چرا نمی توانیم بک لینک خوب را از بد تشخیص دهیم؟

Written by 92 on فوریه 10, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

کمپین لینک بیلدینگ چیه؟

به روند افزایش تعداد لینکای یک سایت به طور دائمی همراه با یک هدف کلی، کمپین لینک بیلدینگ گفته می شه. کمپینای لینک بیلدینگ از “تعلقات و داراییای” یک سایت واسه ساخت لینک استفاده می کنن. حال این متعلقات و داراییای سایت می تونه محتوا و اخبار باشه یا حتی خدمات و اجناس سایت.

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

ساختار چینی یک کمپین لینک بیلدینگ

واسه ایجاد یک کمپین لینک بیلدینگ مراحل مختلفی هست. اجرای بعضی از این مراحل ً ضروریه و اجرای بعضی دیگه لازم نیس اما در هر صورت به روند لینک بیلدینگ کمک می کنن. همۀ اینا به مجموعۀ عوامل و منابع شما بستگی داره.

تعیین هدف

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

لینک بیلدینگ یه جور بازاریابی آنلاینه و مثل هر نوع بازاریابی در اول باید اهداف اون مشخص شه. دانستن اهداف، پیش از شروع کمپین لینک بیلدینگ به شما کمک می کنه تا بهترین راه حل و راه حل رو واسه رسیدن به موفقیت در نظر بگیرین. ضمنا باید بدونین که اهداف کمپین لینک بیلدینگ شما با هدف کلی تجارتتان گره خورده ان. مثلا، اگه هدفتون در کمپین لینک بیلدینگ، “ایجاد 10 لینک” باشه، در صورتی که ایجاد این 10 لینک تاثیری بر هدف و موفقیتِ کلیِ تجارتِ شما نداشته باشن، به هیچ دردی نمی خوردند و هدف خوبی به حساب نمیاد.

اینجا با یک مشکل روبرو می شیم. ما در مقالات قبلی یاد گرفتیم که لینکا اثر خیلی زیادی بروی الگوریتم رتبه بندی وب سایتا در موتورهای جستجوگر دارن. ، شاید الان از خود بپرسید مگه دریافت لینکای بیشتر به رتبه بندی سایت کمک نمی کنه؟ در جواب باید توضیح دهیم که دریافت لینک باعث افزایش ترافیک سایت می شه و این باعث افزایش تعداد مشتریان می شه، درست؟ ، همۀ این توضیحات صحیحه، اما مشکل اینجاست که بعضی وقتا واسه اینکه لینکای ایجاد شده اثر مثبتی بروی سایت شما داشته باشن باید مدت زمان مشخصی سپری شه. مطمئناً فردای روزی که واسه سایت خود لینک بیلدینگ می کنین نمی تونید منتظر نتایج شگفت انگیز اون باشین، به ویژه اگه در تجارتی فعالیت دارین که سطح رقابت در اون خیلی بالاست.

این موضوع متخصصان سئو رو در شرایط بدی قرار میده چون که اونا قادر نخوان بود نتایج موفق حاصل از کمپینای لینک بیلدینگ رو به مدیران وبسایتا نشون بدن (حتی اگه این کمپین به اهداف خود رسیده باشه).

واسه همین شما نه تنها باید اهداف واقع گرایانه واسه تجارت خود مشخص کنین، بلکه باید مطمئن شید اهدافتون خیلی با هوشمندی تر از ساخت n تعداد لینکه. اهدافی که واسه کمپین لینک بیلدینگ خود تعیین می کنین باید در راه اهداف شرکت تون باشه و در آخر بتونه بر جایگاه تجاری شما اثر مثبت بزاره. مثلا، شاید شما در تلاشید تا با افزایش ترافیک سایت خود، فروش محصولاتتون رو هم افزایش بدید. به طور با هم باید به دور و بری ها خود بیاموزین که سئو و لینک سازی یک شبه اتفاق نمی افتد و نتایج حاصل از اون در لحظه به دست نمیاد. در کمپین لینک بیلدینگ هم مثل هر نوع بازاریابی موفق باید بروی نتایج به شکل دراز مدت تمرکز کرد.

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

سرمایه های خود رو بشناسید

در قلب هر کمپین لینک بیلدینگ سرمایه ای هست که شما باید واسه جذب مخاطب و گرفتن لینک از اون استفاده کنین. از این سرمایه به عنوان “قلّاب” هم یاد می شه چون که باعث می شه مردم به پیشنهاد شما توجه کنن و تشویق شن واسه سایت شما لینک سازی کنن. این سرمایه ها واسه هر تجارت متفاوت هستن، پس شما باید چیز با ارزشی که در تجارت خود دارین رو شناسایی کنین. چیزی که بتونه علاقۀ بقیه رو به شما جلب کنه و در کمپین لینک بیلدینگ تون شما رو کمک بده. اگه دارین به متراژ دفتر کاری خود فکر می کنین بهتره بگوئیم که راه درستی رو طی نمی کنین. سرمایهاتون عبارتند از:

  • محتوا
  • داده ها
  • اجناس
  • خدمات
  • کارکنان

یکی از سرمایه هایی که هنوز متخصصان سئوی کلاه سیاه استفاده می کنن، پوله. روشنه که هر کدوم از موارد گفته شده هزینه بَر هستن و به یه جور نیازمند سرمایه گذاری ان، اما متخصصان سئوی کلاه سیاه با پرداخت پول، لینکایی که می خواهند رو به دست می آورند. قوانین گوگل اصلا خرید لینک رو قبول نداره و اگه گوگل فهمیده باشه وب سایتی مشغول خریداری لینکه مجازات سنگینی رو واسه اون سایت در نظر میگیره.

خریداری لینک واسه سئوی سایت خیلی خطرناکه چون که در بیشتر مواقع ضررهایی که واسه یک سایت به همراه داره بیشتر از منافع اینه. پس ما در نوین به شما پیشنهاد می کنیم که اصلا واسه سایت خود لینک نخرید. ضمنا شما باید محتوایی (بخونین سرمایه) تولید کنین که با نیازای مخاطبانتون در ارتباط باشه.

به چه لینکایی نیاز دارین

زمانی که دارین واسه کمپین لینک بیلدینگ خود راه حل تعریف می کنین باید به این فکر کنین که شما به چه نوع لینکایی نیاز دارین. تا آنجایی که ما می دونیم انواع مختلفی لینک هست که باید همۀ اونا رو در نظر داشته باشین:

لینک به صفحۀ اصلی سایت
لینک به صفحات “درون” سایت (مثل صفحات اجناس یا صفحات Category اجناس)
لینک به برند یا نام تجاری
لینکای شامل کلمات کلیدی مهم تجارت شما

اینجا اضافه می کنیم که هر کدوم از موارد بالا می تونن با همدیگه ترکیب شن مثل لینک دادن به نام تجاری در صفحات داخلی یک سایت. واسه شروع روند شناسایی انوع لینکای مورد نیاز، در اول باید وضعیت سایت خود رو جز به جز بررسی کنین و وضعیت فعلی خود رو واسه کلمات کلیدی به ویژه با رقبایتون مقایسه کنین. واسه نگاه وضعیت فعلی لینکای سایت خود می تونین از وسیله Open Site Explorer استفاده کنین.

نتایج این بررسی فرصتای پیشرفت رو به شما نشون میده. مثلا شما میفهمید که در یکی از کلمات کلیدی مهم در رتبه بندی بالای گوگل قرار ندارین. پس از بررسی آمار و بررسی گزارشات میفهمید که در هیچ کدوم از لینکای سایت تون این کلمه کلیدی وجود نداره یا اینکه میفهمید در در ارتباط ترین صفحه به این کلمه کلیدی، هیچ لینکی موجود نیس. اینطور مشکلات معمولاً قابل شناسایی و جبران پذیر هستن. در اینجور شرایطی، راه حل شما باید این جور باشه که واسه صفحات داخلی بی لینک سایت تون و واسه کلمات کلیدی مشخص، لینک بیلدینگ کنین.

شناسایی اهداف کمپین لینک بیلدینگ

در کمپین لینک بیلدینگ اولین چیزی که باید به اون فکر کنین اینه که با چه افرادی می خواین در رابطه باشین و چه نوع مخاطبی رو واسه کار و کاسبی خود نیاز دارین. ً باید با افرادی در رابطه باشین که به محتوای شما علاقه نشون می دن. اگه بخواهید به شکل رَندوم با افراد در رابطه باشین مطمئناً ترافیک سایت شما به مرور کم می شه و برند تجاریتان بدنام میشه.

