چگونه سایت خود را با بهینه سازی رنکدار کنیم

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

سئو و بهینه سازی سایت


سئو ( SEO ) یا بهینه سازی سایت چیه ؟

سئو و بهینه سازی سایت یا seo ( مخفف عبارت search engine optimization ) ، مجموعه ای از روشای هدفمند واسه بهبود جایگاه سایت واسه موتورهای جستجو و پس رسیدن به رتبه بهتر در آنهاه.چون که در بیشتر موارد کاربران اطمینان بیشتری به سایتایی دارن که در رتبه های اول گوگل هستن. سئو ( SEO ) یک علم و تخصصه.

در این مقاله سعی شده تا جایی ممکنه شما رو با مراحل سئو و بهینه سازی سایت آشنا کنیم.ازتون دوستان دعوت میکنیم اگه مطلب یا تجربه جدیدی در سئو و بهینه سازی سایت دارین با ما در بین بذارین تا مقله تون رو با نام خودتون منتشر کنیم.

سئو و بهینه سازی سایت

خریدن لینکا و تبلیغات adwords واسه فریب دادن موتورهای جستجو ، سئو ( SEO ) نیس. سئو و بهینه سازی سایت فرایندی نیس به سرعت انجام شه و سئو و بهینه سازی سایت نیاز به صبر و حوصله زیاد داره. در زیر مطالبی رو در مورد کلیات سئو و بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو عنوان میکنیم.

 

سئو  و بهینه سازی سایت 

Search Engine Optimization (بهینه سازی موتورای جستجو ) یعنی مجموعه تکنیکا و مهارتایی که به یک سایت اجازه میده ترافیک و بازدید کنندهای بیشتری از موتورای جستجو مانند Google ، Yahoo و یا Bing داشته باشه .

سئو رو میشه به دو دسته  اصلی تقسیم کرد

۱- off-page سئو: کارایی که به طور جداگونه از طراحی سایت شما انجام میگیره .

۲ – on-page سئو: کارایی که طراح سایت شما رو تغییر میده تا رتبه بهتری رو در موتورای جستجو بگیرین .

 

این آموزش هر دو مورد این محدوده ها رو با جزئیات در بر میگیره .

به یاد داشته باشین که یک طراحی سایت به طور کامل در موتورای جستجو بهینه سازی سایت انجام نمی شه مگه این که شما هر دو بخش off-page سئو و on-page سئو رو به کار بگیرین .

سئو و بهینه سازی سایت

سئو

سئو و بهینه سازی سایت

 

شما کار طراحی سایت رو به اتمام رسانیده اید ولی هنوز به اون اندازه ای که توقع دارین بازدید کننده ندارین . مشکل اینجاست که شما هنوز روی یکی از راه های خیلی مهم و مفید افزایش بازدید طراحی سایت کار نکردین . یعنی بهینه سازی سایت واسه موتورای جستجو یا همون سئو سایت

 

سئو و بهینه سازی سایت

سئو خریدن لینکای اسپانسر شده و شماره یک در adwords ( سیستم تبلیغات گوگل) و اعلام بر داشتن یک طراحی سایت درجه اول در گوگل نیس .
سئو به معنای درجه اول بودن نام شرکت شما نمی باشه .

سئو و بهینه سازی سایت و صفحه نتایج گوگل

اگه که طراحی سایت شما الان رتبه دهم رو در جستجوی عبارت “چطوری یک سایت طراحی کنیم ” رو داره ، واسه این که رتبه جستجوی این عبارت واسه این طراحی سایت به یک بهبود یابد ، باید از سئو استفاده کنه . از اونجا که موتورای جستجو در وب عادی و عادی تر شدن تقریبا هر کسی که بخواد در وب دیده شه می تونه از امتیازات سئو سایت استفاده کنه .

 

سئو و بهینه سازی سایت و کلمات کلیدی

قبل از این که شما بتونین طراحی سایت رو واسه موتورای جستجو بهینه سازی سایت کنین ، اول باید بدونین که جه کلماتی رو قراره هدف گیری کنین . واسه یک شروع خوب ۳ یا ۴ کلمه کلیدی رو که دوست دارین طراحی سایت واسه اونا رتبه خوبی کسب کنه انتخاب کنین .

