مطالب تکراری در بهینه سازی آسیبی به سایت می زند؟

Written by 92 on فوریه 2, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

مطالب تکراری به سئو سایت آسیبی نمیزند!

مطالب تکراری به سئو سایت آسیبی نمیزند!

مطالب تکراری به سئو سایت آسیبی نمیزند!

چیه؟ تعجب کردین؟ یا اینکه با خودتون گفتید امیر حیدری این عنوان رو نوشته که فقط مخاطب رو جذب کنه؟ نه هیچ کدوم اینا نیس. این مطلب واقعا صحت داره. مسئله مطالب تکراری موضوعیه که ذهن همه وبمسترها رو به خودش مشغول کرده. چون که در سیستمای مدیریت سایت امروزی خیلی آسون مطالب تکراری ایجاد میشن! مثلا همین مقاله ای که الان در حال خوندنش هستین در همین سایت سئو کمه کم تو ۲ دسته قرار میگیره و خوب نتیجش اینکه در دو صفحه مختلف این مطلب هست.

مدیر ارشد گوگل، Matt Cutts در ویدوئویی که در انتهای همین نوشته میتونید اون رو نگاه کنین در جواب به این سوال که شرایط مطالب تکراری که بر نتایج جستجو اثر میزاره چیه؟ ۲ بار به شکل قاطع اعلام میکنه که نباید نگران این موضوع باشین و در صورت وجود مطالب تکراری در یک سایت و اسپم نبودن اونها، گوگل آخر سر صفحات تکراری (نه مطلب اصلی) رو از نتایج حذف میکنه.

نکته مهمی که در این ویدئو مت بهش اشاره میکنه همین اسپمی نبودن مطلب تکراری هست. البته به مسئله کار بیشتر از حد روی کلمات کلیدی هم اشاره شده که نباید فراموشش کنیم.

دوستان توجه داشته باشن که این مقاله و عنوان اون مربوط به مطالب تکرای در یک سایت هست و نه اینکه مطالب یک سایت دیگه رو عینا کپی کنیم و هیچ مشکلی هم پیش نیاد. این کار ان نامردیه و گوگل هم با اون بر خورد میکنه!

دوستان باید به این مسئله ایمون اورد که سعی گوگل، نمایش بهترین نتایج به جستجوگران و حذف مطالب تکراری و اسپم از نتایج هست. پس اگه بصورت عادی دارین مطلب میزنین و نگران این هستین که مطالب شما در برچسبا و دسته های مختلف ممکنه تکراری شناسایی بشه و گوگل سایت شما رو اسپم کنه، دیگه نگران نباشید و به کار خودتون ادامه بدین.

ولی اگه بیخود و بی جهت در نوشته ها از کلمات اصلی استفاده می کنین و یا اینکه برچسبای زیاد و دسته بندیای زیاد واسه افزایش بیهوده ایندکس ایجاد می کنین، مطمئن باشین این صفحات به وسیله گوگل شناسایی میشه و از ایندکسا حذف میشه و حتی ممکنه در صورت زیاد بودن این موارد سایت اسپم بشه!

یکی از مهم ترین نیازای ابتدایی یک سایت جهت موفقیت در تجارت الکترونیک (آنلاین), داشتن ترافیک مورد نیاز روی وب سایته. میشه به جرات گفت که بی ترافیک , یک سایت وجود نداره. جهت بالا بردن ترافیک کاربران یک سایت راههای زیادی هست که مهم ترین اون بشرح زیره :

1- بهینه سازی سایت و پاکسازی کدهای Html سایت

2 – تحقیق در مورد کلمات کلیدی و جدا سازی و بررسی و انتخاب کلمات مفید با توجه به محتوای سایت

3 – بازنویسی محتوای سایت با توجه به هدف شما

4 – استفاده از تاکتیک پیوند ( لینک ) بین صفحات بصورت داخلی و یا خارجی

5 – کمک در بالا بردن رتبه سایت در گوگل Page Rank

6 – بهینه سازی سایتای داینامیک

7 – بالا بردن رتبه سایت در نتایج جستجو با کلمات کلیدی انتخابی

8 – مشاوره و ارائه راه کارهای مناسب با توجه به هدف شما

 

 

مقدمه
به طور متوسط ۷۵ الی ۸۰ درصد بازدیدهایی که از یک سایت صورت میگیره از درگاه موتورهای جستجوه. نکته قابل توجه اینه که بیشتر آدما فقط ۲ صفحه اول از نتیجه بازگشتی یک سایت به وسیله موتورهای جستجو رو بررسی می کنن.

