چندین راه بک لینک بیلدینگ سریع برای سئو در کمترین زمان

Written by 92 on فوریه 11, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

این که شما قبلا لینک بیلدینگ انجام دادین یا در شروع کار واسه لینک بیلدینگ نام تجاری جدید هستین ، مطمئن هستم که با مطالعه این مقاله مطالب مفیدی دستگیرتون میشه .

چشم انداز سئو و لینک بیلدینگ همیشه در حال تغییره و امروز اهمیت ساخت لینک با کیفیت بالا هیچوقت به این مهمی نبوده . اگه شما در راه رقابت و رشد آنلاین هستین درک و اجرا یک کمپین لینک بیلدینگ با کیفیت بالا نیاز لازم شماس . واین موضوع به این زودیا دچار تغییر نمی شه . در این مقاله سعی داریم که یک آشنایی ابتدایی با لینک بیلدینگ داشته باشیم و در مقاله های بعدی در مورد دیگه مسائل این بحث بیشتر صحبت کنیم .

تعریف لینک بیلدینگ چیه ؟

لینک بیلدینگ در یک تعریف راحت مراحل گرفتن لینک از این جور وب سایتا به سایت خوده . لینک راهیه که کاربران بین صفحات اینترنت هدایت می شن و موتورای جست و جو با استفاده از لینک دنیای وب رو جست و جو می کنن . اونا به وسیله لینک بین صفحات اصلی و داخلی سایت شما عمل خزیدن (crawl) رو انجام می دن .

تکنیکای زیادی واسه ساخت لینک وجود دارن اما با سختیای متفاوت و فکر کنم همه سئو کاران متفق القول باشن که لینک بیلدینگ یکی از سخت ترین و زمان بر ترین مراحل سئو هستش . به همین دلیله که اگه شما در امر ساخت لینک با کیفیت بالا خبره شید می تونین از سئوکاران و رقبای خود پیشی بگیرین .

چرا لینک بیلدینگ واسه سئو مهمه ؟

ساختار یک لینک

به خاطر درک اهمیت لینک بیلدینگ اول مهمه که بدونین ساختار راحت یک لینک چطوری ساخته می شه ، موتورای جست و جو لینکا رو چطوری می بینن و چه چیزی از اونا تفسیر می کنن .

 : start of link tag  – 1

تگ راحت لینک با حرف a  شروع می شه و به موتورای جست و جو می گه که محتوایی رو در بر داره که باید دنبال شه .

:  link referral location – 2

ویژگی href مخفف کلمه “hyperlink referral” است که نشون میده لینک باید به کدوم آدرس اشاره کنه . و این ویژگی همیشه شامل صفحات وب نیس و می تونه آدرس یک تصویر و یا یک فایل واسه دانلود باشه .بعضی وقتا شما به جای آدرس با علامت # روبرو می شید که در این حالت با کلیک روی لینک شما به بخشای مختلف همون صفحه هدایت می شید .

:  visible/ anchor text of link – 3

این قسمتی از لینک هست که کاربر می تونه روی صفحه ببینه و واسه باز شدن اون باید روی متن کلیک کنه . معمولا فرمت عادی این قسمت متنه که بهتره درباره مقصد خود توضیحاتی بده تا کاربر از محتوای اون صفحه با خبر شده و کلیک کنه . این متن معمولا به شکل آبی بوده و یا با یک خط زیر متن نشون دهنده اینه که قابل کلیک شدنه .

:  Closure of link tag – 4

این تگ به موتورای جست و جو آگاهی میده که لینک در این قسمت به پایان می رسه .

لینکا واسه موتورهای جست و جو به چه معناست ؟

موتورای جست و جو واسه دو حالت زیر از لینکا استفاده می کنن :

1 – واسه کشف صفحات جدید وب

2 – کمک به رتبه بندی صفحات در نتایج جست و جو

زمانی که موتورای جست و جو صفحات وب رو crawl می کنن محتوای اون رو درآورده و مشخصات رو ایندکس (index) می کنن . اینطوری اگه موتورای جست و جو احساس کنن که یک صفحه کیفیت کافی واسه کلمات کلیدی در ارتباط رو داراس یک رتبه خوبی به اون صفحه اختصاص می دن . زمانی که موتورای جست و جو در حال گرفتن این تصمیم هستن نه تنها محتوای صفحه رو در نظر قرار می دن بلکه به لینکایی که از سایتای دیگه به این مطلب اشاره می کنن و کیفیت اون سایتا رو هم در نظر قرار می دن . کلا وب سایتای با کیفیت بالا که به شما لینک داده ان بیشترین اثر رو در رتبه بندی شما دارن .

