هفت اشتباهی که در بهینه سازی بازاریابی شبکه ای نباید انجام دهیم

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.
(SEO) یا بهینه سازی واسه موتورهای جستجو، به خاطر بهبود کارکرد سایت شما طبق استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این راه، انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در تأثیرگذارند، از کلمات استفاده شده در متن و محتوا تا لینکای ورودی به سایت شما از سایتای دیگه، بعضی وقتا حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت واسه موتورهای جستجو رو میگن. معنی فقط مربوط به موتورهای جستجو نیس بلکه مناسب سازی سایت واسه بازدیدکنندگان هم از فاکتورهای اصلی اینه. بطوریکه در چند پارسال سیاستای گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایتا هم جهت شده.

                                                                 

اهمیت در چیه؟

بیشتر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود رو از موتورهای جستجوی اصلی مثل گوگل پیدا میکنند، به خاطر این مناسب کلید شما واسه رسیدن به بازدید بیشتره. علاوه براین موتورهای جستجو همون چیزی رو در اختیار کاربران قرار می دن که اونا به دنبالش هستن واسه همین در مقایسه با تبلیغات اینترنتی، مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما دارن و این ارزش رو دوبرابر می کنن. کلمات جستجو شده به وسیله کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارن، تجربه نشون داده که جذب بازدیدکننده زیاد از راه گوگل می تونه موفقیت هر شرکتی رو تضمین کنه.

بهینه سازی سایت :

یکی از کارهای مهم واسه ، تولید محتوای مناسب و جدید واسه اون سایته. محتوای مناسب علاوه بر اینکه بازدید یک سایت رو بالا می بره اعتبار سایت رو هم پیش موتورهای جستجو افزایش می ده و می تونین لینکای طبیعی واسه سایت بسازه.

بهینه سازی سایت

چرا موتورهای جستجو نیاز به دارن؟

گوگل موتوری هوشمنده ولی هنوز نیاز به کمک کاربران داره. اونا همیشه در تلاشند تا نتایج بهتری رو به کاربران اینترنتی ارائه دهند با این حال محدودیتایی در این راه هست که نیاز به رو ایجاد میکنه. اشتباه می تونه شما رو از دید کاربران مخفی کرده و تموم سعی شما رو هدر بده، پس رقبای شما با محتوایی ضعیف تر، بازدید و محبوبیت بیشتری نسبت به شما دارن.

فوائد :

1. افزایش فضای رقباتی نسبت به همکاران خود در اینترنت
2. اثر مثبت در تجارت الکترونیکی به ویژه واسه مغازه های اینترنتی جهت کار و کاسبی
3. بالاتر بودن در جستجوی کلمات کلیدی نسبت به سایتای دیگه در گوگل
4. افزایش بازدید ورودی به سایت
5. افزایش اطمینان بیشتر به کاربران در بالاتر بودن جستجو در گوگل
6. افزایش کار و کاسبی و فروش اینترنتی
7. کاهش هزینه های تبلیغات جانبی
8. استفاده بهینه از زمان و فرصت واسه تبلیغ با موندگاری بالاتر

اینم بخونین:   بهینه سازی کلاه سیاه و سفید چیست؟

هفت اشتباه در بازاریابی شبکه های اجتماعی و سئو که نباید انجام دهنده شید

بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا

بازاریابی شبکه های اجتماعی، الان به یکی از عناصر اصلی در افزایش فروش و برندسازی اینترنتی تبدیل شده. متخصصان بازاریابی اینترنتی در قدم اول برنامه ریزی وفعالیت، اقدام به ایجاد یک حساب کاربری مربوط به کار و کاسبی خود در شبکه های اجتماعی می کنن. مهمتر از ایجاد یک حساب، شناخت و دانستن چگونگی فعالیت در انواع شبکه های اجتماعی طبق تکنیک هاییه که هر شبکه اجتماعی داره که بیشتر بازاریابان سعی می کنن به جای تمرکز بر ایجاد حساب، بر نحوه فعالیت تاکید کنن تا بتونن بیشترین بازخورد رو دریافت کنن.

