چرا باید سایت خود را سئو یا بهینه سازی کنیم؟

Written by 92 on فوریه 1, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

بهینه سازی سایت چیه ؟

برابر انگلیسی این کلمه site optimizationه که با استفاده از قوانین و موادی که به وسیله موتور جستجوی گوگل مشخص شده باید سایت به راه مطلوب بهینه سازی شه  ،شرکت پارس تو وب با در نظر گرفتن ۲۵۰ عامل در پروژه های سئو  seoو بهینه سازی سایتای کارفرمایان خود و با بهره مندی از آخرین اطلاعات و منابع موجود که در سمینارها و همایشای تخصصی گوگل منتشر می شه ، موفق به اخذ بیشترین رضایتمندی در پروژه های بهینه سازی سایتای خود گردیده ، طبق چیزی که اشاره شد جهت سئو سایت یا همون بهینه سازی سایت باید تموم فاکتورای لازم در سئو بهینه سازی سایت seo که به وسیله موتورهای جستجویی مانند google مد نظره انجام شه .

سئو سایت یا سئو به معنی بهینه سازی سایت در موتورای جستجو (Search Engine Optimization) و الان یکی از مراحل مهم و پر اهمیت در طراحی سایت سئو و بهینه سازی سایته . سئو سایت یا همون بهینه سازی سایت در معنای  seoپیاده سازی الگوریتما و استانداردهای گوگله که پس عمل قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به واسط کلمات کلیدی خاص و عبارت بهینه سازی سایت و سئو سایت رو حاصل می کنه.

seo

بهینه سازی سایت سئو seo

شما کار طراحی سایت رو به اتمام رسانیده اید ولی هنوز به اون اندازه ای که توقع دارین بازدید کننده ندارین . مشکل اینجاست که شما هنوز روی یکی از راه های خیلی مهم و مفید افزایش بازدید طراحی سایت کار نکردین . یعنی سئو سایت و بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو یا همون سئو سایت

سئو سایت یا بهینه سازی سایت seo

(بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو ) یعنی مجموعه تکنیکا و مهارتایی که به یک سایت اجازه میده ترافیک و بازدید کنندهای بیشتری از موتورای جستجو مانند Google ، Yahoo و یا Microsoft داشته باشه .

سئو سایت و بهینه سازی سایت رو میشه به دو محدوده اصلی تقسیم کرد :

۱- off-page در بهینه سازی سایت و seo سئو : کارایی که به طور جداگونه از طراحی سایت شما انجام میگیره .

۲ – on-page در بهینه سازی سایت و seo سئو : کارایی که طراحی سایت شما رو تغییر میده تا رتبه بهتری رو در موتورای جستجو بگیرین .

سئو seo و بهینه سازی سایت با خریدن لینکای اسپانسر شده و شماره یک در سیستم تبلیغات گوگل و اعلام بر داشتن یک طراحی سایت درجه اول در گوگل نیس .

خریدن این جور تبلیغات مربوط به SEMه که به معنای سیستم بازاریابی موتورای جستجوه و در این آموزش قرار نمی گیره .

سئو سایت و بهینه سازی سایت به معنای درجه اول بودن نام شرکت شما نمی باشه .

سئو سایت seo و بهینه سازی سایت در صفحه نتایج گوگل

اگه که طراحی سایت شما الان رتبه دهم رو در جستجوی عبارت “چطوری تخم مرغ درست کنیم” رو داره ، واسه این که رتبه جستجوی این عبارت واسه این طراحی سایت به یک بهبود یابد ، باید از سئو سایت و بهینه سازی سایت استفاده کرد . از اونجا که موتورای جستجو در وب عادی و عادی تر شدن تقریبا هر کسی که بخواد در وب دیده شه می تونه از امتیازات سایت با بهینه سازی سایت و سئو سایت استفاده کنه .

کلمات کلیدی در بهینه سازی سایت و سئو سایت seo

در مباحث طراحی سایت و  بهینه سازی سایت و سئو سایت ، یک کلمه کلیدی عام کلمه ایه که خیلی از مردم واسه اون جستجو می کنه چون اونا ممکنه نظری مبهم و نامعلوم نسبت به چیزی که به دنبال اون هستن داشته باشن . کلمات کلیدی در فرایند بهینه سازی سایت یا همون سئو سایت خیلی خاص نیستن این کلمات کلیدی خیلی سخت می تونن در گوگل رتبه اول رو کسب کنن چون تعداد خیلی زیادی طراحی سایت وجود دارن که در اونا مطالبی شامل این کلمات هست .گرچه اگه شما بتونین رتبه خوبی واسه یک کلمه کلیدی عام به دست بیارین ، ترافیک خیلی بزرگی رو واسه طراحی سایت خود به دست می آورید.

