چه چیزهایی در کیفیت یک لینک موثر هستند؟

Written by 92 on فوریه 10, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

نابودی سئو در ۲۰۱۶ + ترفند بالا العاده فریب فیس بوک واسه بک لینک فالو + آموزش تصویری

top_10_best_seo_resources1

سئو ، همیشه چالشی واسه کلیه وب مسترا تلقی می شه ، چون که واقعا سئو ، دانشی دینامیک بوده و به شکل پیوسته و دائمی نیاز به بروزرسانی داره. شما همیشه به عنوان یک سئوکار حرفه ای ، باید این رو در نظر داشته باشین که علم سئو شما ، باید به شکل دائمی به روزرسانی شه. چون که گوگل هم به شکل پیوسته در حال آپدیته. همین الان که شما دارین این مقاله رو مطالعه می کنین ، الگوریتمای گوگل در حال تغییر هستن. تغییراتی که خیلی از باگا رو خنثی کرده و ترفندهای مخفی و سری سئو رو به کلی نابود می کنه.

راستش رو بخواهید ، با بررسی سایت advancedwebranking.com و کمی تحقیق و تحقیق به یک اصل خیلی مهم رسیدم که خوبه اون رو در جمله زیر خلاصه کنیم:

سئو ” خیلی !!! ” در حال تغییره!!!!

این سایت ، به شکل دائمی و پیوسته ، نتایج گوگل رصد کرده و طی الگوریتم خود ، اون رو به نمایش میذاره. نتیجه بررسی این سایت نمودار زیره . هم حالا که این مقاله در حال نگاشته شدنه در ماه آگوست سال ۲۰۱۶ قرار داریم. همونجوریکه می بینین ،  در چند ماه گذشته ، نمودار به شکل قرمز درآمده ، به این معنا که الگوریتم بیشتر از حد انتظار در حال تغییره:

تغییر در الگوریتم گوگل

نمودار تغییر در الگوریتم گوگل

خیلی می گن که : “نابودی سئو نزیکه!” بعضی هم باور دارن دیگه بک لینکا کلا بی اثر شدن. اما من به شخصه در جواب به حرف مت کاتس تکیه دارم . در ژانویه سال ۲۰۱۴ تیتر سایتای سئو این بود :

Matt Cutts: Google Won’t Devalue Links Anytime Soon

راستش رو بخواهید ، این دروغ چندین ساله که در حال دست به دست شدنه. همونجوریکه می بینین، خود مت کاتس گفت : به این زودیا اثر لینکا از بین نخواد رفت. با این حال ممکنه که مثلا در ده سال آینده ، اثر لینکا به کلی از بین برود.

حالا باید چه کنیم ؟

این سوالیه که خیلی از سئوکاران اون رو مطرح می کنن و این سوال ، تنها یک جواب داره : ” ما باید علم سئو خود رو با تجربه و آزمون و خطا ، دوباره به روز کنیم . طوریکه دوباره بتونیم بر گوگل پیروز شیم.”

در این مقاله ، یک ترفند خیلی جالب رو به شما آموزش میدیم که شاید در اول اصلا نتونین اون رو باور کنین. ولی حقیقت داره. ما به شکل عینی در جلو چشم شما، فیس بوک رو دور میزنیم و از اون واسه مقاصد سئو استفاده می کنیم.

چطوری فیس بوک رو فریب دهیم ؟

اگه شما کمی در مورد سئو و طراحی سایت فعالیت داشته باشین ، حتما می دونین که یکی از کارایی که ما واسه هر سایتی انجام می دیم لینک بیلدینگه. آموزش لینک بیلدینگ در سال ۲۰۱۶ در سایت سون بک لینک به شکل دو قسمت زیر ارائه شد. اگه مطالعه نکردین ، همین الان مروری سریع داشته باشین :

  • آموزش لینک بیلدینگ قسمت اول
  • آموزش لینک بیلدینگ قسمت دوم

ضمنا ، الان همه می دونه که ما باید از سایتای با ارزش بک لینک بگیریم . حال یک سوال می کنیم :

ارزش سایت فیسبوک زیاده ؟

بیایید نگاهی به پارامترها بندازیم :

  • پیج اتوریتی : ۹۷
  • دامین اتوریتی : ۱۰۰
  • الکسا : ۳

می بینیم دامنه سایت فیسبوک ویژگیای لازم واسه یک بک لینک خیلی خیلی خیلی قوی رو دارست.

مشکل این جاست که فیس بوک بک لینک فالو نمی ده ! و جز که عالی بود !

