کلمات کلیدی که هیچ وقت نباید برای بهینه سازی وب سایت استفاده کرد

Written by 92 on ژانویه 31, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

بهینه سازی سایت ( سئو ) چیه ؟

بهینه سازی سایت یا همون سئو به زبون انگلیسی Seo : search engine optimization به معنی بهینه سازی واسه موتور جستجوگره ، زمانی که شما کلمه ای رو در گوگل جستجو می کنین ، گوگل طبق قوانین خود 10 نتیجه ابتدایی به شما نمایش می ده ، در صورتی که شاید واسه کلمه جستجو شده از طرف شما بیشتر از 1.000.000 نتیجه وجود داشته باشه ، گوگل طبق الگوریتمای مشخص شده فقط 10 نتیجه رو در صفحه اول خود به نمایش میگذاره که واسه جایگیری در این 10 نتیجه سایت شما باید بهینه سازی شه .

بهینه سازی واسه موتورهای جستجوگر نیازمند فعالیت زیاد ، رعایت قوانین و تکنیکای فراوانیه ، بعضی از این قوانین و تکنینکا رو با هم مرور میکنیم :

  1. سرعت سایت شما باید مناسب باشه

  2. طراحی سایت شما باید کاربر پسند باشه

  3. سایت شما باید ریسپانسیو (برابری پذیر) باشه

  4. تگای به کار رفته در کدای سایت شما باید بهینه شده باشه

  5. مطالب سایت شما باید مربوط به کلمه کلیدی انتخاب شده باشه

  6. تصاویر به کار رفته در سایت شما باید بهینه شده و از توضیحات مناسب بهره مند باشه

  7. سایت شما باید به شبکه های اجتماعی وصل باشه

  8. محتوای سایت باید به شکل روزانه یا هفتگی در پریود زمانیای خاص به روز رسانی شه

  9. تیتر صفحات و زیر صفحات شما و ضمنا آدرسا باید بهینه شده باشه

  10. سرعت سرور شما و جای سرور شما خیلی مهمه

  11. قدمت دامنه و زمانی که سایت فعاله هم نقش خیلی مهمی داره

  12. کلمات کلیدی انتخاب شده باید مناسب سایت شما باشه

  13. و خیلی موارد دیگه

 

گوگل کدوم وب سایتا رو در نتایج ابتدایی خود نمایش می ده ؟

جواب : طبق آخرین مقالات و اخبار منتشر شده از طرف گوگل وب سایتی که اطلاعات به روز تر ، سرعت بالاتر در نمایش اطلاعات ، تصاویر با کیفیت ، کپی نبودن محتوا و تصاویر ، استفاده از تکنیکای معتبر رو ضمیمه کار خود کرده باشه در صفحه اول نمایش می ده . گوگل میگه وب سایتی در صفحه اول نشون داده میشه که به سرعت و سهولت مخاطب من رو به خاطر جستجو شده اش برسونه.

اگه همه وب سایتا روی یک کلمه خاص بهینه سازی شده باشن چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

جواب : در این صورت فقط وب سایتایی نشون داده میشوند که اصول بیشتری رو رعایت کرده و از آخرین قوانین گوگل پیروی کرده ان ، مثلا ممکنه شما روی کلمه کلیدی هتل کار می کنین ، خوب این کلمه از ترافیک خیلی بالایی برخورداره و وب سایتای زیادی روی این کلمه در حال بهینه سازی هستن ، وب سایتی برندهه که بیشترین قوانین رو رعایت کرده باشه و تیم متخصص سئو روی سایت فعالیت کرده باشن.

اینم بخونین:   رتبه بندی موتورهای جستجو و 5 راه موثر برای بازاریابی محتوا

بهترین راه واسه شناخت یک تیم موفق در امر سئو چیه ؟

جواب : بهترین راه واسه این کار نگاه نمونه کارهای اون تیمه ، تیم بهینه سازی سایت باید نمونه کارهای مناسب و هم ردیف ترافیک کلمات کلیدی شما داشته باشه .

بهینه سازی داخلی (in site seo) و بهینه سازی خارجی (out site seo) چیه ؟

جواب : بهینه سازی داخلی سایت منظور همون بهینه سازی کدای سایت ، ضمنا بهینه سازی محتوای وب سایته ، سئو کدای سایت از اهمیت خیلی زیادی برخورداره چون اگه درست انجام شه شما به طور خودکار از طرف گوگل سایت معتبر و مناسبی دارین و بی صرف هزینه و زمان زیاد روی خیلی از کلمات کلیدی انتخاب شده در نتایج بالای گوگل قرار خواهید گرفت.