اینم بخونین:   چگونه سایت خود را با بهینه سازی رنکدار کنیم

خلاصه بهینه سازی سایت و سئو سایت seo : سعی کنین که واسه کلمات عام رتبه بیارین ولی به اون به اندازه زمانی طولانی بها بدین . ما به مبتدیان پیشنهاد می کنیم که یک کلمه کلیدی عام رو به خاطر انجام فرایند سئو سایت انتخاب کنن اگه که زمینه کاری اونا خیلی رقابتی نیس .

آنالیزگر سئو سایت و بهینه سازی سایت

وسایل بررسی کلمات کلیدی شامل ۲ بخش جادویی و یک بخش آمارگیری سخت هستن واسه اینکه بتونین از تکنیکای بهینه سازی سایت و سئو سایت که آموزش می دیم خوب استفاده کنین ، واسه هر کدوم از صفحات طراحی سایت بیشتر از دو تا سه کلمه کلیدی رو نشونه نگیرید یکی از اشتباهات رایج مبتدیان بهینه سازی سایت و سئو سایت اینه که واسه هر صفحه بیشتر از ۵۰۰ کلمه کلیدی رو مشخص می کنن و توقع دارن که در گوگل واسه این کلمات رتبه یک بگیرن . این کار ممکن بود ده سال پیش جواب بده ولی الان موتورای جستجو از الگوریتمای خیلی پیچیده ای استفاده می کنن و از این راه نمیشه به اونا حیله زد . به همین دلیله که بهتره از تعداد کمی از کلمات کلیدی کوتاه و کوتاه شروع شه . واسه طراحی وب سایتای جدید تقریبا عیر ممکنه که از همون اول واسه تعداد زیادی از کلمات کلیدی رتبه خوبی داشته باشن .

بهینه سازی سایت و سئو سایت seo با الگوریتم گوگل

در اول که سیستم PageRank ساخته شد تنها گوگل از این تکنولوژی به عنوان بحث ای در بهینه سازی سایت استفاده می کرد ، اما وقتی دیگه موتورای جستجو فهمیدن که چقدر سیستم PageRank در افزایش صحت و دقت گوگل نقش داشته ، تقریبا تموم اونا سیستم PageRank رو در بخشی از الگوریتم خودشون در سئو سایت و بهینه سازی سایت قرار دادن. در گذشته در حالی که خیلی از طراحی سایتا در حال کار کردن واسه اضافه کردن سیستم PageRank به الگوریتمای جستجویشون بودن ، بعضی دیگه نتونستن صبر کنن تا خودشون بهینه سازی سایت یا seo رو بسازند و سیستم PageRank رو از راه گوگل اعمال کردن . (مثلا سایت یاهو یه مدت از این راه عمل میکرد صرف نظر از موتورای جستجو ، متخصصان بهینه سازی سایت و سئو سایت موتورای جستجو (بهینه سازی سایت خریداران لینک ، صاحبان سایتا ، مغازه داران ، و هرکسی که به دانستن ارزش سایت علاقه مند بود ، به PageRank سایت در موتورای جستجو نگاه می کردن تا بفهمن یک طراحی سایت چقدر مهمه.

فرایند ی افزایش پیج رنک طراحی سایت و بهینه سازی سایت و  seo سئو سایت به طور مستقیم به کسب لینک بستگی داره . کسب لینک به معنای قرار گرفتن لینک طراحی سایت شما در وب سایتای دیگه به طور طبیعی و یا از راه خرید لینکه . ما سئو مباحث رو با جزئیات بیشتر پوشش میدیم و شما باید هرکدام از مطالب رو بخونین تا با مزیتا و بدیای هر کدوم از دید سئو سایت و بهینه سازی سایت seo سئو آشنا شید .

تگ عنوان  در بهینه سازی سایت

اولین و مهم ترین اقدام سئو و بهینه سازی سایت seo که باید روی صفحات خود انجام بدین تگ عنوانه .

خیلی از افرادی که از راه منابع خارجی و یا ویرایشگر متن استفاده می کنن ، قرار دادن تگ meta رو که می تونه واسه اونا محبوبیت زیادی در موتورای جستجو و بحث بهینه سازی سایت و سئو سایت داشته باشه رو از یاد میبرن.

