مقایسه جوملا و ورپرس در بهینه سازی

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

جوملا و وردپرس دو مورد از بهترین سیستمای مدیریت محتوای تحت وب هستن که دارای امکاناتی زیادی واسه طراحی و اجرا سایتای اینترنتی هستن. وردپرس با توجه به قدمت و سادگی استفاده از اون محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا به حساب میاد که الان در حدود ۲۵ درصد از سایتای طراحی شده با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شدن. روبروی جوملا به نسبت وردپرس قدمت کمتری داره و تعداد سایتای کمتری با استفاده از جوملا طراحی شدن. این دو سیستم مدیریت محتوا هر یک پیشرفت دهندگان و طرفداران خاص خود رو دارن که هر یک از مزیتای سیستم مدیریت محتوای خود نسبت به دیگری می گه. دارکوب با توجه با سابقه ۱۳ ساله طراحی سایت خود و اجرا ۲۵۰۰ سایت تجربه زیادی در مورد طراحی سایت با جوملا و وردپرس داره و با توجه به این تجربه می تونه هر دو سیستم رو خوب مورد بررسی قرار بده.
سئو وردپرس

تنظیم ها پیش فرض وردپرس واسه سئو و بهینه سازی سایت مناسب نیس و حتما باید سایت زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی سایت تنظیم و راه اندازی شه تا مشکلی از واسه سئو در سایت وجود نداشته باشه. قبل از همه سئو کار باید آدرس دهی صفحات رو واسه موتورهای جستجو بهینه سازی کنه و منوبندی و ساختار صفحات رو به شکل کاربر پسند و قابل فهم واسه کاربران پایه ریزی کنه و ضمنا واسه افزایش سرعت سایت کارا لازم رو در سایت بکنه.
سئو جوملا

تنظیم ها پیش فرض جوملا هم واسه سئو و بهینه سازی مناسب نیس و به مثل وردپرس حتما باید بهینه سازی شه. آدرس دهی باید واسه موتورهای جستجو بهینه سازی شه و پس از راه اندازی سایت میشه از روشای مختلف بهینه سازی سرعت مانند کش، فشرده سازی سرعت سایت رو بالا برد. منوبندی و ساختار سایت حتما باید زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی سایت چیدمان شه تا سایت بهترین نتیجه رو در موتورهای جستجو بگیره.
تفاوتای جوملا و ورپرس در مورد سئو

هر دو سیستم واسه موتورهای جستجو بهینه سازی شدن و در صورتی که به درستی نصب و راه اندازی شن مشکلی از نظر سئو و بهینه سازی نخوان داشت. سیستم ساختار اطلاعات جوملا به شکل شاخه ایه به این معنا که یک آیتم مربوط به یک دسته بندی در فلدر اون دسته بندی قرار میگیره و آدرس مربوط به هر آیتم در جوملا آدرس فلدر دسته بندی ضمنا آدرس صفحه هستش حال اونکه وردپرس واسه صفحه بندی آدرس دهی خود دارای تنظیماتیه که میشه برابر میل آدرس دهی صفحات رو تغییر داد. تنها فرق اصلی این دو سیستم مدیریت محتوا در آدرس دهی صفحات اون هاس.
نتیجه گیری

امکانات جوملا و وردپرس الان با توجه به به روز رسانیای گذشته این دو سیستم مدیریت محتوا تا حد زیادی مثل به همه و این دو سیستم مدیریت محتوا خیلی فرقی در مورد سئو و بهینه سازی سایت نداره. تنها کافیه سایت زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی سایت و به درستی اجرا شه تا مشکلی از واسه اصول سئو در سایت وجود نداشته باشه. در حقیقیت مهم این نیس که سایت به وسیله کدوم سیستم مدیریت محتوا اجرا شه. موردی که اهمیت داره اینه که سایت به درستی و با کیفیت و با روشای درست و اصولی اجرا شه. در صورتی که با یک وردپرس کار صحبت کنین معمولا به شما اعلام می کنه وردپرس از جوملا بهتره و در صورتی که با جوملا کار صحبت کنین معمولا جوملا کار با شما اعلام می کنین جوملا از وردپرس بهتره. دارکوب با توجه به تجربه زیاد طراحی سایت به وسیله این دو سیستم مدیریت محتوا به شما این اطمینان رو میده که این دو سیستم خیلی فرقی در مورد سئو و بهینه سازی سایت نداره.
چند تا نکته مهم سئو واسه استفاده از این سیستما

در صورتی که در مورد طراحی وب و سئو مبتدی هستین هیچوقت سایت خود رو بی مشاوره سئو اجرا ننمایید و بهتره سایت زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی سایت طراحی شه. پس از طراحی سایت با رعایت اصول و قوانین باید نسبت به ایجاد و بارگذاری محتوا در سایت اقدام کنین. بک لینک سازی هم باید زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی سایت انجام شه

به زبون حرفه ای تر :

کلا وردپرس یک نرم افزار تحت وب متن باز (open source) ه که در دسته سیستمای مدیریت محتوا یا همون CMSا که مخفف (Content Management System) هستن، قرار میگیرد. از اونجا که سیستم وردپرس رایگانه، هر کاربری می تونه فایلای مربوطه ی اون رو دانلود کرده و مورد استفاده قرار بده. البته بدیهیه که وردپرس بخشی از نیازای کاربران رو برآورده می کنه اما واسه شخصی سازی و برآورده ساختن بقیه نیازها، به متخصصینی نیازه که تغییرات لازم رو ایجاد کرده و یا بقیه امکانات و وسیله مورد نیاز کاربران رو فراهم کنه.

پوسته ی وردپرس

پوسته ی وردپرس یا همون WordPress Theme، کارهای مختلفی رو انجام میده که روشن ترین و عادی ترین اونا، تعیین آرایش قرار گرفتن عناصر مختلف صفحات وب در کنار یکدیگره. البته کسائی که به شکل فنی باوردپرس آشنایی داشته باشن، می دونه که مسائل خیلی دیگری هم هست که با استفاده از اونا میشه از توانایی نرمی مناسبی که در وردپرس هست، استفاده کرد.

