چرا ساخت لینک برای سئو مهم است؟ (آناتومی یک هایپرلینک)

Written by 92 on فوریه 10, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

همه ما می دونیم که در سئو، یکی از روشایی که اثر زیادی داره اینه که ما از خارج از سایت واسه سایت خودمون لینک بگیریم. این کار باعث می شه که گوگل هر لینک رو به عنوان یک کاربر سوم در نظر بگیره و پس در رنکینگ سایت شما خیلی موثره. واسه به دست اوردن لینک از خارج از سایت، روشای مختلفی هست:
۱- سایتای هم موضوع خود رو پیدا کنین تا بتونین از بهترین اونا لینک بگیرین.
۲- به افرادی که واسه شما کامنت می ذارن و نظر می دن توجه داشته باشین بعضی از اونا خود یک سایت دارن که می تونین از اونا کمک بگیرین.
۳- به بک لینکا توجه کنین شاید سایتی که از اون بک لینک گرفته باشه، شانس گرفتن لینک از سایت دیگه رو واسه شما فراهم کنه.
۴- انجمنای اینترنتی و شبکه های اجتماعی رو بررسی کنین تا اگه این افراد لینک دارن، بتونین از اونا کمک بگیرین.

همونطور که قبلا گفتم، نام اصلی گوگل‬ BackRub بوده‬ که از اون عبارت backlink گرفته شده که به معنای لینک اشاره‬ کننده به سایت از وب سایتی دیگه (بک لینک)است.‬ بررسی لینک گوگل انقلابی بوده و گوگل از‬ لینکها واسه بررسی صفحات وب‬ و اهمیت اونا استفاده میکنه‬. لینکها به صورتهای مختلفی به سایت شما کمک میکنند‬، اول اینکه اونا به موتورهای جستجو‬ واسه پیدا کردن سایتتون کمک میکنند.‬ موتور جستجو دارای روبوتهای جستجوه‬، اونا برنامه هایی هستن که‬ در دور وب از سایتی به‬ سایت دیگه، از صفحه ای به صفحه دیگه میرود‬. اگه هیچ لینکی به سایت شما‬ اشاره نمی کنه، احتمالش هست که‬ موتور جستجو سایت شما رو ایندکس‬ نکنه. حتی اگه شما نقشه یک سایت رو ثبت کنین. چرا؟‬ به طور نظری اگه کسی اهمیتی‬ به لینکهای سایت شما نده‬ چرا موتور جستجو باید اون رو ایندکس کنه؟‬ همونطور که قبلا یاد گرفتیم ، متن‬ عطفی در لینکها به موتورهای‬ جستجو موضوع لینکها رو میگه‬.

پیشنهاد بعدی :   برند سازی با اینستاگرام

اگه موتور جستجو بفهمد که (روغن زیتون) در لینکی اشاره کننده به صفحه هست‬ احتمالش رو می ده که اون صفحه به‬ روغن زیتون رابطه داره‬. اگه موتور جستجو صدها لینک با‬ ‘روغن زیتون’ رو پیدا کنه‬ میفهمد که احتمال خیلی زیاد ‫اون صفحه به‬‬ روغن زیتون رابطه داره.‬ لینکها ضمنا به موتور جستجو اهمیت سایت رو هم میگن.‬ هر چه لینکهای بیشتری به سایت‬ اشاره کنن، موتور جستجو سایت رو‬ محبوب تر در نظر میگیرد. ‫این پایه رنک صفحه گوگله‬، شاخصی از محبوبیت صفحه که بر اساس لینکهاه.‬ لینکی از سایت روزنامه اصلی ارزش بیشتری از لینک یک وبلاگ داره، پس شما به لینکها نیاز دارین‬ و هر چه کار و کاسبی شما رقابتی تر باشه‬ تعداد سایتها واسه کلیدواژه ی‬ مشابهی رقابت میکنند و شما به لینکهای‫ بیشتری نیاز دارید.‬‬