در سال 1990 لینک به عنوان یک عامل رتبه بندی بود که اجازه می داد گوگل به بازار موتور جست و جو تسلط داشته باشه .

لری پیج به عنوان یکی از بنیانگذاران گوگل :

در اختراع PageRank که گوگل از اون به عنوان اندازه گیری کیفیت یک صفحه در نتایج جست و جو استفاده می کرد تعداد لینکایی که به اون صفحه اشاره داشتن چهارچوب اصلی PageRank رو تشکیل می دادن . این عامل بعد به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی استفاده شد و بعدا تبدیل شد به یک سیگنال قوی رتبه بندی چون که یکی از بهترین روشای تعیین کیفیت یک صفحه بود . دید و تئوری گوگل طبق این ایده س که لینک می تونه به عنوان یک رای اعتماد در مورد یک صفحه دیده شه به یه جور می گن که مطالب اون سایت با ارزش هستن . همونطور که احتمال نداره که شما دوستتون رو به یک رستوران بد ارسال کنین .

با این حال سئو کاران خیلی سریع کشف کردن که چطوری PageRank و نتایج جست و جو رو واسه کلمات کلیدی دستکاری کنن و گوگل در جواب ، به طور فعال سعی واسه پیدا کردن راه هایی واسه کشف وب سایتایی که نتایج رو دستکاری می کردن و تنظیم الگوریتمایی که به طور خاص وب سایتای متخلف رو از نتایج گوگل فیلتر می کرد رو هدف قرار داد .

به دنبال این کارا گوگل شروع به تخفیف دادن به تعدادی از تکنیکای لینک بیلدینگ کرد . مثلا ارسال سایت به دایرکتوریای وب و گرفتن بک لینک از اون . این تکنیکی بود که به وسیله خود گوگل پیشنهاد شده بود ولی به خاطر استفاده بیشتر از حد سئو کاران گوگل اثر این لیست لینکا رو متوقف کرد . و تازگیا گوگل سایتایی که بیشتر از حد از این تکنیک استفاده کرده و به اصطلاح بهینه سازی بیشتر از حد انجام داده ان رو جریمه می کنه . بروزرسانی منظم الگوریتم پنگوئن یکی از همین نمونه هاس .

البته کسی از نحوه کارکرد الگوریتمای گوگل که واسه رتبه بندی نتایج استفاده می کنه به طور کامل آگاهی نداره به خاطر این که این مسائل جنبه امنیتی واسه گوگل دارن . ولی با یان حال در جامعه عمومی بین جامعه سئو لینک بیلدینگ به عنوان یکی از اجرا کنندگان نقش مهم بهینه سازی عمل می کنه .

چیزی که شما باید درباره لینک nofollow بدونین

یک ویژگی که بعضی وقتا می تونین به لینک اضافه کنین nofollow نام داره که اگه لینکی این ویژگی رو داشته باشه در ظاهر هیچ فرقی نسبت به لینکای دیگه نداره . اما اگه شما کد لینک رو نگاه کنین متوجه کمی فرق می شید :

Example

اینم بخونین:   چرا ساخت لینک برای سئو مهم است؟ (آناتومی یک هایپرلینک)

 

علاوه بر این فرق توجه داشته باشین که شما با این ویژگی به گوگل خواهید گفت که این لینک رو در الگوریتم PageRank خود اثر نده یا به شکل موثر شما نبود اعنماد خود به این لینک رو اعلام می دارین .

دلیل اصلی این که یک سایت باید از nofollow استفاده کنه مربوط به اینه که کنترل کاملی روی لینکای تولید شده در صفحه اش نداره . یعنی سایتا نمی خوان به لینکایی که از محتوای اون اطلاعی ندارن رای اعتماد صادر کنن . مثلا صفحاتی که باید از nofollow استفاده کنن :

  • کامنتای بخش بلاگ سایت
  • پستای فروما
  • پست مهمان
  • صفحاتی که به وسیله کاربران قابل ویرایش هستن ( ویکی پدیا )

کاربران می تونن آزادانه به هر یک از این مکانا لینک اضافه کنن و به دلیل تعداد زیاد اونا واقعا عملی نیس که تک تک اونا مورد بررسی بگیره . پس سایتا به خاطر جلوگیری از شناخته شدن به عنوان اسپم و سوء استفاده از رتبه سایتا معمولا از خاصیت nofollow در همه لینکایی که به وسیله کاربر پست شده استفاده می کنن .

کاربرد دیگه خاصیت nofollow واسه تبلیغ کنندگانیه که از اونا لینک خریداری شده . طبق گفته گوگل بنر تبلیغاتی که شما در یک سایت خریداری کردین و ان بنر به شما لینک شده حتما باید از خاصیت nofollow استفاده شه تا گوگل بدونه که این لینک تاثیری بر PageRank نداره .

