چرا برخی از بهینه سازی های سایت شکست میخورند؟

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

بهینه سازی سایت چیه؟

بهینه سازی موتورای جستجو (Search Engine Optimization) یعنی مجموعه تکنیکا و مهارتایی که به یک سایت اجازه میده ترافیک و بازدید کنندهای بیشتری از موتورای جستجو مانند Google ، Yahoo و یا Microsoft داشته باشه.
سئو رو میشه به دو محدوده اصلی تقسیم کرد :
۱- سئوی خارجی: کارایی که به طور جداگونه از طراحی سایت شما انجام میگیره.
۲ – سئوی داخلی: کارایی که طراحی سایت شما رو تغییر میده تا رتبه بهتری رو در موتورای جستجو بگیرین.
از آنجای که خیلی از کاربران، شما رو از راه جستجو پیدا می کنن. رتبه سایت شما، در رتبه‌بندی موتورهای جستجو، از اهمیت شایانی برخورداره. متخصصان ما ، به طور همیشگی تموم عوامل موثر در رتبه‌بندی‌ها رو آزمایش می کنن، تا سایت شما همیشه در موقعیت مناسب و بالایی قرار داشته باشه.

راحت ترین تعریف واسه بهینه سازی سایت: قرار دادن سایت شما روبروی دید بازدید کنندگان مورد نظرتون که همون تبلیغات هدفمنده. (Targeted Advertising)

بهینه سازی سایت یا خدمات سئو شامل تکنیکا و اعمالیه که رتبه بندی سایت رو بر مبنای کلمات کلیدی خاص در موتورهای جستجو بهتر کنه. هنگامی که کاربران در موتورهای جستجو به دنبال مطالب خاصی به جستجو مشغولند، واسه یافتن مطالب مورد نظر خود با درج کلمه یا کلمات در ارتباط (Keywords) با اون موضوع در موتورهای جستجو شروع به جستجو می کنه. موتورهای جستجو صفحات وبی رو که در اونا از کلمه یا کلمات در ارتباط (کلمات کلیدی) استفاده شده لیست می کنن. بالاترین رتبه بر مبنای هر کلمه یا کلمات کلیدی بر مبنای قوائد و دستورالعملهای هر موتور جستجو طبقه بندی شده و به کاربران ارائه می دن. به دلیل محبوبیت و امکانات جور واجور موتور جستجوی گوگل (Google Search Engine)، آمار نشون میده که ۶۵% از جستجوهای کاربران در این موتور انجام می شه و پس رتبه بندی در این موتور جستجو خیلی دارای اهمیته. گوگل قوانین و دستورالعملهای رتبه بندی وب سایتا رو بصورت کلی اعلام می کنه تا صاحبان وب سایتا با رعایت اونا به ارتقاء صفحات وب خود بدن.

بتنوع و تغییر بعضی از این دستورالعملا در فاصله ها زمانی مشخص و نامشخص به وسیله گوگله که باید رتبه بندی وب سایتا رو چیزی نسبی و متغییر دونست. از مهمترین این دستورالعملا میشه به سه مورد مهم و اساسی که گوگل به اون همیشه تاکید داره اشاره کرد که شامل:

محتوا و طراحی سایت (متن، عکسا و نمایشهای ویدیویی-تصویری سایت) (Content & Design)
مسائل فنی سایت (Technical)
مسائل مربوط به کیفیت سایت (Quality)

رعایت دستورالعملا و قوائد کلی گوگل و ضمنا تجربه عملی سالها فعالیت دائمی در ارتقاء و بهبود جایگاه وب سایتای متعدده که شرکت پارسیان مهر به یکی از پیشروترین و معتبرترین شرکتهای ارائه کننده خدمات بهینه سازی سایت ایران تبدیل گشته. واسه ارتقاء صفحات سایت خود بر مبنای کلمات کلیدی مورد استفاده در صنعت و زمینه کاری مخصوص خود با مشاوران شرکت پارسیان مهر تماس حاصل کنین.