نحوه گرفتن لینک

واسه شروع خوب باید بفهمین که چه تعداد لینک به سایت اشاره میکنند. برنامه های بررسی لینک خیلی وجود‬ داره که هیچ یک بی اشکال نیستن.‬ اول باید درک کنیم موتورهای جستجوی بزرگ همه لینکهای‬ اشاره کننده به سایت رو نشون نمیدهند.‬ مثلا گوگل گرامر مشخصی داره‬‫، link:domainname ، ولی همیشه کار نمی کنه.‬ ممکنه بعضی از لینکها رو‬ نشون بده ولی همه‌ی اونا رو نشون نمیدهد.‬ این واقعا گمراه کنندهه و‬ زمان شما رو هدر می ده‬ پس با اونا کار کنین ولی بعد به فراموشی بسپاریدشان‬. یاهو اطلاعات بهتری رو ایجاد میکنه‬ پس به یاهو رفته و linkdomain:‬ رو جستجو کنین و بعد نام دامنه‫ خود رو بی قرار دادن اسپیس بنویسید‬‬ بعد از دریافت نتایج‬ Except رو از دامین در‬ باکس متنی Show Inlinks‬ انتخاب کنین‬.

پیشنهاد بعدی :   سهم هر ایرونی از پهنای باند چقدره؟

یاهو حتی شما رو قادر میسازد‫ که نتایج رو در فایلی دانلود‬‬ کنین و به صفحه گسترده اضافه کنین‬ ولی واسه بررسی بهتر شما به ‫یک وسیله‬‬ Link نیاز دارین‬ وسیله محبوب من‬ Majestic SEO است‬، البته استفاده از اون کمی پیچیده‬ است ولی اطلاعات بیشتری در مورد لینکها‬ نسبت به وسایل دیگه فراهم میکنه.‬ این وسیله بر اساس اشتراکه‬ ولی شما می تونین اطلاعات راحت رو در مورد‬ هر سایتی، مثل سایت‬ حریف به طور رایگان بدست آورید.‬ شما می تونین اطلاعات رو در مورد‬ سایت خودتون به شکل رایگان با ‫ثبت نام در این سایت بدست آورید.‬‬ در این گزارشها باید چه چیزی رو بررسی کنیم؟‬ اول اینکه هر لینکی در سایت شما هست؟‬ اگه هیچ لینکی نباشه، یا‬ به شکل مجازی نباشه، این مشکل خیلی بدیه.‬ شما باید لینک داشته باشین‬ اگه لینکی دارین چه تعدادیه؟‬ بهتره سایت خود رو با‬ رقبای سطح بالایتون مقایسه کنین تا‬ تصویری از کارهای بسته بگیرین.‬ اگه رقبای شما با چند لینک‬ رتبه ای گرفتن این خبر خوبیه.‬ اگه تعداد لینکها به هزار میرسد‬ شما باید کار بیشتری انجام بدین.‬ شما ضمنا باید بفهمین که چه‬ کلیدواژهایی در لینکهای اشاره شده به سایت شما و رقبا استفاده شده. من معمولا سایتهایی رو میبینم که‬ تعداد زیادی لینک دارن ولی هیچ‫ کلیدواژه ای در لینکها وجود نداره و این خیلی از فرصتهای اونا رو ازبین می بره‬، پس چه جوری باید لینکهای سایت رو بسازید؟‬ راه های خیلی واسه اینکار هست‬ و بدیش اینه این نیازمند دوره مجزاییه.‬ توضیح جزئیات اون خارج از حوصله این مقاله است‬.

