گوگل پلاس و بهینه سازی سایت

Written by 92 on فوریه 2, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

گوگل پلاس آینده سئو هستش؟

سرویس Google+ یا همون شبکه اجتماعی رسمی گوگل، یکی از سرویس‌هاییه که چند وقتیه رشد زیادی داشته. گوگل پلاس نه تنها یک شبکه اجتماعیه بلکه راهی واسه رتبه‌بندی موتور جستجوی گوگل نیزه. مدیران سایت و کسب و کارهای بزرگ به این فکر می کنن که گوگل پلاس می تونه نقطه عطف مهم و بزرگی در مورد مارکتینگ باشه. با این فرض، سرویس گوگل پلاس به کسب و کارهایا کمک می‌کنه تا اونا رو در مورد سئو و رتبه‌های جستجو موفق‌تر کنه.

الان چند وقتیه که متخصصان وب و شبکه‌های اجتماعی در حال بررسی دقیق‌تر سئو هستن. با توجه به اینکه موتور جستجوی گوگل تقریباً بیشتر از نصف فرآیند سئو رو در برداره به این نتیجه رسیده‌ان که سرویس گوگل پلاس بی شک در این فرآیندها موثر هستش.

بعضی از این افراد مثل Merry Morud (مدیر تبلیغات شرکت aimClear) می‌گوید: “Social Signals جانشین لینک‌ها در اهمیت سئو می‌شن. در زمان قدیم سئو، لینک دهی‌ها و ساختارهای پیوندی بین لینک‌ها مهم‌ترین اصل سئو بوده اما الان با وجود شبکه‌های اجتماعی، سئو گسترده‌تر شده و به اصطلاح دموکراسی تر شده.” خانوم Morud در ادامه می‌گوید: “سئو دیگه یک ساختار راحت نیس، سئو امروز به یک نماد قدرت و قدرت تبدیل شده.”

با توجه به تغییرات پیش اومده در موتورهای جستجو، گوگل پلاس واسه کسب و کارایی که به دنبال بهبود رتبه خود هستن، به احتمال زیاد حتی از فیس‌بوک هم مهم تر هستش.

Merry Morud در این رابطه می‌گوید: “گوگل پلاس یک شوخی نیس! گوگل پلاس قوی تر می‌شه. پس اگه در اون فعالیت ندارین، از همین حالا شروع کنین.” گوگل از سرویس Google+ اطلاعات زیادی دریافت می‌کنه که این موارد بی شک می تونن بر سئو تأثیرات مثبتی بذارن. ضمنا گوگل ۱۰۰% ترجیح می ده تا از سرویس اختصاصی خودش اطلاعات بیشتری کسب کنه تا از شبکه‌های اجتماعی دیگری مثل Facebook.” صحبت‌های خانوم Morud با اینکه عجیب و شاید غیر منطقی به نظر برسه اما فراموش نکنیم که اون یک مدیر کار بلد و ماهر و با تجربه در این زمینه. نتایج نشون می ده فرضیه‌های Morud هیچ‌وقت دور از انتظار نیستن. اطلاعات دریافت شده از شبکه‌های اجتماعی که درروند سئو اثر می ذارن با عنوان Social Signals شناخته می‌شن.

Social Signalا قرار نیس جای تبادل لینک‌ها رو بگیرن. بلکه قراره حضوری پررنگ تر در سئو داشته باشن. با اینکه نظر Merry Morud اینه که Social Signalا به زودی جای لینک‌ها رو می‌گیرند.

اینم بخونین:   آیا سایت ما نیاز به بهینه سازی دارد؟

شایدً بخش Recommendations تبلیغات فیس‌بوک یکی از مهم‌ترین عوامل تشویق کننده واسه جذب تبلیغات به وسیله تبلیغ کنندگانه. اما این تبلیغات با اینکه در فضایی پربار به نمایش گذاشته می‌شن اما به دلیل مشکلات نمایشی در موبایل‌ها، شاید خیلی هم مناسب نباشن.

فیس‌بوک واسه تبلیغات از سه نوع Desktop, Mobile و Right-Rail استفاده کرده. اما این نوع نمایش تبلیغات واسه دستگاه‌های قابل حمل مثل موبایل‌ها بیشتر از حد سنگین هستن. این نظر خانوم Morud واسه تبلیغات در این شبکه اجتماعیه.