فواید استفاده از تگای عنوان که در سئو سایت و بهینه سازی سایت استفاده می شه شامل ۳ بخشه

اینم بخونین:   بهینه سازی و سئو به چه صورت عمل می کند؟

۱ – کاربری که واسه کلمه کلیدی شما جستجو کرده ، در صورتی که عنوان طراحی سایت شما مثل عبارت جستجو شده باشه ، لینک و عنوان طراحی سایت شما رو به شکل مشخص (هایلایت ، پررنگ ، bold) شده میبینه و این به طور قطع می تونه تعداد کلیک واسه طراحی سایت شما رو زیاد کنه نسبت به وقتی که از تگ عنوان استفاده نشده .

۲ – باعث افزایش رتبه بندی شما در موتورای جستجو میشه .

۳ – به موتورای جستجو کمک می کنه تا بین صفحاتی که ممکنه مثل هم باشن فرق قائل شه .

افزایش تعداد کلیک به واسط سئو سایت و بهینه سازی سایت seo

سئو  seo یا بهینه سازی سایت در موتورای جستجو تنها قرار گرفتن در رتبه های برتر و صفحات ابتدایی موتورای جستجو نیس ، بلکه به معنای جذب میزان ترافیکیه که شما از طراحی سایت خود توقع دارین . اگه شما واسه عبارت ” کلاهای رایگان ” رنک #۶ داشته باشین ، هنگامی که کاربری عبارت ” کلاهای رایگان ” رو جستجو می کنه ، در صورتی که عبارت جستجو شده در عنوان طراحی سایت شما موجود نباشه ، کاربر فرق زیادی بین طراحی سایت شما و دیگه طراحی وب سایتا نگاه نمی کنه .

در صورتی که عنوان طراحی سایت شما شامل کلمه کلیدی مورد نظر شما باشه ، کاربر با جستجوی کلمه کلیدی ، عنوان طراحی سایت شما رو به شکل پررنگ و مشخص میبینه و این به مقدار خیلی زیادی میل کاربر رو واسه نگاه طراحی سایت شما افزایش میده .

بهبود رنکینگ در اجرای سئو سایت  و بهینه سازی سایت seo

بیشتر مردم باور دارن که عنوان طراحی سایت جاییه که باید نام تجاری و یا نام دامنه خود رو اشاره کنن . این اشتباهه و عنوان صفحات یکی از آسون راه هاییه که شما می تونین به موتورای جستجو از دید سئو سایت بگید که صفحه مورد نظر از طراحی سایت شما در چه موردیه و هم صفحات طراحی سایت شما چطوری طبقه بندی شدن . در حالی که خیلی از آدما به عنوان صفحات از دید سئو سایت توجه ندارن ، موتورای جستجو به اون توجه می کنن .

اثر محتوا در سئو سایت و بهینه سازی سایت

به طور شفاف و روشن عنوان و موضوع هر صفحه رو با استفاده از تگ عنوان مشخص کنین و به سئو  و بهینه سازی سایت کمک کنین تا بتونه بین صفحات خیلی آسون فرق قائل شه .

شما ممکنه دو صفحه در طراحی سایت خود داشته باشین که خیلی به هم مثل باشن و با کمی تفکر بشه دریافت که بین اونا تفاوتایی هست .

 

چرا باید سایت خود رو سئو کنیم ؟

چرا باید سئو کنیم
چرا سئو مهمه

آمارها نشون میده حدود ۷۰ درصد از وب سایتایی که افراد بروی اون کلیک کرده ان، در نتایج اول تا سوم گوگل قرار گرفته بودن. ( بنده تصور می کنم این آمار در ایران به ۹۰ درصد هم رسیده باشه. ) این جایگاه شما در گوگله که میزان فروش شما رو تعیین می کنه. این نکته رو در نظر بگیرین که اگه سئو به روش درستی انجام شه می تونه یک روش تبلیغاتی ارزون باشه. به این خاطر که می تونه هم فروش شما رو زیاد کنه و هم شما رو به یک برند تبدیل کنه.

چرا سئو سایت در کار و کاسبی اینترنتی اهمیت زیادی داره ؟

سایت شما رو به همه نشون میده، پس از این راه می تونین به یک برند تبدیل شید.
همه روزه افراد جدیدتری از سایت شما دیدن می کنن و این به معنای داشتن مشتریان جدیدتریه.
هزینه های تبلیغات و بازاریابی شما به طور چشم گیری کاهش پیدا میکنه.
شما از رقبای خود فاصله زیادی می گیرین.
وقتی در گوگل اول هستین در نگاه مشتریان هم اول خواهید بود.
احتمال استفاده از خدمات و یا جنسای شما واسه جستجو کنندگان گوگل بالای ۹۰ درصد می شه.