بهینه سازی خارجی سایت در مورد شبکه های اجتماعی ، لینکای ورودی ، لینکای خروجی و بازدید از کلمات کلیدی بحث میکنه و باید روی این موارد بهینه سازی صورت پذیرد.

جمع بندی کلی : واسه داشتن سایت بهینه و نشون داده شدن در نتایج ابتدایی گوگل سایت شما باید هر 2 روش بهینه سازی رو تجربه کرده باشه و بهینه سازی شده باشه . بهینه سازی سایت به چند ویژگی مهم بستگی داره :

  1. صبر و حوصله ی زیاد

  2. استفاده از کدای بهینه

  3. استفاده از تکنیکای به روز

  4. استفاده از آخرین قوانین گوگل

  5. استفاده از تیم مناسب بهینه سازی سایت

  6. استفاده از بک لینکای قوی

  7. استفاده از محتوای مناسب

هیچ وقت این کلیدواژها رو واسه سئوی سایت تون انتخاب نکنین

به موازات فهرستی که از کلیدواژهای هدف تهیه می کنین، باید فهرست دیگری هم از کلیدواژهای منفی که نباید روی اونا تولید محتوا شه تهیه کنین.این مقاله راجبه کلیدواژها یا کلمات کلیدی منفی!

یک سئوکار حرفه ای ، به موازات فهرستی که از کلیدواژهای هدف تهیه می کنه ، باید فهرست دیگری هم از کلیدواژهای منفی که نمی بایست روی اونا تولید محتوا کرد و رتبه ای بدست آورد! تهیه کنه. شاید واژه “کلیدواژهای بد!” رو نشنیده باشین و واسه شما سوال شه که، مگه کلیدواژه بد هم داریم؟ بله! اگه این مقاله رو بخونین با این کیووردها بیشتر آشنا می شید.

“کلیدواژه بد” یعنی چه؟
هر کلمه کلیدی یا کلیدواژه ای که کسب رتبه در اون و پیدا شدن در بالا نتایج و جذب مخاطب و مشتری در اون، به صلاح کار و کاسبی ما نباشه و سودی نسیب مون نکنه و یا حتی به ضرر ما تموم شد رو کلیدواژه بد یا منفی می نامند.

کلیدواژهای بد یا منفی، میوه ممنوعه کار و کاسبی شما هستن که باید، تا امکان داره، از به کار بردن این کلمات یا عبارات، در متون و مطالب خودداری کنین!

چطوری این فهرست رو تهیه کنیم؟
مثل کاری که در یافتن کلیدواژهای هدف یا “تحقیق کلیدواژه ای” ( Keyword Research  ) لازمه ، در پیدا کردن کلیدواژهای بد هم، باید با صاحب کار و کاسبی مصاحبه کرد، کار و کاسبی او رو شناخت، مخاطبان کار و کاسبی رو بررسی کرد و اطلاعات و وضعیت رقبا رو سبک و سنگین کرد.

اینم بخونین:   ۵ باور اشتباه در مورد بهینه سازی سایت و انتخاب کلمات کلیدی

چرا باید اینجور فهرستی تهیه کنیم؟ کافیه این کلیدواژها رو پوشش ندهیم!
بله! موضع همینه! این کلیدواژها میوه ممنوعه ان که نه شما و نه متخصص سئوی بعدی و نه وبمستران سایت، نباید به سراغ این کلیدواژها برن و سعی کنن، تا امکان داره از به کار بردن این کلمات یا عبارات ممنوعه ، در متون و مطالب شون خودداری کنن. سعی کنن تا ترکیبات این عبارات در سایت شون پیدا نشه! این تفکر که بالا اومدن و یا بالا ماندن در یک کلیدواژه چه ضری داره ، یک فکر اشتباهه. بنابر این حتی اگه مخاطبین یک کیلدواژه، واسه کار و کاسبی ما نه سود داشته باشن و نه ضرری برسانند، بازم بهتره در اون پیدا نشویم! چون که به تقویت پارامتر منفی Bounce Rate سایت کمک می کنه.

