۱۰ قانون طلایی برای جذب لینک های معتبر ، اسکریپت تبادل لینک اتوماتیک لینکمن

Written by 92 on فوریه 10, 2018 and posted in بک لینک، رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک.

۱۰ قانون طلایی واسه جذب لینکای معتبر

در دنیای ساختن لینک، جذب لینکای معتبر (Authority Links) از مهم ترین مسائل واسه صاحبان سایت و وبلاگا،از مهم ترین بخشای رشد وبلاگ یا وبسایته. همونطور که در سال ۲۰۰۹ دیده شد که لینکا در سطح صفحات و اعتبار سایت در حد دامنه، ۴۶% از اعتبار صفحه رو در بر می گیرن.

2009-Algorithm - لینک

در سال ۲۰۱۱، این مقدار به ۴۲.۵۶% کم شد. یعنی چیزی کمتر از ۴%، که نشون دهنده این بود که علی خلاف میل تغییرات زیاد، این عامل کماکان عامل مهمی واسه موفقیت سایت شما هستش.

2011-algorithm - لینک

اما همه ما خوب می دونیم که هر لینکی به معنای نزدیک شدن شما به موفقیت نیس. هرچه سایت مبدایی که به شما لینک داده بهتر باشه، لینک هم از ارزش بیشتری بهره مند هستش.

به همین دلیله که برنامه ریزیاتون در این مورد باید متمرکز جذب لینکای معتبر باشه. اما چطوری باید اقدام به این کار کرد؟ لینک معتبر چیه؟ در ادامه به توضیح این سوالات خواهیم پرداخت.

اعتبار مطلق و نسبی لینک

اعتبار به دو دسته تقسیم می شه. بعضی از سایتا از اعتبار مطلق بهره مند هستن. مثل The Daily Beast یا Huffington Post و یا وبلاگ گوگل. این سایتا به عنوان سایتای معتبر در مورد ارائه اطلاعات نشونه گذاری شدن.

در سویی دیگه، سایتایی داریم که از اعتبار نسبی بهره مند هستن. این سایتا محل درخشش استعدادهای بلاگرها و وبمسترهاه. بلگرهایی مثل Robert Scoble، Dooce و یا Mashable در مورد کاری خود معتبر هستن. هر چند لینکایی که از این سایتا ممکنه به شما داده بشن از اعتبار و ارزش زیادی برخوردارن، اما به اندازه سایتایی که از اعتبار مطلق برخوردارن نخواد بود.

اما چطوری از اینجور سایتایی لینک جذب کنیم؟ ده قانون طلایی واسه جذب لینک معتبر از این سایتای معتبر چیه؟

  • قانون ۱: مطالبی بنویسید که لینکای داخل مقالات سایتای دیگه رو جذب کنه

اساسی ترین تاکتیک جذب لینک معتبر، نوشتن محتواییه که ارزش لینک دادن داشته باشه. اینجور محتوایی چطوری باید باشه؟

پایه – اینجور مطالبی باید خلائی رو در فضای مجازی به وسیله محتوای حرفه ای، پر از اطلاعات مفید و دقیق پر کنن. اینجور مطالبی سایت شما رو تعریف می کنن، بنابرین به این نکته که با اینجور مطالبی، سایت شما روی چه چیزی تمرکز می کنن، دقت کنین. پایه مطلب، بخش زیادی ازمحتوای شما رو در بر خواهد گرفت.
محتوای شخصی – نزدیک به یک چهارم محتوای شما باید شامل وقایع و تجارب شخصی ای باشه که به فهم مطلب و افزایش شناخت کاربر ازتون کمک کنه. این بخش علاوه بر این که دارای بار علمی مناسبیه، به معرفی شما هم می پردازد.
محتوای داغ – این بخش، بخش کوچیکی از مطلب شما رو تشکیل میده. اینجور محتوایی باید بحث برانگیز باشه. نقد یک ایده مطرح، نقد افراد و یا رد علمی عملی که تازگیا معروف شده، شروع خوبی می تونه باشه که مثل بخش قبلی، علاوه بر ارائه اطلاعات مفید، بحث برانگیز بوده و ضمنا به معرفی جهت گیری شخصی شما می پردازد.

