مطلبی که هیچ وقت در بهینه سازی به شما نمی گویند و هزینه ها را افزایش می دهد

Written by 92 on فوریه 3, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو

واسه اینکه بتونیم موضوع بهینه سازی سایت که یکی از اصلی ترین موضوعات سایت رو بررسی کنیم اول باید بدونیم که هر فرد واسه پیدا کردن خدمات و کالای خود جستجو رو از موتورهای جستجو شروع می کنه و این آغازی واسه پیدا کردن چیزیه که ما به اون بازار هدف می گیم، شما با آوردن خدمات خود در صفحه اول گوگل در واق خود رو در رقابتی شدین و بازاری بکر قرار میدید.

در نظر بگیرین که یک فرد واسه جستجوی یک کالای خاص به موتور جستجویی شبیه گوگل وارد میشه و جستجوی خود رو شروع می کنه و در اولین صفحه جستجو با ۱۰ گزینه روبرو می شه اولین فکری که به ذهنش خطور می کنه اینه که با بهترینای ایران روبرو شده ، پس حق بدین که خیلی از آدما به دنبال این باشن که خود رو در صفحه اول گوگل اثبات کنه.

بهینه سازی سایت واسه موتورای جستجو از آمال هر مجموعه ایه که کاری منظم  و منظم رو می خواد ، واسه کسب این جایگاه یک سری از چیزای مهم هست که در زیر به بعضی از اونا پرداخته میشه:

۱-سایتتون رو بروز نگه دارین

۲-از تولید محتوای تکراری بپرهیذید.

۳- از روشای مخربانه مثل بک لینک اسپم برهیذید.

۴-سعی کنین طبق اصولی که گوگل معرفی کرده کار سئو سایت تون رو بکنین.

۵- در صورتی که شرکت سئو خاصی رو واسه کارتون انتخاب کردین تنها قیمت سئو سایت ارزون رو در نظر قرار ندین.

اهمیت PageRank

PageRank حائذ اهمیته؟

PageRank وابستگی خاصی روی نتیجه جایگاه‌های موتورهای جستجو نداره، این که شما PageRank بالایی داشته باشین ضمانتی نیس که در نتایج جستجو هم در اولین جایگاها باشین. و اینکه شما در جایگاه اول جستجو باشین به این معنی هم نیس که شما PageRank بالایی داشته باشین.

 

طبق تحقیقات انجام شده به وسیله SEOmoz، اونا ۴۰۰۰ عبارت کلیدی در موتورهای جستجو رو مورد بررسی قرار داده ان و مقایسه ای بین SERP و امتیاز PageRank شخصی خود این صفحات انجام داده ان. اگه دو متغیر به هم وابسته باشن، در این صورت بالاترین PageRank در جایگاه اول قرار میگیره، وابستگی در این حالت حدودا ۱٫۰۰ هستش. اما همین طور که در نمودار نگاه می کنین وابستگی بین رتبه بندی و PageRank در SERP گوگل خیلی کم به ۲٫۰۰ می رسه.

اینم بخونین:   چگونه درک درستی از بهینه سازی داشته باشیم

نتیجه کلی این مطالعه اینه که PageRank گوگل به نسبت کم با رتبه بندی دیگه موتورای بزرگ جستجو اتحاد داره.

این در حالیه که PageRank در گذشته نقش بزرگی در الگوریتم موتور جستجوی گوگل اجرا می کرد، این نقش الان اهمیت زیادی در رتبه بندی این موتور جستجو نداره، حقیقت بزرگ اینه که خیلی از فاکتورهای جستجو بعد از معرفی PageRank پا به میدون وجود گذاشته ان. هر چقدر فاکتورهای رتبه بندی بیشتر معرفی شه، بار وابستگی اش هم سبک تر می شه، طوریکه هر کدوم نشون دهنده ی درصد کمی از امتیاز هر صفحه می شن.

مثلا وقتی PageRank واسه اولین بار راه اندازی شد، شاید یکی از هزاران فاکتوری بود که گوگل واسه الگوریتم موتور جستجو خود در نظر گرفته بود. الان گرچه واسه این الگوریتم بیشتر از ۲۰۰ متغیر در نظر گرفته می شه، کاهش اهمیت هر یک از این فاکتورهای جستجو، توجه این موتور جستجو رو به خود متمرکز کرده.

PageRank و شما

پیشنهاد می‌کنم که بجای تمرکز بروی PageRank سایت خود روی موارد زیر توجه داشته باشین :

۱ . حجم ترافیک روی شبکه های اجتماعی: همونجوریکه ترافیک صفحه تون روی شبکه های اجتماعی بالا برود، لینکای بیشتری به سایت تون در ارتباط می شن و پس PageRank بهتری دارید.

۲ . محتوای عالی ایجاد کنین: اگه مطلب خوبی دارین و به یه جور منحصربفرده بقیه به اون پل می زنن و پیدایش می کنن و لینکای بیشتری به سایت شما سرازیر میشه.