محتوای تکراری چیه و چطوری میشه از بروز اون جلوگیری کرد؟حتما بخونین: محتوای تکراری چیه و چطوری میشه از بروز اون جلوگیری کرد؟

حالت ایده آل اینه که پیش از اونکه فعالیت کمپین لینک بیلدینگ خود رو شروع کنین باید بدونین چه نوع مخاطبانی به فعالیت شما علاقمندند. اگه می خواین واسه لینک سازی محتوایی تولید کنین، مثل یک اینفوگرافیک، پیش از شروع پروسۀ تولید محتوا باید از خود بپرسید که این محتوا واسه چه افرادی اهمیت داره. قسمت مهم تر اینه که چه افرادی به محتوای شما اونقدر اهمیت می دن که واسه اون لینک سازی کنن؟

قسمت آخر پاراگراف بالا، خیلی حیاتیه. شاید بتونین خیلی آسون مردم رو به طرف محتوای سایت خود جذب کنین، اما تشویق کردن اونا به لینک دادن به محتوای سایت تون چیزی خیلی سخته. لینک کردن به یک مطلب امریه که به سعی و زمان زیادی نیاز داره، پس شما باید فردی رو پیدا کنین که محتوای سایت شما به اندازه ای براش اهمیت داشته باشه که لینک اون رو در سایت خود قرار بده. گرچه به اشتراک گذاری مطالب شما در شبکه های اجتماعی سختی کم تری داره. الان بیشتر افراد چندین حساب فیسبوک یا توئیتر دارن که خود این پروسۀ به اشتراک گذاری محتوای شما رو آسون می کنه.

چطوری مردم رو واسه لینک بیلدینگ تشویق کنیم؟

اگه بخوایم به طور راحت توضیح دهیم باید بگیم دقیقاً باید مثل یک ماهیگیر عمل کرده و یک قلّاب خوب واسه تجارت خود پیدا کنین. این قلّاب از اول باید درون محتوای شما قرار بگیره. محتوای شما باید به شکلی باشه که از همون اول مخاطب رو درگیر خود کنه. اگه محتوای شما نتونه از همون اول مثل قلاب بکنه، زمانی که اون رو منتشر می کنین محتوایی دارید که هیچکی حاضر نیس به اون لینک بده.

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

قلابی که ما از اون صحبت می کنیم می تونه شکلای زیر رو به خود بگیره:

  • اخبار
  • مطالب خنده دار
  • مطالب پر حاشیه
  • داده های تصویری
  • مسابقه
  • پخش محتوای Ego-Bait (روش تولید محتواییه که در اون محتوایی مفصل و پر جزئیات تنها با هدف دریافت لینک تولید و منتشر می شه).
  • پخش محتوای طولانی و منبع

روشای زیادی واسه جلب توجه کاربران هست، اما روشای گفته شده در بالا باعث می شن تا شما واسه به دست اوردن لینکای طبیعی، مطلب خاصی تولید کنین.

پیشنهاد می کنیم همین حالا به فیسبوک خود سر بزنین تا ببینین کاربران چه نوع لینکایی رو به اشتراک می ذارن. سعی کنین ویژگیای هر لینک رو یادداشت کنین تا بتونین الگوی ثابتی رو واسه اونا پیدا کنین. احتمال میره لینکایی که بالاترین میزان اشتراک گذاری در فیسبوک رو دارن، لینکایی هستن که محتوایی خنده دار دارن چون که بیشتر کاربران از فیسبوک خود به عنوان پروفایلی شخصی استفاده می کنن و احتمال اینکه محتوای جدی یا کاری در اون به اشتراک گذارند خیلی کمه (مگه اینکه حادثه ای پر حاشیه یا خبر ساز اتفاق افتاده باشه). حال به حساب خود در توئیتر برید و لینکای به اشتراک گذاشته شده در اون پلت فرم رو بررسی کنین. مطمئناً میزان لینک دهی به محتوای طولانی و شامل اطلاعات مفید نسبت به فیسبوک خیلی بیشتره.

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

مخاطبان لینکای خود رو شناسایی کنین

هنگامی که تونستید واسه ایده هاتون برنامه ریزی کنین، پیدا کردن افرادی که مخاطبان محتوای سایت شما هستن کار سختی نخواد بود. معمولاً واسه انجام این کار شما باید به دنبال موضوعاتِ جنجالیِ مربوط به فعالیت خود باشین. واسه درک بهتر این موضوع بهتره به مثالی که می خوام بزنم توجه کنین:

فرض کنین در حال تهیه مطلبی دربارۀ پخت کیک با عنوان “طرز تهیۀ پخت کاپ کیک” هستین. تصور کنین که صاحب شیرینی پزی کوچیکی هستین که Cup Cake هم می فروشید واسه همین در حال تهیه اینطور مطلبی هستین. حال باید از خود بپرسید: کی به این راهنما علاقه داره؟

  • وبلاگای آشپزی: انتخاب واضحی هستن!
  • والدین وبلاگ نویس: شاید اونا بخوان طرز تهیه این کیک خوشمزه رو به کودکان خود آموزش دهند و راهنمای شما به اونا کمک می کنن.
  • وب سایتای ارائه دهنده دستورالعملای تهیۀ غذا: چون که راهنمای شما شامل طرز تهیه انواع مختلف “کاپ کیک” ه.
  • وب سایتای تفریحی و سرگرمی: هیچ سایت تفریحی بی داشتن این نوع مطالب همراه با تصاویر طرز تهیه اون کامل نمی شه.

با چند دقیقه تفکر تونستید 4 نوع وب سایتی که به مطلب شما (طرز تهیۀ پخت کاپ کیک) علاقمندند رو پیدا کنیم. حال میتونیم این وب سایتا رو به طور دقیق بررسی کنیم تا فهمیده شانسی واسه لینک گیری از اونا داریم یا نه.

روشایی واسه پیدا کردن اهداف لینکا

در این قسمت چند تکنیک راحت واسه تبدیل وبلاگای آشپزی به فهرستی از وب سایتایی که می تونین با اونا در رفت و امد باشین رو برایتون میگیم:

تهیه کردن فهرستی از وبلاگ نویسا

اولین و راحت ترین راه حل، جستجو در موتور گوگل به شکل زیره:

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

جستجوی این عبارت راحت تونست صدها فهرست از وبلاگنویسای آشپزی رو در اختیار من بزاره. امتیاز بزرگ این شیوۀ جستجو اینه شخص دیگری قبلاً قسمت سخت کار رو انجام داده و این وب سایتا رو به ترتیب واسه شما فهرست کرده.

هنگامی که به اینجور فهرستی دست پیدا کردین می تونین از پلاگین Scraper (واسه گوگل کروم) استفاده کنین. با این پلاگین کافیه بروی یکی از URLها کلیک راست کنین و گزینۀ Scrape Similar رو انتخاب کنین:

بررسی یک تنوع انکرتکست خوب واسه سئو موثر و مطمئنحتما بخونین: بررسی یک تنوع انکرتکست خوب واسه سئو موثر و مطمئن

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

بعد می تونین اون رو درون برنامه Google Docs یا هر برنامه صفحه گسترده دیگری کپی کنین. از اینجا می تونین تموم URLها رو درون برنامه ای مثل URL Opener کپی/پیست کنین. این برنامه تموم آدرس وب سایتا رو به طور خودکار واسه شما باز می کنه. بعد می تونین یکی یکی این وب سایتا رو بررسی کنین تا اونایی رو که با محتوای سایت شما در ارتباط هستن رو پیدا کنین. در صورتی که اینجور وب سایتی رو پیدا کردین حتماً نحوۀ تماس با اونا رو هم بررسی کنین.

پیدا کردن اکانتای توئیتر در ارتباط

Followerwonk وسیله شگفت انگیزی از سایت MOZه که به شما امکان میده کارهای خیلی متنوعی با حساب توئیتر خود انجام بدین، اما ویژگی که ما به دنبال اون هستیم، ویژگی جستجوی Bio در توئیتره. ما عبارت “cupcake blogger” رو در این وسیله جستجو کردیم تا ببینیم فردی هست که در Bio توئیتر خود از این عبارت استفاده کرده باشه:

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

ضمنا شما می تونین گزینه های مختلفی مثل جستجو طبق جای یا فالوئر رو انتخاب کنین، اما واسه این مثال، ما می خواهیم جستجو رو پیچیده نکنیم. با کلیک بروی دکمه جستجو، 12 نفر که در Bio حساب توئیتر خود از کلمه cupcake Blogger استفاده کرده ان رو پیدا کردیم.

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

بعد می تونین این نتایج جستجو رو به شکل یک فایل دانلود کنین تا بتونین آسون تر نتایج جستجو رو بررسی کنین. این وسیله بازم به ما می گه این اکانتا دارای سایت هستن یا نه:

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

با نگاه کردن به نتایج فهمیدیم که در بین این 12 حساب 8 تای اونا دارای سایت هستن.

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

واسه چند دقیقه جستجو نتیجۀ خیلی بدی هم نیس! این نتایج با محتوای سایت ما ً در ارتباط هستن، پس می دونیم که شانس خوبی واسه دریافت لینک از این کاربران داریم یا کمه کم فیدبک مناسبی از این وبلاگ نویسا دریافت می کنیم.

تکنیکای جستجوی پیشرفته

راه های خیلی واسه جستجو در گوگل هست که خیلی از اونا بر کاربران پوشیدهه. کابران معمولاً عادت دارن تنها کلمات کلیدی مورد نظر خود رو در گوگل جستجو کنن که میشه گفت 99% از کاربران گوگل همینطوری مطالب خود رو جستجو می کنن. اما نکته اینجاست که وسایل جستجوی خیلی وجود دارن که می تونن نتایج جستجوی ما رو به مراتب متمرکز تر و دقیق تر کنن.

