نکاتی که به بهینه سازی هر چه بهتر سایت کمک میکند

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

با توجه به تغییرات سیاستای موتورهای جستجوگر وبروز شدن الگوریتمای موتورهای جستجوگر واسه بهینه سازی وب سایتا(سئو سایت)،سایت وان تصمیم گرفته مقاله ای مختص نکات کلیدی وراهکارای پیشنهادی در مورد “بهینه سازی سایت و سئو سایت” واسه کاربران خود قرار بده وبا توجه به هر الگوریتم، راهکارهای خود رو واسه وب مستران و کاربران ارائه بده.
سایت وان در نظر داره که این مقاله رو با توجه به تغییرات احتمالی در سیاستای موتورهای جستجوگر همیشه بروز رسانی کنه.
اینجا لازمه بگم هیچ راه قطعی ای و صد درصد تضمینی ای واسه بهینه سازی سایت و سئو وب سایتا وجود نداره و با توجه به شناخت و پیشرفت و تغییرات تکنولوژی و فناوریا این منطقی ست که با پیشرفت وب سایتا موتورای جستجوگر هم همیشه الگوریتمای بهینه سازی سایت و سئو سایت خودشون رو تغییر دهند، یک مثال راحت و قابل شناخت واسه همه، این که موتور جستجوگر گوگل تا حالا الگوریتما و رباتا و سیاستای خود رو واسه بهینه سازی سایت و سئو سایت بارها تغییر داده و بروز کرده مثلا همین رباتای چند سال اخیرش با نامای پاندا ، مرغ مگس خوار، عنکبوت ، پنگوئن و… ، که هر کدوم سیاستای بروز شده و جدید خود رو واسه شناسایی وب سایتا در نظر می گیرن و این رو هم در نظر داشته باشین که این سیاستا مکمل و تکمیلی همدیگه هستن این طور نیس که یک ربات جدید که معرفی می شه کلا سیاسیتای ربات قبلی رو نابود کنه ، همیشه مکمل همدیگه هستن و در کنار هم عوامل وب سایتا رو بررسی میکنند تا بهترین و بهینه ترین نتیجه ممکن رو به کاربرانشون تحویل بدن،
همیشه در نظر داشته باشین استفاده از راههای تقلبی و غیر استاندارد واسه بهینه سازی سایت و سئووب سایت آخر سر به بن بست می رسین ، شاید در کوتاه مدت بشه این کار رو انجام داد ولی با پیشرفت روز افزون فناوری این منطقیه که راه های تقلبی و پیچشای غیر استاندارد آخر سر به بن بست می رسین و کسائی که از راه این راهها تونسته ان خود رو در بالا نگه دارن سقوط میرسین،
در بهینه سازی سایت و سئو سایت اصول منطقی و استاندارد و قانونای تعریف شده مشخصی هست که با رعایت کردن دقیق تک تک این اصول ، راه شما رو واسه بهینه سازی بهتر وب سایتتون هموارتر می کنن،
این عواملی که برایتون لیست میکنم در بعضی نکات ممکنه ارزش و تاثیرشون خیلی کم باشه و در بعضی نکات واقعا لازم و بحرانی هستش که وجود و نبود وجودشون باعث پیشرفت یا پسرفت رتبه سایت شما میشه، من سعی خواهم کرد در توضیحات مقدار اثر گذاری هر نکته رو برایتون مشخص کنم.
یاداور می شوم که عوامل بهینه سازی سایت و سئو سایت جمع آوری شده در این مقاله برگرفته از منابع معتبر در مورد بهینه سازی و سئو و ضمنا تجربه وبمستران و سئوکاران حرفه ایه، اصول کار ما طبق استانداردها هستش و در این آموزش اصلا از راههای کلاه سیاه و تقلبی استفاده نمی شه.

* طول عمر دامنه سایت

گوگل عمر یا سن دامنه رو یکی از عوامل بهینه سازی سایت یا سئو سایت در نظر میگیرد، اثر این عامل زیاد نیس.
مت کاتز یکی از کارکنان بخش اسپم یاب گوگل در این باره می گه:
فرق دامنه ای که شش ماه از زمان ثبت اون میگذره با دامنه ای که یکسالهه خیلی زیاد نیس.