وردپرس و موتورهای جستجو

کلا وردپرس به شکلی ساخته شده که از محبوبیت خوبی پیش موتورهای جستجو برخورداره اما هیچوقت نباید از یاد برد که توجه به سئو یا همون بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو(SEO -> Search Engine Optimization) خیلی مهم بوده و پیشنهاد ی اکید ما به کسائی که قصد استفاده از وردپرس رو واسه سایت خودشون دارن، اینه که اگه افزایش میزان بازدیدها از راه موتورهای جستجو برایتون اهمیت داره، حتما کار طراحی پوسته ی خودتون رو به کسائی بسپارید که اطلاعات خوبی از سئو دارن.

وردپرس یا جوملا؟!
در محیط وب و ضمنا در بین کاربران مختلف، اینطور مباحث و زیاد مطرحه که طرفداران هر کدوم از این دو سیستم مدیریت محتوا، سعی دارن تا نرم افزار محبوب خودشون رو به عنوان سیستم مدیریت محتوای برتر، معرفی کنن؛ اما حقیقت اینه که اینجور بحثایی فرد رو به یاد بحثای انجام شده بین کاربران و طرفداران ویندوز و لینوکس میندازه و تموم اینا در حالیه که طرح اینطور مباحث از پایه دچار اشکاله. چون که هر کدوم از این نرم افزارها و یا سیستم عاملا، واسه محیطا و کاربردهای خاص خودشون طراحی شدن و مناسب همون کار هستن. واسه روشن شدن بحث تصور کنین ازتون سوال کنن که به نظر شما یک خودروی سواری بهتره، یا یک خودروی سنگین؟ شک نداشته باشین جواب شما این هستش که هر کدوم از اینا واسه کار خاصی طراحی و ساخته شدن و نمیتوان کلا اینجور مقایسه ای رو انجام داد.

تحقیق در مورد بهینه سازی و سئو سایت با کلمه کلیدی مناسب یکی‌ از مهم ترین ، با ارزش ترین و پر بازده ترین فعالیتا در مورد بازاریابی‌ موتورای جستجوه. هدف قرار دادن کلماتی‌ خاص به خاطر کسب رنکینگ می‌ تواند باعث موفقیت کامل و یا نابودی شما برسه. با تحقیق در مورد اینکه چه کلماتی‌ در مورد کاری شما خواسته بالا داره ، نه تنها به این اصل پی میبرین که چه کلمات کلیدی یا عباراتی رو واسه بهینه سازی و سئو سایت مورد هدف قرار بدید ، بلکه اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان خود کسب می کنین .

این جریانا ، همیشه در مورد این نیس که بازدید کننده به سایت خود جذب کنین ، بلکه بیشتر در مورد اینه که بازدید کنندگان درست و حقیقی‌ رو جذب کنین . صحبت کردن از فواید این آگاهی‌ ، بزرگ نمایی نیس ، با تحقیق در مورد کلمات کلیدی می‌ توانید تغییرات درخواستی رو پیشبینی‌ کنین، به تغییر شرایط بازار جواب بدید ، و اجناس و خدمات ، و مطلب و محتوای رو که کاربران به دنبال اون هستن رو تولید کنین . در تاریخ بازار یابی‌ ، هیچوقت درک و اطلاعات ما از کاربران و انگیزه اونا ، به این حد کافی‌ و کامل نبوده
چطوری ارزش کلمات کلیدی رو قضاوت کنیم ؟

یک کلمه کلیدی چقدر واسه سایت شما ارزش داره ؟ اگه ملک سایت فروش کفش به شکل آنلاین هستین ، اکثریت مشتریان شما خواهان کفشای قوی هستن یا بوتای مشکی‌ ؟ کلمات کلیدی که کاربران در سرچ باکس تایپ میکنند پیش وب مسترا موجوده ، و ابزارای تحقیق در مورد کلمات کلیدی این امکان رو به ما می‌ دهند تا از این اطلاعات بهرمند شیم . گرچه که این ابزارا نمی‌ توانند دقیقا بگن که این کلمات کلیدی چقدر واسه جذب ترافیک از راه سرچ اهمیت دارن .واسه درک ارزش کلمات کلیدی، اول باید سایت خودمون رو درک کنیم ، فرضیه های رو مطرح کنیم ، آزمایش کنیم ، و فرمولای سنتی‌ بازاریابی موتورای جستجو رو تکرار کنیم .

فرایندی ریشه ای ، واسه تعیین ارزش کلمات کلیدی

از خودتون بپرسید

کلمه کلیدی خاصی‌ که انتخاب کردین ، با محتوای سایت تون مرتبطه ؟ جستجو کنندگان با وارد کردن این کلمات کلیدی می‌ توانند اطلاعاتی‌ رو که به دنبال اون هستن رو در سایت شما بیابند ؟ از یافتن چیزی که با اون روبرو می‌ شن خرسند خواهند بود ؟ این ترافیک تاثیری روی پاداشای پولی یا اهداف سازمانی شما داره ؟ اگه جواب به همه این سوالات “بله” است ، خوب … ادامه بدید …

جستجوی کلمات کلیدی یا عبارات در موتورای جستجوی معتبر

با درک این موضوع که چه وب سایتایی‌ الان به کلمات کلیدی شما امتیاز می‌ دهند ، بینش با ارزشی رو به شما واسه شرکت در این رقابت میده ، و ضمنا اینکه کسب امتیاز واسه کلمات کلیدی خاصی‌ که انتخاب کرده اید چقدر مشکل هستش . تبلیغات موتورای جستجو در بالا و جهتای مختلف فهرست نتایج رو نگاه می‌ کنین ؟ به طور عادی ، تبلیغات جستجو ، یعنی‌ کلمات کلیدی پر ارزش ، و تبلیغات چند گانه بالای فهرست نتایج به این معنی‌ است که این کلمات سود آور و مستقیما با استعداد تبدیل شدن به کلمات کلیدی مورد نیاز شما هستن .

