گوگل هوشمند جدید چطور شما را نابود میکند؟

Written by 92 on فوریه 10, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

گوگل هوشمند چندماه پیش اتفاقات عجیبی در گوگل افتاد که واقعا سئو متحول شد.

هنوزم در ایران خیلیا با روشای قدیمی سئو کار میکردند و نتیجه می گرفتن.

اما واقعا دوره این که سئوکار از یک سایت دیگه با کلمه کلیدی خودش به همون صفحه ای که می خواد بک لینک بده و اون صفحه در اون کلمه بالا بیاد گذشته.

منظورمن این نیس که ارزش بک لینک کم شده. بک لینک عامل ایست که جدا نشدنی از سئو هستش.

اما گوگل خیلی هوشمند تر شده .

لینکی که از سایدبار یا فوتر گرفته میشه که معلوم الحاله . پس احتمال داره بی اثر باشه .

ما بحثمان بک لینکای درون مطلبه که اخیرا سئوکارها به تولید اون مشغول بودن و خوشحال از اینکه در حال تولید بک لینکای طبیعی هستن.

شما فرض کنین که یک سایت یکی از مقالهاتون رو می بیند و خیلی خوشش میاد و می خواد اون رو در سایت خودش قرار بده.

بر فرض اینکه بخواد کپی رایت رو هم رعایت کنه.

چطوربه شما لینک می ده ؟

اگه مقاله در مورد جاذبه های گردشگری سوئیس باشه که از سایت منتو ورداشته شده. در انتهای مقاله منبع رو به این شکل می نویسد.

 

اما سئوکارها چیکار می کنن مقاله جاذبه های گردشگری سوئیس رو در سایت مورد نظر درج میکنند و بعد از درون متن یا انتهای متن به کلمه دلخواهشان که تور سوئیسه لینک می دن به صفحه تور سوئیس .

حالا اگه یک بار این کار رو بکنند اشکالی نداره . اما این عمل رو بارها در سایتا و وبلاگهای مختلف تکرار می کنن .

چه اتفاقی می افتد ؟

بله گوگل میفهمد.

چطورممکنه یک مقاله شما رو خیلی از سایتها در سایت خودشون درج کنن و همه عینا به صفحه دلخواه شما با همون کلمه کلیدی اصلی شما لینک دهند. عجیب نیس ؟

بله هست.

و گوگل این موضوع رو میفهمد و شاید اون بک لینک رو بی اثر می کنه.

حال چه جوری در ماه های گذشته خیلی از سایتهای ایرونی در گوگل نابود شدن.

همه چیز در مورد جریمه گوگل, پنالتی,سندباکس,بلک لیست و افت رتبه

گوگل پنالتی,سندباکس گوگل,جریمه گوگل

قوانین در تشکیل و نظم دنیای امروز نقش خیلی پر رنگی داشته.دنیای وب هم از این قانون مستثنی نبوده.واسه فعالیت در دنیای وب از وب مستری گرفته تا یک کاربر معمولی شبکه های اجتماعی باید قوانینی رو رعایت کرد.در صورتی که مدیریت یک سایت شخصی رو تجربه کرده باشین و یا به عنوان یک وب مستر فعالیت حرفه ای اشته باشین, شک نداشته باشین با واژه سئو و بهینه سازی سایت روبرو شدین. سئو و بهینه سازی سایت به خاطر قرار گرفتن در جایگاه بهتر در بین رقبا در موتورهای جستجوه.معروفترین و پرکاربردترین موتور جستجوی حال حاضر بی شک گوگل است.واسه دیده شدن در این موتور جستجو و رقابت واسه تصرف جایگاه بهتر باید قوانین و استانداردهای تعیین شده از طرف گوگل رو رعایت کنین.

البته شما نمیتوانید هیچ توضیح و اشاره رسمی از طرف مدیران گوگل در مورد فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت پیدا کنین.معلوم نشدن این عوامل یکی از سیاستای کاری گوگل واسه افزایشه سطح کیفی فضای مجازیه.گرچه که شما می تونین مقالات و ویدئوهای سئو خیلی رو پیدا کنین که اطلاعات خیلی رو در مورد بهینه سازی سایت در اختیار شما قرار بده.البته باید در نظر داشت که قطعیتی واسه این اطلاعات وجود نداره و هیچکدام از طرف گوگل تایید یا تکذیب نشده و این اطلاعات به شکل تجربی و طبق حدس و فکر وبمستران و سئو کاران حرفه ایه.اما این نکته رو با قطعیت میشه اعلام کرد که سیاست کاری گوگل در رتبه بندی سایتها, کیفیت سایت و کاربر محوریه.پس از نظر گوگل احترام به کاربر و ارائه خدمات با کیفیت یک اصل مهمه پس این نکته رو همیشه به خود یادآوری کنین که دور زدن یا توجه نکردن به قوانین و فاکتورهای سئو گوگل می تونه نتایج سنگین و جبران ناپذیری رو واسه سایت شما رقم بزنه.پس سعی کنین سئو رو اصولی و با صبر انجام بدین.


