پیج اتوریتی Page Authority (PA) و دومین اتوریتی Domain Authority (DA)-خرید بک لینک و تاثیر آن بر سئو – چرا گوگل جریمه میکند؟

Written by 92 on فوریه 8, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

پیج اتوریتی Page Authority (PA) و دومین اتوریتی Domain Authority (DA)

امروز می خوایم در مورد یکی دیگه از مباحث موجود در سئو و بهینه سازی سایت صحبت کنیم. مبحثی که ابزاری مفید، در مورد بررسی سایتا در اختیار ما قرار میده. زودتر از این حرفا قصد داشتم این مقاله رو بنویسم اما به خاطر بروز رسانیا و مشغله کاری بدیش اینه قسمت نشد؛ بعد از اینکه پیج رنک گوگل واسه همه مخفی شد و صفر شد دامین اتوریتی و پیج اتوریتیتقریبا برجسته تر شد. قبل از خوندن این مقاله به این نکته توجه داشته باشین که آپدیتای موز بالا رونده و پایین رونده هستن.
پیج اتوریتی و دومین اتوریتی

موز رنک Moz Rank چیه؟

موز رنک به وسیله سایت seomoz ارائه می شه و تقریباً مثل پیج رنک گوگله و قدرت سئوی یک سایت رو نمایش میده. موز رنگ یکی دیگه از معیارهاییه که میتوانیم سایت خود رو با اون بسنیجیم البته بخش کاری این سیستم به نحوه و چگونگی گرفتن لینک مربوط می شه و با گرفتن لینکای محبوب و نیم محبوب میتوانیم رتبه موز یا رنک موز خود رو ارتقاء دهیم.
موزرنک یک مولفه واسه میزان محبوبیت یک لینکه. این امتیاز نشون دهنده اهمیت یک صفحه وب در اینترنته. امتیاز یک صفجه وب طبق تعداد و کیفیت لینکایی که از وب سایتای دیگه به اون لینک شدن محاسبه می شه. هرچقدر کیفیت لینک ورودی بالاتر باشه، صفحه وب امتیاز بالاتری رو در موزرنک بدست می آورد.
موزرنک این امتیاز رو طبق یک اندازه لگاریتمی حساب می کنه که این عدد بین ۰ تا ۱۰ه. پس به دلیل استفاده از مقیاسی لگاریتمی بهبود امتیاز از ۳ به ۴ خیلی آسون تره از بهبود امتیاز ۷ به ۸ه.
به این نکته توجه کنین که پیج آتوریتی و دومین آتوریتی نسبت به www حساسه و نتایج با www و بی www متفاوت هستش.
به هر قیمتی پیج آتوریتی و دومین آتوریتی رو بالا نبرین باعث اوج گیری سایت می شه و در کل استعداد سایت از بین میرود.

منبع اصلی تعیین پیج اتوریتی و دومین اتوریتی آدرس زیره:

www.moz.com/researchtools/ose

اگه در سایت عضو نباشید، محدود کردن بررسی پیج آتوریتی فقط واسه ۳ سایت رو دارین که با عضویت و لاگین در سایت این محدود کردن از بین خواهد رفت.

نکتهای مهم درباره Page Authority و Domain Authority:

