چگونه در بهینه سازی کلمات کلیدی را مخفی کنیم؟

Written by 92 on فوریه 2, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

مخفی کردن کلمات کلیدی

آموزش بهینه سازی سایت مخفی کردن کلمات کلیدی در متن یا صفحه یکی از بدترین روش ها در سئو هستش. یکی از فاکتورهای گوگل واسه تعیین کلمه کلیدی هر متن یا صفحه در اینترنت، درصد حضور در متنه. با این حال استفاده بیشتر از حد یک کلمه یا عبارت به ویژه در متنای کوتاه می تونه باعث بی معنی شدن متن و نبود رضایت خوانندگان شه. واسه همین خیلی از وبمسترها متنای اضافی رو که پر از کلمه کلیدی مورد نظر آنهاست در صفحه قرار داده و با تکنیکای مختلفی از چشم کاربران سایت مخفی میکنند. در حالیکه گوگل خیلی آسون این کار رو تشخیص می ده و مخفی کردن کلمات کلیدی اثر منفی شدیدی بر سئو شما داره.آموزش بهینه سازی سایت

 مخفی کردن کلمات کلیدی

روشای مخفی کردن کلمات کلیدی یا متن در سایت عبارتند از:

  • استفاده از متن همرنگ با بک گراند
  • مخفی کردن کلمات کلیدی پشت یک تصویر
  • قرار دادن متن در بیرون از کادر مانیتور با استفاده از CSS
  • قرار دادن اندازه فونت روی صفر
  • مخفی کردن لینک در بین متن با قرار دادن اون روی یک کاراکتر و با اندازه خیلی کوچیک

ممکنه شما بی قصد قبلی هریک از موارد بالا رو انجام داده داده باشین. سایت و صفحات خود رو بررسی کنین که شامل متن مخفی نباشه. هرچیزی که در کدهای صفحه قرار گرفته ولی واسه کاربران سایت قابل نگاه نیس ممکنه از نظر روباتای گوگل به عنوان مخفی کردن کلمات کلیدی شناخته شه. در نظر داشته باشین که مشتریان واقعی شما کاربران سایت هستن و نه موتورهای جستجو پس سایت رو متناسب با نیاز اونا طراحی کنین.

روش درست استفاده از کلمات کلیدی مخفی

آموزش بهینه سازی سایت با این همه استفاده از متون و کلمات مخفی همیشه کار اشتباهی نیس. بطور مثال اگه شما از کدها یا تکنیکای خاصی مثل JavaScript، تصاویر و فلش در سایت استفاده می کنین که واسه روباتای متور جستجو قابل تشخیص و شناسایی نیستن. استفاده از متن جانشین و عبارات مخفی می تونه کمک بزرگی واسه درک بهتر موضوع نوشته به وسیله روباتا باشه.
خیلی از کاربران ممکنه با مرورگرهای گوشی موبایل یا سرعت اینترنت پایین به سایت شما دسترسی داشته باشن و یا حتی بعضی از افزونهای مرورگر خود رو غیرفعال کرده باشن؛ در ابن موارد امکان نگاه بخشایی از سایت شما مثل فلش رو نداشته و استفاده از متن جانشین که در حالت عادی از چشم بازدیدکننده مخفی هستش می تونه راهنمای مناسبی واسه درک موضوع و متن شما باشه.
مهمترین موارد واسه استفاده درست از متن جانشین و مخفی کردن کلمات کلیدی عبارتند از:
تصاویر: استفاده از متن جانشین که شامل کلمه کلیدی شما باشه انتخاب مناسبی هستش. متن جانشین از دید کاربران در حال عادی مخفی بوده و تنها در صورت لود نشدن تصویر نشون داده میشه. ضمنا بکار بردن توضیحات مربوط به هر تصویر در پایین اون واسه درک بهتر عکس به وسیله کاربران مناسبه. واسه کسب اطلاعات تکمیلی در مورد سئو تصاویر می تونین به مقاله وبسیما با عنوان ۴ نکته اساسی در بهینه سازی تصاویر مراجعه کنین.

اینم بخونین:   چگونه سایت خود را به بهترین روش بهینه کنیم

جاوا اسکریپت: محتوای یک کد جاوااسکریپت رو می تونین در یک تگ <noscript> قرار داده و به روشی اون رو طراحی کنین که تنها درصورت نمایش ندادن کد جاوا و یا غیرفعال بودن اون روی مرورگر کاربران قابل نگاه باشه.

ویدئو: مثل چیزی که واسه تصاویر اشاره کردیم استفاده از متن توضیحی واسه ویدئو یا فایل فلش روی سایت می تونه اثر مثبتی هم بر سئو سایت و هم بر رضایت کاربران شما بهمراه داشته باشه.

