چرا برخی از بهینه سازی سازی ها شکست می خورند؟

Written by 92 on فوریه 3, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

اصول ابتدایی SEO (بهینه سازی موتور جستجو)

ساخت عنوان دقیق و منحصر به فرد واسه صفحه ها

عنوان صفحه ها رو با تگ Title مشخص کنین.

تگ title به موتورهای جستجو و کاربران می گه که موضوع اون صفحه در چه رابطه ایه. عنوان باید در تگ title صفحه HTML بگیره. در حالت ایده آل تموم صفحه های یک سایت باید عنوان خاص و منحصر به فرد خود رو داشته باشن.

seo_title_0

خوشبختانه تموم CMS (نرم افزارهای مدیریت محتوا مثل جوملا، دوراپل، وردپرس و غیره) بصورت خود کار متاتگا رو ایجاد می کنن و در فیلدهای مختلف اطلاعات مورد نیاز رو از کاربر می گیرن اما اگه قراره خودتون سایت جدیدی راه اندازی کنین باید تگ رو در نظر بگیرین.

seo_title_01

عنوان صفحه (title) در نتایج جستجو نشون داده می شه.

اگه یک صفحه پس جستجو نشون داده شه محتوای موجود در تگ title در اولین سطر نتیجه جستجو قرار میگیره. این کار باعث می شه کاربر بدونه که صفحه یافته شده با چیزی که جستجو کرده مرتبطه یا نه.

عنوان یا title صفحه باید با دقت انتخاب شه سعی کنین در عنوان از کلمات کلیدی در ارتباط مثل جای، نام وسیله یا سرویس خاص و اطلاعات کلیدی دیگه استفاده کنین. انتخاب درست عنوان اثر زیادی در SEO داره.

title_tag_1

بهترین کارا

عنوان صفحه (Title) رو با دقت طوری انتخاب کنین که محتوای صفحه رو توضیح بده

عنوان صفحه رو طوری انتخاب کنین که با متن و محتوای صفحه در رابطه باشه و بتونه توضیح خیلی کوتاه و مختصری از اون باشه.

از انتخاب عنوان بی ربط و نامرتبط با محتوای صفحه خودداری کنین.
هیچوقت از عناوین پیش فرض صفحه های HTML مثل Untitled یا New Page استفاده نکنین.

اینم بخونین:   بهینه سازی یا تبلیغات در گوگل؟ تاثیر مطالب تکراری بر سئو

واسه هر صفحه از سایت یک عنوان منحصربه فرد انتخاب کنین

هر کدوم از صفحه های سایت باید دارای عنوان خاص خود باشه. این کار به موتورهای جستجو کمک می کنه تا صفحه های مختلف سایت رو از همدیگه جدا کنن.

از انتخاب یک تگ عنوان واسه کل صفحات سایت و یا گروهی از صفحات خودداری کنین.

عنوان رو کوتاه ولی توصیفی انتخاب کنین

عنوان نباید طولانی باشه. Title رو کوتاه ولی ضمنا با معنی و در ارتباط برگزینید. موتورهای جستجو عنوانای طولانی رو در نظر نمی گیرند.

از ساخت عنوانای بزرگ و طویل خودداری کنین.
سعی کنین در عنوان، کمتر از کلمات غیرکلیدی و حروف اضافه استفاده کنین.

سئو منفی چیه؟

طراحی و ساخت یک سایت بی بهبود وضعیت اون در موتورهای جستجو، کاری به جز آزاد کردن چندین صفحه سایت خود بین میلیونای صفحه موجود در دنیای وب نخواد بود، به خاطر این شما مجبورید تا واسه باقی ماندن در دایره رقابت با رعایت اصول سئو و دوری از مواردی مثل سئو منفی وضعیت رنک خود رو در موتورهای جستجو پیشرفت بخشیده و در کلمات کلیدی مربوط به سایت خود در صفحات راحت نتایج جستجو بایستید.

سئو منفی چیه و چطوری باید از اون در امان موند؟

بعضی از وبمسترها بی توجه به نیاز کاربران، تنها با همگام سازی سایت خود با الگوریتمای مشخص و در دسترس موتورهای جستجو به بهتر شدن وضعیت خود می پردازند، غافل از اینکه موتورهای جستججو به ویژه گوگل بهترین رنک رو به وب سایتایی می دن که کاربر پسند بوده و بازدیدکنندگان بعد از مراجعه ابتدایی دوباره به طرف و طرف اونا باز می گردن.
گرچه که یک سایت و محتوای تولید شده در اون طبق اصول سئو ساخته شده باشه، اگه نتونه رضایت کاربران رو کسب کنه با شکست روبرو میشه.حال ترفند موتورهای جستجو واسه مقابله با این رفتار، در نظر گرفتن سئو منفی واسه پایین آوردن امتیاز سایت هاییه که با روشای غیر اصولی سعی در بالا آوردن رتبه سایت خود دارن.

اینم بخونین:   هر آنچه که در بهینه سازی وب سایت باید بدانیم

نمونه ای از سئو منفی

مثلا مثل راه هایی که قبلا واسه افزایش رتبه در گوگل استفاده می شد، اسپم کردن محتوای سایت با لینکایی به سایت مورد نظر بود که موتورای جستجو رو به اشتباه می انداخت و این جور سایتا رو بخاطر داشتن ورودیای زیاد به عنوان منبع معتبری واسه اطلاعات مفید می پنداشت.اما حال خزندهای موتورهای جستجو با الگوریتمایی که به اونا داده شده، می تونن وب سایتای خطاکار رو شناسایی کرده و با دادن سئو منفی از اعتبار اونا بکاهد. پس اسپم نه تنها باعث بهتر شدن رتبه سایت نشده بلکه باعث سئو منفی و نزول رتبه اون می شه.

استفاده نادرست از سئو منفی واسه کاهش رتبه رقبا

زمانی که این مورد واسه مقابله با روشای نامناسب بهبود سایت در نظر گرفته شد، کمتر کسی فکر می کرد که از طرقی بشه از اون به عنوان وسیله ای واسه ضربه زدن به رقیبان استفاده کرد.
بعضی از وب مسترها از ویژگی سئو منفی واسه سقوط رتبه رقبای خود استفاده کرده و با اسپم کردن سایت رقبا باعث دریافت سئو منفی اونا شدن که این باعث کاهش رتبه اونا در موتورای جستجو شد.
پیاده کرده این کار پیچیده نیس، مثلا با ایجاد لینک به سایت حریف در سایت هاییه که از موتورای جستجو اونا رو به عنوان اسپم می شناسن میشه این کار رو پیاده کرد.

ارائه راهکارهای از طرف گوگل واسه جلوگیری از این سوء استفاده

همونطور که در اول به اون اشاره کردیم، گوگل احترام زیادی به کاربران میذاره، به خاطر این به سرعت واسه رفع این مشکل اقدام کرد، البته نه به طور کامل
از طرفی این امکان نبود تا واسه رفع این باگ از امتیاز سئو منفی صرف نظر کرد و کلا ویژگی سئو منفی رو از الگوریتم موتورای جستجو حذف کرد.
پس ابزاری به نام Disavow links ارائه شد تا بوسیله اون مدیران سایتا بتونن سایت خود رو از لینکای سایتای اسپم محافظت کنه. کافیه در این وسیله نام سایت اسپم رو وارد کرده تا گوگل تموم لینکایی که از این سایتا به سایت شما ورودی دارن رو ندیده بگیره.

اینم بخونین:   بهینه سازی ارزان و کم هزینه وب سایت