* کلمات کلیدی که در ادامۀ دامنه سایت ظاهر می شن

استفاده از کلمات کلیدی در دامنه سایت و در ادامه دامنه سایت یکی دیگه از عوامل بهینه سازی سایت و سئو وب سایته. این اثر هم خیلی پررنگ نیس ولی مهم اینه که موتورهای جستجو کلمات کلیدی که در نام دامنه و ادامه دامنه سایت وجود دارن رو به شکل پر رنگ نمایش می دن.

* کلمات کلیدی به عنوان اولین کلمه در دامنه سایت

تجربه نشون داده دامنهایی که کلمات کلیدی مربوط به فعالیتشون در آغازشون هست نسبت به دامنهایی که در اونا از کلمات کلیدی استفاده نشده یا کلمۀ کلیدی اونا در آخر یا وسط دامنه وجود دارن نتیجه بهتری در بهینه سازی سایت و سئو سایت دارن.

* مدت زمان ثبت دامنه سایت

معمولا دامنهایی که سال هاست در حال استفاده هستن ارزشمندتر از دامنهایی هستن که سن کمی دارن، کمه کم منظور اینه که یک دامنه که چند ساله فعاله پس حرفی واسه گفتن داره.

* کلمات کلیدی در نام زیر دامنه

طبق تحقیقاتی که وب سایتwww.moz.com (یکی از بزرگان بین المللی در دهکده جهانی وب در بهینه سازی سایت و سئو سایت) انجام داده وجود کلمات کلیدی حتی در نام ساب دامین (زیر دامنه) می تونه به بهینه سازی سایت و سئو سایت کمک کنه.

* تاریخچه دامنه سایت

موتورای جستجوگر همیشه سابقه یک دامنه سایت رو مورد بررسی قرار می دن، تا اینکه بتونن لینکای خراب (لینکایی که به صفحه هایی که وجود ندارن پیوند می خورن) رو جمع آوری کنن.

* EMD یا دامنۀ دقیقاً همتا

مخفف واژه EMO (Exact Match Domain) یعنی دامنه دقیقا مثل کارمون باشه. یعنی دامنه سایت دقیقا خود کلمه کلیدی ما باشه. موتورهای جستجوگر اگه سایت دقیقا مثل بی کیفیتی پیدا کنن از اعتبار میزان نمایش دامنهای دقیقا همتا کم می کنن.

* اطلاعات WhoIs خصوصی روبروی عمومی

WhoIs وب سایتیه که از مشخصات مالک یک دامنه رو نشون میده.هر کسی می تونه اطلاعات WhoIs دامنه سایت خودش رو خصوصی(Private) یا عمومی(Public) کنه. من نمیگم که خصوصی کردن اطلاعات WhoIs کار نادرستیه اما زمانی که عاملای زیادی رو کنار همدیگه قرار دادین، ممکنه کمی خصوصی بودن اطلاعات مالک دامین اثر خیلی کم اثر منفی ای در بهسنه سازی سایت و سئو سایت بزاره.

* جریمه شدن مالک دامنه وب سایتا

اگه یک دامنه به وسیله موتورهای جستجوگر به عنوان اسپمر شناخته شه این قضیه بقیه دامنهای مربوط به مالک دامنه اسپمر رو هم تحت اثر قرار میده. اینطور میشه که بقیه وب سایتایی که واسه این شخصه رو با دقت بیشتری مورد بررسی قرار خواهد گرفت و این می تونه در رتبه بندی سایت در گوگل موثر باشه.

* دامنهای کشوری

دامنهای با پسوندای کشوری روی رتبه سایت در اون کشور اثر مثبت میگذاره، ولی در رتبه بندی جهانی محدودتر میشه.

* کلمه کلیدی در تگ عنوان سایت

تگ عنوان در هر صفحه سایت بخش خیلی مهم واسه بهینه سازی سایت و سئو سایت و رتبه بندی به وسیله موتورهای جستجوگره.
حال وجود کلمات کلیدی در عنوان سایت اثر مثبت و زیادی در رتبه بندی سایت می ذاره.