 

با قرار گرفتن این کلمات کلیدی در ذهنتون ، شما می تونین هدف خود رو این جور مشخص کنین که با جستجوی هر یک از این کلمات در گوگل ، طراحی سایت شما جزو ۱۰ نتیجه اول باشه . (ما به گوگل اشاره می کنیم چون اگه شما بتونین در گوگل رتبه خوبی بگیرین ، در دیگه موتورای جستجو هم رتبه خوبی خواهید گرفت .) این کلمات کلیدی هم می تونن عام و هم خاص باشن . اما اول لازمه تا قبل از انتخاب ، لیست ما رو شامل طرفداران و منتقدان هر کدوم مطالعه کنه تا فرایند سئو سایت رو به درستی انجام پذیرد.

 

سئو و بهینه سازی سایت  و کلمات کلیدی

در مباحث طراحی سایت و سئو سایت ، یک کلمه کلیدی عام کلمه ایه که خیلی از مردم واسه اون جستجو می کنه چون اونا ممکنه نظری مبهم و نامعلوم نسبت به چیزی که به دنبال اون هستن داشته باشن . کلمات کلیدی عام خیلی کوتاه هستن و در فرایند بهینه سازی سایت خیلی خاص نیستن ( مثلا کفش یا ورزش ) . این کلمات کلیدی خیلی سخت می تونن در گوگل رتبه اول رو کسب کنن چون تعداد خیلی زیادی طراحی سایت وجود دارن که در اونا مطالبی شامل این کلمات هست .گرچه اگه شما بتونین رتبه خوبی واسه یک کلمه کلیدی عام به دست بیارین ، ترافیک خیلی بزرگی رو واسه طراحی سایت خود به دست می آورید.

سئو و بهینه سازی سایت

خدمات سئو سایت

سئو سایت و کلمات کلیدی

 

قبل از این که شما بتونین طراحی سایت رو واسه موتورای جستجو بهینه کنین ، اول باید بدونین که جه کلماتی رو قراره هدف گیری کنین . واسه یک شروع خوب ۳ یا ۴ کلمه کلیدی رو که دوست دارین طراحی سایت واسه اونا رتبه خوبی کسب کنه انتخاب کنین . با قرار گرفتن این کلمات کلیدی در ذهنتون ، شما می تونین هدف خود رو این جور مشخص کنین که با جستجوی هر یک از این کلمات در گوگل ، طراحی سایت شما جزو ۱۰ نتیجه اول باشه . (ما به گوگل اشاره می کنیم چون اگه شما بتونین در گوگل رتبه خوبی بگیرین ، در دیگه موتورای جستجو هم رتبه خوبی خواهید گرفت .)

اینم بخونین:   تکنیک های عالی و تضمینی برای بهینه سازی سایت

 

آنالیزگر سئو  و بهینه سازی سایت 

وسایل بررسی کلمات کلیدی شامل ۲ بخش جادویی و یک بخش آمارگیری سخت هستن .
واسه اینکه بتونین از تکنیکای بهینه سازی سایت که آموزش می دیم خوب استفاده کنین ، واسه هر کدوم از صفحات طراحی سایت بیشتر از دو تا سه کلمه کلیدی رو نشونه نگیرید.

 

یکی از اشتباهات رایج مبتدیان سئو سایت اینه که واسه هر صفحه بیشتر از ۵۰۰ کلمه کلیدی رو مشخص می کنن و توقع دارن که در گوگل واسه این کلمات رتبه یک بگیرن . این کار ممکن بود ده سال پیش جواب بده ولی الان موتورای جستجو از الگوریتمای خیلی پیچیده ای استفاده می کنن و از این راه نمیشه به اونا حیله زد .

به همین دلیله که بهتره از تعداد کمی از کلمات کلیدی کوتاه و کوتاه شروع شه . واسه طراحی وب سایتای جدید تقریبا عیر ممکنه که از همون اول واسه تعداد زیادی از کلمات کلیدی رتبه خوبی داشته باشن .