اینجاست که ارزش ترفند ما مشخص می شه. شما اگه تا به حال ، تجربه لینک بیلدینگ در فیس بوک رو داشته باشین ، حتما می دونین که فیس بوک ، هیچوقت به کسی اجازه نمی ده که بک لینک فالو بسازه. ( اگه فرق بک لینک فالو ، نوفالو و دوفالو رو نمی دونین ، حتما اینجا رو ببینین. )

مثلا به پیج فیس بوک سایت طرح برید و نگاه کنین. اگه شما روی هر لینک برید و سورس رو نگاه کنین، می بینین که فیس بوک واسه این که رنکینگ اش در گوگل خراب نشه ، به شکل زیرکانه هر لینکی که شما درج می کنین رو نوفالو می کنه. این باعث می شه که ارزش سایت فیسبوک روز به روز بیش تر شده و روبروی ارزش سایتاتون کم شه. چون که آخر شما مشتی از بک لینکای نوفالو دارید. در شکل زیر ، بنده خود سورس رو برایتون به شکل یک تصویر آورده ام:

بک لینک نوفالو در پیج فیس بوک سایت طرح

بک لینک نوفالو در پیج فیس بوک سایت طرح

آموزش گرفتن بک لینک فالو از فیس بوک

ما در این پست ، به شما آموزش می دیم که از فیس بوک بک لینک فالو بگیرین. واسه این کار هیچ کاری لازم نیس جز کمی صبر و حوصله ! با کمی صبر شما خیلی آسون از فیس بوک بک لینک فالو خواهید گرفت.

در اول کار اگه فکر می کنین که فیس بوک هوشمند تر و زرنگ تر از ماست و فریب ما رو نمی خورد . پیج زیر رو در فیس بوک ببینین. ( با التماس خواسته داریم که حتما چک کنین که بک لینکا ، به شکل فالوه . وگرنه می تونین ادامه مقاله رو نخونین !!!) ضمنا به شکل گذاشتن عکس و نوشته ها توجه کنین چون نکته ای ظریف داره که شاید اون رو متوجه می شید:

لینک فیس بوک که دارای بک لینک فالو هست

دیدید ؟ اگه مورد تایید بود ، آموزش رو شروع می کنیم:

قدم اول : واسه کار خود پیج فیس بوک بسازید.

در صورتی که نمی دونین چطوری این کار رو انجام بدین . مقاله آموزش ساختن پیج فیس بوک رو بخونین.

قدم دوم : افزونه جادویی رو نصب کنین.

واقعا در فیس بوک ، قسمتی هست که در اون میشه کد اچ تی ام ال گذاشت. اما نکته خیلی ظریف اینجاست که فیس بوک توجه نکرده که ممکنه بعضی از اون واسه مقاصد سئو و بک لینک گیری استفاده کنن. واسه همین ، فیس بوک هم زیاد حساسیتی نشون نداده و این کار رو آزاد گذاشته. با این حال اگه این کار در بین سئوکاران به تعداد خیلی زیاد رایج شه ، امکان داره که فیس بوک این امکان رو محدود کنه.

اسم این افزونه یا برنامه جادویی ، Static HTML : iframe tabs هست . همونجوریکه از اسمش پیداست، این برنامه یا App به شما امکان این رو میده که یک صفحه با کد اچ تی ام ال به شکل استاتیک به پیج خود اضافه کنین.

پس از این که این برنامه رو سرچ کردین ، باید اون رو انتخاب و در آخر روی دکمه Add Static HTML to a page کلیک کنین. تصویر زیر ، این مرحله رو خوب نمایش  میده:

get backlinks from facebook

پس از انجام این کار ، برنامه ازتون می خواد ، پیجی رو که می خواین به اون یک تب اضافه کنین رو انتخاب کنین.  حالا مثلا من پیج فیس بوک سایت طرح رو انتخاب کردم . پس از اون ، این تب بی معطلی به پیج شما اضافه می شه. به تصویر زیر دقت کنین:

2016-08-29_12-03-18

اما مشکل اینجاست که هنوز کد اچ تی ام ال نداریم و اون رو به صفحه اضافه نکرده ایم . واسه این منظور ، باید روی دکمه ، Configure Page Tab کلیک کنین. پس از اون ، شما به ویرایشگری هدایت می شید که می تونین در اون خیلی آسون کد اچ تی ام ال خود رو کپی کنین. این مرحله رو می تونین در تصویر زیر ببینین:

2016-08-29_12-04-12

حالا دو انتخاب دارید:

۱- راه راحت واسه کسائی که حوصله ندارن:

راه راحت اینه که کد زیر رو در بخشی که واسه شما باز می شه کپی کنین:

<h1><a href=”http://www.yourwebsite.com”> Anchor text</a></h1>

در این قسمت ، کافیه که شما به جای  Anchor text، همون انکر تکست خود و به جای http://www.yourwebsite.com ، آدرس سایت خود رو جایگذاری کنین.

۲- راه دوم که کمی بهتره و ارزش بیش تری داره ، اینه که شما یک متن هم بنویسید . ( مثل لینکی که من در اول مقاله ساختم ) مثلا از ویرایش گر متنی همون قسمت استفاده کرده ، و آدرسای سایت خود رو درج کنین. ضمنا شما حتی می تونین از عکس هم در این محتوا استفاده کنین.

اینم بخونین:   چه سایتهایی به دنبال لینک بیلدینگ می روند؟

چرا می گیم که بک لینک فالو از فیس بوک ، ارزش داره ؟

حال که تونستید به کمک روش بالا از دامنه فیس بوک بک لینک فالو بگیرین ، خیلی این سوال رو می پرسند که اینجور کاری درسته ؟ و یا این کار چه ارزشی داره ؟

در جواب باید به شما بگیم که گوگل ، الان ، همونجوریکه خود گفته ، سیگنالای شبکه های اجتماعی رو در نظر نمی گیره ! همونجوریکه در مقاله همه چیز درباره شبکه های اجتماعی و اثر اون بر سئو خوندیم ، گوگل بر این تاکید می کنه که شبکه های اجتماعی رو مثل سایتای معمولی بررسی می کنه.