* تگ عنوانی که با کلمه کلیدی شروع می شه

استفاده کلمات کلیدی در ابتدی تگ عنوان سایت اثر بهتری در رتبه بندی موتورهای جستجوگر میگذاره.

* کلمه کلیدی در تگ توضیحات

استفاده کلمات کلیدی در تگ توضیحات سایت اثر بهتری در رتبه بندی موتورهای جستجوگر میگذاره.

* کلمه کلیدی که در تگ H1 ظاهر می شه

استفاده کلمات کلیدی در تگ H1 سایت اثر بهتری در رتبه بندی موتورهای جستجوگر میگذاره ونشان دهنده اینه که محتویات این تگ مربوط به یک موضوع یا فعالیته.

* کلمه کلیدی عبارتیه که بیشترین تکرار در متن سایت رو داشته باشه

استفاده از یک کلمه کلیدی به طور تکراری در سایت می تونه فعالیت و موضوع یک سایت رو واسه موتورهای جستجوگر مشخص کنه.

* طول محتوا

متن ومحتوای صفحه هایی از سایت که تعداد کلمات بیشتری داشته باشه نسبت به متنا و محتوای کمتر ، در سئو سایت و بهینه سازی سایت اثر بیشتری داره.

* چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمه کلیدی یعنی نسبت تعداد تکرار یک کلمه کلیدی نسبت به کل متن، موتورای جستجوگر از چگالی کلمات واسه تعیین موضوع سایت استفاده میکنه، این رو هم فراموش نکنین که استفاده بیشتر از حد از کلمات کلیدی باعث اثر منفی در بهینه سازی سایت و سئو سایت شما میشه.

* معنی پنهون در کلمات کلیدی موجود در محتوا (LSI)

این گزینه واسه اون دسته از کلمات کلیدیه که معنی چند کلمه ای می دن، باید در سایت به هر نحوی منظورتون رو به موتورهای جستجوگر بفهمانید.

* وجود کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان یا توضیحات

این گزینه واسه اون دسته از کلمات کلیدیه که معنی چند کلمه ای می دن، باید در سایت به هر نحوی منظورتون رو به موتورهای جستجوگر بفهمانید.
درست مثل متن صفحه، کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان یا تگ توضیحات به گوگل کمک می کنن تا فرق بین کلمات هم معنی رو تشخیص بده. این عامل هم نشون دهنده در ارتباط بودنه.

* سرعت بارگذاری صفحات از راه HTML

یک عامل خیلی مهم در رتبه بندی سایت . بهینه سازی سایت و سئو سایت واسه موتورهای جستجوگر سرعت بار گذاری یا لود شدن صفحات وب سایته موتورای جستجوگر این عامل خیلی مهم رو با دقت زیادی بررسی میکنم و در رتبه بندی و بهینه سازی و سئو اثر میگذاره.

* محتوای تکراری صفحات سایت

محتوای تکراری در یک سایت یا حتی محتوای تکراری اصلاح شده در یک سایت ، اثر منفی واسه رتبه بندی و بهینه سازی وسئو ی موتورهای جستجوگر داره.

22. Rel=Canonical (نامتعارف بودن)

استفاده از این گزینه باعث میشه موتورهای جستجوگر صفحات سایت شما رو به عنوان محتوای تکراری در نظرنگیرند.

* سرعت بارگذاری و لود شدن صفحات سایت در مرورگر گوگل کروم

مرورگر گوگل کروم می تونه مدت زمان بارگذاری صفحات سایت رو مدیریت کنه

* بهینه سازی تصاویر سایت

همه تصاویری که در سایت قرار می گیرن میتوانند اثر خیلی زیادر در بهینه سازی سایت و سئو بذارن، چند تا نکته مهم واسه تصاویر صفحات سایت واسه بهینه سازی و سئو سایت عبارتند از نام فایل، متن Alt، عنوان، توضیحات و بقیه موارد مربوط به تصاویر.

* مدت زمان طولانی در به روزرسانی محتوای سایت

این مهم رو همیشه به یاد داشته باشین که محتوای جدید و به روز واسه موتورهای جستجوگر اهمیت زیادی دارن، موتورهای جستجوگر به این موضوع خیلی دقت میکنه تا حدی که نگاه میشه حتی تاریخ بروزرسانی صفحه رو هم نشون می دن.