بازاریابان اول از همه سعی می کنن یک راه حل واسه هر شبکه بنویسند و در کنار فعالیت و گذاشتن انواع پستا، نتایج بدست اومده از ورودیای هرکدام رو بررسی کنن و برروی نمودار بیارن. بدیش اینه خیلی از آدما تصور دارن که فقط داشتن یک حساب کاربری از شبکه های اجتماعی در برندسازی اینترنتی کفایت می کنن و به دلیل اینکه هیچگونه راه حل ندارن و کارا اشتباهی رو انجام می دن، نتایج مورد دلخواه خود رو نمی تونن بدست بیارن و بعد فعالیت در شبکه های اجتماعی رو وقت تلف کردن می دونه.

در ادامه این مقاله می خوایم تا هفت اشتباهی که افراد در حسابای کاربری خود در شبکه های اجتماعی می کنن رو بیان می کنیم. اگه قصد دارین که بهترین نتیجه رو بگیرین، حتما باید یک متخصص شبکه اجتماعی استخدام کنین یعنی کسی که کل وقت خود در شرکت رو در شبکه های اجتماعی به خاطر برندسازی و افزایش فروش اجناس اختصاص بده.

هفت اشتباه در شبکه های اجتماعی
۱٫ خودبزرگ بینی داشتن
“هیچ ماست فروشی نمی گه که ماست من ترشه”. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بعضی شرکتا در شبکه های اجتماعی می کنن اینه که به جای معرفی خدمات، اجناس یا مطالب آموزشی کوتاه مدت، اقدام به معرفی خود ولی با استفاده به شکل خودبزرگ بینی می کنن. مثلا بارها مشاهده س که یه سری از آدما اینجور جمله ای رو حساب خود قرار می دن:

“ما بزرگترین و شادترین شرکت ایران هستیم.”
استفاده از عباراتی مثل به این جملات که فقط تعریف از خوده، نه تنها الان باعث کاهش محبوبیت برند شما می شه، بلکه اعتماد کاربران رو از دست میده. به جای استفاده از عبارات غلو آمیز، بهتره که نظرات مشتریان واقعی چه راضی و چه ناراضی رو قرار بدید. این صورت کاربر بیشتر به شما اعتماد می کنن.

اینم بخونین:   اخطار! تا زمانی که این مطلب را نخوانده اید سایت خود را بهینه نکنید

۲٫ به اشتراک گذاری مطالب غیرضروری و در ارتباط
بدیش اینه این نکته بارها بیان شده اما نمی دونیم چه وقت این افراد به ظاهر متخصص می خواهند به این مسائل دقت کنن. از همه بدتر اینکه الان هرکسی خود رو یک متخصص در شبکه های اجتماعی میدونه اما با پخش یک مطلب ازش، خیلی آسون میشه به ناآشنا بودن اون به این دنیای مجازی پی برد.

شبکه های اجتماعی هرکدام قوانین مخصوص در تولید محتوا دارن. سرپیچی کردن از هر قانونی، به وجهه برند شما آسیب جدی میرسوند به ویژه اینکه اگه حساب کاربری شبکه های اجتماعی شما مربوط به یک شرکت بزرگ و معتبر باشه. مهمترین و اولین قانونی که باید در نظر بگیرین، اینه که حتما مطالب مربوط به کار و کاسبی خود نشر بدید. البته پیشنهاد می شه بعضی وقتا مطالب عمومی مثل جملات بزرگان، تبریک به مناسبتای مختلف، تخفیفات ویژه و غیره رو قرار بدید تا تنوعی در پستا ایجاد شه.

۳٫ فقط معرفی اجناس
شبکه های اجتماعی واسه مغازه های اینترنتی به خاطر معرفی خدمات و محصولاتشونه. تا اینجا قبول، شما به عنوان مدیر قصد دارین که از این شبکه به خاطر افزایش فروش خود استفاده کنین، اما بزرگترین اشتباهی که انجام می دید، اینه که تا می تونین فقط اجناس و خدمات خود رو معرفی می کنین.