SEO چیه؟
SEO مخفف کلمات Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو هست.
واسه اینکه رتبه وب سایتتون رو افزایش بدید باید به موتورهای جستجو بگید که سایت شما در چه زمینه‌ای فعالیت می کنه. واسه معرفی زمینه فعالیت وب سایتتون به موتورهای جستجو باید از کلمات کلیدی (keywords) مناسب در جاهای مختلفی از سایتتون استفاده کنین.

اینم بخونین:   موارد نفرت برانگیز بهینه سازی در گوگل و بک لینک رایگان برای سئو سایت

انتخاب کلمات کلیدی مناسب
قبل اینکه ما مشغول جمع آوری اطلاعات واسه سایت شیم، باید تعدادی کلمه کلیدی، متناسب با زمینه فعالیت‌مون انتخاب کنیم و بعد این کلمات رو مورد جدا سازی و بررسی قرار دهیم. این مرحله یکی از مهمترین مراحل در علم SEO هست.
جدا سازی و بررسی کلمات انتخاب شده شامل موارد زیر هست:
۱- کلمات انتخاب شده رو در موتورهای جستجوی معروف مانند Google جستجو کنین. با این کار رقبای اصلی شما مشخص می شن. بعد شما باید سایت‌های حریف رو بررسی کنین، در ادامه خواهیم گفت که در بررسی سایت‌های حریف به چه نکاتی باید توجه کرد.
۲- سعی کنین کلمات عمومی رو به عنوان کلمه کلیدی انتخاب نکنین.
بعنوان مثال اگه زمینه فعالیت شما فروش قطعات کامپیوتری دست دومه، کلمه “کامپیوتر” کلمه مناسبی نمی‌باشه. چون شامل تاریخچه کامپیوتر، علوم کامپیوتر و… هم می شه ولی کلمه “قطعه دست دوم کامپیوتر” کلمه مناسبی هستش.
۳- بهتره از کلمات ترکیبی بعنوان کلمات کلیدی استفاده کنین چون رقابت واسه کلمات مفرد بیشتره. پس از اینکه ترافیک سایت شما به یک حد قابل قبولی رسید، می تونین رقابت خود رو واسه کلمات مفرد ادامه بدید.

چطوری کلمات کلیدی انتخاب شده رو به موتورهای جستجو بشناسانیم؟

در این مرحله هدف اینه که کلمات انتخاب شده رو در جاهای مختلف سایت بکار بریم تا ربات‌های موتورهای جستجو هنگام اندازه گیری سایت ما، اطلاعات کافی از زمینه فعالیت ما بدست آوردن. واسه این منظور به ازای هر یک از کلمات انتخاب شده یک صفحه، اطلاعات می‌نویسیم. بهتره در هر صفحه تمرکز روی یک کلمه باشه. نکته قابل توجه اینه که باید سعی شه کلمه مورد نظر در متن ما بیشتر از اندازه تکرار نشه چون در این صورت ربات‌های موتورهای جستجو، سایت ما رو جزو سایت‌هایی قرار میده که هدف اونا سخت کردن فعالیت موتورهای جستجوه (spam) و هیچ موقع سایت شما در بانک اطلاعاتی موتورهای جستجو قرار نخواد گرفت. کلا گفته می‌شه بهتره در یک صفحه ۲ الی ۳ درصد از کلمات، به کلمات کلیدی اختصاص یابد.
ضمنا با توجه به این نکته که ربات‌های موتورهای جستجو، صفحات وب رو از بالا به پایین و از چپ به راست اندازه گیری می کنن، بهتره که در اول و انتهای صفحات، کلمات کلیدی بکار برده شن. معمولاً در پایین صفحات وب (زیر کپی رایت سایت) کلمات کلیدی مربوط به صفحه نوشته می‌شن.
پس از نوشته شدن مطالب، مراحل زیر رو انجام بدین:
۱- در عنوان صفحه، کلمه یا کلمات کلیدی استفاده شده در متن صفحه رو بکار ببرین. انجام این کار اهمیت بالایی داره چون متنی که درعنوان صفحه قرار داره بعنوان متن لینک، بازگشتی موتورهای جستجو هست. موتور جستجوی گوگل فقط ۶۶ کارکتر از این متن رو نمایش می ده پس سعی کنین عنوان صفحات کمتر از ۶۶ کاراکتر باشه. واسه تعیین عنوان صفحه از تک title بصورت زیر استفاده کنین. سعی کنین اگه بیشتر از یک کلمه کلیدی در صفحه دارین از کارکتر | بعنوان جداکننده کلمات، استفاده کنین:
کلمه کلیدی اول | کلمه کلیدی دوم و…

۲- از تگ‌های meta واسه مشخص ساختن کلمات کلیدی استفاده کنین. واسه آگاهی از نحوه استفاده از تگ‌ها به مقاله ” راهنمایی موتور جستجو با متا‌تگ‌ها(Meta Tags) ” مراجعه کنین.