* تغییرات و به روزرسانی محتوای صفحات

تغییرات و ویرایشای ایجاد شده در هر صفحه سایت هم به عنوان یک عامل جدید بودم مطلب واسه موتورهای جستجوگر شناسایی می شن. اضافه کردن یا حذف کردن بخشی از محتوای یک صفحه ،خیلی اثر مثبت بیشتری نسبت به تغییر یک یا چند کلمه داره.

* سابقۀ و تعداد به روزرسانی صفحات سایت

اینکه صفحات سایت روزی یا هفتگی یا ماهی یا سالی یه بار به روز می شن اثر زیادی واسه موتورهای جستجوگر در رتبه بندی و بهینه سازی سایت و سئو سایت داره. پس با به روز رسانی بیشتر صفحات سایت به رتبه بندی وب سایتتون کمک می کنین.

* زوم کردن روی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی رو معمولا در اولین پاراگرافای صفحات سایت نشون بدید، بهترین حالت نشون دادن استفاده از تکای ه، موتورای جستجوگر کلمات استفاده شده بین تگ h1 رو اهمیت بیشتری میده.

. کلمات کلیدی در تگای H2 ، H2

همونطور که عرض کردم استفاده از تگای به ترتیب بزرگ به کوچیک اثر خودشون در معرفی کلمات کلیدی به موتورهای جستجوگر رو دارن.

* ترتیب و نحوه استفاده از کلمات کلیدی

نحوه استفاده از کلمات کلیدی یک نکته خیلی مهم در بهینه سازی سایت وسئو سایت و رتبه بندی به وسیله موتورهای جستجو گره، مثلا عبارت “طرز تهیه اسپاگتی” خیلی اثر بهتری نسبت به “چه جوری میتوانم اسپاگتی تهیه کنم”
واسه همین قضیه واسه انتخاب کلمات کلیدی باید بیشتر و خیلی حساس تر باشیم تا بهترین عبارت رو استفاده کنیم چون همین انتخاب عبارات کلمات کلیدی یک عامل خیلی مهمه چون که خیلی از وب سایتا با انتخاب درست همین عبارات خود رو واسه موتورهای جستجو محبوب تر میکنند.

. لینکای خروجی با رنک بالا

نظریه ای هست که میگه لینک دادن به وب سایتایی با رنک بالا واسه رتبه بندی موتورهای جستجوگر اثر مثبت داره.

* لینکای خروجی در ارتباط

لینکای خروجی به وب سایتای مربوط به سایت شما واسه رتبه بندی موتورهای جستجوگر و بهینه سازی سایت و سئو سایت اثر مثبت داره.در صورتیکه لینک دادن به وب سایتای غیر در ارتباط زیاد اهمیتی نداره.

*محتوای متن از نظر دستور زبون و غلط نوشتاری

محتوای متن از نظر دستور زبون و املای لغات صفحات سایت باید درست و بی غلط باشه. استفاده ناصحیح دستور زبون و املای کلمات نشون دهنده نبود دقت نویسندهه که اثر منفی در رتبه بندی موتورهای جستجوگر و بهینه سازی سایت و سئو سایت میگذاره. با یک مثال این عامل رو از دید منطقی به شما نشون میدم: شما عبارت “طرز تهیه اسپاکتی” رو به اشتباه در اینطور نوشته اید “طرز تهیه اصپاگطی”، خوب قاعدتا موتورهای جستجوگر شمارو با عبارت درست خواسته شده هیچوقت نخوان پیدا.

*محتوای وب سایتا کپی نشن

استفاده از محتوای کپی وب سایتای شناخته شده به وسیله موتورهای جسنتجوگر واسه سایت شما هیچ اثر مثبتی نداره حتی برعکس هم عمل می کنن.

* جای سرور سایت

جای جغرافیایی موقعیت سرور سایت روی رتبه بندی موتورهای جستجوگر طبق جستجوهای منطقه ای اثر گذاره.