نکات طلایی سئو موقع سئو و بهینه سازی سایت روشهای غیر اصولی و زود بازده رو از یاد ببرین و صبور باشین .


 

مثل هر بخش دیگری از زندگی امروزی ندیده گرفتن و یا دور زدن قوانین عواقبی رو واسه فرد متخلف در برخواهد داشت, گوگل هم واسه افرادی که به دنبال ندیده گرفتن قوانین و استفاده از روشای کلاه سیاه در سئو هستن مجازات و تحریمای متفاوتی رو در نظر گرفته.این جریمها می تونه نتایج وحشتناکی رو واسه سایت شما رقم بزنه.تصمیم گیری در این مورد با شماست می تونین با استفاده از روشهای زود بازده و دور زدن گوگل به دنبال بهبود جایگاه سایت خود در نتایج باشین.اما مطمئن باشین که از چشمان تیزبین کارمندان و وسایل هوشمند گوگل دور نخواهید موند و با نتایج سختی مثل سقوط رتبه ها,حذف کامل تموم نتایج از گوگل و در آخر از بین رفتن سایت و زحماتتون روبرو می شید.در ادامه به معرفی انواع جریمهای گوگل خواهیم پرداخت.

 

آشنایی با انواع جریمهای گوگل

گوگل واسه جریمهای خود دسته بندیای خاصی رو در نظر گرفته.بعضی از این جریمهای با بررسی انسانی اعمال میشه و بعضی از اونا از راه الگوریتمای تعریف شده از طرف گوگل که به شکل هوشمند فعالیت میکنند.در ادامه به معرفی هرکدام از این جریمها خواهیم پرداخت.

جریمه دستی یا لینک سازی مصنوعی :

این نوع از جریمه از راه نیروی انسانی روی سایت شما اعمال میشه.کارمندان گوگل با بررسی دستی و استفاده از وسایل خاصی, بک لینکها و محتوای سایت شما رو مورد بررسی قرار می دن.در صورتی که مهندسان گوگل به این نتیجه برسن که بک لینکهای شما مصنوعیه شما رو با جریمهای سنگینی روبرو میکنه.به دنبال این جریمه کلیه صفحات ایندکس شده شما حذف میشه و تلاشهای شما پس از این جریمه واسه تولید و نشر محتوای با کیفیت و استاندارد بی فایده هستش.پس سعی کنین که این جریمه شامل حال شما نشه که بیرون اومدن از این گرداب کار دشواریه.چون شما باید واسه رفع جریمه بتونین یکی از مهندسان گوگل رو قانع کنین که دیگه در راه اسپم حرکت نمی کنین.معمولا حساسیتای گوگل روی سایت شما طبق گزارشای رقبای شماس.

جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل :

این الگوریتم هم تقریبا مثل جریمه دستی عمل میکنه.تمرکز الگوریتم پنگوئن گوگل هم بروی بک لینکای سایته.تا پیش از بروزرسانی پنگوئن گوگل سخت گیری زیادی در کیفیت بک لینک نبود اما پس از این بروزرسانی گوگل سخت گیری خیلی در مورد بک لینکای بی ربط و زیاد و یا بک لینک از سایتای کم ارزش و نامرتبط در نظر گرفته.فرقی که بین جریمه دستی و الگوریتم پنگوئن هست اینه که در الگوریتم پنگوئن احتیاجی به قانع کردن یکی از مهندسان گوگل واسه رفع جریمه رو ندارین.در این الگوریتم در صورتی که بک لینکای خود رو اصلاح کنین فقط باید صبور باشین تا رباتای گوگل با بررسی دوباره متوجه اصلاحات شما شن.

جریمه الگوریتم پاندا گوگل :

توجه این الگوریتم روی مطالب و صفحات سایت شماس.در صورتی که شما به تولید و پخش مطالب اسپم و تکراری بدین و یا با یک گزارش DMCA, گوگل متوجه نبود رعایت قانون کپی رایت به وسیله شما شه, از راه الگوریتم پاندا گوگل شما رو جریمه میکنه.پس سعی کنین که با ایجاد مطالب مفید و حرفه ای و البته رعایت حق کپی رایت خود رو اسیر پاندای گوگل نکنین.

