چطور دامین آتوریتی را بهبود ببخشید ( راه های افزایش domain authority)

Written by 92 on فوریه 8, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

دامین اتوریتی (Domain Authority) چیه؟

با دانستن این نکات شما می فهمید دومین آتوریتی چی هست و شما واسه افزایش یا بهبود اون به چه سمتی باید حرکت کنین.
دامین آتوریتی بر مبنای چندین عامل هست:
۱- لینکایی که به سایت شما از طرف سایتایی با اعتبار بالا روونه می‌شن در درجه اهمیت اول قرار داره.
۲- گرفتن دامین آتوریتی بالا مثل ۱۰۰ خیلی سخته و شایدم امکان‌پذیر نباشه سایتایی مثل فیسبوک و تویتر دامین آتوریتی بالایی دارن, پس ناامید نشید.
۳-  دامین اتوریتی سایت خیلی سخته که به شکل مستقیم تغییر داده شه و شما نمی تونین مثل متا تگ‌ها اون رو تغییر بدید.

چه جوری دامین آتوریتی رو بهبود ببخشین ( راه های افزایش domain authority)

بالا بردن اتوریتی دامنه سایت لازمه بهبود پروفایل لینک شخصی شما هست و در یک سطح پایه‌ای واسه داشتن یک پروفایل لینک خوب شما دو گزینه دارین :

 1- از شر لینکای بد خلاص شید ۲- لینکای خوب به دست بیارین 

اول درباره گزینه اول کمی بحث کنیم, یعنی از شر لینکای بد خلاص شیم, این کار خیلی راحت س! کافی خواسته اون رو بدین و این لینکا رو رد کنین.
اما اینکه چه جوری لینکای خوب به دست آوریم بازم شما دو گزینه دارین:
الف) شما سر ویس‌های خدمات سئو خود رو بکار بگیرین و لینکای باکیفیت و واقعی از اونا دریافت کنین
ب) یک سایت با اطلاعات مهم بالا بسازین که دارای محتوای عالی باشه و اصطلاحاً به این گزینه بازاریابی محتوا میگن
چیزی که من درباره بازاریابی محتوا فهمیدم بهترین راه حل داشتن دامین آتوریتی بالاه ولی در ادامه چند نکته که به شکل نجومی می تونه در افزایش دامین آتوریتی سایت شما اثر داره, اشاره خواهم کرد.

اینم بخونین:   بک لینک چیست؟چه تاثیری در بهینه سازی دارد؟

مرحله اول – مطمئن شید که از نظر فنی سئو سایت تون موقعیت خوبی داره (بهبود domain authority)

سایت شما در مرحله اول باید تموم جنبه‌های فنی سئو رو رعایت کرده باشه و این به این معنا نیس که فقط با صرف بهینه سازی ساختار url و فایل robots.txt دامین آتوریتی شما افزایش می‌یابد بلکه این جزو چیزای مهم افزایش دامین اتوریتی سایت شماس.

سئو فنی مرکز ثقل سعی ما واسه بهبود دامین آتوریتی سایت شماس  و این شامل تموم جزئیات فنی مثل ساختار سایت, ناوبری, کیفیت لینکا, ساختار url, تگ‌های عنوان, تگ alt, تگ توضیحات و غیره هست.
پس مطمئن شید که وضعیت سئو شما در موقعیت خوبیه و بعد به مرحله بعدی برید.

 

مرحله دوم – ایجاد محتوایی که توانایی لینک پذیری داشته باشن (افزایش دامین آتوریتی)

حالا ما به موضوعی اشاره می‌کنیم که به شکل مستقیم بر دامین آتوریتی شما اثر داره, اگه شما بازاریابی محتوای خوبی داشته باشین و محتوایی لینک پذیر بسازین خیلی خوب می تونین دامین آتوریتی سایت تون رو افزایش بدید.

نمونه‌ای از این محتواها اینفوگرافیکا هستن که خیلی خوب از طرف افراد لینک دریافت می کنن.
محتوا مرکز کار ما واسه ایجاد دامین آتوریتی بالاه و بی ایجاد محتوای جذاب هم سایت ما خسته‌کننده هستش و سعی‌های ما بی‌نتیجه و در بازاریابی محتوا شکست می‌خوریم.