* گواهینامه اس اس ال SSL

در اول باید گویم که قرارداد SSL چیه؟ قرارداد (SSL (Socket Secure Layer ، یک استاندارد وب واسه کدکردن اطلاعات بین کاربر و وب سایته. اطلاعاتی که به وسیله یک اتصال SSL مبادله می شن بصورت کد شده ارسال می شن و اینجوری اطلاعات مبادله شده از دزدیده شدن یا استراق سمع محافظت می شن. SSL واسه شرکتها و مشتریان این امکان رو فراهم می کنه که بتونن با اطمینان اطلاعات خصوصی شون رو مثل شماره کارت اعتباری، به یک سایت بطور پنهونی ارسال کنن. واسه ایجاد یک اتصال SSL به Web Server Certificateها نیازه.
حال با یک مثال راحت عرض میکنم که چرا SSL؟
هنگامی که به فروشگاهی وارد می شید ، می دونین که با چه وضعیتی روبرو هستین.جنسا ، مارک اونا و راهنمای مغازه رو می بینین. می تونین مطمئن باشین که اگه در خرید شما اشکالی پیش بیاد ، مدیر مغازه یا صاحب اون واسه مراجعه در دسترس خواهند بود.
اما روی اینترنت ، مراجعه کنندگان به پایگاههای وب هیچ راه قابل اطمینانی واسه باخبر شدن از اینکه کی صاحب پایگاه “مغازه مجازی” است ، دردست ندارن. هنگامی که مشتریان با قصد انجام یک خرید اینترنتی ، به یک پایگاه وب وارد می شن ، علاقه دارن بدونن که پول رو به کی می پردازند. اونا خواستار اثبات هویت صاحب پایگاه بوده ، و می خواهند بدونن که اطلاعات شخصی ارسالی اونا به پایگاه مزبور به وسیله بقیه کاربران اینترنتی قابل ردگیری و تداخل نیس. اینجاست که گواهینامهای الکترونیکی SSL به صحنه میان.
موتورهای جستجوگر گواهینامه اس اس ال (SSL) رو تایید کرده ان و اونو واسه رتبه بندی قبول دارن و گفتن که در بهینه سازی سایت و سئو سایت اثر مثبتی داره.

*داشتن صفحات حریم خصوصی در وب سات و قوانین سایت

رعایت صفحات حریم خصوصی در وب سایتا و قوانین منظم و مشخص در وب سایتا عامل مثبتی در رتبه بندی موتورهای جستجو گره و در بهینه سازی سایت و سئو سایت اثر کمی داره.

* اطلاعات تکراری در متاتگای صفحات سایت

بهتره اطلاعات متاتگای هر صفحه از سایت با هم تکراری نباشه، سعی کنین متاتگا رو تغییر بدید.

* ناوبری بردکرامب Navigation Breadcrumb

Breadcrumb یک راهنمای ناوبری (Navigation) است که معمولاً به شکل افقی در بالای صفحات وب زیر عنوان و هدر سایت قرار میگیره و راهی که کاربران طی می کنن تا به نوشته‌ای برسن رو نشون می ده. این مسیرها به کاربران کمک می‌کنه تا موقعیت خود رو در یک سایت بیابند.
این مسیرها علاوه بر راهنمایی کاربران، به موتورهای جستجو هم کمک می کنن که اطلاعات یک صفحه از سایت رو دقیق‌تر رتبه‎بندی کنن و در لیست نتایج جستجو ارائه دهند. ایجاد بردکرامب یکی از ابتدائی ترین بخش‌های سئو کردن سایته که اثر زیادی بر بهینه سازی سایت داره.
الان خیلی از سیستم‌های مدیریت محتوا و قالب‌های آماده، از نشونه گذاری بردکرامب پشتیبانی می کنن؛ با اینحال به همه شرکت‌ها و طراحان وب پیشنهاد می‌شه در طراحی و پیشرفت سایت‌هایی که دارای مطالب زیاد و اطلاعات طبقه‌بندی شده هستن مکانی رو واسه نمایش Breadcrumb در نظر بگیرن.
یک دنباله بردکرامب ممکنه بصورت زیر نشون داده شه:
خدمات > طراحی و پیشرفت وب > مغازه اینترنتی

* وب سایتای واکنش گرا Responsive Websites

وب سایتای واکنش گرا یا Responsive به دلیل کاربرپسندی بیشتر و اینکه روی همه دستگاههای موجود به درستی نشون داده می شن واسه رتبه بندی موتورهای جستجوگر و بهینه سازی سایت و سئو سایت خیلی خیلی خوب تره.گروه رسمی گوگل پیشنهاد می کنه که سایتای واکنش گرا واسه موبایل ایجاد شه. سایتای واکنش گرا به احتمال زیاد رتبه بندی بهتری در موتورهای جستجو دارن.