امتیازات بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت الان یک عمل علمی و مهندسی حساب می شه. بر همین پایه پارسیان مهر با استفاده از آخرین تکنیکای بهینه سازی سایت شما رو در صفحات راحت موتورهای جستجو قرار میده. قبل از هر چیز باید بدونیم که فرآیند طراحی سایت زمانی موفقه که جذب بیینده کنه. سایت بی بیینده مثل کاتالوگ و کارت ویزیتیه که چاپ شده ولی به دست مخاطبان نرسیده و یا در کشوی میز شما باقی می مونه. جدای از کیفیت طراحی سایت و ضمنا فناوریای مورد استفاده در اون، بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو از اهمیت ویژه ای برخورداره. حتماً یک سایت قشنگ و پر محتوا تضمینی واسه بازدید اون به وسیله مشتریان شما نمی باشه، پس باید سایت شما رو روبروی دید بازدیدکنندگان قرار داد تا موفقیت کامل اون سایت انجام بشه.
امتیازات بهینه سازی سایت و بهبود جایگاه سایت چیه (ارتقاء رتبه بندی سایت چیه)؟

اینم بخونین:   آیا شما هم میخواهید با بهینه سازی کسب درآمد کنید؟

الان حدود ۸۵% از بازدیدکنندگان در وب از راه موتورهای جستجوگر (Search Engine) به وب سایتا راه پیدا می کنن. طبق همین آمار حدود ۶۵% بازدیدکنندگان جذب وب سایتایی می شن که در صفحه اول نتایج موتور جستجو و فیمابین رتبه ۱ الی ۳ قرار دارن . مهمترین امتیازات بهینه سازی سایت شامل موارد زیر می شه:

افزایش بینندگان و مراجعه کنندگانی که با استفاده از کلمات کلیدی مربوط به زمینه کاری شما در حال جستجو در موتورهای جستجو هستن. (تبلیغات هدفمند)
افزایش آمار بینندگان و بالا رفتن آمار ترافیک سایت شما که نتیجه اون افزایش آگاهی و آگاهی از اجناس و خدمات شماست و مستقیما” به فروش بیشتر میرسه.
کسب اعتبار و محبوبیت بیشتر واسه شرکت شما
برتری جایگاه شما نسبت به رقبای تجاری خود
تبلیغات همیشگی، هدفمند، پایدار و خیلی کم هزینه در مقایسه با روشهای دیگه تبلیغاتی واسه اجناس و خدمات خود در سطح ملی و جهانی

ازتون خواسته می شه رفتار خود رو در این مورد آزمایش کنین. اگه به دنبال کالا و یا خدمتی خاص باشین و شخص یا سازمون ارائه کننده ی این خدمات رو از قبل نشناسید، معمولاً از چه راه هایی اجناس و خدمات مورد نظر خود رو پیدا می کنین؟ شک نداشته باشینً یکی از راه های رایج، استفاده از موتورهای جستجوگر، به ویژه گوگل هستش.

مثل بقیه امور مربوط به طراحی سایت،خدمات بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجوگر خدمات سئو (Search Engine Optimization) هم ً تخصصی و زمان بره. واسه کسب رتبه های بالا در مورد یک کلمه خاص بعضی وقتا ۳ الی ۶ ماه به وقت نیاز هست.

خدمات بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو در پارسیان مهر شامل موارد زیره:

بررسی (Analyze) رقبا و جایگاه فعلی اونا در موتورهای جستجو
بررسی و تحقیق کلمات کلیدی مورد نظر مشتری و بررسی و بررسی اون
تهیه متون و مطالب سایت قبل از طراحی سایت بر مبنای استانداردهای مورد توجه موتورهای جستجوگر
طراحی سایت طبق آخرین استانداردهای روز مورد توجه موتورهای جستجوگر (به ویژه الگوریتمای گوگل)
معرفی به موتورهای جستجوگر مثل Google، Yahoo، Bing و بقیه موتورهای جستجو
تهیه یک راه حل کوتاه مدت، بین مدت و دراز مدت واسه تبادل لینک
بررسی آمار بازدیدکنندگان سایت و بررسی رفتار اونا در طول مدت زمان مورد نظر

