معیارهای سنجش پیج آتوریتی (page authority) توسط سایت MOZ

Written by 92 on فوریه 8, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

پیج اتوریتی و دامین اتوریتی اصلاحاتی هستن که همه وب مستران با ان برخورد داشتته ان. پیج اتوریتی به معنای رتبه صفحه و دامین اتوریتی به معنای رتبه دامنهه. این دو گزینه جانشین پیج رنک شده و فاکتوریه که سایت موز دات کام ارائه می ده. پیج اتوریتی و دامین اتوریتی مثل پیچ رنک گوگله فرقش اینه که پیج رنک عددی بین 0 تا 10ه ولی پیج اتوریتی و دامین اتوریتی عددی بین 0 تا 100ه.
واسه نگاه پیج رنک و پیج اتو ریتی هر سایتی می تونین از سایت موز در لینک زیر استفاده کنین :
https://moz.com/researchtools/ose
با نصب وسیله “موز بار” می تونین واسه هر سایت این دو عامل رو آسون تر نگاه کنین.

چه عددی واسه پیج آتوریتی و دومین آتوریتی مناسبه

دامین اتوریتی از پیج آتوریتی پایینتره. میشه گفت دامین اتوریتی مربوط اعتبار کل دامنه و پیج آتوریتی مربوط به اعتبار یکی از صفحات سایته. معمولا اعتبار صفحه اول سایت از بقیه صفحات بالاتره و صفحات داخلی رتبه پایین تری دارن.به طور حتم هر چقدر این اعداد به 100 نزدیک تر باشن اعتبار سایت بالاتر هستش. کلا پیج اتوریتی صفحه اول سایت عددی بین 30 تا 35ه.

میزان خطای دامین و پیج اتوریتی

سایت موز تموم لینکایی که از سایتای دیگه به سایت شما میان رو بررسی کرده و با توجه به قدرت دامینای مربوط به سایتای دیگه که به شما لین داده ان، امتیازی بین 0 تا 100 به شما میده و هرچقدر این عدد بزرگتر باشه نشون دهنده ی اینه که دامنهایی که به شما لینک داده ان قدرت بیشتر دارن .سوالی که پیش می اید اینه که چقدر این امار درسته. میشه گفت تا حدی این امار درسته ولی مسئله ای که هست اینه که این سایت همه لینکای سایت شما راشناسایی نمی کنه. پس میشه گفت این امار تا حدی خطا داره .

روشای افزایش page authority و domain authority

1) لینک بیلدینگ و دریافت بک لینک از سایتایی که اتوریتی بالایی دارن.

2) تولید محتوای با کیفیت و غنی

3) فعالیت در شبکه های اجتماعی و دریافت بک لینک طبیعی از شبکه های اجتماعی

همه وب مستران و سئو کاران به پیج اتوریتی و دامین اتوریتی توجه ویژه ای دارن و تموم سعی خود رو می کنن تا این دو عامل رو واسه سایتای خود افزایش دهند.همونجوریکه می دونین پیج اتوریتی و دامین اتوریتی مثل پیج رنکه و با داشتن بک لینک با کیفیت و زیاد میشه این دو عامل رو بالا برد. پیج اتوریتی و دامین اتوریتی از معیارای مهم واسه لینک بیلدینگ به حساب می اید.
بعضی از سئو کاران با استفاده از نرم افزار و لینک بیلدینگ غیر طبیعی طی چند ماه به پیج اتوریتی و دامین اتوریتی بالای 30 دست پیدا می کنن، اما در نتایج گوگل رشدی پیدا نمی کنن چون اونا فقط بر عامل اتوریتی تکیه کرده ان و فاکتورهای دیگه سئو و بهینه سازی سایت رو از یاد بردن.

اینم بخونین:   بازید کننده گان سایت چرا مطالب شما را نمی خوانند؟

میزان اطمینان پیج اتوریتی و دامین اتوریتی

در سالای گذشته این دو عامل قدرت سایت رو نشون می دادن ولی الان با پیشرفته شدن الگوریتمای موتورهای جستجو و تغییر کلی روند لینک سازی نمیشه تنها به این دو عامل براش کافی بود. هر چند الگوریتمای این سایت هم همگام با این تغییرات، تغییر پیدا کرده. اما بازم این سایت خطاهایی داره ،مثلا هنوز یک سایتی که فقط شامل لینکی در قسمت نظرات به شکل فالوه، دامین اتوریتی و پیج اتوریتی بالایی دراد، در صورت که شاید واسه گوگل به این شکل نباشه به ویژه در پنگوئن 4 که گوگل کلا دیدش نسبت به بک لینک تغییر کرده و روش لینک سازی دچار تغییر اساسی شده . درسته که سایت موز واسه نشون دادن نتایج لینکای سایت شما چندین ساله که فعالیت میکنه و خیلی به سئو سایت و بهینه سازی اون کمک کرده به ویژه واسه متخصصان اما نباید از این نکته بگذریم که خطاای این سایت هم کم نیستن و میشه خیلی قابل بحث باشه.