پیشنهاد بعدی :   منظور از اینفوگرافیک چیه؟

اولین چیزی که باید در نظرش‬ بگیرین لینکهای خانوادگی و صمیمی.‬ هر کسی که شما رو میشناسد‫ می تونه لینکی واسه سایت‬‬ تون بسازه، در بعضی موارد دوستان و خونواده‬ این نقش رو اجرا میکنند و‬ بعضی وقتا اونا میتوانند کارمندان و شرکای تجاری باشن.‬ همه کارمندان حساب لینکدین‬ با لینکهای کلیدواژه ای برگشتی به شما رو دارن؟‬ اگه شما محصولی رو میفروشید تامین‬ کنندگان شما چه جوری؟ اونا حاضر‫ به لینک کردن شما هستن؟‬‬ همکاران صنعتی رو هم در نظر بگیرین‬ به پرسشهای در ارتباط در انجمنهای آنلاین‬ یا سایتهای سوال و جواب، جواب بدید و ‫لینک سایتتون رو قرار بدید.‬‬ سعی کنین وبلاگ نویسان رو به‬ نوشتن در مورد سایتتون ترقیب کنین.‬ لینک گزاری موضوع مهمیه و‬ بالاتر از این مقاله است ولی اهمیت زیادی داره. شما باید لینکی به سایت داشته‬ باشین به ویژه اگه در حالتی رقابتی هستین‬‬‬‬‬‬‬. به یاد داشته باشین که واسه سئو و بهینه سازی سایت خود خیلی مهمه تا از فزصتای رایگان در لینک سازی خارج سایت آخر اسفاده رو ببرین.

اینم بخونین:   آیا شما هم میخواهید با بک لینک کسب درآمد کنید؟

لینک بیلدینگ چیه و چه اهمیتی داره؟

فرقی نمی کنه که اخیراً با لینک بیلدینگ آشنا شده باشین یا اینکه مدتیه که مشغول ساخت لینک واسه سایت خود باشین، مطمئن باشین با مطالعۀ این راهنما اطلاعاتی جدید به دست میارید. چشم انداز سئو و لینک بیلدینگ همیشه در حال تغییره و الان، ایجاد لینکای با کیفیت در بالاترین درجۀ اهمیت قرار دارن. اگه تجارت و فعالیت شما به اینترنت بستگی داره، باید معنی نیاز به لینکای با کیفیت رو درک کنین و از اونا در تجارت خود استفاده کنین. مطمئن باشین قانون داشتن لینکای با کیفیت به این زودیا تغییر نمی کنه.

این راهنما به شما کمک می کنه لینک بیلدینگ خود رو به درستی انجام بدین تا بتونین در کوتاه ترین زمان، بهترین نتیجه رو دریافت کنین. بهتره بدونین حجم اطلاعات این راهنمای آموزشی خیلی زیاده، اما ما تموم سعی خود رو کردیم تا این مطالب رو به راحت ترین شکل و با مثالایی دقیق توضیح دهیم تا درک اون برایتون آسون باشه. امیدواریم که از خوندن این راهنمای لینک سازی لذت ببرین!

لینک بیلدینگ چیه | اهمیت لینک بیلدینگ در رتبه بندی سایت

تعریف لینک بیلدینگ

به روند دریافت “هایپرلینک” از یک سایت به سایت خودتون، لینک بیلدینگ گفته می شه. هایپر لینک (hyperlink) که معمولاً به اون لینک گفته می شه، راه مناسبی واسه جستجوی کاربران در وب سایتا و صفحات اینترنتیه. موتورهای جستجوگر از لینکا واسه تعقیب وب سایتا استفاده می کنن؛ اونا لینکای موجود در بین تک تک صفحات سایت تون رو دنبال می کنن و در تصویری بزرگتر، تموم لینکای موجود در بین وب سایتا رو زیر نظر دارن.

روشای خیلی واسه لینک بیلدینگ هست که سختی و آسونی اونا متفاوته. با این حال متخصصان سئو فکر می کنن لینک بیلدینگ یکی از سخت ترین قسمتای کار آنهاست. خیلی از سئوکاران بیشتر زمان خود رو صرف لینک سازی دقیق و هدفمند می کنن. واسه همین، اگه بتونین واسه سایت خود لینکایی با کیفیت و معتبر دریافت کنین، در بهینه سازی سایت تون چندین قدم از رقبای خود فاصله می گیرین.