اینم بخونین:   آیا خرید بک لینک از سایت های مختلف باعث بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل میشود ؟

این روش از جستجو به درد کمپین لینک بیلدینگ می خوره چون که میتونیم به وسیلۀ اون وب سایتایی که می دونیم واسه لینک سازی مناسب نیستن رو از نتایج جستجو حذف کنیم. در ادامه به چند نمونه جستجوی پیشرفته اشاره می کنیم:

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

به قسمت “inurl:resources” دقت کنین. این دستور به گوگل می گه که تنها نتایجی رو نشون بده که کلمه “resources” در اون آدرس سایت قرار داره. در زیر نمونه ای از نتایج این جستجو رو نگاه می کنین:

http://cupcake-underground.blogspot.com/p/resources.html

این لینک هدف مناسبی واسه کمپین لینک بیلدینگه چون راهنمای طرز تهیه کاپ کیک شما می تونه منبع خوبی واسه مخاطبان یک وبلاگ آشپزی باشه. پس میشه با صاحب این وبلاگ تماس گرفت و ازش خواست که لینک مطلب شما رو در فهرست منابع خود قرار بده. اینطوری شما یک لینک واسه سایت خود به دست آورده اید.

بذارین مثال دیگری رو تشریح کنیم:

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

ما در جستجوی بالا، دو روش جستجوی پیشرفته رو با هم ترکیب کردیم. اول، از عبارت “intitle:resources” استفاده کردیم که به گوگل می گه تنها نتایجی رو به ما نشون بده که کلمه “resources” در عنوان صفحه قرار داشته باشه. این جستجو خیلی کاربردیه چون که ممکنه خیلی از وب سایتا از کلمه Resources (منبع) در آدرس سایت خود استفاده نکرده باشن، پس روش جستجوی قبلی ما در گوگل (inurl:) نمی تونه این وب سایتا رو پیدا کنه.

ما ضمنا کلمه کاپ کیک رو درون علامت گفتاورد (“) قرار دادیم. این علامت به گوگل می فهماند که تنها نتایجی رو نشون بده که کلمه کاپ کیک در عنوان اونا قید شده باشه. استفاده از این علامت در این جستجو خیلی کاربردیه چون که جستجوی عبارت food blogger خیلی وسیعه و اگه کلمه “کاپ کیک” رو به این صورت ننویسیم واسه یافتن سایت در ارتباط باید نتایج جستجوی خیلی رو مرور کنیم.

حالا شما با 3 روش مطمئن واسه یافتن لینکای در ارتباط آشنا شدین. در این مرحله باید فهرست بلند بالایی از وب سایتای در ارتباط داشته باشین. اما، پیش از اونکه با مدیران این وب سایتا تماس بگیریم باید نکات دیگری رو رعایت کنیم.

درک بیشتر از جنبه های شخصیتی مخاطبان

اگه می خواین بهترین نتایج رو از لینک بیلدینگ خود دریافت کنین، باید زمان زیادی رو صرف یافتن وب سایتای در ارتباط کنین. شما می تونین این کار رو از راه یافتن اطلاعات وبلاگ نویسا، نگاه سایت ایشون، خوندن مطالب سایت اونا بیاموزین. سعی کنین شخصیت اونا و ویژگی هاشون رو تصور کنین. به شبکه های اجتماعی اونا سر بزنین تا ببیندی اخیراً چه نوع لینکایی رو به اشتراک گذاشته ان.

ریچ اسنیپت چیه و چرا باید به اون اهمیت داد؟حتما بخونین: ریچ اسنیپت چیه و چرا باید به اون اهمیت داد؟

یکی دیگه از موارد دیگری که باید زیر نظر بگیرین اینه اونا لینکای مربوط به محتوای بقیه رو به اشتراک می ذارن یا فقط مطالب خودشون رو در شبکه های اجتماعی منتشر می کنن. وضعیت ایده آل اینه که شما دلایلی مبنی بر به اشتراک گذاری لینکای وب سایتای دیگه در شبکه های اجتماعی این افراد پیدا کنین چون همون چیزیه که باید از ایشون خواسته کنین.

همونطور که هر سایت رو بررسی می کنین، نکاتی رو در مورد موضوعات مطالبی که به اشتراک گذاشته ان یادداشت کنین. انجام این کار ضروریه چون زمانی که با اونا تماس می گیرین به این اطلاعات نیاز دارید. وگرنه ایمیل شما به ایمیلای اسپم گونه مثل میشه که واسه هیچ کدوم از وب سایتا شخصی سازی نشده.

واسه این کار شما می تونین از وسیله TagCrowd استفاده کنین. کافیه دامنه وبلاگ مورد نظر خود رو در TagCrown وارد کنین تا این وسیله پس از بررسی و بررسی محتوای صفحه به شما نشون بده چه کلماتی در این صفحات بیشتر مورد استفاده قرار گرفتن. اینطوری شما از موضوعات مورد علاقه و هدف وب سایتا خبردار میشین و واسه ایجاد رابطه با اونا از لحنی مناسب استفاده می کنین.

پیدا کردن اطلاعات تماس

زمانی که وبلاگ در ارتباط (وبلاگی که مشتریانش جامعۀ هدف فعایت شما هستن) و مناسب رو پیدا کردین، در قدم بعد باید اطلاعات تماس اونا رو هم پیدا کنین. معمولاً یافتن این اطلاعات امر سختی به حساب نمیاد، اما با استفاده از نکات زیر می تونین سرعت کار رو مقداری افزایش بدید.

بررسی هِدِر و فوتر سایت

بیشتر اوقات، لینک صفحۀ اطلاعات تماس (تماس با ما) در هِدِر یا فوتر وب سایتا قرار داره. پس بهتره که در اول ورود به سایت این دو قسمت رو بررسی کنین. در صورتی که نتونستید لینک صفحۀ تماس با ما رو پیدا کنین، به دنبال صفحۀ دربارۀ ما بگردید. معمولاً وب سایتایی که صفحۀ تماس با ما ندارن، اطلاعات تماس خود رو در صفحۀ دربارۀ ما قرار می دن.

نصب پلاگین ToutApp بروی گوگل کروم

ToutApp پلاگین کم حجمی واسه مرورگر گوگل کرومه. هنگامی که شما به یک سایت مراجعه می کنین پلاگین ToutApp به طور خودکار آدرسای ایمیل موجود در صفحه رو پیدا می کنه. هنگامی که آدرس ایمیل مورد نظر رو پیدا میکنه اون رو با یک رنگ دیگه بروی نوار وسیله کروم مشخص می کنه. بعد شما می تونین با کلیک بروی اون ایمیل مورد نظر خود رو پیدا کنین.

اولویت بندی لینکای هدف

تا اینجای کار شایدً فهرست بلندی از دامنهای سایتای مربوط به تجارت خود در دست دارین. حال لازمه که این لینکا به ترتیب در گروه های مختلف اولویت بندی شن تا بتونین ایمیلا و پیغامای خود رو به بهترین شکل شخصی سازی کنین.

روشای مختلفی واسه اولیت بندی لینکای هدف هست :

  • طبق عوامل و معیارها: شامل رتبۀ سایت و اعتبار دامنهه.
  • طبق وبلاگ نویس: شامل تعداد فالوئرهای توئیتر و تعداد بازدیدکنندگان سایته.
  • طبق امکان لینک گیری: شامل مثلاً وبلاگای مخصوص کلمه کلیدی کاپ کیک و وبلاگای آشپزیه.

بذارین این موارد رو به شکل دقیق تر بررسی کنیم.

معیارهای یک دامنه (Domain metrics)

در فصل پنجم این راهنما، معیارهای لینک بیلدینگ رو به طور مفصل دربارۀ این عوامل و معیارها صحبت می کنیم. الان تنها لازمه بدونین که این معیارها همونجوری که می تونن ارزش لینکا رو اندازه گیری کنن، قادر به ارزش گذاری لینکای هدف هم هستن.

موقع اولویت بندی و فیلتر کردن لینکای هدف دو ملاک اصلی واسه دامنها هست: رتبۀ سایت (PageRank) و اعتبار دامنه (Domain Authority). البته شما می تونین هر کدوم از این معیارها رو به شکل جداگونه و تکی واسه هر سایت به دست آورید، اما انجام این کار نیازمند صرف زمان زیادی هستش. بهتره بدونین ابزارهایی هست که با استفاده از اونا می تونین اطلاعات مربوط به همۀ دامنهای موجود در فهرست خود رو در لحظه به دست آورید.

می تونین با استفاده از Excel و پلاگین SEO Tools for Excel اطلاعات مربوط به PageRank وب سایتا رو به دست آورید. ضمنا با پلاگین Links API که به وسیله SEOgadget عرضه شده، اعتبار دامنهای فهرست شدۀ خود رو در یک فایل Excel دریافت کنین.