 

Page Rank در سئو سایت به چه معناییه ؟

Page Rank در کلمه به معنای ” رتبه صفحه ” ه و سیستمیه که پایه گذاری اون به وسیله مشهورترین موتورای جستجو یعنی گوگل انجام شد . در اول موتورای جستجو به تموم طراحی سایتا به طور برابر رتبه می دادن و نتایج جستجو تنها طبق محتوا و تگای متایی که در اون صفحات قرار داشتن ، بود .

با گذشت زمان سیستم Page Rank یا همون رتبه بندی صفحات ، موتورای جستجو رو و هم مبحث سئو سایت رو دگرگون ساخت و یک عامل دیگه به معیارهای سئو و بهینه سازی سایت اضافه کرد یعنی : اعتبار طراحی سایت

 

واسه اینکه مشخص شه یک طراحی سایت چقدر مهم و معتبره، گوگل طراحی سایتای بزرگ زیادی رو انتخاب کرد، طراحی وب سایتایی مثل cnn.com و dmoz.org و espn.com .

این دسته از طراحی سایتا به طور روشن معتبر بودن و گوگل اینطور دریافت که اگه این دسته از طراحی وب سایتا به سایت دیگری ( مثلا طراحی سایت B ) لینک دهند ، در این صورت طراحی سایت B می تونه بخشی از اعتبار اون طراحی سایت رو در فرایند سئو سایت کسب کنه و به همین ترتیب اگه طراحی سایت B به طراحی سایت دیگری ( مثلا طراحی سایت C ) لینک می داد ، در این صورت طراحی سایت C هم می تونست بخشی از اعتبار اون رو کسب کنه و همین طور طراحی سایت کوچکتر هم به همین راه.

با استفاده از همین سیستم واسه اعتبارسنجی یک طراحی سایت و بحث سئو سایت و بهینه سازی سایت ، گوگل تونست به هر طراحی سایت طبق اعتبار اون عددی رو از ۰ تا ۱۰ با عنوان PageRank (یا رتبه صفحه ) نسبت بده. البته سیستم PageRank تا الان خیلی سخت تر شده ولی اینطور شروع شد.

 

سئو سایت و پیج رنک گوگل

واسه اینکه بتونین بفهمین PageRank ( رتبه ) طراحی سایت شما و یا طراحی سایت بقیه در موتورای جستجو چنده ، می تونین نوار وسیله گوگل رو با نام Google’s toolbar نصب کنین . گوگل یک نمودار کوچیک سبز رنگ داره که رتبه هر طراحی سایت رو از ۰ تا ۱۰ نمایش میده . لازمه توجه داشته باشین که رتبه نشون داده شده در نوارابزار گوگل به شکل حدسی در بحث سئو هستش و ممکن هر سه ماه یه بار به روز شه .

 

بهینه سازی سایت و الگوریتم گوگل

در اول که سیستم Page Rank ساخته شد تنها گوگل از این تکنولوژی به عنوان بحث ای در بهینه سازی سایت استفاده می کرد ، اما وقتی دیگه موتورای جستجو فهمیدن که چقدر سیستم Page Rank در افزایش صحت و دقت گوگل نقش داشته ، تقریبا تموم اونا سیستم Page Rank رو در بخشی از الگوریتم خودشون در سئو قرار دادن.

 

در گذشته در حالی که خیلی از طراحی وب سایتا در حال کار کردن واسه اضافه کردن سیستم Page Rank به الگوریتمای جستجویشون بودن ، بعضی دیگه نتونستن صبر کنن تا خودشون بسازند و سیستم Page Rank رو از راه گوگل اعمال کردن . (مثلا سایت یاهو یه مدت از این راه عمل می کرد . )

 

صرف نظر از موتورای جستجو ، متخصصان بهینه سازی سایت موتورای جستجو (بهینه سازی سایت s : Search Engine Optimization Specialists ) ، خریداران لینک ، صاحبان سایتا ، مغازه داران ، و هرکسی که به دانستن ارزش سایت علاقه مند بود ، به Page Rank سایت در موتورای جستجو نگاه می کردن تا بفهمن یک طراحی سایت چقدر مهمه.

سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی سایت

پیج رنک در سئو سایت

زمانی که گوگل در زمان راحت خود به سر می بره ، PageRank تنها ملاک و عامل واسه رتبه بندی یک طراحی سایت و سئو سایت حساب می شد . ولی به زودی هنگامی که جامعه ی سئوپی به اینمساله برد ، سعی در پیدا کردن راه هایی واسه افزایش مصنوعی و ساختگی PageRank خود کردن .

 

اینم بخونین:   بهینه سازی محلی و پنج مورد مهم

این طراحی سایتا اعتبار بیشتری پیدا کردن نسبت به اعتباری که گوگل در مبحث سئو سایت فکر می کرد باید داشته باشن . پس گوگل و دیگه موتورای جستجو پی بردن که تا چه میزان به PageRank اهمیت بدن و در طول سالا اهمیت PageRank کم شد .

 

یکی از تاکتیکای گوگل اینه که مقادیر PageRank هر سایت رو در نوارابزار خود در سال تنها ۴ بار به روز می کنه به جای این که هر هفته این کار رو بکنه .و این کار متخصصان بهینه سازی سایت موتورای جستجو ( سئو سایت ) رو سخت تر می کنه تا دقیقا بفهمن رتبه واقعی یک طراحی سایت و هم سئو سایت چنده .

تاکتیک دیگه گوگل جلوگیری از طراحی سایت هاییه که اقدام به فروش لینک وب سایتای دیگه به خاطر افزایش رتبه در طراحی سایت خود می کنن . از طرفی گوگل خیلی آسون نمی تونه از این تاکتیک استفاده کنه چون باید خطر رتبه مناسب ندادن به یک سایت خوب رو قبول کنه

 

سئو سایت و لینک گذاری

 

به مرحله ای رسیده ایم که شما واقعا باید کاری رو انجام بدین . گرچه سخته ولی گرفتن یک PageRank بالا واسه طراحی سایت باید جزو راه حل دراز مدت شما درسئو و بهینه سازی سایت باشه .

 

تنها راهی که طراحی سایت شما میتونه PageRank کسب کنه اینه که لینک طراحی سایت شما در کمه کم یک سایت که الان دارای Page Rankه قرار بگیره ، این به این معناست که گرفتن یک تن لینک در طراحی سایتایی که دارای Page Rank صفر هستن به امتیاز سایت شما هیچ کمکی نمی کنه .

 

در صورتی که قرار گرفتن لینک طراحی سایت شما در وب سایتی با Page Rank شش می تونه به زودی طراحی سایت شما رو به Page Rank شش برسونه ، اگه طراحی سایت شما به وسیله گوگل از نظر سئو سایت بررسی شده و دارای تعداد انبوه لینک به دیگه طراحی وب سایتا نباشه .

 

فرایند ی افزایش پیج رنک طراحی سایت و سئو سایت به طور مستقیم به کسب لینک بستگی داره . کسب لینک به معنای قرار گرفتن لینک طراحی سایت شما در وب سایتای دیگه به طور طبیعی و یا از راه خرید لینکه . ما هر دوی این مباحث رو با جزئیات بیشتر پوشش میدیم و شما باید هرکدام از مطالب رو بخونین تا با مزیتا و بدیای هر کدوم از دید سئو سایت و بهینه سازی سایت آشنا شید .

 

تگ عنوان ( title tag ) در بهینه سازی سایت

 

اولین و مهم ترین اقدام سئوکه باید روی صفحات خود انجام بدین تگ عنوان ( title tag ) ه .