اون معتقده این حجم بالا باعث کلیک کردن‌های اشتباه کاربران می‌شه و در این صورت اختلاف زیادی بین کلیک‌های واقعی و کلیک‌های اشتباه صورت میگیره.

واسه مدیریت این مشکل، خانوم Cindy Krum (مؤسس و مدیر اجرایی MobileMoxie) به کسائی که مایل به ارائه تبلیغاتشون به فیس‌بوک هستن پیشنهاد داده تا قبل اینکه تبلیغ خود رو به‌صورت پایانی ارائه کنن، اون رو آزمایش کنن تا از وضعیت نمایش اون در دستگاه‌های مختلف آشنا شن چون که خیلی از تبلیغات در موبایل‌ها نشون داده نمی‌شن و یا اگه هم نشون داده شن ناقص و مشکل دار هستن.

دلیل این مشکل در فیس‌بوک اینه که فیس‌بوک از Ajax و JavaScript در بخش تبلیغات موبایلی خود استفاده نکرده. پس تبلیغاتی که بر مبنای ای جکس یا جاوا باشن در موبایل‌ها بارگذاری نمی‌شن و این بی شک یک ضرر بزرگ هستش که هرکسی به اون توجه نمی‌کنه.

این مشکلات موجود در فیس‌بوک می تونه دلیلی واسه تغییر تصور کاربران و کسب و کارا به طرف گوگل پلاس باشه که این سیستم با توجه به اینکه ً سفارشی سازی شده طبق محل زندگی افراد نشون داده می‌شه و این موضوع از روی آی پی مشخص می‌شه، امکان فعال سازی در ایران رو نداره و همین نکته هم می تونه دلیل دیگری واسه استفاده از سرویس گوگل پلاس واسه سایت‌های ایرونی باشه.

Merry Morud ضمنا می‌گوید: “فیس‌بوک بیشتر از حد شلوغ شده! پس گوگل پلاس با سرورهای مجهزتر و مهم تر از اون بی تبلیغ بودن، یک گزینه مناسب واسه کاربران هستش.”

با توجه به همه این موارد و با توجه به حضور چشم‌گیر Social Signals که در رتبه‌بندی‌های سئو اثر به سزایی دارن، تبلیغ کنندگان دیگه نمی‌توانند نبود حضور خود در گوگل پلاس رو توجیه کنن.

اینم بخونین:   بهینه سازی سایت برای موبایل

با توجه به گفته Morud: “گوگل در حال اختصاصی کردن Social Signals از گوگل پلاسه و این یکی از بزرگ‌ترین چند تا نکته مهم در مورد سئو هستش که نمیشه اون رو رد کرد.”

تولید محتوای جذاب

چه جوری محتوایی بنویسیم که افراد واقعاً اون رو بخونن

کارآفرینان، کسب و کارا، و صاحبان کسب و کارهای موفق چیکار کنن که به خونده شدن محتوای متن هاشون کمک کنه؟ در این مقاله شما با نکات خیلی مهمی در مورد بازاریابی محتوایی و تولید محتوای مهم آشنا می شید.

در این مقاله که به وسیله داستین مک کیسن نوشته شده به تجربیات بالا العاده عالی که داستین در تولید محتوا کسب کرده اشاره شده. داستین خیلی روشن و راحت تجربیات خود رو درسایت inc با مخاطبین خود در بین گذاشته.

 

چند راه واسه تولید یک محتوای جذاب:

۱- واسه تنها مخاطبی که خواهید شناخت بنویسید: خودتون.

پس از اون که کمی موفقیت ابتدایی در لینکدین به دست آوردم به دور نگاهی انداختم تا ببینم چه نوع متنایی (پستهایی) بیشتر خونده شده و مرور شدن، و سعی کردم بیشتر در مورد اون موضوعات بنویسم.
سعی کردم چیزی بنویسم که بقیه دوست داشتن .
می تونم بگم که اون بدترین نوشتۀ من بود. باید یاد می گرفتم که اگه نوشته من خودم رو به خنده نمی‏انداخت، به جنب و جوش وا نمی داشت یا مورد علاقه ام نبود به طور قطع این اثرات رو بر بقیه هم نمی داشت.