ایجاد سایت با اینجور محتوایی ممکنه سخت و یا وقت گیر باشه، پس لینکایی که به شما میشه لینکای معمولی نخوان بود. هر چند در صورتی که نتیجه رضایت بخش نبود، می تونین از سایتای معتبر بخواهید که در مطالب مربوط خود به این مطالب شما لینک بدن. سعی کنین دلایل مناسبی واسه این کار ارائه بدید، مثلا:

 – شما درباره نویسنده یک سایت معتبر نوشته اید و ممکنه اون مایل باشه مطلب شما رو در سایت یا وبلاگ خود به اشتراک بزاره.

 – ممکنه مطلب شما رابطه زیادی به نوشته های یک سایت معتبر داشته باشه طوری که مکمل اون مطالبه. حتی می تونین اون مطالب رو در مطلب خود نقد کنین که باعث یک مناظره دو جانبه بین سایت شما و اون سایت معتبر میشه. اگه این کار جرقه یک طوفان از این جور سایتا شه… برنده این جنگ شما خواهید بود!

  • قانون ۲: لینکای شکسته بقیه رو بازسازی کنین

لینکای مرده و شکسته مرز خاصی ندارن. هر لحظه ممکنه مقصد یک لینک از دسترس خارج شه. وقتی سایتی از دسترس خارج شه، پس همه سایتایی که به اون لینک داده ان، با لینکای شکسته روبرو می شن.
به طور مثال سایتی مثل Mashable لینکای زیادی به خارج از سایت خود داره که می تونن شامل لینکای شکسته هم باشن. جستجوی مطالب قدیمی روی این سایتا در بیشتر مواقع نتیجه بخشه. پس اگه شما محتوای در ارتباط و مناسبی منتشر کردین، چرا جانشین اون لینکای شکسته نباشه؟ چطوری؟

گزارش دستی – لیستی از لینکای شکسته ای که پیدا می کنین تهیه کنین، بعد به نویسندهایی که این لینکا رو ایجاد کرده ان گزارش بدید. بهتره به اشخاصی مراجعه کنین که دسترسی بیشتری واسه ویرایش و کنترل مطالب سایت دارن چون مسئولیت اونا در قبال سایت بیشتره. به یاد داشته باشین که لینکای شکسته کابوس خیلی از صاحبان سایته.
Link validator – استفاده از ابزارایی مثل W3C Link Checker می تونه به پیدا کردن لینکای شکسته روی یک صفحه یا سایت کمک کنه. استفاده از اینجور ابزاری تقریبا راحت س!، در زیر چگونگی کار رو به شما نشون میدیم.

لینک سایت مورد نظر رو وارد کنبد:
Mashable-Link-Check- لینک

تنظیماتتان رو انجام بدین:
Mashable-Link-Check-Setting-لینک

روی دکمه done کلیک کنین و ۶۴۴.۴۷ ثانیه صبر کنین!
Mashable-Link-Check-Result-لینک

بعد می تونین شروع به کار با گزارشی که به دستتون رسیده کنین:
Mashable-Link-Check-Result-2-لینک

با استفاده از این گزارش، می تونین لیستی از لینکای مرده و شکسته تهیه کنین و بعد اونا رو به نویسندگان مربوطه گزارش داده و سعی کنین مطالب خود رو جانشین اون لینکا کنین.