هنگامی که شما این معیارها رو به دست آوردید تنها با یک کلیک می تونین نتایج رو طبق هر کدوم از این دو ملاک یا طبق بالا یا پائین بودن ارقام دامنها ترتیب بندی کنین. ضمنا در صورتی که دامنه ای رتبۀ بالایی در هیچ کدوم از این دو ملاک نداشت می تونین خیلی آسون اون رو حذف کنین. این توانایی زمانی کاربرد داره که شما فهرست بلندی از دامنها رو در اختیار دارین اما زمان کافی واسه ایجاد رابطه با همۀ اونا رو ندارین. ما در نوین به روش زیر این کار رو انجام می دیم:

اول دامنها رو طبق رتبه سایت منظم می کنیم و هر دامنه ای که PageRank اون امتیاز زیر 1 داشته باشه رو از فهرست حذف می کنیم. در صورتی که فهرست بلندی در اختیار داشته باشیم حتی ممکنه دامنهایی که امتیاز زیر 2 داشته باشن رو حذف کنیم.

بعد دامنها رو طبق Domain Authority منظم می کنیم و همۀ دامنهایی که امتیازی پائین تر از DA30 یا DA35 دارن رو حدف می کنیم. ً نمیشه گفت این روش علمیه چون که ممکنه در فهرست شما سایت نو پایی وجود داشته باشه که محتوای خوب و مرتبطی هم داره اما به دلیل اونکه رتبه و اعتبار دامنۀ بالایی نداره از فهرست حذف شه. در هر صورت، اگه فهرست بلندی از لینکای هدف در اختیار دارین بهتره در مرحلۀ اولویت بندی ترحم نکنین تا در آخر فهرستی از وب سایتای با کیفیت و در ارتباط در اختیار داشته باشین.

محبوبیت مدیر سایت

یکی از روشای مهمی که می تونه مخاطبان بیشتری رو به طرف سایت شما جذب کنه اینه که افراد یا وب سایتای مهمی مطالب شما رو به اشتراک بذارن. به اشتراک گذاشتن مطالب شما به وسیله وب سایتی معروف یا شخصی موثر می تونه اثر خیلی مثبتی در افزایش ترافیک و معروفیت شما داشته باشه چون خیلی از طرفداران این افراد (یا وب سایتا) هم کم کم مطالب شما رو به اشتراک خواهند گذاشت. پس اگه اعتبار دامنۀ یک وبلاگ نویس به اندازۀ کافی قوی نیس، فوراً اون رو از فهرست خود خارج نکنین، بلکه بهتره با جستجو در شبکه های اجتماعی میزان محبوبیت او رو بررسی کنین.

چطوری وضعیت سئوی سایت‌های حریف رو بررسی کنیم؟حتما بخونین: چطوری وضعیت سئوی سایت‌های حریف رو بررسی کنیم؟

اینجا هم باز می تونین خیلی آسون وارد شبکه های اجتماعی شید و پروفایل وبلاگ نویسا رو به شکل تک تک نگاه کنین تا از تعداد فالوورهای ایشون مطلع شید. اگه یادتون باشه در بالا از وسیله Followerwonk واسه جستجو استفاده کردیم. ، وسیله Followerwonk می تونه متریکای دیگری هم از کاربران توئیتر به ما بده، مثل تعداد فالوئرها و امتیاز محبوبیت شون. اگه از Followerwonk فایلی با فرمت CSV دانلود کنین ستونی رو خواهید دید که نشون دهندۀ محبوبیت و امتیاز کاربرانه:

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

از این ستونا میفهمیم که کدوم یک از این وبلاگ نویسا در توئیتر تعداد فالوئر بیشتری دارن. این افراد شایدً کسائی هستن که شما می خواین مطالب تون رو با فالوئرهاشان به اشتراک بذارن.

احتمال لینک بیلدینگ

اینجا مرحله ایه که تحقیقات دستی شما دوباره وارد زمین بازی می شه! با هم با مرور لینکای هدف خود باید احتمال لینک گرفتن از اونا رو هم آزمایش کنین. واسه انجام این کار هیچ ابزاری وجود نداره و خودتون طبق معیارهای شخصی باید در این مورد تصمیم بگیرین. یکی از راه های راحت اینه که به شکل دستی به این لینکا از اعداد 1 تا 5 امتیاز بدید. عدد 1 رو واسه لینکایی که احتمال کمی واسه لینک سازی دارن و عدد 5 رو واسه لینکایی که احتمال بالایی دارن در نظر بگیرین.

واسه استفاده از این روش در اول باید از خودتون سوالای زیر رو بپرسید:

  • تا به حال به مطلبی خارج از سایت خود لینک داده ان؟
  • محتوای سایت شون مربوط به محتوای سایت منه؟ (وب سایتای مربوط به “کاپ کیک” باید امتیاز بالاتری نسبت به وب سایتای آشپزی داشته باشن).
  • وبلاگ اونا الان فعالیت داره؟ (یعنی در ماه گذاشته مطلبی رو منتشر کرده؟)

جواب به این سوالات می تونه احتمال لینک بیلدینگ در این وب سایتا رو واسه شما روشن تر کنه.

زمانی که همۀ این اطلاعات رو جمع آوری کردین باید اونا رو دسته بندی کنین. اینطوری شما فهرستی از وبلاگ نویسایی دارین که:

  • شایدً به شما لینک می دن.
  • معیارهای دامنه شون از امتیاز خوبی برخورداره.
  • فالوئرهای زیادی در شبکه های اجتماعی دارن.

اعضای فهرست تون، وب سایتایی هستن که شما باید در اولین فرصت پیامایی شخصی سازی شده برایشون ارسال کنین. واسه این کار بهتره بار دیگه به سایت شون سر بزنین تا طبق اِلمانای موجود در اون پیغام مناسبی برایشون ارسال کنین. انجام این کار باعث می شه پیغام شما معتبر به نظر برسه و به عنوان یک اسپم در نظر گرفته نشه.

در نظر داشته باشین این وب سایتا می تونن محتوای شما رو به اشتراک بذارن یا در اصطلاح “Seed” بدن. Seed دادن باعث می شه که دیگه وب سایتا هم از وجود محتوای شما خبردار شن و نیاز شما واسه ایجاد رابطه با اونا بی واسطه بر طرف شه.

هم حالا شما باید فهرستی از وب سایتای با کیفیت که به محتوا یا کمپین شما علاقمندند رو در اختیار داشته باشین. اطلاعات تماس اونا رو در فهرست تون ثبت و وب سایتای مهم در اون علامت گذاری شده باشن. حالا زمان اینه که با اونا تماس بگیرین.

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

پیشرفت کمپین لینک بیلدینگ

حالا زمان اون رسیده که دست به کار شیم و مردم رو نسبت به محتوا یا کمپین لینک بیلدینگ خود آگاه سازیم. پیشنهاد می کنیم از مهم ترین لینک هدف خود شروع کنین چون اگه این وب سایتای معتبر به شما جواب مثبت دهند می تونین از این رابطه واسه قانع کردن وب سایتای کوچیک تر استفاده کنین. زمانی که وب سایتای کوچیک تر فهمیده باشن سایت مهم و اثر گذاری محتوای شما رو به اشتراک گذاشته، مطمئناً هنگامی که با اونا تماس می گیرین با روی خوش به شما جواب میدن.

شما با یک فرد حقیقی صحبت می کنین

مطمئناً وب سایتای هدفتون به وسیله رباتای هوشمند اداره نمی شن. افراد حقیقی مدیران این وب سایتا هستن و اگه سایت شون مشهور باشه، مطمئن باشین روزانه تعداد زیادی ایمیل دریافت می کنن. این افراد هم مثل شما هستن و حق دارن واسه بررسی اعتبار ایمیل شما کمی زمان صرف کنن. ما در ادامه روشای قانع کردن مدیران وب سایتا رو میگیم اما الان کافیه به یاد داشته باشین که با یک آدم در رابطه هستین. از خود بپرسید اگه این فرد رو روبرو می دیدید چطوری با اون صحبت می کردین. ً با اونا یک مکالمۀ واقعی دارید، نه مکالمه ای روزمره!

همچینین این رو هم بدونین که هیچ وبلاگ نویسی هر روز صبح با خود نمی گه “امروز به کی باید لینک بدهم؟” اونا واسه لینک دادن به سایت شما برنامه ریزی نکرده ان و مطمئناً کارهای خیلی دارن که برایشون در اولویت قرار داره. از همین رو، بهتره بدونین که وبلاگ نویسا چیزی به شما بدهکار نیستن و قانع کردن اونا واسه بررسی وبسایتتان، وظیفۀ شماست.

اینم بخونین:   بجای تبادل لینک دو طرفه از تبادل سه طرفه و چند طرفه استفاه کنیم

اگه نسبت به انجام این مکالمه نگران هستین، بهتره در اول محتوای خود رو بررسی کنین تا مطمئن شید محتوای سایت شما کاربردیه و ارزش به اشتراک گذاشتن رو داره. درسته که داشتن غرور در این مورد اشتباهه، اما شما باید باور داشته باشین که خوانندگان به محتوای شما واکنش خوبی نشون میدن. اگه شما در خیابون با کسی هم صحبت شید و دربارۀ کار خود به اون توضیح بدید، اون فرد واکنش خوبی نشون میده؟ اگه جواب تون منفیه، بهتره پیش از اونکه کمپین خود رو گسترش بدید کمی واسه افزایشه محتوای خود وقت بذارین.

