نکات کلیدی در بهیه سازی سایت

Written by 92 on ژانویه 30, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو

خیلیا دنیای سئو و بهینه سازی رو با گوگل میشناسند ولی واقعیت امر اینه که منظور از سئو بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجوه و فقط به این معنی نیس که فقط واسه گوگل بهینه شن … ولی در عمل ثابت شده اگه دل گوگل رو بدست آورید کار تمامه و شما رستگار شدین.

مبانی پایه بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو و سئو سایت با تعریف کارشناسان سئو میر از کلمه بهینه سازی سئو سایت منحصر بفرد و ایده آل گرایانهه . عبور از مرزها و ساختار شکنی اگه با علم همراه باشه همیشه دستاوردهای بزرگی به همراه داره .

بهینه سازی سایت در گوگل

اصلا خیلیا وقتی صحبت از بهینه سازی سایت میکنند منظورشون در موتور جستجوی گوگله . البته باید به این نکته تاکید کنم که درسته بیشتر از ۸۰% کاربران در گوگل سرچ میکنند ولی در یک مراحل کامل و قوی بهینه سازی سایت باید جوری عمل شه که علاوه بر اینکه مراحل بهینه سازی سایت در گوگل انجام میشه به پارامترها و الگوریتمای بقیه موتورهای جستجوگر هم توجه کافی شه . چراکه در بازار واقعی هم از دست دادن حتی یک مشتری به صلاح نیس .

تغییرات کلی الگوریتم 2018 گوگل

گوگل در سال 2018 تغییرات گسترده ای رو در الگوریتم رتبه بندی سایتها اعمال کرد . شاید بشه مهمترین تغییرات الگوریتم 20187 گوگل رو نسبت به الگوریتمای پیش از اون اعتبار دهی به دامنه و پررنگ تر شدن دامنهای دات کام و روبروی ضعیف تر شدن دامنهای آی آر دونست … و بی شک تغییر کلی دیگه حرکت با عجله تر به طرف قرارداد امنیتی https و استفاده از گواهینامهای رمز گذاری صفحات وب یا sslه.

بهینه سازی سایت

واسه اینکه سایت شما شرایط بهینه و مناسبی رو از نظر موتورهای جستجوگر داشته باشه باید الزاماتی رو رعایت کنین . البته شاید نصف راه بهینه سازی سایت وابسته به موضوع تولید محتوا . به شرطی که ساختار سایت اجازه خزش آسون رباتا رو بددر کنار عوامل و پارامترهای دورنی نباید از پارامترهایی که از بیرون سایت روی رنکینگ و نتایج اثر گذارند غافل بود .

سایت شما رو بی دریافت هیچ هزینه ابتدایی در کلیدواژهای مورد نظرتون به صفحه اول گوگل می آوریم . بعد هزینه دریافت میکنیم . دفتر شیک در جردن نداریم . ولی تخصص داریم . حال انتخاب با شماست می تونین با ۱۰ برابر هزینه بیشتر پروژه خود رو به یک دفتر شیک در جردن بسپارید تا اونا به ما بسپارند یا خودتون مستقیما با ما کار کنین . خیلی کمتر از حدود ۵۰ نفر فرد توانا در بهینه سازی سایت در ایران داریم . ولی بیشتر از ۱۰۰۰ شرکت ارائه دهنده خدمات بهینه سازی حال باید و تصمیم بگیرین .

تضمین رتبه گوگل و پشتیبانی کامل سایت

تا هر زمانی که کارفرما لازم بدونه مجموعه ما آمادگی پشتیبانی و تضمین رتبه های گوگل سایت رو داره.

پرداخت هزینه سئو بعد از نتیجه گیری

در پروژه های سئو میر پایه بر دریافت هزینه بعد از حصول نتیجه و رضایت کامل کارفرما از روند پروژه و نتایج کسب شده.

زمانبندی نتیجه گیری در بهینه سازی سایت

ما تا کنون در بیشتر از 90 درصد پروژه هامون همیشه از زمانبندی اعلامی به مشتری جلوتر بوده ایم و پروژه های بهینه سازی سایت رو با زمانبندی تقریبا دقیق شروع میکنیم.

بهینه سازی طبق الگوریتمای روز

اگه سایت شما طبق الگوریتمای قدیمی گوگل یا … بهینه سازی شده باشه هر لحظه باید انتظار سقوط و از دست دادن جایگاهای سایت خود رو داشته باشین.

