چک کردن دامین آتوریتی – دامین اتوریتی چیست

Written by 92 on فوریه 8, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

دامین آتوریتی Domain Authority

دامین آتوریتی Domain Authority, به معنی اعتبار یا قدرت دامنهه که به وسیله شرکت موز ارائه می شه و بهترین فاکتوریه که سایت موز واسه پیش بینی نحوه رتبه بندی سایت‌ها در نتایج موتورهای جستجوگر ارائه داده. در خیلی از متون طراحی سایت حرفه ای شاید به اصطلاح DA بر خورده باشین که همون مخفف شده Domain Authorityه.از قدرت دامنه واسه مقایسه یک سایت با سایت‌های دیگه و یا واسه پیگیری “قدرت و قدرت” سایت خودتون میشه بارها استفاده کرد.ما با ترکیب همه لینک‌هایی که به ریشه (صفحه اصلی) سایت لینک شده‌ان و تعداد همه لینک‌ها و MozRankو MozTrust و چندین عامل دیگه در یک مقدار به نام اعتبار دامنهه.

واسه گرفتن اعتبار دامنه، ما روبروی الگوریتم‌های گوگل از ماشین استفاده می کنیم تا بهترین مدلی که توضیح میده موتور تشکیل نتایج جستجو چه جوری تشکیل میشه رو بدست آوریم.واسه گرفتن محاسبه این مدل بیشتر از ۴۰ سینگال بکار می‌رود و به این معنیه که قدرت دامنه سایت شما بیشتر در حال تغییره واسه همین، بهتره از قدرت دامنه به عنوان مقدار رقابتی و مقایسه‌ای روبروی با سایت‌های دیگه بجای مقدارهای قدیمی سئو سایت استفاده کنین.

روش بررسی Domain Authority

پس معادلات و الگوریتمی که اعتبار دامین اتوریتی سایت رو نشون می ده اندازه عددی به دست میاد که نسبت به ۱۰۰ نشون داده می شه . مثلا ۳۵٫۲۲ از ۱۰۰ که هر چه این رقم بالاتر باشه امتیاز Domain Authority بالاتره و لینکا و بک لینکای اون سایت موثرتر واسه سئو و بهینه سازی سایت.

واسه بررسی میزان اعتبار Domain Authority کافیه به آدرس زیر مراجعه کنین و آدرس سایت خود رو وارد کنین تا پس میزان دامین آتوریتی رو نگاه کنین.

http://smallseotools.com/domain-authority-checker

Page Authority و Domain Authority دو ملاک مهم در سئو هستن که از طرف سایت MOZ ساخته و معرفی شدن.

جواب به سوال “Page Authority چیه؟” و “Domain Authority چیه؟” از اهداف این مطلب هستن.

دامین اتوریتی چیه

 

زمانی که صحبت از آتوریتی می شه ، شاید بعضی ازمون خیلی سریع دست به دامان گوگل شده و  جملات این چنینی رو جستجو کنیم:

روشای افزایش دامین اتوریتی یا همون افزایش Domain Authority  ،  بالا بردن دامین اتوریتی ،  افزایش اتوریتی سایت  و … اما در این پست هدف ما  جواب به دو سوالیه که در ادامه به اون خواهیم پرداخت:

اینم بخونین:   باید ها و نباید هایی که گوگل برای بک لینک تعیین کرده

دامین اتوریتی چیه؟ 

 

یکی از سوالات رایجی که واسه علاقمندان سئو در قدم اول ساخته میشه اینه که اصلا :  “اتوریتی چیه؟”  یا شاید Authority چیه؟

اگه بخوام معنی اتوریتی رو به راحت ترین شکل ممکن توضیح بدیم اون رو قدرت یک سایت یا صفحه از دید گوگل نامگذاری می کنیم. این آتوریتی اعتباریه که موتور جستجوی گوگل واسه اون دامنه یا صفحه تعریف می کنه.

شاید قدم بعدی واسه شفاف تر شدن موضوع اون باشه که به سوال ” پیج اتوریتی چیه؟” بدیم چون این دو معنی در هم تنیده هستن و از هم جدا نیستن . در ادامه به ان هم خواهیم پرداخت.