کاربران چطوری از موتورهای جستجوگر استفاده می کنن؟حتما بخونین: کاربران چطوری از موتورهای جستجوگر استفاده می کنن؟

چطوری پیام یا ایمیل خوب بنویسید؟

به یاد داشته باشین افرادی که قصد دارین برایشون ایمیل ارسال کنین، افرادی پر مشغله هستن. پیام یا ایمیل شما باید هم دلایل اهمیت محتوای تون رو خوب برایشون توضیح بده و هم به اندازۀ کافی کوتاه باشه که حوصلۀ خوندن اون رو داشته باشن.

بهتره نکات زیر رو در نوشتن متن پیام خود رعایت کنین:

  • به اونا بگوئید چرا باید به محتوایتان اهمیت دهند.
  • به اونا بگوئید چه کاری می تونن برایتون بکنن.
  • به اونا بفهمانید که وب سایتتون معتبره و ایمیل شما اسپم نیس.

به اونا بگوئید چرا باید به محتوایتان اهمیت دهند

اگه در این مرحله از کمپین لینک بیلدینگ خود قرار دارین، نباید واسه نوشتن این قسمت تعلل کنین. اگه در حال تهیه مطلبی واسه وبلاگ خود هستین، در همون اول باید از خود بپرسید “چرا این مطلب باید واسه کسی مهم باشه که به اون لینک بده؟” واسه جواب بهتر “قلّاب” هامون رو بار دیگه مرور می کنیم:

  • مطالب خنده دار
  • مطالب پر حاشیه
  • داده های تصویری
  • مسابقه
  • پخش محتوای Ego-Bait
  • پخش محتوای طولانی و منبع

محتوایتان می تونه در دسته بندیای بالا قرار بگیره؟ اگه پاسختون منفیه به سراغ سوال بعد میریم. ویژگی منحصربفردی در محتوای شما هست تا مخاطبان رو جذب کنه؟

به احتمال زیاد وبلاگ نویسانی که با اونا در حال ایجاد رابطه هستین در زمینۀ کاری شما فعال هستن و نکات خیلی رو دربارۀ موضوع محتوای شما می دونه. پس بهتره به وبلاگ اونا مراجعه و چند مطلب آخر اونا رو بخونین و در صورت امکان، دلیلی واسه اهمیت دادن به محتوای خود پیدا کنین.

مثلا اگه با وبلاگ نویسی در رابطه هستین که به سینما علاقه داره، شایدً در چند پُست ارسالی گذشته خود مطلبی دربارۀ یک فیلم منتشر کرده. اگه محتوای شما دربارۀ سینماست یا دربارۀ همون فیلمیه که اون براش مطلبی منتشر کرده، حتماً این نکته رو با او در بین بذارین. این کار نه تنها دلایل مهم بودن مطلب شما رو میگه، بلکه نشون میده شما واسه خوندن مطالب وبلاگ اون وقت گذاشته اید.

به اونا بگوئید چه کاری می تونن برایتون بکنن

موضوع خیلی از ایمیلایِ ارسالیِ کمپینایِ لینک بیلدینگ دربارۀ خواستهای ارسال کنندهه. حتی بعضی از ارسال کنندگان از کلمات “لینک” یا “سئو” در ایمیل خود استفاده نمی کنن تا نکنه وبلاگ نویس، ایمیل اونا رو به عنوان اسپم معرفی کنه. با این حال، ما نیاز داریم که وبلاگ نویس مورد نظر درخواستمون رو اجرا کنه. حال این خواسته می تونه فقطً واسه لینک سازی نباشه و دربارۀ موضوعاتی دیگه باشه. موضوعاتی مثل:

  • اشتراک گذاری مطالب شما در شبکه های اجتماعی مثل گوگل پلاس، توئیتر یا فیسبوک
  • قرار دادن لینک شما بروی محتوا (در صورتی که محتوایتان اینفوگرافیک یا ویجته)
  • قبول کردن یک مطلب ازتون به عنوان کاربر مهمان و لینک دادن به اون
  • نوشتن یک مطلب دربارۀ سایت یا مطلب شما و لینک دادن به اون

موارد اشاره شده در بالا تنها بعضی از مثالا هستن، اما شما خیلی سریعً میفهمید که هرکدام سطح توقع و مشکلات مخصوص خود رو دارن. مثلا، نوشتن یک مطلب دربارۀ وب سایتتون به وسیله اون، خواستۀ خیلی بزرگیه. روبروی، به اشتراک گذاشتن مطلب شما در شبکه های اجتماعی تنها چند دقیقه زمان می بره.

هنگامی که می خواین پیام یا نامۀ خود رو بنویسید حتماً نکات بالا رو فراموش نکنین. طبق میزان هیجان انگیز بودن مطلب خود از وبلاگ نویسا خواسته کنین. اگه اطمینان دارین محتوایتان بالا العاده، پس از وبلاگ نویس خواسته بزرگی کنین.

خواستهِ شما می تونه شامل چند گزینه از موارد بالا باشه. به اشتراک گذاشتن مطالب و لینک دادن به سایت تون به وسیله یک وبلاگ نویس مطرح، ممکنه نتایج خیلی خوبی واسه سایت شما به دنبال داشته باشه. ضمنا، اگه جواب وبلاگ نویسا به خواستهِ شما منفی بود می تونین از تاکتیک ظریفی استفاده کنین. مثلا، اولین خواسته شما از یک وبلاگ نویس اینه که مقاله ای دربارۀ فعالیت شما بنویسد، اما وبلاگ نویس مورد نظر علی خلاف میل اینکه از مطلب شما خوشش اومده به شما جواب منفی میده. اینجا شما می تونین ازش خواسته کنین که لینک مطلب شما رو در یکی از شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارد. اگه وبلاگ نویس فردی مطرح باشه این روش خیلی موثر هستش.

ضمنا در صورت رد درخواستتون به وسیله مدیران یک سایت، در خواستِ بعدی شما می تونه “نوشتن یک مطلب به عنوان کاربر مهمان” باشه.

این روش زمانی موثره که یک وبلاگ نویس به مطلب شما بیان علاقه کرده اما زمان کافی واسه نوشتن مطلبی دربارۀ شما رو در اختیار نداره. پیشنهاد می کنیم این نوع لینک سازی رو به وب سایتای معتبر و بزرگ پیشنهاد بدید چون نوشتن یک مطلب معرفی نیازمند منابع و صرف کمی زمونه.

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

نشون بدید که معتبر هستین نه یک اسپمر

واسه انجام این کار باید در شخصی سازی ایمیل خود دقت کنین تا وبلاگ نویس مورد توجه به طرف دکمۀ حذف یا اسپم نرود. بهره بدونین وبلاگ نویسای معروف روزانه تعداد زیادی ایمیل با درون مایه لینک سازی دریافت می کنن، پس ارزش داره تا با صرف کمی وقت ایمیل خواسته خود رو شخصی سازی کنین تا متفاوت تر از این جور ایمیلای ارسالی باشه. روشای زیادی واسه انجام این کار هست که بعضی از اونا عبارتند از:

  • استفاده از نام اونا در ایمیل
  • استفاده از عنوان خوب
  • اشاره به ویژگی خاصی از فعالیت اونا
  • استفاده از امضای مناسب در انتهای ایمیل
  • استفاده از ایمیل معتبر
  • اشاره به جای و موقعیت محلی فعلی (در صورت نیاز)

بذارین تموم این موارد رو با هم بررسی کنیم:

استفاده از نام اونا در ایمیل

به کار بردن نام افراد در ایمیل چیزی خیلی آسون و راحته، اما بیشتر ارسال کنندگان علی خلاف میل راحتی نوشتن یک نام، این کار رو انجام نمی دن. استفاده از نام وبلاگ نویس در ایمیل اثر خیلی زیادی در خونده شدن ایمیل شما داره چون که توجه فرد رو به خود جلب می کنه.

شما از راه روشای زیر می تونین نام وبلاگ نویسا و مدیران سایت رو پیدا کنین:

  • بررسی صفحۀ دربارۀ ما
  • بررسی نام نویسنده در هر مطلب
  • بررسی شبکه های اجتماعی سایت واسه یافتن نام اونا
  • وارد کردن آدرس ایمیل اونا در ابزارهایی مثل Rapportive (واسه Gamail) یا Xobni (واسه Outlook) که اطلاعات جانبی ایمیلا رو در اختیار شما قرار می دن.

اگه اصلا نتونستید نام اونا رو پیدا کنین بهتره ایمیل خود رو با “سلام” شروع کنین، اما از به کاربردن عباراتی مثل “سلام وبلاگ نویس” یا “مدیر سایت عزیز” خودداری کنین چون این روشای نوشتاری منحصر به اسپمرهاه.

