چطور لینک سازی داخلی خوبی داشته باشیم

Written by 92 on فوریه 10, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

چه جوری لینک سازی داخلی خوبی داشته باشیم

لینک سازی داخلی

در این مقاله می خوام به روش ها ساختن لینکای داخلی یا داخلی بدم .

شما دو راه واسه لینک سازی در داخل سایت خودتون دارین . یکی از راه منوها یا گذاشتن لینکهایی که در همه صفحات تکرار می شن.

و راه دوم : لینک سازی از راه درج لینک در مقالات سایتتون .

 

روش اول که نشونه . اما میریم سراغ روش دوم .

در این روش شما باید شناخت خوبی نسبت به مطالبتون و صفحات سایتتون داشته باشین .مثلا وقتی دارین یک مقاله در مورد دکوراسیون آشپزخونه می نویسید مطمئنا درون این مقاله به کابینت اشاره میشه .پس اگه مقاله ای در مورد مدلای کابینت دارین باید کلمه کابینت یا عبارت مورد نظر رو به اون لینک بدین .

بهترین نوع لینک معمولا لینکای درون متن هستن .

حالا فرض می کنیم شما تعداد خیلی زیادی مقاله دارین . اینکه همه این مقاله ها و صفحات توی ذهنتون باشه تا موقع نوشتن مطالب جدید به عناوین مرتبطشون لینک بدین کار خیلی سختیه .

پس باید چیکار کنیم . شما می تونین با استفاده از نقشه سایت یا صفحه ای که تموم لینکای سایتتون رو با عنوان نمایش میده داشته باشین . موقعی که مطلبتون رو نوشتید . صفحه نقشه سایت رو باز کنین و کلمات مهم توی مقاله تون رو با استفاده از کلیدهای ctrl , f5 از توی نقشه سایت جستجو کنین و لینک در ارتباط رو پیدا کنین و توی سایت لینک کنین .

به همین راحتی لینک سازی داخلی نیاز به فکر کردن زیاد و گشتن توی مقالاتتون نداره . من خودم از این روش استفاده میکنم . من صفحه ای با نام لینکا ساختم که تموم لینکای سایتم توش قرارداده و میتونم مقاله های در ارتباط رو واسه سرچ کردن جستجو کنم.البته وسایل پیشرفته ای واسه لینک سازی داخلی اومده ولی فکر کنم دستی کار کنین بهتره . چون محتوا اهمیت ویژه ای داره . امیدوارم به کارتون بیاد .

پیوند سازی یا لینک بیلدینگ چیه؟

پیوند سازی (Link Building) روشیه واسه افزایش محبوبیت سایت در دید موتور جستجو و ضمنا واسه افزایش ترافیک سایت.

در گذشته (حدود ۲۰۱۰)، پیش از آپدیتای “پاندا” و “پنگوئن” و “هامینگ برد” به وسیله گوگل، لینک بیلدینگ یکی از راه های مطمئن در سئو بود. اینجوری که سئو کارا تعدادی لینک در سایت (Internal Links or Inbound Links) و خارج از سایت (Off-site Links) درست می کردن که گوگل به وسیله اونا بفهمد سایت معتبره و در وبسایتای معتبری لینک داره. و با فرمول خاصی، پیج رنک اون سایتای لینک دهنده تقسیم میشد و پس پیج رنک سایت هدف بالا می رفت و آخر سر واسه تعدادی کی ورد در نتایج جستجو بالا می اومد.

اینم بخونین:   بجای تبادل لینک دو طرفه از تبادل سه طرفه و چند طرفه استفاه کنیم

پیوند و لینک سازی

اما زمان گذشت، و ما وارد سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ شدیم و آپدیتای گوگل یکی پس از دیگری نقش لینک سازی رو در سئو (SEO) کمرنگ تر کردن. یکی از دلایل بی ارزش کردن لینک بیلدینگ به وسیله موتورای جستجو، این بود که با بالا گرفتن رقابت در اس ای اون، متخصصین سئو رو به ساخت پیوندای بیخود و بی مفهومی کردن تا از رقیبان خود سر باشن. پس اینترنت پر شده بود (و شده) از لینکای تبلیغاتی که معمولاً کسی به اونا اهمیت نمی ده واسه افزایش Page Rank سایت هدف. و کاربران واقعی به وسیله سئوکاران مورد آزار قرار می گرفتن.