آموزش لینک بیلدینگ

از مهم ترین بخشای سئو میشه به مراحل لینک بیلدینگ اشاره کرد که در این مقاله به طور کوتاه با این فرایند آشنا میشویم .

لینک بیلدینگ link building چیه؟

لینک بیلدینگ به مجموعه فعالیتایی که در جهت پیشرفت رتبه کلمه کلیدی در گوگل انجام میگیرید گفته میشه . شاید معنای لینک بیلدینگ کمی بالاتر از تعریف گفته شده باشه ! بعضی وقتا هم بعضی تنها لینک بیلدینگ رو خرید بک لینک معنا میکنند . اگه به تاریخچه سئو نگاه کنیم به اهمیت لینک بیلدینگ بیشتر پی میبریم . اینجور که به نظر میرسد گوگل علاقه شدیدی به بک لینکا داره . گفته میشه قراره کم کم از اهمیت لینک بیلدینگ کم و محتوا توجه ویژه شه اما با اینحال گوگل هنوز نتوانسته محتوا رو برتر از بک لینکا جلوه بده . در این مقاله با ما باشین تا با این فرایند بیشتر آشنا شید .

اینم بخونین:   چقدر دامین و پیج اتوریتی خطا دارد

لینک بیلدینگ فقط افزایش رتبه کلمه کلیدی؟

بدیش اینه الان بک لینکا رو فقط جهت افزایش کلمه کلیدی دریافت میکنند و جالب اینکه گوگل هم به این رفتار اثر مثبت نشون می ده . چه زمانی قراره خزندهای گوگل منتطقی عمل کنن ؟ چه محتوایی می تونه جای بک لینکای زیاد رو در نتایج برتر گوگل بگیره؟ اینا فقط سوالایی که شاید رسیدن به جوابش درگیر شدن با خزنده هاییه که هنوز الگوریتم مشخصی رو ندارن . البته باید به گوگل حق داد چون تشخیص تولید محتوای برتر از سایتای دیگه کاری خیلی سخت به نظر میرسد و تنها مرز تشخیص سایت برتر همین بک لینکا هستن .

چه لینکای طبیعی هستن؟

در سایتای مختلفی از آموزش سئو به دریافت بک لینک طبیعی اشاره میشه ، اما سوال اینجاست دریافت بک لینک به وسیله خود شخص سایت یا سایتای خدمات سئو سایت و یا حتی فروشنده های بک لینک ، اینا کدوم طبیعی به نظر میرسد ؟ در تعریف بک لینک طبیعی فقط به بک لینکایی گفته میشه که باید تولید محتوای جدید به وسیله بازدید کننده در سایتای مختلف پخش داده بشه ! اما الان وب مستران خود به پخش مطالب وبلاگ و دریافت بک لینک در دیگه سایتای میکنند . اما چاره ای جز اینم نیس ، رقیبان به دریافت بک لینک فک میکنند و بک لینک طبیعی کمتر پیش میاد . پس بک لینکای طبیعی جور دیگه معنا میشه .

لینک بیلدینگ

دریافت بک لینک

روشای مختلفی واسه دریافت بک لینک مورد استفادهه که اگه کمی واقع گرا باشیم ، متوجه میشیم سایتای خیلی رقابتی امروز در وب نیاز به خرید بک لینک دارن . گوگل همیشه مخالف خرید بک لینکه اما تشخیص واسه رباتای گوگل سخته . بهترین روش واسه دریافت بک لینک ، منتشر کردن مطالب در وب سایتایی با عمر دامنه و بازدید بالا که به طور منظم ابدیت میشه میتونه بهترین گزینه باشه ! . که اصطلاحا دریافت بک لینک رپورتاژ اگهی گفته میشه . این نوع بک لینکا شاید میشه گفت طبیعی ترین بک لینکایی هست که میتونه تاثیری بر اسپم شدن در گوگل نداشته باشه .

اینم بخونین:   آشنایی با لینک بیلدینگ و مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بیشتر رپورتاژ آگهی

اما یادمون باشه در بازار داغ رقابتی سئو ، هم جور لینک باید گرفته شه بعضی وقتا لازمه هزینه هایی به شکل ماهانه یا هرساله واسه خرید بک لینک از سایتای معتبر بدیم . فرایند لینک بیلدینگ یکی از مهم ترین فرایندای بهینه سازی سایته که بعضی وقتا ها ممکنه به سایت ضربه بزرگی بزنه و برعکس  انجام فرایند طبق اصول لینک بیلدینگ باعث افزایش رتبه در گوگل و بازدید کننده به سایت شه .