ساختار سایت بهینه واسه موتورهای جستجو

یک ساختار بهینه واسه موتورهای جستجو چطوریه ؟؟؟؟؟/ اگه ساختار یک سایت به دلیل مشکلی اجازه خزش رباتای جستجوگر گوگل رو نده هرکاری کنین راه بجایی نمیبرید . پس بهتره اول راه حلی واسه این مشکل پیدا کنین . گرفتن تست خزش اولین گامه و البته پیچیده ترین قدم در بهینه سازی سایت سئو هم بهتر کردن ساختار سایته. ساختار سالم یک سایت شاید ۴۰۰% از راه موفقیت رو واسه شما صاف کنه.

الگوریتم گوگل و دستورالعملهای اون

ممکنه شما در سایتتون کلیه مبانی اصلی و فرعی سئو و بهینه سازی سایت رو رعایت کنین ولی ساختار سایت اجازه ایجاد رابطه سالم , سریع و درست رو به موتورهای جستجو نده و مانع از خزش رباتا در صفحات سایت شه . به این مبحث زیاد پرداخته نشده و در موارد خیلی بررسی و بررسی درست این آیتم از توان سئوکاران مبتدی و متوسط و حتی بعضی ازسئوکاران قوی خارجه.

اینم بخونین:   افزایش آمار بازدید سایت با استفاده از بهینه سازی

بهینه سازی تصاویر سایت

میشه به جرات گفت که بخش کلی ای از کندی و سرعت لود پایین وبسایتا ریشه در گرافیک و تصاویر موجود در سایت داره . البته اگه سایت شما از دید ساختاری بهینه و سالم باشه و هاست مناسب و با رسپانس سریعی داشته باشه اون وقت میشه مقصر اصلی سرعت پایین سایت رو تصاویر و گرافیک دونست . حال واسه بهینه سازی تصاویر سایت چیکار باید کرد . از کجا باید شروع کرد ؟ باید تصاویر کمتری در سایت استفاده کرد ؟

گرافیک سایت

وبسایتایی که در زمینه های تبلیغات , دکوراسیون , عکاسی و… فعالند تمایل زیادی به داشتن اینجور وبسایتایی دارن نگران نباشید . تیم بهینه سازی و سئو وب سئو میر تا کنون کمه کم ۳۰ سایت مثل این رو با موفقیت در صفحات اول نتایج گوگل نشاندهه اگه میخواهید هم گرافیک و زیبایی رو داشته باشین و هم بهینه سازی و سئو رو گزینه های زیادی نخواهید داشت . با ما مشورت کنین.

جزیره گوگل : سئو میر ارائه دهنده خدمات و مشاوره سئو وب

این خیلی راحت انگارانهه که تصور کنیم هر کسی که با مدرک دانشگاهی لیسانس یا بالا لیسانس فارغ التحصیل شده و اصول تولید محتوا و سئو رو فرا گرفته می تونه در امر بهینه سازی سایت و محتوای سایت به ما کمک کنه .

 

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimizationه که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو داره که همه اونا به یک معنی هستن و میشه اون رو بصورت زیر تعریف کرد:

سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي جز اخلاقي نيست. اونا براي کمک کردن به بهتر شدن رويت و رابطه وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌ان.

سئو رو مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دونست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل در ارتباط صفحه و افزايش اهميت اون در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.

سئو فرآيند راحت‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شه چون نيازمند علم زياد، علم قبل زمينه‌اي و صبره. موتور‌هاي جستجو با تغيير همیشگی الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود جز قابل قبل‌بيني هستن؛ پس وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه.

سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هاییه که به وسیله انجام می شه.

الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايته. از اين رو مهندسين سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها رو جهت پياده‌سازي موفق سئو بدونن.

سئو چیه

اوايل شروع سئو

در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي جستجو کار خود رو شروع کردن؛ بعضي از محبوب‌ترين اونا Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودن.در اون زمان مردم موتورهاي جستجو رو به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردن که مثل صفحه زرد، سئو اوليه طبق حروف الفبا انجام مي‌شد. در اين ليست صفحاتي مثل AAA در بالاي اين ليست وجود داشتن.

با رشد همیشگی اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدن که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردن. اين الگوريتم‌ها با معيار تراکم کلمه کليدي ( تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌هاي شبيه key-words براي فهم محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌کردن. به دنبال اين رشد سئوبراي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود رو شروع کرد. با پیشرفت رتبه‌بندي صفحات به وسیله موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو به دنبال پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش‌هاياخلاقي و چه جز اخلاقي روي آوردن.