با بروزرسانی پنگوئن، در جولای ۲۰۱۲ (تیر ۱۳۹۱) گوگل اخطاری علیه لینکای ساختگی و غیر طبیعی (Unnatural Links) اعلام کرد. از اون روز تا کنون، اثر لینک ساختن کمتر و کمتر شده ولی بازم نقشی کلیدی در افزایش رنکینگ سایت اجرا می کنه.

الان بازم باید لینک ساخت و از اون واسه رنکیگ استفاده کرد، ولی لینکایی که ساخته می شن باید ً نچرال و طبیعی بوده و ضمنا باید با هدفی دوگانه ایجاد شده باشن، یعنی در کنار بهبود رنک سایت، باید واسه کاربر معنی داشته باشن و کلیک کردن کاربران روی لینکا باید واسه اونا راضی کننده باشه.

انواع لینک که معمولا کارشناسان سئو ایجاد می کنن شامل لینکای فاروم سیگنچر، پیوند در کامنتا، لینک منابع مقالات و محتویات آموزشی، لینک در دایرکتوریا و لیستینگا، سوشال بوک مارکا، گست بلاگینگ و… ه. و بعضی از اونا تاثیرات منفی در رنکینگ سایت هدف دارن، مثل لینکای دوطرفه (Reciprocal Links) یا لینک فارما (Link Farms) که زمانی استفاده می شدن ولی الان ً سوژه ی پنالتی گوگل هستن.

از لینک بیلدینگ تا کسب لینک – راهنما کامل سئو سایت از راه لینکا

از وقتی که وب سایتای بزرگ و برند با پنالتیای گوگل رو به رو شدن و الگوریتم پنگوئن دوباره راه اندازی شد نظام لینکای طبیعی و غیرطبیعی مدتیه با تمایل منفی کاربران رو به رو شده. ساخت لینکای داخلی کاربرپسند که روزگاری حکم طلا رو داشتن حالا نسبت به قبل کم اهمیت تر شدن و معنی تازه “کسب لینک” جانشین عبارت تکراری و تکراری “لینک بیلدینگ” شده. اما کسب لینک دقیقا به چه معناه؟

کسب لینک بر خلاف لینک بیلدینگ راه حل تازه ایه که به درج عنوان خاصی در دل مطلب و لینک دار کردن اون محدود نمی شه. در این معنی هر کاربر یک نویسنده تموم عیار می شه و با تولید محتوا معتبر و کم مانند در جایگاه خود سعی داره به پیشرفت مطالب سایت و کسب لینک بده. لینکا ارزش و اعتبار زیادی به یک نام تجاری می بخشند و به خاطر این هیچوقت قابل صرف نظر نیستن؛ اما در معنی تازه کسب لینک، موتورهای جستجو به خاطر این که وب سایتای معتبر دیگه به شما و محتوا سایتتون لینک داده ان شما رو تشویق می کنن و از این راه به بهتر شدن سئو کمک می کنن.

اینم بخونین:   چرا روز به روز لینک بیلدینگ مهم تر می شود

این که چرا کسب و دریافت بک لینک رو باید به عنوان مکمل لینک بیلدینگ روی مطالب پیاده کنیم، چه طور این راه حل رو به کار بریم و چه اهدافی با این معنی تازه دنبال می شه مثل مواردی هستن که در ادامه آموزش سئو این بخش به اونا خواهمی پرداخت.

سئو سایت از راه کسب بک لینک

چرا باید لینک کسب یا به دست آوریم؟ این سوال اساسی همه کاربرانه که دقیقا چرا باید به لینکا و لینک زایی توجه کرد. در جواب به این سوال لازمه بدونین:

  • لینک ترافیک سایت رو زیاد می کنه
  • یک لینک معتبر از یک سایت معتبر بازدیدکننده به دنبال داره.
  • لینک باخبر شدن از برند رو به همراه داره
  • لینک یعنی دیده شدن در فضاهای دیگه.  مثلا اگه این فضا وب سایتی مثل دیجی وردپرس باشه شاید به وسیله جمع کثیری از وردپرس دوستان ایرونی دیده می شید!

سئو سایت از راه کسب لینک

حقیقت کسب بک لینک در دنیا امروز

بر خلاف تصور، کسب لینک یک تکنیک در بازاریابی و مارکتینگ نیس؛ یک فن در تاثیرگذاری روی مخاطب به وسیله پادشاه سئو یعنی محتوا کاربرپسند و بهینه در سایته که کمک می کنه به کاربر به خاطر این کیفیت در محتوا، اون رو بیشتر به اشتراک بزاره.