۳- اگه در صفحه از عکس استفاده کردین، در ویژگی alt عکس‌ها، کلمات کلیدی خود رو بصورت زیر استفاده کنین:

۴- از نوشتن کدهای css و JavaScript بطور مستقیم در صفحات وب، خودداری کنین بلکه این کدها رو در فایل‌های جداگونه بنویسید و در فایل اصلی اونا رو فراخوانی کنین.

اینم بخونین:   آشنایی با سئو و 3 راهکار برای بهبود بهینه‌سازی خارجی

۵- اگه بیشتر از یک کلمه کلیدی انتخاب کردین و به ازای هر کدوم از اونا یک صفحه نوشته‌اید، همه این صفحات رو با استفاده از لینک‌ها به هم وصل کنین و متن لینک‌ها رو کلمات کلیدی خود قرار بدید. متن لینک‌ها هم مثل نوشته‌های italic، bold و underline از اهمیت زیادی برخوردارن و موتورهای جستجو به اونا توجه زیادی می کنن.

اهمیت لینک‌های خارجی در افزایش رتبه یک سایت:

منظور از لینک‌های خارجی، لینک‌هاییه که از سایت‌های دیگه به سایت شما هست. هر چه تعداد این لینک‌ها بیشتر باشه رتبه سایت شما بیشتر هستش. دلیل این اینه که موتورهای جستجو اینطور دلیل می کنن که چون تعداد زیادی لینک به این سایت هست پس از نظر کاربران اینترنت این سایت مهم زیادیه پس موتورهای جستجو هم رتبه سایت رو بالا می برن.
موتور جستجوی گوگل رتبه سایت‌ها رو طبق آیتمی بنام page rank میگه که عددی بین ۱ تا ۱۰ هست. هر چه این عدد بزرگتر باشه رتبه سایت مربوطه بیشتر هستش و ضمنا هر چه تعداد لینک‌های خارجی یک سایت بیشتر باشه ranking اون سایت بیشتر می‌شه. این موضوع رو قبلا در مقاله “چطوری امتیاز سایت خودمون رو در گوگل افزایش دهیم؟” بررسی کردیم.

بقیه تکنیک‌های موثر در افزایش رتبه سایت ( SEO ):
۱- موتور جستجوی گوگل تکنیکی رو میگه که به کمک اون می تونین تموم فایل‌هایی رو که تمایل داره به وسیله گوگل ایندکس شن رو در یک فایل، معرفی کنین. واسه این منظور باید نقشه XML سایت (XML sitemap) رو در یک فایل بنام sitemap.xml قرار بدید.

۲- فایلی به نام robos.txt در ریشه سایت خود قرار بدید. به کمک این فایل می تونین به موتورهای جستجو بگید چه فایل یا پوشه‌هایی رو ایندکس کنن و چه فایل یا پوشه‌هایی رو ندیده بگیرن.

۳- در بررسی سایت‌های رقبا حتماً به این نکته توجه کنین که از چه سایت‌هایی به اون سایتها لینک هست. واسه بررسی این مطلب می تونین در موتور جستجوی گوگل از دستور زیر استفاده کنین:
نام سایت مورد نظر :Link

4- هنگامی که یک domain ثبت می کنین، اون رو در آدرس google.com/addurl.html اضافه کنین. پس از انجام این کار حدوداً ۳ هفته طول میکشه که گوگل domain شما رو به بانک اطلاعاتی خود اضافه کنه. واسه اطمینان از اینکه domain شما به بانک اطلاعاتی گوگل وارد شده یا نه در گوگل می تونین نام domain خود رو جستجو کنین، اگه پس بازگشتی به وسیله گوگل، domain شما وجود داشت بدین معناه که به بانک اطلاعاتی گوگل وارد شده. البته یک راه بهتر واسه domain شما در کمتر از یک هفته به بانک اطلاعاتی گوگل وارد شه اینه که از یک سایت که رتبه بالایی در گوگل داره به سایت خود یک لینک بسازین.

۵- یکی دیگه از راه های موثر در افزایش رتبه یک سایت، بکار بردن تالارهای و انجمنای گفتگو در وب سایته. این کار باعث می شه که کلمات کلیدی مورد نظر شما به راههای مختلف در تالارهای گفتگو تکرار شه. علاوه بر این باعث می‌شه که بینندگان سایت و پس ترافیک سایت بالا رود.

۶- نوشتن مقاله در زمینه های مربوط به فعالیت شما یکی از راه‌هاییه که به کمک اون می تونین لینک‌های خارجی سایت خود رو افزایش بدید. دایرکتوری‌های زیادی در سطح دنیا هست که شما می تونین مقالات خود رو در اونا وارد کنین و یک لینک از سایت اونا به سایت خود ایجاد کنین.