اینم بخونین:   قدرت بهینه سازی و سئو را هرگز دست کم نگیرید

کمپین نمونه واسه کلمات کلیدی رو از Google AdWords یا Bing Adcenter بخرین:

اگه سایت شما واسه کلمات کلیدی که انتخاب کردین ، امتیاز کسب نمی‌ کنه ، بنابرین ترافیک آزمایشی‌ رو بخرین تا ببینین چقدر به این روند کمک می‌ کنه . در Google AdWords دقیقا کلمه برابر رو انتخاب کنین و ترافیک رو به صفحه در ارتباط در سایت خودتون برگشت بدید، پیگیر تاثیرات و تبدیلای محدوده ۲-۳۰۰ کلیک باشین .

با استفاده از اطلاعاتی که تا کنون جمعاوری کردین ، ارزش دقیق هر یک از کلمات کلیدی رو مشخص کنین :

مثلا، اگه تبلیغ موتور جستجو شما ، ۵٫۰۰۰ بر نشون گذاری شده ، کار در بین این کلیکا ، ۱۰۰ بازدید کنن به سایت شما مراجعه کرده ا‌ند و ۳۰۰ دلار واسه شما سود داشته ، بنابرین ارزش هر بازدید کننده واسه اون کلمه کلیدی ۳دلار بوده. اون ۵۰۰۰کلیک انجام شده روی سایت شما در ۲۴ساعت گذشته ، می‌ تونست بین ۱۸-۳۶%با ضریب ردبندی a #1 کسب کنه ، که یعنی دیگه می‌ شه ۹۰۰-۱۸۰۰بازدید کننده در روز ، هر کدوم ۳دلار ، یا چیزی بین ۱تا ۲ میلیون دلار در سال . پس تعجبی نداره که چرا بازاریابی موتورای جستجو اونقدر طرفدار داره .

حتی بهترین تخمینا از ارزش ، روبروی مراحل بهینه سازی و محاسبات ROI شانسی واسه پیروزی نداره . بهینه سازی موتورای جستجو شامل آزمایشات همیشگی ، آزمون ، و بهبوده .به خاطر داشته باشین که سئو ، عموما یکی‌ از پر بازده ترین سرمایه‌ گذاریای بازار یابی‌ می‌ باشه ، امتحان موفقیت واسه این مراحل خیلی حیاتیه .

درک تقاضاای کلمات کلیدی لانگ تیل (پر خواسته )

با برگشت به مثال مغازه کفشی که قبلا صحبت کردیم ، هدف قرار دادن کلمه کفش به عنوان کلمه کلیدی اولویت اول مون درست هستش یا نه ؟

واقعا شگفت آور هستش که با کلمات کلیدی ای برخورد داشته باشیم که ۵۰۰۰ بار در روز جستجو می‌ شن ، یا حتی ۵۰۰بار ، ولی‌ ، این عبارات جستجوی مشهور ، تنها کمتر از ۳۰% از جستجوایی‌ رو تشکیل می‌ بده که روزانه در اینترنت صورت می‌ گیرد . ۷۰% باقی‌ مونده جستجوایی‌ هستن که ما اونا رو لانگ تیل می‌ نامیم .جستجوای لانگ تیل شامل صدا میلیون جستجوای خاص می‌ شن که ممکنه چند دفعه در هر روز صورت گیرد ، اما وقتی‌ همه اونا رو یکجا کنیم ، این میزان تشکیل دهنده اکثریت تقاضاای اطلاعات در سطح دنیا از راه موتورای جستجو هستش .

درس دیگری که بازار یابان موتورای جستجو یاد گرفته ا‌ند ، اینه که ، کلمات کلیدی لانگ تیل بیشتر بهتر تبدیل می‌ شن ، چون کمی‌ بعد در چرخه خرید و تبدیل مردم رو جذب می‌ کنه ، به بیان دیگه ، کسائی‌ که واسه عبارت “بهترین قیمت کفش جردن اندازه ۱۲ “می‌ گردند ، حاضر هستن که واسه خرید به چون و چرا اون اقدام کنن .

درک و آشنایی و منحنی تقاضاای جستجو خیلی حیاتیه ، در طرف راست ، نمونه ای از منحنی خواسته ی جستجو رو با نمایش تعدادی سوالات ورودی که منتهی‌ به جذب ترافیک بالا می‌ شن رو در کنار نمونه ای از عباراتی که کمتر جستجو شده ا‌ند ، قرار داده ایم .

از اجرای لانگ تیل پرهیز کنین، بازار یابی‌ موتورای جستجو و روش های هدفمند محتوای سایت باید این امکان رو به شما بدن تا غیر قابل پیش بینی‌ عمل کنین ، وگرنه یا بازدید کنندگان تون رو از دست میدید و یا رقابت رو به حریفای خود می‌ بازید .

وسیله کلمه کلیدی Google’s AdWords یکی‌ از مراحل راحت سئو کردن تحقیق کلمات کلیدیه .این روش نه تنها کلمات کلیدی رو پیشنهاد کرده و ظرفیتای حدس زده جستجو رو فراهم می‌ کنه ، بلکه هزینه کمپینای صرف شده واسه این کلمات رو هم پیش بینی‌ می‌ کنه ، به خاطر تعیین ظرفیت واسه کلمه کلیدی خاصی‌ ، دقت کنین که گزینه Match Type رو روی [Exact] قرار بدید و حالت “جستجوای محلی ماهانه” رو هم پیگیری کنه . با توجه به میزان رنکینگ و جذب ترافیک کلیکی شما ، تعداد بازدید کنندگانی رو که شما به خاطر قرار دادن این کلمات کلیدی کسب می‌ کنین ، معمولان کمتر خواهند بود .
سختی کلمه کلیدی

چقدر شانس موفقیت دارم ؟

به خاطر آگاهی‌ از اینکه چه کلمات کلیدی رو هدف قرار دهیم ، درک و فهم نوع خواسته واسه عبارت یا کلمه وارد شده نه تنها ضروریه ، بلکه رسیدن به رنکینگ از این راه لازمه تلاشه . اگه برندای بزرگ ، ۱۰جایگاه اول فهرست نتایج رو در اختیار دارن و شما تازه در قدم اول هستین ، سعی شما واسه کسب این جایگاه ممکنه سالا به طول انجامد.این موضوع ، ضرورت شناخت و درک درست کلمات کلیدی رو نشون می‌ بده .

