چه سایتهایی به دنبال لینک بیلدینگ می روند؟

Written by 92 on فوریه 9, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

آموزش کامل خدمات لینک بیلدینگ موفق

سئو واسه خیلی از وبمسترها اهمیت خیلی زیادی داره و لینک بیلدینگ هم یکی از مهمترین روشهای موثر سئو هستش. واسه همین خیلی از وبمسترها به دنبال راهی هستن که با لینک بیلدینگ ترافیک سایت خود رو افزایش دهند.

اول توضیح مختصری در مورد لینک بیلدینگ ارائه میدهیم:

لینک بیلدینگ به فرآیند گرفتن و افزایش لینک از سایتهای مختلف گفته میشه که باعث افزایش رنکینگ سایت در نتایج جستجوی گوگل و افزایش ترافیک میشه.

خدمات لینک بیلدینگ چیه؟

سئوکارهایی که تجربه کافی دارن و میدونن که از چه سایتها و صفحاتی باید لینک بگیرن تا اثر مثبتی داشته باشه این کار رو در قبال دریافت دستمزد انجام می دن.

بدیش اینه به دلیل اینکه این کار تا اندازه ای راحت س! و فقط به تجربه نیاز داره، افراد زیادی خود رو سئو کار معرفی کرده ان و به سایتهای زیادی آسیب رسانده ان!

روال خدمات لینک بیلدینگ رو در ادامه توضیح داده ایم:

اول باید بهترین سایتها رو واسه دریافت لینک شناسایی کنیم. افرادی که اطلاعات زیادی ندارن فقط به پیج رنک و رتبه آلکسا و چند وسیله دیگه مراجعه میکنند و یک سایت رو انتخاب میکنند.

اما سئوکارهایی که سالها تجربه دارن علاوه بر روشهای بالا، از تجربه خود و ارتباطی که با بقیه وبمسترها و سئوکارها دارن هم استفاده میکنند تا بهترین و با کیفیت ترین سایتها رو انتخاب کنن.

چرا باید از تجربه و رابطه با همکاران استفاده کرد؟

فرض کنین واسه خرید یک گوشی موبایل به یک فروشنده مراجعه کردین ولی این فروشنده بجای گوشی نو یک گوشی دست دوم به شما بفروشه که هیچ فرقی با گوشی نو نداره، در این حالت چه کاری می تونین انجام بدین؟

در اینترنت وضع خیلی بدتره و به دلیل اینکه روشهای زیادی واسه ایجاد ترافیک و بک لینک جعلی هست، با بررسی پیج رنک و اطلاعات آلکسا و… نمیتوانید به یک سایت اعتماد کنین.

به همین منظور باید از تجربه قبلی خودتون و در صورت نیاز از تجربه وبمسترهای باتجربه هم استفاده کنین.

چطوری باید لینک بیلدینگ انجام بدیم؟

  1. سایتهایی که پیج رنک و پیج آتوریتی بالاتری دارن رو انتخاب کنین
  2. به کمک ابزارهایی مثل مجستیک و آلکسا و… تعداد بک لینکها و ترافیک ورودی گوگل رو چک کنین
  3. در سایت انتخاب شده تبلیغ بنری یا متنی یا ریپورتاژ آگهی ثبت کنین
  4. تبلیغات و لینکهای خود رو کمه کم به مدت 6 ماه در سایت نگه دارین
  5. در گرفتن بک لینک زیاده روی نکنین
اینم بخونین:   بدنبال کسانی هستیم که می خواهند بک لینک سایت خود را چندین برابر کنند

نکته: واسه استفاده از آلکسا باید بتونین طبق رنک سایت تعداد بازدیدکنندهای اون سایت رو حدس بزنین. مثلا باید بدونین سایتی که رنکی در حدود 2500 ایران داره چند بازدیدکننده داره.

چه سایتهایی به دنبال لینک بیلدینگ می رن؟

سایتهایی که کیفیت و خدمات مناسبی دارن به شکل رایگان و به وسیله کاربران اینترنت بک لینک دریافت میکنند و نیاز کمتری به لینک بیلدینگ دارن (شاید هم اصلا احتیاجی به این کار ندارن).

اما سایتهایی که کیفیت مناسبی ندارن و یا واسه افزایش ترافیک عجله دارن به دنبال این کار میروند.