Page Authority و Domain Authority یک عامل غیر رسمی سئو است که نقش خیلی مهمی داره. با توجه به اینکه گوگل بروز رسانی page rankا رو متوقف کرده و اگه هم دوباره پیج رنکا رو به روزرسانی کنه، با فاصله های زمانی خیلی زیادی این کار انجام می شه، این دو عامل نقش مهمی دارن. Page Authority و Domain Authority به ترتیب به معنی اعتبار صفحه (URL) و اعتبار کل دامنهه. معمولا این ۲ پارامتر هر ۲ ماه یا ۴۵ روز یه بار بروزرسانی میشوند و عددی رو از صفر تا ۱۰۰ نمایش می دن که هر چه این عدد به صد نزدیک تر باشه قدرت و اعتبار دامنه یا صفحه بیشتره .
معمولا domain authority از page authority کمتره. این نشونه، مثل پیج رنک گوگل، واسه صفحه اول یک سایت، دارای مقدار بیشتریه و عددی بین صفر تا قرن که هر چه بالاتر باشه بهتره و نشون از اعتبار و قدرت بیشتر در موتورای جستجو مثل گوگله. افزایشه این عدد به شکل صعودی سخت می شه. مثلا: رسیدن از صفر به ۲۰ خیلی آسون تر از رسیدن از ۲۰ به ۴۰ه و همینطور تا صد ادامه داره.domain authority به وسیله کل page authority صفحات سایت، محاسبه می شه.
این مقدار، بیشتر طبق تعداد و کیفیت لینکای ورودی به سایتا (شبیه پیج رنک گوگل) محاسبه می شه و عمر دامنه یا صفحه، میزان signalایی که از شبکه های اجتماعی دریافت کرده و چند عامل دیگه، که کسی از نحوه محاسبه دقیق اون باخبر نیس، محاسبه می شه. اما سعی کرده ان، عددی ارائه دهند، که با الگوریتمای گوگل و بقیه موتورای جستجو (تا جایی که بتونن الگوریتما رو حدس بزنن) ، نزدیکی بیشتری داشته باشه.
تموم اعداد بالا، واسه صفحه اول عامل page authority حدس زده شده. طبیعتا، domain authority عدد کمتری (با اختلاف حدود ۱۰ تایی) می شه.
صفحات داخلی و پستای جدید ، در خیلی از مواقع، page authority برابر با یک یا صفر دارن و این نشون از ضعیف بودن اون صفحات نیس.
این دو عامل، درباره صفحات یا دامنهایی که حاصل از ریدایرکت هستن (یعنی آدرس صفحه یا دامنه عوض شده)، معمولا دارای خطاست و اعتبار آدرس قبلی، به آدرس جدید منتقل نمی شه. بنابر این ممکنه، یک سایت قوی رو ببینین که domain authority از page authority پایینی داره.
ممکنه صفحه اول وب سایتی دارای page authority بین ۳۰ تا ۵۰ باشه، اما سایتی خیلی ضعیف و حتی اسپم باشه (مثل سایتای پیج رنک دار ضعیف). البته من خود، سایتای ضعیف رو با page authority بالای ۵۰ ندیدم.در کل این دو نشونه، چیزی نیستن که بخواهید حساب کاملی روی اونا باز کنین. تموم فاکتورای سئو، حتی فاکتورای رسمی مثل پیج رنک که به وسیله خود گوگل، ارائه می شه، قابل تکیه نیستن. همه فاکتورای سئو همیشه در کنار هم، می تونن مفید باشن، نه به شکل تکی.
معمولا در سایتای فارسی زبون خیلی کم ارزش دامین و پیج اتوریتی از ۵۰ عبور میکنه ولی سایتای معتبری در دنیا هستن که پیج اتوریتی یا دامین اتوریتی نزدیک به ۱۰۰ دارن. اگه قصد دارین لینک سازی کنین این ۲ پارامتر میتوانند به شما کمک کنن تا در سایتای قوی لینک سازی کنین تا نتیجه دلخواه که رشد کلمات کلیدی در موتورهای جستجوه انجام بشه .
بهترین و معتبرترین پایگاه واسه بررسی خود سایت moz.comه که باید در سایت ثبت نام کنین و بی آخر سایت رو چک کنین.
پیج اتوریتی و دامین اتوریتی که با نامای pa و da هم معروف هستن از مهم ترین معیارای جدید هنگام خرید بک لینک از این جور سایتا میباشند, پس دیگه هنگام خرید بک لینک ملاک پیچ رنک رو در نظر نگیرید و ملاک page authority و domain authority رو در نظر داشته باشین, بعضی از سئو کاران با استفاده از نرم افزار و لینک بیلدینگ غیر طبیعی طی دوماه به pa و da بالای ۳۰ وحتی بالای ۴۰ میرسند اما رشدی در نتایج گوگل رو نگاه نمیکنند چون اونا فقط بر عامل اتوریتی تکیه کرده ان و دیگه فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت رو از یاد بردن. اما اتوریتی اونا بالا نشون داده میشد.