حالا بیاییم از دید گوگل به قضیه نگاه کنیم:

نگاه اول : شما در سایت خود ، آیکن فیس بوک رو قرار دادین و شاید در کنار اون نوشته اید : سایت ما رو در فیس بوک دنبال کنین . این آیکن به مقصد یک صفحه از سایت فیس بوک لینک شده. نکته ای که اینجاست ، اینه که این لینکا همه به شکل فالو هستن ( لینک فالو یعنی عبارت rel=nofollow در تگ a به کار نرفته و این خود باعث می شه که از طرف سایت شما ، سایت فیس بوک به عنوان سایت مورد اعتماد پیشنهاد شه!) یعنی شما با این کار خود ، به اون صفحه از سایت فیس بوک رای می دید و این خود باعث می شه که امتیاز سایت فیس بوک ، پیش گوگل بالا برود.

نگاه دوم : همونجوریکه در بخش نگاه اول گفتیم ، لینکای شبکه های اجتماعی ، به شکل فالو هستن ، این بدین معناست که شما این صفحات رو به کاربران پیشنهاد می کنین و به قول گوگل به اون رای می دید. (گوگل لینک دادن به شکل فالو رو برابر رای دادن دانسته . واسه اطلاعات بیش تر در این مورد ، این مقاله رو ببینین. ) اما روبروی چه ؟ روبروی فیس بوک به شما هیچ گونه لینک فالو نمی ده و تنها تعدادی لینک نوفالو به سایت شما روونه می سازه. ( لینک نوفالو یعنی ، فیس بوک ، لینکای سایت شما رو به گوگل پیشنهاد نمی کنه !)

همونجوریکه نگاه کردین ، داستون شبکه های اجتماعی ، داستون برد-باخت است . فیس بوک از سایت شما لینک فالو گرفته و برد می کنه . ،اما همین فیس بوک ، هیچ گونه لینک فالو به شما نمی ده. شاید بشه خود فیس بوک (یا هر شبکه اجتماعی دیگه) رو در این داستون پیروز واقعی دونست ، چون با این کار ، سایت فیس بوک و بقیه شبکه های اجتماعی طبق الگوریتمای گوگل ، قدرت پیدا می کنن.

با این مشکل چیکار باید کرد ؟

، حالا که فهمیدیم فیس بوک داره ازمون لینک فالو میگیره و عوضش با زیرکی لینک نوفالو میده ، باید با اون مقابله کنیم . نکته اول این که داشتن اینجور لینک فالو که ما در آموزش ساختیم ، حق مسلم هر کاربره. ضمنا راهکارهای دیگری هم هست :

راه حل الف) لینک شبکه های اجتماعی رو کلا داخل سایت نگذاریم

این راه حل رو اصلا پیشنهاد نمی کنیم . اما سایتای زیادی هستن که بی استفاده از شبکه های اجتماعی موفق عمل کرده ان. با این حال نگذاشتن لینک شبکه های اجتماعی ، کار جالبی نیس . احتمال بدین که حتی به احتمال یک درصد یک نفر بخواد صفحه فیس بوک شما رو ببینه یا در آینده گوگل ، داشتن سیگنالای اجتماعی رو به الگوریتم خود اضافه کنه !

راه حل ب) لینک شبکه های اجتماعی رو بذاریم ولی نوفالو کنیم

این راه حل همیشه در بین سئوکاران مطرح بوده اما هیچ وقت رایج نشده. چون که طرفداران زیادی نداشته و بعضی هم اون کاری عجیب می خونن! ضمنا ، این که یک سایت صفحه فیس بوک خودش رو نوفالو کنه ، شاید در آینده واسه گوگل عجیب به نظر برسه.

راه حل ج) لینک شبکه های اجتماعی رو با rel=”me” به کار ببریم

این راه حل همیشه مورد تایید سئوکاران زیادی بوده . در مقاله انواع بک لینک ، یاد گرفتیم که به عنوان rel میتونیم داخل لینک غیر از عبارت nofollow ، عبارات دیگری هم قرار دهیم . شاید بهترین عبارت واسه شبکه های اجتماعی رو بشه عبارت me دونست . me به معنای منه . یعنی این که شما به گوگل می گین که اداره شبکه اجتماعی در این لینک به عهده خودمه. در این صورت ، گفته می شه که گوگل واسه شما  امتیازی در نظر گرفته و لینک شبکه اجتماعی رو ، جزء همین سایت در نظر میگیره. به نظر من هم بهترین کار استفاده از meه.

آموزش لینک سازی در سایت (بخش ۱)

آموزش لینک سازی در سایت (بخش ۱)Reviewed by میلاد غیب دوست on Aug 24Rating: 5.0بک لینک سازی در سئو سایتبک‌لینک یک لینک خروجی از یک صفحه به صفحه دیگره. هرچه بک‌لینک بیشتری به سایت شما روونه شه٬ سایتتون محبوب‌تر هستش.