۲٫ شامل باید اول واسه آموزش، انگیزه، یا سرگرمی طراحی شه و بعد واسه فروش.

بلاگ ، نامۀ خبری، کتاب الکترونیکی، یا هر نوع دیگه از محتوای نوشتاری شما باید اول واسه خواننده مهم طلقی شن، فارغ از این که تصمیم بگیرن اون رو خرید کنن یا نه.
فکر کنین: تا به حال چند بار با این قصد آنلاین شدین که یک محتوای متنی رو بخرین بی این که به کسی که می خواین از اون خرید کنین فکر کرده باشین؟
اگه شمام مثل بیشتر دیگه مردم باشین پاسختون –هیچوقت- است.

من بیشتر اوقات واسه دیدن نت فلیکس آنلاین می شوم و یا واسه یاد گرفتن چیز جدیدی یا تنها واسه اینکه حوصله ام سر رفته.
بعضی وقتا آنلاین می شوم که چیزی بخرم اما معمولاً در این زمان ایده ای خوب در مورد چگونگی خرید و این که از کجا خرید کنم دارم.
بیشتر اوقات محتوای آنلاین بر این ایده متمرکزه که خریداران رو در مرحلۀ تصمیم خرید جذب کنه تا این که در مرحلۀ حوصله سر رفتن یا سرگرم شدن جذبشون کنه.
متن خود رو به شکل ای بنویسید که افراد رو در زمانی که تنها به دنبال سرگرم شدن هستن جذب کنه، و اگه این کار رو خوب انجام بدین اون وقت اونا رو به خریدار تبدیل می کنین.

اینم بخونین:   بهینه سازی یا سئو غیر مجاز چیست؟

۳٫ به عناوین توجه کنین

من با نویسندهای زیادی برخورد کردم که با دقت کردن به کیفیت محتوا و متن اصلی (پست)، ارزش یک عنوان خوب رو از دست داده ان.
اینجا واقعیتی هست که کمتر کسی ازمون به اون اقرار می کنیم: کتابا معمولاً از روی جلدشان قضاوت می شن، و محتوای اینترنتی هم با سر تیتر هاشون  قضاوت می شن.
عناوین به طور زیادی واسه پستای بلاگ اهمیت دارن و اینجا چند نکتۀ جزئی در این مورد آورده شده:

  • خودتون رو جای خوانندگانتان بذارین که به دنبال موضوعی در متن بالا و پایین رو می گردن. این همون وقتیه که شما باید خواننده رو به دام بندازید.

  • خیلی چکیده و مستقیم ننویسید. بذارین خواننده بدونه انتظار یادگیری چه چیزی رو می تونه داشته باشه بی اینکه کل داستون رو مرور کرده باشه.

  • در کنار عناوین کوتاهتر هم حاشیه ای اضافه کنین، اما عنوان رو اونقدر کوتاه نکنین که نتونه به خواننده در مورد این که انتظار یادگیری چه رو دارن اطلاعاتی بده.

۴٫ یک شروع، یک متن اصلی در بین و یک پایان در آخر داشته باشیم.

بیشتر اوقات در متون تجاری، به هر شکلی که باشن، متن بیشتر از اون چیزی که باید باشه طولانیه. این عبارت در ارتباطه با دیگه موارد، به این معنی که یک کتاب صد صفحه ای هم می تونه خیلی طولانی باشه اگه ۸۰ صفحه انتهایی اون فقط به تأکید و تکرار موارد بیست صفحه اول پرداخته باشه.

یک کتاب می تونه ۸۰۰ صفحه هم باشه و ً مناسب و مناسب باشه اگه هر ۸۰۰ صفحه ارزشی جداگونه  داشته باشن.
محتوای متن خود رو مرور کنین که تکرار زاید در اون نباشه. در استفاده از لغات اقتصادی عمل کنین (صرفه جویی کنین).
و از تخیل خوب و قوی هم تکنیکایی قرض بکیرید، شامل دانستن این که تموم نوشته ها باید یک شروع و یک متن میونه داشته باشن و یک انتها.