5 عامل بسیار ضروری برای بهینه سازی وب سایت شما

Written by 92 on ژانویه 30, 2018 and posted in مقالات سئو - بهینه سازی سایت - بک لینک.
بهینه سازی سایت

تجارت الکترونیک در زندگی آنلاین و آفلاین به طور زیادی نقش ممتاز اجرا می کنه. تازمانی که ما در حال خرید کتاب، لباس و یا مواد غذایی هستیم، کمه کم بعضی وقتا از پلت فرم تجارت الکترونیک واسه انجام این کار استفاده می کنیم.
پس، تا به حال در مورد چیزی که وب سایتای تجارت الکترونیک رو جذاب تر از بقیه می سازه فکر کردیم؟ اگه شما در حال کار و کاسبی هستین، باید این تفاوت رو ایجاد کنین. اینجا گامای اثبات شده ای که هر کارآفرین تجارت الکترونیک می تونه واسه خود داشته باشه رو معرفی کردیم.

1. طراحی

استیو جابز می گه: “طراحی فقط چیزی نیس که مثل اینکه و احساس می شه. طراحی چگونگی کار رو میگه. ”
پس، صفحه اول سایت شما که بیشتر مشتریان شما اون رو می بینن، “صفحه اصلی” شماس. واسه همین مهمه که در اول اولین نتیجه رو بدست آورید. نوار نویگشن رو راحت طراحی کرده و راحت نگه دارین. اگه انواع مختلفی از اجناس رو دارین، مطمئن شید که توانایی جستجوی نوار رو راحت فراهم می کنین تا مشتریان بتونن چیزی که رو که به سرعت نیاز دارن پیدا کنن.
بروی صفحه فرود خود تمرکز کنین، چه عواملی مشتریان رو وسوسه و باعث خرید ازتون می کنه؟ شما چه نوع تجربه ای رو از بازدیدکنندگان می خواین، حتی اگه اونا رو در اولین بازدید خود خریداری نکنن؟
طراحی واسه کار و کاسبی موفق تجارت الکترونیک خیلی مهمه. خیلی از سیستم عاملا بر سهولت سفارشی سازی تاکید می کنن.

2. روانشناسی رنگ

شاید شما فکر می کنین رنگ سایت شما باید شخصیت شما رو مشخص کنه. اما اگه شما روانشناسی رنگی رو در نظر نگیرید، باعث از دست دادن یک فرصت مهم و موثر در مغازه تجارت الکترونیکی خود و پس از دست دادن مشتری خود می شید. اینجا، مثلا به جدا سازی روانشناسی طیف رنگی می پردازیم:
• نشونه های سرخ: توجه، هیجان، خشم، عشق، گرما، آسایش، زندگی
• نشونه های نارنجی: شور و شوق، شیفتگی، شادی، خلاقیت، عزت، جذابیت، موفقیت، تشویق
• نشونه های زرد: ماجراجویی، شادی، لیاقت، شور و شوق، ثروت، پیچیدگی.
• نشونه های سبز: تعادل، طعم و مزه خوب، سلامت، پول، هماهنگی
• نشونه های آبی: روشن، شرکتی، با کیفیت بالا، مردونگی، لیاقت، وفاداری، اعتماد، توانایی اطمینان
• نشونه های بنفش: خلاقیت، قدرت، حق امتیاز، احترام، رمز و راز
• نشونه های صورتی: عشق، محبت، پیچیدگی، راستی، عاشقانه، مهربانی
• نشونه های قهوه ای: دوست داشتنی، ناهموار، غم، راحتی، ارگانیک، طبیعی
• نشونه های سیاه: غم و اندوه، پیچیدگی، گران، هوشمند، لاغری
• نشونه های سفید: سادگی، نظم، بی گناه، خلوص، پاکیزگی و بی طرفی
• نشونه های نقره ای: عالی، عملی، بی طرفی، پالایش و کیفیت بودن معاصر
حالا که با پیامای رنگی آشنا شدین، به مشتری هدف و پیام تبلیغاتی که قصد انتقال دارین، تمرکز کنین.
مثلا، اگه شما تجارت الکترونیک بالا العاده ای دارین، شاید می خواین از رنگ صورتی دور بمونین.