بک‌ لینک چیه؟

پس از گذشت مدتها از به وجود اومدن تعاریفی مثل بک‌لینک و چیزهای دیگه در سئو٬ کمتر در وب فارسی به معنای دقیق اونا توجه کرده‌ایم و بعضی وقتا اونا رو با چیزهای دیگه اشتباه گرفته‌ایم. یکی از این مفاهیم٬ بک‌لینک است که الان تعریف اون در بین مدیران سایت‌ها و شاید بعضی مشاورین سئو کمی با اون چیزی که در واقعیت هست فرق داره.

فرقی نمی کنه اخیراً با لینک سازی آشنا شده باشین یا مدتیه که مشغول ساخت لینک واسه سایت خود هستین، مطمئن باشین با مطالعۀ این راهنما اطلاعاتی جدید به دست میارید. چشم انداز سئو و لینک سازی همیشه در حال تغییره و الان، ایجاد لینکای با کیفیت در بالاترین درجۀ اهمیت قرار دارن. اگه تجارت و فعالیت شما به اینترنت بستگی داره، باید معنی نیاز به لینکای با کیفیت رو درک کنین و از اونا در تجارت خود استفاده کنین. مطمئن باشین قانون داشتن لینکای با کیفیت به این زودیا تغییر نمی کنه.

این راهنما به شما کمک می کنه تا واسه لینک سازی در راهی درست حرکت کنین تا بتونین در کوتاه ترین زمان، بهترین نتیجه رو دریافت کنین.  امیدواریم که از خوندن این راهنمای لینک سازی بهترین استفاده رو در سئو سایت خود ببرین.

در اول٬ نگاهی به نتیجه گوگل در مورد جست‌وجوی What is a backlink نگاهی بیاندازیم:

بک لینک

ویکی‌پدیا٬ منبع تعاریفی که گوگل در نتایج جست‌وجوی خود نشون می‌دهده. ویرایشگران ویکی‌پدیا می‌گونید که

بک‌لینک یک لینک خروجی از یک صفحه به صفحه دیگره. هرچه بک‌لینک بیشتری به سایت شما روونه شه٬ سایتتون محبوب‌تر هستش.

بک‌لینک یعنی لینک‌هایی که یک سایت دیگه به سایت شما می ده و یا شما با راه حل‌های خاصی که بعضی از اونا رو در بخش لینک بیلدینگ اوکس تیم با اون آشنا میشوید می تونین ببینین. حالا این بک‌لینکا می تونن از سایت‌های در ارتباط و نامربوط باشن و یا اثر مثبتی روی سایتتون داشته باشن و یا حتی باعث افت رتبه اون شن.

تعریف لینک سازی

به روند دریافت “هایپرلینک” از یک سایت به سایت خودتون، لینک سازی گفته می شه. هایپر لینک (hyperlink) که معمولاً به اون لینک گفته می شه، راه مناسبی واسه جستجوی کاربران در وب سایتا و صفحات اینترنتیه. موتورهای جستجوگر از لینکا واسه تعقیب وب سایتا استفاده می کنن؛ اونا لینکای موجود در بین تک تک صفحات وب سایتتون رو دنبال می کنن و در تصویری بزرگتر، تموم لینکای موجود در بین وب سایتا رو زیر نظر دارن. روشای خیلی واسه لینک سازی هست که سختی و آسونی اونا متفاوته. با این حال متخصصان سئو فکر می کنن لینک سازی یکی از سخت ترین قسمتای کار آنهاست. خیلی از سئوکاران بیشتر زمان خود رو صرف لینک سازی دقیق و هدفمند می کنن. واسه همین، اگه بتونین واسه سایت خود لینکایی با کیفیت و معتبر دریافت کنین، در بهینه سازی سایت تون چندین قدم از رقبای خود فاصله می گیرین.

کیفیت بک لینک

آموزش ساخت بک لینک

کیفیت بک لینک به وسیله کیفیت سایتی که به شما بک لینک می ده مشخص می شه.خزنده موتور جستجوگر کیفیت بک لینک رو با توجه به پیج رنک صفحه‌ای که به شما لینک داده تعیین می‌کنه.اگه شما از یک سایت با پیج رنک ۱۰ بک لینک داشته باشین، شانس بیشتری واسه نشون داده شدن سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو وجود داره.کلا، واسه ایجاد بک لینک ، سایت‌هایی رو انتخاب کنین که پیج رنک بالای ۴ داشته باشن.با این حال، داشتن بک لینک از سایت‌هایی با پیج رنک از صفر تا ۴ هم بی فایده نیس.این سایت‌ها (با پیج رنک کمتر از ۴ ) ایجاد تنوع در بک لینک‌های سایت شما می کنن، که به نوبه خودشون نشون میدن بک لینک‌های سایت شما به طور طبیعی ساخته شده‌ان.در حالت ایده‌آل ، سایت‌هایی بهتره به شما بک لینک بدن که:
محتوای خوبی داشته باشن( غنی از محتوا)
صفحات اون سایت بدرستی ایندکس شده باشن.
بنر تبلیغاتی در بالای سایت  ( above fold ) نداشته باشه.
جزء مزارع لینک (  سایت ‌های پر از لینک ) نباشه.
دارای حضور برجسته در سایت‌های و رسانه‌های اجتماعی باشه.
دارای محیط کاربر پسند و دارای درصد کم خروجی سریع ( به محض باز شدن کاربر سایت رو ببندد ) باشه.
با کلمات کلیدی پر نشده باشه.
در اون صفحه‌ای که بک لینک شما قرار داره سئو شده باشه.
جز هرزنامه‌ها و سایت‌های اسپمر نباشه.
دارای تعداد زیادی بک لینک با کیفیت با اشاره به اون صفحه‌ای که لینک شما قرار داره باشه.

