پول در چه سایتهایی است و چگونه با سئو میتوان بدست آورد؟

Written by 92 on فوریه 3, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

سئو و بهینه سازی چیه

بهینه سازی سایت بحث خیلی مهمی در مورد ی مدیریت وب سایته. شما در اول راه ورود به بخش ی وب باید اقدام به ایجاد و طراحی سایت کنین. پس از طراحی سایت ، سئو سایت مهم ترین نقش رو در مورد شناساندن سایت شما به کاربران و بالا بردن بازدید سایت شما بازی انجام میده. سئو عاملیه که شما رو در موتورهای جستجو به جایگاها و رتبه های بهتر میرسوند و باعث بالا رفتن بازدیدها و مخاطبانتون می شه. سئو ، اثر و ارزش کار شما رو تعیین می کنه چون که حتی اگه بهترین و با کیفیت ترین طراحی سایت و بهترین کیفیت محتوا رو داشته باشین، تا زمانی که به وسیله کاربران دیده نشید هیچ ارزشی نداره! از گفته هامون تا به اینجا میشه این نتیجه رو گرفت که نبود اهمیت و انجام ندادن سئو تموم زحماتتون رو به باد میده.

واسه شروع طراحی سایت برروی قسمتای مختلف اون و دامنه و موارد دیگه تحقیق و بررسی انجام می شه. پس از اون که تحقیقات و بررسیای ابتدایی واسه طراحی سایت و انتخاب دامنه و … انجام شد با شروع کار طراحی، سئو هم شروع می شه. خیلی از آدما و حتی کسائی که در این مورد فعالیت می کنن این تصور رو دارن که سئو و بهینه سازی بعد از طراحی کامل سایت شروع می شه اما این فکر اشتباهه. بهینه سازی سایت از همون اول و همراه با شروع طراحی شروع می شه. سئو شامل بخشای مختلفی می شه.

سئو رو میشه به دو بخش اصلی یعنی سئوی درون صفحه و سئوی بیرون صفحه تقسیم کرد. در ادامه به بررسی این دو نوع می پردازیم.

واسه استعلام هزینه و مدت زمان سئو و بهینه سازی سایتتون و ضمنا ثبت سفارش می تونین با گروه سایت سازان تماس بگیرین.

تماس با گروه سایت سازان

سئو درون صفحه (On Page SEO)

سئوی درون صفحه شامل کدها ، محتوا، تصاویر و … در سایت شما می شه. کلا ویژگیا و موارد مربوط به آیتمای درون سایت شما و هرچیزی که در سایتتون بارگذاری کنین شامل سئوی درون صفحه می شه.

در اول نوشته اشاره کردیم که سئو از همون اول و با طراحی سایت شروع می شه. منظور اینه که نوع طراحی سایت و کدنویسیا هم در سئو سایت اثر دارن. حجم کدهای استفاده شده، طراحی مناسب سایتتون واسه موبایل و بقیه دستگاه ها، استفاده از تصاویر بهینه شده، سرعت بارگذاری سایت و … مواردی هستن که موقع طراحی سایت باید رعایت شن تا سایت شما هرچه بهتر سئو و بهینه سازی شه.

کارا دیگه مثل استفاده از کلمات کلیدی مناسب ، تولید محتوای با کیفیت ، استفاده از تگا و عنوانای مناسب ، استفاده از آیتمای گرافیکی مناسب در جای درست و … هم در سئو اثر دارن و از عوامل سئو و بهینه سازی به حساب میان.

سئو بیرون صفحه (Off Page SEO)

همه فعالیتایی که در خارج از سایت انجام می شه و هدف اونا بهبود شرایط ترافیک سایت باشه رو میتونیم زیر مجموعه سئوی بیرون صفحه در نظر بگیریم. یکی از مهم ترین کارا در این مورد، سعی واسه ثبت و کسب لینک در سایتای معتبر و دیگه فضاهاست.

شناخت و توانایی فعالیت در زمینه های مختلف بهینه سازی سایت نیازمند علم و تجربه بالاییست و شما واسه رسیدن به هدفتون نیاز به بهره ورداری از تواناییای یک فرد و یا تیم متخصص دارین. گروه سایت سازان با سالا تجربه و تعداد زیادی از پروژه های موفق انجام شده در خدمت شماست تا سفارشا و اهداف شما رو به آخرسر برسونه و به بهینه سازی اصولی و تضمینی سایت شما رو به بالاترین پلهای موفقیت در مورد کاریتون برسونه.

اینم بخونین:   تاثیر افزایش ترافیک در سئو و رفع اثر منفی طراحی مجدد سایت بر سئو

تا به اینجای کار با اهمیت و انواع سئو آشنا شدیم. در ادامه می خواهیم به وسیله و تکنیکای سئو و بهینه سازی سایت نگاهی کلی و خلاصه بیاندازیم.

