5 ابزار کاربردی برای کنترل وضعیت سئو و بهینه سازی

Written by 92 on فوریه 1, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.

۵ وسیله کاربردی واسه کنترل وضعیت SEO

در مجموعه مقالات وبلاگ مهیار وب دور و بر “سئو و بهینه‌سازی” در اول “آشنایی با سئو (SEO)، اهداف و ضرورت‌های اون” رو گفتیم و اون‌جا اشاره شد که در رتبه‌بندی سایت‌ها واسه نمایش در صفحه‌ی نتایج جستجو (SERPs) عوامل زیادی موثر هستن که در دو دسته‌ی “بهینه‌سازی داخلی” و “بهینه‌سازی خارجی” جای می‌گیرند. در مطالب بعدی به بررسی راهکارهای بهبود وضعیت بهینه‌سازی در این بخش‌ها پرداختیم.

حال با توجه به شناخت نسبی به دست اومده؛ دور و بر بهینه‌سازی و تأثیرات اون بر پیشرفت و بهبود وضعیت کسب‌وکار بنا داریم به معرفی وسیله ها و سایت‌های کاربردی جهت جدا سازی، بررسی و بررسی وضعیت سئوی سایت بدیم.

GTMetrix؛ بررسی سرعت Loading سایت و راهکارهای بهبود

گفته بودیم؛ بیشتر از نصف کاربران پس از ۲ ثانیه انتظار واسه لود یک سایت؛ اون رو ترک می کنن و موتورهای جستجو طبق جلب رضایت کاربران‌شون نسبت به این موضوع حساسیت زیادی نشون میدن. در سرویس GTMetrix شما می تونین وضعیت سرعت Loading سایت خود رو به طور دقیق و با جزئیات بررسی و بررسی کنین. ضمنا این سرویس راهکارهایی جهت بهبود سرعت بارگزاری ارائه می‌کنه.

Webmaster Tools؛ پلی واسه رابطه وبمستر و گوگل

پیشخوان مدیریت وضعیت سایت ثبت شده در گوگل به Google Webmaster Tools مشهوره. در این کنسول شما می تونین به‌صورت مستقیم با گوگل در رابطه باشین و از خدمات زیادی مثل: ثبت سایت در گوگل، کنترل وضعیت خطاهای ثبت شده در گوگل، بررسی وضعیت نسخه‌ی موبایل سایت، ثبت SiteMap، و … بهره‌مند شید.

Google Analytics؛ آمارگیری کامل و کاربردی

یک آمارگیر کامل و حرفه‌ای که اطلاعاتی کاربردی و جذاب در اختیار مدیران سایت قرار می ده. شما بواسطه‌ی Google Analytics می تونین اطلاعات کامل و دقیقی مثل تعداد بازدیدکننده‌ها، بازدیدهای هر صفحه، ورودی‌های گوگل، زمان موندگاری کاربر در سایت و … رو به دست آورید. (متأسفانه به دلیل تحریم‌ها این سرویس با IP ایران در دسترس نیس و می‌بایست از IP بقیه کشورها واسه رسیدن به این وسیله کاربردی استفاده بفرمایید.)

Google Keyword Planner؛ رسیدن به بهترین کلمات کلیدی

انتخاب و پیداکردن کلمه‌ی کلیدی مناسب؛ فرآیندی حساس، مهم و تأثیرگذاره. در Keyword Planner شما می تونین کلمات انتخابی خود رو بررسی کرده و میزان علاقه‌مندی کاربران به این کلمه و جستجوی اون در بازه‌های زمانی مشخص رو بررسی کنین. (متأسفانه به دلیل تحریم‌ها این سرویس هم با IP ایران در دسترس نیس و می‌بایست از IP بقیه کشورها واسه رسیدن به این وسیله کاربردی استفاده بفرمایید.)

اینم بخونین:   مفهوم و معنای بهینه سازی سایت

Google Mobile-Friendly Test؛ بررسی نسخه‌ی رسپانسیو سایت

در راهکارهای بهبود سئوی داخلی گفتیم بیشتر از ۷۰٪ بازدید یک سایت رو کاربران موبایلی تشکیل میدن و به همین دلیل؛ واکنش‌گرا بودن سایت‌ها یک امتیاز جدی در موتورهای جستجو حساب می‌شه. در سرویس Google Mobile-Friendly Test شما می تونین وضعیت نمایش سایت خود در دیوایس‌های عادی رو بررسی کنین و درصورت کسب امتیاز لازم از راه دکمه‌ی CTA موجود در صفحه این تأییدیه رو به آگاهی گوگل برسونین.

سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی سایت مثل خدماتی که ما انجام می دیم سئو و بهینه سازی سایتیعنی اقدامی که یک طراح سایت طبق الگریتمایی که موتور جستجو مثل گوگل یاهو و …

جهت بالابردن رتبه سایت شما از این جور سایتها در نظر گرفته هدف اصلی سئو بازدید وب , افزایش ترافیک وب, ایجاد برند وفروش اجناس اثر خیلی داره.

سئو و بهینه سازی سایت به دو دسته تقسیم می شه:
درون صفحه : کنترل راست کدها و يا محتويات وب سايت شما مثل متن، تصوير، پيوند و … در ارتباط مي‌شه.

بیرون صفحه : رابطه بین سایت شما با بقیه میشه مثل لینک دهی به سایتای دیگه.

سئو و بهینه سازی سایت در وبلاگا

سئو و بهینه سازی سایت سئو وبلاگ سئو بلاگ

مهم نیس که سایت شما روی تجارت الکترونیک متمرکزه یا نه, مجموعه کلیدواژهاتون رو محدود می کنه یا نه ولی خوب شما میخواهید در همه زمانها به محتوای مناسبتر واسه کاربران با این معنی ارائه بدید.
در حالت ایده آل راحت ترین سطح سایت شما باید در همون موضوع مطالب خود رو ارائه بده این به دستورالعملای کیفیت گوگل کمک می کنه.
اگه محتوای ما خیلی آسون موضوعات و کلمات کلیدی رو پوشش بده، چطوری می دونیم که کاربران واقعا چه چیزی نیاز دارن؟ بی تحقیق در مورد کلمه کلیدی، چطوری می تونین بفهمین که مخاطب شما چه کسائی هستن؟
سئو و بهینه سازی سایت در وبلاگ به شما اجازه میده تا واسه رسیدن به صفحه نتایج جستجو که می تونه در ایجاد محتوای جدیدبه مجبور شما رو با مجموعه کلید واژه ها گسترش بدید.

سئو و بهینه سازی محتوای سایت

سئو محتوا

سئو و بهینه سازی سایت واسه بازاریابی محتوای با ارزش در ارتباط و موافق واسه جذب مخاطب استفاده میشه.

محتوای نوشته شده به خواننده کمک می کنن البته در بعضی موارد فقط واسه سرگرمی هستش ما واسه کار و کاسبی با جستجوگرها و بازاریابی دیجیتال محتوایی رو منتشر می کنیم, تا مردم بتونن به شکل بهینه محتوای مورد نظر رو پیدا کنن.
بازاریابی محتوا در موتورهای جستجو بیشتر زمانی مفید باشه که شما رو روبروی مشتریان قرار میده قبل اینکه اونا رو مقایسه کنین.
رابطه با یک مشتری فرصتی واسه نشون دادن اعتبار شماست محتوای مفید یک راه حل راحت واسه تبلیغه.

اینم بخونین:   آموزش کامل جز به جز بهینه سازی سایت

پس می تونه به شما کمک می کنه تا پیوندهای ایجاد و به شکل طبیعی رتبه بندی شما رو در شرایط تجاری بهتر کنه.

سئو و بهینه سازی تصاویر

پیش از شروع جستجوی مطمئن شید که تصاویر سایت شما سئو و بهینه سازی شده باشن از نظر حجم و کدنویسی.
طبق اطلاعات موجود از  Moz  و Google Images در یوتیوب، گوگل مپ، آمازون و فیس بوک تعداد زیادی از جستجوا رو به تصاویر اختصاص داده میشه.
جستجو تصاویر در گوگل بیشتر از 10 برابر بیشتر از هر جستجو در بینگ یا یاهو انجام می شه و بیشتر از 40 برابر تعداد جستجو در فیس بوکه.