داشتن یک ریتم ثابت در تولید محتوا، نه تنها کاربران رو خسته می کنه بلکه این تصویر رو ذهن اونا القا می کنه که شما هیچ چیزی اضافه تری ندارین و فقط قصد فروش محصولاتتون رو دارین. الان دیگه کاربران از شبکه های اجتماعی به خاطر دریافت اخبار ونکات استفاده می کنن و کمتر به پستای تبلیغاتی توجه می کنن، واسه همین بیشتر سعی کنین نسبتی بین پستای خود بسازین، مثلا به جای هر دو پست تبلیغی، یک پست آموزشی قرار بدید.

۴٫ استفاده از حساب شخصی واسه معرفی اجناس
در دنیای اینترنت که الان هرنوع کلاه ورداری هم در اون قرار زیاد شده، اعتماد به صفحات رسمی مغازه ها در شبکه های اجتماعی خیلی سخت شده، چه برسه به اینکه از یک صفحه شخصی استفاده شه.

اینم بخونین:   چرا برخی از بهینه سازی های سایت شکست میخورند؟

دوستی داشتیم که واسه معرفی اجناس مغازه خود که ابزارآلات کامپیوتری بود، از صفحه شخصی استفاده می کرد و همیشه هم از این موضوع گله مند بود که چرا در فروش محصولاتش تاثیری به وجود نیامدهه. وقتی صفحه این دوست عزیز رو بررسی کردیم، فهمیدیم که از یک حساب شخصی واسه معرفی محصولاتش استفاده کرده.

از خود همین شخص پرسیدیم که شما چه مقدار به یک حساب شخصی اعتماد می کنین؟ یا یعنی دیگه اگه محصولی مثل مودم رو نگاه کنین که در یک حساب شخصی تبلیغ شده و همون مودم در یک حساب فروشگاهی مثل دیجی کالا تبلیغ شده، به کدوم یک بیشتر اعتماد می کنین؟ دوست ما بعد از کمی فکر کردن، جواب داد که به دیجی کالا. نکته در همینجاست…هیچ موقع واسه معرفی اجناس و خدمات خود از اکانتای شخصی اصلا استفاده نکنین، حساب شخصی تعریفش نشونه، پس حتما باید در راه خودش از اون استفاده کرد.

۵٫ به اشتراک گذاری مطالب شخصی
اصل شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، به اشتراک گذاری لحظه ها و رویدادهای زندگی شخصیه ولی نه در یک اکانتی که مربوط به یک شرکته. اگه هم قصد به اشتراک گذاری رویدادی رو هم دارین، بهتره که حتما رویدادها و اتفاقات مربوط به شرکت رو مثل تولد کارمندان و غیره رو قرار بدین.

۶٫ به اشتراک گذاری زیاد یا کم مطالب
ایجاد یک روند ثابت در اشتراک گذاری مطالب خیلی بهتر از اینه که شما یهو و به تعداد خیلی زیاد یا خیلی کم مطالب رو به اشتراک بذارین. سعی کنین که یک تقویم محتوا واسه خود بسازین و طبق تقویم محتوا حتما فعالیت در شبکه های اجتماعی رو تنظیم کنین.

فعالیت بیشتر از حد، باعث آزرده خاطر شدن کاربران و فعالیت خیلی کم باعث فراموشی برند شما تو ذهن اونا می شه.

۷٫ فقط از متن استفاده کردن
شبکه های اجتماعی یعنی مکانی که شما از تصویر باید واسه بیان و انتقال مفاهیم استفاده کنین. استفاده از متن خالی بی هیچ گونه تصویری، نمی تونه بازخوردی رو که شما مد نظرتونه، داشته باشه و کاربران الان کمتر حوصله خوندن متنای خالی بی تصویر رو دارن. حتی استفاده از عکس به شکل همیشگی هم پیشنهاد نمی شه، بلکه بهتره که عکس به همراه متنی کوتاه و متناسب با اون استفاده شه.