تموم کسب کارای آنلاین , وب سایتا نیاز به افزایش ترافیک و بالا بردن بازدید و رتبه گوگل دارن

از سالای 1994 تا 1998 سئو سایت پیچیدگی الان رو نداشت چون که سایتای موجود در اینترنت به 1000 عدد هم نمی رسیدن و زمینه فعالیت بیشتر اونا هم با همدیگه متفاوت بود، بنابر این موتورای جستجوگر مانند گوگل مشکل زیادی با شناسایی و درک محتوای اونا نداشتن. اما از سال 1998 به بعد و افزایش سایتا، موتورای جستجوگر تصمیم به طراحی الگوریتما و فاکتورایی گرفتن تا سایتای رو از نظر قدرت با همدیگه رتبه بندی کنن تا بتونن سایت قوی تر رو بالای نتایج جستجو و سایتای ضعیف تر رو پایین سایتای قوی تر به نمایش بذارن. اولین الگوریتم گوگل الگوریتم کبوتر بود که به وسیله مدیران فعلی گوگل یعنی Larry Page و Surgery Brain طراحی شده بود. از اون زمان تا به حال همه وب سایتا به دنبال گرفتن فاکتورای رتبه بندی موتورای جستوگر هستن تا در سدر نتایج به نمایش در آیند و مخاطبان بیشتری رو جذب کنن. سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از خدماتیه که به وسیله تیم سئو فاکس انجام می شه.

سئو کلا به دو بخش تقسیم می شه، سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) سئو داخلی 30% و سئو خارجی 70% از فاکتورای رتبه بندی موتورای جستجوگر رو تشکیل می دن. سئو داخلی کلا شامل موارد زیر می شه

  • تولید محتوا
  • استاندارد بودن قالب
  • لینک بیلدینگ داخلی
  • متاتگا
اینم بخونین:   آشنایی با الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی

مشکلات سئو سایت
اینجا پنج مورد از عادی‌ترین و بد‌ترین اشتباهاتی که باید از اونا خود‌داری کنین معرفی می کنیم:

۱ از کلمات کلیدی مناسب استفاده نکنین.
پارامترهای زیادی در انتخاب کلمه کلیدی هستن که باید به اونا اهمیت دهیم، انتخاب کلمات کلیدی مناسب می تونه کار مشکلی باشه، به‌خصوص اگه شما در یک بخش پر‌رقابت کار می کنین.رایج‌ترین اشتباهات مربوط به کلمات کلیدی عبارت‌ان از: استفاده از کلمات کلیدی تک کلمه و بیش‌ازحد کوتاه، استفاده از کلمات کلیدی مشهور واسه موردتوجه قرار گرفتن و هدف قرار دادن کلمات کلیدی‌ که بیش‌ازحد خاص هستن (یا به‌اندازه کافی خاص نیستن).

بعضی از پارامترهای مهم در انتخاب کلمات کلیدی عبارتند از:

ربط داشتن کلمه کلیدی با مخاطب هدف
تعداد رقبا
قدرت رقبا
میزان جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر در موتور جستجو

اگه از کلمات کلیدی تک کلمه یا کلمات کلیدی خیلی مشهور استفاده می کنین کسب رتبه خوب در نتایج جستجو‌های کلی در موتور‌های جستجو رو از دست میدید. واسه قرار گرفتن در صد نتایج جستجو به ازا کلمات کلیدی تک کلمه ای باید هزینه زیادی انجام بدین و در خیلی از مواقع انجام اینجور کاری شما رو به نتیجه مطلوب نخواد رساند. مثلا اگه شما مدیر یک سایت آژانس مسافرتی هستین که تورهای گردشگری در شهر کیش رو برگزار می کنین، انتخاب کلمه کلیدی “تور” واسه پروژه سئو سایت شما اشتباهه. ضمنا انتخاب کلمه کلیدی “تورای گردشگری کیش” هم انتخاب مناسبی نیس.