اینم بخونین:   پیج آتوریتی و دامین آتوریتی چیست؟ Page Authority

نتایج جریمه شدن سایت به وسیله گوگل :

همونطور که گفته شد جریمه شدن از طرف گوگل بی نتایج نیس و واسه هر جریمه نتایج و اثرات خاصی هست.نتایج جریمه شدن سایت شما از طرف گوگل می تونه از سقوط رتبه یا حذف شما از نتایج به مدت کوتاه تا از بین رفتن بیزینس شما فرق داشته باشه.پس بازم به شما پیشنهاد میکنیم تا می تونین از انجام روشهای کلاه سیاه واسه بهینه سازی سایت خود خودداری کنیدکه نتایج خوشی واسه شما نداره.معمولا اگر شما عواملی مثل :

  • حذف بعضی از صفحات یا همه صفحات سایت از نتایج گوگل
  • کاهش میزان ورودی سایت شما از موتور جستجوی گوگل
  • طولانی و سخت شدن فرایند رسیدن به رتبه های بالاتر

در سایت خود نگاه کردین,شاید سایت شما از طرف گوگل جریمه شده.سعی کنین در این مواقع از انجام کارهای با عجله و بی فایده خودداری کنین و واسه عبور از این بحران برنامه سئوی خود رو بررسی و بررسی کنین و نقاطی رو که با استانداردها و قوانین گوگل همخوانی نداره رو اصلاح کنین.در آپدیتهای آخر الگوریتم پاندا, گوگل با سایتهایی که نقض قوانین و اشتباهات خود رو اصلاح میکنند مهربون تره و امکان بازگشت شما به نتایج گوگل در بازه زمانی کوتاهی هست.

لیست سیاه گوگل

Black List یا همون لیست سیاه گوگل هم یکی از راه های گوگل واسه جلوگیری از رشد و افزایش روز افزون سایتهای اسپمه.همانظور که می دونین گوگل به دنبال مطرح شدن سایتهای کاربر محور که محتوایی با ارزش و یا خدماتی کاملی رو در اختیار کاربر قرار می دهده.به خاطر این در هر دوره ای که گوگل الگوریتمای خود رو به روز رسانی میکنه تمرکز بیشتری

 

بلک لیست گوگل,گوگل پنالتی,سندباکس گوگل

 

روی محتوای سایتها به خرج میده.همونطور که گفته شد اگر شما سعی کنین قوانین و استانداردهای گوگل رو دور بزنین با جریمهای کوتاه مدت یا دراز مدت روبرو می شید.اگر به استفاده از روشهای کلاه سیاه سئو واسه بهبود رتبه سایت خود اصرار کنین وارد Black List گوگل می شید.این جریمه گوگل هم مثل دیگه جریمها نتایج نه خیلی خوشی مثل افت نتایج, حذف شدن از نتایج, بلوکه شدن سایت, کاهش ورودی از گوگل و … رو واسه شما در برخواهد داشت.

نحوه آگاهی از قرار گرفتن در لیست سیاه گوگل

واسه آگاهی از این جریمه بازم راحت ترین و قدیمی ترین روش, کاربردی ترین روشه.در این روش عنوان سایت مورد نظرتون رو در گوگل سرچ می کنین و پس ظاهر شدن نتایج روی سایت مورد نظر کلیک میکنیم.در صورتی که امکان ورود به سایت وجود داشته باشه به این معنیه که شما در بلک لیست گوگل قرار نگرفته اید و سایت شما بسته نشده.اما در صورتی که پس از کلیک روی سایت مورد نظرتون با پیغام خطای دسترسی روبرو شید, سایت شما بسته و در بلک لیست گوگل قرار گرفته.دقت کنین در این روش در صورتی که از راه جستجو در گوگل بخواهید وارد سایت مورد نظرتون شید با پیغام نبود دسترسی روبرو می شید.این موضوع به این معنیه که سایت شما از نظر گوگل انجام دهنده تخلف و نقض قوانین سئویی شده.