* شبکه اجتماعی یوتیوب Social Network Youtube

ویدیوای موجود در سایت یوتیوب در لیست جستجوی موتورهای جستجوگر اولویت بالاتری دارن ، این ممکن استبخاطر رنک بالای سایت Youtube هستش.

* درصد ماندن در یک صفحه سایت Bounce Rate

هرچقدر کاربران اینترنتی در یک صفحه از سایت شما بیشتر حضور داشته باشن بانس ریت(Bounce Rate) سایت شما بالاتر هستش و این بانس(Bounce Rate) ریت واسه رتبه بندی وب سایتا به وسیله موتورای جستجوگر اثر خیلی زیادی داره، یعنی هر چقد بانس ریت(Bounce Rate) صفحات سایت شما بیشتر باشه واسه بهینه سازی سایت و سئو سایت شما مفید تر هستش.

* گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و گوگل وبمسترز (Google Webmasters)

گوگل انالیتیکس (به انگلیسی: Google Analytics) یک سرویس رایگان پیش آوری شده گوگله که آمار بازدید کنندگان یک سایت رو نشون می ده. این موفقیت واسه بازاریابان و وب مسترها واسه بررسی وب بکار گرفته می‌شه.
این سیستم امکان بررسی و بررسی ورودی‌ها، صفحات ورودی دهنده، کاربران وارد شده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور و راه خروجی اونا رو ارائه می‌کنه. اینطوری، وسعت بزرگی از اطلاعات در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت.
از امکانات این سیستم هدف گذاری مشخص در بازه وقتیه. بعد سیستم خودکار در بازه زمانی تعیین شده در صورت برسی به هدف گزارش مبنی بر رسیدن به هدف می ده و در صورت عقب ماندن از هدف هم درصد نزدیکی به هدف رو ارائه می‌کنه.
گوگل آنالیتیکس به شما امکان می ده تا موارد زیر رو زیر نظر داشته باشین: چه کسائی از سایت شما بازدید می کنن؟ شما می تونین محل کاربران، مرورگرهای مورد استفاده‌شون و خیلی اطلاعات دیگه مثل رزولوشن صفحه نمایش کاربران، فعال بودن جاوا اسکریپت، نصب بودن فلش، زبون و غیره رو ببینین.
وسیله وبمستر گوگل (به انگلیسی: Google Webmaster Tools) یک وسیله رایگان گوگل واسه مدیران تارنماها هست که امکان دسترسی به دیدن وضعیت ایندکس و نمای بهینه شده وبگاه‌هاشون رو می ده. ضمنا به وسیله این وسیله میشه نقشه وب‌بعضی وقتا رو به موتور جستجوی گوگل معرفی کرد. ضمنا آخرین بازدید گوگل و آمار کلمات کلیدی و تعیین نحوه نمایش دامنه در نتایج جستجو به شکل www یا بی www هم از این جور امکانات موجود در این وسیله برخط گوگله. این وسیله کمک خیلی زیادی به وب مسترها، برنامه نویسان و افرادی که نیاز به خدمات سئو دارن نشون میده.
این دو وسیله اطلاعاتی که موتورهای جستجوگر نیاز دارن رو برایشون عرضه می کنن، پس اصل کاربردشون واسه بهینه سازی وب سایتا و سئو سایت هاس.

* نظرسنجی صفحات سایت

وب سایتای که بخشایی واسه ارسال نظرات کاربران و امتیازدادن به صفحات و موضوعات وب سایتا دارن خیلی موثر در رتبه بندی به وسیله موتورهای جستجوگر و بهینه سازی سایت و سئو سایت هستن.