همونطور که نباید کلمات کوتاه رو انتخاب کرد، واسه پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی، به دنبال کلمات بیشتر از اندازه خاص یا طولانی نباشید. اگه یک کلمه کلیدی رو بهینه سازی کنین که بیش‌ازحد طولانیه، مشتریان پنهون واسه پیدا کردن شما به زمان زیادی نیاز دارن و بازدیدکنندگان زیادی رو از دست میدید.
از طرف دیگه، اگه هیچ‌کس کلمات کلیدی‌ای رو که انتخاب کردین جستجو نکنه، شما رو پیدا نخوان کرد و مشتریان پنهون‌ای که در سعی واسه رسیدن به صفحه سایت شما بودن رو از دست میدید.
کلمات کلیدی‌ای رو انتخاب کنین که به‌اندازه کافی واسه توضیح سازمون شما خاص هستن اما طول اونا در این حده که در قسمت تایپ کلمات واسه جستجو به‌راحتی قابل‌نوشتن باشن. ضمنا در انتخاب کلمات کلیدی به دنبال کلمات کلیدی باشین که رقبای زیاد و قدرتمندی در اونا ندارین.

۲از وسیله‌های بازاریابی اینترنتی استفاده نکنین.
وسیله‌های بازاریابی اینترنتی به شما کمک می کنن ببینین که چه چیزی واسه رسیدن به هدفتون خوب عمل می‌کنه و چه چیزی نه؛ پس میدونید که راه حل شما در چه جایی قویه و در چه جاهایی نیاز به پشتیبانی داره.
اگه می خواهید موفقیت سعی‌های سئوی خود رو ببینین لازمه از نرم افزارها و وسایل بررسی سایت واسه آزمایش اهدافتون استفاده کنین. اگه آمار واقعی اتفاقاتی که روی سایت شما روی میده رو نتونین بدست آورید و اونا رو بررسی کنین هیچوقت به نتیجه لازم نخواهید رسید.

اگه موفقیت راه حل خود رو تنها طبق افزایش مبادلات کسب‌و‌کارتون اندازه‌گیری کنین، احتمال کمی هست نتایجی رو که پیش‌بینی کرده بودین به دست آورید. بهینه‌سازی محتوای سایت شما نیاز به زمان، سعی و بهبود دائمی داره.وسایل مدیریت به شما توانایی پیگیری و درک ابعادی از سئو رو میدن که قبلاً نمی‌تونستید نگاه کنین. وسیله‌هایی که شما انتخاب می کنین می تونن اطلاعاتی درباره‌ی این‌که خیلی از بازدیدکنندگان جدید چه جوری از راه کلمات کلیدی احتمالی از سایت شما دیدن می کنن برایتون فراهم کنن. یکی از مهمترین وسیله ها در این مورد وسیله گوگل کنسوله که می تونین کمک خیلی بزرگی به شما در مورد بهبود وضعیت سایت بکنه.

اینم بخونین:   بهینه سازی را همانند سئو کارهای حرفه ای انجام دهیم

۳مخاطب هدف خود رو مشخص ‌نکنین.
اولین قدم موثر در سئو انتخاب مخاطب هدف مناسبه. راه حل سئوی شما باید دور مشتریان فعلی یا مشتریان پنهون شما باشه. منتظر زمانی باشین که اونا به اجناس یا خدمات شما نیاز دارن. اگه درک نکنین مشتری شما چه کسیه، راه حل سئوی شما محکوم‌به شکست هستش.