اینم بخونین:   چطور بک لینک معتبر را بشناسیم ؟

 

تعداد بک لینک

چند سال پیش بود که تعداد بک لینک یکی از فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجوگرها شد.به هر حال، خیلی از سایت‌ها شروع به ساخت صدها و هزاران بک لینک به امید گرفتن رتبه بالاتر. خیلی از شرکت‌های سئو شروع به ارائه خدمات ایجاد هزاران بک لینک کردن.اینکار باعث ایجاد نتایج جستجو ضعیف در موتورهای جستجوگر کرد.مثلا، در گذشته سازندگان لینک می‌تونستن با دادن یک محتوای شبیه در صدها سایت مطبوعاتی ایجاد بک لینک کنن. جستجوی یک کلمه کلیدی خاص چندین سایت مطبوعاتی با محتوای برابر رو در نتایج جستجو نشون میده، اینطوری هیچ فضایی واسه نمایش مطالب با کیفیت با ویژگیای دیگه در چند صفحه اول نتایج جستجو نبود.در آخر موتورهای جستجوگر مثل گوگل شروع به تنبیه این مزارع لینک ، مزارع محتوا و دایرکتوری‌ها با کیفیت پایین کردن. راه و ایده جلوگیری از این اتفاق این بود: کاهش ارزش لینک‌های بی کیفیت.بعضی از کارشناسان سئو بر این باورند که ایجاد تعداد کمی بک لینک باکیفیت بالا خیلی بیشتر موثرتر از ایجاد تعداد زیادی بک لینک بی کیفیت در رتبه بندی نتایج جستجو داره.
با این حال ، اگه سایت شما دارای دو بک لینک با کیفیت بالا داشته باشه و سایت حریف شما دارای بیست بک لینک با کیفیت متوسط داشته باشه، موتورهای جستجوگر به احتمال زیاد رای به محبوبیت سایت حریف شما بدن و اون رو در رتبه بالاتری قرار دهند. پس ، تعداد بک لینک هنوزم مهم هست، اما باید با کیفیت بک لینک همراه باشه. پس، تعداد بک لینک‌ها رابطه مستقیم به تعداد آرای واسه پیشنهاد شدن (نمایش ) سایت شما داره.

متن بک لینک

متن لینک‌ها کمک زیادی به موتورهای جستجوگر در فهمیدن کلماتی کلیدی مربوط به سایت شما می کنه.پس، اگه بک لینک‌های سایت شما دارای متن لینک مثل “اینجا کلیک کنین” یا “بیشتر بخونین” باشن، این متن لینک‌ها در درک خزنده‌های موتورهای جستجو از مطالب سایت شما ایجاد مشکل می کنن.پس اگه سایتی به سایت شما که موضوع اون ” فروش لوازم الکترونیکی ” است با متن لینک “تخفیف در توستر مورفی ریچاردز” لینک بده، خزنده موتور جستجوگر رتبه سایت شما رو در کلمه کلیدی “تخفیف در توستر مورفی ریچاردز” بالاتر می‌برد.با اینحال، با بروزرسانی الگوریتم پنگوئن گوگل در پارسال، سایت‌های که همه بک لینک‌های خود رو با متن لینک کلمات کلیدی خاص مورد نظر خود (فقط واسه رقابت) ساخته بودن، به طور زیادی رتبه اونا در نتایج جستجو کاهش پیدا کرد. این خود نشون دهنده اینه که همه بک لینک‌ها نباید با متن لینک کلمات کلیدی مورد نظر شما ساخته شن.از اونجا که شما هیچ کنترلی روی متن لینک ، بک لینک‌های سایت خود ندارین (در حالت طبیعی)، شما (که میخواهید غیر طبیعی بک لینک بسازید) باید مراقب باشین که تعداد بک لینک با متن لینک کلمات کلیدی مورد نظر شما نباید از نصف ( ۵۰% ) کل بک لینک‌های سایت بیشتر باشه.یک میزان تعادل خوب در برند کردن کلمات کلیدی خاص واسه یک سایت به شکل زیر باشه:
(به طور مثال واسه سایت دانشکده پرستاری مارتا ) می تونه با متن لینک عمومی ساخته شن ( مثل اینجا کلیک کنین ) و می تونه ترکیبی از متن لینک عمومی و کلمات کلیدی مورد نظر باشه (مثل اینجا رو کلیک کنین بیشتر در مورد ۱۰ دانشکده برتر مهد کودک مامایی ) و یا ترکیبی از جای و کلمات کلیدی مورد نظر ( مثل دانشکدهای پرستاری در جنوب کالیفرنیا ) رو میشه در متن لینک بک لینک استفاده کرد.