  • شروعِ تگ لینک: تگ لینک به anchor tag معروفه (همون “a” که در تصویر می بینین)، این کاراکتر تگ لینک رو شروع می کنه و به موتورهای جستجوگر آگاهی میده که لینکی به سایت دیگری در این جمله قرار داره.
  • مقصد لینک: واژۀ “href” به معنی hyperlink referralه و متنی که بین علامت نقل قول قرار داره، نمایشگر آدرس وب سایتی (URL) است که به اون اشاره شده. لزومی نداره این URL همیشه آدرس یک سایت باشه، میشه به آدرس یک تصویر یا یک فایل قابل دانلود اشاره کرد. بعضی وقتا شما با لینکایی روبرو می شید که با کاراکتر # شروع می شن. این نوع لینکا، لینکای داخلی هستن که شما رو به قسمتای مختلف صفحه ای که در حال مطالعۀ اون هستین، هدایت می کنن.
  • متن قابل مشاهدۀ لینک: این قسمت، همون متن لینکه که کاربران اون رو میبینن و در صورتی که بخوان لینک رو باز کنن، روی این متن کلیک می کنن. این متن معمولاً به شکلی مشخص می شه که از متون بغل دستی اون قابل تفاوت باشه. این کار معمولاً با قرار دادن یک خط به زیر متن یا تغییر رنگ متن به رنگ آبی صورت میگیره. این تغییرات به کاربر می فهماند که این متن قابل کلیکه.
  • پایان تگ لینک: این کد، پایان تگ لینک رو به موتورهای جستجوگر آگاهی میده

لینکا واسه موتورهای جستجوگر چه معنایی دارن؟

beginners-guide-toراهنمای لینک سازی واسه افراد مبتدی - فصل اول-building-5

میشه گفت، موتورهای جستجوگر به دو روش از لینکا استفاده می کنن:

  • واسه یافتن وب سایتا و صفحات جدید
  • واسه تصمیم گیری دربارۀ رتبه بندی یک سایت

زمانی که موتورهای جستجوگر وب سایتا رو شناسایی می کنن، می تونن محتوای اون صفحات رو درآورده و به ایندکس خود اضافه کنن. اینطوری، اونا می تونن تصمیم بگیرن یک صفحه کیفیت لازم واسه رتبه بندی در کلمات کلیدی در ارتباط رو داره یا نه؟ (گوگل یک ویدئوی کوتاه در مورد این موضوع تهیه کرده که روند کار رو در اون به طور کامل توضیح داده). هنگامی که موتورهای جستجوگر در این باره تصمیم می گیرن، تنها به محتوای صفحه دقت نمی کنن، بلکه تعداد لینکایی که به سایت اشاره دارن و کیفیت اون لینکا برایشون اهمیت داره. در کل میشه گفت، هرچه تعداد لینکاتون در وب سایتای معتبر بیشتر باشه، رتبۀ سایت شما در نتایج جستجو بالاتر هستش.

لینکا به عنوان یکی از فاکتورهای مهم سئو و رتبه بندی سایت، همون عواملی هستن که به گوگل اجازه دادن بازار موتورهای جستجوگر رو در دهۀ 90 محاصره کنه. لَری پِیج، یکی از موسسین شرکت گوگل، PageRank رو اختراع کرد که به گوگل اجازه می داد طبق تعداد بک لینکا ، کیفیت یک سایت رو اندازه گیری کنه. این روش اندازه گیری به عنوان یکی از وسیله ها در الگوریتم رتبه بندی کلی استفاده می شد و تونست محبوبیت خیلی زیادی کسب کنه چون روش خیلی خوبی واسه تعیین کیفیت یک سایت بود.