سئو سایت

SEO یا سئو به معنی بهینه سازی سایت در موتورای جستجو (Search Engine Optimization) و الان یکی از مراحل مهم و پر اهمیت در طراحی وب سایته . سئو سایت در معنای اجرا الگوریتما و استانداردهای گوگله که پس عمل قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به واسط کلمات کلیدی خاص و عبارت بهینه سازی سایت رو حاصل می کنه.
بهینه سازی سایت

شما کار طراحی سایت رو به اتمام رسانیده اید ولی هنوز به اون اندازه ای که توقع دارین بازدید کننده ندارین . مشکل اینجاست که شما هنوز روی یکی از راه های خیلی مهم و مفید افزایش بازدید طراحی سایت کار نکردین . یعنی بهینه سازی سایت واسه موتورای جستجو یا همون سئو سایت . واسه شرکت در کلاس آموزش سئو نونگار روی لینک آموزش سئو کلیک کنین
سئو سایت

Search Engine Optimization (بهینه سازی موتورای جستجو ) یعنی مجموعه تکنیکا و مهارتایی که به یک سایت اجازه میده ترافیک و بازدید کنندهای بیشتری از موتورای جستجو مانند Google ، Yahoo و یا Microsoft داشته باشه .
سئو رو میشه به دو محدوده اصلی تقسیم کرد :
۱- off-page سئو: کارایی که به طور جداگونه از طراحی سایت شما انجام میگیره .
۲ – on-page سئو: کارایی که طراحب سایت شما رو تغییر میده تا رتبه بهتری رو در موتورای جستجو بگیرین .
این آموزش هر دوی این محدوده ها رو با جزئیات در بر میگیره .
به یاد داشته باشین که یک طراحی سایت به طور کامل در موتورای جستجو بهینه سازی سایت انجام نمی شه مگه این که شما هر دو بخش off-page سئو و on-page سئو رو به کار بگیرین .
سئو

سئو خریدن لینکای اسپانسر شده و شماره یک در adwords ( سیستم تبلیغات گوگل) و اعلام بر داشتن یک طراحی سایت درجه اول در گوگل نیس .
خریدن این جور تبلیغات مربوط به SEM یا Search Engine Marketingه که به معنای سیستم بازاریابی موتورای جستجوه و در این آموزش قرار نمی گیره .
سئو به معنای درجه اول بودن نام شرکت شما نمی باشه .
سئو سایت و صفحه نتایج گوگل

اگه که طراحی سایت شما الان رتبه دهم رو در جستجوی عبارت “چطوری تخم مرغ درست کنیم” رو داره ، واسه این که رتبه جستجوی این عبارت واسه این طراحی سایت به یک بهبود یابد ، باید از سئو استفاده کنه . از اونجا که موتورای جستجو در وب عادی و عادی تر شدن تقریبا هر کسی که بخواد در وب دیده شه می تونه از امتیازات سئو سایت استفاده کنه .
سئو سایت و کلمات کلیدی

قبل از این که شما بتونین طراحی سایت رو واسه موتورای جستجو بهینه سازی سایت کنین ، اول باید بدونین که جه کلماتی رو قراره هدف گیری کنین . واسه یک شروع خوب ۳ یا ۴ کلمه کلیدی رو که دوست دارین طراحی سایت واسه اونا رتبه خوبی کسب کنه انتخاب کنین . با قرار گرفتن این کلمات کلیدی در ذهنتون ، شما می تونین هدف خود رو این جور مشخص کنین که با جستجوی هر یک از این کلمات در گوگل ، طراحی سایت شما جزو ۱۰ نتیجه اول باشه . (ما به گوگل اشاره می کنیم چون اگه شما بتونین در گوگل رتبه خوبی بگیرین ، در دیگه موتورای جستجو هم رتبه خوبی خواهید گرفت .) این کلمات کلیدی هم می تونن عام و هم خاص باشن . اما اول لازمه تا قبل از انتخاب ، لیست ما رو شامل طرفداران ومنتقدان هر کدوم مطالعه کنه تا فرایند سئو سایت رو به درستی انجام پذیرد.
کلمات کلیدی در بهینه سازی سایت

در مباحث طراحی سایت و سئو سایت ، یک کلمه کلیدی عام کلمه ایه که خیلی از مردم واسه اون جستجو می کنه چون اونا ممکنه نظری مبهم و نامعلوم نسبت به چیزی که به دنبال اون هستن داشته باشن . کلمات کلیدی عام خیلی کوتاه هستن و در فرایند بهینه سازی سایت خیلی خاص نیستن ( مثلا کفش یا ورزش ) . این کلمات کلیدی خیلی سخت می تونن در گوگل رتبه اول رو کسب کنن چون تعداد خیلی زیادی طراحی سایت وجود دارن که در اونا مطالبی شامل این کلمات هست .گرچه اگه شما بتونین رتبه خوبی واسه یک کلمه کلیدی عام به دست بیارین ، ترافیک خیلی بزرگی رو واسه طراحی سایت خود به دست می آورید.
خلاصه : سعی کنین که واسه کلمات عام رتبه بیارین ولی به اون به اندازه زمانی طولانی بها بدین . ما به مبتدیان پیشنهاد می کنیم که یک کلمه کلیدی عام رو به خاطر انجام فرایند سئو سایت انتخاب کنن اگه که زمینه کاری اونا خیلی رقابتی نیس .
سئو سایت و کلمات کلیدی

قبل از این که شما بتونین طراحی سایت رو واسه موتورای جستجو بهینه کنین ، اول باید بدونین که جه کلماتی رو قراره هدف گیری کنین . واسه یک شروع خوب ۳ یا ۴ کلمه کلیدی رو که دوست دارین طراحی سایت واسه اونا رتبه خوبی کسب کنه انتخاب کنین . با قرار گرفتن این کلمات کلیدی در ذهنتون ، شما می تونین هدف خود رو این جور مشخص کنین که با جستجوی هر یک از این کلمات در گوگل ، طراحی سایت شما جزو ۱۰ نتیجه اول باشه . (ما به گوگل اشاره می کنیم چون اگه شما بتونین در گوگل رتبه خوبی بگیرین ، در دیگه موتورای جستجو هم رتبه خوبی خواهید گرفت .) این کلمات کلیدی هم می تونن عام و هم خاص باشن . اما اول لازمه تا قبل از انتخاب ، لیست ما رو شامل طرفداران ومنتقدان هر کدوم بخونین .
آنالیزگر سئو سایت

