مهمترین روش هایی که در سئو سیاه هرگز نباید استفاده کرد

Written by 92 on فوریه 2, 2018 and posted in مقالات و پایان نامه ها.

می دونید که سئو سیاه روشی غیر قانونیه که گوگل به شکل جدی با اون برخورد می کنه وبمسترانی که از هزار و یک روش می خواهند گوگل و کاربران رو واسه بازدید بیشتر فریب بدن.

جالب اینجاست که بعضی از وبمستران سئو سیاه رو به دیگه وبمستران تازه وارد آموزش می دن و اون رو چیزی عادی تلقی می کنن. شاید اون وبمستر تازه کار سایت تازه تاسیس خود رو بتونه به رنکینگ در نظر خود حتی بیشتر از اون برسونه آما فراموش نکنین که باد آورده رو باد می بره! پس بهتر از همون اول از تکنیکای سئو سفید استفاه کنیم با اونکه دیرتر و سختر به نتیجه میرسد اما از پایداری خیلی زیادی برخورداره و در صورت تغییر الگوریتم گوگل سایت شما در امنیت سیر می کنه (واسه مطالعه بیشتر به مقاله روند تغییرات سئو در سال ۲۰۱۶ مراجعه کنین ).

در این مقاله به معرفی مهمترین روشای سئو سیاه که هیچوقت نباید استفاده کرد میپردازیم :

Keyword stuffing (تراکم بیشتر از حد کلمه کلیدی)

بدیش اینه بعضی از مدیران سایت جدا از اونکه  بین برچسب و کلمات کلیدی فرقی قائل نمی شه یک لیست خیلی طولانی از کلمات کلیدی تهیه می کنن. که این کار یک نوع سئو سیاه به حساب میاد.

Doorway Pages (صفحات کاذب و یا راهرو)

تنها استفاده صفحاتی که وجود خارجی ندارن واسه انتقال کاربر به صفحه اصلی سایته. به زبون راحت تر کاربر یک کلمه کلیدی خاص رو در موتور جستجوگر سرچ میکنه  و در نتایج آورده شده با این صفحه روبرو میشه و بی معطلی پس از کلیک روی عنوان سایت به جای اونکه وارد صفحه در نظر شه وارد سایتی نا مربوط می شه.

Create back link with wrong method (ساختن بک لینک به روش اشتباه )

واسه ایجاد بک لینک روش های زیادی هست اما استفاده از بعضی بک لینکایی که به شکل غیر عادی ایجاد شدن ممکنه بر سئو اثر مخربی بزاره. مثلا با وارد شدن به یک سایت، در قسمت نظر دهی یک لینک به سایت خود بسازین. البته با استفاده از nofollow این کار ممکن نمی باشه اما کارایی مانند لینک گذاری در قسمت نظر دهی اشتباش.

اینم بخونین:   یه ایده جالب و کار آمد برای کسب و کارها

Invisible text (نوشته مخفی)

از این جور روشای فریب دادن گوگل ایجاد یک متن مخفی در صفحات سایته.

با اونکه گوگل کارا زیادی واسه برخورد با سئو کاران کلاه سیاه انجام میده اما بازم افرادین واسه کسب منافع کوتاه مدت از نقاط ضعف گوگل سئو استفاده کنن.

 سئو وبهینه سازی سایت یکی از مهمترین مراحل طراحی سایت است. همونطور که گوگل اشاره کرده “واسه کسب اطلاعات بیشتر مقالات سئو و بهینه سازی سایت رو بخونین” و هیچوقت بی تحقیق اعمالی رو که در سایتا می خونین ویا بقیه به شما پیشنهاد می کنن رو انجام ندین.

تغیرات سئو در سال ۲۰۱۶

طبق مطالعاتی که در آگوست ۲۰۱۵ به وسیله شرکت Moz انجام شد (یک شرکت مشاور در مورد سئو در سیاتل)، مهمترین عوامل واسه بالا بردن سئو در سال آینده (یعنی سال جاری) عبارت ان از: رابطه موبایلی مناسب که باعث بالا بردن رنک تا ۸۸ درصد می شه، میزان داده استفاده شده مثل زمان دانلود (تا ۶۷ درصد) و طراحی و توانایی مطالعه تا ۶۷ درصده. فاکتورهایی که در این مطالعه به عنوان عامل کاهش رنک سئو معرفی شدن عبارت ان از: لینکای اجاره ای (کاهش تا ۵۵ درصد) و تاثیرگذاری anchor text (کاهش تا ۴۹ درصد).

پس همونطور که نشونه طراحی ریسپانسیو نسبت به گذشته اثر بیشتر پیدا کرده و بک لینکا نسبت به گذشته اثر خیلی کمتری نسبت به گذشته دارن پس پول اضافی واسه بک لینکا خرج نکنین 🙂

پس فکر کنم خیلی از سایتای ایرونی مثل سالای گذشته واسه تبلیغات زیاد جریمه می شن …

حالا بریم سراغ ۵ تغییر مهمی که در سال ۲۰۱۶ در الگوریتما گوگل ایجاد شده 🙂

۱٫ هدف محتواه

خوشبختانه یا بدیش اینه امسال شما دیگه نمیتونید با استفاده از کلمات کلیدی دقیق و خیلی مخاطب خود رو جذب کنین و رنک بگیرین بلکه امسال بیشتر به محتوای شما توجه می شه . پیشرفت دهنده بخش مخاطبان Moz می گه: “در قدیم، همه چیز در کسب کلیک بیشتر خلاصه می شد. الان موتورهای جستجو به میزان توجه مردم به سایت شما دقت می کنن: اونا برمیگردند و روی نتایج دیگه کلیک میکنند؟ یا اصلا اونا چیزی که دنبالشن رو در سایت شما پیدا میکنن؟ امروز به رفتار بعد از کلیک توجه می شه. بنابر این نه تنها باید کلیک بدست بیارین بلکه باید توجه جستجوگر رو هم جلب کنین”.