راهی برا خروج از بلک لیست گوگل هست؟

جواب سوال مثبته.واسه خارج شدن از بلک لیست و بازگشتن به نتایج گوگل, در اول باید راه سئوی سایت خود رو مورد بررسی و بررسی قرار بدید.شما باید همه راه های اشتباه و زودبازده رو پیدا و اصلاح کنین.روشایی مثل لینکای غیر مجاز, کپی کردن مطالب بی اشاره منبع , خرید بک لینک و هر روش دیگری که از نظر گوگل در دسته سئوی کلاه سیاه قرار میگیرد.پس از این اصلاحات و بررسی دوباره گوگل احتمال بازگشت شما به نتایج وجود داره.دقت کنین که معمولا پیشگیری از ورود به بلک لیست گوگل و جریمه شدن خیلی آسون تر از خروج از این بحرانه.

آشنایی با پنالتی گوگل

در صورتی که با دنیای وب, به ویژه سئو و بهینه سازی سایت سروکار داشته باشین با واژه Google Penlty (گوگل پنالتی) روبرو شدین یا اگه با اون آشنایی نداشته باشین مطمئنا طعم تلخ جریمهای اون رو در سایت خود چشیده اید.جلوگیری از رشد قارچ گونه سایتای اسپم و بی کیفیت از اصلی ترین سیاستای کاری گوگله و گوگل پنالتی هم مثل دیگه مجازاتای گوگل به همین خاطر فعالیت میکنه.هنگامی که شما به اصطلاح به وسیله گوگل پنالتی میشوید امکان داد از راه پیام در Webmaster از این اتفاق با خبر شید و به دنبال رفع مشکل و اصلاح ساختارهای سئو و محتوایی خود برید.از طرف دیگه امکان داره که سایت شما پنالتی شه ولی پیغامی در وبمستر وجود نداشته باشه.این موضوع رو میشه با توجه به دلایل و آمارها فهمید.در این مدل از پنالتی شدن امکان حذف یهویی شما از نتایج هست و یا اینکه با افت شدین در کلمات کلیدی خود روبرو می شید.در این روش هم باید به دنبال رفع مشکل و و اصلاحات سایت خود باشین.

انواع پنالتی گوگل

کلا پنالتی گوگل دو نوعه :

پنالتی اتوماتیک یا الگوریتمیک گوگل (Google Algorithmic Penalties)

در این نوع از پنالتی که به شکل هوشمند و رباتیک انجام میشه, سایت و یا صفحه ایی از سایت شما به وسیله رباتای گوگل مورد بررسی قرار میگیرد.اگر اسپایدرهای گوگل به این نتیجه برسن که شما به دنبال استفاده از روشهای سئوی کلاه سیاه و دور زدن گوگل هستین, اون سایت یا صفحه از نتایج حذف میشه و ورودی دیگری از گوگل دریافت نمی کنه.در این روند که به شکل اتوماتیکه و هیچ فعالیت انسانی در اون نقش نداره, آگاهی رسانی به شکل مستقیم به شما صورت نمی گیره و باید با توجه به اطلاعات سایت و رتبه های خود متوجه این مورد شید.

گوگل پنالتی,جریمه گوگل,بلک لیست گوگل

پنالتی دستی یا انسانی (Google Manual Penalties)

این نوع از پنالتی برعکس پنالتی اتوماتیک است.در این روش معمولا توجه گوگل به سایت شما با گزارشات و آگاهی رسانی دیگه افراد جلب میشه.مهندسان گوگل در صورتی که که این گزارشات حجم بالایی داشته باشه, با استفاده از وسیله ها و آزمایشات خود سایت رو به شکل دستی مورد بررسی قرار می دن و در صورتی که با روندی خلاف استانداردها و قوانین تعیین شده از طرف گوگل در ساختار محتوا و سئوی سایت شما روبرو شن به شکل دستی و انسانی جریمه می شید.جریمهای انسانی یا همون دستی خیلی سخت تر از حالت اتوماتیکه.معمولا پنالتی شدن سایت از روش انسانی از راه وبمستر به شما آگاهی رسانی میشه.

روشای پیشنهادی واسه رفع گوگل پنالتی

واسه رفع گوگل پنالتی باید به دنبال رفع مشکلات ساختاری و سئویی سایت باشین.مثلا لینکای اسپمی رو حذف کنین, محتوای سایت خود رو بازنگری کنین و قانون کپی رایت رو مد نظرقرار بدید و … بعد از انجام این کارا دو راه پیش رو دارین :

1. درمواقعی که به شکل اتوماتیک یا همون الگوریتمیک پنالتی شده باشین باید صبور باشین تا رباتهای گوگل سایت شما رو بررسی کنن و متوجه رفع مشکلات و اصلاح ساختارهای شما شن.