اینم بخونین:   نکات طلایی سئو در لینک سازی خلاق باشید و به دنبال راه های مختلفی برای دریافت لینک باشید

چه مقداری واسه اعتبار صفحه و دامنه مناسبه؟

۱) عدد بالای ۷۰ خیلی بالا و ایده آله. کمتر سایتی در ایران اینجوریه.
۲) عدد ۶۰ و بالاتر خیلی خیلی عدد مناسبیه.
۳) عدد ۵۰ و بالاتر نشون از قوی بودن یک سایت یا صفحه.
۴) عدد ۴۰ تا ۵۰ عدد مناسبیه و خیلی از سایتای معتبر بین ۴۰ تا ۵۰ هستن.
۵) عدد ۳۰ عدد پایینی نیس ولی جوری هم، نشون از قوی بودن سایت نیس.
۶) عدد ۲۰ واسه سایتای تازه تاسیس، ممکنه عدد مناسبی باشه و کمتر از اون، عدد پایینیه.
پیج اتوریتی و دومین اتوریتی

روشای افزایش پیج اتوریتی و دومین اتوریتی :

۱) افزایش ایندکسای مفید سایت (صفحات تگا و دسته بندیا در صورتیکه بدون محتوای کافی باشه جزء ایندکسای مفید حساب نمی شن)
۲) افزایش تعداد لینکای داخلی سایت (در متن پستا به صفحات داخلی خود لینک بدید. بهتره این کار به شکل دستی انجام شده و از پلاگین استفاده نشه)
۳) افزایش بک لینکای مفید (هم Root Domain و هم Total Link)
۴) افزایش کیفیت بک لینکا (گرفتن بک لینک از سایتهای معتبر و با قدرت نفوذ دامنه بالا)
۵) بهینه سازی سایت
۶) تولید و ایجاد محتوای قوی و فعالیت در شبکه های اجتماعی و دریافت لینک طبیعی
۷) افزایش کیفیت محتوا
۸) میزان و سرعت به روزرسانی سایت
۹) افزایش تعداد اشتراک لینکای سایت در شبکه های اجتماعی معتبر (گرفتن بک لینک از شبکه های اجتماعی معتبر)
البته فاکتورهای اشاره شده واسه افزایش اتوریتی صددرصدی نبوده و منظم در حال تغییره. قبلاً گفته می شد که عامل اصلی در افزایش اتوریتی، تعداد بک لینک از دامنهای مختلفه ولی حالا مثل اینکه اهمیت این عامل کمی کاهش پیدا کرده و تعداد ایندکسای مفید و لینک دهی داخل مطالب اهمیت بیشتری پیدا کرده.
پیج اتوریتی و دومین اتوریتی
نکته اول: domain authority مخصوص اعتبار کل دامنهه.
نکته دوم: page authority مختص اعتبار یک صفحه یک لینک (URL) است.
نکته سوم: دامین اتوریتی به وسیله کل پیچ اتوریتی صفحات سایت محاسبه می شه.