اینم بخونین:   چگونه بک لینک رایگان درست کنیم؟؟؟

 ۲٫ کلمات کلیدی همه چیز نیستن

دیگه کلمات کلیدی که در بین تگ  head  خود قرار می دید ارزش خاصی ندارن چون گوگل در درک محتوا خیلی دقیق تر شده این معنیش اینه که اگه شما مایل هستین واسه عبارت “بهترین رستوران” رنک خوبی بدست آورید باید ۳ یا ۴ بار بگید “بهترین رستوران”. بازم مفیده که به عبارت بهترین رستوران توجه کنین اما معنی معناگرا به مراتب با اهمیت تر شده. با این حساب شما می تونین در مورد تجربیات دلنشین صرف ناهار صحبت کنین که نتیجه اون توجه موتورهای جستجو به مطلب شماست . احساس می کنم خیلی خوب این مورد رو به شما دوستان عزیزم انتقال دادم.به ویژه که از رستوران حرف زدم !!!

۷۵% از عبارتای جستجو بین ۳ تا ۵ کلمه، پس باید محتویات مربوط به تگای h رو با دقت بنویسید. موتورهای جستجو دریافته‌ان که اگه مردم واسه کلمه “بازار” جستجو بکنن، یا مشتقات اون با کلمات دیگه، به نتایج مورد نظر نمی‌رسند. واسه دریافت نتایج مطلوب که بیشترین برابری رو با سوال اونا داره، اونا باید از عبارتی با ۳ یا ۴ کلمه استفاده کنن. به عنوان تولیدکنندگان محتوا، زمانی که به بهتر شدن کیفیت فک می کنین، باید این موضوع رو هم مورد توجه بذارین


پس، به گفته سئوکار Outspoken Media Inc “محتوای اصلی، مهمتر از همیشه بنظر می رسه. محتوای اصلی که تولید کردین (حالا می خواد عکس یا ویدئو باشه) و کنار هم گذاشتن اینا در کنار همدیگه که باعث شه کسی علاقه مند به خواندنش باشه، خیلی اثر بیشتری داره.”


seo-different-iriranweb

اینم بخونین:   احیا کردن لینک ها چیست و چرا انجام آن ضروریست

۳٫ اندازه مهم تر شده

انداره مطالبی که می نویسید باید بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه باشه این حجم مقاله که (بنظر من کمی هم زیاده ) در نتایج گوگل رتبه بهتری رو دارن البته گوگل دلیل این تعداد کلمات رو (اطمینان یافتن از فرستادن ترافیک به طرف صفحاتیه که واسه مردم مفید ان) اعلام کرده مقالات طولانی شانس بیشتری واسه گرفتن رنک دارن چون تعداد کلمات بیشتری در انا واسه جست و جو هست

نظر نویسنده :

به نظر من مقالاتی با تعداد کلمات ۴۰۰ تا ۷۰۰ کلمه بهتره و هدفمند تره چون همون مطلب رو و فقط مخصوص همون مقاله صحبت میکنیم ولی ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه سیاست گوگله و ما نمیتوانیم نظری بدیم  یکی از فعالان سئو در شبکه های اجتماعی می گه: “مردم در محیطای اجتماعی مقالات طولانی رو بیشتر به اشتراک میگذارند و بیشتر به اونا لینک می دن. مقالات کوتاهتر بعضی وقتا کارکرد خوبی دارن اما بطور میانگین مقالات طولانی نتایج بهتری به بار می آورند”.

۴٫ طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا 

الان تلفنای هوشمند جایگاه ویژه ای در بین مردم پیدا کرده ان دیگه مردم سراغ کامپیوترا واسه وبگردی نمی رن واسه همین امسال هم طراحی واکنش گرا خیلی مورد توجه گوگله درک ادموند طراح سئو و برنامه ریز شبکه های اجتماعی می گه: ” مطمئن شید گوگل می تونه محتوای شما رو در اپلیکیشن موبایلی درک کنه و بازاریابی اپلیکیشنی رو با توجه به سئو انجام بدین که فرصتی مهم در بازار Business to business بشمار میره.

۵٫ استفاده از تصاویر منحصر به فرد

استفاده از تصاویر منحصر به فرد امسال مهم تر از پارسال شده شما اگه از تصاویر و همینطور فایلای چند رسانه ای متفاوتی در سایت خود استفاده کنین رنک بهتری دارید شپرد می گه: “من مخالف استفاده از تصاویر قدیمی واسه توضیح موضوع نیستم اما هرزمون که شما از تصاویر منحصر به خود استفاده می کنین باعث پیمودن صد قدم در ازای برداشتن یه قدم میشه”.