  • قانون ۳: مجموعه مرغوبی از تصاویر بسازید

اگه تصاویر با کیفیتی روی سایتتون دارین، می تونین از اونا به عنوان انگیزه ای واسه جذب لینک استفاده کنین. تصور کنین که گالری از تصاویر با کیفیت بالا و با اندازه مناسب تهیه کردین، بعد فرمی تهیه کردین که به افراد اجازه میده به ازای لینک داده به سایت شما، از اون تصاویر استفاده کنن. احتیاجی نیس که سایتی به وسعت photl.com بسازین:

photl-com-لینک

و یا freepixels.com:

free-pixels

شاید چیزی مثل سایت Haw-lin:
haw-lin

این سایت به تصاویر اختصاص پیدا کرده، واسه افرادی مثل شما که به دنبال افزایش رتبه سایت خود هستن، ایجاد یک زیردامنه واسه ارائه اینجور تصاویری می تونه مفید واقع شه.

چیکار باید کرد:
یک عکاس آماتوز استخدام کنین – اگه مهارتی در عکاسی ندارین و یا می خواین از هزینه های خود بکاهید، می تونین یک عکاس استخدام کنین که به اندازه ای در کار خود خوب باشه که هزینه زیادی رو متحمل نشید.
از گوشی موبایل خود استفاده کنین – این روزها، تکنولوژی به اندازه ای پیشرفت داشته که بتونین با تلفنای همراه هوشمند خود، تصاویر با کیفیت تهیه کنین. هر چند بعضی وقتا نیازه مهراتایی مثل تشخیص زاویه و نور مناسب رو یاد بگیرین.

و واسه این که از این روش استفاده کامل برده باشین، این موارد رو در ایجاد گالری در نظر داشته باشین:
هر چه کیفیت تصاویری که تهیه می کنین بیشتر باشه، احتمال جذب لینکای معتبر بیشتره.
روش مقرون به صرفه تر رو انتخاب کنین. این انتخاب شما ممکنه به استخدام عکاس و خرید دوربین محدود باشه و یا ممکنه روشای دیگری رو واسه عکاسی بهتر و ارزون تر پیدا کنین.
هر تصویر باید در صفحه اختصاصی خود منتشر شه.
با برنامه عکس ارسال کنین. مثلا روزی یک عکس و یا هفته ای یک عکس.

  • قانون ۴: پست مهمان ارسال کنین و یا خواسته یک ستون واسه نوشتن کنین

ارائه مطلبی که اطلاعات خیلی قوی و مناسبی ارائه کنه، ضمنا از کیفیت بالایی بهره مند بوده و آماده پخش باشه، روش خیلی خوبی واسه ایجاد لینک به سایت خودتونه.
در نظر داشته باشین که این روش در مورد سایتایی با اعتبار نسبی خیلی آسانتر از سایتایی با اعتبار مطلقه. چون این گروه از سایتا از قوانین خاصی در ارسال پستای خود پیروی می کنن.

  • قانون ۵: به محل پاتوق مخاطبین مورد نظرتون برید!

به عنوان یک بلاگر و کاربر اینترنت، بعضی وقتا ها ارتباطات حضوری با مخاطبین رو از یاد میبریم. این رابطه روبرو می تونه باعث جذب لینک از سایتای معتبر شه.
به طور مثال، شرکت در کنفرانسا و ایجاد رابطه با افرادی که به طور مستقیم و غیرمستقیم با سایتای معتبر در رابطه هستن و می تونن به این هدف شما کمک کنن، یکی از این روش هاست. مزاحم این افراد نشید اما رابطه برقرار کنین، در رفتار با اونا خونسرد باشین و شتاب زده عمل نکنین، به اونا اجازه بدین به کارهای خود برسن و در فرصت مناسب به اونا مراجعه کنین. شاید در گردهماییای بعد از یک همایش، یک لیوان چای شروع خوبی واسه یک آشنایی مناسب با صاحب یک سایت معتبر باشه.