استفاده از یک عنوان خوب

وبلاگ نویسی که براش ایمیل ارسال کردین پیش از اونکه ایمیل شما رو مطالعه کنه، عنوان اون رو می خواند. اگه از عنوان ایمیل خوشش نیاد، درجا اون رو پاک می کنه و حتی زحمت باز کردنش رو به خود نمی ده. این بدترین قسمت کاره چون شما هیچ فرصتی واسه مکالمه با اونا نخواهید داشت و نمی تونید هیچ فیدبکی دریافت کنین.

لینک بیلدینگ در الگوریتم پنگوئن ۴٫۰ گوگلحتما بخونین: لینک بیلدینگ در الگوریتم پنگوئن ۴٫۰ گوگل

در این مرحله نکتۀ مهم دیگری هم هست: انتخاب یک عنوان بد می تونه باعث شه اونا ایمیل شما رو به عنوان اسپم در نظر بگیرن و اون رو فیلتر کنن. در این زمان، شما به انتظار وبلاگ نویسی خواهید بود که شاید روزی نگاهی به پوشۀ اسپم ایمیلای خود بندازه و ایمیل شما رو معتبر فرض کنه. در هر صورت، این اتفاق واقعه ای خوب نیس.

در زیر نکاتی واسه نوشتن یک عنوان خوب رو برایتون گفته ایم:

  • عنوان باید کوتاه و روشن باشه.
  • در صورت امکان نام سایت رو در اون قرار بدید.
  • از حروف بزرگ بیشتر از حد استفاده نکنین (در انگلیسی).
  • از عبارات “تبادل لینک” یا “خواسته لینک” استفاده نکنین.
  • یکی از ویژگیای منحصر بفرد سایت اونا رو نام ببرین (مثل نام سایت).

اشاره به ویژگی خاصی از فعالیت اونا

انجام این کار بیان گر اینه که ایمیل شما ً اختصاصی نوشتن و ارسال شده و مثل خیلی از ایمیلای انبوه، بی نام و نشون نیس. این کار به مخاطب شما نشون میده که شما وقت زیادی رو صرف مطالعۀ وبلاگ اونا کردین و واسه ارسال ایمیل یه مدت تحقیق کردین. ضمنا در این مرحله فرصت دارین خوب موقعیت سایت خود رو توضیح کنین تا وبلاگ نویس به محتوایتان اهمیت بده.

در زیر بعضی ویژگیای جزئی که می تونین در متن ایمیل خود استفاده کنین برایتون بیان شده:

  • به عنوان و موضوعات آخرین مطالب موجود در وبلاگ شون نگاهی بندازید.
  • آخرین توئیتا و ریتوئیتای اونا رو بخونین.
  • به دید های ارسالی شون در قسمت نظرات نگاه بندازید.
  • توضیحاتشان در قسمت Bio توئیتر یا دربارۀ ما سایت رو نگاه کنین.

همه این موارد می تونن اطلاعات مفیدی رو دربارۀ سایت یا مدیران اونا در خدمت شما دوستان قرار دهند. شما هم می تونین با استفاده از اونا در متن ایمیل خود، لحن طبیعی تر و قشنگ تری به ایمیل خود ببخشین. شما می تونین به شکل زیر از این اطلاعات استفاده کنین:

فهمیدم که آخرین مطالب وبلاگ شما دربارۀ بهترین فیلمای سال 2015ه. من دقیقاً با رتبه بندی فیلماتون موافقم و اگه جای شما بودم بازم فیلم “مکس دیوونه” رو در بالا فهرست خود قرار می دادم. در اصل می خواستم مطلبی رو با شما به اشتراک بذارم – در این قسمت لینک خود رو قرار می دید – اینفوگرافیکی در مورد پرفروش ترین فیلمای سال 2015 به همراه هزینۀ تولید و میزان فروش اونا. با توجه به مطالب گذشته وب سایتتون و علاقۀ شخصی شما به سینما با خودم فکر کردم شایدً از خوندن این مطلب هم لذت ببرین.

نوشتن این مطلب اصلا وقت گیر نبود و اطلاعات درون اون با مشاهدۀ آخرین مطالب یک وبلاگ به دست اومد. ً نوشتن اینجور متن دقیق و پر جزئیاتی نمی تونه کار یک نرم افزار ارسال اسپم باشه. پس مطمئن باشین اینجور مطلبی خونده میشه.

استفاده از امضای مناسب در انتهای ایمیل

این نکتۀ خیلی کوچکیه که انجام اون به زمان زیادی نیاز نداره. شما باید آخر ایمیل خود از امضای مناسب استفاده کنین. حال شاید بپرسید این امضا چه شکلیه؟ در زیر می تونین اطلاعات مربوط به امضا رو نگاه کنین.

  • نام و نام خانوادگی
  • سِمَت شما در شرکت
  • آدرس سایت شما
  • شماره تلفن شما
  • و در صورت نیاز یکی از حساباتون در شبکه های اجتماعی معتبر

پس امضای شما به شکل زیر هستش:

رامین محمودی
مدیر تولید محتوا
www.novin.com
021-88003373
http://www.instagram.com/novincom

 

اگه امضای شما یه این شکل باشه، مخاطب ایمیل شما متوجه معتبر بودن ایمیل شما میشه چون که اسپمرها هیچ وقت در پائین قالب ایمیل خود از اینجور امضایی استفاده نمی کنن. قرار دادن امضا در متن نامه به مخاطب امکان بررسی سایت و شبکه های اجتماعی شما رو میده.

استفاده از ایمیل معتبر

بحثای زیادی دور و بر استفاده از ایمیل صورت گرفته. بعضی از متخصصان سئو باور دارن که شما همیشه باید از ایمیل معتبر شرکت خود واسه مسائل سئو استفاده کنین و نه ایمیل شخصی تون. مثلاً اگه واسه شرکت Zappos کار می کنین باید ایمیلای خود رو با آدرس myname@zappos.com ارسال کنین.

این بحث به دلیل بد نام بودن سئو کاران مطرح شده. یعنی اگه یک وبلاگ نویس فهمیده باشه شما واسه یک شرکت سئو فعالیت می کنین، احتمال اینکه به خواسته شما جواب منفی بده، زیاد می شه.

تجربه به ما ثابت کرده که استفاده از ایمیل شخصی هم فرقی پس به وجود نمی آورد. واقعا، استفاده از ایمیل شخصی می تونه موقعیت مناسبی واسه آزمایش زدن کیفیت کار فراهم کنه. همیشه از خود بپرسید با پیشرفت محتوایتان از راه ایمیل شخصی تون موافق هستین؟ اگه جوابتون به این سوال منفیه، از خود بپرسید لزومی داره که محتوای خود رو پیشرفت بدید؟

در آخر شما باید از ایمیلی استفاده کنین که واسه شما بهترین نتیجه رو به بار می آورد. اما اگه بین دو گزینه حق انتخاب داشتین، از آدرس ایمیل رسمی سایت خود استفاده کنین، اما اگه یکی از ایمیلا در دسترس نبود، با آدرس دیگه ایمیل خود رو ارسال کنین. لزومی نداره واسه این کار بیشتر از حد وقت بذارین.

نکته مهم دیگه اینه که در ارسال ایمیل از راه Gmail، Yahoo یا Hotmail با احتیاط باشین. بدیش اینه خیلی از اسپمرها از خدمات رایگان این سرویس دهندگان ایمیل، سواستفاده می کنن. پس زمانی که مخاطب فهمیده باشه ایمیل شما از یکی از این 3 سرویس دهنده ایمیل ارسال شده به احتمال زیاد آدرس ایمیل شما رو به عنوان اسپم ریپورت کنه.

اشاره به جای و موقعیت محل فعلی

شاید فرصت استفاده از این گزینه تنها به چند مورد محدود شه، اما زمانی که این فرصت رو به دست آوردید بهتره از اون استفاده کنین چون که به معتبر نشون دادن موقعیت شما کمک می کنه.

چطوری یک لینک خوب رو از یک لینک بد تشخیص دهیم؟حتما بخونین: چطوری یک لینک خوب رو از یک لینک بد تشخیص دهیم؟

نحوۀ استفاده از این ویژگی به این صورته که اگه شما در همون شهری که وبلاگ نویس فعالیت می کنه، سکونت دارین؛ بهتره اون رو در متن ایمیل خود قید کنین. می تونین این مورد رو به شکل زیر در متن خود بگنجانید:

از آنجاییکه دفتر ما در شهر سیاتل گذاشته شده، تصمیم گرفتیم که با بعضی وبلاگ نویسای ساکن سیاتل (مثل شما) تماس بگیریم و از اونا بخوایم در صورت تمایل بعضی از محتوای سایت ما رو به اشتراک بذارن.

شما حتی می تونین با بعضی از این وبلاگ نویسا قرار ملاقات ترتیب بدید. هیچ راه بهتر از این نیس که به وبلاگنویسا ثابت کنین که شخصی حقیقی هستین و دربارۀ کارتون تصمیمات جدی دارین. اگه وبلاگ نویس یا وب سایتایی رو در دور محل کار خود می شناسین، پیشنهاد می کنیم واسه ایجاد روابط کاری محکم با اونا قرار ملاقات ترتیب بدید.