 

خیلی از افرادی که از راه منابع خارجی و یا ویرایشگر متن WYSIWYG استفاده می کنن ، قرار دادن تگ meta رو که می تونه واسه اونا محبوبیت زیادی در موتورای جستجو و بحث سئو سایت داشته باشه رو از یاد میبرن .
فواید استفاده از تگای عنوان که در بهینه سازی سایت استفاده می شه شامل ۳ بخشه :

 

۱ – کاربری که واسه کلمه کلیدی شما جستجو کرده ، در صورتی که عنوان طراحی سایت شما مثل عبارت جستجو شده باشه ، لینک و عنوان طراحی سایت شما رو به شکل مشخص (هایلایت ، پررنگ ، bold) شده میبینه و این به طور قطع می تونه تعداد کلیک واسه طراحی سایت شما رو زیاد کنه نسبت به وقتی که از تگ عنوان استفاده نشده .
۲ – باعث افزایش رتبه بندی ( ranking ) شما در موتورای جستجو میشه .
۳ – به موتورای جستجو کمک می کنه تا بین صفحاتی که ممکنه مثل هم باشن فرق قائل شه .

 

افزایش تعداد کلیک به واسط سئو

بهینه سازی سایت در موتورای جستجو تنها قرار گرفتن در رتبه های برتر و صفحات ابتدایی موتورای جستجو نیس ، بلکه به معنای جذب میزان ترافیکیه که شما از طراحی سایت خود توقع دارین . اگه شما واسه عبارت ” کلاهای رایگان ” رنک #۶ داشته باشین ، هنگامی که کاربری عبارت ” کلاهای رایگان ” رو جستجو می کنه ، در صورتی که عبارت جستجو شده در عنوان طراحی سایت شما موجود نباشه ، کاربر فرق زیادی بین طراحی سایت شما و دیگه طراحی وب سایتا نگاه نمی کنه .

 

در صورتی که عنوان طراحی سایت شما شامل کلمه کلیدی مورد نظر شما باشه ، کاربر با جستجوی کلمه کلیدی ، عنوان طراحی سایت شما رو به شکل پررنگ و مشخص ( bold ) میبینه و این به مقدار خیلی زیادی میل کاربر رو واسه نگاه طراحی سایت/span> شما افزایش میده .

 

 

بهبود رنکینگ در اجرای سئو  و بهینه سازی سایت

بیشتر مردم باور دارن که عنوان طراحی سایت جاییه که باید نام تجاری و یا نام دامنه خود رو اشاره کنن . این اشتباهه و عنوان صفحات یکی از آسون راه هاییه که شما می تونین به موتورای جستجو از دید سئو سایت بگید که صفحه مورد نظر از طراحی سایت شما در چه موردیه و هم صفحات طراحی سایت شما چطوری طبقه بندی شدن . در حالی که خیلی از آدما به عنوان صفحات از دید سئو سایت توجه ندارن ، موتورای جستجو به اون توجه می کنن .

اینم بخونین:   بهینه سازی و ارتقا رتبه سایت با استفاده از ویدئو

 

شما می تونین با قرار دادن مهم ترین کلمات کلیدی در عنوان طراحی سایت خود ، از این فرصت استفاده کنین واسه این که رتبه بالایی رو واسه کلمات کلیدی مورد علاقه خود بدست بیاوربد . اگه شما هنوز مایلید که عنوان طراحی سایت شما شامل نام شرکت و یا دامین شما یاشد ، می تونین نام تجاری و یا دامین طراحی سایت خود رو بعد از کلمات کلیدی و بعد از خط فاصله قرار بدید که از نظر سئو سایت موثرتر هستش.( مثلا ” کلاهای رایگان – yourcompany.com “) بدین منظور که نشون بدید این کلمات کلیدی از دید سئو سایت واسه شما خیلی مهم هستن .

 

 

سئو سایت و اثر محتوا

 

مثل یک موتورای جستجو بودن آسون نیس . اونا روز و شب در وب می خزند و اطلاعات رو از وب دریافت می کنن و سعی می کنن اونا رو طبق روش سودمندی ذخیره کنن تا کاربران بتونن چیزایی رو که به دنبالش هستن بیابند . کار اونا رو راحت تر کنین . به طور شفاف و روشن عنوان و موضوع هر صفحه رو با استفاده از تگ عنوان مشخص کنین و به سئو سایت کمک کنین تا بتونه بین صفحات خیلی آسون فرق قائل شه . الان دیگه یک سایت بی مراحل سئو و بهینه سازی سایت جایی در گوگل نداره

سئو وبهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی

شما ممکنه دو صفحه در طراحی سایت خود داشته باشین که خیلی به هم مثل باشن و با کمی تفکر بشه دریافت که بین اونا تفاوتایی هست . اجازه ندین تا موتورای جستجو نظرشون رو واسه شما ترسیم کنن چون ممکنه اشتباه کنن ، عوضش واسه اونا تصمیم گیری کنین و تفاوتا رو خوتان برایشون بگید . این باعث می شه که طراحی سایت شما از دوگانه شدن محتوا هم مصون بمونه که در آینده با عمق بیشتری بررسی میشه .