  • قانون ۶: خلاءهای فضای مجازی رو پر کنین

همونطور که قبلا گفته شد، وقتی با صاحبان این سایتا صحبت می کنین، در مورد نیازشون بپرسید، این که چه مطالبی رو نیاز دارن. سعی کنین این نیاز اونا رو برطرف سازید.
پس از این که نیاز این سایتا رو رفع کردین، نیاز خودتون، یعنی جذب لینک معتبر هم رفع شده. دقت کنین در مورد موضوعاتی بنویسید که در اونا تخصص دارین و می تونین مطالبی پرمحتوا تهیه کنین که مخاطبین مشترکی با سایت شما و اون سایت معتبر داشته باشه. اشتباه در این مورد باعث جذب ترافیک اشتباه و سعی بیهوده میشه.

  • قانون ۷: با رسانه های بزرگ در وقت مناسب تماس برقرار کنین

وقتی که سعی بر جذب رسانه های بزرگ در سطح اینترنت رو دارین، نکته مهم اینه که بدونین اونا چه محتوایی رو کی منتشر می کنن.
واسه سایتایی که در پخش مطالب خود برنامه ریزی خاصی ندارن، احتیاجی به دانستن این موضوع نیس، چون به محض دریافت ایده، درباره اون مطلبی ارسال می کنن.
نکات زیر در مورد شناسایی زمان مناسب، مفید واقع میشه:
در بیشتر سایتای داخلی که از اعتبار مطلق برخوردارن، می تونین مطمئن باشین که اونا مطالب روز جمعه رو، روز قبل آماده کرده ان.
در ساعات ۶:۳۰ تا ۹:۳۰ صبح، رسانه ها لیستی از ۱۵ خبر روز رو قرار می دن. تماس با این رسانه ها در این ساعات اثر بیشتری می ذاره، به ویژه اگه روز قبل در همین خصوص با اونا تماس گرفته باشین.
قدم بعدی ارائه لیستی از مطالب و اخبار به این رسانه هاست تا به اونا اجازه بدید عنوان مورد نظرشون رو انتخاب کنن. این اتفاق معمولا نزدیک به ساعت ۹:۳۰ شکل میگیره. این آخرین شانس شما واسه ارسال مطلبه، چون هر چیز که بعد از ساعت ۱ بعد از ظهر ارسال شه، به سطل زباله انداخته شده.

  • قانون ۸: سایتای دولتی و آموزشی رو فراموش نکنین

یکی از نشونه های یک سایت معتبر، دامنهای .edu و .govه. جذب لینک از اینجور سایتایی آسون نخواد بود.
یک مثال راحت، سایت دانشگاه هاروارده. این دانشگاه پروژه ای به نام The Harvard H20 Playlist Project داره که اجازه میده اعظا به کتاب، مقالات و یا مطالب خاصی لینک دهند.
H2O

ایجاد محتوای علمی و دقیق می تونه اینجور سایتایی رو واسه لینک دادن به شما جذب کنه. از روشایی که می تونه به این کار کمک کنه عبارتند از:
نقدی راحت اما علمی و دقیق درباره یکی از برنامهاشون بنویسید، استفاده از اطلاعات تاریخی، آمار، وقایع الان و پیش بینیای آینده می تونه اونا رو راغب به لینک دادن به شما کنه.
اسپانسر شدن یک اتفاق علم آموزی که هزینه زیادی رو متحمل شما نکنه.

مطالبی که می تونه سایتای دولتی رو جذب کنن، عبارتند از:
واسه حمایت از رویدادی در شهر خود در یک زیردامنه از سایت خود، ایجاد محتوا کنین.
یک اتفاق اجتماعی بسازین. این کار نه تنها باعث جذب سایتا با دامنه .gov می شن. رسانه ها رو هم به طرف شما جذب می کنن.
به دفاتر و ادارات مربوطه در شهر خود مراجعه کنین. گرچه کمتر زمانی به جواب قانع کننده ای خواهید رسید.