اینم بخونین:   دفترچه‌ی سئو خود را بیاورید و بک لینک سازی کنید

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

پی گیری

ما تونسته ایم از راه پی گیریای زیاد (تقریباً به اندازۀ کل تعداد اولین ایمیلای ارسالی واسه هر فرد)، لینک سازی کنیم. می دونیم که ببیشتر مردم مشغله دارن؛ وبلاگ نویسای معروف روزانه صدها یا هزاران ایمیل دریافت می کنن و در جهانی که ما در لحظه ایمیلای خود رو بررسی می کنیم احتمال دفن شدن ایمیل شما زیر انبوه ایمیلای تبلیغاتی خیلی بالاست.

واسه همین اگه در مرحلۀ اول واسه ایمیل ارسالی خود پاسخی دریافت نکردید، پیشنهاد می کنیم اون رو پی گیری کنین. امتیاز بزرگ پی گیری کردن ایمیل اینه که مخاطب شما میفهمد که شما فردی حقیقی هستین و واسه شرکتی معتبر کار می کنین، نه یک نرم افزار ارسال ایمیل انبوه!

واسه اینکه بتونین به درستی پیامکای خود رو پی گیری کنین، باید همۀ پیغاما رو تا حد امکان منظم کنین و تموم ایمیلای جواب داده شده رو ذخیره کنین. شک نداشته باشینً علاقه ندارین ایمیل فردی که به شما لینک داده رو پی گیری کنین!

روشای مختلفی واسه منظم کردن پیامای ارسالی و دریافتی شما هست. از استفاده از نرم افزار صفحه گستر Excel گرفته تا سیستم مدیریت روابط با مشتریان (CRM). با هم به چند نمونه از این روش ها نگاهی میندازیم:

نرم افزار صفحه گستر Excel

زمانی که شما کمپین لینک بیلدینگ خود رو شروع می کنین، استفاده از یک فایل اکسل هم واسه منظم کردن تماسا و پی گیریاتون کافیه. حتی در وسطای کار هم می تونه خوب نیازای شما رو برطرف کنه، اما اگه شما با هم بروی چند کمپین مختلف فعالیت می کنین، استفاده از یک فایل Excel پاسخگوی نیاز شما نخواد بود.

یک فایل Excel راحت می تونه به شکل زیر باشه:

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

اگه باور ندارین باید بگوئیم همه چیز به همین سادگیه. در صورت داشتن اطلاعات جانبی یا متریکای جدید می تونین ستونای جدیدی به فایل اکسل اضافه کنین.

در هر صورت، پس از یه مدت استفاده، کار کردن با این نرم افزار کمی سخت میشه. مثلا، چه اتفاقی می افتد اگه دومین کمپین لینک بیلدینگ خود رو راه اندازی کنین و بخواهید با افراد موجود در فهرست خود دوباره تماس بگیرین؟ با یک سیستم اکسل پیشرفته میشه این کار رو انجام داد، اما روند کار تا حد زیادی نا منظم میشه.

وسایل تخصصی مدیریت تماسا و ایمیلا

در این مرحله بهتره که شما بروی سیستمی محکم و متمرکز واسه مدیریت روابط تماسا و ایمیلای خود سرمایه گذاری کنین. سیستمای BuzzStream و Raven، سیستمای خوب و مناسبی واسه انجام اینجور کارایی هستن. سعی کنین تا حد امکان از اینجور ابزارهایی واسه کمپین لینک بیلدینگ خود استفاده کنین تا در وقت تون صرفه جویی شه.

پلاگین بومرنگ (Boomerang)

Boomerang پلاگین رایگانی واسه سرویس Gmailه که به ما امکان میده ایمیلای کمپین خود رو زیر نظر بگیریم. هنگام ارسال یک ایمیل، می تونین به پلاگین بومرنگ بگوئید در صورتی که طی مدت مشخصی ایمیل پاسخی دریافت نکردید، بومرنگ به شما آگاهی بده تا بتونین تماس خود رو پی گیری کنین.

بک لینک نخرید، بک لینک بسازید!حتما بخونین: بک لینک نخرید، بک لینک بسازید!

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

با استفاده از روشایی که در ادامه به شما آموزش می دیم می تونین ایمیلای خود رو پی گیری کنین.

چطوری ایمیلا رو پی گیری کنیم؟

اگه می خواین ایمیلای خود رو پیگیری کنین، پیشنهاد ما اینه که ایمیل پی گیری تون کوتاه و روشن باشه چون قبلاً ایمیلی شامل تموم جزئیات رو برایشون ارسال کردین، پس احتیاجی نیس بار دیگه همۀ اون موارد رو نام ببرین. اگه دقیقاً واسه همون ایمیلی که ارسال کرده بودین Reply بفرستید، مخاطبتون می تونه با اسکرول کردن صفحه ایمیل قبلی شما رو هم بخونه.

می تونین خیلی آسون متنی مثل متن زیر رو برایشون ارسال کنین:

سلام (نام مخاطب)

می خواستم ایمیلی که چند روز پیش برایتون ارسال کردم رو پی گیری کنم (ایمیل قبلی در پائین قرار داره). در صورت امکان خیلی علاقه دارم نظرتون رو راجبه این مقاله بدونم و اینکه علاقه دارین این مقاله رو با خوانندگانتان به اشتراک بذارین.

منتظر پاسختون هستم

ارادتمند

رامین

(در این قسمت ایمیل اصلی رو قرار بدید تا سریعتر شما رو به یاد بیارن)

این متن ً راحت، قشنگ، کوتاه و با ادب نوشته شده.

پیشنهاد می کنیم ایمیلای خود رو تنها یک بار پی گیری کنین. در صورتی که بازم پاسخی دریافت نکردید، بهتره که به سراغ نفر بعد برید و واسه این کمپین لینک بیلدینگ تون دیگه با اون تماس نگیرید. چون اگه ارسال ایمیل هاتون رو ادامه بدید امکان داره به عنوان فردی مزاحم شما رو بشناسن. در این صورت در آینده نخواهید تونست با اونا روابط کاری داشته باشین.

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

کنار اومدن با پاسخای منفی

آخر سر بهتره بدونین که شایدً جواب خیلی از آدما منفی هستش. این اتفاق ً طبیعیه و لزومی نداره از این واسه نگران باشین. ، این ایجاد رابطه فرصت آشنایی با یک وبلاگ نویس رو در اختیار شما قرار میده که واسه امتحان کیفیت کارتون خیلی ارزندهه. در صورت دریافت پاسخای منفی نکات زیر رو حتماً به خاطر داشته باشین.

به ایمیلا جواب بدید و هیچ کدوم رو ندیده نگیرید

ندیده گرفتن یک ایمیل کار خیلی راحت ایه، به ویژهً زمانی که شما ساعتا وقت صرف نوشتن یک مقاله کرده باشین. اما، ندیده گرفتن ایمیل به معنی از بین بردن شانس رابطه با این افراد در آیندهه. ممکنه الان مقاله تون رو دوست نداشته باشن، اما ممکنه در آینده مطلبی منتشر کنین که اونا دوست داشته باشن. یادتون باشه که هیچ وقت پلای ارتباطی خود رو از بین نبرین.

لینک نوفالو (nofollow) با لینک فالو (dofollow) چه فرقی داره؟حتما بخونین: لینک نوفالو (nofollow) با لینک فالو (dofollow) چه فرقی داره؟

تا جایی که ممکنه نظراتشون رو بپرسید

زمانی که به ایمیل مخاطبان خود جواب می دید، سعی کنین از اونا بپرسید چرا به لینک دادن به شما علاقه ای ندارن. حتماً از اونا بپرسید که چطوری می تونین محتوای خود رو بهبود بخشید تا آسون تر اون رو تبلیغ کنین. راه بهتری واسه نشون دادن محتوایتان هست؟ می تونین با اضافه کردن بعضی مطالب، محتوایی موثر و مهم تولید کنین؟

بعضی وقتا مشکل محتوا نیس. ممکنه وبلاگ نویس مورد نظر زمان کافی واسه لینک دادن به محتوا یا نوشتن مطلبی دربارۀ سایت شما رو نداشته باشه. در این مواقع می تونین به اون پیشنهاد بدید که خودتون مسئولیت نوشتن مطلب رو بر عهده می گیرین تا احتیاجی نباشه اون واسه نوشتن یک مطلب وقت بزاره.

در همین بین می تونین از اونا بپرسید چه نوع محتوایی در صنعتی که در اون فعالیت دارن، وجود نداره. به محتوای خاصی نیاز دارن اما زمان کافی واسه تولید اون رو در اختیار ندارن؟ این فرصت خیلی خوبیه. مثلا، شما می تونین واسه تولید یک محتوا (متن، عکس، ویدئو، اینفوگرافیک و …) با یک وبلاگ نویس همکاری کنین. شما محتوای مورد نظر رو ایجاد می کنین و اونا با استفاده از ارتباطاتی که در اختیار دارن اون رو تبلیغ می کنن. اینطوری از راه همکاری با همدیگه محتوایی مهم واسه صنعت خود تولید می کنین.