اینم بخونین:   بک لینک چیست ؟ + تفاوت بک لینک فالو ، نوفالو و حتی دوفالو

2. در زمانی که به شکل دستی یا همون Manual پنالتی شده باشین, پس از رفع ایرادات و مشکلات ساختاری و سئویی سایت باید به گوگل وبمستر رفته و از اونجا به شکل دستی خواسته بررسی دوباره سایت رو بدین.

دقت کنین که پس از رفع گوگل پنالتی یا هر جریمه دیگری که از طرف گوگل اعمال میشه, روشهای سئو قبلی خود رو کنار گذاشته و بهینه سازی سایت خود رو به شکل اصولی انجام بدین و به دنبال روشای زود بازده و اسپم نروید چون اصرار به استفاده از این روشها در سئو می تونه باعث نابود شدن سایت و بیزینس شما شه.

سند باکس گوگل چیه؟

تا به اینجای کار تقریبا با الگوریتمای پاندا و پنگوئن گوگل آشنا شدین.همونطور که قبلا توضیح داده شد این الگوریتما واسه کمک به پیشرفت سایت در راه درست و بهبود فضای وب واسه کاربران طراحی و برنامه ریزی شدن.اما گوگل واسه بهتر شدن و مفید واقع شدن فضای وب بعضی وقتا حاظر به تراشیدن مشکلات و سخت تر کردن راه واسه وبمستران میشه.Google SandBox یکی از این موانعه.زمین شنی گوگل با وبسایتا و دامنهایی سر و کار داره که تازه ثبت و طراحی شدن.شما پس ثبت دامنه و طراحی سایت و انجام گامای ابتدایی سئو و بهینه سازی سایت نواسان زیادی رو در رتبه ها و کلمات کلیدی خود نگاه می کنین.

سندباکس گوگل,گوگل پنالتی,جریمه گوگل

 

این موضوع به دلیل نبود اعتماد گوگل به دامنه شماس.سیاست کاری گوگل در این روش به این گونه که از رشد سایتای اسپم و یا کلاهبرداران اینترنتی جلوگیری کنه.یه طور عادی بازه زمانی که واسه گوگل سندباکس در بین سئو کاران و وبمسترها مطرح میشه بین 1 تا 4 ماه.البته باید به این نکته توجه داشت که گوگل سندباکس هم هیچ موقع مورد تایید یا تکذیب مدیران گوگل نبوده و بیشتر به عنوان یک علم تجربی در بین سئو کاران مطرح میشه.موضوع دیگری که باید در نظر داشته باشین اینه که گوگل سندباکس شامل همه دامنها نمی شه و به طور 100 درصد اعمال نمی شه.گرچه که گوگل سندباکس راه شما رو در رسیدن به ثبات و رسیدن به جایگاه خوب در بین رقبا رو سخت تر میکنه, اما عوضش مانع رشد قارچ گونه سایتای اسپم و غیر حرفه ای میشه.

نحوه آگاهی از قرار گرفتن در سندباکس گوگل

اگر واسه پیدا کردن راه حل این موضوع در اینترنت بچرخی بزنین راه های زیادی به شما پیشنهاد میشه.از معرفی وسایل مختلف تا سایتهایی که تشخیص می دن که شما در Google Sandbox قرار دارین.اما هیچکدام از این وسیله ها و سایتا نمیتواند کمکی قطعی به شما بکنه و این وسیله ها بیشتر به عنوان مکمل استفاده میشوند و به عنوان نتیجه پایانی نمیتوان به اونا براش کافی بود.بهترین روش واسه تعیین این موضوع مشاهدات و تجربیات خود شماس.دقت کنین که سندباکس گوگل هم یک موضوع تجربیه و طبق تجربیات و آزمون و خطای وبمستران و سئو کاران به وجود آمده پس تجارب و مشاهدات خود رو دست کم نگیرید.واسه اینکه فهمیده در گوگل سند باکس قرار داریم یا نه, اول باید بررسی کنیم که سایت مورد نظر ما در تموم کیوردهایی که روی اونا سئو انجام شده رتبه خوبی نداره یا فقط در بعضی از کیوردها رتبه خوبی رو کسب نکرده.این کار رو خیلی آسون میشه با موتور جستجوی گوگل انجام داد.واسه انجام این کار می تونین کیوردهای مورد نظر رو به شکل جداگونه سرچ کنین و یا اینکه آدرس سایت رو به شکل site:mysite.com در باکس جستجوی گوگل وارد کنین.در صورتی که گوگل صفحات سایت شما رو خونده باشه ولی در کلمات کلیدی مورد نظرتون جایگاه مناسبی ندارین, به این معنیه که شما در سندباکس گوگل قرار دارین.وارد شدن در جعبه شنی گوگل تنها یک بار و اونم در شروع کار دامنه اتفاق می افته.

