چقدر دامین و پیج اتوریتی خطا دارد

Written by 92 on فوریه 8, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

دامین اتوریتی و پیج اتوریتی چیه؟

بعد از اینکه پیج رنک گوگل واسه همه مخفی شد و صفر شد دامین اتوریتی و پیج اتوریتی تقریبا برجسته تر شد همونجوریکه می دونین واسه شناخت قدرت یک سایت پیج رنک وسیله مناسبی بود اما در نبود اون این دو ملاک خیلی پر رنگ شدن اگه شما به سایتای فروش بک لینک سر زده باشین میبینید یکی از مهم ترین فاکتورا واسه فروش بک لینک همین دو معیاره اگه شما موز بار رو نصب کنین می تونین واسه هر سایت به شکل آسون این دو ملاک رو نگاه کنین حتی می تونین در جستجو گوگل هم این ملاک رو به شکل کلی در ده نتایج جستجو ببینین اما یک سئوال ایجاد میشه مثلا یک سایت با دامین و پیج اتوریتی خیلی کمتر لینک یکه و یک سایت با قدرت خیلی بیشتر لینک ده واقعا اختلاف این دو سایت در مورد چه چیزی می تونه باشه که اونقدر نتایج نسبت به این معیارا قابل قبول نیس خوب من نکاتی رو بیان میکنم که نه خیلی به این ملاک اهمیت بدین.

۱-همه معیارای در سئو سایت

اول ایرادی که به این شاخص وارد میشه اینه که بعضی وقتا اختلاف بزرگی بین ربته بندی و این شاخص هست که میگن اصلا این ملاک اشتباهه ببینین تموم موارد و شاخصا در کنار هم میشوند رتبه سایت شما البته شاخصای شناخته شده و نشده دقت کنین این ملاک فقط روی بعضی از این موارد تخقق پیدا میکنه پس نمیتوان نظر کلی بدیم و بگیم اگه یک سایت در این شاخص نسبت به سایت دیگه بهتر بود جتما رتبه بهتری باید داشته باشه پس میشه گفت این ایراد تا حدی غیر منطقی و تخصصیه.

۲-چقدر دامین و پیج اتوریتی خطا داره

همونجوریکه می دونین این سایت میاد تموم لینکای که از سایتای دیگه به سایت شما داده شده رو بررسی میکنه و به شما نشون می ده و نسبت به قدرت اون دامینا به شما امتیاز بین صفر تا صد میده که هر چقدر این امتیاز بیشتر باشه نشون دهنده اینه که دامنهای که به شما لینک داده ان بیشتر و قوی تر هستن و یک امتیاز اسپم هم داره که واقعا باز کردن اون خودش یک مقاله خیلی گسترده می خواد که نون می ده مثلا نسبت بک لینکاتون به محتوا و بزرگی برند شما چقدر واقعه گرانه یا طبیعیه حال سئوال اینجاست این سایت چقدر در این عملیات موفق بوده اگه کلا بخوایم بگو تا حدود قابل قبولی اما واقعیتش این سایت که این سایت هنوز خیلی از سایتای رو که شما از اونا لینک دارین رو نمیتواند شناسایی کنه و حتی میشه با یک مثال راحت نشون داد مثلا ۱۰۰ دامنه بک لیتک از یک سایت در این بررسیا وجود نداره پس اگه بخوایم بگیم خطا اصلا نداره سخت در اشتباهید و در بعضی موارد خطاای خیلی زیادی داره.شما می تونین از راه این سایت به دامین اتوریتی و پیج اتوریتی سایت خود دسترسی داشته باشین.

۳-چقدر این شاخص قابل اطمینانه

اگه ازم میپرسید سالا پیش این ملاک واسه هر کسی خیلی مهم بود و به یه جور قدرت یک سایت مشخص میکرد اما با به روز رسانیای گوکل و تغیی کلی لینک سازی نمیتوان به شکل قابل قبولی به اون تکیه کرد هر چند الگوریتمای محاسباتی این سایت هم نسبت به الگوریتم تغییر کرده اما هنوز درصد خطای زیادی داره مثلا هنوز یک سایتی که فقط لینک کامنتی نظرات به شکل فالو داره دامین اتوریتی و پیج اتوریتی بالایی می تونه داشته باشه در صورت که شاید واسه گوگل به این شکل نباشه به ویژه در پنگوئن ۴ که گوگل کلا دیدش نسبت به بک لینک تغییر کرده و روش لینک سازی دچار تغییر اساسی شده سایت موز  درسته که واسه نشون دادن نتایج لینکای سایت شما چندین ساله که فعالیت میکنه و خیلی به سئو سایت و بهینه سازی اون کمک کرده به ویژه واسه متخصصان اما نباید از این نکته بگذریم که خطاای این سایت هم کم نیستن و میشه خیلی قابل بحث باشه.