لینک نوفالو (nofollow) با لینک فالو (dofollow) چه فرقی داره؟

واسه درک بهتر لینک نوفالو، بهتره کمی با معنی لینک سازی و اثر اون بر اعتبار یک صفحه پیش موتور جستجو صحبت کنیم. لینک دهی چه به بقیه سایت‌ها صورت گیرد و چه از سایتی به سایت شما انجام شه، یکی از بخش‌های مهم در سئو حساب می‌شه. در این بین، نوع لینک‌های ورودی و خروجی به سایت از اهمیت خاصی برخورداره چون روش کارکرد موتورهای جستجو در برابر صفحات رو مشخص می‌کنه.

اگه شما سایتی دارین که در صفحه اصلی اون به 5 صفحه داخلی از سایت و 5 صفحه خارج از سایت لینک داده شده، همه با همً 10 لینک از صفحه اصلی اون به صفحات دیگه اشاره دارن. روبروی، هنگامی که یک سایت به صفحات شما لینک بده، از یک صفحه خارج از سایت، به صفحات شما لینک داده. حال اگه یکی از صفحات شما 30 لینک گرفته باشه، در کل 40 لینک (30 بک لینک + 5 لینک داخلی + 5 لینک داده شده) با اون صفحه در رابطه هستن و موتورهای جستجو واسه تعیین اعتبار این صفحه، تموم این 40 لینک رو بررسی می کنن.

این یک رابطه متقابله و اعتبار سایت هنگام لینک دهی به بقیه سایت‌ها در نظر گرفته می‌شه؛ مگه اونکه با استفاده از لینک نوفالو این راه ارتباطی رو بسته کرده باشین. ، می پرسین، لینک نوفالو چیه؟ کمی صبور باشین. قبلا در مقاله لینک بیلدینگ چیه؟، درباره معنی nofollow صحبت کرده بودیم. با این حال اگه با این معنی آشنایی ندارین، در این مقاله می خوایم فرق لینک نوفالو و فالو رو بررسی کنیم.

لینک فالو یا dofollow چیه؟

بهتره واسه فهم راحت‌تر، لینک‌های فالو رو به امتیاز تشبیه کنیم. لینک dofollow بیشتر به معنای امتیاز بیشتره. پس، سایتی که بیشترین امتیاز رو جمع کرده باشه، برنده میشه. هنگامی که یک صفحه لینک‌های dofollow زیادی دریافت می‌کنه، موتورهای جستجو معمولاً به محبوبیت و کارایی مطالب اون پی می برن و پس در لیست نتایج جستجو رتبه اون رو نسبت به سایت‌های شبیه بهبود می‌بخشند. البته باید بدونین تعداد زیاد لینکای dofollow، تحت شرایطی خاص می تونن برعکس عمل کرده و باعث افت رتبه سایت شما شن که در ادامه به اون اشاره می کنیم.

اینم بخونین:   مشتریان شما در اینترنت حضور دارند و شما را می بینند

هنگامی که در مطالب خود به یک صفحه خارج از سایت خود لینک میدید، این لینک به شکل زیر هستش:
<a href=”http://www.example.com”>Example</a>
لینک‌های dofollow هیچ تگ مشخص‌کننده‌ای ندارن و به‌طور پیش‌فرض تموم لینک‌هایی که در مطالب درج می کنین، لینک‌های فالو خواهند بود.

گوگل از معیاری با نام پیج رنک واسه محاسبه امتیاز لینک‌ها استفاده می‌کنه. البته خیلی از متخصصین سئو ترجیح میدن به جای استفاده از عبارت امتیاز لینک، از عبارت Link juice استفاده کنن. Link juice، یک عبارت عامیانهه که واسه معرفی قدرت یک سایت از راه لینک‌های داخلی و خارجی به کار می‌رود.

، Link juice به قدرت لینکی که به سایت شما میاد گفته می‌شه و با اعتبار سایت مبدا (Authority) متفاوته. زمانی که یک سایت معتبر به شما لینک می ده، مقداری از اعتبارش از راه این لینک به سایت شما منتقل می‌شه. همین امر باعث می‌شه که اعتبار سایت شما هم زیاد شه.