سایت Moz واسه امتیاز دادن به رتبه سایتا در صفحات نتایج موتورهای جستجو ، مقیاسی به نام دامین اتوریتی (Domain Authority) رو پیشنهاد کرده که بر اساس مقایسه . این اندازه لگاریتمی ، عددیه که بین صفر تا صد امتیازدهی رو انجام میده . دامین اتوریتی رو با آزمایش پارامترهای به دست اومده از MozTrust ,  MozRank  (در پست دیگری در مورد اونا صحبت می کنیم) و با بررسی تعداد کل لینکا ، محبوبیت سایت و چندین عامل دیگه ( جمعا ۴۰ عامل) به دست می آورند . این عدد با مقایسه سایتای مختلف با همدیگه یا با تکیه و پیگیری اینکه کدوم سایت “رنک بالاتر” ی داره انجام میگیره. پس هر چه عدد به دست اومده به ۱۰۰ نزدیکتر باشه ، سایت در رتبه بالاتری قرار میگیره. به دلیل لگاریتمی بودن این اندازه ، نشونه که افزایش اتوریتی سایت از ۲۰ به ۳۰ خیلی آسانتر از رسیدن اون از ۶۰ به ۷۰ه.

 

[مطلب در ارتباط: خرید بک لینک ]

 

شاید واسه شمام این سوال پیش اومده باشه که چه سایتایی دامین اتوریتی بالاتری به دست می آورند؟ یا اینکه بالا بردن دامین اتوریتی از چه راه هایی ممکنه؟

جواب این سوالات نمی تونه تنها یک عامل یا یک دلیل باشه. اما معمولا سایتایی دارای دامین اتوریتی (Domain Authority) بالایی هستن که بک لینکای با کیفیتی مثلا از سایتای معتبری مانند ویکی پدیا و گوگل داشته باشن.(البته منظور ویکی پدیا انگلیسیه چون وضعیت ویکی پدیا فارسی نیاز به توضیح نداره.) در ابتدای زندگی ، سایتای جدید دامین اتوریتی “یک” دریافت می کنن تا کم کم با دریافت بک لینک  افزایش Domain Authorithy  واسه اونا رخ بده  . کسب و کارهای کوچیک و سایتایی که لینک داخلی کمتری دارن معمولا دامین آتوریتی پایین تری دارن . به دلیل اینکه این عدد طبق مقایسه سایتا با همدیگه به دست میاد، پس خوب یا بد بودن دامین آتوریتی به شکل مطلق بی معناست . در حالی که دامین اتوریتی نماینده قدرت لینک سازی کل دامینه ،  پیج اتوریتی فقط واسه یک صفحه مشخص این کار رو انجام میده . Page Authority و  Domain Authority بعضی وقتا به اختصار PA و DA نامیده می شن. پس اگه در Domain Authority checker و یا  Seo Checker ها به این دو مخفف برخورد کردین، وحشت نکنین.

اینم بخونین:   آیا خرید بک لینک از سایت های مختلف باعث بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل میشود ؟

Domain Authority

Domain Authority

 

MOZ BAR  و Open Site Explorer  بعضی از  وسایل رایج واسه گرفتن عدد DA یا PA  هستن. اگه نیازمند بررسی دامین اتوریتی واسه تعداد زیادی سایت هستین می تونین از سایتایی که به شکل فله ای (Bulk) این کار رو انجام می دن بهره ببرین. مثل: سایت pre post SEO که در مطلب وسیله سئو در مورد اون توضیح داده شده.