اینم بخونین:   استفاده از شبکه های اجتماعی برای بهینه سازی وب سایت

3. بهینه سازی سایت واسه موتورای جستجو (SEO)

محتوای با کیفیت، موثرترین و بزرگترین راه واسه ترافیک جستجوی طبیعی سایت شماس. ضمنا واسه یک راه حل موفق ایجاد پیوند و محتوای مربوطه در سایت اهمیت بالایی داره. اگه زمان و مهارت لازم رو واسه ایجاد محتوای جذاب خود ندارین، برون سپاری رو در نظر بگیرین.

4. سرعت بارگذاری صفحات

سرعت بارگذاری صفحات در سایت شما بیشتر از حد مورد توجه در نظر داشته باشین که مشتریان شما در انواع دستگاه ها با پردازنده و سرعت شبکه متفاوت خرید می کنن. پس، اولین قدم خوب اینه که مطمئن شید که هر عکس بهینه سازی شده. این به معنی فشرده سازی تصاویره تا شما بهترین کیفیت رو بدست آورید. انجام این کار واسه سایتایی با تصاویر سنگین، می تونه تا حد زیادی از مشکلات مربوط به زمان تاخیر رو بهبود بخشد.

5. بررسی

بقیه اشتباهات عادی شامل فقط یک یا دو روش پرداخت و مجبور کردن مصرف کنندگان واسه ایجاد یک حساب کاربری قبل از خرید سفارشه. شرکتای تجارت الکترونیک تمایل طبیعی دارن تا سعی در جمع آوری اطلاعات با ارزشی در این مرحله در مراحل پرداخت داشته باشن. مقاومت در برابر وسوسه جمع آوری اطلاعات مشتری تنها راهی واسه ترساندن مشتریانه.

نتیجه گیری

الان در سیستم تجارت الکترونیک تعداد زیادی از شرکتا از بقیه رقبا فاصله می گیرن، این پنج امتیاز رو به طور موثری در فرآیند خود قرار بدید تا در راه ایجاد یک سایت تجارت الکترونیک بهینه و متفاوت یاشید.

بهینه سازی کلمات کلیدی

در بحث سئو سایت و طراحی سایت اون، معمولا از کلمات کلیدی عام استفاده می کنن. چون بیشتر مردم کلمات کلیدی عامی رو جستجو می کنن که نظری مبهم و اطلاعات ناقصی درباره ی اون دارن که می خواهند درباره ی اون بیشتر اطلاعات کسب کنن و سوالات خود رو جواب دهند. کلمات کلیدی عام که رواج داره از دید کاراکتری خیلی کوتاه هستن. طبق این این جور کلمات عام مثل “کتاب و دفتر” در بهینه سازی یک سایت زیاد به چشم نمیاد. به طور کلی کلمات کلیدی عام به سختی در گوگل رتبه می گیرن. واسه اینکه در طراحی وب سایتا بیشتر از اون چیزی که مورد انتظار هست این جور کلمات کلیدی عام در متنای وب سایتای گوگل قرار گرفته. البته نا گفته نماند که اگه بتونین با توجه به کلمه کلیدی عام مورد نظر در صفحه نتایج گوگل رتبه خوبی کسب کنین، تونسته اید ترافیک بیشتر از اندازه بزرگی رو واسه سایت مورد نظرتون کسب کنین. طبق این بهتره کلمات کلیدی مورد نظر سخت باشه تا بتونه رتبه بهتری رو در گوگل به دست بیاره. چون بهینه سازی کلمات کلیدی سخت آسون تر از کلمات کلیدی عام می باشه.

اینم بخونین:   افزایش رتبه سایت در گوگل و افزایش رتبه وب سایت با بهینه سازی

نکته: پیشنهاد ما به مبتدیانی که می خواهند وارد این حرفه و یادگیری سئو شه اینه که در اول از کلمات کلیدی عام واسه یاد گیری ابتدایی اقدام کنن. در کل میشه گفت که بهینه سازی یک کلمه کلیدی عام واسه آوردن رتبه خوب در موتورای جستجو گر باید مدت زمان طولانی رو به اون بها داد. 