 

اینم بخونین:   انتخاب نام دامنه و علت بهینه سازی سایت

افزایش رتبه سایت در گوگل = افزایش بینندگان موثر سایت

با ایجاد یک جایگاه خوب و قابل قبول واسه سایت و یا وبلاگ خود در اینترنت شمام می تونین از امتیازات این شبکه جهانی به بهترین وجه بهره مند شید و خود رو به کاربران وب بهتر معرفی کنین .

این عملی نیس مگه با جذب بیشتر بازدیدکننده واسه پایگاه اینترنتی خود . بهترین روش بالا بردن کاربران سایت استفاده از موتورهای جستجوی فعال در اینترنته . مثل قوی ترین این موتورهای جستجو گوگله این موتور جستجوی قوی دارای بیشترن محبوبیت در بین کاربران ایرانیه بطوریکه بیشتر از ۸۵ درصد فارسی زبانان و ایرانیان از این سایت واسه پیدا کردن موضوع و مطلب مورد نیازشون در شبکه جهانی اینترنت استفاده می کنن .
پس بدیهیه که هر چه بهتر به این سایت معرفی شده باشین و جایگاه بهتری در این موتور جستجو کسب کنین تعداد بیشتری از این کاربران رو به سایت خود می کشانید و این یعنی یک نتیجه مطلوب واسه شما .
حال واسه رسیدن به این هدف و یافتن بهترین جایگاه در گوگل نیاز داریم که سایت خود رو طوری پیکر بندی کنیم که واسه دیده شدن به وسیله گوگل مناسب تر باشه .
سایت گوگل پایگاه های اینترنتی رو طبق امتیاز بندی خاص خود (pagerank) در نتایج جستجوی خود نمایش می ده و نشونه که سایتا و وبلاگایی موفق ترن که بالاتر از بقیه نشون داده شن .
این امتیاز بندی طبق پارامترها و رعایت موارد خاصی به وب سایتا تعلق میگیرد .
رنک یا رتبه سایت در موتور جستجوی گوگل بصورت عددی بین ۰ تا ۱۰ مشخص می شه و هر چه این عدد بزرگتر شه موقعیت بهتری رو واسه سایت مورد نظر تضمین می کنه.
حال واسه اینکه رتبه بهتری در این جستجوگر قوی داشته باشین باید با عملیات بهینه سازی (SEO) آشنایی داشته باشین که این نیاز به صرف زمان و داشتن تخصص و شناخت بالایی نسبت به کارکرد رنک دهی گوگل داره .
شما می تونین این کار رو به ما بسپارید تا علاوه بر بالارفتن تضمینی رتبه سایتتون در یک دوره بروزرسانی گوگل شاهد تغییر تعداد ورودیهای خود از این سایت و بالارفتن رتبه سایت خود در نمودار جهانی الکسا (Alexa) باشین .

سایت الکسا (Alexa.com) چیه ؟
الکسا یک سایت معتبر بین المللیه که با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف و ضمنا وب سایتها اقدام به رتبه بندی اونا می کنه. خلاصه و چکیده این رتبه بندی عددی بین ۱ تا چند میلیونه که هرچه این عدد به یک نزدیکتر باشه رتبه سایت شما بالاتره.
با شروع کار ما واژهایی که واسه شما مهم هستن و نیاز دارین که کاربران با جستجوی اونا سایت شما رو در صفحه اول گوگل نگاه کنه هم به صفحات اول نزدیک و به مرور در صفحه اول نشون داده می شن اینجوری شما بی نیاز به پرداخت هزینه های سنگین واسه تبلیغات در گوگل همه روزه شاهد ورود کاربران مورد نظرتون خواهید بود .
در مدت زمانی که ما روی سایت شما کار می کنیم بصورت همیشگی کلمات و کدهای اون رو بررسی و در صورت نگاه خطا به شما گزارش میدیم و یا نسبت به رفع اون اقدام می کنیم و علاوه براین با ایجاد یک نقشه سایت حرفه ای بهترین وضعیت فنی رو واسه سایت تون تضمین می کنیم و به شما آموزش میدیم که پس قرار گرفتن سایت شما در سیر صعودی بهینه شدن چطوری این وضعیت رو حفظ کنین .

کلیر واژه ها:
بهینه سازی سایت، سئو (SEO)، طراحی سایت، طراحی پرتال، طراحی پورتال، طراحی سایت ارزون، طراحی سایتای بهینه، طراحی سایت سریع، طراحی سایت و طراحی پرتالای کامل، طراحی پرتالای کاربردی