اینم بخونین:   خرید بک لینک دائمی ، سئو و بهینه سازی سایت ، اتوریتی بالا DA90

روش PageRank بالا العاده موثر بود چون بر این پایه پایه گذاری شده بود که هر لینک به عنوان یک رای تایید واسه یک صفحه به حساب می اومد. به طور مثال اگه صفحه ای کیفیت لازم رو نداشت، هیچ لینکی دریافت نمی کرد. تئوری بیان می کرد: هنگامی که فردی به وب سایتی (غیر از سایت خودش) لینک میده به این معنیه که صفحه نامبرده منبع اطلاعاتی مفیدی به حساب میاد. در غیر اینصورت نمی بایست این صفحه لینک شه. همونجوری که شما یک رستوران بد رو به دوستتون معرفی نمی کنین.

با این حال، طولی نکشید که متخصصان سئو روشایی رو واسه دور زدن قوانین گوگل و دست کاری PageRank و نتایج جستجوی کلمات کلیدی یافتند. به همین خاطر، گوگل هم واسه یافتن این وب سایتای اسپم گونه، فعالیت خود رو شروع کرد. فیلتر گذاریای زیاد و ارائه آپدیتای منظم از روشای گوگل واسه مقابله با وب سایتایی بود که شایسته رتبۀ یک نتایج جستجو نبودن.

این دور زدنا گوگل رو مجبور کرد که بعضی از روشای لینک بیلدینگ خود رو که قبلاً معرفی کرده بود، بی اعتبار کنه. مثلا روش ثبت آدرس سایت در فهرستای راهنما و دریافت لینک به ازای اون، یکی از روشایی بود که در برهۀ زمانی خاصی به وسیله گوگل پیشنهاد می شد، اما از آنجاییکه متخصصان سئو از این روش سوء استفاده کردن، گوگل تصمیم گرفت که مثل سابق به این روش لینک دهی اهمیت نده.

اخیراً گوگل روشای تنبیهی رو واسه وب سایتایی که اینجور کارا اسپم گونه ای رو انجام می دن، در نظر گرفته: وب سایتایی که بیشتر از حد به دیگه وب سایتا لینک می دن. آپدیتای نسخۀ “پنگوئن” گوگل واسه همین ایجاد شدن. راهنمای پنگوئن به شما می گه باید از چه روشای لینک بیلدینگ پرهیز کنین تا بتونین بهترین کارکرد رو در چارچوب قوانین گوگل داشته باشین. راهنمای (قوانین) گوگل یکی از مباحث مهمیه که در آینده در مورد اون صحبت می کنیم.

ما با الگوریتمی که گوگل واسه رتبه بندی نتایج جستجوی خود استفاده می کنه، ً آشنایی نداریم (این نکته از اسرار گوگل به حساب میاد). علی خلاف میل وجود این مسئله، متخصصان سئو متفق القول باور دارن لینک بیلدینگ هنوزم یکی از مهم ترین عوامل موثر بر رتبه بندی سایت در نتایج جستجو به حساب میاد. دو قسمت از چارت زیر مربوط به لینک بیلدینگ واسه سایت می شه.

