مزایای بهینه سازی سایت و ۷ اشتباه رایج در انتخاب کلمات کلیدی سایت

Written by 92 on فوریه 2, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

۷ اشتباه عادی در انتخاب کلمات کلیدی سایت

در این مقاله به اشتباهات رایجی که هر سئو کار در انتخاب کلمات کلیدی سایت انجام دهنده می شه می پردازیم همونطور که در مقالات گذشته هم اشاره کردیم تحقیق و بررسی در انتخاب کلمات کلیدی سایت باید اولین مرحله از هر راه حل سئو باشه. انتخاب کلمات کلیدی سایت که می خواین برایشون رتبه ای در موتورهای جستجو به دست آورید، اولین و مهم ترین مرحله ایه که باید در نظر داشته باشین.

با اینحال، تحقیق درباره کلمات کلیدی می تونه کار خیلی خسته کننده ای باشه. حال سوال اینجاست که موقع تحقیق و تحقیق کلمات کلیدی باید از چه اشتباهاتی دوری کنین؟ در این مقاله می خوایم اشتباهات رایجی که افراد موقع تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی سایت انجام می دن رو برایتون توضیح دهیم. با خودداری از این خطاها می تونین راه حل دقیقی واسه تحقیق کلیدواژهای خود انجام کنین.

بررسی کلمات کلیدی رو به درستی انجام نمی دین

انجام درست تحقیق کلمات کلیدی می تونه کار سختی باشه. شایدً تصور می کنین احتیاجی به تحقیق گسترده و عمیق در این مورد ندارین و تنها لازمه بدونین که مخاطبان شما چه چیزی رو جستجو می کنن، اینطور نیس؟ اما اشتباه نکنین. بهتره زمانی رو واسه شناخت مخاطبان و زبون گفتگو شون اختصاص بدید. باید بدونین مشتریانتون از چه زبانی و از چه عباراتی استفاده می کنن؟

نتیجه تحقیق کلیدواژها باید لیستی گسترده و کامل از کلمات و عباراتی باشه که می خواین در نتایج جستجویشون رتبه بالا داشته باشین. حتماً (بازم تاکید می کنم، حتماً) در فاصله ها زمانی مشخص فهرست خود رو بروزرسانی کنین چون در طول زمان نه تنها مخاطبانتون، بلکه نیازای تجاری تون هم تغییر می کنن و شما باید تمرکز خود رو روی اونا قرار بدید. این تغییرات ممکنه روی راه حل کلمات کلیدی شما موثر باشه.

کلمات کلیدی غیر عادی رو هدف می گیرین

سعی کنین روی کلمات کلیدی عادی و واقعی سرمایه گذاری کنین. بعضی از بخش های کاری خیلی رقابتی هستن. گرفتن رتبه های بالا در بخش هایی که رقابت بالایی دارن، خیلی سخته. اگه در شروع کار سئو قرار دارین نباید روی کلمات کلیدی رقابتی تمرکز کنین، عوضش می تونین کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) رو انتخاب کنین که شانس گرفتن رتبه در اونا بیشتره (کلمات کلیدی طولانی معمولاً نسبت میزان تبدیل شون بیشتر از کلمات کلیدی اصلیه).

اینم بخونین:   نکات مهم که در بهینه سازی به آنها توجه نمی کنیم

مثلا، اگه سایتی با موضوع تناسب اندام دارین گرفتن رتبه های بالا واسه واژه “تناسب اندام” خیلی سخت هستش. به این فکر کنین که چه جنبه ای از وبلاگ یا سایت شما منحصر بفرده و سعی کنین واسه اون موضوعات رتبه ای کسب کنین. شاید شما در حال نوشتن مطلبی با موضوع تمرینات مربوط به تناسب اندام واسه افراد بازنشسته هستین. در این شرایط، استفاده از کلمات کلیدی طولانی مثل تناسب اندام واسه افراد بازنشسته می تونه راه حل بالا العاده ای باشه. در اینجور شرایطی باید به دنبال کلمات و عباراتی مثل تناسب اندام واسه سالمندان یا تناسب اندام واسه بزرگسالان بگردید و واسه اونا تولید محتوا کنین.