هدف قرار دادن مخاطبان اشتباه، کسب‌وکار شما رو پیشرفت نخواد داد حتی اگه راه حل سئو باعث شه که سایت‌تون در بالای صفحات نتایج جستجو قرار بگیره. به‌طور شبیه، اگه شما در نتایج جستجو واسه مخاطبانتون مناسب ظاهر نشید، کسائی که در جستجوی کسب‌وکار شما خواهند بود قادر نیستن شما رو پیدا کنن.

یک راه خوب واسه فهمیدن این‌ موضوع که به مشتری مناسبی دست پیداکرده‌اید یا نه اینه که میزان خروج از سایت خود یعنی تعداد افرادی که به سایت شما میان و بی نگاه کردن به قسمت‌های مختلف اون رو ترک‌ می کنن رو بررسی کنین. اگه میزان خروج از سایت شما زیاده، شایدً به‌صورت اشتباه در نتایج جستجو ظاهر می‌شید و راه حل شما در جستجوگرها باید تنظیم شه.

درک این‌که مشتری هدف شما دقیقاً چه کسیه طول می کشه و مشخص‌کننده این موضوعه که اونا چطوری ممکنه در جستجوی آنلاین رفتار کنن. یک مشتری قدیمی‌تر سایت شما رو به همون روش‌ی یک کاربر تازه‌وارد جستجو نمی‌کنه. کلمات کلیدی شما باید به‌دسته ای باشن که بتونن بیشترین تعداد مخاطبان هدف رو به کسب‌وکار شما وارد کنن.
گرفتن یک راه حل درست سئو طول می کشه و نیاز به آزمون‌وخطا داره. با مقدار زیادی توجه می تونین راه خود رو واسه رسیدن به صفحه اول نتایج موتور‌های جستجو پیدا کنین و ترافیک سایت خود رو افزایش بدید که باعث موفقیت سازمون شما میشه.

۴طراحی سایت شما به شکلی باشه که گوگل نتونه سایت شما رو ایندکس کنه

در صورتی که طراحی سایت شما مناسب نباشه و رابطه درستی بین صفحات شما برقرار نشده باشه، روبات گوگل و بقیه موتورهای جستجو نمی تونن به اطلاعات شما دسترسی داشته باشن و همین موضوع باعث می شه که محتوای سایت شما در اینترنت پیدا نشه. وجود اینجور مشکلی کل فعالیتا و زحمتاتون رو به هدر میده.

استفاده از تکنیکهایی مثل اجاکس در برنامه نویسی سایت و فرمت فلش در سایت از کلی مشکلاتی هستن که باعث می شن اینجور اتفاقی بیفته. پس مطمئن شید که سایت شما همیشه به درستی به وسیله روباتای موتور جستجو پیدا می شه و روباتا می تونن محتوای سایت شما رو ایندکس کنن. یکی از راه هایی که به افزایش ایندکس شدن محتوای سایت کمک می کنه تعریف نقشه سایته.

۵- رفتار مخاطب رو بررسی نکنین و محتوای مفید نداشته باشین

در نظر داشته باشین که سئو بهترین روش هدایت مخاطب هدف به سایت شماست، اما سئو به تنهایی باعث موفقیت شما نمی شه و پس از اینکه مخاطب به سایت شما هدایت شد باید بتونین جذابیتای لازم واسه اون رو داشته باشین. در صورتی که سایت شما از نظر گرافیک، سرعت و محتوا مشکل داشته باشین، با وجود اینکه مخاطب لازم رو واسه سایت خود ایجاد می کنین نمی تونید به موفقیتای لازم دستیابید چون مخاطب پس از مراجعه به سایت شما اون رو ترک می کنن.

با بررسی کردن رفتار مخاطب و گرفتن نقاط ضعف سایت خود و برطرف کردن اونا می تونین ورودی بیشتری رو به طرف سایت خود هدایت کنین و اونا رو به مشتری تبدیل کنین. میزان تبدیل سایت شما به طور غیر مستقیم روی افزایش ورودی شما از گوگل هم اثر داره و در نظر داشته باشین که هدف جذب مخاطبه و نه فقط بالاتر بردن ترافیک سایت.