نام عکس اثر زیادی در جستجو گوگل داره فرض کنین نام یک عکس رو گذاشته اید IMG_444 یا هر نام دیگری که به شکل اتوماتیک ساخته شده و کسی هیچوقت با این اسما عکس مورد نظر خود رو جستجو نمی کنه.
پس، این تصاویر که به وسیله نام فایل پیش فرض ابتدایی نامگذاری شدن، از پایه بی برچسب هستن. و نام عکس فقط یک نمونه که چطوری تصاویر در سئو و بهینه سازی واسه جستجو بیشتر ندیده گرفته می شن.
تصاویری که به وسیله یک کار و کاسبی طراحی میشوند باید به طور مطلوب بهینه سازی شه واسه جستجوی ارگانیک .
ما با استفاده از اخرین استاندارتا عکسا رو به صورتی سئو و بهینه سازی میکنیم تا در بالا جستجوا قرار بگیرن.

افزایش سرعت با بهینه سازی سایت

موتور جستجوگر گوگل سرعت سایت رو مشخص می کنه پس سرعت صفحه یکی از سیگنالای استفاده شده به وسیله الگوریتمای گوگل واسه رتبه بندی صفحاته.
تحقیقات نشون داده که ممکنه گوگل به طور خاص زمانی رو واسه اول بودن رو اندازه گیری کنه، همونطور که سرعت صفحه رو در نظر میگیره روبروی اون سرعت صفحات پایین به این معنیه که موتورهای جستجو می تونن صفحات کمتری رو مورد توجه و ردیابی کنن و این می تونه بر شاخصاتون اثر منفی داشته باشه.
بر اثر تحقیقات بدست امده سرعت سایت شما خیلی مهمه به صورتی که تاخیر 1 ثانیه ای در زمان بارگذاری صفحات باعث
11٪ بازدید کمتر صفحه , 16٪ کاهش رضایت مشتری ,کاهش 7 درصدی در رتبه بندی میشه.
افزایش درآمد 1٪ واسه هر 100 میلی ثانیه به سرعت سایت بستگی داره

اینم بخونین:   چرا سایتها به بهینه سازی نیاز دارند؟

ادامه مطلب

سئو و بهینه سازی ویدئو

بهینه سازی ویدئو به ما کمک میکنه تا فیلم مورد نظرمون رو در صفحات اول گوگل یوتیوب و آپارات قرار بگیرن, الان ما نمی تونیم بی تماشای ویدئویی اینترنت رو مرور کنیم و همه ما در جیبامون تلفنای همراه داریم که توانایی فیلم ورداری با کیفیت بالا رو در هر جای دنیا دارن.
سئو و بهینه سازی ویدئواتون واسه نشون دادن و رتبه بندی در صفحات نتایج موتور جستجو واسه جستجو کلمات کلیدی مرتبطه.
روش های هدفمند بهینه سازی زیادی هست تا ویدیوهای شما شانس بیشتری واسه رتبه بندی داشته باشن.

یوتیوب محبوب ترین شبکه اشتراک گذاری در سطح جهانی واسه اشتراک ویدئو استفاده می شه ههمچنین سه تا چار میلیارد جستجو از یوتیوب در هر ماه هست.
رتبه بندی ویدئوی شما در جستجوی جهانی خیلی واسه سایت شما مفیده همپنین نحوه تمرکز ویدیویی و رتبه بندی اون واسه درخواستهای مربوط به ویدئو رابطه داره.
ادامه مطلب

افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه سایت در گوگل از 200 الگوریتم رتبه بندی ساخته شده. در حالی که این لیست چشمگیراست،خوشبختانه،
جهت بالا بردن و افزایش رتبه و رنکینگ سایت در موتورهای جستجوگر الگریتمای مختلفی میشه استفاده کنین. ما در این جا توضیحات مفیدی درمورد افزایش رتبه سایت در گوگل ارائه میدهیم.
رتبه بندی شایت شما طبق تعداد کاربرانی که وارد سایت شما میشوند هر چقدر کاربران بیشتری وارد سایت شما شن باعث افزایش رتبه شما در گوگل میشه.
اما عواملی هست باعث افزایش رتبه سایت شما می شه ما توضیحات کاملی در این مورد افزایش رتبه سایت در گوگل جمع اوری کردیم:

سئو و بهینه سازی سایت

بهینه سازی لینک در سایت

در سال 2017، لینکا بازم قویترین نشونه قدرت واسه گوگل هستن چطوری گوگل معنی لینکا رو به یک سیگنال رتبه بندی قابل اندازه گیری تبدیل می کنه؟ گوگل در چندین اختراع توضیح میده که این کار با محاسبه نمره پیوند انجام می شه نمره با کیفیت ورودی تعداد لینکا به سایت ساخته می شه.