بک لینک nofollow :

بک لینک - فالو - نوفالو

عموم براین باورند که بک لینک‌های no follow ارزش سایت لینک دهنده رو به سایت دریافت کننده لینک انتقال نمی‌بده و هیچ تاثیری در رتبه‌بندی نتایج جستجو موتورهای جستجوگر ندارن. اما بک لینک no follow دارای فواید زیادی هستن که بعضی از اونا رو نام می‌بریم:
اونا تنوع بک لینک سایت شما رو بیشتر می کنن.
سایت‌هایی (سایت‌هایی که بک لینک no follow میدن) معمولا دارای محبوبیت بالایی هستن.اونا منبع ترافیک سایت خود هستن.وقتی که شما بک لینک no follow از این سایتا بدست میارید، احتمال بهتر شدن ترافیک سایت (از راه کلیک روی بک لینک به وسیله بازدید کنندگان) رو دارید.این ترافیک جداگونه از موتورهای جستجوگره ( منبع ترافیک سایت خود رو بیشتر کردین( .
هر چند ثابت نشده، اما سایت‌های no follow شاید باعث ایجاد سیگنال لینک طبیعی در موتورهای جستجو شه، در نیتجه رتبه بهتری در نتایج جستجو به سایت شما تعلق میگیره.اگه شما بخواهید به وسیله سایت‌های ایجاد بک لینک واسه سایت خود بک لینک بسازید، شما به احتمال زیاد همه بک لینک‌های no follow رو حذف می کنین.پس ، داشتن بک لینک no follow نشونه بک لینک طبیعیه.

هنگامی که شما لینک nofollow دریافت می کنین، به عنوان یک کاربر متوجه تغییر خاصی نخواهید شد، اما اگه به کد لینک دقت کنین، تغییر کوچیکی در اون می بینین.

به کد “rel=”nofollowدر زیر دقت کنین. این کد به گوگل می فهماند که این لینک رو نباید در PageRank استفاده کنه. ، این کد به گوگل آگاهی میده که نباید به این لینک اعتماد کنه و اون رو واسه رتبه بندی به حساب بیاره. پس، لینکای nofollow تاثیری در رنکینگ گوگل ندارن.

<a href=”http://www.oxteam.ir” rel=”nofollow”>oxteam</a>

دلیل استفاده یک سایت از کد nofollow مربوط به موقعیتی می شه که در اون، مدیر سایت به دلیل تعدد لینکا در صفحه، کنترل و مدیریت اونا رو از دست میده. یعنی، اونا نمی خوان مهر تایید خود رو روی وب سایتی بزنن که هیچ اطلاعی از اعتبار اون ندارن. استفاده از لینک nofollow رایج تر از آنچیزیه که شما تصور می کنین. در زیر می تونین مکانای رایج استفاده از کد nofollow رو نگاه کنین:

  • قسمت دید های وبلاگ
  • مطالب و پُستای فروما
  • قسمت نظرات کاربرانِ مهمان
  • صفحات قابل ویرایش ویکیپدیا
  • صفحۀ Yahoo! Answers
  • امضا موجود در مطالب کاربران مهمان

کاربران می تونن خیلی آسون لینکای خود رو در هر کدوم از این مکانا استفاده کنن و به دلیل حجم زیاد لینکای ثبتی، بررسی تک تک لینکا عاقلانه به نظر نمی رسه. پس واسه اینکه اسپمرا نتونن از این موقعیت سوء استفاده کنن، مدیران وب سایتا ترجیح می دن ویژگی nofollow رو به لینکای ارسالی کاربران اعمال کنن.

یکی دیگه از کاربردای لینکای nofollow واسه اهداف تبلیغاتی (لینکایی که بایت قرار گرفتن شون در یک سایت، پول دریافت شده) ه. پس، اگه شما یک بنر تبلیغاتی در یک سایت اجاره کردین که به سایت شما لینک شده، گوگل می گه که باید لینک اون بنر، nofollow باشه تا این لینک تبلیغاتی تاثیری در PageRank سایت تبلیغ شده، نداشته باشه. دلیل این کار اینه که گوگل می گه لینکای تبلیغاتیِ خریداری شده نباید تاثیری بر نتایج اُرگانیک یک سایت داشته باشن.

اخیراً گوگل این قانون خود رو واسه لینکای موجود در پُستای اخبار، مقالات، فهرستای راهنما و پُستای ریپرتاژ گسترش داده. موارد اشاره شده، مکانایی هستن که استفاده از لینک nofollow در اونا پیشنهاد می شه.

اینم بخونین:   رپورتاژ آگهی چیست و چه مزایایی برای کسب و کارتان دارد؟

شما باید بدونین لینکایی که به شکل nofollow به اشتراک گذاشته می شن مثل لینکای مستقیم در رتبه بندی و نتایج اُرگانیک وب سایتتون موثر نیستن. گفته های بالا به این معنی نیس که لینکای nofollow بی ارزش ان. به هر حال، کابران معمولی هیچ وقت متوجه nofollow بودن لینکای نمی شن و ممکنه واقعاً روی لینکتان کلیک کنن و به سایت شما مراجعه کنه. میشه گفت این ویژگی، نکتۀ مثبت تبلیغات اینترنتیه. با اینحال شما باید تموم سعی خود رو بکنین تا بیشتر لینکای وب سایتتون nofollow نباشه تا به وسیله کاربران و گوگل دنبال شه.