مرحله سوم – داشتن ساختار لینک سازی داخلی خوب (افزایش دامین اتوریتی سایت)

بعضی افراد هستن که خیلی شور و شوق دارن که بک لینکای باکیفیت دریافت کنن و از ساختار داخلی خودشون غافل می‌شن.
و من به شما تاکید می‌کنم که شاید ۵۰ درصد از لینک سازی مربوط به ساختار لینکای داخلی سایت شماس و نیازه به اون اهمیت بدید.
لینک سازی داخلی باعث ایجاد یک ساختار شبکه قوی واسه هر دوی کاربر و موتورهای جستجو می‌شه پس ربات‌های جستجو در سایت شما می‌خزند و محتوای شما رو ایندکس می کنن.

یک سایت که لینک سازی داخلی ضعیف داره به این تشبیه می‌شه که شما چند سنگریزه رو روی هم بچینید و هر اون امکان فروپاشی داشته باشه ولی یک سایت با ساختار لینک سازی قوی مثل اینه که سنگریزه‌ها با بتن به هم وصل شده باشن و کامل هم استواری داشته باشن.
پس باید تا می تونین محتوای سایت خودتون رو افزایش بدید و در داخل این مطالب هم به همدیگه لینک بدید و ساختار لینک سازی‌تون رو تکمیل کنین.
 

ساختار لینک‌های داخل سایت

اینم بخونین:   شما میتوانید با خرید بک لینک دائمی ، همین الان لینک بیلدینگ وب سایت خودتان را شروع کنید

مرحله چهارم – حذف بک لینکای مضر به شکل منظم (افزایش دومین آتوریتی)

سئو همش رشد و خوشحالی نیس بلکه واسه افزایش دومین آتوریتی بعضی موارد در سئو هست که یکسری کارهای تکراری و بیخود واسه شما ایجاد می‌کنه و باید اونا رو اصلاح کنین.
این مراحل هم راحت نیس ولی ارزشمنده, شما باید لینکای مضر خود رو حذف کنین و این مراحل هم واسه زمان حال و هم آیندهه.
همیشه باید در حال رصد کردن پروفایل لینک خودتون باشین و با پیدا کردن لینکای اسپم از شرشون خلاص شید.
با حذف منظم لینکای اسپم از پروفایل لینک خودتون یک امتیاز رقابتی بزرگ کسب می کنین و طبق تجربه من چیزی نیس که بیشتر وبمسترها این کار رو به شکل منظم بکنن.

مطمئناً هستن افرادی که مدیران سایتا رو تشویق به پاک‌سازی پروفایل شون می کنن ولی طبق تجربه من افراد تا زمانی که دچار جریمه گوگل نمی‌شن به طرف این کار نمی رن. پس منتظر نمانید که یک شوک جریمه از گوگل دریافت کنین و سعی کنین به شکل منظم ماهانه یا دو هفتگی این کار رو واسه خود تعریف کنین.
واسه حذف لینکای اسپم مقالات زیادی هست که می تونین مراجعه کنین.
ولی در آخر اگه پروفایل لینک شما پر از لینکای اسپم باشه شما در این مورد به موفقیت نمی‌رسید و در افزایش دومین آتوریتی نتیجه ای نمی گیرید.

دامین آتوریتی کی زیاد می شه؟

مرحله پنجم – صبور باشین (دامین آتوریتی کی زیاد می شه؟)

اگه مراحلی که در بالا توضیح دادیم رعایت کنین دومین آتوریتی شما افزایش پیدا می کنه. یکی از فاکتورهای تأثیرگذار در بهبود دامین اتوریتی قدمت یا سن دامنهه و همیشه سایتای با قدمت بالاتر تونسته‌ان آتوریتی بالاتری کسب کنن.

واسه مشخص کردن سن دامنه خودتون از وسیله رایگان سایت webconfs.com می تونین استفاده کنین.
پس اگه نکات فنی سئو رعایت نشه, محتوای جذاب و تازه ایجاد نشه, ساختار لینک سازی داخلی اصلاح نشه و لینکای مضر حذف نشه تغییری در دامین آتوریتی شما ایجاد نمی شه.

 

اینم بخونین:   همه چیز در مورد بک لینک