۳ . کدها رو تمیزکنید: اگه کدهای سایت شما خوب با موتورهای جستجو کنار نمی آیند پس رتبه خوبی در موتورهای جستجو نمی گیرید. Meta tags به URL سایت، ساختارها نکات راحت ای ست که که می تونن اثر شگرفی روی ترافیک سایت داشته باشن. مثلا شما بهینه ساری این دو نکته راحت می تونین بالغ بر ۳۰% ترافیک سایت تون رو افزایش بدید.

اینم بخونین:   بدون یک ریال سرمایه گذاری سایت خود را بهینه کنید

۴ . زمان: بهینه سازی سایت تون در موتورهای جستجو دیگه یک بازی راحت به حساب نمیاد، با این کار شما در جایگاه بالایی در موتورهای جستجو قرار می گیرین بی اینکه واقعا زمان و یا فعالیت خاصی رو صرف انجام این کار کرده باشین. نگاه به این نداشته باشین که به سرعت رشد کنین، اما صبور باشین. زمان تون رو روی کیفیت لینکا بذارین که به سایت شما وصل می شن نه به کمیت این لینکا که می تونه در یک چشم به هم زدن هزاران لینک به سایت تون پیوند بدید.

۵ . اعتبار سایت: اگه می خواین هزاران چه بسا میلیونا بازدید کننده داشته باشین به صرفه نیس که فقط روی چند کلمه کلیدی روی موتورهای جستجو تمرکز کنین، اگه در بین هزاران جایگاه هیچ رتبه ای نداشته باشین پس در بین میلیونا جایگاه هم رتبه ای نخواهید داشت. لینکا رو به صفحات داخلی سایت تون در ارتباط بسازید عوضش این جور صفحه اصلی سایت تون دارای اعتبار بیشتری می شه و ضمنا رتبه تون بالاتر خواهد رفت.

ختم کلام

طبق ی این اطلاعات، نتیجه گیری خیلی آسونه که PageRank دیگه آنقدرها هم حائذ اهمیت نیس. و آسون تر بخوام بگم دیگه اصلا مهم نیس. شما PageRank بالا داشته باشین به این معنی نیس که جایگاه بالاتری در موتور جستجو دارین، منظور اینه که بالا بردن PageRank باعث نمی شه که شما ترافیک بیشتری از بازدید کنندها رو به سایت تون سرازیر کنین . از این نقطه نظر که بهبود این استاندارد باعث فرق و تغییر بزرگی در سایت تون می شه، این نکته هم حقیقت داره که بگم به جز این کار PageRank دارای هیچ گونه کاربرد دیگری نیس.

سوزان موسکوا، مدیر تحلیلگر روند وبسایتای شرکت گوگل، به شکل کوتاه و گویا این نظریه رو این جور توضیح می کنه:

اینم بخونین:   بهینه سازی و سئو به چه صورت عمل می کند؟

من ثابت می کنم که هیچ یک ازمون رو راست اهمیتی به PageRank به عنوان یک هدف پایان یافته نمی دیم. PageRank به وجود اومد واسه برطرف کردن نیازای خودمون واسه خواستهای‌مون مثل: پول زایی در سایت هامون، جذب خوانندگان، اشتراک بیشتر در روزنامه ها و …

اما این گفته به این معنی نیس که واقعا PageRank بدون هر گونه ارزشیه. هنوز در دو زمینه PageRank مهم بالاییه:

۱ . PageRank باعث می شه سایت تون مداما فهرست بندی شه.

۲ . از اون به عنوان مقیاسی استفاده می شه واسه مجازات کردن لینکایی که واسه تصمیمات تخریبی به وبسایتا وصل می شن.

اول از همه، PageRank نقشی تعیین کننده در فهرست بندی وب سایتا داره، گوگل این جور وب سایتا رو بیشتر مورد بررسی قرار میده و اهمیت بیشتری به اونا میده تا به سایتایی که PR تقریبا پایین تری دارن. بیشتر مورد بررسی قرار گرفتن باعث می شه که زودتر در موتور جسجو رتبه بندی شه، واسه رسیدن به این منظور PageRank اهمیت خاصی داره.

در علاوه بر، PageRank قبلا از اینا به وسیله گوگل به عنوان یک اهرم فشار روی دارندگان وبسایتا و ضمنا مجازات اونا استفاده می شه که اخطار میده تصمیمات استفاده اونا از لینکا طبق قوانین گوگل خلاف مقررات وضع شده. اخیرا، Forbes.com و JC Penney شدیدا مجازات شدن به دلیل استفاده نا مناسب از لینکا واسه بالا بردن سطح PageRank و ضمنا بالابردن میزان فروش.

حالا بهتره به سوال ابتدایی در اول این پست برگردیم که “PageRank گوگل، حقیقتا حائذ اهمیته؟” جواب این سوال هم بله میشه … و هم نه. تا جایی که تمرکز روی PageRank باعث میشه که رتبه شما در موتور جستجو بهتر بشه من نمی گم که روش تمرکز نکنین.

اگه دیدین که PageRank شما به شکل عجیبی پایین اومده، نگاهی درست و محکم به تصمیمات SEO که ازش استفاده می کنین بندازین. اگه این باعث شد که کم کم موج ترافیک در سایت تون بالاتر بیاد،