اینم بخونین:   نکته افزایش سئو سایت و جلوگیری از ایندکس شدن سایت توسط موتورهای جستجو

وسایل بررسی کلمات کلیدی شامل ۲ بخش جادویی و یک بخش آمارگیری سخت هستن .
واسه اینکه بتونین از تکنیکای بهینه سازی سایت که آموزش می دیم خوب استفاده کنین ، واسه هر کدوم از صفحات طراحی سایت بیشتر از دو تا سه کلمه کلیدی رو نشونه نگیرید . یکی از اشتباهات رایج مبتدیان سئو سایت اینه که واسه هر صفحه بیشتر از ۵۰۰ کلمه کلیدی رو مشخص می کنن و توقع دارن که در گوگل واسه این کلمات رتبه یک بگیرن . این کار ممکن بود ده سال پیش جواب بده ولی الان موتورای جستجو از الگوریتمای خیلی پیچیده ای استفاده می کنن و از این راه نمیشه به اونا حیله زد . به همین دلیله که بهتره از تعداد کمی از کلمات کلیدی کوتاه و کوتاه شروع شه . واسه طراحی وب سایتای جدید تقریبا عیر ممکنه که از همون اول واسه تعداد زیادی از کلمات کلیدی رتبه خوبی داشته باشن .
PageRank در سئو سایت

PageRank در کلمه به معنای ” رتبه صفحه ” ه و سیستمیه که پایه گذاری اون به وسیله مشهورترین موتورای جستجو یعنی گوگل انجام شد . در اول موتورای جستجو به تموم طراحی سایتا به طور برابر رتبه می دادن و نتایج جستجو تنها طبق محتوا و تگای متایی که در اون صفحات قرار داشتن ، بود . با گذشت زمان سیستم PageRank یا همون رتبه بندی صفحات ، موتورای جستجو رو و هم مبحث سئو سایت رو دگرگون ساخت و یک عامل دیگه به معیارهای سئو و بهینه سازی سایت اضافه کرد یعنی : اعتبار طراحی سایت
واسه اینکه مشخص شه یک طراحی سایت چقدر مهم و معتبره، گوگل طراحی سایتای بزرگ زیادی رو انتخاب کرد، طراحی وب سایتایی مثل cnn.com و dmoz.org و espn.com . این دسته از طراحی سایتا به طور روشن معتبر بودن و گوگل اینطور دریافت که اگه این دسته از طراحی وب سایتا به سایت دیگری ( مثلا طراحی سایت B ) لینک دهند ، در این صورت طراحی سایت B می تونه بخشی از اعتبار اون طراحی سایت رو در فرایند سئو سایت کسب کنه و به همین ترتیب اگه طراحی سایت B به طراحی سایت دیگری ( مثلا طراحی سایت C ) لینک می داد ، در این صورت طراحی سایت C هم می تونست بخشی از اعتبار اون رو کسب کنه و همین طور طراحی سایت کوچکتر هم.
با استفاده از همین سیستم واسه اعتبارسنجی یک طراحی سایت و بحث سئو سایت و بهینه سازی سایت ، گوگل تونست به هر طراحی سایت طبق اعتبار اون عددی رو از ۰ تا ۱۰ با عنوان PageRank (یا رتبه صفحه ) نسبت بده. البته سیستم PageRank تا الان خیلی سخت تر شده ولی اینطور شروع شد.
سئو سایت و پیج رنک گوگل

واسه اینکه بتونین بفهمین PageRank ( رتبه ) طراحی سایت شما و یا طراحی سایت بقیه در موتورای جستجو چنده ، می تونین نوار وسیله گوگل رو با نام Google’s toolbar نصب کنین . گوگل یک نمودار کوچیک سبز رنگ داره که رتبه هر طراحی سایت رو از ۰ تا ۱۰ نمایش میده . لازمه توجه داشته باشین که رتبه نشون داده شده در نوارابزار گوگل به شکل حدسی در بحث سئو هستش و ممکن هر سه ماه یه بار به روز شه .
بهینه سازی سایت و الگوریتم گوگل

در اول که سیستم PageRank ساخته شد تنها گوگل از این تکنولوژی به عنوان بحث ای در بهینه سازی سایت استفاده می کرد ، اما وقتی دیگه موتورای جستجو فهمیدن که چقدر سیستم PageRank در افزایش صحت و دقت گوگل نقش داشته ، تقریبا تموم اونا سیستم PageRank رو در بخشی از الگوریتم خودشون در سئو قرار دادن. در گذشته در حالی که خیلی از طراحی وب سایتا در حال کار کردن واسه اضافه کردن سیستم PageRank به الگوریتمای جستجویشون بودن ، بعضی دیگه نتونستن صبر کنن تا خودشون بسازند و سیستم PageRank رو از راه گوگل اعمال کردن . (مثلا سایت یاهو یه مدت از این راه عمل می کرد . )
صرف نظر از موتورای جستجو ، متخصصان بهینه سازی سایت موتورای جستجو (بهینه سازی سایتs : Search Engine Optimization Specialists ) ، خریداران لینک ، صاحبان سایتا ، مغازه داران ، و هرکسی که به دانستن ارزش سایت علاقه مند بود ، به PageRank سایت در موتورای جستجو نگاه می کردن تا بفهمن یک طراحی سایت چقدر مهمه.
پیج رنک در سئو سایت