اندازه گیری خوشه ای عوامل موثر در رتبه بندی سایت

اندازه گیری خوشه ای عوامل موثر در رتبه بندی سایت

  • راهنمای لینک سازی واسه افراد مبتدی - فصل اولDomain-Level, Keyword-Agnostic Features
    (کیفیت لینکای وصل به دامنه، کیفیت/میزان اعتماد لینکای وصل به دامنه، سطح دامنه در PageRank)
  • راهنمای لینک سازی واسه افراد مبتدی - فصل اولPage-Level KW & Content Features
    ( TF*IDF (زیادی وزنی تی‌اف-آی‌دی‌اف)، نحوه قرار گرفتن محتوا، کمیت محتوا و رابطه موضوعی با سایت و … )
  • راهنمای لینک سازی واسه افراد مبتدی - فصل اولDomain-Level Brand Features
    (استفادۀ آفلاین از دامنه/برند، اشاره به نام تجاری/دامنه در اخبار و رسانۀ سایت، انجمن نهاد و … )
  • راهنمای لینک سازی واسه افراد مبتدی - فصل اولSocial Metrics
    (کیفیت و کمیت لینکای توئیت شده، میزان به اشتراک گذاری در فیسبوک/گوگل پلاس و …)
  • راهنمای لینک سازی واسه افراد مبتدی - فصل اولPage-Level Link Features
    (PageRank، TrustRank، کمیت لینکیِ لینکا، میزان پخش متن لینکا، کیفیت منابع لینکا و … )
  • راهنمای لینک سازی واسه افراد مبتدی - فصل اولPage-Level, Keyword-Agnostic Features
    (طول محتوا، خوانا بودن محتوا، سرعت بارگیری، خاص بودن محتوا)
  • راهنمای لینک سازی واسه افراد مبتدی - فصل اولDomain-Level Keyword Usage
    (یکی بودن دقیق کلمات کلیدی دامنها، یکی بودن نسبی کلمات کلیدی دامنها و …)
  • راهنمای لینک سازی واسه افراد مبتدی - فصل اولUser, Usage, & Traffic Query Data
    (ترافیک موجود از مرورگرها، نوارهای وسیله و …)
  • راهنمای لینک سازی واسه افراد مبتدی - فصل اولDomain-Level, Keyword-Agnostic Features
    (طول نام دامنه، افزونها، زمان پاسخگویی دامنه بر HTTP و …)

معمولاً اگه همۀ عوامل رتبه بندی سایت به شکل برابر موثر باشن، اعتبار و کیفیت لینکای دریافتی صفحات، رتبه بندی سایت رو تعیین می کنن. اینطوری، با تغییرات گذشته گوگل به ویژه آپدیتای پنگوئن و ظهور Google+، مثل اینکه اثر بک لینکا تا حدی کم شده و تاثیرات شبکه های اجتماعی جانشین اون شده.

علی خلاف میل اینا، مشخص نیس که داشتن لینکای با کیفیت در رتبه بندی و بالا رفتن ترافیک سایت به شما کمک می کنن (در فصل دوم این مقاله دربارۀ لینک بیلدینگ خوب و لینک بیلدینگ بد برایتون توضیح میدیم). در این مقاله ما چندین بار از عبارت “با کیفیت” استفاده کردیم و واسه این کارمون دلیل داریم: تمرکز روی کیفیت لینک روز به روز بیشتر می شه چون گوگل بیشتر از گذشته روی فیلتر کردن لینکای کم کیفیت اصرار داره. این پیچیدگیِ الگوریتمِ گوگل باعث می شه متخصصان سئو بیشتر از قبل روی کیفیت لینکا و روش به دست آوردنشون تمرکز کنن.

تگ Alt چیه و چه تاثیری بر سئوی سایت داره؟حتما بخونین: تگ Alt چیه و چه تاثیری بر سئوی سایت داره؟

تموم اون چیزی که باید دربارۀ لینکای nofollow بدونین

لینک nofollow | همه چیز درباره لینک Nofollow

در لینک بیلدینگ ویژگیایی هست که میشه بعضی وقتا اونا رو واسه لینکا اعمال کرد. یکی از این ویژگیا، ویژگی nofollow نام داره. هنگامی که شما لینک nofollow دریافت می کنین، به عنوان یک کاربر متوجه تغییر خاصی نخواهید شد، اما اگه به کد لینک دقت کنین، تغییر کوچیکی در اون می بینین.

به کد rel=”nofollow” در زیر دقت کنین. این کد به گوگل می فهماند که این لینک رو نباید در PageRank استفاده کنه. ، این کد به گوگل آگاهی میده که نباید به این لینک اعتماد کنه و اون رو واسه رتبه بندی به حساب بیاره. پس، لینکای nofollow تاثیری در رنکینگ گوگل ندارن.