واسه درک بهتر این معنی، تصور کنین سایت‌های A و B وجود دارن. اگه هر دو سایت از نگاه معیارهای سئو شبیه باشن و سایت A دو لینک ورودی دریافت کنه، در حالی که سایت B هیچ لینکی نداره؛ میشه اطمینان داشت که سایت A رتبه بالاتری نسبت به سایت B در نتایج جستجو داره. حال اگه سایت B دو لینک دریافت کنه چه اتفاقی خواهد افتاد؟ هر دو سایت با همدیگه برابر می شن؟

جواب به این سؤال کمی مشکله چون که به Link juice بستگی داره. به‌طور کلی هنگامی که سایت A لینک‌های بیشتری نسبت به سایت B دریافت می‌کنه، از Link juice بیشتری بهره مند می‌شه؛ اما این تموم ماجرا نخواد بود و Link juice هم می تونه طبق معیارهای مختلفی تغییر کنه. در ادامه با نکات جالب‌تری آشنا می شید.

لینک نوفالو nofollow چیه؟

در بالا، ساختار یک لینک عادی رو واسه شما ترسیم کردیم. اما باید بدونین ساختار لینک نوفالو، کمی متفاوته:
<a href=”http://www.example.com” rel=”nofollow”>Example</a>
فرق لینک nofollow و dofollow، تنها در عبارت “rel=”nofollow است و در صورت نبود استفاده از این عبارت، لینک شما تبدیل به یک لینک فالو میشه. هنگامی که یک سایت از تگ nofollow استفاده می‌کنه، به موتورهای جستجو آگاهی می ده که این لینک نباید در محاسبه رتبه صفحه یا PageRank در نظر گرفته شه. ضمنا، این لینک در محاسبه پیج رنک مقصد هم بی اثر هستش.

اینم بخونین:   رپورتاژ آگهی به چه نحوی درآمد و فروش را افزایش می دهد؟

هنگامی که یک سایت با رتبه بالا به سایت شما لینک می ده، به قدرت و اعتبار شما می‌افزاید و پیج رنک شما رو بهبود می‌بخشد. اگه یک سایت با رتبه بالا به سایت شما لینک نوفالو بده، این لینک از طرف گوگل واسه افزایش اعتبار شما در نظر گرفته نمی‌شه (نه به این معنی که هیچ تاثیری در وضعیت سئوی شما نداره!). پس، استفاده از لینک نوفالو، نسبت به سایت‌هایی که همیشه از لینک فالو استفاده می کنن، می تونه رشد بیشتری واسه شما به ارمغان بیاره.

استفاده یک سایت از لینک نوفالو باعث افزایش قدرت لینک‌های فالو اون می‌شه؟

در گذشته استفاده از لینک‌های نوفالو، باعث افزایش Link juice لینک‌های فالو می‌شد. مثلا سه لینک فالو از یک سایت به صفحات خروجی، نسبت به حالتی که از یک لینک نوفالو به همراه دو لینک فالو استفاده می‌شد از Link juice کمتری بهره مند بودن.

 

 

اما الان استفاده از لینک nofollow تأثیری در افزایش Link juice لینک‌های dofollow نداره. با این حال، در این بین یک نکته از نظر مخفی مونده. از گذشته تا امروز، هرچه تعداد لینک‌های خروجی یک صفحه زیاد شه، Link juice اونا کاهش می‌یابد. واسه فهم آسون‌تر این مسئله، دوباره به سایت‌های A و B بازمی‌گردیم.

 

سایت A از چار صفحه و سایت B از سه صفحه خارجی لینک dofollow دریافت کرده‌ان. در نگاه راحت توقع داریم که سایت A رتبه بهتری نسبت به سایت B داشته باشه، اما واقعیت کمی متفاوته.

تصور کنین سایت B از سایت‌هایی که تعداد لینک dofollow کمتری دادن، لینک دریافت کنه. روبروی سایت A از سایت‌هایی لینک دریافت می‌کنه که در مقایسه با سایت‌های مبدا B لینک dofollow بیشتری میدن. در این حالت، حتی اگه تعداد سایت‌های مبدا A بیشتر باشن، امکان برابری و حتی کسب رتبه پایین‌تر از سایت B هست. چون سایت B از Link juice بیشتری بهره برده. پس، رفت و امد با سایت‌هایی که از لینک‌های خروجی زیادی استفاده می کنن، خیلی عاقلانه به نظر نمی‌رسد.

ضمنا، استفاده زیاد از لینکای dofollow مبنای تشخیص سایت‌های اسپمر و فروشنده لینک هستن. لینک‌های خروجی این سایت‌ها با وجود dofollow بودن به دلیل تعداد زیاد، ارزشی ندارن.


Comments are closed.