اینم بخونین:   استراتژی سئو و بهینه سازی سایت

۴-بهترین استفاده از این ملاک سئو سایت

یکی از بهترین استفاده این وسیله جا پا گذاشتن پشت حریف و شناسایی نقاط قوت و ضعف انه این وسیله به خاطر رایگان بودن خیلی مورد استفاده قرار میگیرد و یک زمانی تموم نیاز ما رو تامین میکرد و با بررسی سایتای دیگه به بک لینکای رایگان خیلی دست پیدا میکردیم یا واسه بررسی یک سایت به شکل یک دید موز بار خیلی مناسبه چون که یک دید خیلی کلی و مناسب نسبت به این سایت به شما می ده نکته بعدی اینه که می تونه به عنوان یک ملاک واسه بک لینک حساب بشه هر چند کاستیای خیلی زیادی داره اما می تونه مناسب باشه اما اگه فکر می کنین همه چیز همین دو شاخصه سخت در اشتباهید حتی اگه میخواهید لینک بخرین که من پیشنهاد میکنم این کار رو انجام ندین من در روشای آسون گفتم در بعضی جاها کاری رو انجام ندیم بهتره سعی کنین تموم نکات یک سایت رو بررسی کنین فقط داشتن شاخص مناسب در این دو نمیتواند واسه شما دلیل محکمی بیاره شاید سایت لینکای اسپمی زیادی داشته باشه شاید بارها سایتای که مثلا ۱۰۰۰ بک لینک در الکسا داشتن رو دیده اید که اصلا رتبه الکسا ندارن این دقیقا همین نکته ایه که بنده گفتم صرف داشتن لینک مهم نیس کجا و به شکل اون مهمه.

پیج آتوریتی چیه؟

پیج آتوریتی معیاری معتبر جهت امتحان رتبه سایت و رتبه دامنه و حتی رتبه صفحه های داخلی هر سایته.
آتوریتی امتیازی  از عدد 0 تا 100  ه.و رتبه آتوریتی دامنه سایت و صفحه اصلی سایت و همچینن صفحات داخلی هر سایت متفاوته جداگونه امتیاز داده می شه.

با چه معیارایی رتبه آتوریتی هر سایت داده بالاتر میره :
– سئو سایت و بهینه سازی سایت برابر با استاندارهای موتور جستجوی گوگل
– تعداد بک لینک, کیفیت بک لینکا
– تعداد صفحات ایندکس شده سایت در گوگل
– میزان اشتراک مطالب سایت در شبکه های اجتماعی معتبر
– تعداد بازدید از اون صفحه و یا دامنه  و  ده ها ملاک دیگه تعیین می کنه.

چه عددی واسه پیج آتوریتی و دومین آتوریتی مناسبه؟
معمولا دامین اتوریتی ( domain authority ) از پیج اتوریتی (page authority) کمتره.
دامین اتوریتی  (domain authority)  مربوط به اعتبار کل دامنهه.
پیج اتوریتی ( page authority) فقط اعتبار یک صفحه (URL) رو نشون میده که معمولا صفحه اول سایت رتبه بالاتر  و صفحات داخلی  رتبه  پایین تری دارن.
ً هر چه عدد به 100 نزدیک تر باشه، نشون دهنده اعتبار سایت و بالا بودن رتبه سایت در موتورهای جستجوه.
ولی واسه پیج اتوریتی صفحه اول سایت عدد 30 الی 35 عدد خوبیه و واسه دامین  اتوریتی عدد 20 به 25 عدد مناسبی هست.

اینم بخونین:   خرید بک لینک ارزان | ایجاد بک لینک برای سایت

شرایط سئو هر روزه در حال پیشرفته و Page Authority پیج آتوریتی

و دامین آتوریتی (Domain Authority) به عنوان ملاک اصلی سئو google قرار میگیرد .

الان طراحای وب سایت و اپلیکیشن واسه امتحان میزان توانایی یک وب سایت

یا دامنه در سایت گوگل از پیج رنک گوگل (page rank) سود می برن .