يک مقاله که به وسیله نيويورک تايمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجبه پیشرفت‌دهندگان وب صحبت کرد که براي قرار گرفتن در بالاي صفحه نتايج جستجو از روش‌هاي جز اخلاقي سئو استفاده مي‌کردن. اين مقاله توضيح مي‌بده که چطوری پیشرفت‌دهندگان وب به راحتي يک سايت رو به همراه کلمات کليدي خاص که معمولا در پشت گرافيک سايت مخفی شده، بارگذاري مي‌کنن که در نتيجه موتورهاي جستجو اين کلمات کليدي رو شمارش کرده و رتبه بندي سايت رو افزايش مي‌دهند.

اینم بخونین:   شما هم می توانید با صرف وقت اندکی از سایت خود را به بهترین نحو ممکن بهینه کنید

همونجوریکه گفته شد گرفتن رتبه‌بندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده. با بکار گيري روش‌هاي جز اخلاقي در اون زمان قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. الان الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو پيچيده‌تر شده‌ان و خيلي سخته که مهندسين بهينه‌سازي بتونن موتورهاي جستجو رو دستکاري کنن، البته اين بازي موش و گربه بين مهندسين سئو و موتورهاي جستجو الان هم هست و ادامه پيدا می کنن.

اهداف سئو چیه ؟

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در گرفتن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش رابطه بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده به وسیله کاربرانه. نمايش دادن بيشترين صفحات مربوط به پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجوه که در اون کاربر بيشترين نتايج در ارتباط جستجو شده رو پيدا مي‌کنه و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شه چون که الگوريتم اون بيشترين صفحات در ارتباط رو نشون مي‌بده.

بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود رو شروع کرد، اين فرآيند نيازمند علم و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه.

بسته به اينکه چطوری کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسه. هر چند ممکنه نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشه ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگانه. براي وب سايت‌ها خيلي مهمه که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به ویژه جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها رو شامل مي‌شه، قرار گيرند.

اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با اجناس و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به رتبه يک نتايج جستجو رقابت کنن. مثلا کلمه کليدي رقابتي “بيمه خودکار” 1.5 ميليون جستجوي گوگل رو در ماه به خود اختصاص مي‌بده، اين به این معنيه که 3 جايگاه اول 58.4 درصد بازديدکنندگان و خود جايگاه اول 36.4 درصد بازديدکنندگان رو به خود اختصاص مي‌بده. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمنده که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به ویژه آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه مي‌شه.
يک مطالعه ديگر نشون مي‌بده جستجو کنندگان خيلي دوست دارن روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک کنن؛ اين مطالعه مشخص مي‌کنه 72.3 درصد کاربران گوگل روي پيوندهاي طبيعي نتايج جستجو کليک مي‌کنن و تنها 27.3 درصد کاربران روي پيوندهاي ليستهاي پرداخت شده کليک مي‌کنن. اين يکي ديگر از دلايليه که شرکت‌ها تاثير سئو رو دانسته و حاضر هستن براي اون زمان و هزينه صرف کنن.

کلا اهداف سئو رو میشه بصورت زیر خلاصه کرد:

  • در بازدید سایت اثر زیادی داره.
  • باعث ایجاد برند می شه.
  • باعث افزایش ترافیک سایت میشه.
  • باعث شده سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری بهره مند شد.
  • باعث افزایش فروش اجناس میشه.
  • بهترین وسیله واسه تبلیغاته.

بهینه سازی موتور جستجو چیه

سئو درون صفحه چیه ؟ (On Page SEO)

سئو درون صفحه به کنترل راست کدها و يا محتويات وب سايت شما مثل متن، تصوير، پيوند و … در ارتباط مي‌شه؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شه. اين روش پايه تموم سعی‌هاي بهينه‌سازيه چون جاييه که شما بيشترين کنترل رو روي اون داريد. هر گونه تغييري رو که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار هستش پس خيلي مهمه که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شه.

سئو بیرون صفحه چیه ؟ (Off Page SEO)

بر خلاف روش SEO On Page که پیشرفت وب سايت با کنترل راست بالايي انجام مي‌شد، روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تموم ارتقاهاييه که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شه؛ اين شامل تموم چيزهاييه که مي‌تواند در گرفتن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کنه. SEO Off Page در درجه اول در گرفتن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنن) متمرکز مي‌شه بعد با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شه به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

SEO Off Page يک فرآيند نامحدوده که به وسیله مهندسين سئو در جهت گرفتن پيوند دهندگان، اداره مي‌شه.