نکاتی درباره اتوریتی

ممکنه که صفحات داخلی و پستای جدید، پیج اتوریتی برابر با یک یا صفر داشته باشن و این نشون از ضعیف بودن اون صفحات نیس.
این دو عامل، معمولا باصفحاتی که به شکل ریدایرکت هستن مشکل داره و خطاهایی در این مورد داره و در بیشتر مواقع اعتبار آدرس قبلی رو به ادرس جدید منتقل نمی کنه. پس ممکنه در بعضی مواقع سایتی ببنید که domain authority ان سایت از پیج اتوریتی ان پایینی ترباشد.

خوب با افزایش بک لینکا دامین اتوریتی شما افزایش میابد.

امروز در مورد موارد زیر صحبت می کنیم:

۱٫دامین اتوریتی چیه و به وسیله چه سایتی این ارقام ارائه میشه.

۲٫نحوه بهبود اون

۳٫نحوه افزایش بک لینکا

 

خوب دامین اتوریتی یک ملاک مناسب واسه ارزش یک سایت هست این ملاک به وسیله شرکت قدیمی moz ارائه میشه.

خوب واسه نگاه دامین اتوریتی سایت خود کافیه عبارت Open Site Explorer and it’s a pretty رو در گوگل سرچ کنین.

این ملاک طبق تعداد و قدرت لینکا مشخص میشه.

DA به معنی ارزش دامنه

PA به معنی ارزش اون صفحه

واسه بهبود اون بهترین کار بررسی سایتای در ارتباط و گرفتن لینک از اون هاست.

پیج آتوریتی (page authority) معیاری قوی واسه تشخیص میزان موفقیت سایت هاس.
هر سایت علاوه بر سئو و طراحی سایت از جنبه دیگری مثل پیج آتوریتی (page authority) مورد بررسی قرار میگیره. چون ممکنه سایتی که سئو خوبی داره تنها در چند کلمه کلیدی سئو سایت رو بهبود بخشیده باشه و از نظر کلی نمیشه گفت که سایت، سایت قوی ایه. پس واسه تشخیص قوی بودن یک سایت میشه از پیج آتوریتی (page authority) استفاده کرد.
تعریف دقیق تری از پیج آتوریتی (page authority) رو میشه طبق تعریف سایت MOZ این جور گفت:
پیج آتوریتی (page authority) یا به اختصار PA یک امتیاز پردازش شده به وسیله سایت MOZه که پیش بینی می کنه یک صفحه در بین نتایج موتورهای جستجو چه امتیازی داره. امتیاز پیج آتوریتی (page authority)، امتیازی بین 0 تا 100ه که هر چه قدر این امتیاز به 100 نزدیک تر باشه به معنی توانایی بیشتر سایت هستش.

اینم بخونین:   لینک بیلدینگ چیست؟چرا نباید بک لینک بخریم ؟

معیارهای امتحان پیج آتوریتی (page authority) به وسیله سایت MOZ

پیج آتوریتی (page authority) پایه تشخیص امتیاز دادن به سایتا رو به کمک وسیله Mozscape انجام میده که این امتیاز دهی وابسته به موارد مختلفیه مثل :

  • تعداد لینکا
  • میزان اعتبار لینکا
  • تولید محتوای اختصاصی
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • و…

هر سایتی با انجام دادن این فعالیتا می تونه میزان پیج آتوریتی (page authority) صفحات سایت خود رو زیاد کنه.
اما این امتیاز واسه سایتای تازه ایجاد شده با سایتای قدیمی و پر کارتر متفاوته.
سایتی که تازه شروع به کار کرده با اندازه گیری پیج آتوریتی (page authority) به اندازه صفر یا یک داره؛ در صورتی که سایتای فعال و قدیمی تر امتیازی بین 30 تا 100 رو دارن. البته گرفتن امتیاز 100 واسه سایت تقریبا غیر ممکنه چون این امتیاز معیاری جهانیه که واسه هر بخش از کسب و کارا به شکل جداگونه بررسی می شه. رسیدن از امتیاز 20 به 30 خیلی راحت تر هستش نسبت به زمانی که امتیاز از 30 به 40 می رسه واسه همین میشه گفت گرفتن امتیاز از پیج آتوریتی کار راحت ای نیس. پس نباید توقع رسیدن به امتیاز 100 رو داشت چون این امتیاز دهی طبق میلیونا سایت انجام می شه.