وسیله ها و روشهای سئو

وسایل زیادی واسه حضور در مورد ی سئو سایت نیاز هستن که شما باید واسه حضور بهتر و قوی تر در هر کدوم از بخشا از امکانات و وسایل مناسب اون استفاده کنین. واسه هر یک از آیتمای بهینه سازی سایت وسایل مختلفی وجود دارن که یک متخصص باید با توجه به نوع پروژه و گستردگی کار، وسیله مورد نیازش رو بشناسد و انتخاب کنه. علاوه بر اون که وسیله خوب باید شناخته شه، توانایی کار و آشنایی با اونم باید وجود داشته باشه تا یک پروژه به بهترین شکل انجام شه. وسایل زیادی مثل گوگل وبمستر تولز ، گوگل ترندز ، گوگل پیج اسپید ، جی تی متریکس و … وجود دارن که در یک پروژه استفاده میشن. هر کدوم از این امکانات در بخش خاصی از کار استفاده میشن و توانایی اجرا به موقع و درست از اونا باید در افرادی که کار سئو و بهینه سازی سایت رو انجام می دن وجود داشته باشه.

سئو سایت

تکنیکا و روشای سئو و بهینه سازی

علاوه بر شناخت و انتخاب وسیله ها و توانایی اجرا اونا، یک سئوکار باید از تکنیکای بهینه سازی سایت هم آگاهی داشته باشه. این که هر کدوم از کارا رو در چه زمانی بکنه و چه میزان از وقت خودش رو صرف هر بخش کنه خیلی مهمه. یک وبمستر باید بدونه که واسه دیدن نتایج کاراش چقدر زمان لازمه تا در صورت ضرورت نسبت به اصلاح یا بهبود روش اقدام کنه. ضمنا نکات و تکنیکایی که پروژه رو به موفقیت نزدیک تر می کنه و پس ی اون شما به هدفتون نزدیک تر می شید رو هم باید بدونه. همه این موارد نیازمند علم ضمنا ی تجربه بالاییه که تیم حرفه ای سایت سازان دارای این علم و تجربه بالا هست.

سایت سازان

ما با تکیه بر علم متخصصین خود در زمینه های سئو و بهینه سازی سایت ، طراحی سایت و بقیه خدمات بخش ی وب آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم و میتونیم ادعا کنیم بهترین برند در بخش و بخش ی سایت هستیم. تیم سایت سازان با استفاده از جدیدترین و بهترین وسیله ها و روشای روز دنیا و ضمنا رعایت و در نظر گرفتن معیارهای استاندارد جهانی پروژه های خود رو انجام میده. دلیل موفقیت و موندگاری سایت سازان در این بخش ، کیفیت بالا و رضایت مشتریان بوده. علاوه بر اینا هزینه ای که شما مشتریان گرامی پرداخت می کنین اهمیت خیلی بالایی داره. خیلی از شرکتا به دلایل و بهانهای مختلف پول زیادی رو از مشتریانشون دریافت می کنن و چه بسا آخر کیفیت کار بالایی هم ارائه نمی دن. ما علاوه بر حفظ کیفیت کار، هزینه ای مناسب و منطقی برابر با چیزی که برایتون انجام داده ایم ازتون دریافت می کنیم.

ما علاوه بر ارائه خدمات و انجام سفارشا، مشاوره ی رایگان هم انجام می دیم. کافیه با ما تماس بگیرین و در مورد ی مورد نظرتون، به ویژه سئو و بهینه سازی سایت سوالات خود رو ازمون بپرسید تا مشاوران ما با حوصله و استفاده از علم خود به شما اطلاعات لازم رو ارائه کنن.

چند قدم تا بهبود سئو با ایجاد یک ساختار مناسب

یکی از مواردی که می تونه در بهبود سئوی ما اثر داشته باشه، “ساختار سایت” است. ساختار و معماری یک سایت می تونه در خیلی از بخش‌های مختلف سئو موثر باشه. زمانی که شما می خواهید ساختار یک سایت رو بهبود ببخشین و قبل از طراحی،‌ ساختار اون و روابط بین صفحات رو مشخص کنین، میشه گفت این خودش زیربنای سایت شما رو تشکیل می ده و قدم اول و مهم ترین قدم در امر سئو به حساب میاد.