اینم بخونین:   وردپرس و بهینه سازی سایت

واسه سئو سایت خود باید از کجا شروع کنیم ؟

واسه SEO کردن یک سایت فاکتورهای خیلی رو باید در نظر گرفت که ما اینجا شما رو با بعضی از مهترین فاکتورهای سئو آشنا می کنیم:

۱- انتخاب کلید واژه مناسب

کلمات کلیدی در سئو
کلمات کلیدی رقابتی

یک سئوی خوب با انتخاب کلیدواژه مناسب شروع می شه. شما باید کلماتی رو که مشتریان شما واسه جستجوی محصول شما استفاده می کنن رو پیدا کنین. واسه این کار می تونین یک پرسشنامه تهیه کنین و اون رو در اختیار افرادی با گروه سنی متفاوت، سطح علم متفاوت و جنسیت متفاوت قرار بدید. بعد از انجام این پرسشنامه شما به لیستی از کلمات کلیدی کاربردی دست پیدا می کنین.

۲- استفاده از تگای مناسب

تگ جز اصول اصلی SEO نمی باشه ولی می تونه کمک زیادی به صفحه بندی سایت شما کنه. فرض کنین شما در سایت خود ۲ مقاله دور و بر موضوع سئو دارین، یکی SEO چیه؟ و دیگری راهکارهای سئو و مقاله آخری که می خواین در وب سایتتون قرار بدید سئو 2018ه. اگه شما در مقاله سئو 2018 خود از تگای SEO چیه و راهکارهای سئو استفاده کنین در اصل یک دسته بندی از موضوعات در ارتباط به سئو رو در اختیار مخاطب خود قرار دادین تا خیلی آسون بتونه به همه مقالات سئو شما دسترسی داشته باشه.

۳- محتوا پادشاهه

اثر محتوا بر سئو
محتوای مناسب در سئو

اگه از یک سئوکار کار حرفه ای بخواهید که راز موفقیتش در SEO رو واسه شما برملا کنه، اون شک نداشته باشین به شما می گه که محتوای مناسب راز موفقیت در SEOه. ولی چه محتوای ارزشمنده؟ محتوای در سئو ارزشمنده که در اون ۲ اصل اساسی زیر رعایت شده باشه:

اولین اصل در محتوا

اولین اصل در محتوا، نوشتن طبق استاندارهای گوگله. گوگل همه محتوای شما رو به زبون انگلیسی ترجمه می کنه. اگه محتوای شما واسه گوگل تکراری و یا غیرقابل فهم باشه، گوگل محتوای شما رو به عنوان یک نوشته بی کیفیت شناسایی می کنه و در بعضی وقتا، ممکنه سایت شما رو به دلیل داشتن محتوای بی کیفیت جریمه کنه.

دومین اصل در محتوا

دومین اصل در محتوا، جلب رضایت مخاطبانه. هر چه محتوای شما واسه بازدیدکنندگان راحت تر و ضمنا جذاب تر باشه، تمایل اونا واسه خوندن ادامه محتوای شما بیشتر میشه. این نکته رو فراموش نکنین که محتوای شما باید نیاز کاربرانی رو که به سایت شما مراجعه کرده ان رو تامین کنه. یعنی شما باید درک درستی از نیازای مخاطبان خود داشته باشین و طبق نیاز اونا محتوای مناسب رو در سایت خود قرار بدید.

ساختن لینک داخلی

منظور از لینکای داخلی، ایجاد یه جور رابطه بین مطالب داخلی سایت شماس. با گذاشتن لینک داخلی به گوگل و مخاطبان خود این امکان رو می دید که خیلی آسون بتونن به بقیه مطالب موجود در سایت شما دسترسی داشته باشن. گوگل به این لینکای داخلی اعتبار زیادی میده. چون هدف گوگل ارائه دادن محتوای با کیفیت و در ارتباط به مشتریانشه.

سئو در فروش بیشتر موثره یا ادوردز ؟

سئو بهتره یا ادوردز
سئو یا تبلیغ در گوگل

این سوال ذهن خیلی از آدما رو به خود مشغول کرده که، واسه داشتن فروش بیشتر در گوگل، از سئو یا ادوردز استفاده کنن؟ تجربه چندین ساله ما در SEO و ادوردز ثابت کرده که بهترین روش واسه کسب درآمد بیشتر، استفاده از هر دوی این امکاناته. چون گوگل به سئو سایتایی که اونا رو تبلیغ می کنه، اهمیت میده، یعنی اگه سایت شما ارزش زیادی نداشته باشه، واسه ادوردزکردن سایت خود نیاز دارین که هزینه خیلی بالایی بدین. این نکته راهم در نظر بگیرین که ادوردز اطلاف هزینه نیس. ادوردز سئو پولیه، که از اون راه می تونین زودتر به نتیجه دلخواه خود برسین.