امتیاز پیج آتوریتی (page authority) مطلوب واسه یک سایت چه قدره؟

70-100 : سایتایی با پیج آتوریتی (page authority) بین 70 تا 100 رو میشه به عنوان بهترین سایتای جهانی دونست. رسیدن به اینجور جایگاهی نیازمند صرف هزینه زیاد و داشتن تیم تخصصی واسه کار کردن بر سئو سایته. اما بازم نباید تموم فکر خود رو واسه رسیدن به این امتیاز بذارین چون واقعا رسیدن به اینجور جایگاهی سخته به ویژه واسه سایتای فارسی زبون.

60-70 : امتیاز بین 60 تا 70 مخصوص سایتای خیلی خوب و قدرتمنده که با اینجور شرایطی میشه گفت سایت از نظر گوگل سایت خوبیه و سئو قوی ای هم داره.

60-50 : این امتیاز هم، در پیج آتوریتی (page authority) رقم قابل توجهیه. بازم تاکید می کنم که این امتیازات ملاک جهانی هستن و از بین میلیونا سایت این امتیاز دریافت شده.

40-50 : سایتایی با این امتیاز هم سایتای خوبی هستن که میشه به اونا اعتماد کرد و اونا رو سایتای خوبی دونست. لینک گرفتن از این سایتا می تونه بر رتبه سایت ما هم اثر خیلی خوبی بزاره.

اینم بخونین:   نکته ای که در بک لینک سازی باید آنرا رعایت کنیم

30-40 : در کشور ما سایتایی با این میزان پیج آتوریتی (page authority) زیاد هست که این میزان امتیاز واسه سایتای ایرونی، امتیاز خوبی حساب می شه.

20-30 : این امتیاز مخصوص سایتای تازه کاره که هنوز نتوانسته ان جایگاه بهتری واسه خود به دست بیارن. جای پیشرفت واسه این سایتا زیاده و می تونن بهتر هم بشن.

0-20 : پیج آتوریتی (page authority) امتیازیه که واسه هر صفحه از سایت قابل نمایشه. امتیاز 0 تا 20 مخصوص صفحات داخلی یک سایته و همیشه امتیاز صفحات داخلی با صفحه اصلی سایت متفاوته. سایتای قوی هم ممکنه واسه صفحات داخلی تازه ایجاد شده ی سایت خود این امتیاز رو نگاه کنن.
علاوه بر صفحات داخلی، سایتای نو و تازه کار هم در اول کار امتیاز پیج آتوریتی (page authority) خود رو عددی بین 0 تا 20 می بینن.

چند تا نکته مهم در مورد پیج آتوریتی (page authority)

پیج آتوریتی (page authority) جانشین وسیله پیج رنک گوگله که خوب تونسته نبود پیج رنک رو جبران کنه.
زمانی که گوگل اعلام کرد که دیگه این الگوریتم بروزرسانی نمی شه سئو کاران خیلی نگران این مسئله بودن که چطوری میشه ملاک دقیقی واسه قدرتمندی یک سایت داشت. شاید زمانی هم پیج آتوریتی (page authority) هم حذف شه و ابزاری دیگه واسه امتحان اعتبار سایتا در نظر گرفته شه ولی الان بهترین ملاک واسه بررسی وضعیت سایتا امتیاز پیج آتوریتی (page authority) ه.
با وجود این توضیحات بازم نمیشه گفت که پیج آتوریتی (page authority) هیچ ایرادی نداره بلکه این امتیاز دهی هم در بعضی موارد ضعفایی داره مثل : سایتایی که صفحات ریدایرکت دارن و یا سایتایی که سئو تقریبا ضعیفی دارن ولی با لینک سازی اعتبار سایت رو افزایش داده ان. در این دو صورت امتیاز پیج آتوریتی (page authority) رو نمیشه ملاک دقیقی واسه برتری سایت نسبت به دیگه سایتا دونست.

چطوری بفهمیم امتیاز پیج آتوریتی (page authority) سایت چه قدره؟

وسیله سایت moz  واسه اندازه گیری میزان پیج آتوریتی (page authority) بهترین ابزاره چون دیگه سایتا و وسیله ها هم واسه تشخیص میزان پیج آتوریتی (page authority)  باید از خود سایت MOZ اطلاعات دقیق رو به دست بیارن. با این حال سایتای دیگری هم وجود دارن که این امتیاز رو تشخیص می دن.

URL سایت و یا صفحات سایت رو وارد کنین و با یک کلیک میزان پیج آتوریتی (page authority) تشخیص داده شده رو ببینین.

moz.com/researchtools/ose

وسایل آنلاین دیگری هم واسه این کار هست که در زیر اونا رو نام برده ایم:

seoreviewtools.com/website-authority-checker/

moonsy.com/page_authority

 

بررسی پیج آتوریتی چند سایت با هم

bulkdachecker.com

seoreviewtools.com/bulk-seomoz-authority-checker/

seoweather.com/bulk-metrics-checker/