* عمر دامنه سایت لینک دهنده به سایت ما

لینکای ورودی از وب سایتای با دامنه قدیمی اثر بهتری در بهینه سازی سایت و سئو سایت و رتبه بندی به وسیله موتورهای جستجوگر داره.

* تعداد دامنهای لینک دهنده به سایت

تعداد بالای دامنهای لینک دهنده به سایت یکی از عاملای مثبت حساب می شه.

* لینکای دریافتی از آی پی آدرسای منحصر به فرد

لینکای دریافتی از آی پی آدرسای منحصر به فرد نشون میده که تعداد زیادی سایت به سایت شما لینک داده ان، و همونطور که می دونین تعداد لینکای بالا اثر مثبت در رتبه بندی سایت و سئو سایت و بهینه سازی سایت شما داره.

* صفحات مختلف لینک داده شده

اگه به صفحات مختلف سایت لینک زیادی گرفته باشین این یکی از عاملای مفید در رتبه بندی سایت به وسیله موتورهای جستجوگره.

* تگ توضیحات (Alt)

تگ توضیحات (Alt) واسه هر تصویر یک عامل مهم واسه بهینه سازی سایت و سئو سایت حساب می شه.

* لینکای دریافتی از دامنهای سطح بالا مثل (.edu و .gov)

لینکای دریافتی از دامنهای سطح بالا مثل دامنهای .EDU و دامنهای .GOV در رتبه بندی موتورهای جستجوگر بی اثر نیستن.

* رتبه و رنک صفحه لینک دهنده

رتبه و رنک صفحه لینک دهنده به سایت یک عامل موثر در رتبه بندی موتورای جستجوگر واسه سایت حساب می سود.

* رتبه و رنک دامنه لینک دهنده

رتبه و رنک دامین لینک دهنده به سایت یک عامل موثر در رتبه بندی موتورای جستجوگر واسه سایت حساب می شه.

* لینک دریافتی از وب سایتای حریف

لینکای دریافتی از وب سایتای با رتبه و رنک برابر اثر مثبتی در رتبه بندی سایت حساب می شه.

* اشتراک گذاری صفحات در شبکه های اجتماعی

نظریه ای هست که صفحات به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی واسه موتورهای جستجوگر هم محبوبه.

* اصطلاح لینک گرفتن همسایگی بد

لینک گرفتن از وب سایتایی که کارشون تبادل لینکه نه تنها در رتبه بندی سایت اثر مثبت نداره بلکه ممکنه اثر منفی ای واسه رتبه بندی سایت شما داشته باشه.

* پستای مهمان

گذاشتن پستای مهمان یکی از راه های خوب واسه لینک گرفتن در واسه سایت هستش، پستای مهمان در وب سایتا با محتوا و متن مفید یکی از راه های خیلی عالی واسه دریافت لینک به سایت و رتبه گرفتن از موتورهای جستجوگر و بهینه سازی سایت و سئو وب سایته.

* لینک دادن به دامنه صفحه اصلی سایت

تجربه نشون داده لینک دادن به دامنه صفحه اصلی سایت اثر مثبتی در رتبه بندی وب سایتا داره.

* استفاده از لینکای Nofollow

کلا لینکای Nofollow واسه موتورای جستجو گر دنبال نمی شه، این امکان واسه بهینه سازی سایت و سئو سایت و رتبه بندی سایت خیلی مورد استفاده قرار میگیرد، که در موردش به شکل مفصل بحث می کنیم.

* لینکای برابر

لینکای دریافتی بیشتر از حد از یک سایت خاص غیر طبیعی مثل اینکه، وقتی تعداد لینکا خیلی زیاد می شه درصد اسپم فرض شدن اونم بالا میره.
شک نداشته باشین لینکای دریافتی از وب سایتای مختلف مفیدتر هستش.

* کم ارزش شدن لینکا

بعضی لینکا وجود دارن که ذاتا به دلایلی حتی واسه رتبه بندی موتورهای جستجوگر هم کم ارزش می شن، با یک مثال توضیح میدهم:
در یک سایت یک لینک به سایت شما هست، :اما: کنار لنک شما نوشته شده اسپانسر سایت ، این واسه موتورهای جستجوگر هم قابل تشخیصه یعنی ارزش این لینک پایین تر هستش.