اما در چند پارسال دیگه پیج رنک گوگل دیگه بروزرسانی نمی شه .

آخرین بروزرسانی پیج رنک گوگل ۱۵ آذر ۱۳۹۲ بوده.

بر این پایه پیج رنک گوگل دیگه ملاک نیس.

در از دست دادن پیج رنک، جایگزینی با عنوان پیج آتوریتی (Page Authority) یا دومین آتوریتی (Domain Authority) به وسیله شرکت Mozscape ارائه شده

که ملاک خوبی واسه امتحان قدرت یک دامنه و صفحه در موتورهای جستجو بدست میده

که(درباره Mozscape: یک شرکت که خدمات مشاوره سئو  ) ارائه میده.

 

Page Authority پیج آتوریتی چیه؟

Page Authority پیج آتوریتی معیاری معتبر واسه سبک سنگین کردن رتبه و جایگاه وب سایت

و رتبه دامنه و حتی رتبه صفحه های داخلی هر وب سایت هستش .

Page Authority پیج آتوریتی امتیازی از عدد ۰ تا ۱۰۰ه.

و رتبه آتوریتی دامنه سایت و صفحه اصلی سایت و همچینن صفحه ها داخلی هر سایت متفاوته

و جداگونه امتیاز داده می شه.

 

با چه معیاروسنجشایی رتبه Page Authority پیج آتوریتی هر سایت  بالاتر میره :

– سئو سایت و بهینه سازی سایت برابر با استاندارهای موتور جستجوی گوگل

– مقدار بک لینکها و کیفیت بک لینکها و مقدار صفحه های ایندکس و

وب سایت در گوگل و میزان به اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه های اجتماعی معتبر مثل فیسبوک و توییتر

و مقدار بازدید از اون صفحه و یا دامنه و ده ها ملاک و سنجشای دیگه تعیین می کنن.

 

 

چه عددی و نمره ایی واسه Page Authority پیج آتوریتی و دومین آتوریتی مناسبه ؟

دامین اتوریتی ( domain authority ) از Page Authority پیج آتوریتی پایینتر است.

دامین اتوریتی (domain authority) مربوط به اعتبار کل دامنهه.

Page Authority پیج آتوریتی  فقط اعتبار یکی از صفحه های (URL) رو نشون می ده

که بیشترً صفحه اول سایت رتبه بالاتر و صفحه ها داخلی رتبه پاینن تری دارن .

یقیناً هر چه عدد به ۱۰۰ نزدیک تر شه ،

نشون دهنده اعتبار  وب سایت و بالا بودن رتبه سایت در گوگله.

اما واسه پیج اتوریتی صفحه اول سایت عدد ۳۰ الی ۳۵ عدد خوبیه

و واسه دامین اتوریتی عدد ۲۰ به ۲۵ عدد مناسبی هست.

 

آدرس سایت moz.com پیج آتوریتی چیه؟

پیج آتوریتی معیاریه که قدرت یک دامنه، یک صفحه و زیر دامنها در موتورهای جستجو رو مشخص می کنه.

سایت moz.com طبق فاکتورهای زیادی (مثل بک لینک، کیفیت بک لینکا، مقدار ایندکسای مفید، میزان اشتراک در شبکه های اجتماعی معتبر و…) عدد پیج آتوریتی رو تعیین می کنه.

دد مناسب واسه پیج آتوریتی و دومین آتوریتی چقدره؟ پیج آتوریتی و دومین آتوریتی از عدد ۱۰۰ مشخص می شه.

(مثل ۲۳٫۴۵) ً هر چه عدد به ۱۰۰ نزدیک تر باشه، نشون دهنده قدرت بیشتر دامنه و صفحه در موتورهای جستجوه.

واسه افرادی که به پیج رنک عادت کرده ان، شاید بشه گفت که با تقسیم عدد پیج آتوریتی و دومین آتوریتی بر ۱۰ بشه برابر پیج رنک اون رو گرفت.

(مثلاً پیج آتوریتی ۲۳٫۴۵ شاید برابر پیج رنک ۲ گوگل باشه) مهم:

اینم بخونین:   چگونه بک لینک های با کیفیت برای سایتمان بسازیم؟

گوگل به شکل رسمی هیچ موقع اتوریتی سایت Moz رو تایید نکرده و مثل اینکه الگوریتم فعلی اتوریتی اشکالاتی داره.