لینکای Dofollow و  Nofollow
بک لینک

باید گفت که استفاده از لینک Nofollow به موتورهای جستجوگر دستور میده که این لینک رو دنبال نکنن با استفاده از این کار لینکی که از سایت دیگری به سایت ما داده می شه مورد تایید ما نیس یعنی وقتی یک لینک رو nofollow می‌کنیم یعنی به موتور جستجو می‌گوییم که این لینک رو دنبال نکنه و اون رو معرفی می‌کنیم ولی اون رو تأیید نمی‌کنیم ، پس از اعتبار خودمون کم نمی‌شه . لازم به ذکره که در الگوریتم جدید گوگل لینک دادن از سایتایی که موضوع مرتبطی با هم  ندارن باعث کاهش امتیاز در گوگل می شه .
اگه بخواهید کل لینکای یک سایت رو nofollow کنیم می تونین از دستور زیر استفاده کنین.واسه این کار لازم نیس تک تک لینکای سایتتون رو nofollow کنین و کافی ست کد متا رو در قسمت head سایت وارد کنین.

<meta name=”robots” content=”nofollow”>

ضمنا لینکهای dofollow به لینکهایی گفته میشه که موتورهای جستجو هنگام برخورد به اونا به دنبال کردن لینک دلخواه میپردازند . متخصصان سئو پیشنهاد میکنند تعداد کمی‌ از اینطور لینکها باید در سایتها قرار بگیره چون با افزایش تعداد این لینکها درجه و رتبه سئوی سایت کاهش پیدا میکنه . اما روبروی لینکهای nofollow قرار دارن که موتورهای جستجو خیلی توجهی به اونا ندارن. البته به باور ی بعضی از وبمسترها این لینکها بی اهمیت نیستن و بعضی فکر می کنن که الگورتیم جدید گوگل به اونا اهمیت میده.

انکر تکست یا  Anchor Text

انکر تکست یا Anchor Text به کلمه ای گفته میشه که قابل کلیک کردن داشته باشه و یا HyperLink باشه.در مرورگرهای جدید و امروزی این قسمت با حالت آبی رنگ نشونه.یک آنکر تکست سئوسازی شده و بهینه سازی شده می تونه اثر خیلی زیادی روی سئو محتوای شما بزارد.

آنکر تکست همونجوریکه در بالا اشاره کردیم کلمه یا جمله ایه که به شکل لینک به محتوایی جداگونه در خود سایت منبع و یا به سایتی دیگه اشاره میکنه.

جمله زیر رو در نظر بگیرین :

سئوموز  منبع اموزش رایگان سئو در ایرانه اما میشه گفت سئوموز انگلیسی بهترین منبع اموزش سئو و بهینه سازی سایت در همه اینترنته

در جمله بالا ما به چند مورد اشاره کردیم :

۱. سئوموز فارسی منبع اموزش سئو در ایرانه که به ان لینک هم داده شده

۲. سئوموز انگلیسی هم منبع اموزش سئو هستش اما به زبون انگلیسی به این سایت هم لینک داده شده

۳. آنکر تکستامون دارای ۲ شرط مهم در آنکر تکست میباشند که انهم متفاوت نشون دادن این کلماته. همونجوریکه نگاه می کنین سئوموز فارسی به شکل برجسته ( BOLD ) نوشته شده و سئوموز انگلیسی به شکل کج ( Italic ) که رباتای موتورهای جستوجوگر به این ۲ کلمه توجه خاصی میکنند.

در بالا ما اشاره کردیم که موتورهای جستوجو به کلماتی که به یه جور از محتوا جدا شده باشن توجه خاصی دارن اما توجه و بررسی اونا به این صورته که چگالی اون کلمه در کل متن شما رو مورد بررسی میکنند و اگه از کلمات سئوموز , انگلیسی و فارسی در مطلب شما استفاده ی بهینه و مفید شده باشه به ان کلمه امتیاز مثبت می دن و باعث میشه شما در کلمه اشاره شده در مقامی بالاتر از بقیه قرار گیرید.

البته استفاده از آنکر تکست خیلی مهمه چون استفاده ی نادرست و اشتباه از ان منجر میشه کلمه واسه اسپایدر به عنوان اسپم در سایت شما شناخته شه پس :

حتما به کلماتی که لینک میدهید توجه داشته باشین که کلمه مورد نظر بیان گر محتوای شما باشه

از تکرار تکراری لینک دادن خودداری کنین یک لینک دادن مفید و دقیق بهتر از چندین لینک دادن غیر اصولی مباشد

seooxteam

تصویر واسه سئوموز انگلیسیه

در تصویر بالا کلمه “Jon Wye’s Custom Designed Belts” به ان لینک داده شده.