اگه در بخش کاری خود سابقه زیادی دارین و در حال کسب رتبه های بالا واسه کلمات کلیدی طولانی هستین، می تونین بعضی از کلیدواژهای رقابتی رو هم هدف قرار بدید. به یاد داشته باشین رتبه بندی واسه کلمات کلیدی اصلی باید بخشی از راه حل دراز مدت تحقیق کلمات کلیدی تون باشه.

از کلمات کلیدی نامرتبط در انتخاب کلمات کلیدی سایت استفاده می کنین

کلمات کلیدی که هدف قرار می دید باید با کوئریایی که مشتریان به دنبالش هستن، برابر باشه. همیشه باید از زبون و لحنی استفاده کنین که مخاطبانتون استفاده می کنن. فرض کنین در حال فروش پوشاک مجلسی هستین. شاید در بازاریابی سنتی این لباسا با عنوان لباس مجلسی معروف باشن. با این حال، ممکنه کاربران اینترنت از این عبارت در جستجوهای خود استفاده نکنن و کلمه دیگری مثل لباس شب رو جانشین اون کنن. پس باید بدونین مخاطبانتون از چه واژهایی واسه جستجوی نیازای خود استفاده می کنن.

۷ اشتباه عادی در انتخاب کلمات کلیدی سایت

 

به جای تمرکز روی کلمات جمع روی کلمات مفرد تمرکز دارین

باید به این نکته توجه داشته باشین که کلمات کلیدی هدفتون، به شکل جمع هستن یا مفرد. اگه دوست دارین واسه یک کلمه جمع، رتبه ای در موتورهای جستجو داشته باشین؛ باید بررسی این موضوع رو مورد توجه قرار بدید. این مورد رو می تونین خیلی آسون در گوگل ترن بررسی کنین. استفاده از کلمات به شکل جمع یا مفرد، به راه حل کاری شما بستگی داره.

به دنبال کلیدواژهایی هستین که ترافیک خاصی ندارن

کلمات کلیدی دم دراز (یا همون طولانی) بهترین و عالی ترین روش واسه شروع راه حل کلید واژه هاست. این کلمات ترافیک کمتری دارن، اما شانس بیشتری واسه تبدیل کاربر به مشتری دارن. با اینحال، اگه کلیدواژه ای که مورد استفاده قرار می دید خیلی خاصه و هیچ ترافیکی واسه اون وجود نداره، مطمئن باشین هیچ کمکی به سئوی شما نمی کنه. پیشنهاد می کنیم در اول مطمئن شید کلمات کلیدی طولانی رو هدف قرار می دید که کمه کم ترافیکی دارن!

اینم بخونین:   بهینه سازی محلی و پنج مورد مهم

آزمایش کلمات کلیدی رو از یاد میبرین

اگه قصد دارین واسه یک کلیدواژه خاص رتبه ای در نتایج جستجو کسب کنین، بهتره روند رتبه بندی خود رو آزمایش کنین. شما باید بدونین که جستجو کنندگان محتوای شما رو در نتایج جستجو پیدا می کنن یا نه. واسه انجام اینکار باید بعضب وقتا در موتور جستجوی گوگل دقیقاً کلمه کلیدی تون رو وارد کنین و نتایج رو بررسی کنین. تنها کافیه به دنبال صفحه سایت خود در نتایج جستجو باشین. اگه جایگاه سایت خود واسه یک کلمه کلیدی رو آزمایش نکنین، نمی تونید بفهمین که باید روی کلمات کلیدی رقابتی سرمایه گذاری کنین یا وقت خود رو صرف کلمات کلیدی طولانی کنین.

در هر پست تنها روی یک کلمه کلیدی تمرکز می کنین

اگه یک محتوای خوب و مناسب واسه وبلاگ خود می نویسید، بهتره به دنبال کسب رتبه واسه چند کلمه کلیدی مختلف باشین. اگه می تونین اینکار رو انجام بدین، لحظه ای تامل نکنین.