مثلا وبلاگایی که از سیستمای وبلاگدهی باسابقه بهرمند می کنن خیلی آسون و به سرعت اتوریتی بالای ۳۰ کسب می کنن

(به دلیل بالا بودن اتوریتی دامنه اصلی وبلاگدهی)، در حالیکه ممکنه موتورهای جستجو اینجور رنکی واسه اونا قائل نباشن.

اما همونطور که در اول مقاله هم اشاره شد،

در از دست دادن پیج رنک گوگل، فعلاً تونسته تا حدودی جای پیج رنک رو بگیره. این درحالیست که

بعضی سئوکاران تاکید دارن که آتوريتي بیشتر جنبه تجاری داره تا فنی و واسه فروش بک لینک و نشون دادن ارزش دامنه به مشتری می تونه کاربرد داشته باشه.

منظور از PA و DA چست؟ PA همون Page Authority یا پیج آتوریتیه و DA هم همون Domain Authority یا دومین آتوريتيه.

موز رنک Moz Rank چیه؟ موز رنک به وسیله سایت seomoz ارائه می شه

و تقریباً مثل پیج رنکه و قدرت سئوی یک سایت رو نمایش میده.

موز رنک عددی بین ۰٫۰۰ تا ۹٫۹۹ه. (یعنی مثل پیج رنک، ماکزیمم مقدار اون ۱۰ه) توجه شه

که پیج آتوریتی و دومین آتوریتی نسبت به www حساسه و نتایج با www و بی www متفاوت هستش.

از کجا باید پیج آتوریتی و دومین آتوریتی رو پیدا کرد؟

۱- منبع اصلی تعیین پیج آتوریتی و دومین آتوریتی آدرس زیره:

https://moz.com/researchtools/ose

اگه در سایت عضو نباشید، محدود کردن بررسی پیج آتوریتی فقط واسه ۳ سایت رو دارین

که با عضویت و لاگین در سایت این محدود کردن از بین خواهد رفت.

۲- واسه بررسی با هم چند پیج آتوریتی از وب سایتای زیر بهرمند کنین:

http://www.checkmoz.com

 

Bulk Domain Authority Checker

 

 

 

http://www.bulkdachecker.com

http://99webtools.com/page-authority-domain-authority-checker.php

 

 

۳- بقیه سرویسای بررسی پیج آتوریتی:

http://smallseotools.com/page-authority-checker

http://moonsy.com/domain_authority

۴- وسیله بررسی موز رنک

http://moonsy.com/mozrank

۵- اگه شما قصد راه اندازی وسیله بررسی پیج آتوریتی رو دارین می تونین از API سایت moz.com بهرمند کنین که توضیحات اون در لینک زیر داده شده:

https://moz.com/help/guides/moz-api

اگه واسه تهیه اسکریپت بررسی پیج آتوریتی مشکل دارین، در بخش نظرات اعلام کنین تا راهنمایی شید. سایت نشاندهنده اتوریتی روشای افزایش آتوریتی ( پیج اتوریتی و دومین اتوریتی ) :

۱- افزایش ایندکسای مفید سایت (صفحه ها تگا و دسته بندیا در صورتیکه بدون محتوای کافی باشه جزء ایندکسای مفید حساب نمی شن)

۲- افزایش مقدار لینکای داخلی سایت (در متن پستا به صفحه ها داخلی خود لینک بدید. بهتره این کار به شکل دستی انجام شده و از پلاگین بهرمند نشه)

۳- افزایش بک لینکای مفید (هم Root Domain و هم Total Links ) 4- افزایش کیفیت بک لینکا (گرفتن بک لینک از وب سایتهای معتبر و با قدرت نفوذ دامنه بالا)

۵- بهبود سئو سایت.

۶- افزایش کیفیت محتوا.

۷- میزان و سرعت به روزرسانی سایت.

۸- افزایش مقدار اشتراک لینکای سایت در شبکه های اجتماعی معتبر (گرفتن بک لینک از شبکه های اجتماعی معتبر)

البته فاکتورهای اشاره شده واسه افزایش اتوریتی صددرصدی نبوده و منظم در حال تغییره. قبلاً گفته می شد که عامل اصلی در افزایش اتوریتی ، مقدار بک لینک از دامنهای مختلفه

اما حالا مثل اینکه اهمیت این عامل کمی افت پیدا کرده و مقدار ایندکسای مفید و لینک دهی داخل مطالب اهمیت بیشتری پیدا کرده.