامل کلمه کلیدی شما باشه انتخاب مناسبی هستش. متن جانشین از دید کاربران در حال عادی مخفی بوده و تنها در صورت لود نشدن تصویر نشون داده میشه. ضمنا بکار بردن توضیحات مربوط به هر تصویر در پایین اون واسه درک بهتر عکس به وسیله کاربران مناسبه. واسه کسب اطلاعات تکمیلی در مورد سئو تصاویر می تونین به مقاله وبسیما با عنوان ۴ نکته اساسی در بهینه سازی تصاویر مراجعه کنین.

اینم بخونین:   بهینه سازی را همانند سئو کارهای حرفه ای انجام دهیم

جاوا اسکریپت: محتوای یک کد جاوااسکریپت رو می تونین در یک تگ <noscript> قرار داده و به روشی اون رو طراحی کنین که تنها درصورت نمایش ندادن کد جاوا و یا غیرفعال بودن اون روی مرورگر کاربران قابل نگاه باشه.

ویدئو: مثل چیزی که واسه تصاویر اشاره کردیم استفاده از متن توضیحی واسه ویدئو یا فایل فلش روی سایت می تونه اثر مثبتی هم بر سئو سایت و هم بر رضایت کاربران شما بهمراه داشته باشه.

آموزش بهینه سازی سایت مطالب این مقاله طبق پیشنهاد های سایت گوگل در بخش راهنمای وبمستر تهیه شده و واسه کسب اطلاعات بیشتر به بخش Hidden Text and Links مراجعه کنین.

نکات سئو در سال ۲۰۱۷

مهمترین نکات سئو در سال ۲۰۱۷ : علم سئو و بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو، حجم زیادی از اطلاعات و مهارتای فنی و غیرفنی رو شامل میشه که در یک پست نمیتوان به تموم جزئیات اون پرداخت.

در این مقاله سعی کرده ایم با توجه به آخرین تغییرات ، مهمترین امور نکات سئو در سال ۲۰۱۷ رو واسه شما لیست کنیم.

  • واسه سایت خود Google Analytics نصب کنین.
  • Google Search Console وسیله مهم دیگریه که در همون اول باید واسه سایتتون راه اندازی کنین.
  • اگه از وردپرس استفاده می کنین، افزونه (plugin) گوگل آنالیتیکس رو دانلود و نصب کنین.
  • واسه این کار از لینک زیر هم می تونین استفاده کنین : https://goo.gl/2N2fBZ اگه از وردپرس استفاده می کنین نسخه رایگان افزونه Yoast SEO رو نصب کنین.
  • کمک زیادی در رعایت اصول سئو به شما می کنن.
  • وسیله Google Search Console رو واسه مطلع شدن از خطاهای فنی مثل missing titles ، crawl errors و بقیه خطاهای ممکن، بررسی کنین.
  • از سایت net واسه بررسی ریدایرکتای سایتتون استفاده کنین
  • با استفاده از سایت screamingfrog لینکای معیوب (Broken Links) و چند مشکل فنی دیگه رو می تونین بررسی کنین
  • از وسیله Google Adwords Keyword Planner واسه گرفتن کلمات کلیدی مناسب استفاده کنین.
  • پس از اینکه با استفاده از این وسیله میزان سرچ ماهیانه هر یک از کلمات مورد نظرتون رو فهمیدین، از سایت KWfinder استفاده کنین تا فهمیده باشین سختی و سطح رقابت در هریک از کلمات در گوگل چقدره. بعد با توجه به این دو شاخص مهم تصمیم بگیرین که کدوم کلمات رو به عنوان کلمات کلیدی سایت خود انتخاب کنین. معمولا بهتره از کلماتی که میزان سرچ کم و طبیعتا میزان رقابت کمتری دارن شروع کنین.
  • روشای لینک سازی رقبای خود رو مورد بررسی قرار بدید و از اون ایده بگیرین.
اینم بخونین:   تنها با اختصاص چند دقیقه در روز سایت خود را بهینه کنید

سعی کنین مهمترین کلمه کلیدی خود رو در URL سایت خود استفاده کنین.

البته اگه سایتی دارین که قدمت و اعتبار زیادی داره، تغییر اون به صلاح نیس.

  • مهمترین کلمات کلیدی خود رو در تک Title سایت اضافه کنین
  • کلمات کلیدی رو در meta description هم استفاده کنین. البته اهمیت این مورد و مورد قبلی
  • که بیان شد، این روزها کمتر از قبله اما به هر حال نکاتی هستن که باید رعایت شن.
  • از کلملات کلیدی در تگ H1 استفاده کنین. عناوین و توضیحات تکراری در مطالب خود به کار نبرین.
  • محتوایی که تولید می کنین باید کمه کم دارای ۳۰۰ کلمه باشه که این عدد مینیمم کلمات ممکن رو بیان میکنه و شک نداشته باشین بهتره در صورت امکان ۱۰۰۰ الی ۲۵۰۰ کلمه رو در مقاله خود داشته باشین.
  • همه این آمار و ارقام با این فرض بیان شدن که محتوای تولیدی شما مفید و کاربردی باشه و مشکلی رو از کاربرانتون حل کنه. وگرنه اصلا مطلب غیر لازم و اضافی رو واسه طولانی تر نمودن مطلب، به اون اضافه نکنین.
  • پیشنهاد شده بهتره از کلمات هم‌خونواده کلمات کلیدی در مقاله تون استفاده کنین اما اینکه این مطلب تا چه حد در زبون فارسی هم واسه گوگل قابل شناساییه، خیلی قابل اثبات نیس.
  • عنوان و تگ ALT تصاویر و موجود در سایت رو به شکل توصیفی بنویسید چون که موتورهای جستجو به این موارد توجه میکنند.
  • به لینک سازی داخلی اهمیت بدین. اگه مطلبی در سایت شما هست که به پست جدیدتون مرتبطه، با یک جمله مناسب، کاربر رو به مطالعه اون مطلب دعوت کنین.
  • این مسئله باعث میشه مخاطب شما زمان بیشتری رو در سایت شما صرف کنه و سئو شما بهبود پیدا کنه.
  • از ابزارهایی مثل Google page speed insights یا GTmetrix استفاده کنین تا سرعت سایت خود رو بهینه سازی کرده و تا حد ممکن افزایش بدید.
  • به وسیله وسیله Google’s mobile friendly testing tool اطمینان حاصل کنین که سایت شما در ابعاد صفحات موبایل هم به طور مناسبی نشون داده میشه.
  • واسه سایت خود site map بسازین و اون رو به گوگل سرچ کنسول معرفی کنین.
  • ساخت نقشه سایت نیاز به تخصص خاصی نداره. شما می تونین از وسایل مخصوص این کار استفاده کنین. به طور مثال : XML-Sitemaps.com
  • فایل txt بسازید و اون رو به گوگل سرچ کنسول معرفی کنین.
اینم بخونین:   استخراج کلمات کلیدی برای بهینه سازی سایت