 

 

فرایند سئو سایت

بهینه سازی سایت در موتورای جستجو تنها قرار گرفتن در رتبه های برتر و صفحات ابتدایی موتورای جستجو نیس ، بلکه به معنای جذب میزان ترافیکیه که شما از طراحی سایت خود توقع دارین . اگه شما واسه عبارت ” کلاهای رایگان ” رنک #۶ داشته باشین ، هنگامی که کاربری عبارت ” کلاهای رایگان ” رو جستجو می کنه ، در صورتی که عبارت جستجو شده در عنوان طراحی سایت شما موجود نباشه ، کاربر فرق زیادی بین طراحی سایت شما و دیگه وب سایتا نگاه نمی کنه .

 

 

Bold نمودن کلمات در سئو و بهینه سازی سایت

 

با این که در ده پارسال اینترنت به میزان زیادی تغییر کرده ولی چیزی که بازم در سئو سایت ثابت مونده روشیه که وبمسترها مطالب و سرفصلای مهم طراحی سایتشون رو با اون مشخص می کنن . سرفصلای یک صفحه معمولا با تگای header مشخص می شن . ( از “<“h1″>” تا “<“h6″>”) و ضمنا مطالب مهم در تگای bold ( به شکل پر رنگ و برجسته شده ) قرار می گیرن تا اطمینان انجام بشه که کاربر به این مطالب توجه بیشتری نشون میده . نه تنها این مطالب توجه کاربران رو به خود جلب می کنه بلکه به عنوان یک شاخص راحت در اختیار موتورای جستجو قرار میگیره تا بفهمن صفحه مورد نظر درباره چه چیزی صحبت میکنه و چه قسمتایی از اون مهم تر هستن .

 

سئو و بهینه سازی سایت و تگ H

 

تگای header راه بزرگی هستن تا رتبه بندی ( ranking ) خود رو در موتورای جستجو بالا ببرین . مثلا اگه شما صفحه ای در مورد ” کلاهای رایگان ” دارین ، بهترین راه واسه مشخص کردن اون گذاشتن یک تگ header به شکل زیر در اول صفحه تا به بهترین وجه به کاربران و موتورای جستجو از دید سئو نشون بدید که این صفحه از طراحی سایت شما در مورد چه چیزی صحبت می کنه

 

اثر تگ H در سئو  و بهینه سازی سایت

 

البته با توجه به شکل های هدفمند دیگه موتورای جستجو این مهمه که از به کاربردن تعداد زیادی کلمات کلیدی خودداری کنیم و یک قانون خوب واسه این کار اینه که در هر صفحه بیشترین حد از سه تا چار تگ header استفاده کنیم و بعد از تگای header کمه کم یک پاراگراف متن داشته باشیم . استفاده از این تگ خیلی در سئو و بهینه سازی سایت موثره

 

صفحه ای که شامل تعداد زیادی تگ header باشه واسه موتورای جستجو مثل به اسپم مثل اینکه و واسه کاربران مفید نخواد بود. italic ، bold و emphasis بعد از این که از تگای header در صفحه خود استفاده کردین ، هنوز کار شما به اتمام نرسیده و هنوز وسایل زیادی هست که شما می تونین واسه هدفمند سازی کلمات کلیدی طراحی سایت خود از دید سئو و بهینه سازی سایت استفاده کنین . هنگامی که کلمات کلیدی رو در صفحات خود به کار میبرین مهمه که این کلمات رو به همراه تگای bold یا italic یا emphasis به کار برید تا مطمئن شید موتورای جستجو پی به مهم بودن این کلمات می برن .


Comments are closed.