تکرار این موضوع خالی از لطف نیس که توانایی ارسال محتوا واسه این سایتا رو در نظر بگیرین. اگه موضوع خارج از تخصص شماست و نمی تونید انتظار مورد نیاز رو بر آورده سازید. بهتره به روشای دیگری مراجعه کنین.

  • قانون ۹: خرید لینک بی مجازات!

این موضوع که خرید لینک بر خلاف قوانین گوگله بر بیشتر وبمسترها رو و روشنه و این کار می تونه باعث مجازات سایت شما شه. بخاطر این ممکنه این سوال برایتون پیش آید که چرا ما اینجور پیشنهادی به شما داده ایم!
روشایی وجود دارن که می تونین اقدام به خرید لینک کنین. خریدی که خلاف قوانین گوگل نیس:
اهدا به صندوقای خیریه – بسته به مقدار اهدای شما، بعضی از شرکتا ممکنه نام و لینک شما رو در سایت خود نمایش دهند.
پیشنهاد به بلاگرهای موثر، به گذاشتن مطلب در سایت شما – این روش راحت ایست. به بلاگرهای معروف و موثر پیشنهاد کار بدید. این کار، ارسال یک پست مناسب واسه سایت شماست. پس از ارسال این پست، بلاگر در سایت یا وبلاگ معتبر خود، به شما لینک میده.
پشتیبانی کارهای تحقیقاتی – بعضی وقتا اگه شما اقدام به پشتیبانی از یک پروژه تحقیقاتی کنین، ممکنه از طرف اونا به شما لینکی به عنوان تشکر داده شه.

همونطور که دیدید، اینا روشای قانونی (از نظر گوگل) واسه دریافت لینک و به طور غیرمستقیم خرید لینکه.

  • قانون ۱۰: فرق بین یک سایت خوب و بد رو بدونین

و در آخر، یکی از اساسی ترین قوانین ساخت لینک، دانستن فرق بین یک سایت خوب و بده. شاید بگید شناخت این دو نوع سایت روشن و روشنه. اما بعضی وقتا ها در شناخت یک سایت معتبر از سایت اسپم، دچار اشتباه می شید، این سایتا شما رو گول میزنن:
Negative PPC – اگه با سایتی روبرو شدین که از ساختار لینکای مناسبی برخورداره اما طبق سایتای فروش اجناس دارویی و یا دیگه اجناس نامرغوب و یا سایتای غیر اخلاقی، بدونین که تنها ظاهر این سایت فریبندهه.
اضافه بار لینک! – ضمنا از سایتایی که از میزان زیادی لینک به محتوا برخوردارن، خودداری کنین. میزان زیاد به معنای اینه که بیشتر از ۲۰% لینکای سایت به ۸۰% محتوا باشه.
Keyword Stuffing – بعضی سایتا تنها به خاطر کلمات کلیدی خود رتبه بالا می گیرن. اولین راه تشخیص واسه شما، عنوان توضیحه. اگه چیزی جز کلمات کلیدی نگاه نکردید، بدونین که این سایت از تکنیکای اسپم استفاده می کنه. شاید تعداد زیادی کلمات کلیدی نا مربوط در بخش پایانی سایت، کنار تصاویر و یا در سورس سایت هم از این جور نشونه ها باشه.
زیاده روی در تبلیغات – این سایتا پر از تبلیغات هستن. منوا، هدر سایت، فوتر سایت و دیگه بخشای این سایتا پر از تبلیغاته.
محتوای ضعیف – نشونه دیگه اینجور سایتایی، میزان پایین مطلب در ازای تبلیغه. این مورد بعضی وقتا ها به سختی قابل تشخصیه، به طور مثال به سایت Marketing Pilgrim توجه کنین:
Markering-Pilgrim