زمانی که گوگل در زمان راحت خود به سر می بره ، PageRank تنها ملاک و عامل واسه رتبه بندی یک طراحی سایت و سئو سایت حساب می شد . ولی به زودی هنگامی که جامعه ی سئوپی به اینمساله برد ، سعی در پیدا کردن راه هایی واسه افزایش مصنوعی و ساختگی PageRank خود کردن . این طراحی سایتا اعتبار بیشتری پیدا کردن نسبت به اعتباری که گوگل در مبحث سئو سایت فکر می کرد باید داشته باشن . پس گوگل و دیگه موتورای جستجو پی بردن که تا چه میزان به PageRank اهمیت بدن و در طول سالا اهمیت PageRank کم شد .
یکی از تاکتیکای گوگل اینه که مقادیر PageRank هر سایت رو در نوارابزار خود در سال تنها ۴ بار به روز می کنه به جای این که هر هفته این کار رو بکنه .و این کار متخصصان بهینه سازی سایت موتورای جستجو ( سئو سایت ) رو سخت تر می کنه تا دقیقا بفهمن رتبه واقعی یک طراحی سایت و هم سئو سایت چنده . تاکتیک دیگه گوگل جلوگیری از طراحی سایت هاییه که اقدام به فروش لینک وب سایتای دیگه به خاطر افزایش رتبه در طراحی سایت خود می کنن . از طرفی گوگل خیلی آسون نمی تونه از این تاکتیک استفاده کنه چون باید خطر رتبه مناسب ندادن به یک سایت خوب رو قبول کنه
این یک جنگ بین گوگل و متخصصان سئو وب سایته که به زودی پایان نمی پذیرد .
سئو سایت و لینک گذاری

به مرحله ای رسیده ایم که شما واقعا باید کاری رو انجام بدین . گرچه سخته ولی گرفتن یک PageRank بالا واسه طراحی سایت باید جزو راه حل دراز مدت شما درسئو و بهینه سازی سایت باشه .
تنها راهی که طراحی سایت شما میتونه PageRank کسب کنه اینه که لینک طراحی سایت شما در کمه کم یک سایت که الان دارای PageRankه قرار بگیره ، این به این معناست که گرفتن یک تن لینک در طراحی سایتایی که دارای PageRank صفر هستن به امتیاز سایت شما هیچ کمکی نمی کنه . در صورتی که قرار گرفتن لینک طراحی سایت شما در وب سایتی با PageRank شش می تونه به زودی طراحی سایت شما رو به PageRank شش برسونه ، اگه طراحی سایت شما به وسیله گوگل از نظر سئو سایت بررسی شده و دارای تعداد انبوه لینک به دیگه طراحی وب سایتا نباشه .
فرایند ی افزایش پیج رنک طراحی سایت و سئو سایت به طور مستقیم به کسب لینک بستگی داره . کسب لینک به معنای قرار گرفتن لینک طراحی سایت شما در وب سایتای دیگه به طور طبیعی و یا از راه خرید لینکه . ما هر دوی این مباحث رو با جزئیات بیشتر پوشش میدیم و شما باید هرکدام از مطالب رو بخونین تا با مزیتا و بدیای هر کدوم از دید سئو سایت و بهینه سازی سایت آشنا شید .
تگ عنوان ( title tag ) در بهینه سازی سایت

اولین و مهم ترین اقدام سئوکه باید روی صفحات خود انجام بدین تگ عنوان ( title tag ) ه .
خیلی از افرادی که از راه منابع خارجی و یا ویرایشگر متن WYSIWYG استفاده می کنن ، قرار دادن تگ meta رو که می تونه واسه اونا محبوبیت زیادی در موتورای جستجو و بحث سئو سایت داشته باشه رو از یاد میبرن .
فواید استفاده از تگای عنوان که در بهینه سازی سایت استفاده می شه شامل ۳ بخشه :
۱ – کاربری که واسه کلمه کلیدی شما جستجو کرده ، در صورتی که عنوان طراحی سایت شما مثل عبارت جستجو شده باشه ، لینک و عنوان طراحی سایت شما رو به شکل مشخص (هایلایت ، پررنگ ، bold) شده میبینه و این به طور قطع می تونه تعداد کلیک واسه طراحی سایت شما رو زیاد کنه نسبت به وقتی که از تگ عنوان استفاده نشده .
۲ – باعث افزایش رتبه بندی ( ranking ) شما در موتورای جستجو میشه .
۳ – به موتورای جستجو کمک می کنه تا بین صفحاتی که ممکنه مثل هم باشن فرق قائل شه .

افزایش تعداد کلیک به واسط سئو

بهینه سازی سایت در موتورای جستجو تنها قرار گرفتن در رتبه های برتر و صفحات ابتدایی موتورای جستجو نیس ، بلکه به معنای جذب میزان ترافیکیه که شما از طراحی سایت خود توقع دارین . اگه شما واسه عبارت ” کلاهای رایگان ” رنک #۶ داشته باشین ، هنگامی که کاربری عبارت ” کلاهای رایگان ” رو جستجو می کنه ، در صورتی که عبارت جستجو شده در عنوان طراحی سایت شما موجود نباشه ، کاربر فرق زیادی بین طراحی سایت شما و دیگه طراحی وب سایتا نگاه نمی کنه .
در صورتی که عنوان طراحی سایت شما شامل کلمه کلیدی مورد نظر شما باشه ، کاربر با جستجوی کلمه کلیدی ، عنوان طراحی سایت شما رو به شکل پررنگ و مشخص ( bold ) میبینه و این به مقدار خیلی زیادی میل کاربر رو واسه نگاه طراحی سایت/span> شما افزایش میده .
بهبود رنکینگ در اجرای سئو سایت

بیشتر مردم باور دارن که عنوان طراحی سایت جاییه که باید نام تجاری و یا نام دامنه خود رو اشاره کنن . این اشتباهه و عنوان صفحات یکی از آسون راه هاییه که شما می تونین به موتورای جستجو از دید سئو سایت بگید که صفحه مورد نظر از طراحی سایت شما در چه موردیه و هم صفحات طراحی سایت شما چطوری طبقه بندی شدن . در حالی که خیلی از آدما به عنوان صفحات از دید سئو سایت توجه ندارن ، موتورای جستجو به اون توجه می کنن .
شما می تونین با قرار دادن مهم ترین کلمات کلیدی در عنوان طراحی سایت خود ، از این فرصت استفاده کنین واسه این که رتبه بالایی رو واسه کلمات کلیدی مورد علاقه خود بدست بیاوربد . اگه شما هنوز مایلید که عنوان طراحی سایت شما شامل نام شرکت و یا دامین شما یاشد ، می تونین نام تجاری و یا دامین طراحی سایت خود رو بعد از کلمات کلیدی و بعد از خط فاصله قرار بدید که از نظر سئو سایت موثرتر هستش.( مثلا ” کلاهای رایگان – yourcompany.com “) بدین منظور که نشون بدید این کلمات کلیدی از دید سئو سایت واسه شما خیلی مهم هستن .
سئو سایت و اثر محتوا