اینم بخونین:   تحلیل سایت چه کمکی به بهینه سازی آن می کند

در سیستم وردپرس هم دقیقا همین امر باید در نظر گرفته شه. اول از همه باید به نوع قالب و ساختاری که در نظر می گیرین، توجه کنین و بعد از افزونهای سئو و مواردی که باید رعایت شن، می پردازیم.

seo hamyarwp

چرا ساختار سایت مهمه؟

در این چند سالی که در بخش سئو، کار می‌کنم، پروژه‌های زیادی رو انجام دادم. همیشه برایم سوال بود که چرا هیچ کدوم از وبمسترها و طراحان سایت، دقتی به “ساختار سایت” و این که چطوری بخش‌های مختلف رو باید کنار هم بچینن ندارن. چرا امر به این مهمی رو همیشه از دست میدن؟ در ادامه مواردی رو یادآوری می‌کنم تا شاید شما هم به بهتر شدن شرایط ساختاری سایتتون تشویق شید.

ساختار خوب یعنی تجربه کاربری خوب!

اگه از رنگا، فونت‌ها و بحث گرافیک‌عبور کنیم؛ طراحی خوب بیشتر به معنای “ساختار و چینش” خوب باز می‌شه. ذهن آدم به شکل منطقی بخش‌های مختلف یک بخش رو کنار هم می‌گذارد و بی درنگ شروع به یافتن چیزی که می خواد، می‌کنه. معماری خوب، به کاربران این امکان رو می ده تا هرچه سریع‌تر به چیزی که می خوان برسن. اگه یک کاربر سریع به محتوایی که در انتظار اوست، برسه، بیشتر در سایت شما می‌موند و کمتر پیش میاد که بخواد سایت شما رو در بازدید اول ترک کنه.

ساختار خوب باعث نمایش Site links می‌شه

حتما برایتون این سوال پیش آمده که این لینک‌ها از کجا میان؟ گوگل طبق چه اطلاعاتی اونا رو نمایش می ده؟ کلا سایت‌لینک‌ها یکی از مواردی هستن که هر هفته کمه کم چند نفر در مورد اونا ازم سوال می‌پرسند. از طرفی می تونن واسه سایت شما خیلی مفید باشن چون کاربران در SERPs (search Engine result page) سریع‌تر به صفحاتی که می خوان می‌رسند. Sitelinkا می تونن CTR (میزان موفقیت تبلیغات و بازدید یک سایت) سایت شما رو افزایش دهند و در صفحه نتایج جست‌وجو، نتیجه مربوط به سایت شما رو جدا کنن.

حالا چطوری این لینک‌ها در نتایج نشون داده می‌شن؟ بهترین تعریف اینه که بگیم گوگل طبق این که ناوبری سایت شما برروی چه صفحاتی بیشتر متمرکز شده، این لینک‌ها رو انتخاب می‌کنه. ما نمی‌توانیم با پر کردن فرمی به گوگل بگیم که این صفحات رو در این بخش نمایش بده؛ فقط می تونیم بگیم که نمی‌خواهیم این لینک‌ها در Sitelink سایتمون نشون داده شه. واسه این کار می تونین در “وبمسترتولز” سایت خودتون، بخش Sitelinks رو ببینین.

ساختار بهتر = بهتر ایندکس شدن

خزنده‌های موتورهای جست‌وجو اطلاعات رو از راه خزش در سایت شما به دست می آورند، هدف اونا اینه که بتونن همه سایت شما رو ایندکس کنن و در زمان‌های مشخص، دوباره بازبینی کنن تا بتونن بهترین نتایج رو به کاربران نمایش دهند. هرچه ساختار سایت شما بهتر باشه، این خزنده‌ها آسون‌تر می تونن در سایت شما بچرخن و محتواهای جدید رو سریع‌تر ایندکس کنن. هرچه زیربنای سایت خود رو قوی‌تر کنین، شک نداشته باشین سئوی بهتری دارید و موفق‌تر خواهید بود.

مجموعه مراتبی منطقی داشته باشین

طراحی ساختاری یک سایت اصلا کار سختی نیس. فقط باید بدونین که چه صفحاتی دارین و قراره چه صفحاتی در چه دسته‌ بندی‌هایی اضافه کنین. در همه حال حواستون باشه که این راهی که کاربر باید واسه رسیدن به محتوایش طی کنه، بهترین حالت اینه؟ نمی‌شه راه کوتاه‌تری رو براش در نظر گرفت؟!

 آدرس موضوعات رو حرفه ای کنین !

در وردپرس شما خیلی آسون می تونین با کمک دسته ها، دسته بندیای اصولی داشته باشین تا زمانی که مطلبی می نویسید و به دسته مورد نظر برگشت می دید، کاربر با رفتن به یک راه کوتاه به نتیجه دلخواه برسه. البته به شرطی که دستهاتون از دید کاربر، مشخص باشه و به دنبال مطالب مورد نظر خود، مدت زمانی رو در سایت جستجو نکنه.