تبلیغات خیلی آسون دو سوم این سایت رو پوشش داده ان. اما کماکان از محتوای مناسبی برخورداره. در این صورت توجه کنین که مطلب از ارزش مناسبی برخورداره؟ نوشتن مطالب صحیحه؟ نویسنده اون نشونه؟ اینا مثل مسائلی هستن که در انتخاب سایتی واسه ارسال پست مهمان باید به اون توجه کنین.
-طراحی ضعیف – سایت از قالبای رایگان استفاده کرده؟ نوع فونتا نامناسبه؟ سایت از طراحی مناسبی برخورداره؟ اینا نشونه هایی هستن که میزان توجه افراد رو به سایت خود مشخص می کنه و ضمنا ملاک تشخیص سایتای اسپم.

نتیجه

به این حرف اطمینان داشته باشین که خرج کردن وقتتون، ارزش جذب لینکای معتبر رو داره. به یاد داشته باشین که تقریبا نصف رتبه سایت شما طبق سایتایی هستن که به شما لینک می ددهند. سعی بر این شد که در این مطلب، تا حد ممکن، نکات مورد نیاز واسه موفقیت در این مورد ارائه شه.

تبادل لینک اتوماتیک

تبادل لینک اتوماتیک یکی از انواع روشای تبادل لینکه.

اینم بخونین:   اشتباهات رایج در مورد بک‌لینک

تبادل لینک معمولا به دو صورت تبادل لینک دستی و تبادل لینک اتوماتیک انجام میگیرد.

 

تبادل لینک اتوماتیک
تبادل لینک اتوماتیک

 

 

تبادل لینک اتوماتیک در برابر تبادل لینک دستی

در روش تبادل لینک دستی، دو طرف تبادل لینک پس از توافق به انجام تبادل لینک، لینک همدیگه رو به شکل دو طرفه یا چند طرفه در سایتا و یا وبالگهای خود قرار می دن.

در روش تبادل لینک اتوماتیک، اسکریپت تبادل لینکی هست که کار انجام تبادل لینک رو بی دخالت و یا با دخالت کم (بیشتر حالت تائیدیه داره) صاحبان وب سایتا و یا وبلاگا انجام می ده.

معروفترین اسکریپتی که واسه این کار هست. اسکریپت تبادل لینک دو طرفه و سه طرفه لینکمن Linkman phpه که بر اساس پی اچ پیه و امکان خرید و نصب این اسکریپت از راه ما هست.

 

اسکریپت تبادل لینک اتوماتیک لینکمن

اسکریپت لینکمن اسکریپت بر اساس phpه که نسخه انگلیسی اون رایگانه. این اسکریپت خیلی سبک و کم حجمه و نیاز به فضای خیلی و ضمنا قدرت پردازشگر و رم هاست نداره.

با انجام تنظیم ها مناسب و ضمنا ظاهری قشنگ و کاربر پسند واسه این اسکریپت می تونین به جذب مالکان وب سایتا و وبلاگا واسه انجام تبادل لینک اتوماتیک با سایت و یا وبلاگ خود بدین.

اسکریپت Linkman php از از هوشمندی و کد نویسی خیلی مناسبی برخورداره. این اسکریپت امکانات زیادی رو در اختیار شما قرار می ده که مثل خوکار بودن همه عملیات تبادل و ثبت لینکه.

ضمنا این اسکریپت امکاناتی واسه بررسی لینکای تبادل شده داره تا از فریبکاری کسائی که قصد تبادل لینک و بعد پاک کردن و یا نو فالو کردن و یا نو ایندکس کردن لینکاتون رو دارن، جلوگیری کنه.

اینم بخونین:   لینک بیلدینگ چگونه می تواند به تجارت من کمک کند؟

تنها نکته ای که در مورد اسکریپت لینکمن هست اینه که نسخه های خیلی از کد این اسکریپت در سایتها پیدا می شه، باید دقت زیاد کنین تا از کدهای آلوده به ویروس و ضمنا اسکریپتای معیوب و یا سوء استفاده گر پرهیز کنین.