اینم بخونین:   نکات مهم در بهینه سازی غیر تکنیکال و تکنیکال

مثل یک موتورای جستجو بودن آسون نیس . اونا روز و شب در وب می خزند و اطلاعات رو از وب دریافت می کنن و سعی می کنن اونا رو طبق روش سودمندی ذخیره کنن تا کاربران بتونن چیزایی رو که به دنبالش هستن بیابند . کار اونا رو راحت تر کنین . به طور شفاف و روشن عنوان و موضوع هر صفحه رو با استفاده از تگ عنوان مشخص کنین و به سئو سایت کمک کنین تا بتونه بین صفحات خیلی آسون فرق قائل شه .
شما ممکنه دو صفحه در طراحی سایت خود داشته باشین که خیلی به هم مثل باشن و با کمی تفکر بشه دریافت که بین اونا تفاوتایی هست . اجازه ندین تا موتورای جستجو نظرشون رو واسه شما ترسیم کنن چون ممکنه اشتباه کنن ، عوضش واسه اونا تصمیم گیری کنین و تفاوتا رو خوتان برایشون بگید . این باعث می شه که طراحی سایت شما از دوگانه شدن محتوا هم مصون بمونه که در آینده با عمق بیشتری بررسی میشه .
فرایند سئو سایت

بهینه سازی سایت در موتورای جستجو تنها قرار گرفتن در رتبه های برتر و صفحات ابتدایی موتورای جستجو نیس ، بلکه به معنای جذب میزان ترافیکیه که شما از طراحی سایت خود توقع دارین . اگه شما واسه عبارت ” کلاهای رایگان ” رنک #۶ داشته باشین ، هنگامی که کاربری عبارت ” کلاهای رایگان ” رو جستجو می کنه ، در صورتی که عبارت جستجو شده در عنوان طراحی سایت شما موجود نباشه ، کاربر فرق زیادی بین طراحی سایت شما و دیگه وب سایتا نگاه نمی کنه .
نمودن در سئو bold

با این که در ده پارسال اینترنت به میزان زیادی تغییر کرده ولی چیزی که بازم در سئو سایت ثابت مونده روشیه که وبمسترها مطالب و سرفصلای مهم طراحی سایتشون رو با اون مشخص می کنن . سرفصلای یک صفحه معمولا با تگای header مشخص می شن . ( از “<“h1″>” تا “<“h6″>”) و ضمنا مطالب مهم در تگای bold ( به شکل پر رنگ و برجسته شده ) قرار می گیرن تا اطمینان انجام بشه که کاربر به این مطالب توجه بیشتری نشون میده . نه تنها این مطالب توجه کاربران رو به خود جلب می کنه بلکه به عنوان یک شاخص راحت در اختیار موتورای جستجو قرار میگیره تا بفهمن صفحه مورد نظر درباره چه چیزی صحبت میکنه و چه قسمتایی از اون مهم تر هستن .
h بهینه سازی سایت و تگ

تگای header راه بزرگی هستن تا رتبه بندی ( ranking ) خود رو در موتورای جستجو بالا ببرین . مثلا اگه شما صفحه ای در مورد ” کلاهای رایگان ” دارین ، بهترین راه واسه مشخص کردن اون گذاشتن یک تگ header به شکل زیر در اول صفحه تا به بهترین وجه به کاربران و موتورای جستجو از دید سئو نشون بدید که این صفحه از طراحی سایت شما در مورد چه چیزی صحبت می کنه :
اثر تگ h در سئو سایت

البته با توجه به شکل های هدفمند دیگه موتورای جستجو این مهمه که از به کاربردن تعداد زیادی کلمات کلیدی خودداری کنیم و یک قانون خوب واسه این کار اینه که در هر صفحه بیشترین حد از سه تا چار تگ header استفاده کنیم و بعد از تگای header کمه کم یک پاراگراف متن داشته باشیم .
صفحه ای که شامل تعداد زیادی تگ header باشه واسه موتورای جستجو مثل به اسپم مثل اینکه و واسه کاربران مفید نخواد بود. italic ، bold و emphasis بعد از این که از تگای header در صفحه خود استفاده کردین ، هنوز کار شما به اتمام نرسیده و هنوز وسایل زیادی هست که شما می تونین واسه هدفمند سازی کلمات کلیدی طراحی سایت خود از دید سئو و بهینه سازی سایت استفاده کنین . هنگامی که کلمات کلیدی رو در صفحات خود به کار میبرین مهمه که این کلمات رو به همراه تگای bold یا italic یا emphasis به کار برید تا مطمئن شید موتورای جستجو پی به مهم بودن این کلمات می برن .
خیلی از آدما در صفحات خود از انیمشنای فلش و یا تگای span به وسیله css ، خیلی استفاده می کنن و این درحالیه که موتورای جستجو به سختی قادر به تشخیص اینا هستن . پس با استفاده از تگهای راحت ی html که در بالا اشاره شد کار رو واسه موتورای جستجو آسون کنین .

سئو سایت به معنی انجام تموم فرآیندهاییه که باعث می شه سایت شما نتایج بهتری رو در گوگل و بقیه موتورهای جستجو کسب کنه. عواملی که در بهبود وضعیت سایت شما اثر می ذارن رو به دو دسته میشه تقسیم کرد: عوامل داخلی و عوامل خارجی. سئو سایت بیشتر روی عوامل داخلی تکیه داره و با بهبود ساختار سایت و ضمنا قالب اون سعی میکنه وضعیت سایت شما در گوگل رو بهبود بخشد.