اعتبار صفحه و دامنه چطوری محاسبه می‌شه؟

از فاکتورای که در محاسبه موثر می‌باشن میشه به تعداد و کیفیت لینکای خارجی سایت، عمر دامنه و یا صفحه، دریافت سیگنالای مثبت از شبکه‌های اجتماعی، لینک سازی داخلی، محتوای متنی مناسب چند عامل مختلف دیگه که کسی از نحوه محاسبه دقیق اون خبردار نیس محاسبه می‌شه و سعی بر اینه عددی که داده می‌شه با الگوریتم‌های گوگل برابری داشته باشه.
همونجوریکه می دونین واسه شناخت قدرت یک سایت پیج رنک وسیله مناسبی بود اما در نبود اون دو ملاک پیج آتوریتی و دومین آتوریتی خیلی پر رنگ شدن اگه شما به سایتای فروش بک لینک سر زده باشین میبینید یکی از مهم ترین فاکتورا واسه فروش بک لینک همین دو معیاره اگه شما موز بار رو نصب کنین می تونین واسه هر سایت به شکل آسون این دو ملاک رو نگاه کنین حتی می تونین در جستجو گوگل هم این ملاک رو به شکل کلی در ده نتایج جستجو ببینین.

اینم بخونین:   خرید بک لینک ارزان | ایجاد بک لینک برای سایت

همه معیارها در بهینه سازی سایت

اول ایرادی که به این شاخص وارد میشه اینه که بعضی وقتا اختلاف بزرگی بین ربته بندی و این شاخص هست که میگن اصلا این ملاک اشتباهه ببینین تموم موارد و شاخصا در کنار هم میشوند رتبه سایت شما البته شاخصای شناخته شده و نشده دقت کنین این ملاک فقط روی بعضی از این موارد تحقق پیدا میکنه پس نمیتوان نظر کلی بدیم و بگیم اگه یک سایت در این شاخص نسبت به سایت دیگه بهتر بود جتما رتبه بهتری باید داشته باشه پس میشه گفت این ایراد تا حدی غیر منطقی و تخصصیه.

چقدر دامین و پیج اتوریتی خطا داره

همونجوریکه می دونین این سایت تموم لینکایی که از سایتای دیگه به سایت شما داده شده رو بررسی میکنه و به شما نشون می ده و نسبت به قدرت اون دامینا به شما امتیاز بین صفر تا صد میده که هر چقدر این امتیاز بیشتر باشه نشون دهنده اینه که دامنهای که به شما لینک داده ان بیشتر و قوی تر هستن و یک امتیاز اسپم هم داره که واقعا باز کردن اون خودش یک مقاله مثلا نسبت بک لینکاتون به محتوا و بزرگی برند شما چقدر واقع گرانه یا طبیعیه حال سوال اینجاست این سایت چقدر در این عملیات موفق بوده اگه کلا بخوایم بگیم، تا حدود قابل قبولی موفق بوده؛ اما در واقعیت این سایت هنوز خیلی از سایتایی رو که شما از اونا بک لینک دارین رو نمیتواند شناسایی کنه.

چقدر این شاخص قابل اطمینانه

اگه ازم میپرسید سالا پیش این ملاک واسه هر کسی خیلی مهم بود و به یه جور قدرت یک سایت مشخص میکرد اما با به روز رسانیای گوکل و تغییر کلی لینک سازی، نمیتوان به شکل قابل قبولی به اون تکیه کرد و هنوز درصد خطای زیادی داره مثلا هنوز یک سایتی که فقط لینک کامنتی نظرات به شکل فالو داره دامین اتوریتی و پیج اتوریتی بالایی می تونه داشته باشه در صورت که شاید واسه گوگل به این شکل نباشه به ویژه در پنگوئن ۴ که گوگل کلا دیدش نسبت به بک لینک تغییر کرده و روش لینک سازی دچار تغییر اساسی شده سایت موز درسته که واسه نشون دادن نتایج لینکای سایت شما چندین ساله که فعالیت میکنه و خیلی به سئو سایت و بهینه سازی اون کمک کرده به ویژه واسه متخصصان اما نباید از این نکته بگذریم که خطاای این سایت هم کم نیستن و میشه خیلی قابل بحث باشه.