یا اینکه اونا ایدۀ خوبی واسه تولید محتوا به شما می دن. شما با استفاده از ایدۀ ایشون محتوای مورد نظر رو تولید می کنین و برایشون ارسال می کنین. مطمئن باشین این بار به نوع دیگری با شما رفتار می کنن. اگه محتوایتان درجه یک باشه، ممکنه اونا ازتون خواسته کنن که لینکشان رو در مطلبتون قرار بدین.

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

نکاتی مهم واسه توسعۀ بهتر کمیپن لینک بیلدینگ

درسته که شما می خواین وقت خود رو صرف شخصی سازی ایمیلا کنین، اما ابزارهایی وجود دارن که می تونن به روند کارا سرعت بخشند، بی اونکه به محتوای شما آسیبی برسه.

پلاگین Boomerang

در اول مقاله پلاگین بومرنگ رو معرفی کردیم. بومرنگ وسیله خیلی مناسبی واسه پی گیری ایمیلای ارسالی تونه.

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

بومرنگ یک ویژگی منحصر بفرد دیگری هم داره که اون زمانبندی ایمیلای ارسالیه. این ویژگی زمانی کاربرد داره که شما در مناطق زمانی مختلف در حال پیشرفت کمپین خود هستین. مثلاً اگه شما تو تهران هستین و مخاطب شما در انگلستون زندگی می کنه به دلیل فرق زمانی موجود، نباید در هر ساعتی که خواستین واسه اون ایمیل ارسال کنین.

با نصب پلاگین Boomerang آیکون کوچیکی در Gmail شما قرار خواهد گرفت:

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

هنگامی که شما ایمیل خود رو ایجاد می کنین، با فشار دادن این دکمه، کشویی مثل عکس بالا ظاهر میشه. از راه گزینه های داخل این نوار می تونین ایمیل خود رو زمانبندی کنین تا در ساعت مناسب به مخاطبتون ارسال شه.

پاسخای آماده (Canned Responses)

پاسخای آماده یکی از امکانات موجود در Gmail Labsه (نحوۀ فعالسازی Canned Responses) که به شما امکان میده جوابای از پیش نوشته شده ای رو به متن ایمیل خود وارد کنین. این ویژگی چند امتیاز مهم داره. اولین امتیاز اینه که دیگه لازم نیس هر بار متن خود رو درون ایمیلا Copy/Paste کنین. عوضش می تونین با استفاده از پاسخای آماده، متن مورد نظرتون رو با یک کلید به قالب ایمیل خود اضافه کنید:

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟

چطوری کمپین لینک سازی خود رو راه اندازی کنیم؟
استفاده از این ویژگی به همراه پلاگین Boomerang روند پی گیری تماسا رو سرعت دادن می کنه. شما می تونین ایمیل آماده ای رو واسه افرادی که در رابطه هستین ایجاد کنین. واسه این کار می تونین از نمونه ای که در بالا استفاده کردیم کمک بگیرین.

به یاد داشته باشین که قسمتایی که با رنگ زرد هایلایت شدن، قسمتایی هستن که باید واسه هر فرد شخصی سازی شن. شخصی سازی کردن این قسمتای خیلی مهمه چون که باعث می شه شانس لینک سازی شما رو افزایش میده.

پلاگین Rapportive

Rapportive پلاگینی کاربردی واسه سرویسای Gmail و Outlookه که اطلاعاتی کاربردی از مخاطب ایمیل رو در اختیار شما قرار میده. پلاگین Rapportive اطلاعات مفیدی رو به شکل زیر در اختیار شما قرار می ده:

بک لینک یا لینک خارجی چیه؟حتما بخونین: بک لینک یا لینک خارجی چیه؟

چند تا نکته مهم کمپین لینک بیلدینگ

این اطلاعات در بهتر شدن شخصی سازی ایمیل به شما کمک می کنه. مثلا، اگه در شبکه اجتماعی خود مطلبی رو قرار داده که دربارۀ اون اطلاعاتی دارین می تونین در زیر اون پُست، دید خود رو ثبت کنین. این کار نشون میده که شما با فعالیت او آشنا هستین و به شکل رندوم واسه او ایمیل نفرستادید.

نبایدهای توسعۀ کمپین لینک بیلدینگ

چند اشتباه عادی در روند لینک سازی هست که پیشنهاد می کنیم از انجام اونا پرهیز کنین. انجام دادن اشتباه طبیعیه و ما باید از اشتباهات خود عبرت بگیریم. خوشبختانه در این بخش از مقاله، ما اشتباهاتی که بقیه انجام داده ان رو برایتون بازگو می کنیم تا شما در کمپین لینک بیلدینگ خود از انجامشون پرهیز کنین.

استفاده از نرم افزارهای ارسال ایمیل انبوه

نرم افزارها و وب سایتای خیلی وجود دارن که به شما اجازه می دن در لحظه به افراد خیلی زیادی ایمیل ارسال کنین. ارسال اینجور ایمیلایی زمانی جواب میده که مخاطبانتون منتظر دریافت ایمیلاتون هستن و واسه دریافت ایمیل هاتون ثبت نام کرده ان. خیلی از شرکتا از این روش واسه ارسال ایمیلای خود استفاده می کنن. اما زمانی که می خواین لینک سازی کنین، اصلا از سیستمای ارسال ایمیل انبوه استفاده نکنین. چرا؟ به دلایل زیر:

  • امکان شخصی سازی ایمیلای انبوه وجود نداره (و اگه این امکان وجود داشته باشه درصد خطای اون خیلی بالاست).
  • اگه اشتباهی در ایمیل شما وجود داشته باشه، تنها یک نفر اون رو نگاه نمی کنه.
  • اگه چند نفر از مخاطبانتون به عنوان اسپم شما رو ریپورت کنن، ایمیل شما به فهرست بلک لیست اضافه میشه.
  • در خیلی از کشورهای دنیا، در صورتی که مخاطب اجازۀ این کار رو به شما نداده باشه، ارسال اینجور ایمیلایی جُرم حساب می شه.

به خاطر داشته باشین با این کار نه تنها خود رو در دنیا اینترنت بدنام می کنین، بلکه معروفیت وب سایتی که واسه اون کار می کنین رو هم به خطر میندازین و صاحب سایت در آینده نخواد تونست از آدرس ایمیل سایت استفاده کنه.

شخصی سازی نکردن قالب ایمیل

در بخشای قبلی این مقاله، یک نمونه قالب ایمیل رو نگاه کردین و ما گفتیم که این قالب مناسب پی گیری ایمیلای ارسالی شماست:

نبایدهای کمپین لینک بیلدینگ

تصور کنین این قالب رو بی اونکه شخصی سازی کنین و به همراه قسمتای زرد رنگ به مخاطب خود ارسال کنین؟ احتمال اینکه به شما جواب مثبت دهند کمتر از 1% هستش. واسه همین قسمتایی رو که باید شخصی سازی کنین با رنگ زرد مشخص کنین تا همیشه جلوی چشمتون باشن.

اگه اینجور اتفاقی افتاد و ایمیلی رو بی شخصی سازی ارسال کردین، در صورتی که بتونین سریع واکنش نشون بدید وسیله Undo موجود در Gmail Labs می تونه شما رو نجات بده.

چه مدت زمان لازمه تا کمپین لینک بیلدینگ نتیجه بده؟

چه مدت زمانی لازمه تا کمپین لینک بیلدینگ نتیجه بده؟

همونطور که در بخش “تعیین هدف” همین مقاله اشاره کردیم، لینک سازی واسه سئو خیلی اهمیت داره اما اثرات اون در کوتاه مدت مشخص نمی شه. مدت زمان لازم واسه اثر گذاشتن لینک سازی به عوامل مختلفی بستگی داره:

  • میزان رقابت اینترنتی در صنعتی که در اون فعالیت دارین.
  • میزان رقابت بر سر کلمۀ کلیدی که واسه اون لینک سازی کردین.
  • میزان فعال بودن رقبای شما، اگه اونا هم همیشه در حال لینک سازی باشن.
  • نوع لینکایی که می سازید.
  • تاریخچه و قدرت دامنۀ سایت شما

این عوامل همه در رتبه بندی سایت شما اثر گذارند و ممکنه چند روز یا چند ماه طول بکشه که لینک سازیاتون جواب بده. شما باید طبق این واقعیت از کمپین لینک بیلدینگ خود توقع داشته باشی و بدونین که لینک سازی راه حلی کوتاه مدت نیس.

البته اگه به طور همیشگی مشغول به لینک سازی باشین، به طور حتم متوجه افزایش ترافیک سایت خود می شید. لینک سازی هیچ وقت به شکل لحظه ای نتیجه بخش نخواد بود. لینک سازی در کنار تولید محتوا، بازاریابی شبکه های اجتماعی و تبلیغات گوگل، یکی از روشای افزایشه سئو هستش. ، انجام این فعالیتا به طور دائمی و همزمانه که سایت شما رو در بالا نتایج جستجو قرار میده.