در طول مدت آعاز به کار موتورهای جستوجوگر اونا در کم کم به تکیمل فرایندهای خود پرداخته ان. یکی از این فاکتورهای رابطه لینکا ( LINK RELEVANCY ) است.این بدین معناه که محتوای شما به چه میزان به آنکر تکست شما مرتبطه و چه مقدار لینکی که شما به خارج از سایت خود دادین مفید و با ارزشه.

چند تا نکته مهم :

۱. همیشه واسه وبمسترا سواله که چطوری در کلمه کلیدی خاصی به صفحات بالاتر برسیم آنکر تستس یکی از راحت ترین و ضمنا مفید ترین روشه. کلمه کلیدی خود رو انتخاب کنین و روی ان آنکر تکست بزارید اما از یاد ببرین شرط تعادل مهمه.

۲. یکی از تحقیقاتی که سئوموز انگلیسی انجام داده به این نتیجه رسیده که اگه چندین کلمه در یک متن به یک لینک خاص اشاره کنن تنها لینک اول مورد بررسی گوگل قرار میگیرد. توجه کنین این موضوع مخصوص گوگله.?

بک لینک-seo

تصویر واسه سئوموز انگلیسیه

بک‌لینکای خوب و بد

چه بک‌لینکایی مفید هستن؟

در یک کلام٬ بک‌لینکایی که به شکل طبیعی به وسیله نویسنده/مدیر سایت به سایت شما با یک متن و عبارت در ارتباط به سایت شما ایجاد شده باشن بک‌لینک خوب نامیده می‌شه. این بک‌لینکا نباید از سایت‌های اسپم بیان٬ نباید تعداد لینک‌های خروجی اون سایت خیلی زیاد باشه٬ نباید از سایتی با اعتبار خیلی پایین که مثل اسپمه بیاد٬ نباید سایت لینک دهنده  با سایت شما از نظر رابطه موضوعی خیلی ناشناس باشه و فاکتورهای دیگری که مهم‌ترین اونا موارد اشاره شده بود.

چه بک‌لینکایی مضر هستن؟

مگه می‌شه که لینکی مضر باشه؟ بله. روزانه خیلی از سایت‌های اسپم به دنیا میان و با دریافت و ایجاد لینک‌های غیرطبیعی و اسپم به نتایج بالای گوگل میان و بعد پنالایز می‌شن! بک‌لینک‌های مضر اونایی هستن که از سایت‌های نامربوط هستن٬ دارای تعداد لینک‌های خروجی خیلی زیادند٬ از سایت‌هایی با IPهایی که اسپم شناخته شده‌ان هستن٬‌  Anchor text شما رو خیلی تکرار کرده‌ ان و خودشون هم تولید محتوا نمی‌کنن.

seo-بهینه سازی-بک لینک

چه چیزایی در کیفیت یک لینک موثر هستن؟

Anchor text: انکر تکست٬ همون متن یا عبارتیه که به یک صفحه دیگه لینک می‌شه. حالا چطوری اثر می‌گذارد؟ وقتی با عبارتی مربوط به صفحه‌ای که می خواهید به اون لینک بدین٬ انگار یک سیگنال به گوگل فرستاده‌اید که این انکرتکست با این صفحه مرتبطه و گوگل می تونه رتبه اون کلمه رو با توجه به دیگه عوامل زیاد کنه.

Domain Authority: این عامل به وسیله شرکت Moz به وجود آمده. سن دامنه٬ تعداد لینک‌های ورودی٬ کیفیت لینک‌ها٬ فعالیت سایت در شبکه‌های اجتماعی و .. در افزایش یا کاهش این عامل موثر هستن. این امتیاز می تونه در مشخص کردن کیفیت یک لینک موثر باشه.

Page Authority: اعتبار صفحه مثل Domain athority به وسیله شرکت Moz ارائه می‌شه که در مورد لینک‌های ورودی٬ کیفیت اونا و اعتبار کلی همون صفحه مشخص می‌شه.

دریافت لینک از سایت‌های کشورتون: اگه سایتی با زبون فارسی دارین٬ بهتره لینک‌هایی که می‌گیرید از سایت‌هایی باشن که دارای دامنه .ir هستن. چون شانس شما رو واسه دریافت رتبه بالاتری در نتایج جست و جوی ایران افزایش میدن. اما ممکنه باعث افزایش رتبه شما در نتایج جست‌وجوی بین‌المللی نشن.

تعداد لینک‌های داخل صفحه: این که گوگل بدونه لینک‌های خروجی از یک سایت طبیعی هستن یا نه٬ به وسیله فاکتورهای زیادی مشخص می‌شه. اما در کل٬ تعداد لینک‌های خروجی از صفحه‌ای که از اون لینک می‌گیرید٬ نباید خیلی زیاد باشه و باید نسبت اون با محتوا حفظ شده باشه.

پیج رنک اون صفحه: البته در این که دیگه پیج رنک اهمیتی نداره شکی نیس٬ اما بازم یک سیگنال تقریبا تایید شده در افزایش اثر لینک هاست. دقت کنین که پیج‌رنک به شکل مستقیم روی رتبه شما اثر نمی‌گذارد٬ بلکه به شکل غیرمستقیم می تونه موثر باشه.