اینم بخونین:   تنها با اختصاص چند دقیقه در روز سایت خود را بهینه کنید

تعداد دسته‌ بندی‌های اصلی رو بین ۲ الی ۷ عدد نگاه دارین

اگه دارین واسه یک سایت تقریبا کوچیک برنامه‌ ریزی می کنین، بهتره که دسته‌ بندی‌های کمتری داشته باشین تا مدیریت اونا برایتون آسون‌تر باشه.
در سیستم مدیریت محتوای وردپرس، امکان ایجاد تعداد زیادی دسته هست، اما خیلی دقت کنین تا کاربران خود رو در دسته های غیر مفید و زیاد، گیج نکنین و سعی شما بر این باشه که با داشتن دسته بندی مطلوب کاربر رو به راه دلخواه هدایت کنین.

ایجاد برابری بین دسته‌ بندی‌های اصلی و زیردسته‌ها

در آسونترین حالت یعنی اگه یک دسته بندی دارین که دارای ۱۴ زیر دسته و یک دسته بندی دارین که فقط ۳ زیر دسته داره؛ بهتره که ببینین این دسته بندی رو میشه به دسته‌های کوچیک‌تری تقسیم کرد؟
حتما تمرکز ویژه ای بر این مطلب داشته باشین و همین الان دسته بندیای خود رو کوتاه تر و به اصطلاح بهینه کنین.

پیوندهای یکتایی که از مجموعه مراتب صفحات شما پیروی می کنن

یعنی اگه محتوایی قراره فقط از یک بخش خاص در دسترس قرار بگیره،‌ بهتره پیوند یکتایش هم با همون شروع شه. به طور مثال اگه قرار باشه ما در یک ادمین فروشگاهی بسازیم، حتما آدرس محصولاتمون با /shop شروع میشه تا آسون‌تر بشه تشخیص داد که این صفحه در کدوم بخش از سایت قرار گرفته.

لینک به صفحات مهم در هدر رو فراموش نکنین

همونطور که میدونیم، اولین چیزی که کاربران (و موتورهای جست‌وجو) با اون روبرو می‌شن، هدر سایته. قبلا گفته می‌شد که لینک‌هایی که در ۵۰۰ پیکسل اول سایت قرار می‌گیرند اولویت بالاتری واسه موتورهای جست‌وجو دارن؛ پس بیایید لینک‌های مهم رو در این بخش قرار دهیم. حتی‌الامکان از متن‌ واسه ایجاد Navigation استفاده کنین چون متن‌ها Anchor text (متون قابل کلیک کردن)  قوی‌تری هستن و می تونن از نظر سئو سود بالاتری داشته باشن.

اگه در فوترتان به صفحاتی که در هدر لینک دادین، لینک میدید؛ بهتره که دقیقا از همون ترتیب هدر پیروی کنه! اضافه کردن و یا حذف کردن لینک‌ها و تغییر ترتیب این لینک‌ها می تونه باعث خراب کردن تجربه کاربری سایتتون شه.

لینک‌های داخلی رو فراموش نکنین!

  • لینک‌های داخلی به کاربران اجازه میدن تا در سایت حرکت کنن

  • به ما کمک می کنن تا محتواها رو آسون‌تر دسته بندی کنیم

  • کمک می کنن تا ارزش و اعتبار لینک‌ها آسون‌تر بین صفحات مختلف در جریان باشه

احتیاجی نیس که حتما کلی وقت صرف ایجاد لینک‌های داخلی خوب کنین، طی روند روزانه تولید محتوای سایتتون می تونین این لینک‌ها رو بسازین. لینک‌های داخلی اهمیت دیگه صفحات رو واسه موتورهای جست‌وجو مشخص می کنن؛ همونطور که میدونیم صفحاتی که تعداد لینک‌های داخلی بالاتری دارن، شانس بالاتری واسه دیده شدن در رتبه‌های بالاتر در نتایج جست‌وجو دارن.

“یک ساختار خوب” می تونه با خوب فکر کردن، طراحی خوب و برنامه ریزی با دقت بدست بیاد. بهترین زمان واسه طراحی ساختار یک سایت، قبل از شروع به کارشه.یعنی دقیقا زمانی که شما یک سیستم وردپرس رو نصب کرده و شروع به انتخاب قالب مناسب و یا طراحی قالب واسه اون می کنین! البته مثل همیشه، فقط به این نوشته اکتفا نکنین و حتما به دنبال پیشنهاد‌های دیگه وبلاگ‌نویسان در مورد روش‌های بهبود ساختار سایت و سئو واسه سایتتون باشین و همیشه ضرب‌المثل «خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج» رو در ذهنتون داشته باشین.