یک نکته مهم در مورد دامین اتوریتی اینه که نمیشه بطور مستقیم روی اون اثر گذاشت. چون این کمیت خودش از کامل شدن امتیازها و فاکتورهای دیگری مانند MozRank , MozTrust حاصل شده . این موضوع بطور عمد انجام شده تا بتونه اندازه قابل قبولی از رقابت سایتا در موتور جستجوی گوگل رو نمایش بده. به دلیل اینکه گوگل واسه رتبه بندی از فاکتورهای زیادی کمک میگیره ، لازمه که واسه تعیین دامین آتوریتی هم فاکتورهای زیادی اعمال شه.
بهترین راه بهبود DA اینه که شما بهبود سئوی کلی رو در نظر قرار بدید. با تمرکز بر فاکتورهایی که مثلا MozRank  رو پیشرفت می دن میشه در آخر به دامین اتوریتی بهتری هم رسید.

 

[لینک در ارتباط: سئو چیه؟ ]

 

دقت داشته باشین که که فاکتورهایی مثل MOZRank می تونن “محبوبیت” و “ارزش”  یک لینک مشخص رو مشخص کنن . و شمارش لینکا می تونه تعداد صفحات لینک شده رو نشون بدن،  اما دامین اتوریتی “توانایی رنک گرفتن” (rankability) یک دامین رو مشخص می کنه. به عبارت راحت تر، گوگل در تلاشه که مشخص کنه این دامین از اعتبار کافی واسه کسب رتبه برخورداره یا نه.

َAuthority  با استفاده از محاسبات مدل یادگیری ماشینی، به دست میاد. یعنی داده های جدید می تونن روی عدد پایانی اتوریتی اثر بذارن. واسه همین عدد گزارش شده واسه  دامین اتوریتی (Domain Authority) به شکل پیوسته در نوسانه. پس دامین اتوریتی رو یک کمیت نسبی در نظر بگیرین. یعنی بسته به اینکه بقیه سایتا وضعیت لینک هاشون چه جوری تغییر کنه، عدد Domain Authority سایت ما همیشگی بروزرسانی می شه.

اینم بخونین:   خرید بک لینک - فروش بک لینک - سون بک لینک

 

پیج اتوریتی چیه؟ – Page Authority

پیج اتوریتی

 

اما صحبت از page authority بخش کامل کننده تاپیکی به نام  DA و PA ( مخفف Domain Authority و Page Authority) است که در این بخش به اون می پردازیم.

پیج آتوریتی  یکی دیگه از مقیاسای ارائه شده سایت Mozه که پیش بینی کننده رنک یک ” صفحه مشخص” در نتایج جستجوی گوگله. پس در حالیکه دامین اتوریتی رو واسه کل یک دامنه تعریف می کنن ، page authority  فقط واسه یک صفحه اندازه گیری می شه. سیستم و روش اندازه گیری این دو پارامتر خیلی مثل به همه.

به دلیل اثر گذاری MozRank  و MozTrust در محاسبه پیج اتوریتی، میشه با فاکتورهای تقویت کننده این دو پارامتر روی پیج آتوریتی اثر گذاشت.

یکی از بهترین راههای تقویتپیج اتوریتی (page authority) بهبود وضعیت لینکای صفحه یا link profile اینه. پس دریافت لینک خارجی (external link)   از صفحاتی که اتوریتی  بالایی دارن  می تونه به بهتر شدن پیج اتوریتی شما هم کمک کنه.

اهمیت این موضوع زمانی خود رو نشون میده که پای بک لینک  های معتبر پیش میاد. شاید نگاهی گذرا به عدد PA  و DA  اونا کمک کننده باشه.

پیج آتوریتی هم به مثل دامین آتوریتی ، یک اندازه لگاریتمی 100 امتیازیه و اینجا هم قوانین لگاریتمی صادق بوده و کسب رتبه از 20 به 30 خیلی راحت تر از 60 به 70ه. این اندازه به دلیل ” مقایسه ای” بودن ، بطور منظم به وسیله سایت MOZ واسه صفحات مختلف بروزرسانی می شه. پس تغییر در مقدار عددی پیج آتوریتی چیز عجیبی نیس.

وسایل زیادی واسه بررسی پیج اتوریتی میشه پیدا که در فارسی به غلط چک اتوریتی  نامیده می شن. اما دقیق تر اون اتوریتی چکر (Authority Checker)  است که DA  و PA سایت رو گزارش می دن.