بهینه سازی سایت (سئو)

سئو در سایت نتایج گوگل:

به طور مثال شما سایتی رو طراحی کردین که در اون از یک یا چند موضوع به ویژه صحبت کردین و یا دستورات یا سوالایی رو مربوط به اون مطرح شده در صفحه دهم نتایج گوگل قرار گرفته، باید اون رو بهبود بخشید. طبق این باید از بهینه سازی در طراح سایت واسه بالا آورد صفح ی سایت خود استفاده کرد.در طراحی سایت خریدن و گذاشتن لینکای تبلیغاتی که در adwords شماره یک هستن هیچ گونه اهمیتی در رتبه بندی گوگل نداره. البته شایان به ذکره که در بحث سئو هچ گونه ربطی به درجه اول بودن شرکت و یا شرکت شما نداره. در سئو به کیفیت و محتوای مطالب در طراحی سایت می پردازیم.

سئو در رفت و امد با کلمات کلیدی:

واسه اینکه بتونین طراحی سایت خود رو از دید بهینه سازی و سئو در موتورای جستجو گر بالا ببرین، باید.هدف خود رو از کلماتی که در متن قراره بذارین از پیش مشخص کنین. در اول کار باید با کمه کم تعداد کلمات کلیدی یعنی 3 یا 4 کلمه کلیدی رو که می خواهیم در طراحی سایت خود و در صفحه نتایج گوگل رتبه خوبی به دست بیاره رو انتخاب کنیم. پس با تعیین کردن کلمات کلیدی هدف خود رو واسه بهتر کردن سایت خود مشخص کنین و با جستجوی هر کدوم از کلمات کلیدی مورد نظر، در صفحه گوگل سایت شما در صفحه اول اون یعنی جزء 10 نتیجه اول جستجوه. بر همین پایه ما گوگل رو منبع خود قرار دادیم، چون اگه بشه در گوگل رتبه خوبی دریافت کنیم، این توانایی رو داره تا در دیگه موتورای جستجو گر هم بشه رتبه خوبی در صفحه اول نتایج اون گرفت.

اینم بخونین:   مشکلات بهینه سازی داخلی و رفع آنها

 

آنالیزگر سئو در سایت

در این قسمت از آنالیزگر سئو ی سایت میشه به دو بخش اون توجه کرد که یک یخش اون از آمار گیری خیلی سختی برخورداره.

واسه آموزش دادن تکنیکای بهینه سازی سایت بهتره واسه هر صفحه از طراحی سایت مور نظر حدود دو و یا سه کلمه کلیدی رو در نظر بگیریم. یکی از بزرگ ترین و عادی ترین اشتباهاتی که بین مبتدیان این کار رایجه اینه که واسه هر صفحه از طراحی وب حدود پانصد کلمه کلیدی رو در نظر می گیرن که این کار هیچ گونه فایده ای نداره. با این کار نمیشه گوگل رو فریب داد. شاید در حدود ده سال پیش این کار قابل قبول بود ولی الان با توجه به الگوریتمای پیشرفته ای که در موتورای جستجو گر هست نمیشه این کار رو انجام داد. طبق این واسه بهینه سازی سایت بهتره از کلمات کلیدی کوتاه و به شکل کوتاه استفاده کرد. الان واسه بیشتر طراحان سایت این امکان غیر ممکنه که در همون اول کار سایت مورد نظر در موتورای جستجو گر رتبه خوبی رو کسب کنن.

 

نگاهی کوتاه به سئو و Page Rank

page rank  در کلمه به رتبه صفحه معنا میده. این سیستمیه که پایه گذار اصلی اون موتور معرو ف جستجو گر یعنی گوگله. در اول طراحی سایت موتورای جستجو گر به همه سایتا رتبه یکسانی رو می دادن و جستجوایی که صورت می گرفت ، نتایج اون ، طبق تگ و محتوایی بود که در اون قرار داشت. اما کم کم با ایجاد رتبه بدی صفحات یا همون   page rankدر موتورای جستجو و مطرح کردن مبحث سئو باعث تغییر بزرگی در نتایج موتورای جستجو گر شد. این تغییر بزرگ در بهینه سازی طراحی سایت یک عامل رو به بحث بهینه سازی اضافه کرده. که به اون اعتبار طراحی سایت هم می گن.