<a href=”http://www.example.com” rel=”nofollow”>Example</a>

دلیل استفاده یک سایت از کد nofollow مربوط به موقعیتی می شه که در اون، مدیر سایت به دلیل تعدد لینکا در صفحه، کنترل و مدیریت اونا رو از دست میده. یعنی، اونا نمی خوان مهر تایید خود رو روی وب سایتی بزنن که هیچ اطلاعی از اعتبار اون ندارن. استفاده از لینک nofollow رایج تر از آنچیزیه که شما تصور می کنین. در زیر می تونین مکانای رایج استفاده از کد nofollow رو نگاه کنین:

  • قسمت دید های وبلاگ
  • مطالب و پُستای فروما
  • قسمت نظرات کاربرانِ مهمان
  • صفحات قابل ویرایش ویکیپدیا
  • صفحۀ Yahoo! Answers
  • امضا موجود در مطالب کاربران مهمان
اینم بخونین:   آیا علاقمندید مشکلات بک لینک را از بین ببرید؟

کاربران می تونن خیلی آسون لینکای خود رو در هر کدوم از این مکانا استفاده کنن و به دلیل حجم زیاد لینکای ثبتی، بررسی تک تک لینکا عاقلانه به نظر نمی رسه. پس واسه اینکه اسپمرا نتونن از این موقعیت سوء استفاده کنن، مدیران وب سایتا ترجیح می دن ویژگی nofollow رو به لینکای ارسالی کاربران اعمال کنن.

یکی دیگه از کاربردای لینکای nofollow واسه اهداف تبلیغاتی (لینکایی که بایت قرار گرفتن شون در یک سایت، پول دریافت شده) ه. پس، اگه شما یک بنر تبلیغاتی در یک سایت اجاره کردین که به سایت شما لینک شده، گوگل می گه که باید لینک اون بنر، nofollow باشه تا این لینک تبلیغاتی تاثیری در PageRank سایت تبلیغ شده، نداشته باشه. دلیل این کار اینه که گوگل می گه لینکای تبلیغاتیِ خریداری شده نباید تاثیری بر نتایج اُرگانیک یک سایت داشته باشن.

اخیراً گوگل این قانون خود رو واسه لینکای موجود در پُستای اخبار، مقالات، فهرستای راهنما و پُستای ریپرتاژ گسترش داده. موارد اشاره شده، مکانایی هستن که استفاده از لینک nofollow در اونا پیشنهاد می شه.

شما باید بدونین لینکایی که به شکل nofollow به اشتراک گذاشته می شن مثل لینکای مستقیم در رتبه بندی و نتایج اُرگانیک وب سایتتون موثر نیستن. گفته های بالا به این معنی نیس که لینکای nofollow بی ارزش ان. به هر حال، کابران معمولی هیچ وقت متوجه nofollow بودن لینکای نمی شن و ممکنه واقعاً روی لینکتان کلیک کنن و به سایت شما مراجعه کنه. میشه گفت این ویژگی، نکتۀ مثبت تبلیغات اینترنتیه. با اینحال شما باید تموم سعی خود رو بکنین تا بیشتر لینکای وب سایتتون nofollow نباشه تا به وسیله کاربران و گوگل دنبال شه.

لینک بیلدینگ چطوری می تونه واسه تجارت من سودآور باشه؟

لینک بیلدینگ چطوری می تونه واسه تجارت من سودآور باشه؟

همونطور که گفتیم لینکا عوامل خیلی مهمی در رتبه بندی وب سایتا هستن. اینطوری می دونیم افزایش تعداد لینکای با کیفیتِ بالا می تونه اثر خیلی بر رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجوگر داشته باشه.

گرچه دریافت لینک واسه سایت چیزی زمان بَره و در کوتاه مدت نمی تونه پاسخگوی نیازای تجاری شما باشه اما این کار فایده هایی رو واسه تجارتتان به دنبال داره.

ایجاد روابط

بعضی وقتا لینک سازی باعث آشنایی با وب سایتا و وبلاگای مربوط به تجارت شما می شه. این آشنایی معمولاً از راه تبیلغ و معرفی چیزی که تازگیا ساختین بوجود میاد مثل یک مطلب یا یک اینفوگرافیک. هدف اول این آشنایی ایجاد لینکه، اما همین لینک بیلدینگ می تونه باعث آشنایی شما با یکی از موثرترین وب سایتای موجود در مورد کاری تون شه. در نتیجۀ این آشنایی شما لینکی با کیفیت به دست می آورید که مهر تاییدی بر تجارت شماست. حتی اگه این لینک واسه لحظه ای ایجاد شه، بازم ارزشمنده چون که شما تونسته اید واسه تجارت خود یک مُبَلِغ معتبر پیدا کنین.