راه حل همه یا هیچ در تولید محتوا و کسب لینک

در شروع فرآیند مکمل کسب و دریافت بک لینک، شما به تعیین راه حل نیاز دارین؛ دقیقا مثل تموم روش های هدفمند سئو و بهینه سازی سایت که بررسی کردیم. تعیین راه حل در کسب لینک از اون جایی شروع می شه که از خودتون می پرسید:

  • هدف از نوشتن این مطلب جذب کدوم سایت هاس؟
  • دوست دارین لینک هاتون رو از چه سایتی دریافت کنین؟
  • رقبا چه می کنن؟ مطالب اونا چه کم و کیفی دارن؟

سئو سایت از راه کسب لینک

تعیین سازو کار و کسب لینک و شروع راه

همونجوریکه گفتیم لازمه کسب لینک در این روش نگاهی بر عناصر کلیدی محتوا و بازبینی روشای تولید محتواه. بعد از تعیین راه حل نوبت به تعیین سازوکار می رسه. در تعیین سازوکار چند قدم اصلی و مهم رو باید طی کنیم:

اینم بخونین:   چرا بک لینک بسیار مهم می باشد؟

جستجو

قدم اول نگاه به رقباه. به رقبا باید نگاه کرد و وضعیت اونا رو جستجو کرد. اونا در چه درجه ای از اعتبار قرار دارن که تا این حد مطالبشون به اشتراک گذاشته می شه؟ واسه جستجو و آزمایش رقبا چند قدم کوتاه جلو شما قرار داره:

  • کلمه کلیدی مدنظرتون رو در گوگل وارد کنین. از بین نتایج نشون داده شده بین ۵ تا ۸ سایت اصلی رو زیرنظر بگیرین و در این بین از وب سایتا یا غولای بزرگ که در کشور نام و نشانشان ثابت شده عامل بگیرین!
  • URL مربوط به هر چند وب سایتی که زیرنظر گرفتین رو کپی کرده و در وسایل آنالیزی مثل سرویس امتحان لینک Open Site Explorer (واسه سایت MOZ) وارد کنین. در این دست سرویسا اطلاعات جالبی نگاه می کنین. مثلا می تونین صفحاتی که بیشتر لینک شدن رو در سایت مقصد ببینین. از بین این صفحات ده تا از مقالات برتر رو به انتخاب خودتون برگزینید.
  • حالا با استفاده از این مقالات و کسب اطلاعات جزئی تر می تونین نمونه محتوا اختصاصی خودتون رو تولید کنین.

معماری خلاقانه ارائه مطالب

واسه کسب لینک به جای لینک بیلدینگ، حالا باید خیلی بیشتر از قبل نسبت به معماری مطالب خود حساس باشیم. به این صورت که یک نقشه کامل واسه درج مطالب تهیه می کنیم و سعی می کنیم اونا رو به ترتیب جذابیت چینش کنیم.

واسه کسب لینک بیشتر بهتره از جاشیه رفتن بپرهیزیم و از بقیه پارامترهای اضافی که فقط وقت گیر هستن عامل بگیریم.

سئو سایت از راه کسب لینک

چند ایده ناب واسه کسب لینک

واسه این که محتوا ما بیشتر از گذشته بازدیدکننده داشته باشه بهتره به چند ایده کلیدی که کسب لینک رو از سایتای دیگه راحت تر می کنه توجه کنیم:

محتوا طولانی با حمایت اطلاعاتی

طول محتوا ۱۰ سایت انگلیسی زبون برتری که در مورد سئو در فضای وب جستجو دارن بیشتر از ۲۰۰۰ کاراکتره. البته احتیاجی نیس که حتما به خاطر افزایش طول مطالب به ۲۰۰۰ کاراکتر از هر دری سخنی تولید محتوا کنیم! اما بهتره از حال و هوای محتواهای کوتاه قدیمی خارج شیم!

مبحث دیگری که باعث می شه وب سایتای دیگه بی سعی ما واسه لینک بیلدینگ، به سایت ما لینک دهند آمار، داده ها و اسناد رسمیه. جالبه بدونین در بعضی از وب سایتای علمی پربازدید دنیا در هر مطلب تا ۱۰۳ لینک به آمار و ارقام درآورده شده از بعضی از منابع دیده می شه که همین موضوع به مستند شدن اون مطلب و کسب لینک کمک می کنه.


Comments are closed.