بهترین استفاده از این ملاک در بهینه سازی سایت

یکی از بهترین استفاده این وسیله جا پا گذاشتن پشت حریف و شناسایی نقاط قوت و ضعف انه این وسیله به خاطر رایگان بودن خیلی مورد استفاده قرار میگیرد و یک زمانی تموم نیاز ما رو تامین میکرد و با بررسی سایتای دیگه به بک لینکای رایگان خیلی دست پیدا میکردیم یا واسه بررسی یک سایت به شکل یک دید موز بار خیلی مناسبه چون که یک دید خیلی کلی و مناسب نسبت به این سایت به شما می ده نکته بعدی اینه که می تونه به عنوان یک ملاک واسه بک لینک حساب بشه هر چند کاستیای خیلی زیادی داره اما می تونه مناسب باشه اما اگه فکر می کنین همه چیز همین دو شاخصه سخت در اشتباهید حتی اگه میخواهید بک لینک بخرین، بهتره سعی کنین تموم نکات یک سایت رو بررسی کنین فقط داشتن شاخص مناسب در این دو نمیتواند واسه شما دلیل محکمی بیاره شاید سایت لینکای اسپمی زیادی داشته باشه شاید بارها سایتای که مثلا ۱۰۰۰ بک لینک در الکسا داشتن رو دیده اید که اصلا رتبه الکسا ندارن این دقیقا همین نکته ایه که بنده گفتم صرف داشتن بک لینک مهم نیس، کجا و به شکل اون مهمه.

چرا پیج رنکای گوگل صفر شد!؟Reviewed by رضا رستم زاد on Apr 18Rating: 5.0چرا پیج رنکای گوگل صفر شد!؟همونطور که مستحضرید طی چند روز گذشته همه خبری دست به دست در بین کاربران میشه که پیج رنکای گوگل صفر شده و بیشتر سایتای پیج رنک چکر و افزونه ی مرورگرهای مختلف رنک گوگل شما رو صفر نمایش می دن.

همونطور که مستحضرید طی چند روز گذشته همه خبری دست به دست در بین کاربران میشه که پیج رنکای گوگل صفر شده و بیشتر سایتای پیج رنک چکر و افزونه ی مرورگرهای مختلف رنک گوگل شما رو صفر نمایش می دن. پیج رنکا بروزرسانی شد اما اینبار کمی متفاوت از همیشه. میشه گفت گوگل بصورت رسمی مرگ پیج رنکا رو اعلام کرد . اما اینبار هیچ سایتی با افزایش رتبه پیچ رنک روبرو نشد. شرکت گوگل، پیج رنک همه سایتا رو به صفر رساند. اگه شما الان پیج رنک سایت خودتون یا هر وبسایتی رو چک کنین، با پیج رنک صفر روبرو می شید.مثل اینکه گوگل، با این حرکت نشون داد که دیگه Page Rank مهم نیس .

اینم بخونین:   با چه معیار هایی رتبه آتوریتی هر سایت افزایش می یابد

ولی در هر حال پیج رنک از پارسال ملاک خوبی واسه انتخاب نبوده و نباید به این توجه کرد .

پس از بررسی تیم بک لینکا ممکنه این موضوع 2 دلیل داشته باشه که در ادامه به اون اشاره می کنیم:

1- خطا در الگوریتم سایتای نمایش پیج رنک : به دلیل تغییرات در سیستم نمایش پیج رنک که از طرف گوگل اعمال شده الگوریتمای قبلی قادر به نمایش رنک گوگل شما نیستن و پس بیشتر افزونه ی مرورگرا و سایتای بررسی پیج رنک، رنک گوگل شما رو صفر نمایش می دن. علاوه بر اینکه هنوز هیچ منبع رسمی تایید نکرده که رنکای گوگل صفر شده. این رو از این واسه می گیم که سایتای قدرتمندی مثل https://checkpagerank.net بازم پیج رنک گوگل شما رو نمایش می دن که در تصویر زیر میشه دید:index

اما از طرفی ممکنه این سایتا از سیستم کش واسه فراخوانی اطلاعات استفاده میکنند و اطلاعات خروجی اونا بروز نیس. علی ای حال این مورد رو میشه به عنوان یک احتمال در نظر گرفت.