ارسال ترافیک

ما دربارۀ اثر لینک بیلدینگ روی رتبۀ سایت صحبت کردیم، اما دربارۀ اثر لینک بیلدینگ روی ترافیک سایت چه جوری؟ یک لینک با کیفیت در یک سایت معتبر می تونه آمار بازدیدکنندگانتان رو هم زیاد کنه. اگه وب سایتی که لینک شما رو در صفحه خود قرار میده در تجارت شما فعالیت داشته باشه، شانس اینکه مشتریان بیشتری هم به دست آورید زیاد می شه. در این موقعیت، ارزش یک لینک وابسته به سئوی اون نیس، بلکه به مشتریان اون بستگی داره. یکی از مثالای روشن در این مورد، مطلبی از یک کاربر مهمان به اسم “مایکل السبرگ” در وبلاگ Tim Ferrissه. تیم فریس بعدا مطلبی رو دربارۀ همین پُست در مجلۀ فوربس منتشر کرد که در اون از اهمیت این پُست می گفت. او در مطلب خود نوشت:

بینِ داشتنِ مخاطبان خیلی و داشتن مخاطبان کمتری که علاقۀ خیلی به تجارت شما دارن، فرقی هست. یعنی، کاربران یک وبلاگ همونقدر به مطالب شما توجه نشون می دن که مخاطبان شبکه CNN اون شبکه رو دنبال می کنن، حتی اگه تعداد مخاطبان گروه دوم بیشتر باشه.

برند سازی

لینک بیلدینگ خوب به شما کمک می کنه تا برند تجاری خود رو بسازید و اون رو به عنوان یک نام معتبر در مورد فعالیت خود معرفی کنین. تکنیکای لینک بیلدینگ خیلی مثل تولید محتوا هست که می تونه فعالیت تجاری شما رو واسه مخاطبانتون تشریح کنه و این راه می تونه نشون تجاری شما رو معتبر سازه. مثلا، اگه شما مطلبی رو با استفاده از آمار حقیقی منتشر کنین، شانس معروف شدن در مورد تجاری خود رو دارید. هنگامی که سعی می کنین تا واسه محتوای خود لینک ایجاد کنین، دارین مهارت خود رو به نمایش می ذارین و از همکاران و فعالان زمینه تجاری خود می خواین که مطلب معتبر شما رو در اینترنت به اشتراک بذارن.

نکته ای مهم دربارۀ ایجاد لینک و گرفتن لینک

عنوان بالا می تونه به “اهمیت داشتن صفحاتی که ارزش لینک دادن داشته باشن“، تغییر یابد. پیش از اونکه لینک سازی رو شروع کنین، به چیز با ارزشی نیاز دارین تا طبق اونا لینک سازی کنین. معمولاً این چیز با ارزش صفحۀ اول سایت شماست. بیشتر وقتا شما طبق منابع تخصصی و معتبر مثل مطالب وبلاگ یا یک دادۀ آماری، لینک بیلدینگ می کنین. بعضی وقتا این منابع پیش از اونکه شما شروع به لینک سازی کنین وجود دارن. در دیگه اوقات، شما با هدف ایجاد لینک، این منابع رو به وجود می آورید.

این کار، معنی گرفتن لینک و لیاقت واسه رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو رو مطرح می کنه. تموم لینکا باید به منبع اطلاعاتی موثقی وصل شن. لینک سازی طبق وب سایتای کم ارزش خیلی سخته، اما هنگامی که منبع اطلاعاتی معتبری در اختیارتون باشه، لینک بیلدینگ آسون می شه.