چطوری کلمات کلیدی بد رو تشخیص دهیم؟
با استفاده از ملاکای زیر میتونیم کلیدواژهای بد رو تشخیص دهیم. البته بررسی هر ملاک، بستگی به شکل های هدفمند کار و کاسبی شما، موقعیت درآمدزایی تون، میزان نیازتون به مشتری جدید، طیف بازار هدف و … داره. اما واسه درک بهتر ، در هریک از ملاکای زیر ، فرض می کنم شما صاحب یک شرکت “طراحی سایتای اینترنتی” هستین و قصد دارین کلیدواژهای بد کسب و کارتون رو فهرست کنین. www.ParsCms.com

  • مخاطبینی که فلان عبارات رو جستجو می کنن ، مشتریان نامطلوبی هستن:
مثلا “طراحی سایت ارزون” یا “تبدیل وبلاگ به سایت” : تجربه به شما نشون داده کسائی که این سرچا رو انجام می دن افراد کم بضاعت با توان پولی پایین و بعضی وقتا با انتظارات بالا هستن که نه تنها جذب ایشون سودی نسیب شما نمی کنه که به کار و کاسبی شما ضرر هم می زنه.

  • مخاطبیتی که فلان عبارات رو جستجو می کنن ، مشتری نیستن و خریدی نمی کنن:
مثلا “آموزش HTML” یا “امتیازات اپن سورس” : کسائی که سرچای آموزشی یا تحقیقاتی دارن ، وقت شما رو می گیرن.سوال آموزشی دارن یا دنبال کامل کردن اطلاعات خود هستن اما بدنبال خرید نیستن.

  • مخاطبیتی که فلان عبارات رو جستجو می کنن ، مشتری هستن اما نه مشتری شما:
مثلا “طراحی سایت استاتیک” : کسائی که اینجور سرچی می کنن ، چون شما طراحی سایت استاتیک انجام نمی دین مخاطب شما نیستن. راه حل شما جذب این مشتریان نیس!

  • مخاطبینی که فلان عبارات رو جستجو می کنن ، سطح تخصص و اطلاعات پایینی دارن:
مثلا “ساخت یک سایت” : کسی که اینجور سرچی کرده از سواد وبی و تخصص آی تی پایینی برخورداره که ممکنه در صورت جذب شدن به عنوان مشتری، هزینه های زیادی رو به شما و شرکت تون مجبور کنه.

  • مخاطبینی که فلان عبارات رو جستجو می کنن ، رقبای شما هستن:
مثلا “لیست قیمت همکار” : بعضی سرچا پیداست که جستجوهای خاص یک حریف حرفه ایه که تنها قصدش سردرآوردن از چم و خم کار و کاسبی شماست.

  • مخاطبینی که فلان عبارات رو جستجو می کنن ، باید جستجوی غلط خود رو اصلاح کنن :
مثلا “طراحی صایت” به جای “طراحی سایت” یا “بالا اومدن در نتایج جستجو” به جای “سئو”: گرچه ممکنه کسائی “طراحی صایت” رو به دلیل غلط تایپی سرچ می کنن یا به دلیل نبود آشنایی با اصطلاح “سئو” ، عبارت “بالا اومدن در نتایج جستجو” رو سرچ کنن. اما چون نتایج کم و نامربوطی پیدا می کنن خیلی سریع سرچ غلط خود رو اصلاح می کنن. اما پیدا شدن سایت شما در این کلیدواژها و قبل از اصلاح سرچ به وسیله جستجوگر، می تونه از طرف مخاطب، بی سوادی و تخصص پایین شما و سایت تون تلقی شه!

اینم بخونین:   گوگل پلاس و بهینه سازی سایت

البته باید بین “کلیدواژه بد” و “کلیدواژهای فرعی” فرق قایل شد
کلیدواژه فرعی کلیدواژه ایه که موضوع اصلی کار شما نیس اما شما متمایلید بتونین با جذب جستجوکنندگان اون ، ایشون رو مجاب به استفاده از خدمات و جنسای خود کنین. فرهنگ سازی کنین. نظرشون رو عوض کنین و یا نظرشون رو به کسب و کارتون متمرکز کنین.  بنابر این ممکنه شرکت طراحی سایت شما ، هیچ موقع قصد ورود در “طراحی سایت استاتیک” رو نداشته باشه اما مایل باشین در این کلیدواژه پیدا شید، تا بتونین مشتریان رو قانع کنین با همون هزینه “طراحی سایت داینامیک” کنن!  بازم که گفتیم اینکه یک کلیدواژه، بد و منفی تلقی شه، بستگی به شکل های هدفمند و سیاست گذاریای کار و کاسبی شما داره و ممکنه درباره دو شرکت ولو در یک فیلد کاری ، پاسخا فرق داشته باشه. فهرست قطعی از پیش تعیین شده ای واسه کلیدواژهای بد کار و کاسبی شما وجود نداره و هیچکی بهتر از خود شما نمی تونه در یافتن اونا کمک تون کنه. باید فرصتی رو به شناسایی اونا اختصاص بدید.