اینم بخونین:   آموزش بهینه سازی جوملا بهمراه نکات مهم گوگل در سئو سایت

سئو کلاه – سفيد چیه ؟ (White Hat)

در اصطلاحات فني اين بخش، سئو کلاه – سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنن، اشاره داره. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي هم ياد مي‌شه چون دليل اون اينه که يا اجراي دراز مدت داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت گرفتن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کنه.

سئو کلاه – سیاه چیه ؟ (Black Hat)

به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه – مشکی اشاره به مجموعه‌اي از دستورات داره که به خاطر فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف گرفتن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهمه که بدونین اين‌ روش‌ها جز اخلاقي بوده و به وسیله هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شه و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده رو براي هميشه در بر داره.

انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه – مشکی ممکنه که باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شه ولي مي‌تواند باعث پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شه.

مقالات در مورد بهینه سازی موتور جستجو

در زیر به بعضی از مقالات در مورد بهینه سازی موتور جستجو اشاره شده:

پژوهشی در روش های هدفمند بهینه سازی موتور جستجو واسه پیشرفت وب سایتای بزرگ

در این تحقیق محقق معتقده که هنگامی که اجرا سایت به پایان می رسه مشکلی که خیلی از شرکتا با اون روبرو هستن این مسئله که نمی دونن که چطوری سایت خود رو در اینترنت معرفی کنه که بهترین روش واسه معرفی سایت بهنیه سازی موتور جستجوه. در این تحقیق طبق 77 معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو بررسی نمودهه استراتژهای بهینه سازی واسه پیشرفت سایت رو بصورت زیر معرفی می کنه:

  • بهبود ساختار سایت
  • راه حل کلمات کلیدی
  • راه حل URL
  • بهینه سازی کد
  • پردازش کردن متن
  • بهینه سازی لینکای ورودی
  • راه حل نام دامنه و هاست

بررسی تکنیکای بهینه سازی موتور جستجو

این تحقیق راه حل بهینه سازی شرکتای گوگل و مایکروسافت رو بررسی و توضیح داده و موردی که جهت مطالعه و بررسی قرار داده، روش های هدفمند مربوط به شرکت مایکروسافته. مهمترین معیارها واسه بهینه سازی موتور جستجو از نظر محقق عبارتند از:

  • اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت
  • اضافه کردن URL به نقشه سایت
  • اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt
  • استفاده از وسایل بررسی جهت crawl

بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش بهبود رویت سایت

در این تحقیق محققین عواملی که در افزایش رتبه سایت اثر دارن رو به 3 سه بخش تقسیم بندی می کنن:

  • شرکتای دارنده موتور جستجو: جستجوکنندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس و جو رو اجرا می کنن بعد نتیجه اون در صفحه نتایج موتور جستجو نشون داده می شه.
  • وب مسترها و شرکتای بهینه سازی موتور جستجو: شرکتایی که با استفاده از یکسری وسیله و مهارت ها سعی می کنن رتبه وب سایتا رو در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهند
  • جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستن که در موتورهای جستجو بدنبال یافتن اطلاعات مورد نظرشون هستن.

محققین فکر میکنن افرادی که فعالیت بهینه سازی رو انجام می دن باید از آخرین تغییرات الگوریتما ی موتورهای جستجو مطلع باشن و عواملی که باعث می شه ترافیک سایت افزایش پیدا کنه رو بخوبی بشناسن و ضمنا از کلماتی که کاربران پایانی بدنبال اون می گردن هم آگاهی داشته باشن و بعبارتی دیگه باید اطلاعات خود رو در سه دسته بندی بالا همیشه بروز نگه دارن.

بهینه سازی موتور جستجو: مفاهیم بررسی فنی

در این تحقیق طبق یکسری مقالات، تحقیقات و راهنماییا بعضی از مفاهیم بهینه سازی موتور جستجو آورده شده. محقیق فکر میکنن بهینه سازی موتور جستجو فرآیندیه که هیچ وقت تموم نمی شه و تکنیکای زیادی واسه بهتر کردن رتبه سایت هست ولی اجرا همه اونا مشکله. :

تکنیکایی که در این تحقیق واسه بهینه سازی عنوان شده عبارتند از:

  • افزایش لینکای خارجی
  • تغییر اسم فایلا
  • لینک یک طرفه
  • کلمات کلیدی
  • استفاده از Meta Tag
  • استفاده درست از عنوان
  • استفاده از robots.txt
  • بهینه سازی محتوا