آموزش بهینه سازی سایت مطالب این مقاله طبق پیشنهاد های سایت گوگل در بخش راهنمای وبمستر تهیه شده و واسه کسب اطلاعات بیشتر به بخش Hidden Text and Links مراجعه کنین.

پیوند یکتا و استفاده از خط تیره

آموزش بهینه سازی سایت موتورهای جستجو خط تیره ( – ) و خط زیرین ( _ ) رو متفاوت از هم میشناسند. گوگل بطور واضحی مشخص کرده که استفاده از خط تیره در پیوند یکتا (آدرس صفحات یا URL) در مقایسه با خط زیرین، شناسایی صفحات شما رو واسه موتور جستجویش آسانتر میکنه. می تونین به بلاگ پشتیبانی گوگل و مطلب اون در مورد پیوند یکتا سری بزنین.

پیشنهاد گوگل واسه استفاده از خط تیره در پیوند یکتا

آموزش بهینه سازی سایت گوگل خط تیره رو بعنوان جداکننده کلمات در پیوند یکتا میشناسد ولی خط زیر رو شناسایی نمی کنه و کلمات رو بهم چسبیده تشخیص می ده. موتورهای جستجو درک متفاوتی نسبت به این دو کاراکتر در پیوندهای یکتا دارن، و این موضوع در تگ عکس‌ها هم صادقه که اثر زیادی بر ایندکس صفحات سایت شما داره.

مثلا اگه پیوند یکتا سایت شما شامل عبارت جستجوگر_خودرو_باما (با خط زیر) باشه، موتورهای جستجو اون رو بصورت جستجوگرخودروباما (بی فاصله) شناسایی میکنند. کسی که این عبارت رو در گوگل جستجو میکنه کلمات رو با فاصله از هم مینویسد، روبروی اگه شما عبارت رو بصورت جستجوگر-خودرو-باما (با خط فاصله) در پیوند یکتا وارد کنین و از کلمات کلیدی صفحه در این آدرس استفاده کنین موتورهای جستجو کلمات رو با ترکیبات مختلفی شناسایی میکنند که بعضی از اونا رو در پایین به شما نشون میدهیم:آموزش بهینه سازی سایت

  • جستجوگر خودرو باما
  • جستجوگر خودرو
  • خودرو باما
  • جستجوگر باما
  • جستجوگر
  • خودرو
  • باما
  • جستجوگر-خودرو-باما
  • جستجوگرخودروباما
اینم بخونین:   بازاریابی و بهینه سازی سایت

آموزش بهینه سازی سایت نتیجتا شانس شما واسه حضور در نتایج گوگل با استفاده از خط تیره در پیوند یکتا خیلی زیاد می شه، اگه همین دلیل واسه شما کافی نیس تا از خط تیره استفاده کنین توجه شما رو به نکته دیگری جلب میکنیم؛ معمولا لینک‌ها در صفحات بصورت آندرلاین یا خط زیر نشون داده میشوند و اگه شما در پیوند یکتا از خط تیره استفاده کنین کاربران آدرس شما رو راحتتر تشخیص می دن و در وارد کردن اون دچار مشکل نمی شن به مثال نماسایت توجه کنین:

http://namasite.com/جستجوگر-خودرو-باما/

http://namasite.com/جستجوگر_خودرو_باما/

همونطور که نگاه می کنین در پیوند یکتا با خط زیر آدرس به درستی دیده نمیشه و کاربران بین دو کلمه رو فاصله تشخیص می دن.

در نظر داشته باشین که گوگل بازم پیوند یکتا با خط زیر رو شناسایی میکنه و اگه صفحات شما با این نوع آدرس دهی وضعیت سئو مناسبی دارن اونا رو تغییر ندین و نکات بالا رو در صفحات جدید خود رعایت کنین. گوگل در نظر داره تا در آینده خط زیر رو مثل خط تیره واسه روباتهای خود قابل فهم کنه ولی تا اون زمان رعایت این نکات در پیوند یکتا لازم بنظر میرسد.

آموزش بهینه سازی سایت آخر دقت داشته باشین که استفاده از کلمات فارسی در پیوند یکتا یا همون آدرس صفحات به سئو شما و شناخت بهتر کلمات کلیدی سایتتون کمک میکنه ولی با توجه به اینکه گوگل آدرس طولانی تری با استفاده از کاراکترهای انگلیسی واسه اون میسازد، استفاده بیشتر از سه کلمه فارسی در پیوند یکتا پیشنهاد نمیشه؛ پس سعی کنین همراه با کوتاه بودن پیوند یکتا کلمات کلیدی خود رو در اون دید کنین.

اینم بخونین:   چگونه در بهینه سازی وب سایت لینک سازی را انجام دهیم؟