نتیجه گیری

انجام تحقیق و تحقیق روی انتخاب کلمات کلیدی سایت به زمان زیادی نیاز داره. بخاطر این، اختصاص دادن زمان کافی واسه انجام اون خیلی مهمه. ضمنا، شما باید بدونین به دنبال رتبه بندی واسه چه کلماتی هستین. از اشتباهاتی که در این مقاله بیان شد، دوری کنین تا بتونین راه حل خود رو به شکل دقیق اجرا کنین.

امیدواریم که این مقاله بتونه در انتخاب درست کلمات کلیدی و نحوه اجرا راه حل اون به شما کمک کنه. بی صبرانه منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم. ضمنا اگه در مورد آموزش سئو با مشکلی روبرو هستین، اون رو از راه بخش دید با ما در بین بذارین. ما در سریعترین زمان به سوالات شما جواب میدیم.

امتیازات بهینه سازی سایت

امتیازات بهینه سازی سایت :بسياري از صاحبان وب سايت مايل هستن با بهينه سازي سايت خود رو در نتايج بالاي موتورهاي جستجو خصوصا گوگل نگاه کنن. با اینکه خیلی از صاحبان سایت مایل هستن سایت خود رو در نتایج بالای موتورهای جستجو خصوصا گوگل نگاه کنن اما بعضی وقتا ، اونا با شرایطی روبرو می شن که بهینه سازی سایت درست انجام نشده و نبود درک درست از سئو و اثرات دراز مدت اون در روی کار و کاسبی ندارن.

همه مردم سئو رو به دلایل زبر مورد توجه قرار می دن:
• سئو ترافیک رایگان زیادی رو روی سایت شما می آورد که شامل تبلیغات کلیکی نمی شه.
• حتی شرکتایی که تبلیغات گوگل رو انجام می دن، بخش بزرگی از ترافیکای جستجو رو از دست می دن. حدود ۷۰ درصد مردم روی نتایج ارگانیک جستحوی گوگل در مقایسه با تبلیغات کلیکی کلیک می کنن.
• کاربران اینترنتی به نتایج ارگانیک سرچ گوگل اعتماد بیشتری می کنن.

اینم بخونین:   مفاهیم کلی در مورد بهینه سازی سایت و سئو منفی

زایای بهینه سازی سایت :قبل از اونکه شما از یک شرکت سئو که به طور حرفه ای خدمات بهینه سازی سایت رو انجام میده استخدام کنین. ازتون خواسته داریم که متوجه باشین گوگل چطوری کار می کنه، چه مطالبی به عنوان راهنمای وبمستر گوگل بیان می شه؟
چطوری موتورهای جستجو کار می کنه؟
امتیازات بهینه سازی سایت :وقتی شما پشت کامپیوتر یا لپ تاپ شخصیتون نشسته اید و در صفحه گوگل هستین، با لیستی از سایتا در هر زمینه ای روبرو می شید. چطوری گوگل صفحه ای رو که برابر با جستجوی شما هست پیدا می کنه؟ و چطوری نتایج جستجو رو تعیین می کنه؟
گوگل رو مطمئن سازید که درباره سایت شما میدونه:
واسه اینکه نگاه کنین که گوگل دریاره سایت شما میدونه، کافیه به این شکل جستجو کنین:
[site:parsico.net] اگه صفحاتی از سایت شما نشون داده شد مشخص می شه که قبلا به وسیله گوگل ایندکس شدن. اگه به نمایش گذاشته نشده بود ، پس سایت شما ایندکس نشده و یا اینکه هنوز گوگل اون رو کشف نکرده. پس شما باید این صفحات سایت رو با گوگل آشنا کنین:
http://www.google.com/submityourcontent/website-owner
وسیله گوگل وبمستر:
امتیازات بهینه سازی سایت :گوگل وبمستر در نتایج جستجوی شما اثر مثبتب داره و باعث افزاش رتبه شما در موتور جستجوی گوگل میشه. گوگل وبمستر واسه شما گزارشای جزئی درباره صفحات ایندکس شده در گوگل فراهم می کنه. واسه شروع به کار اون، باید به لینک زیر مراجعه و ثبت نام کنین :
https://www.google.com/webmasters/tools