به این نکته توجه داشته باشین که عوامل مهم سئو داخلی عبارتند از: نحوه طراحی سایت (شامل کد نویسی، سرعت لود شدن، ساختار صفحات، نحوه طراحی قالب، نحوه قرار گرفتن محتوا در صفحه و…) و محتوای سایت. پس هیچ متخصص سئوی سایتی نمی تونه به تنهایی باعث بهتر شدن وضعیت سایت شما شه و شما علاوه بر اینکه باید یک سایت مناسب و بهینه سازی شده واسه گوگل داشته باشین نیاز دارین که محتوای مناسب هم در سایت خود تولید کنین (برابر با استانداردهای گوگل).

به طور خلاصه سئو سایت یعنی از بین بردن مشکلات کدنویسی و قالب سایت شما و تعریف پارامترهای مناسب در اون واسه بهبود وضعیت رتبه سایت شما در گوگل.

سئو سایت چیه و چه تاثیری روی سئو داره

بررسی سایت چیه و چه کاربردی واسه سئو داره؟

در صورتی که سایت شما رتبه خوبی در گوگل و بقیه موتورهای جستجو نداره می تونین از خدمات بررسی سایت ما استفاده کنین تا نقاط ضعف و قدرت سایت خود رو شناسایی کنین. ضمنا می تونین از سایتای بهینه سازی تولید شده به وسیله شرکت ما استفاده کنین. با استفاده از سرویس بررسی سایت، نقاط ضعف و قوت سایت شما مشخص شده و طبق این نکات می تونین میزان تبدیل سایت خود رو افزایش بدید. کارشناسان ما علاوه بر اینکه سایت شما رو از نظر بهینه سازی سایت (سئو) بررسی می کنن، نکاتی رو که در مورد افزایش میزان تبدیل (بازدیدکننده به مشتری) وجود دارن درآورده کرده و پیشنهادات مفیدی در جهت بهبود چیدمان، گرافیک، سئو، امنیت و محتوای سایت به شما ارائه می کنن.

پیشرفت سایت در گوگل

یکی دیگه از خدمات ارائه شده به وسیله ما پیشرفت سایت در گوگله که سایت شما رو به ازا عبارت مورد نظر در صفحه اول گوگل میاریم. البته این کار لازمه داشتن یک سایت بهینه سازی شده از طرف شماست و در اولین مرحله باید سایت شما به وسیله کارشناسان ما مورد بازبینی بگیره. در صورتی که سایت شما مشکلی از این جهت نداشته باشه، به شکل تضمینی شما رو به صفحه اول گوگل میاریم. واسه کسباطلاعات بیشتر به پیشرفت سایت در گوگل مراجعه کنین.

آموزش سئو

سئو یک کار دراز مدته به خاطر این که الگوریتمای گوگل در طول زمان تغییر می کنن و ضمنا قدرت رقبای شما هم متغیره. واسه همین واسه اینکه نتیجه مناسب از سئو سایتتون بگیرین باید در طول زمان و به شکل همیشگی روی سئو سایت شما کار شه. تموم افرادی که در سایت فعال هستن از برنامه نویس سایت گرفته تا فردی که محتوای سایت رو تولید می کنه باید آشنایی کافی با اصول ابتدایی سئو داشته باشن بخاطر این دانستن مفاهیم سئو جز چیزای مهم هر وب سایتیه.

واسه مطالعه مقالات آموزشی منتشر شده به وسیله ما می تونین به آدرسای زیر مراجعه کنین:

امتیازات سئو

بیشتر از ۸۰% بازدید اینترنت از راه موتورهای جستجو تقسیم می شه، همین موضوع کافیه تا توجه تموم مدیران سایت در دنیا رو واسه کسب درصدی از این بازدید به خود جلب کنه. اما مهمترین امتیاز سئو هدایت بازدیدکننده هدفمند به سایته. با استفاده از تکنیکهای سئو شما می تونین افرادی رو که به دنبال خرید اجناس سایت شما هستن به طرف سایت خود هدایت کنین و درصد زیادی از این افراد رو به مشتری تبدیل کنین و از سایت خود کسب درآمد داشته باشین. هیچ روش بازاریابی اینترنتی دیگری تا این اندازه بازگشت سرمایه گذاری نداره. نکته قابل توجه در سئو اینجاست که شما بی پرداخت هزینه های بالا می تونین اینجور کاری رو انجام بدین.

خدمات سئو ارائه شده به وسیله طراحی سایت ۲۴

نحوه فعالیت طراحی سایت ۲۴ در این مورد به این صورته که با بررسی وضعیت سایت شما و بررسی کردن رقبایی که دارین یک راه حل عملی و قابل اندازه گیری از نتایجی که بدست میارید ارائه میده.

بعضی از خدمات سئو ارائه شده به وسیله ما به شکل زیره:

بررسی سایت و بررسی مشکلات ساختاری و کدنویسی قالب سایت و ارائه راهکارهای عملی واسه بهبود اونا
بررسی و بررسی رقبا
گرفتن کلمات کلیدی مناسب و ارائه راه حل جهت بهبود وضعیت رنکینگ در گوگل
مشاوره در مزینه تولید محتوای مناسب
مشاوره در مورد بازاریابی اینترنتی و برندسازی
استفاده از تکنیکهای خاص سئو جهت افزایش CTR و رنکینگ سایت
بررسی وضعیت میزان تبدیل سایت و ارائه راهکارهای عملی در مورد بهبود میزان تبدیل
مشاوره سئو و بازاریابی اینترنتی
بهبود رتبه سایت در گوگل به شکل تضمینی و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
آموزش سئو و تولید مقالات علمی در این مورد

مهمترین عامل موفیت یک سایت سئو هستش، چون مشتری هدف اجناس و خدمات شما رو به طرف سایت شما هدایت می کنه و پس باعث افزایش فروش سایت شما میشه. واسه سفارش پروژه خود در این مورد و بررسی مشکلات سایت خود با کارشناسان ما تماس بگیرین تا شما رو در این مورد راهنمایی کنن و راهکارای عملی واسه پیشرفت و پیشرفت سایت شما ارائه شه.