2- واقعاً رنکا صفر شدن : این نکته دارای اهمیته که واسه مجموعه بک لینکا و وب مسترهای حرفه ای رنک گوگل سالا پیش مردهه. و ما در بک لینکا همیشه به جز رنک گوگل بقیه آنالیزای مختلف رو ارائه میکردیم. بارها به شکل تلفنی و حضوری به مشتریا اعلام کردیم که کیفیت خیلی بهتر از کمیته چیزی که خیلی مهم تر از رنک گوگله و وب مستر آماتور به اون توجه نمی کنه اتوریتی، تراست رنک، سن دامنه و … است.
با توجه به اینکه پیج رنک گوگل مدت هاست بروزرسانی نشده این موضوع باعث شده بود که خیلی سایتا شروع به فروش بک لینک کنن و در این بین بعضی به دلیل نبود باخبر شدن از این موضوع اقدام به خرید بک لینک از این سایتا کرده و پس از یه مدت که نتیجه نمی گیرند نا امید می شن. پس صرف داشتن پیج رنک واسه یک سایت کافی نیس بلکه آیتمای فنی دیگری مثل اتورینی، تراست رنک، رییل پیج رنک، سن دامنه، تعداد صفحات داخلی، کیفیت پیج رنک و … از اهمیت بیشتری برخورداره.

اتوریتی چیه؟

اتوریتی یک الگوریتم واسه امتحان میزان کیفیت یک سایت و قدرت دامنه اینه که به وسیله موز . کام ارائه شده. که ملاک خوبی واسه امتحان میزان قدرت یک سایته. البته این ملاک ارزش گذاری باید کنار فاکتورهای دیگه بررسی شه و در کل در مورد یک سایت اعلام نظر کرد. واسه بررسی اتوریتی یک سایت از اینجا اقدام کنین.

در ماه مارس سال ۲۰۱۶، گزارش شد که گوگل تصمیم گرفت کلا از خارج الگوریتم رتبه بندی و یا همون پیج رنک گوگل رو حذف می کنه و فقط در الگوریتم خود از اون استفاده می کنه .

۴ نشونه مرگ پیج رنک :

۱ ) حذف PageRank از وبمستر تولز

۲ ) بروز رسانی عجیب گوگل بعد از گذشت بیشتر از یک سال

۳ ) حذف تولبار پیج رنک در گوگل کروم

۵ ) مت کاتز می گه رتبه بندی گوگل استاندارد نبود و گوگل هیچ علاقه ای به اصلاح اون نداره .

 

حال ملاک ما واسه خرید بک لینک دیگه پیج رنک نیس !

 

نگرانی در صورت صفر شدن رنک گوگل هست؟

با توجه به توضیحاتی که در بالا داده شد هیچ گونه نگرانی واسه وب مسترها هست چون هیچ سایتی جریمه نشده بلکه فقط یک سیستم نمایش قدرت یک سایت از کار افتاده و آیتمای زیادی واسه امتحان کیفیت بک لینک مثل اتورینی، تراست رنک، رییل پیج رنک، سن دامنه، تعداد صفحات داخلی، کیفیت پیج رنک و … هست.

چطوری کیفیت یک بک لینک رو مورد بررسی قرار دهیم؟

مثل سایتایی که می تونین کیفیت یک بک لینک رو بررسی کنین به توضیح زیره :

نگاه پیج اتوریتی سایت : https://moonsy.com/page_authority

نگاه تراست رنک، رییل پیج رنک و ارزش یک سایت : https://www.seomastering.com

تست پیج رنک گوگل : https://checkpagerank.net/index.php

نگاه بک لینکای سایت : https://ahrefs.com (امکانات رایگان محدوده)