* لینکای داخل متن سایت

تجربه نشون داده لینکایی که درون متن صفحه های سایت قرار دارن اثر بیشتری از لینکایی که به خودی خود در سایت هستن رو دارن.

* ریدایرکت ۳۰۱ (۳۰۱ redirect)

۳۰۱ ریدایرکت (۳۰۱ redirect) به معنی انتقال دائم آدرسی به آدرس دیگره.۳۰۱ redirect هنگامی که شما آدرس دامنه خود رو تغییر می دید یا می خواین با آدرسای دیگه، سایت شما نشون داده شه کاربرد داره. روش اصولی استفاده از چند آدرس واسه یک سایت استفاده از ۳۰۱ redirectه (به جای پارک دامنه) .ضمنا واسه انتقال صفحات داخلی هم کاربرد داره.مثلا، اگه صفحه ای حذف می شه، بهتره آدرس اون صفحه، به صفحه در ارتباط دیگه ۳۰۱ redirect شه (به جای نمایش صفحه ۴۰۴ پیدا نشد).
ریدایرکت ۳۰۱ باعث می شه اعتبار و رتبه صفحات شما حفظ شه.اگه قصد انتقال دامنه یا صفحه از سایت خود رو به آدرس دیگری دارین ، حتما آدرس قبلی خود رو با ۳۰۱ redirect به آدرس جدید ارسال کنین در غیر اینصورت اگه آدرسای قبلی خوتون رو ۳۰۱ ریدایرکت نکنین و به حال خودش آزاد کنین، کل رتبه اون صفحه و اعتباری که صفحات شما بدست آورده بودن، نابود میشه!
وقتی خزندها، به صفحه ای می رسن که به صفحه ای دیگه ۳۰۱ redirect شده، خزندها، هم مقصد redirect رو دنبال می کنن و میفهمند، که صفحه ای که به اون مراجعه کردن، به آدرس جدید منتقل شده.بنابر این اعتبار آدرس قبلی رو به آدرس جدید منتقل می کنن.کد ۳۰۱ یکی از کدای وضعیت جواب سروره که همونطور که در اول گفته شد، به معنی انتقال دائم به آدرسی دیگره.
استفاده از ۳۰۱ ریدایرکت هنگامی که قصد دارین آدرس صفحه ای از سایت خود رو به هر دلیلی عوض کنین و یا صفحه ای رو حذف کنین که شبیه اون هست، خیلی پیشنهاد می شه.چون با این کار ترافیک قبلی خود رو از دست نمی دین و اعتبار و رتبه اون صفحه در گوگل و موتورای جستجو هم حفظ می شه.

* آنکر تکست (Anchor Text)

انکر تکست یا Anchor Text به کلمه ای گفته میشه که قابل کلیک کردن داشته باشه و یا HyperLink باشه.در مرورگرهای جدید و امروزی این قسمت بصورت آبی رنگ نشون داده می شه ، .یک آنکر تکست سئوسازی شده و بهینه سازی شده می تونه اثر خیلی زیادی روی رتبه بندی موتورهای جستجوگر و بهینه سازی سایت و سئو سایت شما بزاره.
آنکر تکست همونجوریکه در بالا اشاره کردیم کلمه یا جمله ایه که به شکل لینک به محتوایی جداگونه در خود سایت منبع و یا به سایتی دیگه اشاره میکنه.

* متن لینکای داخلی صفحه سایت

متنای لینکای داخلی صفحه واسه رتبه بندی موتورهای جستجوگر هم موثر هستن، فقط باید دقت شه که درست و اصولی بکار بره شن.

* عنوان لینک- Title(متنیه که با حرکت موس روی اون نشون داده می شه)

عنوان لینک اون متنیه که وقتی با موس روی لینک قرار بگیریم اونو بصورت پوپاپ در زیر لینک نمایان میکنه، که اونم واسه رتبه بندی موتورهای جستجو گر اثر کمی داره.

اینم بخونین:   برند شدن با بهینه سازی سایت، سئو تضمینی؟؟