 


نکات طلایی سئو وارد شدن در جعبه شنی گوگل (Google Sandbox) تنها یک بار و اونم در شروع کار دامنه اتفاق می افته.


 

چطوری از سند باکس گوگل خارج شیم؟

رد شدن از فیلتر Google SandBox در یک صورت امکان پذیره و اونم کسب اعتماد گوگله.دلیل اصلی گوگل واسه اعمال این فیلتر واسه سایتای تازه کار اینه که از کیفیت خدمات و محتوای سایت شما مطمئن شه.ضمنا گوگل به دنبال آشنایی با شاخه اصلی فعالیت شما در وب و کسب اطمینان از قدم برنداشتن شما در راه اسپم و کلاهبرداریه.در صورتی که در سندباکس گوگل قرار دارین کار اشتباهی نکنین.تنها کاری که شما باید انجام بدین اینه که مثل روال گذشته به تولید محتوای مناسب و سئوی استاندارد بدین تا بتونین اعتماد گوگل رو هرچه زودتر جذب کنین و در جایگاه مورد نظرتون قرار بگیرین.دقت کنین که سندباکس گوگل در دسته بندی جریمها و تنبیهای گوگل قرار نمیگیرد و به عنوان ابزاری هوشمند واسه بهینه سازی فضای وب واسه کاربران استفاده میشه.

 


نکات طلایی سئو سندباکس گوگل در دسته بندی جریمها و تنبیهای گوگل قرار نمیگیرد.


در ادامه مقاله به ترتیب مواردی که باعث میشه که یک سایت از طرف گوگل جریمه شه و یا در لیست سیاه قرار بگیره رو توضیح میدیم.این موارد کلا در دسته بندی سئوی کلاه سیاه قرار داره و استفاده از اونا به خاطر ندیده گرفتن استانداردها و زیرپا گذاشتن قوانین گوگله.دقت کنین که سندباکس گوگل در دسته بندی جریمهای گوگل قرار نداره.اما به دلیل تغییراتی که در نتایج سایت ایجاد و باعث به تعویق افتادن رشد سایت شما میشه در این دسته بندی قرار گرفته.

دلایلی که باعث میشه گوگل سایت شما رو جریمه کنه :

   مخفی کردن متن یا لینک

قرار دادن یک مطلب یا یک لینک در سایت به شکل نامرئی یک روش اسپم واسه بهینه سازی سایته.مطمئن باشین که گوگل متوجه متن یا لینک پنهونی شما میشه و واسه سایت شما جرمیه سنگینی رو در نظر میگیرد.

   بهینه سازی یک روزه

این تیتر به این معنیه که در یک روز تصمیم میگیرید که تعداد زیادی محتوا و کلمه کلیدی رو در سایت خود وارد کنین.این موضوع نه تنها به شما کمکی نمی کنه بلکه باعث ورود شما به بلک لیست گوگل میشه.همونطور که گفته شد سعی کنین سئو و بهینه سازی سایت رو با یک برنامه منظم و یکنواخت و از راه های اصولی انجام بدین.

   کلاهبرداری فیشینگ (Phishing)

به عنوان یک اقدام غیر قانونی و کلاهبرداری شناخته میشه.ماموریت این سایتا دزدی اطلاعات کاربرانه.اینطور سایتا به سایتای تخریب کننده و یا اسپم معروف هستن که شدیدا از طرف گوگل تحریم و بلاک هستن.سایتای فیشینگ رو آنتی ویروسای هم به عنوان یک ویروس شناخته و بلاک میکنند.

   سایت خود رو یک بار در موتورهای جستجو ثبت کنین

اگر سایت خود رو بیشتر از یک بار به موتورهای جستجو معرفی کنین, این کار شما بی فایده و باعث تعلیق سایتتون میشه.دقت کنین که اینکار باعث نبود اعتماد گوگل به شما میشه.گرچه که معمولا احتیاجی به ثبت سایت خود در موتورهای جستجو ندارین و این کار خود به شکل اتوماتیک انجام میشه.

   حساسیت گوگل به استفاده بیشتر از حد از کلمات کلیدی
در گذشته به این صورت بود که موتورهای جستجو به متنایی که کلمات کلیدی خیلی داشتن علاقه مند بودن و این متنها و صفحات رو مورد توجه قرار میدادند.اما در آپدیتهای جدید الگوریتمای گوگل دیگه زیاد بودن کلمات کلیدی یک متن باعث محبوب شدن و افزایش رتبه اون نمی شه.سعی کنین در متن خود کلمات کلیدی در ارتباط و کاربر پسندی رو در نظر بگیرین.دقت نکردن به این موضوع می تونه خیلی آسون شما رو وارد لیست سیاه گوگل کنه.

اینم بخونین:   مطلبی که در آموزش بک لینک هرگز به شما نخواهند آموخت

   واسه هر مطلب یک URL

اگر محتوایی تولید کردین که قوانین و استانداردهای گفته شده در اون رعایت شده بود و مورد پسند کاربر بود, از اون سواستفاده نکنین.بعضی افراد هنگامی که یک محتوای خوب و با کیفیت در سایت خود دارن این مقاله رو در صفحات مختلف و در URLای مختلف قرار می دن تا بتونن از راه اون ورودی بیشتری دریافت کنن.اینطور سایتها وارد بلک لیست گوگل شده و با جریمه روبرو میشوند.پس هر مطلب یک URL.

   محتوای خوب ضامن باقی موندن شما

یکی از مهمترین قسمتای سایت شما که وسایل هوشمند گوگل همیشه در حال بررسی آنهاست, محتوای سایت شماس.دقت کنین که استفاده از محتوای بی کیفیت,کپی و یا اسپم ضربه سختی رو به سایت شما وارد می کنن.الگوریتم پنگوئن گوگل به نحوی برنامه ریزی شده تا بهترین محتوا با بهترین ساختار در اختیار کاربران بگیره.وظیفه این الگوریتم حذف کامل و یا موقت محتواهای بی کیفیت از نتایج گوگله.

بلک لیست گوگل,سند باکس,گوگل پنالتی

   ارورهای 404 سایت :

ارورهای 404 از فاکتورهای منفی در سئوی سایته و داشتن صفحات 404 از نظر گوگل قابل قبول نمیباشد.از طرف دیگه مخاطب در صورت روبرو با این صفحات نیازش تامین نشده و اعتمادش رو به سایت شما از دست می ده.

   محتوا یا دریای کلمات کلیدی :

استفاده بیشتر از حد از کلمات کلیدی از نظر گوگل رد شده.گوگل این موضوع رو به عنوان ضعف شما در محتوانویسی در نظر میگیرد.از نظر کاربران هم محتوایی که در اون از کلمات کلیدی بیشتر از اندازه استفاده شده باشه خسته کننده هستش.

   لینک فوتر بیش ازحد :

استفاده بیشتر از اندازه از لینکای فوتر چه قصد Navigation Bar و چه به قصد لینک سازی داخلی از نظر گوگل قابل قبول نمی باشه و ظاهر سایت شما رو هم بیریخت میکنه.

گوگل پنالتی,جریمه گوگل,سندباکس گوگل
   اضافه نکردن سایت مپ XML :

اضافه کردن سایت مپ رو در لیست کارهای اصلی خود قرار بدید.گوگل با استفاده از سایت مپ سایت شما رو آسون تر بررسی میکنه و اطمینان بیشتری به شما پیدا میکنه.سایت مپ XML رو در سایت خود ثبت کنین و اون رو در حساب وبمستر خود هم اضافه کنین.

    این مقاله رو به شما پیشنهاد میکنیم : نقشه سایت چیه + نحوه ایجاد sitemap    

 

   لینکای مخفی :

یه سری از آدما لینکای خیلی رو در صفحه اصلی یا صفحات دیگه سایت به شکل نامرئی قرار می دن.گوگل در صورت متوجه شدن این موضوع با شما برخورد سختی می کنن.لینکای سایت شما باید در دسترس و قابل دیدن باشن.

   لینکای درهم شکسته ی بیرونی :

لینکای داخلی خود رو به شکل همیشگی بررسی کنین.این موضوع باعث میشه که از به وجود اومدن صفحات 404 جلوگیری کنه.پس لینکای خراب و شکسته رو پیدا و بازسازی کنین.

   استفاده بی روش از Anchor text :

استفاده بیشتر از حد از Anchor Text از زمان بروزرسانی الگوریتم پنگوئن از نظر گوگل غیر استاندارده.سعی کنین روند لینک سازی در سایتتون به شکل طبیعی باشه.

   تایم اوت شدن سایت :

روبرو با پیغام Timeout در زمان باز کردن سایت واسه هیچکی قابل تحمل نیس.وبمستر, کاربر و حتی گوگل هم نمیتوانید این پیغام رو تحمل کنه.در صورتی که این اتفاق واسه سایت شما رخ بده باید منبع این ایراد رو پیدا و اون رو اصلاح کنین وگرنه گوگل سایت شما رو de-index می کنن.

گوگل پنالتی,جریمه گوگل,سندباکس گوگل   استفاده از کلید واژهای متا (meta) :

در استفاده از کلید واژهای متا زیاده روی نکنین.این موضوع ازنظر گوگل رد شده.

   سرعت پایین لود سایت :

سرعت بارگذاری سایت یکی از فاکتورهای مهم در سئو داخلی و یکی از عوامل رضایت کاربر از سایته.کنه بودن سایت می تونه به دلیل سنگین بودن سایت و یا هاستینگ ضعیف باشه.

   دریافت کامنت اسپم :

سعی کنین سیستم کامنت دهی مناسبی روی سایت نصب کنین تا توانایی تشخیص اسپم خودکار رو داشته باشه.موقع تایید کامنتا اونا رو به دقت بررسی و کامنتای اسپم رو حذف کنین.

   سئوی غیرمجاز(black hat) :

در صورتی که از روشهای کلاه سایه (Black Hat) برا سئوی سایت سایت خود استفاده کردین شک نکنین که نتایج منفی اون رو دیر یا زود در سایت خود نگاه می کنین.سعی کنین به قوانین گوگل احترام بذارین تا اسیر جریمهای گوگل نشید.

 

گوگل پنالتی,سئوی کلاه سیاه,سئوی کلاه سفید

   گزارشای اسپم :

گوگل یک فرم آنلاین واسه گزارش سایتای اسپم منتشر کرده. ممکنه سایت شما چه از روی دشمنی و یا حتی واقعا، منبع پنهون ای از اسپم گزارش شه.

   مخفی کردن اسپانسرها :

داشتن اسپانسر اصلا بد نیس. حتی وجود خیلی از سایتا بی اسپانسر هیچ موقع ممکن نمیشد. پس سعی نکنین اسپانسرهای خود رو مخفی کنین اما قوانین رو رعایت کنین: یعنی لینکای اسپانسر رو nofollow کرده و مطمئن شید ربات اخبار گوگل صفحاتی که این لینکا در اون پیدا میشوند رو crawl نکرده باشه.

   رباتای عیب یاب تکست (robots txt) :

فایل رباتای تکست (robots txt) باید استفاده شن تا موتورهای جستجو بدونن چه جوری با سایت شما کار کنن. البته واسه بیرون کردن صفحات از این رباتا دلایل قانونی وجود دارن مثلا بلاکینگای زیاد می تونه دلیل جریمه شما باشه.

   لینک سازی به سایتای مشکوک :

اصلا با سایتایی که سابقه منفی دارن و یا فعالیتای غیر قانونی و اسپم انجام میدهندتبادل لینک نکنین.تبادل لینک باسایتایی که قبلا به وسیله گوگل جریمه شده اندهم می تونه خطرناک باشه

   لینکای خارج شونده(outbound) :

لینک سازی خارجی نباید بیشتر از اندازه باشه.زیاد بودن لینکای خارجی از اعتبار سایت شما کاهش میده واعتماد گوگل به شما رو کم میکنه.

   بک لینکای بد :

سایت شما هیچوقت مستحق این جریمه نیس پس باید از اون آگاه باشین. اما اگه واقعا بد شانس باشین شاید یکی از رقبای بدخواه شما واسه جریمه شدن سایت شما سعی کنه و کاری کنه تا رتبه اون در SERP نزول کنه. برگزاری کمپین بک لینک بد از بیشترین آنهاست.

   کلیدواژهای هدف :

گوگل برعلیه کلیدواژهایی که بیشتر در سایتای اسپم ظاهر میشوند جنگ میکنه. یکی از این کلیدواژهایی که گوگل هدف قرار داده “paydad loans” است. اگه در صنعتی فعالیت می کنین که مملوه از اسپم، منتظر خشم گوگل باشین.

   لینکای قاچاق :

آب زیرکاه نباشید و لینکا رو در فایل اسکریپت نگذارید. گوگل در بررسی اسکریپتا و پیدا کردن لینکای غیرعادی و مرموز مهارت بیشتری ازتون داره.

   دامنه با سابقه بد :

شاید خریداری یک دامنه با گذشته بد عمدی نباشه اما بهنگام ساخت یک سایت جدید مشکلاتی برایتون بوجود می آورد. بدیش اینه در این مورد هیچ راه برگشتی واسه جبران ضرر شما وجود نداره و فقط باید دامنه ی دیگری بخرین.